ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Keys
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Kullanıcı Başlığı:
[C]6,1,117945[/C] [B]10482,3[/B]
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1075
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Ekim 2011 00:31
Son Ziyaret:
03 Mayıs 2026 01:45
Toplam Mesaj:
1462 [0.27 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Uğur Bingöl
Doğum Tarihi:
19 Mayıs 1989
Yaş:
37
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Uğur BİNGÖL
SON 10 MESAJI
Dark Tower
Elinize sağlık. Gayet başarılı bir çalışma olmuş. Teması olan akvaryumlar kesinlikle daha ilgi çekici oluyor. Yalnız değinmeden geçemeyeceğim bir husus var.
İki ayrı yamaçtan oluşan bir vadi yaratıyorsunuz, perspektife uygun bir ağaç figürü ekliyorsunuz. Buraya kadar gayet ideal. Ama bu görüntüyü gövdeli bitkiler ekleyerek tamamen çizgisi dışına çıkarmış oluyorsunuz. Keyif için o bitkileri yetiştiriyorum diyorsanız tabi ki kimseye bir şey demek düşmez. Ama işin zor kısmını halledip sadece bitkiler yüzünden amaçlanandan daha farklı bir sonuçla karşılaşmak beni pek mutlu etmezdi şahsen. Zemin bitkileri dışında hiçbir bitki pozitif etki yaratmıyor görüntüde. Belli belirsiz yerlerde kullanılacak mini parvula ve repensle birlikte monte carlo gayet güzel bir tercih olurdu.
Fon için de akvaryumun arkası müsaitse 15-20 cm mesafeyle birlikte aydınlatılmış beyaz bir fon kesinlikle değer katacaktır görüntüye. Kullanılacak fonun pürüzsüz, mat olmayan bir formu olursa tadından yenmez. Son fotoğraftaki fonda çizgiler çok dikkat çekiyor. Bir de cama yapışınca derinlik algısı direkt ölüyor. Fotoğraflama aşamasında da su seviyesini biraz azaltırsanız pozitif etkisi olabilir görüntüye. Denemekte yarar var.
Bunları şu nedenle yazdim. Çok daha güzel bir sonuç ortaya çıkacakken yanlış tercihler yüzünden etkileyiciliği kaybolmuş, tematik ögeleri olan ama bunları kendi içinde yok eden bir tasarım ortaya çıkmış. Bence kesinlikle daha iyi olabilir.
Tamamen iyi niyetle yaptığım bir yorumdur. Konu ismi, teması, kaba tasarımı çok hoş olmuş derken bitki seçimini görünce tutamadım kendimi. Ortaya güzel bir şeyler çıkarma arzusunu, bu uğurda harcanan emeği iyi bildiğim için sizin de çok daha güzel sonuçlara ulaşmanızı isterim. Ufak dokunuşlarla daha etkileyici bir sonuca ulaşacağınızdan da eminim. Elinize sağlık.
Elinize sağlık. Gayet başarılı bir çalışma olmuş. Teması olan akvaryumlar kesinlikle daha ilgi çekici oluyor. Yalnız değinmeden geçemeyeceğim bir husus var.
İki ayrı yamaçtan oluşan bir vadi yaratıyorsunuz, perspektife uygun bir ağaç figürü ekliyorsunuz. Buraya kadar gayet ideal. Ama bu görüntüyü gövdeli bitkiler ekleyerek tamamen çizgisi dışına çıkarmış oluyorsunuz. Keyif için o bitkileri yetiştiriyorum diyorsanız tabi ki kimseye bir şey demek düşmez. Ama işin zor kısmını halledip sadece bitkiler yüzünden amaçlanandan daha farklı bir sonuçla karşılaşmak beni pek mutlu etmezdi şahsen. Zemin bitkileri dışında hiçbir bitki pozitif etki yaratmıyor görüntüde. Belli belirsiz yerlerde kullanılacak mini parvula ve repensle birlikte monte carlo gayet güzel bir tercih olurdu.
