ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
an1l
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
703
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Şubat 2011 11:39
Son Ziyaret:
02 Ağustos 2024 12:20
Toplam Mesaj:
359 [0.06 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
anıl saldıran
Doğum Tarihi:
04 Mayıs 1982
Yaş:
44
İl:
Mugla
Meslek:
ressam
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Anıl S.
SON 10 MESAJI
Su Bahçeleri
Aylar sonra bir de ben yazayım :)
Ceratopteris Thalictroides emers olarak harika yetişiyor, herkese tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202337181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336391.jpg[/IMG]
Aylar sonra bir de ben yazayım :)
Ceratopteris Thalictroides emers olarak harika yetişiyor, herkese tavsiye ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336371.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202337181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/107494/011220202336391.jpg[/IMG]
Hacmin Küçükçüler
Taciz veya ahkâm kesmek olarak algılamayın; bu "hobiye" bulaştıysak hepimiz en azından bir miktar suçluyuz.
Gençliğimde çok balık aldım ve cehaletim/tecrübesizliğim yüzünden çok balığın ölümüne sebep oldum. Hepimiz gibi iyi niyetlerle yola çıkmış olsam da yaptığım şeyler yanlıştı. "Kimse birşey deneyimlemesin" demiyorum; ama örneğin benim yaptığım barbarlıkları başkaları yapmasın diye yazıyorum.
Kendi adıma balık beslemeyi çoktan bıraktım; şu anda yaşlılıktan ölmesini beklediğim ve olabildiğince iyi baktığım bir çift balığım var o kadar. Akvaryum tatminimi iste bitki ve mikroorganizma bakarak sağlıyorum.
Tıpkı sirkler ve hayvanat bahçeleri gibi gelecekte insanların akvaryumdan da soğuyacağına gönülden inanıyorum. Amazon'da yaşayan bir balığın salonumuzda esir olmasına gerek yok; belgeseller bunun için var. Bir canlının hayatından hobi olmaz ve derinlerde bir yerde hepimiz yanlış yaptığımızı biliyoruz.
Belki bu "hobiyi" henüz tamamiyle sonlandıramayız ve herkes hemen tüm akvaryumları boşaltsın demiyorum; ama en azından esir ettiğimiz canlılara olabilecek en iyi şartları sunmanın da hiçbir zararı yok.
Taciz veya ahkâm kesmek olarak algılamayın; bu "hobiye" bulaştıysak hepimiz en azından bir miktar suçluyuz.
Gençliğimde çok balık aldım ve cehaletim/tecrübesizliğim yüzünden çok balığın ölümüne sebep oldum. Hepimiz gibi iyi niyetlerle yola çıkmış olsam da yaptığım şeyler yanlıştı. "Kimse birşey deneyimlemesin" demiyorum; ama örneğin benim yaptığım barbarlıkları başkaları yapmasın diye yazıyorum.
Kendi adıma balık beslemeyi çoktan bıraktım; şu anda yaşlılıktan ölmesini beklediğim ve olabildiğince iyi baktığım bir çift balığım var o kadar. Akvaryum tatminimi iste bitki ve mikroorganizma bakarak sağlıyorum.
Tıpkı sirkler ve hayvanat bahçeleri gibi gelecekte insanların akvaryumdan da soğuyacağına gönülden inanıyorum. Amazon'da yaşayan bir balığın salonumuzda esir olmasına gerek yok; belgeseller bunun için var. Bir canlının hayatından hobi olmaz ve derinlerde bir yerde hepimiz yanlış yaptığımızı biliyoruz.
Belki bu "hobiyi" henüz tamamiyle sonlandıramayız ve herkes hemen tüm akvaryumları boşaltsın demiyorum; ama en azından esir ettiğimiz canlılara olabilecek en iyi şartları sunmanın da hiçbir zararı yok.
