ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ecomod
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Şubat 2009 19:45
Son Ziyaret:
17 Aralık 2025 16:05
Toplam Mesaj:
8 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ozan K Bekmezci
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bitlis
Meslek:
Biyolog
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ozan K. Bekmezci
Çılgın Biyolog
SON 7 MESAJI
Beyaz Kurt (white Worm) Besleme Makalesi
[QUOTE=ecomod]
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:][/QUOTE]
Protein miktarı bu kadar yüksekse yağlanma yapmaz diye düşünmüştüm. Kuru yemden soğumaları ise hiç aklıma gelmemişti.
Teşekkürler.
[QUOTE=ecomod]
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:][/QUOTE]
Protein miktarı bu kadar yüksekse yağlanma yapmaz diye düşünmüştüm. Kuru yemden soğumaları ise hiç aklıma gelmemişti.
Teşekkürler.
Beyaz Kurt (white Worm) Besleme Makalesi
[QUOTE=sinanb85] balıkalara maximum haftada 2 gün verilmelidir fazlası zarar balıklara [/QUOTE]
Sinan Bey,
"Fazlası zarar" konusununda detay verebilirseniz sevinirim. Nedenleri, verildiğinde ne olduğu ve bu konudaki deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz?
[QUOTE=sinanb85][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/261120211910311.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Sanırım topraksız kültür yapmışsınız. Doğruysa, kullandığınız yatak malzemesi tam olarak nedir?[EDIT]ecomod,2021-11-26 22:59:45[/EDIT]
[QUOTE=sinanb85] balıkalara maximum haftada 2 gün verilmelidir fazlası zarar balıklara [/QUOTE]
Sinan Bey,
"Fazlası zarar" konusununda detay verebilirseniz sevinirim. Nedenleri, verildiğinde ne olduğu ve bu konudaki deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz?
[QUOTE=sinanb85][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/197677/261120211910311.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Sanırım topraksız kültür yapmışsınız. Doğruysa, kullandığınız yatak malzemesi tam olarak nedir?[EDIT]ecomod,2021-11-26 22:59:45[/EDIT]
Beyaz Kurt (white Worm) Besleme Makalesi
[:geek:][U]Enchytraeus albidus [/U](beyaz kurt, white worm) besleme üzerine İngilizce yazılmış bir makale buldum.[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL]
Şöyle özetleye bilirim:
Önceki çalışmalara göre birkaç farklı besinin rotasyonlu verilmesi faydalı oluyor.
5 farklı besin vermişler ve 10'ar kurt ile başladıkları ikişer kapta yapılan üretimle [B]üç ayın sonunda[/B] ulaştıkları kurt sayıları:
1) Sütte ezilmiş haşlanmış ekmek: 295 kurt[:nazar:]
2) Ezilmiş elma, muz ve hurma(date) karışımı: 283 kurt[:nazar:]
3) Haşlanıp püre yapılmış patates, havuç, lahana ve ıspanak: 165 kurt [:kotu:]
4) Islatılmış ticari [B]alabalık yemi[/B] (dip yemi) (2mm pelet): [B][U]342 kurt[/U][/B] [:iyi:]
5) Diğer dördünün karışımı: 179 kurt [:kotu:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/68334/221120210147181.jpg[/IMG]
[B]Kişisel değerlendirmem: [/B]Karışımın en kötü sonucu vermesi ilginç. Kalorisi yüksek besinler daha hızlı üreme sağlamış. Alabalık yemi %45-47 protein ve %12 yağ içeriyormuş. Bu da, canlı yemlerimizin balıklarımıza daha sağlıklı bir besin olmalarına yardım edecektir.
Makalede, önceki çalışmalardan alıntı olarak şunları da diyor:
[U]Ivleva (1969):[/U]
- Gençler 9-10, yetişkinler 20-25, yaşlılar 2-3 yumurta içeren şeffaf kozalar üretiyormuş. Koza başı en fazla 35 yumurta.
- Kolonide koza başı ortalama 10 yumurta olurmuş.
- Yumurtalar 12 günde açılıp, kurtlar 20 günde üreme boyuna gelirmiş.
- Her bir kurt hayatı boyunca 1000'e kadar yumurta verirmiş.
- Üreme sıcaklığı 8-10 C°.
- İdeal üreme sıcaklığı=15-21 C°.
- Yaşama sıcaklığı=0-30 C°.
