100x45x45 10mm - Filtre
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2015 19:18
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/131312/555556.jpg[/IMG]
[B]Bu tankıma sadece kum + anubias (4 kök) + 20 neon tetra koyacağım
büyük dış filtre koymak istemiyorum şelale filtre kurtarır mı sizce yada önerileriniz nedir ?[/B]
[B]Bu tankıma sadece kum + anubias (4 kök) + 20 neon tetra koyacağım
büyük dış filtre koymak istemiyorum şelale filtre kurtarır mı sizce yada önerileriniz nedir ?[/B]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2015 20:07
[QUOTE=MSA]Mutlaka dış filtre kullanmanız gerekir.[/QUOTE]
[IMG]http://www.fluvalaquatics.com/cache/media/bluemill/products/14003_Fluval-C4-Power-Filter-265L_1w400-h400.png[/IMG]
FLUVAL C4 POWER FİLTRE - işimi görebilir sanırım [:)]
[B]FLUVAL C4 POWER FİLTRE ( ASKI / ŞELALE FİLTRE )
Temel Özellikler:
Boyutlar 21.59cm x 16.51cm x 22.86cm
5 aşamalı filtreleme Aşamaları
Maksimum Akış Hızı 480L/H
150LT- 265LT Arası akvaryumlar için
GÜÇ:5W[/B]
[IMG]http://intl.rakuten-static.com/i/619ac3e0-5371-11e4-a7f5-005056b72046/20141020/a2f0a2b4-1bf0-4511-b669-56142881d8b2.jpg[/IMG][EDIT]loving,2015-12-11 20:23:22[/EDIT]
[IMG]http://www.fluvalaquatics.com/cache/media/bluemill/products/14003_Fluval-C4-Power-Filter-265L_1w400-h400.png[/IMG]
FLUVAL C4 POWER FİLTRE - işimi görebilir sanırım [:)]
[B]FLUVAL C4 POWER FİLTRE ( ASKI / ŞELALE FİLTRE )
Temel Özellikler:
Boyutlar 21.59cm x 16.51cm x 22.86cm
5 aşamalı filtreleme Aşamaları
Maksimum Akış Hızı 480L/H
150LT- 265LT Arası akvaryumlar için
GÜÇ:5W[/B]
[IMG]http://intl.rakuten-static.com/i/619ac3e0-5371-11e4-a7f5-005056b72046/20141020/a2f0a2b4-1bf0-4511-b669-56142881d8b2.jpg[/IMG][EDIT]loving,2015-12-11 20:23:22[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2015 20:40
Buna vereceginz para ile kaliteli bir dıs fıltre alabilirsiniz görsellık ve pratık olarak askı selale fıltre daha rahat olur ama tankınız 350 litre. Bence dış filtre şart
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2015 20:58
Teşekkürler Ahmet bey ama dış filtre istemiyorum tank 100x45x45 = 203 lt imza kısmına bakıp dediniz siz sanırım o eski tankım[:iyi:]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2015 22:39
Burak bey,
normal bir kullanım için dış filtre tavsiye edilmiş, esasen almışken dış filtre almanız daha uygun olur.
Diğer taraftan o ölçüdeki akvaryuma 20 neon ve birkaç bitki koyup, çok çok az bir yemleme yapılırsa, akvaryumu filtresiz hatta çok az su değişimli dahi kullanmak mümkündür.
Akvaryumunuz oturduktan sonra, biyolojik filtrasyon açısısından tabanınız filtrenizin görevini görür.
Ancak zaman zaman sudaki rengi veya kimi askıdaki maddeleri tutması ve belli bir su sirkülasyonu açısından bir filtre yararlı olacaktır.
Yani şelale filtreyle de olur ancak akvaryumu biraz doğal haline bırakmanız çok nadir yem kullanmanız sağlıklı bir akvaryum için daha yerinde olacaktır.
(bunları ölçüleri nazara alarak ve sadece 20 neonluk bir akvaryum için yazdım, canlı yükünüz değişirse, daha büyük balıklar eklerseniz bu yazılanları unutun.)
normal bir kullanım için dış filtre tavsiye edilmiş, esasen almışken dış filtre almanız daha uygun olur.
