ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Alberu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Kasım 2024 11:08
Son Ziyaret:
16 Mart 2026 17:33
Toplam Mesaj:
11 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
More than meets the eye.
SON 10 MESAJI
Goldfish Akvaryum Kurulum Önerileri
@GhostKoi Çok teşekkürler.
Cevaplarınız, özellikle show grade 15 cm civarı balıklarla başlamak yerine bir alt boylarını alma kısmı kafama cidden yattı.
Hazırlıkları planlarken balıkları tek seferde eklemenin mantıklı olup olmayacağını merak etmem? Bu arkadaşları tek seferde 5-6 kere eklemek yerine 2-3, belki de 4 hafta aralıklar ile 2-2-1 şeklinde eklemek mi daha faydalı olur?
Son olarak, İstanbul'da bu bu türde Japon satan yer biliyor musunuz? Bulduğum üreticiler Antalya, İzmir ve Ankara merkezli duruyor.
@GhostKoi Çok teşekkürler.
Cevaplarınız, özellikle show grade 15 cm civarı balıklarla başlamak yerine bir alt boylarını alma kısmı kafama cidden yattı.
Hazırlıkları planlarken balıkları tek seferde eklemenin mantıklı olup olmayacağını merak etmem? Bu arkadaşları tek seferde 5-6 kere eklemek yerine 2-3, belki de 4 hafta aralıklar ile 2-2-1 şeklinde eklemek mi daha faydalı olur?
Son olarak, İstanbul'da bu bu türde Japon satan yer biliyor musunuz? Bulduğum üreticiler Antalya, İzmir ve Ankara merkezli duruyor.
Goldfish Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba,
-hacim yeterli
-Ses eğer sump olacaksa yatak odasında rahatsız edecektir.
-Fancy gold fish ler estetik olarak çok güzel fakat fiziksel olarak özürlü engelli balıklardır. Zaten öyle olduklarından bize sevimli geliyorlar beslemesi bakımı çok zordur ne hava kesesi sorunu biter ne başka sorunu. Ben olsam ya klasik düz kuyruk vahşi forma yakın olanlardan beslerim yada başka tür beslerim.
- 45 derece yerine klasik cam kesimi daha fazla mukavemet sağlayacaktır. Yinede silikon maddesinin kesme mukavemetimi yoksa çekme mukavemetimi daha kuvvetli onu bilmek lazım. Çok emin değilim.
-yatak odası olacaksa dış filitre daha sessiz bir çözüm olabilir yinede rahatsız edebilir. Ben olsam alttan sump yerine yandan sump düşünürdüm.
[/QUOTE]
Cevabınız için çok teşekkürler.
Ses için, alacağım sitede şöyle bir ifade geçiyor:
"Sump sistemi, suyun inişini %70 daha sessiz hale getiren Durso tekniğiyle çalışır."
Ben ayrı olarak sumpın olacağı mobilya kısmına yapıştırmak için ses geçirmez malzemeler bakacağım. Yine de halen rahatsız edebilecek kadar ses olur mu?
Alttan sump yerine yandan sump kısmını araştıracağım.
Çok teşekkürler.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Merhaba,
-hacim yeterli
-Ses eğer sump olacaksa yatak odasında rahatsız edecektir.
-Fancy gold fish ler estetik olarak çok güzel fakat fiziksel olarak özürlü engelli balıklardır. Zaten öyle olduklarından bize sevimli geliyorlar beslemesi bakımı çok zordur ne hava kesesi sorunu biter ne başka sorunu. Ben olsam ya klasik düz kuyruk vahşi forma yakın olanlardan beslerim yada başka tür beslerim.
- 45 derece yerine klasik cam kesimi daha fazla mukavemet sağlayacaktır. Yinede silikon maddesinin kesme mukavemetimi yoksa çekme mukavemetimi daha kuvvetli onu bilmek lazım. Çok emin değilim.
-yatak odası olacaksa dış filitre daha sessiz bir çözüm olabilir yinede rahatsız edebilir. Ben olsam alttan sump yerine yandan sump düşünürdüm.
[/QUOTE]
Cevabınız için çok teşekkürler.
Ses için, alacağım sitede şöyle bir ifade geçiyor:
"Sump sistemi, suyun inişini %70 daha sessiz hale getiren Durso tekniğiyle çalışır."
Ben ayrı olarak sumpın olacağı mobilya kısmına yapıştırmak için ses geçirmez malzemeler bakacağım. Yine de halen rahatsız edebilecek kadar ses olur mu?
