ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sedatı_ego
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Şubat 2011 17:31
Son Ziyaret:
27 Şubat 2017 16:46
Toplam Mesaj:
487 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
sedat mutlu
Doğum Tarihi:
14 Temmuz 1980
Yaş:
45
İl:
Bilecik
Meslek:
tekniker
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

sedat mutlu 140*50*70 1e-4d Tam Damızlık Frontoza Brundi 120*40*70 2e-2d lelupi ve 2e-4d Frontoza brundi
SON 10 MESAJI
Tropesk Kuruluş 2013 - 2014
MAŞALLAH. Elinize, emeğinize, ruhunuza sağlık. Allah utandırmasın,güç kuvvet versin. Umarım bu olağanüstü emeklerin karşılığını fazlasıyla alırısınız. Bu arada adresinizi öğrene bilir miyim ? Bilecik'te ikamet ediyorum Eskişehir de böyle bir yer olduğunu yeni gördüm. Yaklaşık 2 yıldır Frontoza beslediğim den Forumdan uzak kalmıştım .
MAŞALLAH. Elinize, emeğinize, ruhunuza sağlık. Allah utandırmasın,güç kuvvet versin. Umarım bu olağanüstü emeklerin karşılığını fazlasıyla alırısınız. Bu arada adresinizi öğrene bilir miyim ? Bilecik'te ikamet ediyorum Eskişehir de böyle bir yer olduğunu yeni gördüm. Yaklaşık 2 yıldır Frontoza beslediğim den Forumdan uzak kalmıştım .
Frontoza Beslemesi
Öncelikle Hayırlı olsun; ama inanın o boylardaki balıklar için çok ama çok küçük bir akvaryumunuz var. Ben 4d/1e erkek 27 cm ve dişiler 16-22 cm arası iken 140*70(h)50 şeklindeki akvaryumum da bile zor baktım bu balıklar gerçekten büyük ve inanın sert kavgaları var. Kolay kolay hastalıktan ölen Frontoza duymazsınız ama kavga yada erkeğim dişimi öldürdü diye çok yerde denk gelirsiniz bana kalırsa yapmanız gereken tek şey koloniyi ikiye bölerek bir akvaryum daha almanız. Yoksa çok sert mücadelelere şimdiden hazır olun.
Öncelikle Hayırlı olsun; ama inanın o boylardaki balıklar için çok ama çok küçük bir akvaryumunuz var. Ben 4d/1e erkek 27 cm ve dişiler 16-22 cm arası iken 140*70(h)50 şeklindeki akvaryumum da bile zor baktım bu balıklar gerçekten büyük ve inanın sert kavgaları var. Kolay kolay hastalıktan ölen Frontoza duymazsınız ama kavga yada erkeğim dişimi öldürdü diye çok yerde denk gelirsiniz bana kalırsa yapmanız gereken tek şey koloniyi ikiye bölerek bir akvaryum daha almanız. Yoksa çok sert mücadelelere şimdiden hazır olun.
Dubois Maswa video yumurtalar 3 er 5 er :)
Tam ikolaları gördüm maşallah çok güzeller güle güle sağlıklı besleyin yazacaktım ki balıkları elden çıkardığınızı okudum sonra bide baktım duboisiler gelmiş :) valla murat bey hızınıza yetişilmiyor. Duboisiler inanın harika renkleri var umarım sağlıklı, sıhatli uzun bir süre beslersiniz. Kocaman bir MAŞALLAH.
Tam ikolaları gördüm maşallah çok güzeller güle güle sağlıklı besleyin yazacaktım ki balıkları elden çıkardığınızı okudum sonra bide baktım duboisiler gelmiş :) valla murat bey hızınıza yetişilmiyor. Duboisiler inanın harika renkleri var umarım sağlıklı, sıhatli uzun bir süre beslersiniz. Kocaman bir MAŞALLAH.
Emrah07 's Tropheus World ( İlangi yellow syf 4 )
Her yeni ve değişik türleri gördükçe bende çok seviniyorum artık her yerde aynı balıkları görmekten çok sıkılmıştım :) Yeni türleriniz hayırlı olsun gerçekten çok güzeller. Kocaman bir MAŞALLAH.
Her yeni ve değişik türleri gördükçe bende çok seviniyorum artık her yerde aynı balıkları görmekten çok sıkılmıştım :) Yeni türleriniz hayırlı olsun gerçekten çok güzeller. Kocaman bir MAŞALLAH.