[U]Timur et al. (2003):[/U]
- Sebze ve tahıl unu tabanlı besinlerle yapılan çalışmalarda, kasein [K](süt proteini) içeren besinlerle daha fazla kilo alımı ve üreme olmuş[/K].
[U]Bogatova (1980):[/U]
- [K]Farklı besinlerin dönüşümlü verilmesi [/K]en iyi sonucu vermiş.
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:]
Referans: Devrim Memiş, M. Salih Çelikkale, Ertan Ercan, 2004; The Effect of Different Diets on the White Worm (Enchytraeus albidus Henle, 1837) Reproduction. Turkish Journal of Fisheries and Aquatic Sciences 4: 05-07
[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL][EDIT]ecomod,2021-11-26 22:56:58[/EDIT]
[:geek:][U]Enchytraeus albidus [/U](beyaz kurt, white worm) besleme üzerine İngilizce yazılmış bir makale buldum.[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL]
Şöyle özetleye bilirim:
Önceki çalışmalara göre birkaç farklı besinin rotasyonlu verilmesi faydalı oluyor.
5 farklı besin vermişler ve 10'ar kurt ile başladıkları ikişer kapta yapılan üretimle [B]üç ayın sonunda[/B] ulaştıkları kurt sayıları:
1) Sütte ezilmiş haşlanmış ekmek: 295 kurt[:nazar:]
2) Ezilmiş elma, muz ve hurma(date) karışımı: 283 kurt[:nazar:]
3) Haşlanıp püre yapılmış patates, havuç, lahana ve ıspanak: 165 kurt [:kotu:]
4) Islatılmış ticari [B]alabalık yemi[/B] (dip yemi) (2mm pelet): [B][U]342 kurt[/U][/B] [:iyi:]
5) Diğer dördünün karışımı: 179 kurt [:kotu:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/68334/221120210147181.jpg[/IMG]
[B]Kişisel değerlendirmem: [/B]Karışımın en kötü sonucu vermesi ilginç. Kalorisi yüksek besinler daha hızlı üreme sağlamış. Alabalık yemi %45-47 protein ve %12 yağ içeriyormuş. Bu da, canlı yemlerimizin balıklarımıza daha sağlıklı bir besin olmalarına yardım edecektir.
Makalede, önceki çalışmalardan alıntı olarak şunları da diyor:
[U]Ivleva (1969):[/U]
- Gençler 9-10, yetişkinler 20-25, yaşlılar 2-3 yumurta içeren şeffaf kozalar üretiyormuş. Koza başı en fazla 35 yumurta.
- Kolonide koza başı ortalama 10 yumurta olurmuş.
- Yumurtalar 12 günde açılıp, kurtlar 20 günde üreme boyuna gelirmiş.
- Her bir kurt hayatı boyunca 1000'e kadar yumurta verirmiş.
- Üreme sıcaklığı 8-10 C°.
- İdeal üreme sıcaklığı=15-21 C°.
- Yaşama sıcaklığı=0-30 C°.
[U]Timur et al. (2003):[/U]
- Sebze ve tahıl unu tabanlı besinlerle yapılan çalışmalarda, kasein [K](süt proteini) içeren besinlerle daha fazla kilo alımı ve üreme olmuş[/K].
[U]Bogatova (1980):[/U]
- [K]Farklı besinlerin dönüşümlü verilmesi [/K]en iyi sonucu vermiş.
[U]Grene (1999):[/U]
- [B]Beyaz kurtların besin analizi: [K][U]%70 protein[/U][/K], %14,5 yağ, %5,5 kül, %10 karbonhidrat [/B](kuru kütle olarak).[:D][:iyi:][8)][:geek:]
Referans: Devrim Memiş, M. Salih Çelikkale, Ertan Ercan, 2004; The Effect of Different Diets on the White Worm (Enchytraeus albidus Henle, 1837) Reproduction. Turkish Journal of Fisheries and Aquatic Sciences 4: 05-07
[URL]https://www.trjfas.org/uploads/pdf_222.pdf#:~:text=White%20worms%20contain%20approximately%2070,more%20specifically%20by%20sturgeon%20breeders.[/URL][EDIT]ecomod,2021-11-26 22:56:58[/EDIT]
Tubifex Ve Karides
[B]Özetle: Faydası olur, zararı olmaz, tabii parazitli değillerse.[/B]
Tubifexleri toprak solucanlarının tatlısu versiyonu olarak görebilirsiniz. Karidesler gibi leşçil (detritivore) oldukları için zemin malzemesinin içindeki ve yüzeyindeki organik atıklarla beslenirler. Dışkı içinde kalmış organik maddeler ve yem atıklarının yanısıra suda çözünmüş besin atıklarını da yerler. Dolayısıyla, temizlik yaparken kumunuzun karışmasına/havalanmasına da yardımcı olurlar. Üstüne üstlük, balıklarınız yediğinde, atık maddeleri kaliteli yem olarak balıklarınıza vermiş olursunuz.