Alttan sump yerine yandan sump kısmını araştıracağım.
Çok teşekkürler.
Goldfish Akvaryum Kurulum Önerileri
Selamlar
Bu yıl sonuna doğru (Ekim civarlarında) 120x45x60h ölçülerinde, sump sistemli bir kurulum yapmaya niyetim var. Hedefim 6 adet "Show Grade" Tricolor Orandalar (Fancy Goldfish) bakmak. Sizin görüşlerinizi de alarak kuracağım ekosistemi yorumlamanızı ve düşünmeyi unuttuğum kritik kısımlar varsa tecrübelerinizle belirtmenizi istiyorum.
Düşündüğüm Sistem ve Ekipmanlar
- Tank: Beta Akvaryum'un [B]Silvium Vortex 120x45x60h Sumplu & Mobilyalı Akvaryum[/B]. Ön camı OptiWhite yaptırmayı düşünüyorum. Cam birleşimleri ise araştırdığım doğru ise güvenlik ve estetik için CNC rodajlı 45 derece olacak.
- Taban: 0.5 - 1.0mm ince silis kum (beyaza yakın doğal tonlar, 3-5cm kalınlık yapacağım).
- Dekorasyon: Balıkların Wen yapılarını korumak için pürüzsüz ve yuvarlak hatlı taşlar bakıyorum.
- Bitkiler: Kayalara sabitlenmiş Anubias ve Java Fern türlerinde niyetim var. Özellikle sump kısmını bitkiler ile kapatıp balıkların keskin kenara çarpmasını engellemek istiyorum.
- Filtrasyon: Sump içerisinde yaklaşık 5 litre Seachem Matrix biyolojik medya ve Seachem Purigen kullanmayı planlıyorum. Su düzenleyici ve bakteri kültürü tarafında tamamen Seachem (Prime, Stability, Pristine) odaklı gideceğim.
- Isı Yönetimi: Akvaryum yatak odasında ve güçlü bir PC'nin yanında bulunacak. Mevcut 70 litrelik akvaryumumda bile kışın su ısısı 26°C civarında sabit kalıyor, bu yüzden ısıtıcı kullanmayıp yaz için bir soğutma (Chiller veya fan) çözümü planlıyorum.
- Diyet: Saki-Hikari Fancy Goldfish, NorthFin Goldfish Formula ve Hizuri gibi batan tip premium yemler araştırıyorum.
Sormak İstediklerim
1. Bu hacim ve sump kapasitesiyle 6 adet yetişkin Oranda için sürdürülebilirlik yorumunuz nedir?
2. Yatak odasında sump sistemi kullananların "nem ve ses yalıtımı" konusundaki tecrübeleri nelerdir? Mobilya içine akustik yalıtım planım var.
3. Tricolor Orandaların siyah rengini korumak için ışıklandırma veya diyet konusunda "şuna mutlaka dikkat et" dediğiniz bir detay var mı?
4. Deprem riski ve yatak odasında barınacak olması nedeniyle 45 derece birleşim ve kapaklı sistem seçtim, bu konudaki görüşleriniz nelerdir?
5. Son olarak, sump sistemi yerine dış filtreli bir sistem önereniniz olur mu? Akvaryumun sumpsız fiyatı cidden fark ediyor. Fakat derdim balıkların sağlığı. Yine de her ikisini deneyimleyen tecrübeli üyelerimizin yorumlarını almak isterim
Selamlar
Bu yıl sonuna doğru (Ekim civarlarında) 120x45x60h ölçülerinde, sump sistemli bir kurulum yapmaya niyetim var. Hedefim 6 adet "Show Grade" Tricolor Orandalar (Fancy Goldfish) bakmak. Sizin görüşlerinizi de alarak kuracağım ekosistemi yorumlamanızı ve düşünmeyi unuttuğum kritik kısımlar varsa tecrübelerinizle belirtmenizi istiyorum.
Düşündüğüm Sistem ve Ekipmanlar
- Tank: Beta Akvaryum'un [B]Silvium Vortex 120x45x60h Sumplu & Mobilyalı Akvaryum[/B]. Ön camı OptiWhite yaptırmayı düşünüyorum. Cam birleşimleri ise araştırdığım doğru ise güvenlik ve estetik için CNC rodajlı 45 derece olacak.
- Taban: 0.5 - 1.0mm ince silis kum (beyaza yakın doğal tonlar, 3-5cm kalınlık yapacağım).
