ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
VermusX
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Kasım 2010 21:28
Son Ziyaret:
24 Ocak 2016 03:28
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Salih Özçobanoğlu
Doğum Tarihi:
28 Eylül 1978
Yaş:
47
İl:
Ankara
Meslek:
Doktor
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Salih Özçobanoğlu
SON 4 MESAJI
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
Arkadaşlar, kare tank kurmaya karar verdim (120gx120dx55y)
Yükseklik 55 cm olarak planladım ama bunun 5 cm' si kum hattı olarak mobilya içerisinde, 5 cm' si de su kesiminin üzerinde, su kesimi 45 cm.
Sumpa dönüşü tankın arkasına ve ortaya konumladım, dış çeperde tanka önden baktığınızda sol tarafta 4 adet çıkış (Tanka geri dönüş) göreceksiniz, en üst ve en alttaki çıkışlar daha geniş ve tankın arka duvarı ile daha dar açılı, bunun sebebi bu çıkışlardan daha düşük hızlı dönüş yaratmak (Böylece ana akıntı ortaya çıkacak ama su yüzeyinde ve kum üzerinde daha az türbülans yaratacak). Orta kısımdaki çıkışlar ise daha dar ve arka duvarla daha geniş açılı, böylece daha hızlı dönüş sağlanacak, akıntıyı hızlandıracak ama kum yüzeyi ve su yüzeyinde daha az türbülans ortayaa çıkaracak.
Sumpa dönüşün ilk kısmı bu dış çeper üzerinde önden baktığınızda sağ tarafta olacak, su kesiminin 2/3 üst yüzeyinden dönüş sağlanacak, burdan giren su ilk hazneye dolacak ama ilk haznenin içerisinde bir şaşırtma mevcut, gelen su şaşırtmanın altından geçip ic haznede yükselecek ve geri dönüş borusuna yüzeyde ulaşacak, bu iç haznenin içerisine daha yüksen birde kurtarma dönüşü ekledim.
iç çeperin tanka önden baktığınızda sol tarafında düşük profilli ve az sayıda geçiş göreceksiniz, ana dönüş şaşırtmanın altından olacaksada, bu çentiklerden su üzerindeki yağlı tabaka arka bölmeye geçebilecek (Düşükak akım hızı ile).
Kendimce bir tasarım yaptım ana tank için, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, herkese sevgiler saaygılar :)
(Not: anna tank tasarımında karar kesinleştikten sonra önce sum tasarımımı ardından da armatür tasarımımı görüşlerinize sunmayı planlıyorum)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/2.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/5.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/3.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG]
Düzeltmelerinizi, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, lütfen en ufak dahi olsa bile fikriniz ya da öneriniz olsada eksik bırakmayınız benden, kendimce mükemmel bir sistem kurmaya çalışıyorum...
gerçekten herkesin fikrine ihtiyacım var...
bütün foruma, en çömezinden en kıdemlisine (ki bizim meslekte çayda dem, işte kıdem geçerlidir) sesleniyorum, önerileriniz???
Arkadaşlar, kare tank kurmaya karar verdim (120gx120dx55y)
Yükseklik 55 cm olarak planladım ama bunun 5 cm' si kum hattı olarak mobilya içerisinde, 5 cm' si de su kesiminin üzerinde, su kesimi 45 cm.
Sumpa dönüşü tankın arkasına ve ortaya konumladım, dış çeperde tanka önden baktığınızda sol tarafta 4 adet çıkış (Tanka geri dönüş) göreceksiniz, en üst ve en alttaki çıkışlar daha geniş ve tankın arka duvarı ile daha dar açılı, bunun sebebi bu çıkışlardan daha düşük hızlı dönüş yaratmak (Böylece ana akıntı ortaya çıkacak ama su yüzeyinde ve kum üzerinde daha az türbülans yaratacak). Orta kısımdaki çıkışlar ise daha dar ve arka duvarla daha geniş açılı, böylece daha hızlı dönüş sağlanacak, akıntıyı hızlandıracak ama kum yüzeyi ve su yüzeyinde daha az türbülans ortayaa çıkaracak.
Sumpa dönüşün ilk kısmı bu dış çeper üzerinde önden baktığınızda sağ tarafta olacak, su kesiminin 2/3 üst yüzeyinden dönüş sağlanacak, burdan giren su ilk hazneye dolacak ama ilk haznenin içerisinde bir şaşırtma mevcut, gelen su şaşırtmanın altından geçip ic haznede yükselecek ve geri dönüş borusuna yüzeyde ulaşacak, bu iç haznenin içerisine daha yüksen birde kurtarma dönüşü ekledim.
iç çeperin tanka önden baktığınızda sol tarafında düşük profilli ve az sayıda geçiş göreceksiniz, ana dönüş şaşırtmanın altından olacaksada, bu çentiklerden su üzerindeki yağlı tabaka arka bölmeye geçebilecek (Düşükak akım hızı ile).