Fon için de akvaryumun arkası müsaitse 15-20 cm mesafeyle birlikte aydınlatılmış beyaz bir fon kesinlikle değer katacaktır görüntüye. Kullanılacak fonun pürüzsüz, mat olmayan bir formu olursa tadından yenmez. Son fotoğraftaki fonda çizgiler çok dikkat çekiyor. Bir de cama yapışınca derinlik algısı direkt ölüyor. Fotoğraflama aşamasında da su seviyesini biraz azaltırsanız pozitif etkisi olabilir görüntüye. Denemekte yarar var.
Bunları şu nedenle yazdim. Çok daha güzel bir sonuç ortaya çıkacakken yanlış tercihler yüzünden etkileyiciliği kaybolmuş, tematik ögeleri olan ama bunları kendi içinde yok eden bir tasarım ortaya çıkmış. Bence kesinlikle daha iyi olabilir.
Tamamen iyi niyetle yaptığım bir yorumdur. Konu ismi, teması, kaba tasarımı çok hoş olmuş derken bitki seçimini görünce tutamadım kendimi. Ortaya güzel bir şeyler çıkarma arzusunu, bu uğurda harcanan emeği iyi bildiğim için sizin de çok daha güzel sonuçlara ulaşmanızı isterim. Ufak dokunuşlarla daha etkileyici bir sonuca ulaşacağınızdan da eminim. Elinize sağlık.
Hydor Professional 600 İncelemesi
Mehmet güle güle kullan şimdiden. Çok kafa yormuştun, biraz rahatlarsın artık [:)]
Tasarım olarak çok farklı bir filtre. Diğerleri de köşeli sayılır ama bu kadar keskin köşeleri olan çok fazla filtre hatırlamıyorum. Bir de fluval g serisi vardı sanırım bu tarz. Dikkat çekici bir tasarımı var.
Hydor için en handikaplı nokta senin de belirttiğin gibi tedarik ve tamir süreci. Sorun yaşarsan ne şekilde çözerler tahmin etmek güç. Bugün destek verirler ancak yarın ürünün satışı sonlanırsa ya da hydor ile ilgili farklı bir karar alırsa tedarikçi zora girmiş olursun. İnşallah uzun süre sorunsuz kullanırsın da bunların hiçbir önemi kalmamış olur.
Bu hobide yeni bir filtre, güzel bir armatür aldığımda çok keyifleniyorum [:)] yeni akvaryum alınca aynı keyfi vermiyor mesela. Sen de aldığın malzemelere çok kafa yorup yeterinden fazla değer veriyorsun. Keyfini çıkar şimdiden [:)]
Tek tavsiyem emiş kısmına tortu filtresi alman olacak. Hem temizlik süresini hem de ömrünü çok uzatmış olursun.
Mehmet güle güle kullan şimdiden. Çok kafa yormuştun, biraz rahatlarsın artık [:)]
Tasarım olarak çok farklı bir filtre. Diğerleri de köşeli sayılır ama bu kadar keskin köşeleri olan çok fazla filtre hatırlamıyorum. Bir de fluval g serisi vardı sanırım bu tarz. Dikkat çekici bir tasarımı var.
Hydor için en handikaplı nokta senin de belirttiğin gibi tedarik ve tamir süreci. Sorun yaşarsan ne şekilde çözerler tahmin etmek güç. Bugün destek verirler ancak yarın ürünün satışı sonlanırsa ya da hydor ile ilgili farklı bir karar alırsa tedarikçi zora girmiş olursun. İnşallah uzun süre sorunsuz kullanırsın da bunların hiçbir önemi kalmamış olur.