Diğer taraftan o ölçüdeki akvaryuma 20 neon ve birkaç bitki koyup, çok çok az bir yemleme yapılırsa, akvaryumu filtresiz hatta çok az su değişimli dahi kullanmak mümkündür.
Akvaryumunuz oturduktan sonra, biyolojik filtrasyon açısısından tabanınız filtrenizin görevini görür.
Ancak zaman zaman sudaki rengi veya kimi askıdaki maddeleri tutması ve belli bir su sirkülasyonu açısından bir filtre yararlı olacaktır.
Yani şelale filtreyle de olur ancak akvaryumu biraz doğal haline bırakmanız çok nadir yem kullanmanız sağlıklı bir akvaryum için daha yerinde olacaktır.
(bunları ölçüleri nazara alarak ve sadece 20 neonluk bir akvaryum için yazdım, canlı yükünüz değişirse, daha büyük balıklar eklerseniz bu yazılanları unutun.)
+1: [T]159309,görkem_[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Aralık 2015 22:42
[QUOTE=loving]Teşekkürler Ahmet bey ama dış filtre istemiyorum tank 100x45x45 = 203 lt imza kısmına bakıp dediniz siz sanırım o eski tankım[:iyi:]
[/QUOTE]
Mutlaka dış filtre almalısınız. Saatte minimum 1000 litre çeviren bir filtre seçmelisiniz. Yoksa filtreye iki defa para vermek zorunda kalırsınız.
[/QUOTE]
Mutlaka dış filtre almalısınız. Saatte minimum 1000 litre çeviren bir filtre seçmelisiniz. Yoksa filtreye iki defa para vermek zorunda kalırsınız.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2015 00:09
Yukarıda İlyas Beyin de değindiği gibi az canlı yükü,doğru yemleme ile dış filtreye ihtiyacınız yoktur. Özellikle akıntıyı sevmeyen balıklarda zaten hiç kullanmayın. Taban oturduktan sonra yem artıkları, dışkılar tabandaki bakteriler tarafından zaten yok edilecektir. Tankın devamlılığını bir adet kaliteli pipo filtreyle, üstten suyu hareketlendirerek sağlayabilirsiniz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2015 13:10
Tabanin filtre gorevi gormesi icin "derin kum yatagi" denilen sekilde kullanilmasi gerekir. Yani oyle standart kum kalinligiyla filtre gorevi falan gormez. Ustelik kac litre kum kullanilacagi bille belli degil.
Benzer bir filtreyi ben yaklasik 20lt'lik bitki tankimda, sudaki partikulleri cekmesi icin kullaniyorum, oraya yeterli oluyor ancak o tankta bir de Sunsun 603 kullaniyorum. Sunsun 603'un ici agzina kadar siporax dolu, sadece biyolojik filtreleme yapiyor, digeri de mekanik...
200lt'de selale filtre kullanacaksan, arada bir de su degisimi yapmak isteyecektir. Zira tankin biyolojik dongusu cok saglikli olmayabilir. Anubias'larin yapraklari alg olusumuna cok kolay yataklik yapabiliyor. Uzun vadede yesil su ve/veya yosun problemleri olarak geri donus olabilir.
Benzer bir filtreyi ben yaklasik 20lt'lik bitki tankimda, sudaki partikulleri cekmesi icin kullaniyorum, oraya yeterli oluyor ancak o tankta bir de Sunsun 603 kullaniyorum. Sunsun 603'un ici agzina kadar siporax dolu, sadece biyolojik filtreleme yapiyor, digeri de mekanik...
200lt'de selale filtre kullanacaksan, arada bir de su degisimi yapmak isteyecektir. Zira tankin biyolojik dongusu cok saglikli olmayabilir. Anubias'larin yapraklari alg olusumuna cok kolay yataklik yapabiliyor. Uzun vadede yesil su ve/veya yosun problemleri olarak geri donus olabilir.