Kendimce bir tasarım yaptım ana tank için, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, herkese sevgiler saaygılar :)
(Not: anna tank tasarımında karar kesinleştikten sonra önce sum tasarımımı ardından da armatür tasarımımı görüşlerinize sunmayı planlıyorum)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/2.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/5.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/3.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/4.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101805/1.jpg[/IMG]
Düzeltmelerinizi, fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum, lütfen en ufak dahi olsa bile fikriniz ya da öneriniz olsada eksik bırakmayınız benden, kendimce mükemmel bir sistem kurmaya çalışıyorum...
gerçekten herkesin fikrine ihtiyacım var...
bütün foruma, en çömezinden en kıdemlisine (ki bizim meslekte çayda dem, işte kıdem geçerlidir) sesleniyorum, önerileriniz???
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
Evet yüksekliğin düşük olması gerektiğini bende farkettim, peki kare tank konusunda ne düşünürsünüz, yada kareye yakın, mesela 120x120x45, belki
140x120x45??
(Bu arada, 45 cm kum üstü su kesimi olarak düşünüyoruz dimi? Çünkü daha sonra sormayı planladığım derin kum yatağı ana tanktamı olmalı yoksa sumptamı olmalı sorusu ile bağlantılı olacak)
birçok fotoğrafa baktım, bu kare tankların görüntüleri çok güzel ve üstten baktığınızda da resifi daha güzel görmenizi sağlıyor gibiler, sanki daha bi 3 boyutlu oluyor??
Tabi bu kare tanklarda akıntı sağlamak daha mı zor olur bilmiyorum, birde tabi dalga yaratmakta daha zordur sanırım??
Kare bir tankta sump girişi ortadamı olmalı yoksa arka duvaramı yerleştirilmeli??
Işığın tüm tanka yayılması içinde daha geniş bir armatür kullanmak gerekecektir, belki görüntü kirliliği yaratabilir??
Su kaybı (Üst yüzey alanı daha geniş olacağı için) daha fazla olacaktır tahminnimce bu da soğutmaya faydalı olabilir gibi geliyor (Antalyada yazın 40 dereceyi aşan sıcaklıklar oluyor, ısınma sorunu önemli bir problem olacak gibi)??
Merakla önerilerinizi bekliyorum....
Bu arada cevap veren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim [:)][EDIT]VermusX,2016-01-13 18:36:20[/EDIT]
Evet yüksekliğin düşük olması gerektiğini bende farkettim, peki kare tank konusunda ne düşünürsünüz, yada kareye yakın, mesela 120x120x45, belki
140x120x45??
(Bu arada, 45 cm kum üstü su kesimi olarak düşünüyoruz dimi? Çünkü daha sonra sormayı planladığım derin kum yatağı ana tanktamı olmalı yoksa sumptamı olmalı sorusu ile bağlantılı olacak)
birçok fotoğrafa baktım, bu kare tankların görüntüleri çok güzel ve üstten baktığınızda da resifi daha güzel görmenizi sağlıyor gibiler, sanki daha bi 3 boyutlu oluyor??
Tabi bu kare tanklarda akıntı sağlamak daha mı zor olur bilmiyorum, birde tabi dalga yaratmakta daha zordur sanırım??
Kare bir tankta sump girişi ortadamı olmalı yoksa arka duvaramı yerleştirilmeli??
Işığın tüm tanka yayılması içinde daha geniş bir armatür kullanmak gerekecektir, belki görüntü kirliliği yaratabilir??
Su kaybı (Üst yüzey alanı daha geniş olacağı için) daha fazla olacaktır tahminnimce bu da soğutmaya faydalı olabilir gibi geliyor (Antalyada yazın 40 dereceyi aşan sıcaklıklar oluyor, ısınma sorunu önemli bir problem olacak gibi)??
Merakla önerilerinizi bekliyorum....
Bu arada cevap veren arkadaşlarıma çok teşekkür ederim [:)][EDIT]VermusX,2016-01-13 18:36:20[/EDIT]
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
120 ok, yükseklik 45 (50), genişlik 50?
tank fiyatının makul olması içinmi bu boyutlar dedin yoksa başka neden varmı, çünkü yerim 180 cm ye uygun, daha büyük olması total yatırım için çok mu dezavantaj, yüksekliğe başka yorum olmazsa bende aynı fikirdeyim, genişlik ise 80 cm olsa dahamı iyi olur yoksa zorlaştırırmı işimi?
(Önceki tankım 80x80X60 idi)
Ben istiyoruyemki forumun total zekası ve bilgi birikimi ile yeni bir tank kurayım bu tankda hepimizin olsun... Çünkü burda doğru düzgğn tuzlu su tankı yapan yok, Hem buradaki insanlara bir umut olsun hemde forumun gücünü burdaki arkadaşlarıma kanıtlayabileyim...
Başlangıçtan sonuna, her aşamasına burda verilen ortak karar doğrultusunda kuracağım tankı, sizde kendi tecrübenizi denersiniz bu tankta...
bu bi nevi deney aslında, benim arkadaşlarıma forumun bilgi gücünü ispatım bi yanda...
Çok dertmi değil ama deneriz diye düşündüm...
Bütçem herşey dahil, 6 aylık periyotta 10 bin lira...
120 ok, yükseklik 45 (50), genişlik 50?
tank fiyatının makul olması içinmi bu boyutlar dedin yoksa başka neden varmı, çünkü yerim 180 cm ye uygun, daha büyük olması total yatırım için çok mu dezavantaj, yüksekliğe başka yorum olmazsa bende aynı fikirdeyim, genişlik ise 80 cm olsa dahamı iyi olur yoksa zorlaştırırmı işimi?
(Önceki tankım 80x80X60 idi)
Ben istiyoruyemki forumun total zekası ve bilgi birikimi ile yeni bir tank kurayım bu tankda hepimizin olsun... Çünkü burda doğru düzgğn tuzlu su tankı yapan yok, Hem buradaki insanlara bir umut olsun hemde forumun gücünü burdaki arkadaşlarıma kanıtlayabileyim...
Başlangıçtan sonuna, her aşamasına burda verilen ortak karar doğrultusunda kuracağım tankı, sizde kendi tecrübenizi denersiniz bu tankta...
bu bi nevi deney aslında, benim arkadaşlarıma forumun bilgi gücünü ispatım bi yanda...
Çok dertmi değil ama deneriz diye düşündüm...
Bütçem herşey dahil, 6 aylık periyotta 10 bin lira...
Tankımı Kurmalıyım, Hep Beraber Karar Verirmiyiz?
Arkadaşlar, yaklaşık 4 yıl tatlı su deneyiminin ardından tuzlu suda 2 yıl geçirmiş, şehir değişiklikleri dolayısı ile tuzlu su tankımı kapatmış biriyim... 2 yıldır bir tank kurmak hayali ile yaşıyorum Antalyada, ama burda destek alabileceğim kimse yok...
şimdi,
bu sefer büyük bir tuzlu su tankı kurmak istiyorum, ama Antalyada bildiğim kimse yok, istediklerimi sıralayacak ve siz forum üyelerinin nacizane hem fikir hemde (maddi karşılığı dahilinde) ekipman desteği ile, baştan sona, kocaman, Antalyaya ve Akdenize yakışan bi tank kurmak istiyorum...
Fikirler dahilinde kuracağım tankımı, hatta oylama yapabiliriz nası olması gerektiği hakkında...
Denermiyiz???
başlangıç sorum (ev musait, tabi insani sınırlarda):
1- Büyüklüğü nasıl olmalı?
(Uzunluk, genişlik, yükseklik, taban kum derinliği, su kesimi tank yüksekliği arasındaki mesafe)
(nası bi oylama yapalım bilmiyorum, ama herkesin fikir birliği olduğu bi büyüklük olmalı, bu konuda deneyimlerimizi sınayalımmı?)
[EDIT]VermusX,2016-01-11 23:01:31[/EDIT]
Arkadaşlar, yaklaşık 4 yıl tatlı su deneyiminin ardından tuzlu suda 2 yıl geçirmiş, şehir değişiklikleri dolayısı ile tuzlu su tankımı kapatmış biriyim... 2 yıldır bir tank kurmak hayali ile yaşıyorum Antalyada, ama burda destek alabileceğim kimse yok...
şimdi,
bu sefer büyük bir tuzlu su tankı kurmak istiyorum, ama Antalyada bildiğim kimse yok, istediklerimi sıralayacak ve siz forum üyelerinin nacizane hem fikir hemde (maddi karşılığı dahilinde) ekipman desteği ile, baştan sona, kocaman, Antalyaya ve Akdenize yakışan bi tank kurmak istiyorum...
Fikirler dahilinde kuracağım tankımı, hatta oylama yapabiliriz nası olması gerektiği hakkında...
Denermiyiz???
başlangıç sorum (ev musait, tabi insani sınırlarda):
1- Büyüklüğü nasıl olmalı?
(Uzunluk, genişlik, yükseklik, taban kum derinliği, su kesimi tank yüksekliği arasındaki mesafe)
(nası bi oylama yapalım bilmiyorum, ama herkesin fikir birliği olduğu bi büyüklük olmalı, bu konuda deneyimlerimizi sınayalımmı?)
[EDIT]VermusX,2016-01-11 23:01:31[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos Umutoty, 23:51
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
KULLANICILAR
- 88 Online Kullanıcı, 50 Üye
Online Kullanıcılar
Joec,
Mirt,
Kuduoglu,
Sungurr,
Umutoty,
osmandbnl,
alecozan,
Oquanus,
poysub,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
AtaDemircii,
yeekim,
SinanBulut,
emregungor,
pusathan01,
omerkaya40,
Ozzgurr,
Redrainbow,
SeaWorld,
0rnn,
gachuafireice,
Zaid,
Malawi market,
fissidens,
Sametbugra,
İnci Kefali,
ternapi,
BerkBey,
Brdk64,
NightWist,
Tortuga7,
Ehtiyar,
zekigonlum,
okanaykurt,
BilalM.,
Laetacara,
Prudentia,
Mehmetbk,
Manguday,
Cyber_Scout,
CenK,
yyiImaz,
nurtensultan,
Tata,
reano,
Maverickse,
ootkn,
Omer uçlu,
EmrahGuloglu,
Omer0618,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
