ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Scherwin
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Temmuz 2011 13:32
Son Ziyaret:
15 Mayıs 2023 14:41
Toplam Mesaj:
103 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Şervin NAGHAVİ
Doğum Tarihi:
03 Temmuz 1972
Yaş:
53
İl:
Istanbul
Meslek:
Veteriner Hekim
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Scherwin / Göztepe Kadıköy İstanbul
80 Lt Bitkili High-Tech
SON 10 MESAJI
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
[QUOTE=hakanzen]Tohumları nereden ve kaç tl ye temin ettiniz.
Bence cuba olmasada çok güzel bir bitki gibi görünüyor.[/QUOTE]
Tohumları İstanbul'da olan büyük bir akvaryum/pet mağazasından aldım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172257131.jpg[/IMG]
2 Tane kullandım, tanesini 30TL 'den aldım. İnternet'ten benim aldığım fiyatın yaklaşık yarısına almak mümkün [:geek:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172306151.jpg[/IMG]
Bitki her ne ise özellikle filizlendiğinde, Cuba'ya çok benziyor. Belki de aynı aileden bir akrabasıdır. Aslında gelişim hızı geçmişteki tecrübelerime dayanarak söylüyorum görece yavaş sayılır.
----------------------------------------------------------------------------------
Evdeki reaktörlere (Ista Mix Max "L" ve "M") ilelebet veda ettim (bu akvaryumda "M" yi kullandım):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/201120172134071.jpg[/IMG]
JBL Pro Flora Direct 12/16 Atomizer 'e (40-300 Litre arası akvaryumlar için) merhaba dedim:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/201120172135001.jpg[/IMG]
Debi kayda değer bir şekilde arttı. Reaktörlerin %100 verimli olduğundan söz edilir ve bu tartışılmaz. Ancak katalog debisi 440Litre/saat olan, benim Eheim Classic 250 gibi küçük bir modelde, Ista Mix Max "M" bu debinin en az yarısını alıyordur kanımca [x(]. Suyun giriş yerinde bile bir daralma ile su reaktöre giriyor [:O] Hali ile ben bu JBL Atomizer'den daha fazla verim aldığımı düşünüyorum. pH'ın daha hızlı düştüğünü düşünüyorum. Geçmişte reaktöre küçük bir ayarsızlıkta biraz fazla CO2 girdiğinde, hemen reaktörün tepesinde gaz birikmesi yaşanıyordu ve neticede pervaneler dönemiyordu. Atomizerde böyle bir problem yok daha güvenli. Bendeki Ista Mix Max'ler eski kuşak idi. Hortum bağlantı yerleri hiç güvenli değil. Kelepçesiz kullanmamak gerekir. Evi su basabilir. Yeni versiyonlarda bu sorunu çözmüşler (vidalı hortum sabitleme). JBL Atomizer ise bu konularda soru işareti bırakmıyor.
[QUOTE=mek44]Ne yazık ki bitki meşhur cuba bitkisi değil. Sosyal medyadan gördüğüm kadarıyla belli süre sonra boyuna uzayan bir tür.
Tankınız 4*24 te ise düzen değişmek çok doğru bi karar değil gibi geliyor bana. Sistemin düzenini bozmayın derim.[/QUOTE]
Sağlık olsun [:)]
4x24watt'ı bozmadım. Ancak bir süre 4 (açık) + 6 (kapalı) + 4 (açık) yerine=1 x 6 saat açık ile deva edeceğim.
[QUOTE=Mcanerf]4x24 50 litreye fazla degil mi? Bitkilerin sariya donmesi demir eksikliginin bir gostergesi olabilir. Ama demirin fazlasi da yosuna sebep olur.[/QUOTE]
Yoğun bir bakım uyguladım [:geek:]
*Komple akvaryumu kırptım.
*Komple, borular dahil temizlik yaptım.
*%50 su değişimi yaptım
*Elimdeki bütün gübrelerden asgari önerilen miktardan verdim.
Önceden reaktör ile düşen debi miktarında :akvaryum çok durağan bir suya sahip idi. Atomizere geçmemle suda hoş bir sirkülasyon seziyorum.
Bakalım zamanla neler olacak [:?]
[EDIT]Scherwin,2017-11-22 16:06:46[/EDIT]
[QUOTE=hakanzen]Tohumları nereden ve kaç tl ye temin ettiniz.
Bence cuba olmasada çok güzel bir bitki gibi görünüyor.[/QUOTE]
Tohumları İstanbul'da olan büyük bir akvaryum/pet mağazasından aldım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172257131.jpg[/IMG]
2 Tane kullandım, tanesini 30TL 'den aldım. İnternet'ten benim aldığım fiyatın yaklaşık yarısına almak mümkün [:geek:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172306151.jpg[/IMG]
Bitki her ne ise özellikle filizlendiğinde, Cuba'ya çok benziyor. Belki de aynı aileden bir akrabasıdır. Aslında gelişim hızı geçmişteki tecrübelerime dayanarak söylüyorum görece yavaş sayılır.
----------------------------------------------------------------------------------
Evdeki reaktörlere (Ista Mix Max "L" ve "M") ilelebet veda ettim (bu akvaryumda "M" yi kullandım):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/201120172134071.jpg[/IMG]
JBL Pro Flora Direct 12/16 Atomizer 'e (40-300 Litre arası akvaryumlar için) merhaba dedim:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/201120172135001.jpg[/IMG]
Debi kayda değer bir şekilde arttı. Reaktörlerin %100 verimli olduğundan söz edilir ve bu tartışılmaz. Ancak katalog debisi 440Litre/saat olan, benim Eheim Classic 250 gibi küçük bir modelde, Ista Mix Max "M" bu debinin en az yarısını alıyordur kanımca [x(]. Suyun giriş yerinde bile bir daralma ile su reaktöre giriyor [:O] Hali ile ben bu JBL Atomizer'den daha fazla verim aldığımı düşünüyorum. pH'ın daha hızlı düştüğünü düşünüyorum. Geçmişte reaktöre küçük bir ayarsızlıkta biraz fazla CO2 girdiğinde, hemen reaktörün tepesinde gaz birikmesi yaşanıyordu ve neticede pervaneler dönemiyordu. Atomizerde böyle bir problem yok daha güvenli. Bendeki Ista Mix Max'ler eski kuşak idi. Hortum bağlantı yerleri hiç güvenli değil. Kelepçesiz kullanmamak gerekir. Evi su basabilir. Yeni versiyonlarda bu sorunu çözmüşler (vidalı hortum sabitleme). JBL Atomizer ise bu konularda soru işareti bırakmıyor.