Beğenenler: [T]131312,loving[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 12 Aralık 2015 22:29
Kumun "biyolojik filtrasyon" görevi görebilmesi için öyle aşırı derin olması gerekmez. Bir çok tür bakteri cinsi olsa da bunların temel çalışma mantıkları vardır.
Nitirifikasyon bakterileri oksijenli ortamda bulunurlar ve tutunabilecekleri yüzey alanı bulacak kadar taban materyali bunlar için yeterli olur. Çok ince tabaka bir kumda bile yeterli yüzey alanını bulurlar. Bu bakteriler kumun yüzey alanı ve çatlakları arasında veya kumların aralıklarına yerleşip fonksiyon görürler.
Filtrenin içine konulan iki avuç filtre malzemesinin sağladığı yüzey alanını, özellikle yatay doğrultuda yapılmış akvaryumlardaki incecik bir kum katmanı bile rahatlıkla sağlar.
Derin kum veya derin kum yatağı gibi hususlar genellikle denitrifikasyon için gündeme alınan bir husustur ancak bir taraftan da abartılır. Yani denitrifikasyonun oluşabilmesi için yine çok derin bir kuma gerek yoktur. Siporax gibi malzemeler filtrenin içinde dahi (yani devamlı üzerinden oksijenli su geçiyor) denitrifikasyon yaptırdığını dile getirmektedir. (tuzlu su daha zor olabilir.) Bunun gibi akvaryum tabanında da durum şöyle oluşur. Kum yüzeyinde ve zamanla oluşacak organik tortu vesairin içinde nitrifikasyon bakterileri yerleşir, bunlar kendilerine temas eden sudaki oksijeni hızla tüketerek kumun daha alt katmanlarında oksijensiz ortamlar oluştururlar. Denitirikasyon yaptırdığını iddia eden kimi filtre malzemelerinde de durum böyledir. Yani yüzey alanına oksijenle soluyan bakteriler yerleşerek malzemenin iç bölgelerinde oksijen bakımından fakir bölgelere ise denitrifikasyon bakterileri yerleşir.
Akvaryumlarda bu süreçlerin tam olarak çalışabilmesi, akvaryumun oturması denilen sürecin tamamlanabilmesi için 6 aylık süreçlere ihtiyaç duyulabilir.
Diğer taraftan biyolojik filtrasyon kavramı nitrifikasyon ve denitrifikasyon olgusundan çok daha geniş bir kavramdır. Tabanda sülfür bakterilerinden tutun, metan bakterisine kadar faaliyet gösteren micro canlılar , doğru yönetilen süreçlerde faaliyet gösterir. Aşırı organik yük yüklenmeyen akvaryumlarda taban normal bir akvaryum kullanımda yaptıramayacağınız şekilde organik atıkları gidererek ve onları mineralize ederek, N, Co2, ch4, hs veya ph durumuna göre h2s veya s e kadar biyolojik ayrıştırma sonucu mineralize edilmiş ürünler üretebilir.
Normalde bu kısa anlatım doğanın işleme mantığıdır ancak doğanın işleme mantığının elbet bir iş yapma kapasitesi vardır. (kısaca yazıyorum başka şeyler de var, giderimi çok zor olan kararlı organikler hümik fülvik asitler tanik asitler tanen organik karbon vesair oralara girmeyeyim.)
Eğer bir akvaryuma az canlı yükü konur ve az yem vererek düşük organik yük oluşturulursa bu sistem mükemmel işler.
Konuya dönersek, konuyu açan arkadaşımız 200litre bir akvaryuma 20 neon ve birkaç anubias koyacağından bahsetmiş.
Soru; 20 neon kaç sarı prenses eder. (bence anca birtane eder.)
Soru; 100 litreye 10 tane sarı prenses koyup günde üç defa yem atan hobici ile, 200 litreye bir tane sarı prenses koyup 3 günde bir yem atan hobicinin akvaryumlarında oluşturacakları biyolojik kirlilik farkı nedir.