- Dekorasyon: Balıkların Wen yapılarını korumak için pürüzsüz ve yuvarlak hatlı taşlar bakıyorum.
- Bitkiler: Kayalara sabitlenmiş Anubias ve Java Fern türlerinde niyetim var. Özellikle sump kısmını bitkiler ile kapatıp balıkların keskin kenara çarpmasını engellemek istiyorum.
- Filtrasyon: Sump içerisinde yaklaşık 5 litre Seachem Matrix biyolojik medya ve Seachem Purigen kullanmayı planlıyorum. Su düzenleyici ve bakteri kültürü tarafında tamamen Seachem (Prime, Stability, Pristine) odaklı gideceğim.
- Isı Yönetimi: Akvaryum yatak odasında ve güçlü bir PC'nin yanında bulunacak. Mevcut 70 litrelik akvaryumumda bile kışın su ısısı 26°C civarında sabit kalıyor, bu yüzden ısıtıcı kullanmayıp yaz için bir soğutma (Chiller veya fan) çözümü planlıyorum.
- Diyet: Saki-Hikari Fancy Goldfish, NorthFin Goldfish Formula ve Hizuri gibi batan tip premium yemler araştırıyorum.
Sormak İstediklerim
1. Bu hacim ve sump kapasitesiyle 6 adet yetişkin Oranda için sürdürülebilirlik yorumunuz nedir?
2. Yatak odasında sump sistemi kullananların "nem ve ses yalıtımı" konusundaki tecrübeleri nelerdir? Mobilya içine akustik yalıtım planım var.
3. Tricolor Orandaların siyah rengini korumak için ışıklandırma veya diyet konusunda "şuna mutlaka dikkat et" dediğiniz bir detay var mı?
4. Deprem riski ve yatak odasında barınacak olması nedeniyle 45 derece birleşim ve kapaklı sistem seçtim, bu konudaki görüşleriniz nelerdir?
5. Son olarak, sump sistemi yerine dış filtreli bir sistem önereniniz olur mu? Akvaryumun sumpsız fiyatı cidden fark ediyor. Fakat derdim balıkların sağlığı. Yine de her ikisini deneyimleyen tecrübeli üyelerimizin yorumlarını almak isterim
Tür Tavsiyesi
Tamamdır çok teşekkürler.
Tamamdır çok teşekkürler.
Tür Tavsiyesi
[QUOTE=Laterthanbefore]Akvaryumunuzun içerisindeki dekorlar suya salınım yapma olasılığı olan nesnelerdir canlılar uzun vadede bu sebepten zehirlenebilir dekorasyonu doğal bitkiler ve kayalar ile yapmak en iyi tercih olacaktır isterseniz seramik ,salınım yapmadığı kanıtlanmış dekorlar kullanabilirsiniz ama ben doğallıktan yanayım.
Akvaryumda hiç canlı yoksa içerisine çok az miktarda yem atın ki bakteri döngüsü başlasın
Canlı olarak dişi betta beslemenizi tavsiye etmem dişi olsalar da onlar hâlâ betta buyüzden biraz deneyim sahibi olmadan betta sürüsü yapmanızı önermem.
Arkadaşımızın yazdığı türlerden belirtilen adet sayısınca bakabilirsiniz başlangıç için uygun balıklar olduklarını düşünüyorum.
Bitki bakmak okadar da zor değildir özellikle low tech bitkiler çok dayanıklıdır pekçok koşulda hayatta kalabilirler.
Zarardan çok yararları vardır çürüme vb durumlar akvaryumunuzu düşündüğünüz kadar etkilemeyecek miktarda olur.
Anubias bitkisini önce çeşme suyu ile yıkayıp direk su içerisine bırakabilirsiniz tek yapmanız gereken onu bir taş veya benzeri biryere bağlamak ve köklerini toprak altında kalamyacak şekilde konumlandırmak, anubias çok dayanıklı bir bitkidir size bir sorun çıkarmaz.
Molly balığı ile başlayabilirsiniz çok dayanıklı balıklardır ve bazı türleri 1 senede 7 cm kadar oluyor, 5 6 adet molly balığı alabilirsiniz, canlı doğuran bir tür olduğundan yavru almak da kolaydır.[/QUOTE]
Teşekkürler. Molly balıklarına bakacağım özellikle.
Yalnız bendeki toprak değil, siyah kum. Bir fark yaratır mı?
Bir de kökünün altta kalmama kısmına takıldım. Kökün kum üzerinde mi durması gerekecek?