[QUOTE=mek44]Ne yazık ki bitki meşhur cuba bitkisi değil. Sosyal medyadan gördüğüm kadarıyla belli süre sonra boyuna uzayan bir tür.
Tankınız 4*24 te ise düzen değişmek çok doğru bi karar değil gibi geliyor bana. Sistemin düzenini bozmayın derim.[/QUOTE]
Sağlık olsun [:)]
4x24watt'ı bozmadım. Ancak bir süre 4 (açık) + 6 (kapalı) + 4 (açık) yerine=1 x 6 saat açık ile deva edeceğim.
[QUOTE=Mcanerf]4x24 50 litreye fazla degil mi? Bitkilerin sariya donmesi demir eksikliginin bir gostergesi olabilir. Ama demirin fazlasi da yosuna sebep olur.[/QUOTE]
Yoğun bir bakım uyguladım [:geek:]
*Komple akvaryumu kırptım.
*Komple, borular dahil temizlik yaptım.
*%50 su değişimi yaptım
*Elimdeki bütün gübrelerden asgari önerilen miktardan verdim.
Önceden reaktör ile düşen debi miktarında :akvaryum çok durağan bir suya sahip idi. Atomizere geçmemle suda hoş bir sirkülasyon seziyorum.
Bakalım zamanla neler olacak [:?]
[EDIT]Scherwin,2017-11-22 16:06:46[/EDIT]
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
[QUOTE=mek44]Selamlar
Elinize sağlık güzel anlatımlı bi kurulum olmuş. Çok net belli olmasada bana bitki Cuba değil gibi geldi... [/QUOTE]
[QUOTE=secreteriat]Hayirli olsun kurulumunuz, resimlerin daha yakindan daha net bitkiyi gösteren resimleri paylasirsaniz daha iyi olur , cubanin bu kadar hizli bir sekilde tohumdan gelismesi normal degil , insallah yaniliyorumdur fakat yakin zamanda bircok forum üyesi arkadasinda tohumdan büyüttügü bu bitkiler zaman ilerleyince paketlerinde yazan cuba yada glossolardan cok farkli bitkilere dönüsüyorlar , aklinizda olsun , yinede emeginize tankin görüntüsü ve durumu on numara [:iyi:][/QUOTE]
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim [:)]
Elimden geldiğince bitkiyi zoomladım (tıklayınız lütfen):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/181120171315571.jpg[/IMG]
Açıkçası bitki Cuba değil ise üzülmem. Ama Cuba olmaması, gelecekte bazı şeylerin serpe saracağına işaret ise buna üzülürüm [:?]
Bununla birlikte akvaryum uzaktan sağlıklı görünmekle birlikte, bu fotoğraf gibi zoomlayıp bakınca [B]bitkilerin sağlığında sıkıntı var görünüyor! [/B][:O] Bitkiler Yeşilden - Sarıya çalıyor, kızarmalar var.
*Akvaryumda verilen ışık yaklaşık 1,5-2 Watt/Litre. 4 saat ışık + 6 saat kapalı + 4 saat ışık uygulanıyor. Hopar marka aydınlatmada 2x24watt + 2x24watt şeklinde 2 opsiyon var! [B]Işığı 4x24watt'tan 2x24watt'a düşüreyim mi?[/B]
*[B]Sıvı gübre konusunda bir tavsiyeniz var mı?[/B]
Birinci önceliğim : Akvaryumun olabildiğince yeşil, durağan ve sabit tutmak. Yavaş bir akvaryum istiyorum. Hızlı bir biyoloji işime gelmez. Bitkilerin ömrü kısa olur ve de daha fazla bakım isteri.
Mutlu hobiler...
[EDIT]Scherwin,2017-11-18 14:03:59[/EDIT]
[QUOTE=mek44]Selamlar
Elinize sağlık güzel anlatımlı bi kurulum olmuş. Çok net belli olmasada bana bitki Cuba değil gibi geldi... [/QUOTE]
[QUOTE=secreteriat]Hayirli olsun kurulumunuz, resimlerin daha yakindan daha net bitkiyi gösteren resimleri paylasirsaniz daha iyi olur , cubanin bu kadar hizli bir sekilde tohumdan gelismesi normal degil , insallah yaniliyorumdur fakat yakin zamanda bircok forum üyesi arkadasinda tohumdan büyüttügü bu bitkiler zaman ilerleyince paketlerinde yazan cuba yada glossolardan cok farkli bitkilere dönüsüyorlar , aklinizda olsun , yinede emeginize tankin görüntüsü ve durumu on numara [:iyi:][/QUOTE]
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim [:)]
Elimden geldiğince bitkiyi zoomladım (tıklayınız lütfen):
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/181120171315571.jpg[/IMG]
Açıkçası bitki Cuba değil ise üzülmem. Ama Cuba olmaması, gelecekte bazı şeylerin serpe saracağına işaret ise buna üzülürüm [:?]
Bununla birlikte akvaryum uzaktan sağlıklı görünmekle birlikte, bu fotoğraf gibi zoomlayıp bakınca [B]bitkilerin sağlığında sıkıntı var görünüyor! [/B][:O] Bitkiler Yeşilden - Sarıya çalıyor, kızarmalar var.