Soru; Bir tutam yem 1 birim kirlilik oluşturuyorsa ve 100 litreye 10 sarı prenses koyan hobici haftada bir %25 su değiştiriyorsa, diğer taraftan diğer akvaryumdan ise hiç su değiştirmediğimizi ve kirliliğin herhangi bir şekilde giderilmediğini farz ettiğimizde, 3 ay sonraki kirlilik miktarlarını yazınız.[:)]
Sonuç olarak, akvaryum hobisinde hep aynı ekipmanlar kullanılarak tek bir akvaryum işletim tarzı bulunmaz.
Akvaryumculardaki kadar bolca balık olan bir akvaryum sözkonsu ise biyolojik filtrasyona ihtiyaç dahi olmaz, kullanılan filtreler içine hızla amonyak emici metaryaller kullanılarak günlük olarak su değiştirerek biyolojik filtrasyon yaptırmadan akvaryum idame ettirilebilir.
Daha ortalama canlı yüklerinde duruma göre belli periyotlarla su değiştirilerek ve filtreler içinde biyolojik filtrasyon amaçlı metaryaller kullanılarak akvaryum idame ettirilebilinir. İşi abartırsanız az canlı yükü ile az yem vererek filtre dahi kullanmadan yerine göre çok az su değişimi ile akvaryum idame ettirilebilinir.
Nitirifikasyon bakterileri oksijenli ortamda bulunurlar ve tutunabilecekleri yüzey alanı bulacak kadar taban materyali bunlar için yeterli olur. Çok ince tabaka bir kumda bile yeterli yüzey alanını bulurlar. Bu bakteriler kumun yüzey alanı ve çatlakları arasında veya kumların aralıklarına yerleşip fonksiyon görürler.
Filtrenin içine konulan iki avuç filtre malzemesinin sağladığı yüzey alanını, özellikle yatay doğrultuda yapılmış akvaryumlardaki incecik bir kum katmanı bile rahatlıkla sağlar.
Derin kum veya derin kum yatağı gibi hususlar genellikle denitrifikasyon için gündeme alınan bir husustur ancak bir taraftan da abartılır. Yani denitrifikasyonun oluşabilmesi için yine çok derin bir kuma gerek yoktur. Siporax gibi malzemeler filtrenin içinde dahi (yani devamlı üzerinden oksijenli su geçiyor) denitrifikasyon yaptırdığını dile getirmektedir. (tuzlu su daha zor olabilir.) Bunun gibi akvaryum tabanında da durum şöyle oluşur. Kum yüzeyinde ve zamanla oluşacak organik tortu vesairin içinde nitrifikasyon bakterileri yerleşir, bunlar kendilerine temas eden sudaki oksijeni hızla tüketerek kumun daha alt katmanlarında oksijensiz ortamlar oluştururlar. Denitirikasyon yaptırdığını iddia eden kimi filtre malzemelerinde de durum böyledir. Yani yüzey alanına oksijenle soluyan bakteriler yerleşerek malzemenin iç bölgelerinde oksijen bakımından fakir bölgelere ise denitrifikasyon bakterileri yerleşir.
Akvaryumlarda bu süreçlerin tam olarak çalışabilmesi, akvaryumun oturması denilen sürecin tamamlanabilmesi için 6 aylık süreçlere ihtiyaç duyulabilir.
Diğer taraftan biyolojik filtrasyon kavramı nitrifikasyon ve denitrifikasyon olgusundan çok daha geniş bir kavramdır. Tabanda sülfür bakterilerinden tutun, metan bakterisine kadar faaliyet gösteren micro canlılar , doğru yönetilen süreçlerde faaliyet gösterir. Aşırı organik yük yüklenmeyen akvaryumlarda taban normal bir akvaryum kullanımda yaptıramayacağınız şekilde organik atıkları gidererek ve onları mineralize ederek, N, Co2, ch4, hs veya ph durumuna göre h2s veya s e kadar biyolojik ayrıştırma sonucu mineralize edilmiş ürünler üretebilir.
Normalde bu kısa anlatım doğanın işleme mantığıdır ancak doğanın işleme mantığının elbet bir iş yapma kapasitesi vardır. (kısaca yazıyorum başka şeyler de var, giderimi çok zor olan kararlı organikler hümik fülvik asitler tanik asitler tanen organik karbon vesair oralara girmeyeyim.)