[QUOTE=Laterthanbefore]Akvaryumunuzun içerisindeki dekorlar suya salınım yapma olasılığı olan nesnelerdir canlılar uzun vadede bu sebepten zehirlenebilir dekorasyonu doğal bitkiler ve kayalar ile yapmak en iyi tercih olacaktır isterseniz seramik ,salınım yapmadığı kanıtlanmış dekorlar kullanabilirsiniz ama ben doğallıktan yanayım.
Akvaryumda hiç canlı yoksa içerisine çok az miktarda yem atın ki bakteri döngüsü başlasın
Canlı olarak dişi betta beslemenizi tavsiye etmem dişi olsalar da onlar hâlâ betta buyüzden biraz deneyim sahibi olmadan betta sürüsü yapmanızı önermem.
Arkadaşımızın yazdığı türlerden belirtilen adet sayısınca bakabilirsiniz başlangıç için uygun balıklar olduklarını düşünüyorum.
Bitki bakmak okadar da zor değildir özellikle low tech bitkiler çok dayanıklıdır pekçok koşulda hayatta kalabilirler.
Zarardan çok yararları vardır çürüme vb durumlar akvaryumunuzu düşündüğünüz kadar etkilemeyecek miktarda olur.
Anubias bitkisini önce çeşme suyu ile yıkayıp direk su içerisine bırakabilirsiniz tek yapmanız gereken onu bir taş veya benzeri biryere bağlamak ve köklerini toprak altında kalamyacak şekilde konumlandırmak, anubias çok dayanıklı bir bitkidir size bir sorun çıkarmaz.
Molly balığı ile başlayabilirsiniz çok dayanıklı balıklardır ve bazı türleri 1 senede 7 cm kadar oluyor, 5 6 adet molly balığı alabilirsiniz, canlı doğuran bir tür olduğundan yavru almak da kolaydır.[/QUOTE]
Teşekkürler. Molly balıklarına bakacağım özellikle.
Yalnız bendeki toprak değil, siyah kum. Bir fark yaratır mı?
Bir de kökünün altta kalmama kısmına takıldım. Kökün kum üzerinde mi durması gerekecek?
Tür Tavsiyesi
[QUOTE=serkorti]
Yapay bitki yerine anubias düşünseniz daha iyi olur hem görsellik hemde akvaryum ve balıklarım sağlığı için. Üste bi buhar camı ve bir kaç su üstü bitkisi ile çok doğal olur. Beta için doğal ortamına yakın bi akvaryum olur. Tabi filtrenin akıntısı önemli. Sakin olması beta için iyidir. Emeğinize sağlık.[/QUOTE]
Hobide yeniyim ve bitki konusunda yeteri kadar bakım yapılmadığı takdirde bitkilerde oluşacak çürümelerin akvaryuma sıkıntı çıkarabileceğini okumuştum. Bu yüzden odaklanmam gereken şeyleri azaltacak şekilde bir akvaryum kurmaya çalıştım. Fakat yapay bitkiler cidden bu kadar problemli mi? Ona göre değişimi değerlendirebilirim. Zaten döngü için bir hayli beklemem gerekecek.
Eğer anubias eklemeye karar verirsem de akvaryum içinde su varken bunu yapabilmem mümkün olur mu? Veya %50 civarını sifon ile çekip, çektiğim suyu geri ekleyerek aynı su ile devam etme ideal olur mu? Minimum 68 litre su olduğu için su ekleme kısmı yorucu ve uzun oluyor.
[QUOTE=serkorti]
Yapay bitki yerine anubias düşünseniz daha iyi olur hem görsellik hemde akvaryum ve balıklarım sağlığı için. Üste bi buhar camı ve bir kaç su üstü bitkisi ile çok doğal olur. Beta için doğal ortamına yakın bi akvaryum olur. Tabi filtrenin akıntısı önemli. Sakin olması beta için iyidir. Emeğinize sağlık.[/QUOTE]
Hobide yeniyim ve bitki konusunda yeteri kadar bakım yapılmadığı takdirde bitkilerde oluşacak çürümelerin akvaryuma sıkıntı çıkarabileceğini okumuştum. Bu yüzden odaklanmam gereken şeyleri azaltacak şekilde bir akvaryum kurmaya çalıştım. Fakat yapay bitkiler cidden bu kadar problemli mi? Ona göre değişimi değerlendirebilirim. Zaten döngü için bir hayli beklemem gerekecek.