Hacmin Küçükçüler
Eleştirilerden sıkılıyor olabiliriz; ama canlıları kendi eğlencemiz için tabiatından koparıp (geldikleri yere göre) ufacık alanlara mahkum eden insanlar olarak şikayet etmeye hakkımız yok. En iyi ihtimalle en mükemmel şartları sağladığımızı düşünelim (ki bunun mümkün olmadığını biliyoruz), yine de onları eve hapsederek doğadaki gen havuzundan çıkarmış dolayısıyla varlık sebeplerini ortadan kaldırmış oluyoruz. Akvaryum "hobisi" bencil bir hobi ve çoğunlukla hayvan işkencesine giriyor; istediğiniz kadar canlılarınızı sevdiğinizi ve iyi baktığınızı iddia edin siz de biliyorsunuz ki eğer seçebilselerdi onlar da kendi tabiatlarında bizden uzakta olmayı tercih ederdi.
Bugün pet shop'lara gelen canlıların kat ve katı o dükkanlara gelebilmek için yolda ölüyor, kaplumbağaların içler acısı hâlini hatırlatmaya gerek bile yok. Hâlâ F0 balık peşinde olan bir dünya insan var ve birçok tür soy tükenme tehlikesiyle karşı karşıya.
Dolayısıyla evet hacminiz küçük, hacim arttırmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz aksine biraz daha merhametli davranmış olursunuz. 80 cm akvaryuma 20+ japon balığı tıkmak ise elbette hayvan işkencesine giriyor
Uzun lafın kısası insanlık olarak daha hassas olmakla hiçbir şey kaybetmeyiz.
Eleştirilerden sıkılıyor olabiliriz; ama canlıları kendi eğlencemiz için tabiatından koparıp (geldikleri yere göre) ufacık alanlara mahkum eden insanlar olarak şikayet etmeye hakkımız yok. En iyi ihtimalle en mükemmel şartları sağladığımızı düşünelim (ki bunun mümkün olmadığını biliyoruz), yine de onları eve hapsederek doğadaki gen havuzundan çıkarmış dolayısıyla varlık sebeplerini ortadan kaldırmış oluyoruz. Akvaryum "hobisi" bencil bir hobi ve çoğunlukla hayvan işkencesine giriyor; istediğiniz kadar canlılarınızı sevdiğinizi ve iyi baktığınızı iddia edin siz de biliyorsunuz ki eğer seçebilselerdi onlar da kendi tabiatlarında bizden uzakta olmayı tercih ederdi.
Bugün pet shop'lara gelen canlıların kat ve katı o dükkanlara gelebilmek için yolda ölüyor, kaplumbağaların içler acısı hâlini hatırlatmaya gerek bile yok. Hâlâ F0 balık peşinde olan bir dünya insan var ve birçok tür soy tükenme tehlikesiyle karşı karşıya.
Dolayısıyla evet hacminiz küçük, hacim arttırmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz aksine biraz daha merhametli davranmış olursunuz. 80 cm akvaryuma 20+ japon balığı tıkmak ise elbette hayvan işkencesine giriyor
Uzun lafın kısası insanlık olarak daha hassas olmakla hiçbir şey kaybetmeyiz.
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Arkadaşlar balıkları ve aynı birikintide bulduğum gammarus'ları deniz suyunda tekrar buldum. Deniz suyuyla tecrübem olmadığı için ve tabii ki doğa onlara benden çok daha iyi bakacağı için hepsini (ve gammarusları) ait oldukları yere bıraktım.
Arkadaşlar balıkları ve aynı birikintide bulduğum gammarus'ları deniz suyunda tekrar buldum. Deniz suyuyla tecrübem olmadığı için ve tabii ki doğa onlara benden çok daha iyi bakacağı için hepsini (ve gammarusları) ait oldukları yere bıraktım.
Japon Şemsiyesi (Cyperus sp.)
Ben de İzmir'deki arkadaşlara yardımcı olabilirim ama o kadar yaygın ki muhtemelen kendileri de bulmuştur zaten.
Ben de İzmir'deki arkadaşlara yardımcı olabilirim ama o kadar yaygın ki muhtemelen kendileri de bulmuştur zaten.
Sjoestedti Günlüğü
Teşekkürler Volkan bey. Sjo biraz kaprisli bir tür. Benim yumurtalarım da sağlıklı olmalarına rağmen ısrarla çatlamadı, sonunda kendim çatlatmak zorunda kaldım.
Bu Loe varyetesi ise çok nadir bir varyete, ben de sadece Amerika'da satan bir kişi tanıyorum. Şimdilik problem yok 5 aylık olmak üzereler, umarım sorunsuz devam eder her şey.
Teşekkürler Volkan bey. Sjo biraz kaprisli bir tür. Benim yumurtalarım da sağlıklı olmalarına rağmen ısrarla çatlamadı, sonunda kendim çatlatmak zorunda kaldım.
Bu Loe varyetesi ise çok nadir bir varyete, ben de sadece Amerika'da satan bir kişi tanıyorum. Şimdilik problem yok 5 aylık olmak üzereler, umarım sorunsuz devam eder her şey.
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Heyecanlandım valla Mert, eğer başka bir tür çıkarsa üzüleceğim haberin olsun :) Ben bakımları için araştırmalara başlayayım o hâlde...
Heyecanlandım valla Mert, eğer başka bir tür çıkarsa üzüleceğim haberin olsun :) Ben bakımları için araştırmalara başlayayım o hâlde...
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Umarım haklıdır, aphanius olmasını çok isterdim çünkü Mento hariç hiç aphanius bakmadım. Yine de ikna olmadığım şeyler var; örneğin vücut formu aphanius gibi küt değil. Bir de 30 civarında balık arasında hiçbirinin (google'daki resimlerde gördüğüm) sarı kuyruğu veya bir şekilde erkekleri ayıran görsel bir özelliği yok - eğer tesadüf eseri tüm erkekler henüz küçük olanlarsa veya Mento gibi stresli olduğunda rengini kaybettiğindense bilemiyorum... Son olarak aralarında 2-3 tane iri olanlar var ve yaklaşık 6 cm'e yakınlar - Aphanius türleri bu kadar büyüyor muydu ?
Öte yandan bir de yüzüşleri var; aynı Mento gibi durup yüzgeç çırparak yüzüyorlar, yani örneğin bir kefal yavrusu gibi yüzmüyorlar.
Fotoğraflar yüzünden de biraz dezavantajdayız. Yeni yerlerine biraz alışsınlar, birkaç tanesini ev içinde cam bir akvaryuma alacağım, böylece daha iyi gözlemleme şansımız olur. [EDIT]an1l,2018-11-15 18:07:25[/EDIT]
Umarım haklıdır, aphanius olmasını çok isterdim çünkü Mento hariç hiç aphanius bakmadım. Yine de ikna olmadığım şeyler var; örneğin vücut formu aphanius gibi küt değil. Bir de 30 civarında balık arasında hiçbirinin (google'daki resimlerde gördüğüm) sarı kuyruğu veya bir şekilde erkekleri ayıran görsel bir özelliği yok - eğer tesadüf eseri tüm erkekler henüz küçük olanlarsa veya Mento gibi stresli olduğunda rengini kaybettiğindense bilemiyorum... Son olarak aralarında 2-3 tane iri olanlar var ve yaklaşık 6 cm'e yakınlar - Aphanius türleri bu kadar büyüyor muydu ?
Öte yandan bir de yüzüşleri var; aynı Mento gibi durup yüzgeç çırparak yüzüyorlar, yani örneğin bir kefal yavrusu gibi yüzmüyorlar.
Fotoğraflar yüzünden de biraz dezavantajdayız. Yeni yerlerine biraz alışsınlar, birkaç tanesini ev içinde cam bir akvaryuma alacağım, böylece daha iyi gözlemleme şansımız olur. [EDIT]an1l,2018-11-15 18:07:25[/EDIT]
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Bulabildiğim en devasa leğen (75 cm), birkaç bardak azolla ve 1-2 litre su piresi/gammarus ile yeni bir yer hazırladım onlara. Hâlâ ürkek davranıyorlar, beslendiklerini görmedim ama umarım yaşarlarsa türe dair daha sağlam bir fikrimiz olabilir.