Eğer bir akvaryuma az canlı yükü konur ve az yem vererek düşük organik yük oluşturulursa bu sistem mükemmel işler.
Konuya dönersek, konuyu açan arkadaşımız 200litre bir akvaryuma 20 neon ve birkaç anubias koyacağından bahsetmiş.
Soru; 20 neon kaç sarı prenses eder. (bence anca birtane eder.)
Soru; 100 litreye 10 tane sarı prenses koyup günde üç defa yem atan hobici ile, 200 litreye bir tane sarı prenses koyup 3 günde bir yem atan hobicinin akvaryumlarında oluşturacakları biyolojik kirlilik farkı nedir.
Soru; Bir tutam yem 1 birim kirlilik oluşturuyorsa ve 100 litreye 10 sarı prenses koyan hobici haftada bir %25 su değiştiriyorsa, diğer taraftan diğer akvaryumdan ise hiç su değiştirmediğimizi ve kirliliğin herhangi bir şekilde giderilmediğini farz ettiğimizde, 3 ay sonraki kirlilik miktarlarını yazınız.[:)]
Sonuç olarak, akvaryum hobisinde hep aynı ekipmanlar kullanılarak tek bir akvaryum işletim tarzı bulunmaz.
Akvaryumculardaki kadar bolca balık olan bir akvaryum sözkonsu ise biyolojik filtrasyona ihtiyaç dahi olmaz, kullanılan filtreler içine hızla amonyak emici metaryaller kullanılarak günlük olarak su değiştirerek biyolojik filtrasyon yaptırmadan akvaryum idame ettirilebilir.
Daha ortalama canlı yüklerinde duruma göre belli periyotlarla su değiştirilerek ve filtreler içinde biyolojik filtrasyon amaçlı metaryaller kullanılarak akvaryum idame ettirilebilinir. İşi abartırsanız az canlı yükü ile az yem vererek filtre dahi kullanmadan yerine göre çok az su değişimi ile akvaryum idame ettirilebilinir.
Teşekkür Edenler: [T]146490,kingbeter[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Aralık 2015 00:10
Deep Sand Bed, Reef tankları için kullanılan bir yöntem. Tatlı su için buna ve bu kadar kalın bir tabana gerek yok. Karides tankımda taban filtre sistemi kullanıyorum, 5cm kum kalınlığı var ve mükemmel filtre sağlıyor.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=c4K8-erlE2E[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UZqvOZI6-pc[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=hzlHUllEkWU[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=c4K8-erlE2E[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UZqvOZI6-pc[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=hzlHUllEkWU[/VID]
Beğenenler: [T]41753,ringo[/T]
Teşekkür Edenler: [T]41753,ringo[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Aralık 2015 21:32
[QUOTE=ringo]Kumun "biyolojik filtrasyon" görevi görebilmesi için öyle aşırı derin olması gerekmez. Bir çok tür bakteri cinsi olsa da bunların temel çalışma mantıkları vardır.
Nitirifikasyon bakterileri oksijenli ortamda bulunurlar ve tutunabilecekleri yüzey alanı bulacak kadar taban materyali bunlar için yeterli olur. Çok ince tabaka bir kumda bile yeterli yüzey alanını bulurlar. Bu bakteriler kumun yüzey alanı ve çatlakları arasında veya kumların aralıklarına yerleşip fonksiyon görürler.
Filtrenin içine konulan iki avuç filtre malzemesinin sağladığı yüzey alanını, özellikle yatay doğrultuda yapılmış akvaryumlardaki incecik bir kum katmanı bile rahatlıkla sağlar.