Tubifexlerle ilgini sorun, parazit taşımalarıdır. Bunun sebebi konak tür olmaları değil, temin edildikleri yerdir. Genellikle doğadan toplanıp satılırlar, çünkü insana yakın bazı habitatlarda bolca üreyip kolay toplanabilirken, temiz bir şekilde üretimi görece zahmetlidir.
Çamurlu ve bol organik maddeli sığ sularda hızla ürerler. Tahmin edin böyle habitatlar, insanlara yankın nerede var. Bildiniz[:iyi:], kanalizasyonların derelere karıştığı bölgeler bunlar için ideal üreme bölgesidir. Buradan toplanan tubifexleri uygun bir şekilde akar suda bekletip bağırsaklarını temizledikten sonra bile dezenfekte etmek gerekir.
Eğer sizin tubifexleriniz hali hazırda temizlenmişse, tek zararı, yüzeydeki yemler mikro yemler için yavru karideslerinizle rekabet etmek olabilir. Karides yavrularının daha hareketli olduğunu düşünecek olursanız, bu da sorun olmayacaktır.
Ben olsam, tubifexleri de düşünerek biraz bol dip yemi atıp, üreyen tubifexleri balıklarıma yem olarak verirdim.[:)]
[B]Özetle: Faydası olur, zararı olmaz, tabii parazitli değillerse.[/B]
Tubifexleri toprak solucanlarının tatlısu versiyonu olarak görebilirsiniz. Karidesler gibi leşçil (detritivore) oldukları için zemin malzemesinin içindeki ve yüzeyindeki organik atıklarla beslenirler. Dışkı içinde kalmış organik maddeler ve yem atıklarının yanısıra suda çözünmüş besin atıklarını da yerler. Dolayısıyla, temizlik yaparken kumunuzun karışmasına/havalanmasına da yardımcı olurlar. Üstüne üstlük, balıklarınız yediğinde, atık maddeleri kaliteli yem olarak balıklarınıza vermiş olursunuz.
Tubifexlerle ilgini sorun, parazit taşımalarıdır. Bunun sebebi konak tür olmaları değil, temin edildikleri yerdir. Genellikle doğadan toplanıp satılırlar, çünkü insana yakın bazı habitatlarda bolca üreyip kolay toplanabilirken, temiz bir şekilde üretimi görece zahmetlidir.
Çamurlu ve bol organik maddeli sığ sularda hızla ürerler. Tahmin edin böyle habitatlar, insanlara yankın nerede var. Bildiniz[:iyi:], kanalizasyonların derelere karıştığı bölgeler bunlar için ideal üreme bölgesidir. Buradan toplanan tubifexleri uygun bir şekilde akar suda bekletip bağırsaklarını temizledikten sonra bile dezenfekte etmek gerekir.
Eğer sizin tubifexleriniz hali hazırda temizlenmişse, tek zararı, yüzeydeki yemler mikro yemler için yavru karideslerinizle rekabet etmek olabilir. Karides yavrularının daha hareketli olduğunu düşünecek olursanız, bu da sorun olmayacaktır.
Ben olsam, tubifexleri de düşünerek biraz bol dip yemi atıp, üreyen tubifexleri balıklarıma yem olarak verirdim.[:)]
Beyaz Kurt
Balıklar yiyorsa faydası olur, zararı olmaz.
Balıklar yiyorsa faydası olur, zararı olmaz.
Camda Esneme
[QUOTE=gencmaker]Evde 76*33*33 rodajli 6mm kalınlığında eski camalar buldum yalnız üzerlerine binen yüklerden dolayı birazcık camda eğilme mi desem esneme mi desem bir takım şeyler olmuş.[/QUOTE]
Tek tehlikeli bulduğum esneme. Hepsinde varsa gerisini okumadan üzülerek bu işten vaz geçmeni tavsiye ederim. Eğer esneme olmayan 3 parça olması yeterli. Ama su seviyesini 20-25 cm'de tutarsan sadece zemin için 1 adet düzgün cam işini görür.