*Akvaryumda verilen ışık yaklaşık 1,5-2 Watt/Litre. 4 saat ışık + 6 saat kapalı + 4 saat ışık uygulanıyor. Hopar marka aydınlatmada 2x24watt + 2x24watt şeklinde 2 opsiyon var! [B]Işığı 4x24watt'tan 2x24watt'a düşüreyim mi?[/B]
*[B]Sıvı gübre konusunda bir tavsiyeniz var mı?[/B]
Birinci önceliğim : Akvaryumun olabildiğince yeşil, durağan ve sabit tutmak. Yavaş bir akvaryum istiyorum. Hızlı bir biyoloji işime gelmez. Bitkilerin ömrü kısa olur ve de daha fazla bakım isteri.
Mutlu hobiler...
[EDIT]Scherwin,2017-11-18 14:03:59[/EDIT]
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
Merhabalar,
Son fotoğrafları paylaşmak istedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171916421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171916581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171917121.jpg[/IMG]
Bitkilerin taban yüzeyini kaplama oranı %100.
Kullandığım sıvı gübreler;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171951431.jpg[/IMG]
Uygulama rejimim aşağıdaki gibi:
0.Gün) %25-%30 Su değişimi + 1,5ml Excel (Gluteraldehit - C5H8O2)
1. Gün) Potasyum 7,5ml
2. Gün) Fosfat 2ml
3. Gün) Azot 1,5ml
4. Gün) Demir 0,5ml
5.Gün) Başa dönülür
Şu ana kadar her şey yolunda gitti. Suyun biraz algleşme eğilimini sezdiğim an yukarıdaki 0. Gün döngüsünü başlatıyorum.
Bir sorum olacak. Bu sayfayı doğru yerde mi açtım? Akvaryum tanıtımı denilen şey bu yaptığım gibi mi oluyor?
[EDIT]Scherwin,2017-11-16 20:00:11[/EDIT]
Merhabalar,
Son fotoğrafları paylaşmak istedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171916421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171916581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171917121.jpg[/IMG]
Bitkilerin taban yüzeyini kaplama oranı %100.
Kullandığım sıvı gübreler;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/161120171951431.jpg[/IMG]
Uygulama rejimim aşağıdaki gibi:
0.Gün) %25-%30 Su değişimi + 1,5ml Excel (Gluteraldehit - C5H8O2)
1. Gün) Potasyum 7,5ml
2. Gün) Fosfat 2ml
3. Gün) Azot 1,5ml
4. Gün) Demir 0,5ml
5.Gün) Başa dönülür
Şu ana kadar her şey yolunda gitti. Suyun biraz algleşme eğilimini sezdiğim an yukarıdaki 0. Gün döngüsünü başlatıyorum.
Bir sorum olacak. Bu sayfayı doğru yerde mi açtım? Akvaryum tanıtımı denilen şey bu yaptığım gibi mi oluyor?
[EDIT]Scherwin,2017-11-16 20:00:11[/EDIT]
Ista Co2 Indicator İnceleme
[QUOTE=hüseyinkoçak]bunu ne kadar süre ile tutacaz bilgisi olan testi nasıl yapacaz ?[/QUOTE]
Ista CO2 indikatör ambalajında yazan 2 uyarıyı dikkatinize sunuyorum;
*İndikatör sıvısını ayda 1 kez değiştiriniz (daha sık yapmaya gerek yok).
*Aparata sadece indikatör sıvısı koyunuz, akvaryum suyu karıştırmayınız.
Selamlar...
[QUOTE=hüseyinkoçak]bunu ne kadar süre ile tutacaz bilgisi olan testi nasıl yapacaz ?[/QUOTE]
Ista CO2 indikatör ambalajında yazan 2 uyarıyı dikkatinize sunuyorum;
*İndikatör sıvısını ayda 1 kez değiştiriniz (daha sık yapmaya gerek yok).
*Aparata sadece indikatör sıvısı koyunuz, akvaryum suyu karıştırmayınız.
Selamlar...
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
[QUOTE=alonesmaug]Size düşen ışıklandırmayı başlarda fazla yapmamak ve her yosun gördüğünüzde anında fiziksel olarak akvaryumdan uzaklaştırmak.Zamanla bir denge oturacak ve yosun oluşumu minimuma inecektir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim.
Başlangıç için ışıklar: 4 açık + 6 kapalı + 4 açık sizce fazla mı? Alternatifi ne olabilir?
[QUOTE=alonesmaug]Canlı olarak ilk etapta kiraz karides ve nerite salyangozu öneririm. Biyolojik yükleri fazla değil ve yosun tüketiyorlar.[/QUOTE]
Isıtıcı yok ve hava vermiyorum, özellikle karidesler bir kaç saatte telef olurlar [:(] gibi görünüyor. İşin içine canlı girince bitki disiplinim ortadan kalkıyor [:)] Biraz daha dayanayım.
[B]YENİLİKLER[/B]
+Yeni bir filtre aldım. Eheim Classic 250. 12/16mm hortumlara sahip. Önceki filtrem (Eheim Classic 150) ile hem boyut hem de güç anlamında ciddi farkı varmış. Mesele 300lt/s ile 440lt/s 'den çok öte. Ista Glass Surface Skimmer 12mm bu filtre ile can buldu. Önceki filtre, Skimmer'in üstteki yüzer parçasını suya batıracak kadar emiş yapamıyordu. Hali ile sadece alttan çekim yapabiliyordu.
+Ista Mix Max "M" aldım ve eski Ista V 3in1 Diffüzer'i iptal ettim. Akvaryum içindeki bir çok kargaşadan kurtuldum. Ista Mix Max 'in kronik sıkıntılarına denk geldim ama aştım şimdilik. CO2 sistemindeki verim inanılmaz değişti. Bugün bariz/yoğun bir fotosentez aktivitesine şahit oldum.
+Makara Cam Basış Borusu aldım (13mm), fotoğrafını aşağıda görebilirsiniz.