Derin kum veya derin kum yatağı gibi hususlar genellikle denitrifikasyon için gündeme alınan bir husustur ancak bir taraftan da abartılır. Yani denitrifikasyonun oluşabilmesi için yine çok derin bir kuma gerek yoktur. Siporax gibi malzemeler filtrenin içinde dahi (yani devamlı üzerinden oksijenli su geçiyor) denitrifikasyon yaptırdığını dile getirmektedir. (tuzlu su daha zor olabilir.) Bunun gibi akvaryum tabanında da durum şöyle oluşur. Kum yüzeyinde ve zamanla oluşacak organik tortu vesairin içinde nitrifikasyon bakterileri yerleşir, bunlar kendilerine temas eden sudaki oksijeni hızla tüketerek kumun daha alt katmanlarında oksijensiz ortamlar oluştururlar. Denitirikasyon yaptırdığını iddia eden kimi filtre malzemelerinde de durum böyledir. Yani yüzey alanına oksijenle soluyan bakteriler yerleşerek malzemenin iç bölgelerinde oksijen bakımından fakir bölgelere ise denitrifikasyon bakterileri yerleşir.
Akvaryumlarda bu süreçlerin tam olarak çalışabilmesi, akvaryumun oturması denilen sürecin tamamlanabilmesi için 6 aylık süreçlere ihtiyaç duyulabilir.
Diğer taraftan biyolojik filtrasyon kavramı nitrifikasyon ve denitrifikasyon olgusundan çok daha geniş bir kavramdır. Tabanda sülfür bakterilerinden tutun, metan bakterisine kadar faaliyet gösteren micro canlılar , doğru yönetilen süreçlerde faaliyet gösterir. Aşırı organik yük yüklenmeyen akvaryumlarda taban normal bir akvaryum kullanımda yaptıramayacağınız şekilde organik atıkları gidererek ve onları mineralize ederek, N, Co2, ch4, hs veya ph durumuna göre h2s veya s e kadar biyolojik ayrıştırma sonucu mineralize edilmiş ürünler üretebilir.
Normalde bu kısa anlatım doğanın işleme mantığıdır ancak doğanın işleme mantığının elbet bir iş yapma kapasitesi vardır. (kısaca yazıyorum başka şeyler de var, giderimi çok zor olan kararlı organikler hümik fülvik asitler tanik asitler tanen organik karbon vesair oralara girmeyeyim.)
Eğer bir akvaryuma az canlı yükü konur ve az yem vererek düşük organik yük oluşturulursa bu sistem mükemmel işler.
Konuya dönersek, konuyu açan arkadaşımız 200litre bir akvaryuma 20 neon ve birkaç anubias koyacağından bahsetmiş.
Soru; 20 neon kaç sarı prenses eder. (bence anca birtane eder.)
Soru; 100 litreye 10 tane sarı prenses koyup günde üç defa yem atan hobici ile, 200 litreye bir tane sarı prenses koyup 3 günde bir yem atan hobicinin akvaryumlarında oluşturacakları biyolojik kirlilik farkı nedir.
Soru; Bir tutam yem 1 birim kirlilik oluşturuyorsa ve 100 litreye 10 sarı prenses koyan hobici haftada bir %25 su değiştiriyorsa, diğer taraftan diğer akvaryumdan ise hiç su değiştirmediğimizi ve kirliliğin herhangi bir şekilde giderilmediğini farz ettiğimizde, 3 ay sonraki kirlilik miktarlarını yazınız.[:)]
Sonuç olarak, akvaryum hobisinde hep aynı ekipmanlar kullanılarak tek bir akvaryum işletim tarzı bulunmaz.
Akvaryumculardaki kadar bolca balık olan bir akvaryum sözkonsu ise biyolojik filtrasyona ihtiyaç dahi olmaz, kullanılan filtreler içine hızla amonyak emici metaryaller kullanılarak günlük olarak su değiştirerek biyolojik filtrasyon yaptırmadan akvaryum idame ettirilebilir.
Daha ortalama canlı yüklerinde duruma göre belli periyotlarla su değiştirilerek ve filtreler içinde biyolojik filtrasyon amaçlı metaryaller kullanılarak akvaryum idame ettirilebilinir. İşi abartırsanız az canlı yükü ile az yem vererek filtre dahi kullanmadan yerine göre çok az su değişimi ile akvaryum idame ettirilebilinir.