Yakınlarda denize karışan bir dere olduğu için tek endişem ilerde acı su hatta tuzlu su istemeleri ihtimali...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/453d297e-8091-4cb0-8cfa-c08a44b7d5bb-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/a32922fe-d867-4421-aedb-294ac52c25f7-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Bulabildiğim en devasa leğen (75 cm), birkaç bardak azolla ve 1-2 litre su piresi/gammarus ile yeni bir yer hazırladım onlara. Hâlâ ürkek davranıyorlar, beslendiklerini görmedim ama umarım yaşarlarsa türe dair daha sağlam bir fikrimiz olabilir.
Yakınlarda denize karışan bir dere olduğu için tek endişem ilerde acı su hatta tuzlu su istemeleri ihtimali...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/453d297e-8091-4cb0-8cfa-c08a44b7d5bb-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/a32922fe-d867-4421-aedb-294ac52c25f7-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Bu Balığı Tanıyan Var Mı ?
Muhammed hocam fotolardan aphanius diye şüphelenmen normal (ben de yakalarken çizgileri görünce öyle ummuştum) ama fotoğrafta göründüğünden daha ince uzun balıklar.
Minnow'a çok benziyor gerçekten, sadece ağız yapısı beni biraz düşündürüyor - belki büyüdükçe değişirler ?
Bu arada bugün tekrar birikintiye gittim, tahmin ettiğim gibi kurumuş...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/79ad7029-0568-41f7-b9d7-eef3a52f5f8f-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Hayatta çok güzel tesadüfler oluyor bazen. Aylar sonra ordan ilk defa geçeceğim tuttu, onda da "hadi şu birikintiye bakayım" dedim ve bunları buldum. Bir gün sonra baksam hepsi ölmüş olacakmış; bunca tesadüfü açıklayamıyor insan. Bu da onların şansı olsun...
Bir de iyi yere düştüler üstüne, hem bir dünya canlı yem stoğum var hem de diğer balıklarım için her gün artemia çıkartıyorum. Balkonda en büyüğünden bir leğen hazırlayacam onlara, sayıları biraz fazla ama umarım hayatta kalırlar...
Muhammed hocam fotolardan aphanius diye şüphelenmen normal (ben de yakalarken çizgileri görünce öyle ummuştum) ama fotoğrafta göründüğünden daha ince uzun balıklar.
Minnow'a çok benziyor gerçekten, sadece ağız yapısı beni biraz düşündürüyor - belki büyüdükçe değişirler ?
Bu arada bugün tekrar birikintiye gittim, tahmin ettiğim gibi kurumuş...
[IMG]https://beta-static.photobucket.com/images/jj575/unuttumgitti/0/79ad7029-0568-41f7-b9d7-eef3a52f5f8f-original.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds[/IMG]
Hayatta çok güzel tesadüfler oluyor bazen. Aylar sonra ordan ilk defa geçeceğim tuttu, onda da "hadi şu birikintiye bakayım" dedim ve bunları buldum. Bir gün sonra baksam hepsi ölmüş olacakmış; bunca tesadüfü açıklayamıyor insan. Bu da onların şansı olsun...
Bir de iyi yere düştüler üstüne, hem bir dünya canlı yem stoğum var hem de diğer balıklarım için her gün artemia çıkartıyorum. Balkonda en büyüğünden bir leğen hazırlayacam onlara, sayıları biraz fazla ama umarım hayatta kalırlar...
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Cyber_Scout,
sina cen,
hakanmorcicek,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
zebra93042,
mightymurat,
yeekim,
TheDS,
HaydarGul,
zekigonlum,
Kınayu,
Ahmet Said,
avok,
brk-krnc,
XAli,
Laetacara,
mrmustang,
mcakir17,
Akyol hobi,
Ehtiyar,
Sadık akvarst,
Tata,
poyrxz,
Goldfish2000,
NightWist,
orfettah,
OsmanEnes,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
