ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Baykalbul
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
16
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Ocak 2011 15:12
Son Ziyaret:
09 Şubat 2022 13:29
Toplam Mesaj:
63 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Baykalbul (Müzik platformlarında) 🎶🎵
youtube.com/baykalbul
70, 75cm 1991'den beri Akvarist. 80*44*55h(y) (Tek kişi zor taşır 😜🤪🤣) UltraClearCam 8mm (10mm..)
Tanrı Allah Türk'ü korusun inşallah 🇹
SON 10 MESAJI
çiçek açan bitki, resimli
[QUOTE=Hasan Demir]P2 sene önce orta boy anubias almıştım. Büyüyünce kökten ayırdım iki tane bitkim oldu ama ikisi de çoğu yaprağını döktü. Üstüne bir de salyangozlar istila etti tankı. iki tane botia(sanırım böyle yazılıyor) aldım salyangozları yesin diye. ama anubiaslarımı yemeyi tercih ettiler. Bundan dolayı botiaları çıkardım. anubiasları da Çamaşır suyunda 20 dakika beklettim salyangoz yumurtalrı ölsün diye. Yalnız çamaşır suyunun dozajını fazla kaçırmışım. Yavaş yavaş çürümeye başladılar.Bir süre sonra çürüme durdu ve bir tane dal uzamaya başladı ben yaprak çıkmasını beklerken ortası sarı dış yapraı bembeyaz çiçek açtı. Demek ki anubiasımız çiçek açsın istiyorsak ona işkence etmeliyizimg src="http://www.akvaryum.com/Forum/smileys/smiley36.gif" height="17" width="17" border="0" align="absmiddle" alt="LOL" //P
DIVBitkinin başına gelen bunca talihsizlikten sonra çiçek açması beni baya şaşırtmıştı/DIV[/QUOTE]
Anubias'ınıxın ölmek üzerelerdeyken çiçek açmasının sebebi, hikmeti üremek istemesi yani bitkiler ölmek üzereyken çok meyve ve çiçek verirler. Bizim burda Dut ağacı vardı ve kuruyordu ve çok dut vermişti ve ne güzel sevinirken ölmeyecek diye bu işte bilgili biri bitki ölüyor, bitkiler ölmeden önce neslini üretmek ister dedi. Allah yeryüzünü canlılar için yaratmış diye ayet aklıma geldi yaklaşık mealen.. Allah'ın işi, hikmeti...
Ama anabius'unuz belki kendini kurtarmıştır ama çok ufakkem çiçek açması sanırım bu anlattığım sebepten. Çok açlık dönemlerinde de erkek süt bezleri çalışıyor (2.dünya savaşı esirler, işkencevari esir olan, (işkence gören de var maalesef)Yahudiler maalesef) ..
Amazonlar da Güney Amerika'da çiçek açan bitkileri araştırıyorum. Çünkü tek yöresel tipler tür üzerine yoğunlaştı kütüğüne, bitkisine, balıklarına kadar..
Şu Asya kökenli ama çok yayılan bitki ektim akvaryuma bilmeden. Diğer Günery Amerika türleri ile tezat sanırım. Resim koyuyorum arkada solda. Budanmış hali maşallah :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914371.jpg[/IMG]
[QUOTE=Hasan Demir]P2 sene önce orta boy anubias almıştım. Büyüyünce kökten ayırdım iki tane bitkim oldu ama ikisi de çoğu yaprağını döktü. Üstüne bir de salyangozlar istila etti tankı. iki tane botia(sanırım böyle yazılıyor) aldım salyangozları yesin diye. ama anubiaslarımı yemeyi tercih ettiler. Bundan dolayı botiaları çıkardım. anubiasları da Çamaşır suyunda 20 dakika beklettim salyangoz yumurtalrı ölsün diye. Yalnız çamaşır suyunun dozajını fazla kaçırmışım. Yavaş yavaş çürümeye başladılar.Bir süre sonra çürüme durdu ve bir tane dal uzamaya başladı ben yaprak çıkmasını beklerken ortası sarı dış yapraı bembeyaz çiçek açtı. Demek ki anubiasımız çiçek açsın istiyorsak ona işkence etmeliyizimg src="http://www.akvaryum.com/Forum/smileys/smiley36.gif" height="17" width="17" border="0" align="absmiddle" alt="LOL" //P
DIVBitkinin başına gelen bunca talihsizlikten sonra çiçek açması beni baya şaşırtmıştı/DIV[/QUOTE]
Anubias'ınıxın ölmek üzerelerdeyken çiçek açmasının sebebi, hikmeti üremek istemesi yani bitkiler ölmek üzereyken çok meyve ve çiçek verirler. Bizim burda Dut ağacı vardı ve kuruyordu ve çok dut vermişti ve ne güzel sevinirken ölmeyecek diye bu işte bilgili biri bitki ölüyor, bitkiler ölmeden önce neslini üretmek ister dedi. Allah yeryüzünü canlılar için yaratmış diye ayet aklıma geldi yaklaşık mealen.. Allah'ın işi, hikmeti...
Ama anabius'unuz belki kendini kurtarmıştır ama çok ufakkem çiçek açması sanırım bu anlattığım sebepten. Çok açlık dönemlerinde de erkek süt bezleri çalışıyor (2.dünya savaşı esirler, işkencevari esir olan, (işkence gören de var maalesef)Yahudiler maalesef) ..
Amazonlar da Güney Amerika'da çiçek açan bitkileri araştırıyorum. Çünkü tek yöresel tipler tür üzerine yoğunlaştı kütüğüne, bitkisine, balıklarına kadar..