+Dün akşam ilk defa Potasyum sıvı gübre verdim. Akvaryum hacmim için önerilen dozunun yarısını verdim. Akvaryum 80lt. İçindeki suyun 50lt olduğunu varsaydım. 50 litre için önerilen dozun (15ml), yarısını 7,5ml verdim.
+Az önce de ilk defa Fosfat sıvı gübre verdim (50lt için Önerilen dozun 1/4'ü kadar).
[B]Son çektiğim fotoğraflar[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/011120172307251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/011120172307521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/011120172308081.jpg[/IMG]
Makara Cam Basış Borusunu çok sevdim. Estetik duruşu yanında fonksiyonel olarak mantıklı bir tasarım kanımca.
Sağlıcakla Kalınız.
[EDIT]Scherwin,2017-11-01 23:11:18[/EDIT]
[QUOTE=alonesmaug]Size düşen ışıklandırmayı başlarda fazla yapmamak ve her yosun gördüğünüzde anında fiziksel olarak akvaryumdan uzaklaştırmak.Zamanla bir denge oturacak ve yosun oluşumu minimuma inecektir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim.
Başlangıç için ışıklar: 4 açık + 6 kapalı + 4 açık sizce fazla mı? Alternatifi ne olabilir?
[QUOTE=alonesmaug]Canlı olarak ilk etapta kiraz karides ve nerite salyangozu öneririm. Biyolojik yükleri fazla değil ve yosun tüketiyorlar.[/QUOTE]
Isıtıcı yok ve hava vermiyorum, özellikle karidesler bir kaç saatte telef olurlar [:(] gibi görünüyor. İşin içine canlı girince bitki disiplinim ortadan kalkıyor [:)] Biraz daha dayanayım.
[B]YENİLİKLER[/B]
+Yeni bir filtre aldım. Eheim Classic 250. 12/16mm hortumlara sahip. Önceki filtrem (Eheim Classic 150) ile hem boyut hem de güç anlamında ciddi farkı varmış. Mesele 300lt/s ile 440lt/s 'den çok öte. Ista Glass Surface Skimmer 12mm bu filtre ile can buldu. Önceki filtre, Skimmer'in üstteki yüzer parçasını suya batıracak kadar emiş yapamıyordu. Hali ile sadece alttan çekim yapabiliyordu.
+Ista Mix Max "M" aldım ve eski Ista V 3in1 Diffüzer'i iptal ettim. Akvaryum içindeki bir çok kargaşadan kurtuldum. Ista Mix Max 'in kronik sıkıntılarına denk geldim ama aştım şimdilik. CO2 sistemindeki verim inanılmaz değişti. Bugün bariz/yoğun bir fotosentez aktivitesine şahit oldum.
+Makara Cam Basış Borusu aldım (13mm), fotoğrafını aşağıda görebilirsiniz.
+Dün akşam ilk defa Potasyum sıvı gübre verdim. Akvaryum hacmim için önerilen dozunun yarısını verdim. Akvaryum 80lt. İçindeki suyun 50lt olduğunu varsaydım. 50 litre için önerilen dozun (15ml), yarısını 7,5ml verdim.
+Az önce de ilk defa Fosfat sıvı gübre verdim (50lt için Önerilen dozun 1/4'ü kadar).
[B]Son çektiğim fotoğraflar[/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/011120172307251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/011120172307521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/011120172308081.jpg[/IMG]
Makara Cam Basış Borusunu çok sevdim. Estetik duruşu yanında fonksiyonel olarak mantıklı bir tasarım kanımca.
Sağlıcakla Kalınız.
[EDIT]Scherwin,2017-11-01 23:11:18[/EDIT]
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
[QUOTE=BerkanCerci]Isıtıcı durumunu ne yaptınız? Malum hava sıcaklıkları gün içerisinde değişiyor, sabit ısı değerini nasıl sağlıyorsunuz? Cuba yosun/alg grubuna yapraklarının ışığa en uzak olması ve en küçük olmasından dolayı çok açıktır. Aydınlatma yosun/alg teşvik etmesede gübreleme oldukça teşvik edecektir. Tank kurulumu itibariyle ilerleyen zamanda tanka karides gibi yosun ajanları koyarsanız (veya sea,cüce vtz vs...)daha oluşamadan temizliğini yapacaklardır. Gübrelemede potasyuma az miktarda başlayabilir, multi desteklılerı başlayabilirsiniz, Excel fosfat nıtro biraz riskli erken süreçte, bakteri kültürü verebilirsin fıltrene.Eger fıltrene daha yeni aktif karbon koyduysan, en başlarda çok tutucu olacaktır.Koydugun gübreleri süzecektir.Keyifli Hobiler [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Balık koymadığım için ısıtıcıya gerek duymadım açıkçası [:geek:]. Merkezi kaloriferli bir ev ve yaz sıcakları hariç 22-26C aralığında seyreder. Eheim 'ın 100W 'lık ısıtıcısından var. Ama dekorun arkası yüksek olduğu ve Eheim'ın çok uzun olması nedeniyle ancak yatay pozisyonda koyabilirim, bu da görüntüyü bozar. Canlı yoksa sanki bu aralıkta ısıtıcıya gerek yok gibi geliyor ama tabi bilemiyorum [:(]
Canlı konusunu elimden geldiğince erteleyeceğim. Her şeyden önce yemlemeyi öğrenemedim ki bir türlü! Yufka yüreklilik yapıp öyle bir besliyorum ki yosun yemeye mecalleri kalmıyor [x(] Şu an başka bir akvaryumda bir tane cüce vatoz'um (+9 adet Kardinal Neon'um) var. Olmadı Cüce vatozu tanka koyayım bakayım ne yapıyor [:?]
Eheim Classic 150 Filtremin içerisinde sadece Eheim Substrat Pro var. Bir de tabii filtrenin kendi orijinal: Disk elyaf + Mavi süngeri. Bu filtreyi bugün yarın Eheim Classic 250 ile değiştiriyorum.