[QUOTE=gencmaker]Sizce bu camlardan güzel bir akvaryum olur mu?[/QUOTE]
[B][K]Evet, olur.[/K][/B] Hiçbiri düz değilse bile zemin için yeni cam kestirip üstten 10 santimini ışıklandırma, filtre ve boş alan gibi şeylere ayırdığında sorun yaşamazsın.
[QUOTE=gencmaker]Birde bu camlardan birinin köşesi çok az kırılmış bu bana sorun çıkartır mı?[/QUOTE]
[B]Sorun çıkarır: [/B]Çizik, çatlak ve kırıklar basınç altında devamının kırılması için zayıf nokta oluşturur. Örneğin, cam kesilemez; onun yerine üstü çizilip, çizik hattından düzgün bir şekilde kırıldır.
[B]Sorun çıkarmaz:[/B] Eğer kırığı taşlar, rodajlar veya kesip atarsanız sorunun özünü ortadan kaldırırsınız. Yinede güvenlik için akvaryumun bacınç almayan yerine yani üst tarafına gelecek şekilde yerleştirmelisiniz. Yan cama kullanmak da ek güvenlik sağlayacaktır.
[QUOTE=gencmaker] Bu camlar 13 senedir kullanılıyor.[/QUOTE]
Malzeme yorgunluğu camın dayanıklılığını azaltsada yüzlerce yıldır sağlam duran kilise vitraylarıda var. Camlardaki dalgalanma, ciddi malzeme yorgunluğundan korkmamı sağlıyor. Ancak, su seviyesi 20-25 cm'de kalırsa bunun bir önemi kalmaz.
[QUOTE=gencmaker] Annem al kullan dedi bende bir akvaryum yapmayı düşünüyorum 82 litrelik güzel bitkili Lepistes Moli karışık bir akvaryum. Sizce bu camlar bana bir sorun çıkartır mı? [/QUOTE]
Basıncı en çok alt parça alacak olsa da altına esnemeyi engelleyecek şekilde bir zemin yaptığınız takdirde basıncın bir önemi kalmaz. Daha doğrusu, esneme sorunu olmaz. Ezilmeye karşı direnci de yüksek olduğu için, basıncın önemi kalmaz.
Dolayısıyla ön ve arka camın su basıncı nedeniyle esnemesi önemlidir.
33 cm su basıncı 76 santimde 6 mm camda sorun yaratmaz. Kimsey tavsiye etmem ama ben 6 mm 8-9 yıllık camdan 130x60 cm akvaryum yaptım. Dışarıdan destekli çerçevesi ne rağmen 5 alttan iç desteği var. 55 cm su seviyesinde bir kaç haftada üsteki iç destekler attı (alttaki gibi boydan boya değildi 4 adet 8 cm'lik parça iyi de yapıştırılmamıştı). Yinede alt daki desteklerin üstüne 35 cm yani toplam 40 cm su doldurduğumda sadece 1-2 mm esneme yapıyor.
[QUOTE=gencmaker]
Yoksa yarın silikon almaya gideceğim hemen ☺️.[/QUOTE]
[B]Özet:[/B]
1) Kırık kısmı zımparalayıp üste gelecek şekilde kullanıp,
2) Zemin camını dalgalı olmayan bir camdan yapıp,
3) Ön ve arka cam dalgalıysa su seviyesi 25 cm altında tutarak,
4) Dışarıdan MDF veya metal profil gibi bir şeyden destek için çerçeve de yapılırsa,
[B][K]tamamen güvenli[/K][/B] olacağını düşünüyorum.
[QUOTE=gencmaker]Evde 76*33*33 rodajli 6mm kalınlığında eski camalar buldum yalnız üzerlerine binen yüklerden dolayı birazcık camda eğilme mi desem esneme mi desem bir takım şeyler olmuş.[/QUOTE]
Tek tehlikeli bulduğum esneme. Hepsinde varsa gerisini okumadan üzülerek bu işten vaz geçmeni tavsiye ederim. Eğer esneme olmayan 3 parça olması yeterli. Ama su seviyesini 20-25 cm'de tutarsan sadece zemin için 1 adet düzgün cam işini görür.