Eğer anubias eklemeye karar verirsem de akvaryum içinde su varken bunu yapabilmem mümkün olur mu? Veya %50 civarını sifon ile çekip, çektiğim suyu geri ekleyerek aynı su ile devam etme ideal olur mu? Minimum 68 litre su olduğu için su ekleme kısmı yorucu ve uzun oluyor.
Tür Tavsiyesi
Selamlar,
Geçtiğimiz günlerde yeni bir akvaryum kurulumu yaptım ve biyolojik döngü oluşturma aşamasına girdim. Bu süreçte akvaryuma alabileceğim en ideal balık türlerini araştırıyorum.
İlk olarak, akvaryum bilgilerini sizinle paylaşayım.
- Ölçüsü 55x40x40
- Isısı 27 derece civarı geziyor
- İçinde minimum 68 litre su bulunmakta, yaptığım yuvarlamaları dahil etmezsek muhtemelen 70-72 litre civarıdır. 68, net olarak ölçebildiğim miktar.
- Filtre olarak Eheim Biopower 200 iç filtresini kullanıyorum
- 4cm yüksekliğe sahip siyah kum tabakası var. Kum ise Aquamins California Black Sand 1.5mm
- İçinde yapay bitki dekoru, taşlar ve arkada bir hava borusu var görsel için
İlk başta Japon balığı bakmak istiyordum fakat konuştuğum yabancı kaynaklar, akvaryumun küçük kalacağını belirtti ve kış mevsiminde olmamıza rağmen, ısıtıcının da 20 dereceye ayarlı olmasına rağmen akvaryum sıcaklığından dolayı bundan vazgeçtim. Ben de farklı türler bakmaya başladım. Bu konuda önerilerinizi merak ediyorum.
Biraz gözle görülecek, ufak olmayan balıklar istiyordum aslında fakat imkanlarım azalmışa benziyor. Dişi bir beta grubu düşünüyorum.
Akvaryumun mevcut hali görseldeki mevcut.
Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252137/100120252235391.jpg[/IMG]
Selamlar,
Geçtiğimiz günlerde yeni bir akvaryum kurulumu yaptım ve biyolojik döngü oluşturma aşamasına girdim. Bu süreçte akvaryuma alabileceğim en ideal balık türlerini araştırıyorum.
İlk olarak, akvaryum bilgilerini sizinle paylaşayım.
- Ölçüsü 55x40x40
- Isısı 27 derece civarı geziyor
- İçinde minimum 68 litre su bulunmakta, yaptığım yuvarlamaları dahil etmezsek muhtemelen 70-72 litre civarıdır. 68, net olarak ölçebildiğim miktar.
- Filtre olarak Eheim Biopower 200 iç filtresini kullanıyorum
- 4cm yüksekliğe sahip siyah kum tabakası var. Kum ise Aquamins California Black Sand 1.5mm
- İçinde yapay bitki dekoru, taşlar ve arkada bir hava borusu var görsel için
İlk başta Japon balığı bakmak istiyordum fakat konuştuğum yabancı kaynaklar, akvaryumun küçük kalacağını belirtti ve kış mevsiminde olmamıza rağmen, ısıtıcının da 20 dereceye ayarlı olmasına rağmen akvaryum sıcaklığından dolayı bundan vazgeçtim. Ben de farklı türler bakmaya başladım. Bu konuda önerilerinizi merak ediyorum.
Biraz gözle görülecek, ufak olmayan balıklar istiyordum aslında fakat imkanlarım azalmışa benziyor. Dişi bir beta grubu düşünüyorum.
Akvaryumun mevcut hali görseldeki mevcut.
Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/252137/100120252235391.jpg[/IMG]
Akvaryum Kurulumu Öncesi...
Merhabalar.
55x40x40 ölçülerinde, brüt 88 litre su alacak özel bir akvaryum yaptırıyorum. Bu konuda fikirlerinizi almak istediğim bazı konular var.
- İlk olarak, eklenecek kum, filtre ve dekorlar ile beraber muhtemelen 70 litrelik bir net hacme kadar gerileyecek gibi bir hesabım var akvaryum için. Aslında 2 adet Japon bakmak istiyorum fakat Japon başına 40 litre isteniyor. İdeal bir durum olur mu?