[/QUOTE]
Bu yazdiklarina bilimsel kaynak göster, evde ne kadar akvaryum varsa camdan asagi atacagim... Iskembe-i kubradan sallamissin da sallamissin...
Son mesajimi silen yonetici arkadas da mesajimi silince yazdiklarin dogruymus gibi kalmislar ortada... Hani olur da bunlara inanan birileri olursa onlari da yanlis yonlendiriyorsun...
Herkesin tankinda 3-4cm kum var, o zaman hepimiz dis filtreleri atalim. Benim bitkilinin ortalama taban yuksekligi 10-15cm vardir aquascape'den dolayi. Icinde de 5-6 tane sae-cae vs vardir. Dis filtreyi atayim mi ben simdi... Amano'nun tanklarda 30cm taban oluyor yeri geliyor. Adamlar da salakti zaten yine de dis filtre kullaniyorlar.
[QUOTE=Omer_MG]Deep Sand Bed, Reef tankları için kullanılan bir yöntem. Tatlı su için buna ve bu kadar kalın bir tabana gerek yok. Karides tankımda taban filtre sistemi kullanıyorum, 5cm kum kalınlığı var ve mükemmel filtre sağlıyor.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=c4K8-erlE2E[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UZqvOZI6-pc[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=hzlHUllEkWU[/VID][/QUOTE]
Omer Bey, sizin postunuzda bu is icin ozel olarak yapilan "undergravel filter" sistemlerden bahsediyor, Ilyas 3-4cm kum yeter demis. Bence postlari bir daha okuyun.
Nitirifikasyon bakterileri oksijenli ortamda bulunurlar ve tutunabilecekleri yüzey alanı bulacak kadar taban materyali bunlar için yeterli olur. Çok ince tabaka bir kumda bile yeterli yüzey alanını bulurlar. Bu bakteriler kumun yüzey alanı ve çatlakları arasında veya kumların aralıklarına yerleşip fonksiyon görürler.
Filtrenin içine konulan iki avuç filtre malzemesinin sağladığı yüzey alanını, özellikle yatay doğrultuda yapılmış akvaryumlardaki incecik bir kum katmanı bile rahatlıkla sağlar.
Derin kum veya derin kum yatağı gibi hususlar genellikle denitrifikasyon için gündeme alınan bir husustur ancak bir taraftan da abartılır. Yani denitrifikasyonun oluşabilmesi için yine çok derin bir kuma gerek yoktur. Siporax gibi malzemeler filtrenin içinde dahi (yani devamlı üzerinden oksijenli su geçiyor) denitrifikasyon yaptırdığını dile getirmektedir. (tuzlu su daha zor olabilir.) Bunun gibi akvaryum tabanında da durum şöyle oluşur. Kum yüzeyinde ve zamanla oluşacak organik tortu vesairin içinde nitrifikasyon bakterileri yerleşir, bunlar kendilerine temas eden sudaki oksijeni hızla tüketerek kumun daha alt katmanlarında oksijensiz ortamlar oluştururlar. Denitirikasyon yaptırdığını iddia eden kimi filtre malzemelerinde de durum böyledir. Yani yüzey alanına oksijenle soluyan bakteriler yerleşerek malzemenin iç bölgelerinde oksijen bakımından fakir bölgelere ise denitrifikasyon bakterileri yerleşir.
Akvaryumlarda bu süreçlerin tam olarak çalışabilmesi, akvaryumun oturması denilen sürecin tamamlanabilmesi için 6 aylık süreçlere ihtiyaç duyulabilir.
Diğer taraftan biyolojik filtrasyon kavramı nitrifikasyon ve denitrifikasyon olgusundan çok daha geniş bir kavramdır. Tabanda sülfür bakterilerinden tutun, metan bakterisine kadar faaliyet gösteren micro canlılar , doğru yönetilen süreçlerde faaliyet gösterir. Aşırı organik yük yüklenmeyen akvaryumlarda taban normal bir akvaryum kullanımda yaptıramayacağınız şekilde organik atıkları gidererek ve onları mineralize ederek, N, Co2, ch4, hs veya ph durumuna göre h2s veya s e kadar biyolojik ayrıştırma sonucu mineralize edilmiş ürünler üretebilir.