[QUOTE=gencmaker]Sizce bu camlardan güzel bir akvaryum olur mu?[/QUOTE]
[B][K]Evet, olur.[/K][/B] Hiçbiri düz değilse bile zemin için yeni cam kestirip üstten 10 santimini ışıklandırma, filtre ve boş alan gibi şeylere ayırdığında sorun yaşamazsın.
[QUOTE=gencmaker]Birde bu camlardan birinin köşesi çok az kırılmış bu bana sorun çıkartır mı?[/QUOTE]
[B]Sorun çıkarır: [/B]Çizik, çatlak ve kırıklar basınç altında devamının kırılması için zayıf nokta oluşturur. Örneğin, cam kesilemez; onun yerine üstü çizilip, çizik hattından düzgün bir şekilde kırıldır.
[B]Sorun çıkarmaz:[/B] Eğer kırığı taşlar, rodajlar veya kesip atarsanız sorunun özünü ortadan kaldırırsınız. Yinede güvenlik için akvaryumun bacınç almayan yerine yani üst tarafına gelecek şekilde yerleştirmelisiniz. Yan cama kullanmak da ek güvenlik sağlayacaktır.
[QUOTE=gencmaker] Bu camlar 13 senedir kullanılıyor.[/QUOTE]
Malzeme yorgunluğu camın dayanıklılığını azaltsada yüzlerce yıldır sağlam duran kilise vitraylarıda var. Camlardaki dalgalanma, ciddi malzeme yorgunluğundan korkmamı sağlıyor. Ancak, su seviyesi 20-25 cm'de kalırsa bunun bir önemi kalmaz.
[QUOTE=gencmaker] Annem al kullan dedi bende bir akvaryum yapmayı düşünüyorum 82 litrelik güzel bitkili Lepistes Moli karışık bir akvaryum. Sizce bu camlar bana bir sorun çıkartır mı? [/QUOTE]
Basıncı en çok alt parça alacak olsa da altına esnemeyi engelleyecek şekilde bir zemin yaptığınız takdirde basıncın bir önemi kalmaz. Daha doğrusu, esneme sorunu olmaz. Ezilmeye karşı direnci de yüksek olduğu için, basıncın önemi kalmaz.
Dolayısıyla ön ve arka camın su basıncı nedeniyle esnemesi önemlidir.
33 cm su basıncı 76 santimde 6 mm camda sorun yaratmaz. Kimsey tavsiye etmem ama ben 6 mm 8-9 yıllık camdan 130x60 cm akvaryum yaptım. Dışarıdan destekli çerçevesi ne rağmen 5 alttan iç desteği var. 55 cm su seviyesinde bir kaç haftada üsteki iç destekler attı (alttaki gibi boydan boya değildi 4 adet 8 cm'lik parça iyi de yapıştırılmamıştı). Yinede alt daki desteklerin üstüne 35 cm yani toplam 40 cm su doldurduğumda sadece 1-2 mm esneme yapıyor.
[QUOTE=gencmaker]
Yoksa yarın silikon almaya gideceğim hemen ☺️.[/QUOTE]
[B]Özet:[/B]
1) Kırık kısmı zımparalayıp üste gelecek şekilde kullanıp,
2) Zemin camını dalgalı olmayan bir camdan yapıp,
3) Ön ve arka cam dalgalıysa su seviyesi 25 cm altında tutarak,
4) Dışarıdan MDF veya metal profil gibi bir şeyden destek için çerçeve de yapılırsa,
[B][K]tamamen güvenli[/K][/B] olacağını düşünüyorum.
Java Moss Tohumu
Türkçede kara yosunu diye geçen "moss"lar, tohumsuz bitkilerdir. Eşeyli üremeyi sporla yaparlar. Tohum diye satılan şeyler polen gibi süper ince bir toz ise moss sporu olabilir. Hiç yapmadım, yapanı da duymadım ama spordan bitki üretmenin zor olacağını sanıyorum.
Türkçede kara yosunu diye geçen "moss"lar, tohumsuz bitkilerdir. Eşeyli üremeyi sporla yaparlar. Tohum diye satılan şeyler polen gibi süper ince bir toz ise moss sporu olabilir. Hiç yapmadım, yapanı da duymadım ama spordan bitki üretmenin zor olacağını sanıyorum.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