Şu Asya kökenli ama çok yayılan bitki ektim akvaryuma bilmeden. Diğer Günery Amerika türleri ile tezat sanırım. Resim koyuyorum arkada solda. Budanmış hali maşallah :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914371.jpg[/IMG]
AY KUYRUK KILIÇ BALIĞI
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914441.jpg[/IMG]
İlk aldığımda bu kadar güzel değildi bu aykılıç balığı. Maşallah şu an seyri çok güzel. Dişisi de vardı hastalık girdi akvaryuma. Daha eklemeyi düşünüyorum akvaryuma inşallah. Bir tane daha kaldı kılıç kuyruk balığı ve bu aykılışkıyruk balığı ona kafa tutuyor :D . Altta uzun iki yüzgeç arasından uzun sivri yüzgeçvari ince çok uzun uzantısı var. Bu ızantıyı ileri itiyor öne ve sanki adım atar gibi yapıyor. Seyri çok güzel Elhamdulillah :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/040120221914441.jpg[/IMG]
İlk aldığımda bu kadar güzel değildi bu aykılıç balığı. Maşallah şu an seyri çok güzel. Dişisi de vardı hastalık girdi akvaryuma. Daha eklemeyi düşünüyorum akvaryuma inşallah. Bir tane daha kaldı kılıç kuyruk balığı ve bu aykılışkıyruk balığı ona kafa tutuyor :D . Altta uzun iki yüzgeç arasından uzun sivri yüzgeçvari ince çok uzun uzantısı var. Bu ızantıyı ileri itiyor öne ve sanki adım atar gibi yapıyor. Seyri çok güzel Elhamdulillah :)
TetraPro Colour Hk.
[QUOTE=zagenc]
Fotodan anladığım kadarı ile su yüzeyiniz tamamen tabaka olmuş. Bu sadece yemle ve yem sıklığıyla mı alakalı bilmiyorum. Bildiğim birşey varsa acilen su yüzey temizleyici edinmeniz. Yüksek olasılıkla oksijen ile su teması akvaryumunuzda minimum seviyede ki bu suda ki oksijen seviyesi için çok sıkıntılı bir durum. Su yüzeyinde akış veya dalgalanma sağlıklı bir şekilde olmalı ki içinde ki canlılar sağlıklı şekilde yaşamlarını sürdürebilsin. Tekrar etmem gerekirse yorumum görselde ki fotoya istinadendir yemden önce önceliğiniz tabaka sorununu çözmeniz olacak.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/061020211153241.jpg[/IMG]
Evet demin bu resimi zaten atacaktım, bu iç filtre kapalı halde çekim, daha az kirlilik görünüyor. Zaten demiştim 2-3 haftadır Tetra Pro Colour kullandım. Aslında çok da sıkıntı yok ama suyu bulandırmasına bakacağım inşallah. Suda bakteri kültürüm bozuldu bir süredir. Güneş enerjisi soğuk halde su değişimi yapmıştım ama klorlu imiş. Şöyleki ilk sgüneş enerjisi ilk borulardan gelen su klor olmayabilir ama sıcak su akıp da soğuk, ılık su oluyor ama o da klorlu çünkü sıcak su deposu sonuçta klorlu sudan takviye ile doluyor. Güneş akşam falan batınca sıcak su bitirip sabah güneş doğmadan önce falan güneş enerjisi su klorlu azalabilir ama 12 saat civarı yeterli mi bilmiyorum? 24 saat diyen var klorlu su için. Az su değişimlerinde 3-4 kova su kolay ama yüksek su değişimlerinde 200-300 litre akvaryum falan için bir pratik çözümler düşünüyorum daha..
Evet yüksek oksijen veriyorum. Bir elektrik kesintisinde bari suda yüksek oksijen olsun diye. Bunu araştırayım inşallah. Teşekkürler.
Ben şu an Tetra Pro Colour (Algae ve ikisinin karışımı Algae) kullanmaya devam ama arayış devam ediyor işte :) . Hem ek yem olsun hem de daha iyisini bulmanın güzelliği, hoşluğu, yararı işte ;) ..
Bu arada akvaryum yaptırdığım yer buharcamı yeterli kapağa o kadar gerek yok demişti, bu güzel yanı.. Hakkaten güzeldi ama gene de plastik kalın kapak yaptırmak istedim. Birazdan resim atarım inşallah. Kapak yıkamadan koydum ve içi tozluydu. Zaten yanlardan kestirmiştim. Plastik tozu su üstünde yüzüyordu ama dediğim gibi onu çektim.
Su yüzeyi temizleyici ile su temizleyici aynı işi yapar mı? Deep in clear var. Aslında Ziraii ilaçlar bitkilere yapılsın diye kullanılan ucuz yapıştırıcı var, aynı prensip galiba. Su temizleyici partikülleri yapıştırıp filtreye yapıştıran bir şey. İyi bir filtre malzemesi varsa ve bitki artıklarını topluyorsanız, filtreyi temizliyorsanız gerek olmayabilir. Sentetik kmyasalları biyolojik bedende sevmiyorum zaten. Bu arada Ziraii ilaç yapıştırıcı araştırmadım, balıklarınız ölmesin, dikkat. Ve mesela akvaryum arkadına manzara kağıdı yçsıvısı gliserin bence ve bunu forumlarda da diyen var ama çok pahalı idi bu ürün. Maalesef akvaryum kimi malzemeleri falan çok aşırı pahalı maaliyete oranla. Bu arada manzara kağıdı yapıştırırken kenarlardan kağıt taşmamalı yoksa kağıt kabarır. Bu arada ben kağıdı geçici yapışsın diye bitkisel gliserin kullandım ve aynı ürün bence..
[QUOTE=ekselans55]Ben balıkları maksimuma yakın düzeyde besliyorum. Son 2 haftadır renklendirmek amaçlı bu yemi kullanıyorum. Günde 4 ya da 5 defa yemleme yapıyorum. Oran olarak çok vermediğimi düşünüyorum. Sorum şu. Bu yem zamanla suyun renginde yeşillenme yapar mı? Camda yosunlaşma yok. Şu temiz denebilir. Ama rengi yeşilimsi bir hal aldı. Filtreler çalışıyor. [/QUOTE]
Bende de yeşillik var ama sıvı gübre de kullandım ben ve bitki var ve ışık çok kullanıyorum. Aşağıdaki ürünü kullanıyorum iki adet. Işık olayına dikkat etmek lazım ve çok yem vermemek lazım
Aslında yem tekniğinizi ben de kullanıyorum. Bence bir defa vermek sakıncalı çünkü doğada her zaman yemek yeme anındalar en azından gündüz veya gece dönemi.. Hayvan gibi çok yemek yeme olayı vardır, Kuran'da da geçer.. İnsan aslında normal fonksiyonlarda iken az yer, az uyur dengeli besleniyor ve yaşıyorsa..
2-3 dk da yeni yiyecek kadar vermek lazım. Bir de devamlı yem arayışları olup verdiğim yemi uemiyorlar bu da bende verdiğim yemde her istediklerini bulamıyor düşüncesine haklı olarak itiyor. Demiştim daha önce Artemia var. Su piresi de vereceğim inşallah.. Kan kurdu da var bloodworms.. Kan kurdunu çay süzgeci ne koyuyorum ve akvaryumdan aldığım su ile kanını süzüyorum ( Melek balıkları çok sevmiyor gibi şu an ama Tetralar sevdi hele de Serpea Red Minor Tetra çok sevdi. Araştırmalar devam ediyor :) inşallah :)
70 cm Wolfmar plant 75-80-85 cm akvaryumlara uygundur
231 adet led chip kullanılmıştır
Wolfmar Plant Full Spectrum 70 serisi 75 - 80 - 85 cm akvaryumlar için uygundur
140 adet beyaz , 21 adet mavi , 49 adet kırmızı , 14 adet yeşil ve 7 adet günışığı rengi Led chip bulunur..Enerji tüketimi 21 wattır."2800 LÜMEN"
[QUOTE=Euphoria]Bu iki yemi de kullandım (Tetra pro color & Tetra pro algea). Benim kullandıklarım cips formatındakilerdi. Kalitesine bir şey diyemem ama suyu çok bulandıran yemler. yemi ne zaman verseniz bi toz gibi dağılıyor üzerindeki partiküllerin bazıları ve hoş olmuyor elbette. [:)] O nedenle diğer markalara yöneldim.[/QUOTE]
Toz gibi dağılmak bende olmadı. Belki tarihi geçmitir aldığınız Tetra pro yemlerin, bu büyük ihtimalle. Sahtesi var mı bilmiyorum ki insanın bile sahtesini yapacak teknoloji var..
Üste yağlanmayı bir Arkadaş demiş. Ben de oluyor dedim ama devam edeceğim ve o kadar da rahatsız edici değil sanırım. Denedikçe yazarım.
Herkese teşekkürler :)
[QUOTE=zagenc]
Fotodan anladığım kadarı ile su yüzeyiniz tamamen tabaka olmuş. Bu sadece yemle ve yem sıklığıyla mı alakalı bilmiyorum. Bildiğim birşey varsa acilen su yüzey temizleyici edinmeniz. Yüksek olasılıkla oksijen ile su teması akvaryumunuzda minimum seviyede ki bu suda ki oksijen seviyesi için çok sıkıntılı bir durum. Su yüzeyinde akış veya dalgalanma sağlıklı bir şekilde olmalı ki içinde ki canlılar sağlıklı şekilde yaşamlarını sürdürebilsin. Tekrar etmem gerekirse yorumum görselde ki fotoya istinadendir yemden önce önceliğiniz tabaka sorununu çözmeniz olacak.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/061020211153241.jpg[/IMG]
Evet demin bu resimi zaten atacaktım, bu iç filtre kapalı halde çekim, daha az kirlilik görünüyor. Zaten demiştim 2-3 haftadır Tetra Pro Colour kullandım. Aslında çok da sıkıntı yok ama suyu bulandırmasına bakacağım inşallah. Suda bakteri kültürüm bozuldu bir süredir. Güneş enerjisi soğuk halde su değişimi yapmıştım ama klorlu imiş. Şöyleki ilk sgüneş enerjisi ilk borulardan gelen su klor olmayabilir ama sıcak su akıp da soğuk, ılık su oluyor ama o da klorlu çünkü sıcak su deposu sonuçta klorlu sudan takviye ile doluyor. Güneş akşam falan batınca sıcak su bitirip sabah güneş doğmadan önce falan güneş enerjisi su klorlu azalabilir ama 12 saat civarı yeterli mi bilmiyorum? 24 saat diyen var klorlu su için. Az su değişimlerinde 3-4 kova su kolay ama yüksek su değişimlerinde 200-300 litre akvaryum falan için bir pratik çözümler düşünüyorum daha..
Evet yüksek oksijen veriyorum. Bir elektrik kesintisinde bari suda yüksek oksijen olsun diye. Bunu araştırayım inşallah. Teşekkürler.
Ben şu an Tetra Pro Colour (Algae ve ikisinin karışımı Algae) kullanmaya devam ama arayış devam ediyor işte :) . Hem ek yem olsun hem de daha iyisini bulmanın güzelliği, hoşluğu, yararı işte ;) ..
Bu arada akvaryum yaptırdığım yer buharcamı yeterli kapağa o kadar gerek yok demişti, bu güzel yanı.. Hakkaten güzeldi ama gene de plastik kalın kapak yaptırmak istedim. Birazdan resim atarım inşallah. Kapak yıkamadan koydum ve içi tozluydu. Zaten yanlardan kestirmiştim. Plastik tozu su üstünde yüzüyordu ama dediğim gibi onu çektim.
Su yüzeyi temizleyici ile su temizleyici aynı işi yapar mı? Deep in clear var. Aslında Ziraii ilaçlar bitkilere yapılsın diye kullanılan ucuz yapıştırıcı var, aynı prensip galiba. Su temizleyici partikülleri yapıştırıp filtreye yapıştıran bir şey. İyi bir filtre malzemesi varsa ve bitki artıklarını topluyorsanız, filtreyi temizliyorsanız gerek olmayabilir. Sentetik kmyasalları biyolojik bedende sevmiyorum zaten. Bu arada Ziraii ilaç yapıştırıcı araştırmadım, balıklarınız ölmesin, dikkat. Ve mesela akvaryum arkadına manzara kağıdı yçsıvısı gliserin bence ve bunu forumlarda da diyen var ama çok pahalı idi bu ürün. Maalesef akvaryum kimi malzemeleri falan çok aşırı pahalı maaliyete oranla. Bu arada manzara kağıdı yapıştırırken kenarlardan kağıt taşmamalı yoksa kağıt kabarır. Bu arada ben kağıdı geçici yapışsın diye bitkisel gliserin kullandım ve aynı ürün bence..
[QUOTE=ekselans55]Ben balıkları maksimuma yakın düzeyde besliyorum. Son 2 haftadır renklendirmek amaçlı bu yemi kullanıyorum. Günde 4 ya da 5 defa yemleme yapıyorum. Oran olarak çok vermediğimi düşünüyorum. Sorum şu. Bu yem zamanla suyun renginde yeşillenme yapar mı? Camda yosunlaşma yok. Şu temiz denebilir. Ama rengi yeşilimsi bir hal aldı. Filtreler çalışıyor. [/QUOTE]
Bende de yeşillik var ama sıvı gübre de kullandım ben ve bitki var ve ışık çok kullanıyorum. Aşağıdaki ürünü kullanıyorum iki adet. Işık olayına dikkat etmek lazım ve çok yem vermemek lazım
Aslında yem tekniğinizi ben de kullanıyorum. Bence bir defa vermek sakıncalı çünkü doğada her zaman yemek yeme anındalar en azından gündüz veya gece dönemi.. Hayvan gibi çok yemek yeme olayı vardır, Kuran'da da geçer.. İnsan aslında normal fonksiyonlarda iken az yer, az uyur dengeli besleniyor ve yaşıyorsa..
2-3 dk da yeni yiyecek kadar vermek lazım. Bir de devamlı yem arayışları olup verdiğim yemi uemiyorlar bu da bende verdiğim yemde her istediklerini bulamıyor düşüncesine haklı olarak itiyor. Demiştim daha önce Artemia var. Su piresi de vereceğim inşallah.. Kan kurdu da var bloodworms.. Kan kurdunu çay süzgeci ne koyuyorum ve akvaryumdan aldığım su ile kanını süzüyorum ( Melek balıkları çok sevmiyor gibi şu an ama Tetralar sevdi hele de Serpea Red Minor Tetra çok sevdi. Araştırmalar devam ediyor :) inşallah :)
70 cm Wolfmar plant 75-80-85 cm akvaryumlara uygundur
231 adet led chip kullanılmıştır
Wolfmar Plant Full Spectrum 70 serisi 75 - 80 - 85 cm akvaryumlar için uygundur
140 adet beyaz , 21 adet mavi , 49 adet kırmızı , 14 adet yeşil ve 7 adet günışığı rengi Led chip bulunur..Enerji tüketimi 21 wattır."2800 LÜMEN"
[QUOTE=Euphoria]Bu iki yemi de kullandım (Tetra pro color & Tetra pro algea). Benim kullandıklarım cips formatındakilerdi. Kalitesine bir şey diyemem ama suyu çok bulandıran yemler. yemi ne zaman verseniz bi toz gibi dağılıyor üzerindeki partiküllerin bazıları ve hoş olmuyor elbette. [:)] O nedenle diğer markalara yöneldim.[/QUOTE]
Toz gibi dağılmak bende olmadı. Belki tarihi geçmitir aldığınız Tetra pro yemlerin, bu büyük ihtimalle. Sahtesi var mı bilmiyorum ki insanın bile sahtesini yapacak teknoloji var..
Üste yağlanmayı bir Arkadaş demiş. Ben de oluyor dedim ama devam edeceğim ve o kadar da rahatsız edici değil sanırım. Denedikçe yazarım.
Herkese teşekkürler :)
TetraPro Colour Hk.
[QUOTE=zagenc]TetraPro Colour ve Algea çoğu balığın hayır diyemeceği yemler olmasına karşın, suyla temaslarında içeriğinde ki yağı anında suya salıyor. Işık altında yemi suya atın ve çevresini gözlemleyin sizde göreceksiniz tabaka oluşacaktır. [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/061020211007531.jpg[/IMG]
Aslında 2-3 haftadır kullanıyorum Tetra pro colour ve dün üstü kavanoz yavaşça batırarak üst kısmı vakumlamıştım. Dün yem attım ve üst yağlanmış gibi, üstte resimde görülebilir.. Alternatif yem ne önerirsiniz?
[QUOTE=Euphoria]Bu iki yemi de kullandım (Tetra pro color & Tetra pro algea). Benim kullandıklarım cips formatındakilerdi. Kalitesine bir şey diyemem ama suyu çok bulandıran yemler. yemi ne zaman verseniz bi toz gibi dağılıyor üzerindeki partiküllerin bazıları ve hoş olmuyor elbette. [:)] O nedenle diğer markalara yöneldim.[/QUOTE]
Siz ne önerirsiniz? Teşekkürler.
[QUOTE=zagenc]TetraPro Colour ve Algea çoğu balığın hayır diyemeceği yemler olmasına karşın, suyla temaslarında içeriğinde ki yağı anında suya salıyor. Işık altında yemi suya atın ve çevresini gözlemleyin sizde göreceksiniz tabaka oluşacaktır. [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/061020211007531.jpg[/IMG]
Aslında 2-3 haftadır kullanıyorum Tetra pro colour ve dün üstü kavanoz yavaşça batırarak üst kısmı vakumlamıştım. Dün yem attım ve üst yağlanmış gibi, üstte resimde görülebilir.. Alternatif yem ne önerirsiniz?
[QUOTE=Euphoria]Bu iki yemi de kullandım (Tetra pro color & Tetra pro algea). Benim kullandıklarım cips formatındakilerdi. Kalitesine bir şey diyemem ama suyu çok bulandıran yemler. yemi ne zaman verseniz bi toz gibi dağılıyor üzerindeki partiküllerin bazıları ve hoş olmuyor elbette. [:)] O nedenle diğer markalara yöneldim.[/QUOTE]
Siz ne önerirsiniz? Teşekkürler.
TetraPro Colour Hk.
[QUOTE=ulutürk]
Kırıp verebilirsiniz.[/QUOTE]
Aynen kırıp veriyorum şu an.. Bir süre böyle yapacağım ve sanırım etkili. Black siyah (Önü beyaz) Lepistes de yiyebildi kırınca :D . Olumsuz bir şey olursa yazarım inşallah..
Tetra Pro Algae merak içerisindeyim ve alacağım inşallah.. Rotifish Artemia da veriyorum. Su piresi de deneyeceğim inşallah marka olarak. Canlı yem hep aklımda..
[QUOTE=Aqua Discovery]Evet bende endler ler de veriyorum tetro pro color u yiyemiyorlar ilk etap ağızlarına büyük geliyor anca dibe çöküp biraz yumuşayınca tabanda tirtikliyorlar ben bittikten sonra bidaha tercih etmeyeceğim kullandığım yemler den balıkların aşırı iştahlı saldırdıkları ve suyu neredeyse hiç bozmayan en sevdiğim yem prodac size de tavsiye ederim bu 4 çeşiti kullanıyorum en memnun kaldığım prodac oldu yavrular da çok rahat koparıp yiyor hem okadar yumuşak hem suyu neredeyse hiç bozmuyor sizde gözlemleyince fark edersiniz keyifli hobiler ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214205/021020210737031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Teşekkürler bilgiler için. Prodac topical fish flakes daha açık yok baktım bulamadım. 250 ml 50 Gr falan kutulu 40-44 TL civarı. İtalyan kalitesine degüveniyorum Avrupa ve Japonya gibi ve ABD.. Tabi ülke bir yerde önemli değil, üreten şirkete de bağlı..
Aslında mesela yemlerdeki Kril Kiril Güney Amerika kökenli değil de okyanuslardan ağ ile yakalanan bir ürün karides vari bir şey istakoza benziyordu galiba. Demek istediğim tamamen tropikal balıkların yediği karides çeşidi ne ise ve diğer canlılar, meyve ise meyve, bitki ise o meyve yem içinde olmalı. Daha böyle bir yem markası yok sanırım.
Bu arada Lepistesler de Tetra Min'i bırakıp Tetra Pro Colour müptelası, hayranı oldular gibi görünüyor :) :D [:3] [:P]
Tetra da Tetra Min'in yetersiz olduğunu bilip değişime gitmeme sebebi çok satışta olan bir ürün olması ve bu değişim riskine girmek istememesi bence ama Tetra Pro Colour gibi yeni ürünleri de çıkarmadı güzel..
Tetra HT ısıtıcısı da eskidi bence gene de kaliteli olmasına rağmen. Kısaca iyi yönleri kuvars cam ve kalın cam olmadı, (ama boraks oranı düşük büyük ihtimalle çünkü sıcakken suya girince kırılmayan cam ürettiğini iddia eden marka var), elektrik kaçağı olursa şalterin artmadı. Eksi yönlerinden biri ise yatay konmuyor ve tamamen su içine gömmeyin diyor ve hatta maalesef belli su seviyesi bile koymuş. 2991'den beri akvaryumla uğraştım (aralar da verdim..) ve çok çok gençken tatile gidince buhar camı olmayan akvaryumdan çok su buharlaştığına şahidim yarı civarı. Bu yüzden su motorunu en alta koyarım ve akvaryum ısıtıcısı batırırım. Gerçi o zaman manuel termostatlı (yaylı manuel, kıvırıyorduk üstten :D ) yazın çalışmadığından sorun olmamıştı.
Smart Led Digital göstergeli (Smart Led, smartın bir ürünü, Alman teknolojisi yazıyor üstünde, Çin'de üretilmiş) sudan çıkınca güvenlik şalterinin ısıtıcıyı kapattığını iddia ediyor. Kaplama var ve içi görülmüyor ısıtıcının. Dış koruma plastik ise öpücük vantuzlar buraya konduğunda çıkartmadım,i. İnşallah yosun çok sorun olmaz.. Neyse konusuna yazarız inşallah :)
Bu arada Tetra Rubin de bildiğim kadarıyla Tetra Pro Colour serisinden daha eski bir yem.. Diz eğer denerseniz kırıp, üfrleyip atın @ulutürk hocamın dediği gibi ve lütfen sonuçları söyleyin, yazın. Aklımda Prodac tropical fish flakes incelememde dediğim gibi. Forumda da maşallah başka yazılar var yem konusunda..
[QUOTE=ulutürk]
Kırıp verebilirsiniz.[/QUOTE]
Aynen kırıp veriyorum şu an.. Bir süre böyle yapacağım ve sanırım etkili. Black siyah (Önü beyaz) Lepistes de yiyebildi kırınca :D . Olumsuz bir şey olursa yazarım inşallah..
Tetra Pro Algae merak içerisindeyim ve alacağım inşallah.. Rotifish Artemia da veriyorum. Su piresi de deneyeceğim inşallah marka olarak. Canlı yem hep aklımda..
[QUOTE=Aqua Discovery]Evet bende endler ler de veriyorum tetro pro color u yiyemiyorlar ilk etap ağızlarına büyük geliyor anca dibe çöküp biraz yumuşayınca tabanda tirtikliyorlar ben bittikten sonra bidaha tercih etmeyeceğim kullandığım yemler den balıkların aşırı iştahlı saldırdıkları ve suyu neredeyse hiç bozmayan en sevdiğim yem prodac size de tavsiye ederim bu 4 çeşiti kullanıyorum en memnun kaldığım prodac oldu yavrular da çok rahat koparıp yiyor hem okadar yumuşak hem suyu neredeyse hiç bozmuyor sizde gözlemleyince fark edersiniz keyifli hobiler ..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/214205/021020210737031.jpg[/IMG][/QUOTE]
Teşekkürler bilgiler için. Prodac topical fish flakes daha açık yok baktım bulamadım. 250 ml 50 Gr falan kutulu 40-44 TL civarı. İtalyan kalitesine degüveniyorum Avrupa ve Japonya gibi ve ABD.. Tabi ülke bir yerde önemli değil, üreten şirkete de bağlı..
Aslında mesela yemlerdeki Kril Kiril Güney Amerika kökenli değil de okyanuslardan ağ ile yakalanan bir ürün karides vari bir şey istakoza benziyordu galiba. Demek istediğim tamamen tropikal balıkların yediği karides çeşidi ne ise ve diğer canlılar, meyve ise meyve, bitki ise o meyve yem içinde olmalı. Daha böyle bir yem markası yok sanırım.
Bu arada Lepistesler de Tetra Min'i bırakıp Tetra Pro Colour müptelası, hayranı oldular gibi görünüyor :) :D [:3] [:P]
Tetra da Tetra Min'in yetersiz olduğunu bilip değişime gitmeme sebebi çok satışta olan bir ürün olması ve bu değişim riskine girmek istememesi bence ama Tetra Pro Colour gibi yeni ürünleri de çıkarmadı güzel..
Tetra HT ısıtıcısı da eskidi bence gene de kaliteli olmasına rağmen. Kısaca iyi yönleri kuvars cam ve kalın cam olmadı, (ama boraks oranı düşük büyük ihtimalle çünkü sıcakken suya girince kırılmayan cam ürettiğini iddia eden marka var), elektrik kaçağı olursa şalterin artmadı. Eksi yönlerinden biri ise yatay konmuyor ve tamamen su içine gömmeyin diyor ve hatta maalesef belli su seviyesi bile koymuş. 2991'den beri akvaryumla uğraştım (aralar da verdim..) ve çok çok gençken tatile gidince buhar camı olmayan akvaryumdan çok su buharlaştığına şahidim yarı civarı. Bu yüzden su motorunu en alta koyarım ve akvaryum ısıtıcısı batırırım. Gerçi o zaman manuel termostatlı (yaylı manuel, kıvırıyorduk üstten :D ) yazın çalışmadığından sorun olmamıştı.
Smart Led Digital göstergeli (Smart Led, smartın bir ürünü, Alman teknolojisi yazıyor üstünde, Çin'de üretilmiş) sudan çıkınca güvenlik şalterinin ısıtıcıyı kapattığını iddia ediyor. Kaplama var ve içi görülmüyor ısıtıcının. Dış koruma plastik ise öpücük vantuzlar buraya konduğunda çıkartmadım,i. İnşallah yosun çok sorun olmaz.. Neyse konusuna yazarız inşallah :)
Bu arada Tetra Rubin de bildiğim kadarıyla Tetra Pro Colour serisinden daha eski bir yem.. Diz eğer denerseniz kırıp, üfrleyip atın @ulutürk hocamın dediği gibi ve lütfen sonuçları söyleyin, yazın. Aklımda Prodac tropical fish flakes incelememde dediğim gibi. Forumda da maşallah başka yazılar var yem konusunda..
TetraPro Colour Hk.
Sorun şuki sert Tetra Pro Colour ve küçük Tetra türleri yemekte zorlanıyor görüşüme göre. Melek balığı, Serpea Red Minor Tetra yemekte zorlanmıyor.. Plati de yiyor. Ama Lepistes zorlanıyor düşüncesindeyim. Kılıçkuyruk balığı da Tetra Min'i daha kolay yiyor ama bu alışkanlıktan da olabilir. Kılıçkuyruk geniş bir ağzı var aslında ama yutmaya odaklanmış ve bendekiler Tetra Pro Colour'da zorlandılar bu Kılıçkuyruklar sanki..
Tetra Min'e alternatif pul yem veya pul yemsi kolay yenen bir balık yemi arayışım var ama belki en kalitelisi şu an Tetra Min de olabilir gene. Ama şunu tekrar edeyim Tetra Pro Colour çok iyi besleyicilik olarak bence, dediğim gibi saldırıyor Melek Balığı, Serpae Tetra Red minor'lar falan.[EDIT]Baykalbul,2021-10-02 02:12:57[/EDIT]
Sorun şuki sert Tetra Pro Colour ve küçük Tetra türleri yemekte zorlanıyor görüşüme göre. Melek balığı, Serpea Red Minor Tetra yemekte zorlanmıyor.. Plati de yiyor. Ama Lepistes zorlanıyor düşüncesindeyim. Kılıçkuyruk balığı da Tetra Min'i daha kolay yiyor ama bu alışkanlıktan da olabilir. Kılıçkuyruk geniş bir ağzı var aslında ama yutmaya odaklanmış ve bendekiler Tetra Pro Colour'da zorlandılar bu Kılıçkuyruklar sanki..
Tetra Min'e alternatif pul yem veya pul yemsi kolay yenen bir balık yemi arayışım var ama belki en kalitelisi şu an Tetra Min de olabilir gene. Ama şunu tekrar edeyim Tetra Pro Colour çok iyi besleyicilik olarak bence, dediğim gibi saldırıyor Melek Balığı, Serpae Tetra Red minor'lar falan.[EDIT]Baykalbul,2021-10-02 02:12:57[/EDIT]
Mango kökü suyu çok fazla sararttı(resim ekledim)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212130191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212130331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212130511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212131031.jpg[/IMG]
Bayağı yeşilimsi satçrı ve bulanıklık var. Suya Denir, Makro element, potasyum, nitrat(nitratı bir defa) gibi elementlerden başlangıç seviyesi koymuştum, Excel de koydum. Önce Yosun patlamadı sandım ki o da oldu galiba. Sonra su değişimi yaptım bayağı sonra gene böyle bulanıklık oldu daha az gibi. 1-1,5 yıl hmm. Ben bepberrak su severim aslında. Yani biraz renkli olabilir de su çok berrak olmalı. Tavsiyeleri dinledim, okudum.
Bu arada Mangrow kökler 2&3 ay suda bekletmiştim ayrı yerde. Kahverengi su vermişti ki demekki yeterli değilmiş. Sık sık su değişimi yapsaydım beklettiğim kovada daha iyi olabilirdi. Kaynatmak da ne bileyim Mangrow kökünü öldürmek istemiyorum. Su değişimi yapılacak demekki yakın zamanda galiba.
Mangrow kökü kaynatırsam 5 dk falan sanırım veya kaynar kaynamaz kapatırım belki. Tavsiye alabilirim lütfen.
Şimdiden teşekkürler 😊 :) :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212130191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212130331.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212130511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/200920212131031.jpg[/IMG]
Bayağı yeşilimsi satçrı ve bulanıklık var. Suya Denir, Makro element, potasyum, nitrat(nitratı bir defa) gibi elementlerden başlangıç seviyesi koymuştum, Excel de koydum. Önce Yosun patlamadı sandım ki o da oldu galiba. Sonra su değişimi yaptım bayağı sonra gene böyle bulanıklık oldu daha az gibi. 1-1,5 yıl hmm. Ben bepberrak su severim aslında. Yani biraz renkli olabilir de su çok berrak olmalı. Tavsiyeleri dinledim, okudum.
Bu arada Mangrow kökler 2&3 ay suda bekletmiştim ayrı yerde. Kahverengi su vermişti ki demekki yeterli değilmiş. Sık sık su değişimi yapsaydım beklettiğim kovada daha iyi olabilirdi. Kaynatmak da ne bileyim Mangrow kökünü öldürmek istemiyorum. Su değişimi yapılacak demekki yakın zamanda galiba.
Mangrow kökü kaynatırsam 5 dk falan sanırım veya kaynar kaynamaz kapatırım belki. Tavsiye alabilirim lütfen.
Şimdiden teşekkürler 😊 :) :)
Bu Osmoz Cihazı Uygun Mudur?
Aquaela gözüme kestirdim. Sıfır tds önemli mi? Kireçsiz, klorsuz su seçeneği seçeceğim galiba. Mixbed mi seçeyim?
Motorsuzmuş bu arada.
Başka tavsiyeniz varsa alırım lütfen fiyat performans ürünü Ulvi bey .
Suya mineral katkı da düşünüyorum hem evde de kullanırım. Bu arada duş hortumuna takılıyorum ve hortuma direkt bağlantı ilerde olabilir..
Yazılar, bilgiler için teşekkürler @Ulvi Özuğur hocam :)
Aquaela gözüme kestirdim. Sıfır tds önemli mi? Kireçsiz, klorsuz su seçeneği seçeceğim galiba. Mixbed mi seçeyim?
Motorsuzmuş bu arada.
Başka tavsiyeniz varsa alırım lütfen fiyat performans ürünü Ulvi bey .
Suya mineral katkı da düşünüyorum hem evde de kullanırım. Bu arada duş hortumuna takılıyorum ve hortuma direkt bağlantı ilerde olabilir..
Yazılar, bilgiler için teşekkürler @Ulvi Özuğur hocam :)
TetraPro Colour Hk.
Tetra min eskiden beri sevmediğim yanı bir süre suda kalınca balık yemiyor sanki veya az iştahla yiyor ama Tetra Pro Colour daha iştahlı yedi benim Serpae (Red Minor) balıklarım maşallah daha çok çok saldırıyorlar bu yeme ve bu hoşuma gidiyor :)
Aslında Tetra Min iyi yem gene de ve Tetra Serpae (Red Minor) balığım ilk aldığımda açık bej tonlarındaydı ve akvaryumcumun dediği gibi rengi kızıllaşmaya başladı 3-5 günde (Temiz su, Suda bitki besin elementleri, saz bitkisi bir iki kök, ve üç kısa mangrow kök). Tam kop kırmızı olacak mı, oluyor mu bilmiyorum, bakalım..
Tetra Pro Colour şu an vazgeçilmezim olacak bu gidişle. Tetra min daha eski yem ve teknoloji de artıyor ve Daphnia Su piresi, Artemia, Karides, Yosun, Tropikal meyve gibi balık yemleri ne katılan gıda maddelerde artıp ucuzlayınca balık yemleri değişebiliyor. Balığın meyve de yediği tespit edilip ekleniyor yeme, gibi vesaire..Tetra min ilk çıktığı içerik değişti mi bunu da bilmiyorum tam. Bir de proteini inşallah püskürtme yöntemi değildir meteryal üzerine, diğer gıda dolgu maddesi falan üzerine değildir umarım demek istedim. Tetra min (köpek, kedi yemlerinin kimi öyle).
Bu arada sert ve daha kalın Tetra Pro Colour (ve yuvarlak ve ortası koyu yeşil gibi) Tetra min e göre ve bu avantajlı hem de balık gene de ısırıyor koparıyor. Suda hemen çözülmemiş oluyor protein belki de Tetra Min gibi.
Balık Tetra Pro Colour 'un kokusu u mu ne biliyor hemen harekete geçiyor, ilk attığımdan beri maşallah :) . Ama sanırım daha belirgin su yüzeyinde Tetra min e göre bu yüzden de hemen farkediliyor olabilir.
Bu arada Melek balıklarına 11 (sonra 14 adet) Serpae Red Minor baskın oldu sonra Melek balığı ı 3 adetten toplam 7 adete çıkarınca gene saldırdılar ama tam baskı oluşturamadılar ben de 4 tane daha ekledim ve şimdi Melek balıkları daha rahat [:3] [:3] [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211605551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211606081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211606201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211606331.jpg[/IMG]
Üstteki resimler dediğim gibi yakından balık çekimi ilk aldığım 3-5 gün sonra Tetra min ile beslenmeden sonra renk değişimi bariz belli aşağıdaki resimlere göre. İki gündür Tetra Pto Colour da veriyorum ve çok sevdiler dediğim gibi. Ayrıca Kan kurdu (pis suda yaşayan şu t ile başlayan kurt değil. Bu oralardan toplanmıyordur inşallah ama Tubifeks vermem.. Çünkü dediğim gibi doğal ortamında yoktur sanırım. Kan kurdu ise doğal ortamda varmış diye duymuştum, tam bilmiyorum ama öbürü bayağı sakat kurt).. Artemia bugün verdim sevdiler, havada saldırdılar. Su piresi alacağım inşallah bu hafta
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211612091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211612201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211612331.jpg[/IMG][EDIT]Baykalbul,2021-09-09 00:09:10[/EDIT]
Tetra min eskiden beri sevmediğim yanı bir süre suda kalınca balık yemiyor sanki veya az iştahla yiyor ama Tetra Pro Colour daha iştahlı yedi benim Serpae (Red Minor) balıklarım maşallah daha çok çok saldırıyorlar bu yeme ve bu hoşuma gidiyor :)
Aslında Tetra Min iyi yem gene de ve Tetra Serpae (Red Minor) balığım ilk aldığımda açık bej tonlarındaydı ve akvaryumcumun dediği gibi rengi kızıllaşmaya başladı 3-5 günde (Temiz su, Suda bitki besin elementleri, saz bitkisi bir iki kök, ve üç kısa mangrow kök). Tam kop kırmızı olacak mı, oluyor mu bilmiyorum, bakalım..
Tetra Pro Colour şu an vazgeçilmezim olacak bu gidişle. Tetra min daha eski yem ve teknoloji de artıyor ve Daphnia Su piresi, Artemia, Karides, Yosun, Tropikal meyve gibi balık yemleri ne katılan gıda maddelerde artıp ucuzlayınca balık yemleri değişebiliyor. Balığın meyve de yediği tespit edilip ekleniyor yeme, gibi vesaire..Tetra min ilk çıktığı içerik değişti mi bunu da bilmiyorum tam. Bir de proteini inşallah püskürtme yöntemi değildir meteryal üzerine, diğer gıda dolgu maddesi falan üzerine değildir umarım demek istedim. Tetra min (köpek, kedi yemlerinin kimi öyle).
Bu arada sert ve daha kalın Tetra Pro Colour (ve yuvarlak ve ortası koyu yeşil gibi) Tetra min e göre ve bu avantajlı hem de balık gene de ısırıyor koparıyor. Suda hemen çözülmemiş oluyor protein belki de Tetra Min gibi.
Balık Tetra Pro Colour 'un kokusu u mu ne biliyor hemen harekete geçiyor, ilk attığımdan beri maşallah :) . Ama sanırım daha belirgin su yüzeyinde Tetra min e göre bu yüzden de hemen farkediliyor olabilir.
Bu arada Melek balıklarına 11 (sonra 14 adet) Serpae Red Minor baskın oldu sonra Melek balığı ı 3 adetten toplam 7 adete çıkarınca gene saldırdılar ama tam baskı oluşturamadılar ben de 4 tane daha ekledim ve şimdi Melek balıkları daha rahat [:3] [:3] [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211605551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211606081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211606201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211606331.jpg[/IMG]
Üstteki resimler dediğim gibi yakından balık çekimi ilk aldığım 3-5 gün sonra Tetra min ile beslenmeden sonra renk değişimi bariz belli aşağıdaki resimlere göre. İki gündür Tetra Pto Colour da veriyorum ve çok sevdiler dediğim gibi. Ayrıca Kan kurdu (pis suda yaşayan şu t ile başlayan kurt değil. Bu oralardan toplanmıyordur inşallah ama Tubifeks vermem.. Çünkü dediğim gibi doğal ortamında yoktur sanırım. Kan kurdu ise doğal ortamda varmış diye duymuştum, tam bilmiyorum ama öbürü bayağı sakat kurt).. Artemia bugün verdim sevdiler, havada saldırdılar. Su piresi alacağım inşallah bu hafta
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211612091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211612201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/105785/070920211612331.jpg[/IMG][EDIT]Baykalbul,2021-09-09 00:09:10[/EDIT]
Decapsuled (Kabuksuz) Artemia Kullanımı
[QUOTE=yousayin]Bunu direk atsak hocam acaba bir sorun olur mu çünkü diğer türlü salyangoz ve çöpçüler diğer balıklara bırakmıyor dibe çökünce hücum ediyorlar[:?][/QUOTE]
Şöyle yaparsın az ve çok sık atarsın ki zaten kaşık ucunun ucuyla atılıyor balık oranına göre veya en iyisi ıslak biçimde gene az sık atarsın. Yani Artemia dibe inene kadar balıklar akvaryumun üstlerinde çoğunu yemiş olur ve aynı gün içinde tekrarlarsın akvaryuma vermeyi. Yani bir günde vereceğin öğünü kesitli vermek mantıklı gibi. Bu arada Artemia vermeye başladım. Hatam varsa özür dilerim tabiki.
Rotifish Artemia veriyorum. İyice araştırayım Artemia olayını. Doğal ortamlarında var ve yiyorlarsa ben verilmesi taraftarıyım ve tüm gıdalar için
Rotifish Daphnia (Su piresi) de almayı düşünüyorum 250 ml. Fikri olan yazabilir lütfen. Alman malları kaliteli oluyor ama Sera Daphnia kötüleyen olmuş ve pahalı oluyor diğer markalara göre Maalesef. Rotifish SD daphnia kapağı folya kaliteli idi ama tam yapışmış mı anlayamadım tam. Hava almayan kapalı ilk açılan folyo veya plastik zar bir marka için işi ciddiye aldığını gösterir bence, Prestij, asalet göstergesidir bence ve ürünü korur tabiki ki bu yüzden de dedim.
Bu arada kaliteli yemlerde Artemia, su piresi vardır büyük ihtimalle ama ayrıyeyen verilmesi hoşuma gidiyor hem çoğu yemde oran azdır.
Bu arada Tetra min eskiden beri sevmediğim (güzel yem gene de ve Red minor aldığımda bej renkliydi açık brj ve 3-4 günde Tetra min ile renk kızıllaşmaya başladı maşallah) yanı bir süre suda kalınca balık yemiyor sanki veya az iştahla yiyor ama Tetra Pto Colour daha iştahlı yedi benim Serpae (Red Minor) balıklarım maşallah daha çok çok saldırıyorlar bu yeme ve bu hoşuma gidiyor :)[EDIT]Baykalbul,2021-09-07 15:43:03[/EDIT]
[QUOTE=yousayin]Bunu direk atsak hocam acaba bir sorun olur mu çünkü diğer türlü salyangoz ve çöpçüler diğer balıklara bırakmıyor dibe çökünce hücum ediyorlar[:?][/QUOTE]
Şöyle yaparsın az ve çok sık atarsın ki zaten kaşık ucunun ucuyla atılıyor balık oranına göre veya en iyisi ıslak biçimde gene az sık atarsın. Yani Artemia dibe inene kadar balıklar akvaryumun üstlerinde çoğunu yemiş olur ve aynı gün içinde tekrarlarsın akvaryuma vermeyi. Yani bir günde vereceğin öğünü kesitli vermek mantıklı gibi. Bu arada Artemia vermeye başladım. Hatam varsa özür dilerim tabiki.
Rotifish Artemia veriyorum. İyice araştırayım Artemia olayını. Doğal ortamlarında var ve yiyorlarsa ben verilmesi taraftarıyım ve tüm gıdalar için
Rotifish Daphnia (Su piresi) de almayı düşünüyorum 250 ml. Fikri olan yazabilir lütfen. Alman malları kaliteli oluyor ama Sera Daphnia kötüleyen olmuş ve pahalı oluyor diğer markalara göre Maalesef. Rotifish SD daphnia kapağı folya kaliteli idi ama tam yapışmış mı anlayamadım tam. Hava almayan kapalı ilk açılan folyo veya plastik zar bir marka için işi ciddiye aldığını gösterir bence, Prestij, asalet göstergesidir bence ve ürünü korur tabiki ki bu yüzden de dedim.
Bu arada kaliteli yemlerde Artemia, su piresi vardır büyük ihtimalle ama ayrıyeyen verilmesi hoşuma gidiyor hem çoğu yemde oran azdır.
Bu arada Tetra min eskiden beri sevmediğim (güzel yem gene de ve Red minor aldığımda bej renkliydi açık brj ve 3-4 günde Tetra min ile renk kızıllaşmaya başladı maşallah) yanı bir süre suda kalınca balık yemiyor sanki veya az iştahla yiyor ama Tetra Pto Colour daha iştahlı yedi benim Serpae (Red Minor) balıklarım maşallah daha çok çok saldırıyorlar bu yeme ve bu hoşuma gidiyor :)[EDIT]Baykalbul,2021-09-07 15:43:03[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