- Bu ölçüde bir akvaryum için önerebileceğiniz dekorlar var mı? Aslında bitkili bir şey düşünüyordum fakat yatağımın yanında olacak akvaryum, bitki kolayca büyümemeli. Bir de Japonların bitkileri tüketmeyi sevdiğini okumuştum. ( Konum şartları genel olarak en iyi yer burası)
- Su düzenleyici önerir misiniz? En az 70L su koymam gerekecek. Bu akşam ya da temiz kova alıp su ekleyerek dinlendirmeyi planlıyorum. Fakat bakteri kültürü ve azot döngüsü konusunda halen bilgi eksiğim var. Akvaryumu balık koymadan 1-2 hafta kendi başına çalıştıracağım önce. Forumda güzel bir makale var lakin okumaya zaman ayıramadım son birkaç gündür. Fırsatım olunca bakacağım fakat pratik ve hızlıca verilecek bilgilere de açığım.
Kalan konuların çoğunu @Dexter85321 'ın yardımı ile hallettim diyebilirim. Kendisine tekrar çok teşekkürler.
Merhabalar.
55x40x40 ölçülerinde, brüt 88 litre su alacak özel bir akvaryum yaptırıyorum. Bu konuda fikirlerinizi almak istediğim bazı konular var.
- İlk olarak, eklenecek kum, filtre ve dekorlar ile beraber muhtemelen 70 litrelik bir net hacme kadar gerileyecek gibi bir hesabım var akvaryum için. Aslında 2 adet Japon bakmak istiyorum fakat Japon başına 40 litre isteniyor. İdeal bir durum olur mu?
- Bu ölçüde bir akvaryum için önerebileceğiniz dekorlar var mı? Aslında bitkili bir şey düşünüyordum fakat yatağımın yanında olacak akvaryum, bitki kolayca büyümemeli. Bir de Japonların bitkileri tüketmeyi sevdiğini okumuştum. ( Konum şartları genel olarak en iyi yer burası)
- Su düzenleyici önerir misiniz? En az 70L su koymam gerekecek. Bu akşam ya da temiz kova alıp su ekleyerek dinlendirmeyi planlıyorum. Fakat bakteri kültürü ve azot döngüsü konusunda halen bilgi eksiğim var. Akvaryumu balık koymadan 1-2 hafta kendi başına çalıştıracağım önce. Forumda güzel bir makale var lakin okumaya zaman ayıramadım son birkaç gündür. Fırsatım olunca bakacağım fakat pratik ve hızlıca verilecek bilgilere de açığım.
Kalan konuların çoğunu @Dexter85321 'ın yardımı ile hallettim diyebilirim. Kendisine tekrar çok teşekkürler.
Japon Balıkları Bakımı
[QUOTE=Dexter85321]Direkt litre ve iç filtre uyarısını almışsınız şaşırmadım[:)))]
Japon balığı beslemek ''hayli kolay'' diyemem. Artık her petshopta klasik dayanıklı japon yerine orandalar satılıyor, araştırmanızı ''fancy goldfish'' başlığı altında yaparsanız daha sağlıklı olur.
Hobiye ilgili biri olarak akvaryumunda faydalı bakterileri oluşturmayı ve azot döngüsünü iyi anlamanız lazım, üstte bahsedilen makale [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_k877167.asp[/URL]
Aldığım Japonlar büyüsün, yıllarca bakayım hatta yavrularını bile görmek isterim diyorsanız [B]Çeşitli yem, uygun hacim ,biyolojik ve mekanik filtrasyon ,Sabit ısı ve Su değişimi[/B] gerekiyor.
Ayrıca bunlara okuduğum her kaynak değiniyordu. kişi söylemlerinden çok bilimsel söylemlere önem verseydiniz ''her kaynak farklı söylüyor, en ortak söylemlere dayandım.'' aşamasını direkt atlar, balıklar için daha büyük bir akvaryum kurardınız.
Filtreyi 300l/sa almışsınız, sanırım akıntı olarak sıkıntı çıkarmıyor, eğer küçük balığı yoruyorsa, yanında gelen o plastik parçalar şelale aparatıdır, onu takabilir veya filtreyi uzun cama bakacak şekilde takabilirsiniz, iç filtreye ek pipo filtre eklerseniz suyun temiz kalmasına yardım edecek bir sürü faydalı bakteriniz olur.
Bunlar midesiz balıklar (mecaz değil ha) olduğu için doyma hissi bilmiyorlar, siz ne kadar çok yemlerseniz o kadar çok dışkılarlar o yüzden abartmayın günde 2 kez iyidir, benim akvaryumumun hacmi büyük olduğundan ve hızlı büyümelerini teşvik etmek için 3 kez sağlam yemliyorum.
Büyük olan lionhead oranda karışımı balığınızı geri vermenizi şiddetle öneriyorum, o litrede bakmanız hoş değil. illa tek balık beslemem bilimselden uzak duracağım diyorsanız da yine büyük olanı verip, diğeriyle aynı boyutta bir japon alın, küçüklerle büyüklerin yem ihtiyaçları farklı, yem olarak elinizdekine ek protein ağırlıklı bir dip yemi almanız küçük japon için iyi olacaktır. Haftada birer kez bezelye ve yumurta verebilirsiniz bunları doğal bitkisel ve proteinsel yem olarak düşünebilirsiniz.
Japon balıkları benim favorimdir, bence litre hariç sağlıklı bir kurulum olmuş keyifli hobiler dilerim
[/QUOTE]
Dönüt için teşekkürler. Balık bakımı bilimsel söylemleri bulmak biraz gereksiz uğraştırıcı çıktı açıkçası. Araştırırken bu forum hariç diğer bütün sitelerden farklı farklı kaynaklara yöneldim. En son Petshop'ta sorayım dedim fakat oradakilerin çok bir şey anlamadığı ve sadece "satmak için" sorduğum sorulara pozitif cevaplar verdikleri belliydi. Bir tane güzel içerik çıkaran Youtube kanalında "Japon balığı başına 10L su" tasvirine bel bağlayarak 30 litrelik bir akvaryum 2 Japon almaya niyetlendim. Oradaki adama da "bu alan yeterli mi" diye sorduğumda "abi buna fanusta bile bakıyorlar" kafasına girip 2-3 tane daha vermeye kalktı da almadım [:)))]
Bu siteyi buraya yazdığım sorunları ararken bulabildim anca.
Tek şeyi soracağım, bu filtrede hava borusu ile şelale arasında tam fark nedir ve hangisini kullanmam daha doğru olur? Ses konusunda kesinlikle şelale daha iyi olacak gibi ama maksat balıkların sağlığı [:D]
Dediğinize bakıp büyük olanı götürme konusuna bakacağım. Ama kıyamayıp daha büyük bir akvaryuma yönelmem durumunda boyut öneriniz var mıdır?
[QUOTE=Dexter85321]Direkt litre ve iç filtre uyarısını almışsınız şaşırmadım[:)))]
Japon balığı beslemek ''hayli kolay'' diyemem. Artık her petshopta klasik dayanıklı japon yerine orandalar satılıyor, araştırmanızı ''fancy goldfish'' başlığı altında yaparsanız daha sağlıklı olur.
Hobiye ilgili biri olarak akvaryumunda faydalı bakterileri oluşturmayı ve azot döngüsünü iyi anlamanız lazım, üstte bahsedilen makale [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_k877167.asp[/URL]
Aldığım Japonlar büyüsün, yıllarca bakayım hatta yavrularını bile görmek isterim diyorsanız [B]Çeşitli yem, uygun hacim ,biyolojik ve mekanik filtrasyon ,Sabit ısı ve Su değişimi[/B] gerekiyor.
Ayrıca bunlara okuduğum her kaynak değiniyordu. kişi söylemlerinden çok bilimsel söylemlere önem verseydiniz ''her kaynak farklı söylüyor, en ortak söylemlere dayandım.'' aşamasını direkt atlar, balıklar için daha büyük bir akvaryum kurardınız.
Filtreyi 300l/sa almışsınız, sanırım akıntı olarak sıkıntı çıkarmıyor, eğer küçük balığı yoruyorsa, yanında gelen o plastik parçalar şelale aparatıdır, onu takabilir veya filtreyi uzun cama bakacak şekilde takabilirsiniz, iç filtreye ek pipo filtre eklerseniz suyun temiz kalmasına yardım edecek bir sürü faydalı bakteriniz olur.
Bunlar midesiz balıklar (mecaz değil ha) olduğu için doyma hissi bilmiyorlar, siz ne kadar çok yemlerseniz o kadar çok dışkılarlar o yüzden abartmayın günde 2 kez iyidir, benim akvaryumumun hacmi büyük olduğundan ve hızlı büyümelerini teşvik etmek için 3 kez sağlam yemliyorum.
Büyük olan lionhead oranda karışımı balığınızı geri vermenizi şiddetle öneriyorum, o litrede bakmanız hoş değil. illa tek balık beslemem bilimselden uzak duracağım diyorsanız da yine büyük olanı verip, diğeriyle aynı boyutta bir japon alın, küçüklerle büyüklerin yem ihtiyaçları farklı, yem olarak elinizdekine ek protein ağırlıklı bir dip yemi almanız küçük japon için iyi olacaktır. Haftada birer kez bezelye ve yumurta verebilirsiniz bunları doğal bitkisel ve proteinsel yem olarak düşünebilirsiniz.