Elimde bir internet sitesinden aldığım, ev yapımı sıvı gübreler var! Yorumları olumlu, bilinen bir üreticiden. Potasyon, Demir, Azot, Fosfat ve Magnezyum olmak üzere 5 ayrı 0,5Lt'lik pet şişelerde [:?] Bir de bunların nasıl kullanılacağını gösteren bir kılavuz.[B] Bunların kullanırken dikkat etmem gereken bir durum veya kullanmamam gerektiğini gibi yorumları rica ediyorum.[/B] [:O]
[B]Bir de gübre vs. dozlama anlamında soruyorum... [/B]Şu an kayaların olduğu yerlerin dışındaki her yer yeşil. Zemin en az %95 kaplanmış durumda. Işıklar yandıktan bir süre sonra CO2 tüketiminin başladığını ph bilgisayarından net bir şekilde görebiliyorum. Başka bir bitki eklemeyi düşünmüyorum. Açıkçası mevcut durumu koruyabilmek birinci önceliğim. Sizce benim akvaryumumun bitki yoğunluğu ne seviyede? (düşük, orta veya yüksek). İçerisinde 50-60litre su olduğunu tahmin ediyorum. Bazı Amazon ormanları gibi, bol ve dev yaprakları olan akvaryumlar var biliyorum, ama Cuba bitkisi de çok minik ama bir o kadar gür, çok sayıda ve çözünürlüğü yoğun, HD diyelim [:D]
[EDIT]Scherwin,2017-10-31 09:21:20[/EDIT]
[QUOTE=BerkanCerci]Isıtıcı durumunu ne yaptınız? Malum hava sıcaklıkları gün içerisinde değişiyor, sabit ısı değerini nasıl sağlıyorsunuz? Cuba yosun/alg grubuna yapraklarının ışığa en uzak olması ve en küçük olmasından dolayı çok açıktır. Aydınlatma yosun/alg teşvik etmesede gübreleme oldukça teşvik edecektir. Tank kurulumu itibariyle ilerleyen zamanda tanka karides gibi yosun ajanları koyarsanız (veya sea,cüce vtz vs...)daha oluşamadan temizliğini yapacaklardır. Gübrelemede potasyuma az miktarda başlayabilir, multi desteklılerı başlayabilirsiniz, Excel fosfat nıtro biraz riskli erken süreçte, bakteri kültürü verebilirsin fıltrene.Eger fıltrene daha yeni aktif karbon koyduysan, en başlarda çok tutucu olacaktır.Koydugun gübreleri süzecektir.Keyifli Hobiler [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim yorumunuz için.
Balık koymadığım için ısıtıcıya gerek duymadım açıkçası [:geek:]. Merkezi kaloriferli bir ev ve yaz sıcakları hariç 22-26C aralığında seyreder. Eheim 'ın 100W 'lık ısıtıcısından var. Ama dekorun arkası yüksek olduğu ve Eheim'ın çok uzun olması nedeniyle ancak yatay pozisyonda koyabilirim, bu da görüntüyü bozar. Canlı yoksa sanki bu aralıkta ısıtıcıya gerek yok gibi geliyor ama tabi bilemiyorum [:(]
Canlı konusunu elimden geldiğince erteleyeceğim. Her şeyden önce yemlemeyi öğrenemedim ki bir türlü! Yufka yüreklilik yapıp öyle bir besliyorum ki yosun yemeye mecalleri kalmıyor [x(] Şu an başka bir akvaryumda bir tane cüce vatoz'um (+9 adet Kardinal Neon'um) var. Olmadı Cüce vatozu tanka koyayım bakayım ne yapıyor [:?]
Eheim Classic 150 Filtremin içerisinde sadece Eheim Substrat Pro var. Bir de tabii filtrenin kendi orijinal: Disk elyaf + Mavi süngeri. Bu filtreyi bugün yarın Eheim Classic 250 ile değiştiriyorum.
Elimde bir internet sitesinden aldığım, ev yapımı sıvı gübreler var! Yorumları olumlu, bilinen bir üreticiden. Potasyon, Demir, Azot, Fosfat ve Magnezyum olmak üzere 5 ayrı 0,5Lt'lik pet şişelerde [:?] Bir de bunların nasıl kullanılacağını gösteren bir kılavuz.[B] Bunların kullanırken dikkat etmem gereken bir durum veya kullanmamam gerektiğini gibi yorumları rica ediyorum.[/B] [:O]
[B]Bir de gübre vs. dozlama anlamında soruyorum... [/B]Şu an kayaların olduğu yerlerin dışındaki her yer yeşil. Zemin en az %95 kaplanmış durumda. Işıklar yandıktan bir süre sonra CO2 tüketiminin başladığını ph bilgisayarından net bir şekilde görebiliyorum. Başka bir bitki eklemeyi düşünmüyorum. Açıkçası mevcut durumu koruyabilmek birinci önceliğim. Sizce benim akvaryumumun bitki yoğunluğu ne seviyede? (düşük, orta veya yüksek). İçerisinde 50-60litre su olduğunu tahmin ediyorum. Bazı Amazon ormanları gibi, bol ve dev yaprakları olan akvaryumlar var biliyorum, ama Cuba bitkisi de çok minik ama bir o kadar gür, çok sayıda ve çözünürlüğü yoğun, HD diyelim [:D]
[EDIT]Scherwin,2017-10-31 09:21:20[/EDIT]
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
Akvaryumu su ile doldurduktan sonra yaklaşık 2 hafta filtreyi çalıştırdım. 2 hafta beklememin nedeni iş/güç vakitsizlik yoksa spesifik bir nedeni yok [:D]
Akvaryumun suyunu boşalttım. Amacım Hemianthus callitrichoides 'Cuba' tohumları ekmekti. Söz konusu tohumun silis kumu üzerinde penetrasyonunun (tutunma) zayıf olacağı yönünde bazı görüşler bildirildi. Silis kumunun üzerini 1 katman lav kırığı ile kaplamam önerildi. Ben de söylenilenleri yaptım. Görüntü ile ilgili kaygılarım vardı ama bitkilerin zaten kaplayacağı ifade edilmiş idi [:O] Lav kırıklarını çok iyi bir şekilde yıkadıktan sonra akvaryumun tabanına bir kat kapladım:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172254341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172254521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172255071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172255241.jpg[/IMG]
[B]Cuba[/B] - Hemianthus Callitrichoides
2 Paket tohum kullandım. Her birinin yaklaşık 30x30 'luk bir alana yeteceği söylenmiş idi. Tohumları ekmeden önce lav kırıklı zemini iyice fıs fıs ile ıslattım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172257131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172257561.jpg[/IMG]
Ekim gerçekleştikten sonra yine hafif bir fıs fıs ile ortamı ve tohumları ıslattım. Akvaryumun üstünü hava almayacak şekilde naylon ile kapladım. Işığı üzerine yerleştirdim. 2x24watt modunda günlerce hiç kapatmadan ışığı yaktım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172258181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172303411.jpg[/IMG]
Her gün veya gün aşırı bir kez olmak üzere naylonu kaldırıp, fıs fıs ile ortamı ıslatıp naylonu gene kapattım ve ışığı yerleştirdim. 4 gün boyunca hiç bir şey olmadı. Bu süreden sonra bazı şeyler değişmeye başladı;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172305311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172305451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172306151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172306371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172307071.jpg[/IMG]
12. günde artık ortam yem yeşil idi ve akvaryumu su ile doldurdum;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172307431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172308061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172308201.jpg[/IMG]
Gelinen nokta bu [:3]
Bu aşamada yardıma ihtiyacım var!
Bugün suyu doldurmamı takip eden 3. günün sonu.
3 gün boyunca sadece yeterli CO2 ve günde 4 saat aydınlatma + 6 saat kapalı + 4 saat aydınlatma uyguladım. Az önce de ilk defa bir miktar Excel verdim. Her şey yolunda gözüküyor ama bu böyle gitmez [:cik:] Beslemem gerekir [:geek:]
Işık ve beslenme konusunda tavsiyeleriniz beklerim [:geek:], yosundan da acayıp korkarım [:((]
[EDIT]Scherwin,2017-11-03 09:00:41[/EDIT]
Akvaryumu su ile doldurduktan sonra yaklaşık 2 hafta filtreyi çalıştırdım. 2 hafta beklememin nedeni iş/güç vakitsizlik yoksa spesifik bir nedeni yok [:D]
Akvaryumun suyunu boşalttım. Amacım Hemianthus callitrichoides 'Cuba' tohumları ekmekti. Söz konusu tohumun silis kumu üzerinde penetrasyonunun (tutunma) zayıf olacağı yönünde bazı görüşler bildirildi. Silis kumunun üzerini 1 katman lav kırığı ile kaplamam önerildi. Ben de söylenilenleri yaptım. Görüntü ile ilgili kaygılarım vardı ama bitkilerin zaten kaplayacağı ifade edilmiş idi [:O] Lav kırıklarını çok iyi bir şekilde yıkadıktan sonra akvaryumun tabanına bir kat kapladım:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172254341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172254521.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172255071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172255241.jpg[/IMG]
[B]Cuba[/B] - Hemianthus Callitrichoides
2 Paket tohum kullandım. Her birinin yaklaşık 30x30 'luk bir alana yeteceği söylenmiş idi. Tohumları ekmeden önce lav kırıklı zemini iyice fıs fıs ile ıslattım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172257131.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172257561.jpg[/IMG]
Ekim gerçekleştikten sonra yine hafif bir fıs fıs ile ortamı ve tohumları ıslattım. Akvaryumun üstünü hava almayacak şekilde naylon ile kapladım. Işığı üzerine yerleştirdim. 2x24watt modunda günlerce hiç kapatmadan ışığı yaktım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172258181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172303411.jpg[/IMG]
Her gün veya gün aşırı bir kez olmak üzere naylonu kaldırıp, fıs fıs ile ortamı ıslatıp naylonu gene kapattım ve ışığı yerleştirdim. 4 gün boyunca hiç bir şey olmadı. Bu süreden sonra bazı şeyler değişmeye başladı;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172305311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172305451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172306151.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172306371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172307071.jpg[/IMG]
12. günde artık ortam yem yeşil idi ve akvaryumu su ile doldurdum;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172307431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172308061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172308201.jpg[/IMG]
Gelinen nokta bu [:3]
Bu aşamada yardıma ihtiyacım var!
Bugün suyu doldurmamı takip eden 3. günün sonu.
3 gün boyunca sadece yeterli CO2 ve günde 4 saat aydınlatma + 6 saat kapalı + 4 saat aydınlatma uyguladım. Az önce de ilk defa bir miktar Excel verdim. Her şey yolunda gözüküyor ama bu böyle gitmez [:cik:] Beslemem gerekir [:geek:]
Işık ve beslenme konusunda tavsiyeleriniz beklerim [:geek:], yosundan da acayıp korkarım [:((]
[EDIT]Scherwin,2017-11-03 09:00:41[/EDIT]
High Tech 80 Litrelik Bitki Tankı (cuba-hem.call.)
Merhabalar,
Yaklaşık 5 yıl önce 400 Litrelik bir High Tech bitkili akvaryum deneyimim oldu ve devamında boyumun ölçüsünü alarak noktaladığım bu hobiye yeniden yelken açmanın heyecanını yaşıyorum [:3]
Önceki maceram: [URL]http://www.akvaryum.com/forum/high_tech_400_litrelik_bitki_tanki!_(_acemiden!)_k502874.asp[/URL]
Yeni akvaryumum 80 Litre, yani öncekinin tam 1/5 'i kadar. Kendimi, zamanımı ve haddimi daha iyi biliyorum. Büyük işlere asla kalkışmayacağım. Dengeli, istikrarlı ve sabırlı olacağım [:cik:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172201031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172201481.jpg[/IMG]
[B]Ölçüleri:[/B] 60cm Genişlik x 36cm Derinlik x 37cm Yükseklik
[B]Hacim: [/B]Yaklaşık 80 Litre
[B]Işık:[/B] Hopar, 4 x 24w floresan. 2 + 2 opsiyonlu= (Grolux + Aquastar) x 2
[K]Güncellenmiştir (18.11.2017)[/K]
[B]CO2 Düzeneği:[/B] 5 Litrelik Aytaç tüp + Özsoy Marka ince ayar vanalı CO2 basınç düşürücü + Selenoid valf + Weipro 2010 pH kontrol bilgisayarı + Ista Mix Max Reaktör (M)
[B]Hava düzeneği: [/B]Var. Işıklar kapalı iken devreye giriyor.
[B]Filtre:[/B] Eheim Classic 250 + Ista Glass Surface Skimmer 12mm.
[B]Taban ve dekorasyon:[/B] Lav kırığı + EuroStar Aquaclay + Silis kum. En üste bir katman daha lav kırığı. Dekoratif taşlar (ithal taş).
[B]Balık:[/B] 8 Adet Kardinal Neto + Cüce Vatoz.
[B]Bitki:[/B] Tohumdan Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
[EDIT]Scherwin,2017-11-18 14:12:18[/EDIT]
Merhabalar,
Yaklaşık 5 yıl önce 400 Litrelik bir High Tech bitkili akvaryum deneyimim oldu ve devamında boyumun ölçüsünü alarak noktaladığım bu hobiye yeniden yelken açmanın heyecanını yaşıyorum [:3]
Önceki maceram: [URL]http://www.akvaryum.com/forum/high_tech_400_litrelik_bitki_tanki!_(_acemiden!)_k502874.asp[/URL]
Yeni akvaryumum 80 Litre, yani öncekinin tam 1/5 'i kadar. Kendimi, zamanımı ve haddimi daha iyi biliyorum. Büyük işlere asla kalkışmayacağım. Dengeli, istikrarlı ve sabırlı olacağım [:cik:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172201031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/113363/301020172201481.jpg[/IMG]
[B]Ölçüleri:[/B] 60cm Genişlik x 36cm Derinlik x 37cm Yükseklik
[B]Hacim: [/B]Yaklaşık 80 Litre
[B]Işık:[/B] Hopar, 4 x 24w floresan. 2 + 2 opsiyonlu= (Grolux + Aquastar) x 2
[K]Güncellenmiştir (18.11.2017)[/K]
[B]CO2 Düzeneği:[/B] 5 Litrelik Aytaç tüp + Özsoy Marka ince ayar vanalı CO2 basınç düşürücü + Selenoid valf + Weipro 2010 pH kontrol bilgisayarı + Ista Mix Max Reaktör (M)
[B]Hava düzeneği: [/B]Var. Işıklar kapalı iken devreye giriyor.
[B]Filtre:[/B] Eheim Classic 250 + Ista Glass Surface Skimmer 12mm.
[B]Taban ve dekorasyon:[/B] Lav kırığı + EuroStar Aquaclay + Silis kum. En üste bir katman daha lav kırığı. Dekoratif taşlar (ithal taş).
[B]Balık:[/B] 8 Adet Kardinal Neto + Cüce Vatoz.
[B]Bitki:[/B] Tohumdan Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
[EDIT]Scherwin,2017-11-18 14:12:18[/EDIT]
Co2 Atomizer - 9/12mm 'ye Uygun Veya Başka Çözüm
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
[QUOTE=cafermutlu]EHEIM 12mm - 9mm Reducer adında bir ürünü mevcut.Ancak turkiyede yok. Turkiye Eheim distribitörün bu ürünü duyduğunu bile sanmıyorum.[:)))]Ebaydan getirebilirsin.[/QUOTE]
Ürünün kodunu buldum;
Reference: EH-4003980
Manufacturer: EHEIM
Ancak ufak bir hesap yaptım: 1 çift satın alıp yurt dışı kargo ücreti ile beraber yaklaşık 70 TL'ye geliyor [:O]
[QUOTE=tayyaar]
Merhaba,
Bence dış filtrenizin çıkış hortumuna yapı marketlerde satılan ve değişik çaplardaki bahçe hortumlarını birleştirmeye yarayan bağlantı aparatından takın. Birleştirme aparatının diğer ucuna da 12/16 mm lik dış filtre hortumu alın ve onu takın. Böylelikle 12/16 mm için üretilen atomizerlerden kullanabilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/153469/251020172115041.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bir kaç yere sordum, bulamadım [:geek:] Çok araştırsaydım illaki bulurdum ama sonra asabımı bozan bir şey fark ettim!
Eheim Classic 150 + Kirli Su girişi 12/16mm + Temiz su çıkışı 9/12mm olan bir filtre. 12/16mm olan emiş hortumuna: Ista Glass Surface Skimmer (Ista Cam Üst Yüzey Temizleyici) monte edilmiş durumda. Ancak yaptığım tüm ayarlara rağmen filtrenin debisi bu skimmer'in hem alt hem de üst yüzeyinden dengeli istikrarlı bir emiş yapmasına yetmiyor. Nihayetinde 12mm'lik bir hortumdan çekip, 9mm 'lik hortumdan su veriyor. Yani 9mm'lik bir iş yapıyor.
Bir diğer nokta ise bu 9/12mm 'lik basış hortumunun akvaryum ile buluştuğu uca uygun cam bir ADA tasarımlı aparat bulmak hem bela hem de daha pahalı.
[B]Netice: Eheim Classic 250 siparişi verdim şu an kargoda[/B] [:D]
Eheim Classic 150 satınalmak isteyenler bu durumu da göz önünde bulundursunlar. 12/16mm ve üzeri kalınlıkta hortumu olan modellerden şaşmasınlar derim.[EDIT]Scherwin,2017-10-30 21:28:43[/EDIT]
Yorumlarınız için teşekkür ederim.
[QUOTE=cafermutlu]EHEIM 12mm - 9mm Reducer adında bir ürünü mevcut.Ancak turkiyede yok. Turkiye Eheim distribitörün bu ürünü duyduğunu bile sanmıyorum.[:)))]Ebaydan getirebilirsin.[/QUOTE]
Ürünün kodunu buldum;
Reference: EH-4003980
Manufacturer: EHEIM
Ancak ufak bir hesap yaptım: 1 çift satın alıp yurt dışı kargo ücreti ile beraber yaklaşık 70 TL'ye geliyor [:O]
[QUOTE=tayyaar]
Merhaba,
Bence dış filtrenizin çıkış hortumuna yapı marketlerde satılan ve değişik çaplardaki bahçe hortumlarını birleştirmeye yarayan bağlantı aparatından takın. Birleştirme aparatının diğer ucuna da 12/16 mm lik dış filtre hortumu alın ve onu takın. Böylelikle 12/16 mm için üretilen atomizerlerden kullanabilirsiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/153469/251020172115041.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bir kaç yere sordum, bulamadım [:geek:] Çok araştırsaydım illaki bulurdum ama sonra asabımı bozan bir şey fark ettim!
Eheim Classic 150 + Kirli Su girişi 12/16mm + Temiz su çıkışı 9/12mm olan bir filtre. 12/16mm olan emiş hortumuna: Ista Glass Surface Skimmer (Ista Cam Üst Yüzey Temizleyici) monte edilmiş durumda. Ancak yaptığım tüm ayarlara rağmen filtrenin debisi bu skimmer'in hem alt hem de üst yüzeyinden dengeli istikrarlı bir emiş yapmasına yetmiyor. Nihayetinde 12mm'lik bir hortumdan çekip, 9mm 'lik hortumdan su veriyor. Yani 9mm'lik bir iş yapıyor.
Bir diğer nokta ise bu 9/12mm 'lik basış hortumunun akvaryum ile buluştuğu uca uygun cam bir ADA tasarımlı aparat bulmak hem bela hem de daha pahalı.
[B]Netice: Eheim Classic 250 siparişi verdim şu an kargoda[/B] [:D]
Eheim Classic 150 satınalmak isteyenler bu durumu da göz önünde bulundursunlar. 12/16mm ve üzeri kalınlıkta hortumu olan modellerden şaşmasınlar derim.[EDIT]Scherwin,2017-10-30 21:28:43[/EDIT]
Co2 Atomizer - 9/12mm 'ye Uygun Veya Başka Çözüm
Merhabalar,
Bitkili bir akvaryum kurma aşamasındayım. Bu konuda hasbel kadar deneyimim var.
Kullandığım dış filtre: [B]Eheim Classic 150 + Kirli Su girişi 12/16mm + Temiz su çıkışı 9/12mm[/B] dış filtre ve malesef CO2 Atomizer ve Reaktörler temiz su çıkışına bağlanmalı.
Tüplü CO2 düzeneğim var. Elimde ayrıca: Ista Compact V Co2 Difüzör (+ Damla Sayacı + Check) setinden de mevcut. Ancak akvaryum içine konumlanan bu sistemlere sıcak bakmıyorum. Bir sürü karmaşa, kötü görüntü, kirlenme vs.. ayrıca verimi düşük.
Ne hikmetse ne kadar Reaktör ve Atomizer seçeneği varsa hepsi ya 12/16mm ya da daha büyüğü [:(((]
Bu 12/16mm 'lik CO2 atomizerleri 9/12mm 'ye uyarlamanın veya 9/12mm 'ye ugun bir seçenek konusunda fikri olan varsa çok memnun olurum [:)]
[EDIT]Scherwin,2017-10-26 07:58:18[/EDIT]
Merhabalar,
Bitkili bir akvaryum kurma aşamasındayım. Bu konuda hasbel kadar deneyimim var.
Kullandığım dış filtre: [B]Eheim Classic 150 + Kirli Su girişi 12/16mm + Temiz su çıkışı 9/12mm[/B] dış filtre ve malesef CO2 Atomizer ve Reaktörler temiz su çıkışına bağlanmalı.
Tüplü CO2 düzeneğim var. Elimde ayrıca: Ista Compact V Co2 Difüzör (+ Damla Sayacı + Check) setinden de mevcut. Ancak akvaryum içine konumlanan bu sistemlere sıcak bakmıyorum. Bir sürü karmaşa, kötü görüntü, kirlenme vs.. ayrıca verimi düşük.
Ne hikmetse ne kadar Reaktör ve Atomizer seçeneği varsa hepsi ya 12/16mm ya da daha büyüğü [:(((]
Bu 12/16mm 'lik CO2 atomizerleri 9/12mm 'ye uyarlamanın veya 9/12mm 'ye ugun bir seçenek konusunda fikri olan varsa çok memnun olurum [:)]
[EDIT]Scherwin,2017-10-26 07:58:18[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:02
Omurgasızlar - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 21:09
Omurgasızlar - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
cheavy,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Hilmi22,
Altonn,
joko29,
3muratyucel8,
Ehtiyar,
nniiaa,
altuntasseref,
Thunderbird,
poysub,
pusathan01,
0rnn,
fetocan,
Ibrahimkahraman,
dzurel,
√olkaπ,
Ertug22,
gürkanbey,
TolgahanA,
Sungurr,
osmandbnl,
Umutoty,
Maydogan,
Fatihsm,
Andreasbeck,
ttolgaa,
omerkaya40,
ballantines,
ByOscar:),
prisonbreak,
Cyber_Scout,
35mehmet35,
Birtek,
ternapi,
hakanmorcicek,
Ozzgurr,
fffurkan9,
aranjman,
BalikAdam3099,
Sercan.,
HarunYILDIRIM,
syerli,
Tata,
ŞERiF35,
omerburak07,
Pandkoal,
yeekim,
İnci Kefali,
Bozajuniors,
hasancn,
kocoglu,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