Bu hobide yeni bir filtre, güzel bir armatür aldığımda çok keyifleniyorum [:)] yeni akvaryum alınca aynı keyfi vermiyor mesela. Sen de aldığın malzemelere çok kafa yorup yeterinden fazla değer veriyorsun. Keyfini çıkar şimdiden [:)]
Tek tavsiyem emiş kısmına tortu filtresi alman olacak. Hem temizlik süresini hem de ömrünü çok uzatmış olursun.
Kumbara Akvaryum
Bol bitki çeşidi bu tasarımda da pek mümkün görünmüyor ama. Bitkilendirebileceğiniz ufak ve birbirinden bağımsız bölümler var. Sizi biraz zorlayacaktır toplu ve bol çeşitli bir görüntü yaratmak. Yine de güzel bir şeyler çıkacaktır mutlaka.
Bol bitki çeşidi bu tasarımda da pek mümkün görünmüyor ama. Bitkilendirebileceğiniz ufak ve birbirinden bağımsız bölümler var. Sizi biraz zorlayacaktır toplu ve bol çeşitli bir görüntü yaratmak. Yine de güzel bir şeyler çıkacaktır mutlaka.
Kumbara Akvaryum
Elinize sağlık. Umarım istediğiniz gibi gider. Fotoğrafları görünce söylemeden edemedim. Son hali de forum ortalamasının gayet üstünde ama yaptığınız denemelere bakınca en zayıf olanda karar kılmışsınız. Özellikle ilk fotoğraftaki tasarım bu kayaların yapısıyla birleşince biraz da düzenlemeyle çok daha güzel sonuçlar yaratırdı bence.
Elinize sağlık. Umarım istediğiniz gibi gider. Fotoğrafları görünce söylemeden edemedim. Son hali de forum ortalamasının gayet üstünde ama yaptığınız denemelere bakınca en zayıf olanda karar kılmışsınız. Özellikle ilk fotoğraftaki tasarım bu kayaların yapısıyla birleşince biraz da düzenlemeyle çok daha güzel sonuçlar yaratırdı bence.
Mountainscape 140l
Fotoğraflardan pek bir şey anlaşılmıyor açıkçası. Ama mavi yeşil alg var gibi görünüyor. Önce kapsamlı bir temizlik yapın bence. Eski bir diş fırçasıyla temizleyebildiğiniz her yeri temizleyin. Umut vermeyen bitkileri direkt çıkarın. Kayaları fırçalayın. Kumun üzerine yerleşen algleri sifonlayın. Haftada iki gün en az yüzde elli su değişimi yapın. Estimative index yöntemini forumda araştırın. Su değişiminin ardından bu yönteme göre gübreleme yapın. Bu yöntemin amacı genel kabul gören oranlarda besini akvaryumda bulundurmaktır. Böylece eksikliğe bağlı sorunları elemiş olursunuz. Ama aynı anda co2 yi de ideal düzeyde tutmanız lazım. Bu şekilde bitkiler bir miktar toparlanacaktır. Ama fiziki olarak çok fazla yıprananlardan pek hareket beklemeyin derim.
Bir iki hafta kadar toparlamaya çalışın sadece durumu. Gerekirse antibiyotik de kullanırsınız. Kum yüksekliği ile armatürün yüksekliği birbirini nötrlese 50 cm yükseklil t5 lamba için çok abartılı bir yükseklik değil. Muhtemelen besin dengesini sağladıktan sonra düzenli temizlik ve su değişimi ile ciddi ilerleme sağlarsınız. Yaşadığınız sorunlar on günde pes ettirecek cinsten değil. Biraz sabırlı devam etmeye çalışın derim.
Fotoğraflardan pek bir şey anlaşılmıyor açıkçası. Ama mavi yeşil alg var gibi görünüyor. Önce kapsamlı bir temizlik yapın bence. Eski bir diş fırçasıyla temizleyebildiğiniz her yeri temizleyin. Umut vermeyen bitkileri direkt çıkarın. Kayaları fırçalayın. Kumun üzerine yerleşen algleri sifonlayın. Haftada iki gün en az yüzde elli su değişimi yapın. Estimative index yöntemini forumda araştırın. Su değişiminin ardından bu yönteme göre gübreleme yapın. Bu yöntemin amacı genel kabul gören oranlarda besini akvaryumda bulundurmaktır. Böylece eksikliğe bağlı sorunları elemiş olursunuz. Ama aynı anda co2 yi de ideal düzeyde tutmanız lazım. Bu şekilde bitkiler bir miktar toparlanacaktır. Ama fiziki olarak çok fazla yıprananlardan pek hareket beklemeyin derim.
Bir iki hafta kadar toparlamaya çalışın sadece durumu. Gerekirse antibiyotik de kullanırsınız. Kum yüksekliği ile armatürün yüksekliği birbirini nötrlese 50 cm yükseklil t5 lamba için çok abartılı bir yükseklik değil. Muhtemelen besin dengesini sağladıktan sonra düzenli temizlik ve su değişimi ile ciddi ilerleme sağlarsınız. Yaşadığınız sorunlar on günde pes ettirecek cinsten değil. Biraz sabırlı devam etmeye çalışın derim.
Mountainscape 140l
[QUOTE=Gencaslann]
Bu 2.tasarımım. İkisinde de cubalar gelişim göstermedi ve sanırım mavi yeşil alg oluşumu gerçekleşti. Dipte sirkülasyon yok diye oluyor diye düşünüyorum fakat akvaryum boyu çok yüksek olduğundan lily pipe yetersiz kalıyor olabilir. Tam teşhisi de koyamadığım için hevesim kaçtı. Aydınlatmada sorun olduğunu düşünmüyorum. İlk tasarımda günde 9 saat açıktı, teşhisi aydınlatma fazla olarak koymuştum. Bunda da aydınlatmayı 5.5 saate çektim .Yine olmadı. Co2 yetersiz geliyor olabilir diyeceğim fakat indikatör daima açık yeşilde. Onun dışında aklıma birşey gelmiyor yardımcı olabilecek olan varsa sevinirim. Sebebi şudur diyen olursa devam ederim açıkcası.[/QUOTE]
Sorunun mavi yeşil alg olduğunu düşünüyorsanız çözümü çok basit aslında. Antibiyotik kullanımıyla iki üç günde rahatça giderilir. Bu tarz bakteriler sirkülasyondan dolayı değil de daha çok eksiklik ya da oransal dengesizlik durumunda oluşur genelde. Co2 yeterli olsa bile bitkiler kullanacak besin bulamamış olabilir. Gübrelemeye sonradan başlamışsınız sanırım. Eksiklik yaşamaları çok da ilginç gelmemeli. Işık süresinin 3-5 olması çok önemli değil. Akvaryumun yüksek olduğunu belirtiyorsunuz. Belki de cubalara çok çok az değerde kullanabileceği bir aydınlatma sağlıyorsunuz. Bu durumda co2 ve besinin çok önemi kalmıyor. Ya da ışığınızın gerçekten yeterli olduğunu düşünürsek besin eksikliğini irdelemek lazım.
Eğer akvaryumu bozmadıysanız bence şunları deneyin.
Işığınızın yeterli olduğunu düşünürsek bitki gelişiminin durması muhtemelen besin eksikliğine dayanıyor. Co2 nin aydınlatma boyunca açık yeşil gösterdiğini varsayıyorum. Bu durumda aklınızdaki tüm soru işaretlerini gidermek için estimative index yöntemini kullanabilirsiniz gübrelemede. Forumda çok güzel kaynaklar var bu konuda. İncelerseniz çok rahat bulabilirsiniz ayrıntıları. Haftada iki kere yüzde elliden az olmamak kaydıyla su değişimi yapın. Dinlenmiş su ya da remineralize edilmiş su kullanırsanız hiçbir problem yaşamazsınız su değişimiyle alakalı. Bu şekilde iki hafta kadar gözlemleyin. Varsa bakteri kültürü kullanın her su değişiminde. Işıkları kapattıktan sonra suyu havalandırın. Fanla bu işi de yapabilirsiniz yeterli dalgalanma sağlayabiliyorsanız. Ayrıca bitkileri azaltmak yerine çoğaltmaya çalışın sorunu çözdükçe. Çünkü bitkiler hem iyi birer yosun önleyici hem de bakteri kolonizasyonu için çok geniş bir yaşam alanıdır.
Işığınız taban için yetersiz kalıyorsa ışığı desteklemek ya da tabanda daha az ihtiyacı olan bitkilere yönelmek zorundasınız. Ancak buradaki sıkıntı ışığınızın yetip yetmediğini çıplak gözle pek anlayamayacak olmanız. Bu nedenle ben olsam üstteki yoldan devam ederdim. Başlangıçta cubada gelişim yakalamışsınız çünkü. Muhtemelen diğer etkenlerde eksiklik oluştu.
Böyle yazdıkça konu konuyu açar. İsterseniz son halini fotoğraflayın, bitkileri de yakından görelim. Gerçekten cyano sorunu var mı onu anlayalım. Antibiyotikle hemen çözersiniz. Çünkü o sorunu ortadan kaldırmadıkça bitkilerin yapraklarında oluşan katmanlar yok olmayacak ve bitkinin yaşam fonksiyonları yavaşlayacak hatta duracak. Sonuçta da şimdiki duruma benzer bir görüntüyle karşılacaksınız yine.
[QUOTE=Gencaslann]
Bu 2.tasarımım. İkisinde de cubalar gelişim göstermedi ve sanırım mavi yeşil alg oluşumu gerçekleşti. Dipte sirkülasyon yok diye oluyor diye düşünüyorum fakat akvaryum boyu çok yüksek olduğundan lily pipe yetersiz kalıyor olabilir. Tam teşhisi de koyamadığım için hevesim kaçtı. Aydınlatmada sorun olduğunu düşünmüyorum. İlk tasarımda günde 9 saat açıktı, teşhisi aydınlatma fazla olarak koymuştum. Bunda da aydınlatmayı 5.5 saate çektim .Yine olmadı. Co2 yetersiz geliyor olabilir diyeceğim fakat indikatör daima açık yeşilde. Onun dışında aklıma birşey gelmiyor yardımcı olabilecek olan varsa sevinirim. Sebebi şudur diyen olursa devam ederim açıkcası.[/QUOTE]
Sorunun mavi yeşil alg olduğunu düşünüyorsanız çözümü çok basit aslında. Antibiyotik kullanımıyla iki üç günde rahatça giderilir. Bu tarz bakteriler sirkülasyondan dolayı değil de daha çok eksiklik ya da oransal dengesizlik durumunda oluşur genelde. Co2 yeterli olsa bile bitkiler kullanacak besin bulamamış olabilir. Gübrelemeye sonradan başlamışsınız sanırım. Eksiklik yaşamaları çok da ilginç gelmemeli. Işık süresinin 3-5 olması çok önemli değil. Akvaryumun yüksek olduğunu belirtiyorsunuz. Belki de cubalara çok çok az değerde kullanabileceği bir aydınlatma sağlıyorsunuz. Bu durumda co2 ve besinin çok önemi kalmıyor. Ya da ışığınızın gerçekten yeterli olduğunu düşünürsek besin eksikliğini irdelemek lazım.
Eğer akvaryumu bozmadıysanız bence şunları deneyin.
Işığınızın yeterli olduğunu düşünürsek bitki gelişiminin durması muhtemelen besin eksikliğine dayanıyor. Co2 nin aydınlatma boyunca açık yeşil gösterdiğini varsayıyorum. Bu durumda aklınızdaki tüm soru işaretlerini gidermek için estimative index yöntemini kullanabilirsiniz gübrelemede. Forumda çok güzel kaynaklar var bu konuda. İncelerseniz çok rahat bulabilirsiniz ayrıntıları. Haftada iki kere yüzde elliden az olmamak kaydıyla su değişimi yapın. Dinlenmiş su ya da remineralize edilmiş su kullanırsanız hiçbir problem yaşamazsınız su değişimiyle alakalı. Bu şekilde iki hafta kadar gözlemleyin. Varsa bakteri kültürü kullanın her su değişiminde. Işıkları kapattıktan sonra suyu havalandırın. Fanla bu işi de yapabilirsiniz yeterli dalgalanma sağlayabiliyorsanız. Ayrıca bitkileri azaltmak yerine çoğaltmaya çalışın sorunu çözdükçe. Çünkü bitkiler hem iyi birer yosun önleyici hem de bakteri kolonizasyonu için çok geniş bir yaşam alanıdır.
Işığınız taban için yetersiz kalıyorsa ışığı desteklemek ya da tabanda daha az ihtiyacı olan bitkilere yönelmek zorundasınız. Ancak buradaki sıkıntı ışığınızın yetip yetmediğini çıplak gözle pek anlayamayacak olmanız. Bu nedenle ben olsam üstteki yoldan devam ederdim. Başlangıçta cubada gelişim yakalamışsınız çünkü. Muhtemelen diğer etkenlerde eksiklik oluştu.
Böyle yazdıkça konu konuyu açar. İsterseniz son halini fotoğraflayın, bitkileri de yakından görelim. Gerçekten cyano sorunu var mı onu anlayalım. Antibiyotikle hemen çözersiniz. Çünkü o sorunu ortadan kaldırmadıkça bitkilerin yapraklarında oluşan katmanlar yok olmayacak ve bitkinin yaşam fonksiyonları yavaşlayacak hatta duracak. Sonuçta da şimdiki duruma benzer bir görüntüyle karşılacaksınız yine.
Mountainscape 140l
Konuyu keşke bitkili akvaryum tanıtımlarına açsaydınız. Şimdi şans eseri gördüm sağdaki bölümde. On gün içinde çok hızlı karar vermişsiniz. Akvaryum hala müdahale edilecek durumda mı acaba? Yoksa bozdunuz mu tamamen? Yazık olacak çünkü tasarıma.
Konuyu keşke bitkili akvaryum tanıtımlarına açsaydınız. Şimdi şans eseri gördüm sağdaki bölümde. On gün içinde çok hızlı karar vermişsiniz. Akvaryum hala müdahale edilecek durumda mı acaba? Yoksa bozdunuz mu tamamen? Yazık olacak çünkü tasarıma.
Kouzu 60 ( Genel Görünüm Ve Video Eklendi )
[QUOTE=cafermutlu]Mayaca fluviatilis olabilir mi?[/QUOTE]
Andırıyor ama değil gibi. Bendekiler zamanla kahverengi, kırmızı arası tonlara geçiş yapıyordu.
[QUOTE=kerowski][;)]Akvaryumunuzu beğenmekle birlikte sizi tebrik ederim. Çok güzel bir akvaryum olmuş. Hayırlı olsun. Bir sorum olacak bu kadar çok bitkiyi nereden buldunuz/aldınız? Keyifli hobiler[:iyi:][;)][/QUOTE]
Çoktan kastınız tür sayısı ise zamanla edindim. Bir parça bir yerden, iki parça bir yerden şeklinde. Hepsi de şu an bulunabilecek türler aslında. Bitki yoğunluğundan bahsediyorsanız hala sürekli kesip geri dikiyorum boşlukları kapatmak için.
[QUOTE=cafermutlu]Mayaca fluviatilis olabilir mi?[/QUOTE]
Andırıyor ama değil gibi. Bendekiler zamanla kahverengi, kırmızı arası tonlara geçiş yapıyordu.
[QUOTE=kerowski][;)]Akvaryumunuzu beğenmekle birlikte sizi tebrik ederim. Çok güzel bir akvaryum olmuş. Hayırlı olsun. Bir sorum olacak bu kadar çok bitkiyi nereden buldunuz/aldınız? Keyifli hobiler[:iyi:][;)][/QUOTE]
Çoktan kastınız tür sayısı ise zamanla edindim. Bir parça bir yerden, iki parça bir yerden şeklinde. Hepsi de şu an bulunabilecek türler aslında. Bitki yoğunluğundan bahsediyorsanız hala sürekli kesip geri dikiyorum boşlukları kapatmak için.
Kouzu 60 ( Genel Görünüm Ve Video Eklendi )
[QUOTE=Serdariekrem]Uğur hocam merhaba işaretlediğim bitkilerin türü nedir acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179932/090220180847031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Ortadaki rotala wallichii. Çok kısa olduğu için renklenmemişti henüz. Görüntüsü yanıltabilir.
Soldakini satan arkadaştan pogostemon stellata diye aldım. Ama hem görsellerdekine benzetemedim hem de bir arkadaş uyardı bitkinin adı yanlış olabilir diye. Rotala vietnam olabileceğini belirtmişti. Ama ben ona da benzetemedim. Bunu daha önce yetiştirmediğim için emin olamadım. Akvaryumdan çıkardım bahsettiğiniz iki türü de. Soldaki bitkinin daha net görüntüsünü ekliyorum. Türünden emin olan varsa belirtebilir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117945/020120180221481.jpg[/IMG]
[QUOTE=Serdariekrem]Uğur hocam merhaba işaretlediğim bitkilerin türü nedir acaba?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/179932/090220180847031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Ortadaki rotala wallichii. Çok kısa olduğu için renklenmemişti henüz. Görüntüsü yanıltabilir.
Soldakini satan arkadaştan pogostemon stellata diye aldım. Ama hem görsellerdekine benzetemedim hem de bir arkadaş uyardı bitkinin adı yanlış olabilir diye. Rotala vietnam olabileceğini belirtmişti. Ama ben ona da benzetemedim. Bunu daha önce yetiştirmediğim için emin olamadım. Akvaryumdan çıkardım bahsettiğiniz iki türü de. Soldaki bitkinin daha net görüntüsünü ekliyorum. Türünden emin olan varsa belirtebilir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/117945/020120180221481.jpg[/IMG]
Kouzu 60 ( Genel Görünüm Ve Video Eklendi )
[QUOTE=mehmetkpm]
Teşekkürler cevabınız için,araştırmaya yeni başladım,armatür işi gerçekten deryadeniz bir konu,ayaklarının uzama sansı varmı yani 70lik düşünüyorum mesela akvaryumu ayarlanabiliyor mu ?[/QUOTE]
Ayaklar sadece kasa üzerinde hareket ediyor. Maksimum 61-62 cm civarında olur sanırım. Uzatacak şekilde değil yani. Aliexpresste ayarlanabilir ayaklar var. Bir şekilde monte edebilirseniz 15-20 cm kadar uzayabiliyor o tarz ayaklar.
[QUOTE=mehmetkpm]
Teşekkürler cevabınız için,araştırmaya yeni başladım,armatür işi gerçekten deryadeniz bir konu,ayaklarının uzama sansı varmı yani 70lik düşünüyorum mesela akvaryumu ayarlanabiliyor mu ?[/QUOTE]
Ayaklar sadece kasa üzerinde hareket ediyor. Maksimum 61-62 cm civarında olur sanırım. Uzatacak şekilde değil yani. Aliexpresste ayarlanabilir ayaklar var. Bir şekilde monte edebilirseniz 15-20 cm kadar uzayabiliyor o tarz ayaklar.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
KULLANICILAR
- 38 Online Kullanıcı, 21 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