Duboisi Maswalarım Sayfa:2
Hey Maşallah şunların güzelliğine bak :) Adaş sen artık oldun da aşmaya başladın ;) 17 d3 e lik 2 tane sağlam koloni yaparsın artık. Anlaşılan Duboisiye doyuracaksın bizleri. Sağlıklı Bol bol yavrularını alırsın inşallah. Takipteyim ;)
Hey Maşallah şunların güzelliğine bak :) Adaş sen artık oldun da aşmaya başladın ;) 17 d3 e lik 2 tane sağlam koloni yaparsın artık. Anlaşılan Duboisiye doyuracaksın bizleri. Sağlıklı Bol bol yavrularını alırsın inşallah. Takipteyim ;)
Tanganyika Biotope Hardscape Setup!
[QUOTE=sedat0144]Sen bir adanaya gelsene:))
[QUOTE=sedat0144]Sen bir adanaya gelsene:))
Mert epeydir bakmamışıtım foruma, bu ne güzelliktir. Başarılarının devamını diliyorum.
[/QUOTE]
Kim varmış burada :) adaş nasıl gidiyor bayadır yazışmadık, bende Frontoza beslediğimden beri forumdan baya uzaklaştım ama artık tropa geri dönüyorum ;) Biricardi türlerinden karma bir şeyler yapmayı düşünüyorum. En son sende duboisi yapmıştın ?
İBRAHİM35'in OBJEKTİFİNDEN RED BELLY -SAYFA8
Maşallah. Fazla söze gerek yok ;)
Maşallah. Fazla söze gerek yok ;)
Bilgi Kirliliği ve F0 Satış olayına Tavsiye
[QUOTE=cancogan]F0 denilen balıktan kasıt wild ise yani yabanıl tip ise buna F0 denilmez. F0 olması için türünün ilk çiftleşmesi olması lazım. Yani saf genetik yapıya sahip olan 2 balığın çiftleşmesi gerekmektedir. Basit bir mendel genetiği ile yola çıkarsak F0 balıkların çiftleştirilmesinden elde edilen balıklar eğer %100 aynı türü veriyorsa bile bu yabanıl olmayabilir. Çeşitliliğin incelenebilmesi için o yavrulardan büyütüp F0 denilen balıkla çiftleştirilmesi gerekmektedir ki bu ise biraz zor bir süreçtir. Şuan F0 balık üretilmek isteniyorsa ancak genetikçiler ya da biyologlar tarafından biraz kurcalanıp seçilerek elde edilebilir. Yani F0 şeklinde bir belge veriliyorsa bu balığın minimum 3-4 yaşlarında olması gerekmektedir. Bence de F0 yani yabanıl olayının abartıldığını düşünüyorum. Bilgileri net anlatamamış olabilirim :)[/QUOTE]
[QUOTE=cancogan]F0 denilen balıktan kasıt wild ise yani yabanıl tip ise buna F0 denilmez. F0 olması için türünün ilk çiftleşmesi olması lazım. Yani saf genetik yapıya sahip olan 2 balığın çiftleşmesi gerekmektedir. Basit bir mendel genetiği ile yola çıkarsak F0 balıkların çiftleştirilmesinden elde edilen balıklar eğer %100 aynı türü veriyorsa bile bu yabanıl olmayabilir. Çeşitliliğin incelenebilmesi için o yavrulardan büyütüp F0 denilen balıkla çiftleştirilmesi gerekmektedir ki bu ise biraz zor bir süreçtir. Şuan F0 balık üretilmek isteniyorsa ancak genetikçiler ya da biyologlar tarafından biraz kurcalanıp seçilerek elde edilebilir. Yani F0 şeklinde bir belge veriliyorsa bu balığın minimum 3-4 yaşlarında olması gerekmektedir. Bence de F0 yani yabanıl olayının abartıldığını düşünüyorum. Bilgileri net anlatamamış olabilirim :)[/QUOTE]
F0 Balığın en az 3-4 yaşında olması gerekmektedir demişsiniz. O zaman piyasada 9-11 cm arası satılan balıkların hiç biri f0 değil . 3-4 yaşında bir tropheus en az 12-14 cm arasında olur. Hem 9-11 cm hemde fo olması imkansız oluyor.
Bilgi Kirliliği ve F0 Satış olayına Tavsiye
İnsanlar F0 olduğunu anlamadıkları için yada F0 balığın bakımını tam bilmedikleri için ( ilk etapta biraz zordur dikkat etmek gerekli ) italatçı firmalar her ne kadar karantina zamanında satmasa da işin garantisi yok alıyorlar ve ölümler yaşıyorlar. Bu da doğal olarak morel bozuntusu ile hobiden insanı uzaklaştırıyor. Ya da kazıklandığını anlayan insanlar lanet okuyup hobiyi bırakıyorlar. Evet insanın olduğu yerde her zaman zorluklar, hinlikler olabilir ama madem burası bir forum ortamı ve burada neyin nasıl daha iyi yapılabileceği konuşuluyorsa çözümlerin uygulamaya da geçmesi gerekli . Brezilyanın ana çöplüğünde geri dönüşümcü olarak çalışan bir adamın sözü hep aklıma gelir " 100 kişi ile 99 kişi aynı şey değildir; O bir kişi her şeyi değiştirebilir " bu sözü söyleyen 80 yaşında o çöplükte çalışan sayısız insanın lideri idi.