Japon balıkları benim favorimdir, bence litre hariç sağlıklı bir kurulum olmuş keyifli hobiler dilerim
[/QUOTE]
Dönüt için teşekkürler. Balık bakımı bilimsel söylemleri bulmak biraz gereksiz uğraştırıcı çıktı açıkçası. Araştırırken bu forum hariç diğer bütün sitelerden farklı farklı kaynaklara yöneldim. En son Petshop'ta sorayım dedim fakat oradakilerin çok bir şey anlamadığı ve sadece "satmak için" sorduğum sorulara pozitif cevaplar verdikleri belliydi. Bir tane güzel içerik çıkaran Youtube kanalında "Japon balığı başına 10L su" tasvirine bel bağlayarak 30 litrelik bir akvaryum 2 Japon almaya niyetlendim. Oradaki adama da "bu alan yeterli mi" diye sorduğumda "abi buna fanusta bile bakıyorlar" kafasına girip 2-3 tane daha vermeye kalktı da almadım [:)))]
Bu siteyi buraya yazdığım sorunları ararken bulabildim anca.
Tek şeyi soracağım, bu filtrede hava borusu ile şelale arasında tam fark nedir ve hangisini kullanmam daha doğru olur? Ses konusunda kesinlikle şelale daha iyi olacak gibi ama maksat balıkların sağlığı [:D]
Dediğinize bakıp büyük olanı götürme konusuna bakacağım. Ama kıyamayıp daha büyük bir akvaryuma yönelmem durumunda boyut öneriniz var mıdır?
Japon Balıkları Bakımı
[QUOTE=KaanE]
Öncelikle araştırdığınız kaynak veya kaynaklar neyse onlara bir daha bakmayın çünkü yanlışlar. Bu sitede en basit aramayla yeni tank kurulumu, azot döngüsü hakkında bilgi edinebilir, tank oturduktan sonra hacme uygun cins balıklar ekleyebilirdiniz. Şuan ki durumda elinizdeki akvaryumda tek başına beta bakabilir, hepsi erkek veya dişi olmak şartıyla lepistes bakabilir ve karides tankı yapabilirsiniz. Akvaryum ve hacim çok küçük olsa da alternatifler çok, örnekleri bu forumda mevcut. İç filtre aşırı akıntı yaratıyorsa ve balıkları yoruyorsa çıkartın. Bu hacim için beslenecek canlıya göre en iyi seçenek şelale filtreler ya da pipo veya motorlu pipo filtreler. [/QUOTE]
Dönüt için teşekkürler. Bu siteyi bulmam biraz zaman aldı. Birçok kaynak ve rehber var ve neredeyse her yer birbirinden farklı şeyler söylüyor. En "ortak" söylemlere dayanarak aldım sayılır. Dediğiniz sayfaları ve filtreleri inceleyeceğim. Teşekkürler.
[QUOTE=KaanE]
Öncelikle araştırdığınız kaynak veya kaynaklar neyse onlara bir daha bakmayın çünkü yanlışlar. Bu sitede en basit aramayla yeni tank kurulumu, azot döngüsü hakkında bilgi edinebilir, tank oturduktan sonra hacme uygun cins balıklar ekleyebilirdiniz. Şuan ki durumda elinizdeki akvaryumda tek başına beta bakabilir, hepsi erkek veya dişi olmak şartıyla lepistes bakabilir ve karides tankı yapabilirsiniz. Akvaryum ve hacim çok küçük olsa da alternatifler çok, örnekleri bu forumda mevcut. İç filtre aşırı akıntı yaratıyorsa ve balıkları yoruyorsa çıkartın. Bu hacim için beslenecek canlıya göre en iyi seçenek şelale filtreler ya da pipo veya motorlu pipo filtreler. [/QUOTE]
Dönüt için teşekkürler. Bu siteyi bulmam biraz zaman aldı. Birçok kaynak ve rehber var ve neredeyse her yer birbirinden farklı şeyler söylüyor. En "ortak" söylemlere dayanarak aldım sayılır. Dediğiniz sayfaları ve filtreleri inceleyeceğim. Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi merutay, 22:05
Filtreleme Seçenekleri - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:53
Hastalıklar ve İlaçlar - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