Normalde bu kısa anlatım doğanın işleme mantığıdır ancak doğanın işleme mantığının elbet bir iş yapma kapasitesi vardır. (kısaca yazıyorum başka şeyler de var, giderimi çok zor olan kararlı organikler hümik fülvik asitler tanik asitler tanen organik karbon vesair oralara girmeyeyim.)
Eğer bir akvaryuma az canlı yükü konur ve az yem vererek düşük organik yük oluşturulursa bu sistem mükemmel işler.
Konuya dönersek, konuyu açan arkadaşımız 200litre bir akvaryuma 20 neon ve birkaç anubias koyacağından bahsetmiş.
Soru; 20 neon kaç sarı prenses eder. (bence anca birtane eder.)
Soru; 100 litreye 10 tane sarı prenses koyup günde üç defa yem atan hobici ile, 200 litreye bir tane sarı prenses koyup 3 günde bir yem atan hobicinin akvaryumlarında oluşturacakları biyolojik kirlilik farkı nedir.
Soru; Bir tutam yem 1 birim kirlilik oluşturuyorsa ve 100 litreye 10 sarı prenses koyan hobici haftada bir %25 su değiştiriyorsa, diğer taraftan diğer akvaryumdan ise hiç su değiştirmediğimizi ve kirliliğin herhangi bir şekilde giderilmediğini farz ettiğimizde, 3 ay sonraki kirlilik miktarlarını yazınız.[:)]
Sonuç olarak, akvaryum hobisinde hep aynı ekipmanlar kullanılarak tek bir akvaryum işletim tarzı bulunmaz.
Akvaryumculardaki kadar bolca balık olan bir akvaryum sözkonsu ise biyolojik filtrasyona ihtiyaç dahi olmaz, kullanılan filtreler içine hızla amonyak emici metaryaller kullanılarak günlük olarak su değiştirerek biyolojik filtrasyon yaptırmadan akvaryum idame ettirilebilir.
Daha ortalama canlı yüklerinde duruma göre belli periyotlarla su değiştirilerek ve filtreler içinde biyolojik filtrasyon amaçlı metaryaller kullanılarak akvaryum idame ettirilebilinir. İşi abartırsanız az canlı yükü ile az yem vererek filtre dahi kullanmadan yerine göre çok az su değişimi ile akvaryum idame ettirilebilinir.
[/QUOTE]
Bu yazdiklarina bilimsel kaynak göster, evde ne kadar akvaryum varsa camdan asagi atacagim... Iskembe-i kubradan sallamissin da sallamissin...
Son mesajimi silen yonetici arkadas da mesajimi silince yazdiklarin dogruymus gibi kalmislar ortada... Hani olur da bunlara inanan birileri olursa onlari da yanlis yonlendiriyorsun...
Herkesin tankinda 3-4cm kum var, o zaman hepimiz dis filtreleri atalim. Benim bitkilinin ortalama taban yuksekligi 10-15cm vardir aquascape'den dolayi. Icinde de 5-6 tane sae-cae vs vardir. Dis filtreyi atayim mi ben simdi... Amano'nun tanklarda 30cm taban oluyor yeri geliyor. Adamlar da salakti zaten yine de dis filtre kullaniyorlar.
[QUOTE=Omer_MG]Deep Sand Bed, Reef tankları için kullanılan bir yöntem. Tatlı su için buna ve bu kadar kalın bir tabana gerek yok. Karides tankımda taban filtre sistemi kullanıyorum, 5cm kum kalınlığı var ve mükemmel filtre sağlıyor.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=c4K8-erlE2E[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UZqvOZI6-pc[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=hzlHUllEkWU[/VID][/QUOTE]
Omer Bey, sizin postunuzda bu is icin ozel olarak yapilan "undergravel filter" sistemlerden bahsediyor, Ilyas 3-4cm kum yeter demis. Bence postlari bir daha okuyun.
Beğenenler: [T]173168,Tunc Berk[/T]
+1: [T]173168,Tunc Berk[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir