ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Ağustos 2011 00:18
Son Ziyaret:
21 Kasım 2018 21:01
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Toygar Niron
Doğum Tarihi:
10 Şubat 1978
Yaş:
48
İl:
Ankara
Meslek:
Serbest
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Toygar Niron
Huzur Doğadadır!
Huzur Doğadadır!
SON 10 MESAJI
Tuzlu suda ilk deneme
35mm üyemize bir nebze olsun katılmak gerekiyor diye düşünüyorum. Forum içerisinde hobi ye merak salmış bir çok hayvan severin sesi soluğu ilk mesajlarının ardından kesiliyor çünkü %35 oranında mübala yapılarak cevaplanıyor. Bir çok işin ehli olarak gördüğümüz kişi geleceğe yönelik teklifler ve ne yazık ki sadece denedikleri ürünlere yönlendiriyor. Hobi sanki paranız varsa yapabilirsiniz tablosu çiziyor. Bir çok konuda bence denemelere ihtiyaç duyan bir hobi. Elbette Amerikayı baştan keşfetmemek gerek ama araştırma ve deneme ruhumuzu da kaybetmemek gerek. Eyer sadece biri söyledi diye bazı işlemler gerçekleşiyor olsa idi ''dıy'' kelime dağarcığımızda yer almazdı. Yine yazımın en başında belirttiğim gibi bu %35 oranında mübala yapan kesim tarafından yapılan sert çıkışların yerine bazılarınızın yaptığı gibi çok mantıklı cevaplarda verilebiliyor kişiyi doğru yola iten şevkini kırmayan ve motivasyonunu düşürmeyen.
Forum yöneticilerinin üzerindeki en büyük sorumluluk belkide budur. Yönetici sıfatındakilerin yönettikleri forum içeriği hakkında hepimizden çok daha kültürlü ve bilgi olmaları gerektiğini düşünüyorum. Ne mutlu ki tam da böyle bir forum içerisindeyiz.
''Arkadaşlar Eheim filtre almanıza, sump yapmaya, biyolojik filtrasyona gerek yok. Bir sürü masraf.
Fanus aldım, içine 2 japon attım, 1 haftadır yaşıyorlar. Birin adı bıdık, birinin ise fındık, çok mutlular, beni görünce gelip yem istiyorlar.''
Bu bence çok yerinde bir cevap idi.Ne daha fazlası olmalıydı ne de daha az tepki verilmeliydi.Motivasyon kırılmadı ama hata yaptığı dikte edildi.
Aynı üyemizin yeni mevcut kurulumunu bilmem gördünüz mü ama çok başarılı şık ve zarif. üstelik %35 oranındaki mübala yapan kesimin de isteklerini karşılıyor.
Ben de henüz yeni başladığım bu hobi içerisinde biri ''şunu'' tavsiye ederim dediğinde o birinin tecrübesini bilmek ve neden ''şunu'' tavsiye ettiğini bilmek isterim. Aksi takdirde bende hiç bir kurulum ve tecrübesi olmayan biri olarak her yeni başlayana gayet net ve kimsenin eleştiremeyeceği cevaplar verebilirim.Çünkü bende %35'lik kesim gibi en iyi markaları modelleri ilk 1-2 hafta içerisinde öğrendim.
ToNi 2011-09-02 22:30:47
35mm üyemize bir nebze olsun katılmak gerekiyor diye düşünüyorum. Forum içerisinde hobi ye merak salmış bir çok hayvan severin sesi soluğu ilk mesajlarının ardından kesiliyor çünkü %35 oranında mübala yapılarak cevaplanıyor. Bir çok işin ehli olarak gördüğümüz kişi geleceğe yönelik teklifler ve ne yazık ki sadece denedikleri ürünlere yönlendiriyor. Hobi sanki paranız varsa yapabilirsiniz tablosu çiziyor. Bir çok konuda bence denemelere ihtiyaç duyan bir hobi. Elbette Amerikayı baştan keşfetmemek gerek ama araştırma ve deneme ruhumuzu da kaybetmemek gerek. Eyer sadece biri söyledi diye bazı işlemler gerçekleşiyor olsa idi ''dıy'' kelime dağarcığımızda yer almazdı. Yine yazımın en başında belirttiğim gibi bu %35 oranında mübala yapan kesim tarafından yapılan sert çıkışların yerine bazılarınızın yaptığı gibi çok mantıklı cevaplarda verilebiliyor kişiyi doğru yola iten şevkini kırmayan ve motivasyonunu düşürmeyen.
Forum yöneticilerinin üzerindeki en büyük sorumluluk belkide budur. Yönetici sıfatındakilerin yönettikleri forum içeriği hakkında hepimizden çok daha kültürlü ve bilgi olmaları gerektiğini düşünüyorum. Ne mutlu ki tam da böyle bir forum içerisindeyiz.
''Arkadaşlar Eheim filtre almanıza, sump yapmaya, biyolojik filtrasyona gerek yok. Bir sürü masraf.
Fanus aldım, içine 2 japon attım, 1 haftadır yaşıyorlar. Birin adı bıdık, birinin ise fındık, çok mutlular, beni görünce gelip yem istiyorlar.''
Bu bence çok yerinde bir cevap idi.Ne daha fazlası olmalıydı ne de daha az tepki verilmeliydi.Motivasyon kırılmadı ama hata yaptığı dikte edildi.
Aynı üyemizin yeni mevcut kurulumunu bilmem gördünüz mü ama çok başarılı şık ve zarif. üstelik %35 oranındaki mübala yapan kesimin de isteklerini karşılıyor.
Ben de henüz yeni başladığım bu hobi içerisinde biri ''şunu'' tavsiye ederim dediğinde o birinin tecrübesini bilmek ve neden ''şunu'' tavsiye ettiğini bilmek isterim. Aksi takdirde bende hiç bir kurulum ve tecrübesi olmayan biri olarak her yeni başlayana gayet net ve kimsenin eleştiremeyeceği cevaplar verebilirim.Çünkü bende %35'lik kesim gibi en iyi markaları modelleri ilk 1-2 hafta içerisinde öğrendim.
85 lt. Okyanusum (yeni canlı eklendi)
Çok şık bir tasarım. Video ise David Brubeck ile daha bir zarif olmuş.Mercan kırığı görsel olarak benimde hoş bulduğum bir oluşum ama beyazlıkları nı nasıl koruduğunuzu merak ettim. Hemen hemen gördüğüm bütün akvaryumlar Hollywood filmlerin dekiler hariç yosunlu bir haldeler.Birde kaç Kg canlı kaya kullandığınızı öğrenmek istiyorum mümkünse.
Çok şık bir tasarım. Video ise David Brubeck ile daha bir zarif olmuş.Mercan kırığı görsel olarak benimde hoş bulduğum bir oluşum ama beyazlıkları nı nasıl koruduğunuzu merak ettim. Hemen hemen gördüğüm bütün akvaryumlar Hollywood filmlerin dekiler hariç yosunlu bir haldeler.Birde kaç Kg canlı kaya kullandığınızı öğrenmek istiyorum mümkünse.
Kurulum sıralaması hakkında
Teşekkür ederim yönlendirmeleriniz için. Bir süre daha bekleyeceğim o zaman kurulum için. Mevcut bütçem hem kaya hem PS için yeterli değil şu an.
Teşekkür ederim yönlendirmeleriniz için. Bir süre daha bekleyeceğim o zaman kurulum için. Mevcut bütçem hem kaya hem PS için yeterli değil şu an.
2.geleneksel Ankaralı Akvaristler Balık Avı Fotoğraflar 23-24 Sayfada
İşlerimin yoğunluğu sebebi ile aktivitenize katılamayacağım. Avınıza bereket. İyi bayramlar ve hafta sonu dilerim.
Saygı ve dostlukla
İşlerimin yoğunluğu sebebi ile aktivitenize katılamayacağım. Avınıza bereket. İyi bayramlar ve hafta sonu dilerim.
Saygı ve dostlukla
Malzeme seçimi (Model-Marka)
Teşekkür ederim. Söylediğim gibi gelecek planlarımda ilk denemem olacak bu avaryum ekipmanlarını kullanmayacağım. Tamamen yeni ve iyi ekipmanları tercih edeceğim. O zaman zarfında hem tecrube edinmek hemde bilgimi arttırmak istiyorum. Yapamıyor isem ne çok fazla harcama yapmış olmak isterim nede onca canlıyı heba etmek. Bir çok görüş alıyor fikir ediniyorum. Deyerli bilgileriniz ve beni aydınlattığınız için teşekkür ederim.
Teşekkür ederim. Söylediğim gibi gelecek planlarımda ilk denemem olacak bu avaryum ekipmanlarını kullanmayacağım. Tamamen yeni ve iyi ekipmanları tercih edeceğim. O zaman zarfında hem tecrube edinmek hemde bilgimi arttırmak istiyorum. Yapamıyor isem ne çok fazla harcama yapmış olmak isterim nede onca canlıyı heba etmek. Bir çok görüş alıyor fikir ediniyorum. Deyerli bilgileriniz ve beni aydınlattığınız için teşekkür ederim.
Malzeme seçimi (Model-Marka)
Teşekkür ederim bilgi için. CoralX SaltX tuz bir türlü bulamadım. Acaba bu bir markamı yoksa model mi? PS ve Kafa motoru seçimini neye göre yaptınız? Sormamın sebebi öğrenemk istiyor olmam belli kriterleri göz önüne aldınızki uygun gördünüz.
Birde bahsi geçen sizin kafa motorunuz ile benim sectiğim eheim arasında bir fiyat ucurumu olustu ben eheim ı çok iyi bir marka olarak bilirim gencliğimden.arasında ne gibi bir fark var acaba?
Birde dalga motoru için ki ben konuyu açtığımdan bu yana araştırmalarım sürüyor Resume adında bir marka keşfinde bulundum. Hydor anladığım kadarıyla en profesyonel cozum. Fiyatlarıda hemen hemen yarı yarıya. Soylediğiniz gibi 2 dalga motoru kullanacağım.
Aslında mükemmeliyetci bir insanımdır. Bir şeyi yapıyorsam hep en iyisi olsun isterim ama konu hakkında en ufak bir fikrim olmayınca ve her forumda önce deneyim edinin dedikleri için şu an düşük maliyetli bir proje cıkarıyorum. Markaları ve aralarındaki farkları öğrendikce bir sonraki yüksek L kapasiteli show tankımında temellerini atmıs olacağım
Son olarak internet üzerinden güvenle alışveriş yapabileceğim site önerileriniz nedir. Canpet in sayafına giriyordum sürekli ama araştırdıkca ve ogrendikce fiyatlarının nerdeyse diyerlerine nazaranla %40 daha pahalı oldugunu gordum.Keyfimde kacmadı diğil. Bu bir ucurum çünkü Aynı model ve markanın %40 daha fazlaya satılmasıToNi 2011-08-21 23:16:17
Ana tank 135 ve sump dahil toplamda 185 litre olan akvaryumum için Newjet 3000 biraz fazla gibi geldi. Genel kanı saatte 4-5 kere cevirebilmesi ise akvaryum ile sump arasındaki boru mesafesi 1-1.5 m yi gecmiyorsa newjet 1000 benim için yeterli olmazmı acaba? Geleceği düşünerek sordum bu soruyu. Bu benim deneme tahtam olacağı için geliştirmek gibi bir niyetim olmayacak.Başarılı olursam herşeyi vererek sıfırdan çok daha iyi ekipman ve daha büyük bir sisteme gececeğim.
Teşekkür ederim bilgi için. CoralX SaltX tuz bir türlü bulamadım. Acaba bu bir markamı yoksa model mi? PS ve Kafa motoru seçimini neye göre yaptınız? Sormamın sebebi öğrenemk istiyor olmam belli kriterleri göz önüne aldınızki uygun gördünüz.
Birde bahsi geçen sizin kafa motorunuz ile benim sectiğim eheim arasında bir fiyat ucurumu olustu ben eheim ı çok iyi bir marka olarak bilirim gencliğimden.arasında ne gibi bir fark var acaba?
Birde dalga motoru için ki ben konuyu açtığımdan bu yana araştırmalarım sürüyor Resume adında bir marka keşfinde bulundum. Hydor anladığım kadarıyla en profesyonel cozum. Fiyatlarıda hemen hemen yarı yarıya. Soylediğiniz gibi 2 dalga motoru kullanacağım.
Aslında mükemmeliyetci bir insanımdır. Bir şeyi yapıyorsam hep en iyisi olsun isterim ama konu hakkında en ufak bir fikrim olmayınca ve her forumda önce deneyim edinin dedikleri için şu an düşük maliyetli bir proje cıkarıyorum. Markaları ve aralarındaki farkları öğrendikce bir sonraki yüksek L kapasiteli show tankımında temellerini atmıs olacağım
Son olarak internet üzerinden güvenle alışveriş yapabileceğim site önerileriniz nedir. Canpet in sayafına giriyordum sürekli ama araştırdıkca ve ogrendikce fiyatlarının nerdeyse diyerlerine nazaranla %40 daha pahalı oldugunu gordum.Keyfimde kacmadı diğil. Bu bir ucurum çünkü Aynı model ve markanın %40 daha fazlaya satılması
Ana tank 135 ve sump dahil toplamda 185 litre olan akvaryumum için Newjet 3000 biraz fazla gibi geldi. Genel kanı saatte 4-5 kere cevirebilmesi ise akvaryum ile sump arasındaki boru mesafesi 1-1.5 m yi gecmiyorsa newjet 1000 benim için yeterli olmazmı acaba? Geleceği düşünerek sordum bu soruyu. Bu benim deneme tahtam olacağı için geliştirmek gibi bir niyetim olmayacak.Başarılı olursam herşeyi vererek sıfırdan çok daha iyi ekipman ve daha büyük bir sisteme gececeğim.
Malzeme seçimi (Model-Marka)
Merhabalar,
Forumlarda dolandıkca okudukca hatalı seçimlerim göz önüne geliyor. Bir çok ekipmanını tamamladığım deniz akvaryumum için belkide bir çok kişinin aklındaki soru oranlar ve markalar olsa gerek. Dağanık halde bulunan bir çok başlık altında bir çok üye Akvaryumu için sump-ışık-PS-kum-Dalga motoru gibi deyerleri sormus ve ayrı ayrı cevaplar alınmış.
Bu tür bilgileri tek bir başlık altında göremedim belki de yeterince iyi araştırma yapamdım forumda.
Akvaryum ekipmanlarından olan dalga moturu, ısıtıcı, kafa motoru, PS ve sump için gerekli deyerlerin ne olduğunu ve kulanılabilecek marka seçimlerini merak ediyorum. Hazır yol yakınken ve ekipmanlarımı heüz suya sokmamıken değişiklikler yapabilirm böylece.
Ana Tank: 96x35x40
Sump: 60x25x30
Dalga motoru: Akvaryum hacmine göre değilde içeriğine göre belirleniyor anlaşılan. Ben Resif kurulumu yapacağım Bu konuda bana yeterlilik sağlayacak saat/litre oranını ve alınması gereken sessiz ve sorunsuz markalar ne olabilirdi?
Kafa Motoru: Bir çok internet sitesinde xxx yuksekliğine kadar popmpaladığı yazıyor ben bunu farketmemiştim. Ayrıca saat/litre olarak mevcut hacmime oranı ne olmalı? Tabi marka seçimide önemli olası en sessiz sistemi düşlüyoruz hepimiz.Bu husustaki bir diyer merak ettiğim konuda sump sisteminde kullanılan borular.Durso sistemi için gerekli ekipmanı ne yazıkki bulamadım.internet üzerinden araştırıyorum. Sumpa inen suyun boru hacmi yuksek sumpdan akvaryuma gelen suyun boru hacmi kucuk olması ile eşit şartlarda bir kurulum arasında bir fark olusabilirmi?
Isıtıcı: Sanırım bu konuda hacim ile w doğru orantılı ama yinede bilgi almak isterim. yaklaşık sump dahil 200l olan akvaryumum için yine 200w bir ısıtıcı almıstım ama tereddute dustum. Aldığım ısıtıcının kafası suyun dısında kalmalı gibi bir ibaresi var ama tamamı suyun içerisinde de kullanılabilen modellerde varmış. Bu konudada litre/w oranını ve olası uzun vaddede sorun cıkarmayacak marka ve modelleri öğrenmek isterim.
PS: Sanırım bu konuda tercihimi yanlış yaptım. PS seçimide litre/saat olarak bir oranda işliyormuş ben mevcut yaklaşık 200l olan sistemim için ileride yenilemek yada eksik kalmayacak dusuncesiyle Bubble Magus - BM-QQ düşünmüştüm ama şimdi yeterli gelmeyecek endişesindeyim. Açıklamasında 100-300L akvaryumlar için yazıyordu ve bana yeteceğini dusunmustum. Tabi sump sistemide bu PS ölçülerine göre tasarlanmıştı. Bu konudada saat/litre oranını ve sessiz ve uygun marka secimlerini öğrenmek istiyorum.
Tuz: mevcut litrem için ortalama 7 kilo bana yeterli geliyor ama fiyatlar arasında ucurumlar olması beni yanıltıyor. en pahalı herzaman en iyisidir diye dusunmeyenlerdenim ve en uygun olanını almak isterim. Yine marka konusunda yardım almam gerekiyor.
Işık: Akvaryumumda hazır bir armatür ü var ve bunu kullanacağım. Ama armatür ile akvaryum arasına bir cam koymalımıyım bilemedim. Suya yakın olması ısı sorunu doğuracak biliyorum ama bunu yukseltebilirm sanırım.
Merhabalar,
Forumlarda dolandıkca okudukca hatalı seçimlerim göz önüne geliyor. Bir çok ekipmanını tamamladığım deniz akvaryumum için belkide bir çok kişinin aklındaki soru oranlar ve markalar olsa gerek. Dağanık halde bulunan bir çok başlık altında bir çok üye Akvaryumu için sump-ışık-PS-kum-Dalga motoru gibi deyerleri sormus ve ayrı ayrı cevaplar alınmış.
Bu tür bilgileri tek bir başlık altında göremedim belki de yeterince iyi araştırma yapamdım forumda.
Akvaryum ekipmanlarından olan dalga moturu, ısıtıcı, kafa motoru, PS ve sump için gerekli deyerlerin ne olduğunu ve kulanılabilecek marka seçimlerini merak ediyorum. Hazır yol yakınken ve ekipmanlarımı heüz suya sokmamıken değişiklikler yapabilirm böylece.
Ana Tank: 96x35x40
Sump: 60x25x30
Dalga motoru: Akvaryum hacmine göre değilde içeriğine göre belirleniyor anlaşılan. Ben Resif kurulumu yapacağım Bu konuda bana yeterlilik sağlayacak saat/litre oranını ve alınması gereken sessiz ve sorunsuz markalar ne olabilirdi?
Kafa Motoru: Bir çok internet sitesinde xxx yuksekliğine kadar popmpaladığı yazıyor ben bunu farketmemiştim. Ayrıca saat/litre olarak mevcut hacmime oranı ne olmalı? Tabi marka seçimide önemli olası en sessiz sistemi düşlüyoruz hepimiz.Bu husustaki bir diyer merak ettiğim konuda sump sisteminde kullanılan borular.Durso sistemi için gerekli ekipmanı ne yazıkki bulamadım.internet üzerinden araştırıyorum. Sumpa inen suyun boru hacmi yuksek sumpdan akvaryuma gelen suyun boru hacmi kucuk olması ile eşit şartlarda bir kurulum arasında bir fark olusabilirmi?
Isıtıcı: Sanırım bu konuda hacim ile w doğru orantılı ama yinede bilgi almak isterim. yaklaşık sump dahil 200l olan akvaryumum için yine 200w bir ısıtıcı almıstım ama tereddute dustum. Aldığım ısıtıcının kafası suyun dısında kalmalı gibi bir ibaresi var ama tamamı suyun içerisinde de kullanılabilen modellerde varmış. Bu konudada litre/w oranını ve olası uzun vaddede sorun cıkarmayacak marka ve modelleri öğrenmek isterim.
PS: Sanırım bu konuda tercihimi yanlış yaptım. PS seçimide litre/saat olarak bir oranda işliyormuş ben mevcut yaklaşık 200l olan sistemim için ileride yenilemek yada eksik kalmayacak dusuncesiyle Bubble Magus - BM-QQ düşünmüştüm ama şimdi yeterli gelmeyecek endişesindeyim. Açıklamasında 100-300L akvaryumlar için yazıyordu ve bana yeteceğini dusunmustum. Tabi sump sistemide bu PS ölçülerine göre tasarlanmıştı. Bu konudada saat/litre oranını ve sessiz ve uygun marka secimlerini öğrenmek istiyorum.
Tuz: mevcut litrem için ortalama 7 kilo bana yeterli geliyor ama fiyatlar arasında ucurumlar olması beni yanıltıyor. en pahalı herzaman en iyisidir diye dusunmeyenlerdenim ve en uygun olanını almak isterim. Yine marka konusunda yardım almam gerekiyor.
Işık: Akvaryumumda hazır bir armatür ü var ve bunu kullanacağım. Ama armatür ile akvaryum arasına bir cam koymalımıyım bilemedim. Suya yakın olması ısı sorunu doğuracak biliyorum ama bunu yukseltebilirm sanırım.
Kurulum sıralaması hakkında
Sanırım iletişim kopuklugu yaşadık. Şöyle izah edeyim.Akvaryum-Isıtıcı-Sump-Dalga motorları-Kafa motoru hazır olan ekipmanlar (PS seçimime göre bir sump dizaynı yapmıştım). Lakin bu noktada bir seçim yapmam gerek. canlı kaya yada PS. Her iksininde maliyeti bana aynı oranda hatta canlı kayalar biraz daha pahalıya gelecekler. Amaç bir şekilde sistemi çalışır halde tutmak ama bu zaman zarfında da döngüdeki zamanı kazanabilmek. Yani boşu boşuna ne elektirk nede su harcamak isterim. İçersine canlı koymayacağım da demiştim zaten. Canlı kayaların üzerindeki oluşumlar benim için yeterli. Hatta mümkünse Kum u da bir sonraki adıma bırakarak canlı kayaları küreleme işlemindeki gibi sadece gerekli su değerlerinde akıntı ve gerekli sıcaklık içersinde tutabilirm. Bu gelecekte Eksiklerimi tamamladığımda çok işime yarar diye düşünmüştüm.
Haklısınız henuz ışık için bir yatırım yapmadım. Yukarıdaki şartlarda eyer ışık ihtiyacım yok ise ki bir cok küreleme işlemi anlatımı ve videosunda ışık hiç kulanılmamış(Sizeden sonra biraz araştırdım). Onuda daha sonraki aşamalarda alabilirm.
Sanırım iletişim kopuklugu yaşadık. Şöyle izah edeyim.Akvaryum-Isıtıcı-Sump-Dalga motorları-Kafa motoru hazır olan ekipmanlar (PS seçimime göre bir sump dizaynı yapmıştım). Lakin bu noktada bir seçim yapmam gerek. canlı kaya yada PS. Her iksininde maliyeti bana aynı oranda hatta canlı kayalar biraz daha pahalıya gelecekler. Amaç bir şekilde sistemi çalışır halde tutmak ama bu zaman zarfında da döngüdeki zamanı kazanabilmek. Yani boşu boşuna ne elektirk nede su harcamak isterim. İçersine canlı koymayacağım da demiştim zaten. Canlı kayaların üzerindeki oluşumlar benim için yeterli. Hatta mümkünse Kum u da bir sonraki adıma bırakarak canlı kayaları küreleme işlemindeki gibi sadece gerekli su değerlerinde akıntı ve gerekli sıcaklık içersinde tutabilirm. Bu gelecekte Eksiklerimi tamamladığımda çok işime yarar diye düşünmüştüm.
Haklısınız henuz ışık için bir yatırım yapmadım. Yukarıdaki şartlarda eyer ışık ihtiyacım yok ise ki bir cok küreleme işlemi anlatımı ve videosunda ışık hiç kulanılmamış(Sizeden sonra biraz araştırdım). Onuda daha sonraki aşamalarda alabilirm.
Kurulum sıralaması hakkında
PS seçimi ve ona uygun sump yapımı doğru bir karar(Seçimlerimi akvaryumum doğrultusunda yaptım) ama zaten elimde olmayan ekipmanlar. Yapılacağı zaman sıralamam bu yönde olacaktır. Forumda Canlı kayaların PS yada sump gereksinimi olmadığını öğrenmiştim. Sonuçta akvaryumda bir canlı yaşamıyor olacak sadece su ve kaya. Aksi bir durum söz konusu ise beni bilgilendirin lütfen.Yada kayalar için gereksinim olan minumum ekipman nedir? (akıntı ışık sağalayacağımı dile getirmiştim. Ayrıca tatlı sudan kalma iyi bir dış filtrem mevcut. Gerekiyorsa, yapalabiliyorsa kullanabilirm canlı kayalar için)
Hazır bir sisteme kum eklemek deyerleri bozacaksa kum ekleyeceğim zaman kayalarımı yine aynı su ve akıntı sürecinde olan başka bir tanka alır kumu ekler su deyerlerini normale dondugunde kayalarımı yerine koyabilirm diye umuyorum yanılıyormuyum?
Bir yerden başlamam icap ediyor yoksa sürekli ertelenen bir plan olarak kalacak. Herseyi bir anda alamayacağım aşikar. Alternatif bir yol önerirseniz onuda uygulamaya çalışırım. Sadece biraz yapıcı fikirlere ihtiyacım var.
Alternatif olacaksa Canlı kayaları bir kenara bırakıp mevcut butcemi sump PS ve kuma ayırırm. Ama 2-3 ay o akvaryum bu şekilde çalışarak kumun bünyesindeki yararlı bakterilerin kazandıracağı daha hızlı oturan bir sistem özelliğinide kaybetmiş olmak endişesindeyim.
PS seçimi ve ona uygun sump yapımı doğru bir karar(Seçimlerimi akvaryumum doğrultusunda yaptım) ama zaten elimde olmayan ekipmanlar. Yapılacağı zaman sıralamam bu yönde olacaktır. Forumda Canlı kayaların PS yada sump gereksinimi olmadığını öğrenmiştim. Sonuçta akvaryumda bir canlı yaşamıyor olacak sadece su ve kaya. Aksi bir durum söz konusu ise beni bilgilendirin lütfen.Yada kayalar için gereksinim olan minumum ekipman nedir? (akıntı ışık sağalayacağımı dile getirmiştim. Ayrıca tatlı sudan kalma iyi bir dış filtrem mevcut. Gerekiyorsa, yapalabiliyorsa kullanabilirm canlı kayalar için)
Hazır bir sisteme kum eklemek deyerleri bozacaksa kum ekleyeceğim zaman kayalarımı yine aynı su ve akıntı sürecinde olan başka bir tanka alır kumu ekler su deyerlerini normale dondugunde kayalarımı yerine koyabilirm diye umuyorum yanılıyormuyum?
Bir yerden başlamam icap ediyor yoksa sürekli ertelenen bir plan olarak kalacak. Herseyi bir anda alamayacağım aşikar. Alternatif bir yol önerirseniz onuda uygulamaya çalışırım. Sadece biraz yapıcı fikirlere ihtiyacım var.
Alternatif olacaksa Canlı kayaları bir kenara bırakıp mevcut butcemi sump PS ve kuma ayırırm. Ama 2-3 ay o akvaryum bu şekilde çalışarak kumun bünyesindeki yararlı bakterilerin kazandıracağı daha hızlı oturan bir sistem özelliğinide kaybetmiş olmak endişesindeyim.
Kurulum sıralaması hakkında
Anladığım kadarıyla canlı kaya ve argonite kum konusunda verilecek kararlar yeni bir kurulumda önem arz ediyor. Akvaryum içersindeki doğal yaşamın hızlı, yavaş dengeli ya da dengesizliğini koruması bu seçime bağlı.
Sıralama konusunda tereddütte kalarak sizlere sormak istedim. Lakin herşeyi bir anda toparlayamiyacığımı anladım. Gerekli su deyerlerinin sağlanmasının ardından canlı kayalarımı almayı planlıyorum. Canlı kaya dışında her hangi bir şey sokmayacağım için akvaryum içersine, PS, Sump ve argonite kumu gelecek bir tarihe erteleyebilirm diye düşündüm. Elbetde kayalardan önce gerekli ortamı yani ışığı ve su içersindeki akıntıyı sağlıyacak ekipmanları temin etmiş olacağım.
Bu durumda bir çok akvaryumcuda gördüğüm satılık canlı kayalarının olduğu boş akvaryumlardan pekte farklı olmayan bir akvaryum elde edebilir, bir sonraki adımda (belki 2 belki 4 ay sonra) yeterli oranda argonite kum ile görselliğini arttırabilirm dedim.
Bu zaman zarfında sump sistemimi yapabilmeyi ve arından PS ile destekleyebilmeyi umuyorum. Yapamıyorsamda en azından ne bir çok canlıyı riske atmış olurum ne de bütçeme zarar vermiş olurum.
Kısaca amacım sadece canlı kayaların sağlıklı bir biçimde ilk balığımın aralarına karışma sürecinde bana eşlik etemleri.Hem o ana dek belkide ummadığım güzellikte sürprizlerde yaparlar bana.
Hal böyle iken düşüncelerimde bir hata olup olmadığını öğrenmek istedim.
Anladığım kadarıyla canlı kaya ve argonite kum konusunda verilecek kararlar yeni bir kurulumda önem arz ediyor. Akvaryum içersindeki doğal yaşamın hızlı, yavaş dengeli ya da dengesizliğini koruması bu seçime bağlı.
Sıralama konusunda tereddütte kalarak sizlere sormak istedim. Lakin herşeyi bir anda toparlayamiyacığımı anladım. Gerekli su deyerlerinin sağlanmasının ardından canlı kayalarımı almayı planlıyorum. Canlı kaya dışında her hangi bir şey sokmayacağım için akvaryum içersine, PS, Sump ve argonite kumu gelecek bir tarihe erteleyebilirm diye düşündüm. Elbetde kayalardan önce gerekli ortamı yani ışığı ve su içersindeki akıntıyı sağlıyacak ekipmanları temin etmiş olacağım.
Bu durumda bir çok akvaryumcuda gördüğüm satılık canlı kayalarının olduğu boş akvaryumlardan pekte farklı olmayan bir akvaryum elde edebilir, bir sonraki adımda (belki 2 belki 4 ay sonra) yeterli oranda argonite kum ile görselliğini arttırabilirm dedim.
Bu zaman zarfında sump sistemimi yapabilmeyi ve arından PS ile destekleyebilmeyi umuyorum. Yapamıyorsamda en azından ne bir çok canlıyı riske atmış olurum ne de bütçeme zarar vermiş olurum.
Kısaca amacım sadece canlı kayaların sağlıklı bir biçimde ilk balığımın aralarına karışma sürecinde bana eşlik etemleri.Hem o ana dek belkide ummadığım güzellikte sürprizlerde yaparlar bana.
Hal böyle iken düşüncelerimde bir hata olup olmadığını öğrenmek istedim.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