İnsanlar F0 olduğunu anlamadıkları için yada F0 balığın bakımını tam bilmedikleri için ( ilk etapta biraz zordur dikkat etmek gerekli ) italatçı firmalar her ne kadar karantina zamanında satmasa da işin garantisi yok alıyorlar ve ölümler yaşıyorlar. Bu da doğal olarak morel bozuntusu ile hobiden insanı uzaklaştırıyor. Ya da kazıklandığını anlayan insanlar lanet okuyup hobiyi bırakıyorlar. Evet insanın olduğu yerde her zaman zorluklar, hinlikler olabilir ama madem burası bir forum ortamı ve burada neyin nasıl daha iyi yapılabileceği konuşuluyorsa çözümlerin uygulamaya da geçmesi gerekli . Brezilyanın ana çöplüğünde geri dönüşümcü olarak çalışan bir adamın sözü hep aklıma gelir " 100 kişi ile 99 kişi aynı şey değildir; O bir kişi her şeyi değiştirebilir " bu sözü söyleyen 80 yaşında o çöplükte çalışan sayısız insanın lideri idi.
Şahsi düşüncelerimi söylemem gerekirse güzel bir f1 kolonisini her zaman tercih ederim. İnsanlar f0 olduğunda sanki olanüstü bir şey zannediyorlar. Bu balıklar gölden çıkar çıkmaz zaten italata girmiyor bekleme tanklarına alınıyorlar ki orada hakikaten etli butlu bir f0 yok :) gölde her gün yem imkansız kazıya kazıya ne bulurlarsa. Balık doğal ortamında doğal suyunda herşeyi ile doğal olduğundan renkleri muhteşem oluyor. Çaprazlamada neredeyse yok olunca saf bir güzellik çıkıyor ortaya. Gel gelelim saf fo dan üretilmiş yavruların % 75 nin anaçlarından farklı olacağını düşünmüyorum. Sadece doğal ortamında büyümediğinden görsel renkleri almaları sorun olabiliyor. Bence insanların bir şeye almadan yada uygulamadan önce bol bol araştırma yapması gerekli ama en azından araştıranların da kolaylıklar getirmesi ve İrlandalılara göz açtırmaması gerekiyor. İyiler kötüler kadar çalışkan olsaydı ne olurdu diye düşünmeden edemiyorum!!!!
F0 Moba Annenin Ağzındaki Yavruları Besleme 17sy
Öncelikle Maşallah . Moba tecrübem hiç olmadı ama Burundide sayısız yavru aldım. Hatta bende en büyük dişim de döllemeden 5 saat sonra kusturarak deneme yaptım. Tam 112 adet yumurta kustu belki bir yerlerde fotosu bile vardır bu olayın bakmam gerekli; nys lafı uzatmayayım kuluçka makinesine koydum ve gözlemlemeye devam ettim ilk 4 gün mantarlaşmalar oldu ama toplamda 87 adet yavru aldım. Belki şans diye düşündüm ve bir dişim de daha denedim onuda yine 4-7 saat arasında yakaladım ve kusturdum 65 adet yumurtadan 52 adet yavru aldım. Ben erken kusturulursa sorun olmaz demiyorum ama yavru alınmaz diyede bir şey yok . Erkek balığım inanılmaz baskın olduğundan en fazla 4 gün bekliyordum.Saygılar.
Öncelikle Maşallah . Moba tecrübem hiç olmadı ama Burundide sayısız yavru aldım. Hatta bende en büyük dişim de döllemeden 5 saat sonra kusturarak deneme yaptım. Tam 112 adet yumurta kustu belki bir yerlerde fotosu bile vardır bu olayın bakmam gerekli; nys lafı uzatmayayım kuluçka makinesine koydum ve gözlemlemeye devam ettim ilk 4 gün mantarlaşmalar oldu ama toplamda 87 adet yavru aldım. Belki şans diye düşündüm ve bir dişim de daha denedim onuda yine 4-7 saat arasında yakaladım ve kusturdum 65 adet yumurtadan 52 adet yavru aldım. Ben erken kusturulursa sorun olmaz demiyorum ama yavru alınmaz diyede bir şey yok . Erkek balığım inanılmaz baskın olduğundan en fazla 4 gün bekliyordum.Saygılar.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
