ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Cglrsyn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Nisan 2024 02:17
Son Ziyaret:
06 Ağustos 2024 19:24
Toplam Mesaj:
18 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çağlar Sayan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Aydin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Çağlar Sayan
SON 10 MESAJI
45lt Lepistes Tankı Ve Bilgi
[QUOTE=AMATÖRAVARİST Ka][:)]1-Canlı doğuran balıklar çiftleşirken kalan dölleri rahminde saklar. Bu nedenle erken olmadan 5-7kez doğum yapabilirler.
2- Bence 1 hafta gübre ve vitamin kullanmayın, gözlemleyin eğer hala devam ediyorsa konu açarak yardım alabilirsiniz. Benim bitkilerle ilgili tecrübem çok az onun için bir şey tavsiye etmem yanlış olur. Sadece 1 hafta kimyasal kullanmadan gözlemleyin.
3- 2 akvaryumla ilgili litre ve filtre bilgisi verirmisiniz. Muhtemelen filtreyle alakalı bir bulanıklık.
Benden bu kadar , sağlıklı balıklar. [;)]
Arkadaş akvaryum 4 aylık diyor. Siz diyorsunuz ki "bitkilerin uyum süreci var", tamam bitkilerin uyum süreci var. Bu doğru bir tanım.ama bitkilerin 4 ay da uyum sürecini atlatmamasının imkanı yok[:cik:]. Benim düşüncem bu. [/QUOTE]
50cm akvaryum 45lt Small sumplı iç filtre, 80cm akvaryum 95 lt Large sumplı iç filtre mevcut. İkisinde de önde biyolojik sünger, arkasında elyaf ve seramik halka ile kullanıyorum. Ben açıkçası filtreden ziyade balık yoğunluğundan kaynaklı bir bulanıklık olduğunu düşünmüyorum. Ama emin olamıyorum. Çünkü kullanılan su, bakteri, su düzenleyici v.s herşeyi aynı. Fotoğrafını çekmeye çalışıyorum ama benim gördüğüm beyazlık fotoğrafta gözükmüyor. Kesinlikle azot patlaması v.s gibi bir beyazlık değil. Büyük akvaryum berrak, küçük de berrak ama diğerine göre biraz beyaz.
[QUOTE=AMATÖRAVARİST Ka][:)]1-Canlı doğuran balıklar çiftleşirken kalan dölleri rahminde saklar. Bu nedenle erken olmadan 5-7kez doğum yapabilirler.
2- Bence 1 hafta gübre ve vitamin kullanmayın, gözlemleyin eğer hala devam ediyorsa konu açarak yardım alabilirsiniz. Benim bitkilerle ilgili tecrübem çok az onun için bir şey tavsiye etmem yanlış olur. Sadece 1 hafta kimyasal kullanmadan gözlemleyin.
3- 2 akvaryumla ilgili litre ve filtre bilgisi verirmisiniz. Muhtemelen filtreyle alakalı bir bulanıklık.
Benden bu kadar , sağlıklı balıklar. [;)]
Arkadaş akvaryum 4 aylık diyor. Siz diyorsunuz ki "bitkilerin uyum süreci var", tamam bitkilerin uyum süreci var. Bu doğru bir tanım.ama bitkilerin 4 ay da uyum sürecini atlatmamasının imkanı yok[:cik:]. Benim düşüncem bu. [/QUOTE]
50cm akvaryum 45lt Small sumplı iç filtre, 80cm akvaryum 95 lt Large sumplı iç filtre mevcut. İkisinde de önde biyolojik sünger, arkasında elyaf ve seramik halka ile kullanıyorum. Ben açıkçası filtreden ziyade balık yoğunluğundan kaynaklı bir bulanıklık olduğunu düşünmüyorum. Ama emin olamıyorum. Çünkü kullanılan su, bakteri, su düzenleyici v.s herşeyi aynı. Fotoğrafını çekmeye çalışıyorum ama benim gördüğüm beyazlık fotoğrafta gözükmüyor. Kesinlikle azot patlaması v.s gibi bir beyazlık değil. Büyük akvaryum berrak, küçük de berrak ama diğerine göre biraz beyaz.
45lt Lepistes Tankı Ve Bilgi
Sevgili dostlar, üstadlar selam.
Yaklaşık 3 4 aydır 80 cm ve 50 cm olmak üzere 2 akvaryum sahibiyim.
80cm akvaryum için fil kulak düşündüğüm ve bulamadığım için şu an içerisinde sadece 2 adet çöpçü bakıyorum.
50 cm de başlangıçta 2 d 1 e sunset ve 2 d 1 e full Black ile başladım. Acemilik ile beraber 2 grubunda erkeklerini daha 3. Günde maalesef kaybettim. Şu an tankta erkek olmamasına rağmen 4 dişi Lepistesten büyük sunset 2, blackler 1’er kez olmak üzere 4 Kez doğum yaptı. Şu an 50 günlük 4 adet ergen ve 5 adet 25 günlük 5 adet 17 günlük toplam 14 yavrum var.
İlk sorum şudur ki erkek olmadığı halde Lepistesler nasıl doğum yapabiliyor?
2. Sorum her iki akvaryumumda da bakımsız CO2 istemeyen bitkiler mevcut, ama ikisinde de renkler canlı olsa da yaprakları dökülüyor, ve yapraklar içine doğru büzüşüyor? Bitkiler için sıvı gübreler ve vitaminler alıp üzerinde yazan ölçülerde uygulamama rağmen 4 aydır düzen tutturamadım. Ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
3. 80 cm akvaryumda 2 balık olmasından mı kaynaklı yoksa başka bir sorun mu var bilmiyorum ama 50 cm olan Lepistes tankımın suyu ve bakımları 80 cm ile aynı olmasına rağmen 50 cm akvaryumun suyu diğer tanka göre beyaz bir bulut varmış gibi görünüyor. Sebebi ne olabilir?
İlk fotoğraf 50 cm ikinci fotoğraf 80 cm akvaryuma aittir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/250620240221091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/250620240221051.jpg[/IMG]
Sevgili dostlar, üstadlar selam.
Yaklaşık 3 4 aydır 80 cm ve 50 cm olmak üzere 2 akvaryum sahibiyim.
80cm akvaryum için fil kulak düşündüğüm ve bulamadığım için şu an içerisinde sadece 2 adet çöpçü bakıyorum.
50 cm de başlangıçta 2 d 1 e sunset ve 2 d 1 e full Black ile başladım. Acemilik ile beraber 2 grubunda erkeklerini daha 3. Günde maalesef kaybettim. Şu an tankta erkek olmamasına rağmen 4 dişi Lepistesten büyük sunset 2, blackler 1’er kez olmak üzere 4 Kez doğum yaptı. Şu an 50 günlük 4 adet ergen ve 5 adet 25 günlük 5 adet 17 günlük toplam 14 yavrum var.
İlk sorum şudur ki erkek olmadığı halde Lepistesler nasıl doğum yapabiliyor?
2. Sorum her iki akvaryumumda da bakımsız CO2 istemeyen bitkiler mevcut, ama ikisinde de renkler canlı olsa da yaprakları dökülüyor, ve yapraklar içine doğru büzüşüyor? Bitkiler için sıvı gübreler ve vitaminler alıp üzerinde yazan ölçülerde uygulamama rağmen 4 aydır düzen tutturamadım. Ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.
3. 80 cm akvaryumda 2 balık olmasından mı kaynaklı yoksa başka bir sorun mu var bilmiyorum ama 50 cm olan Lepistes tankımın suyu ve bakımları 80 cm ile aynı olmasına rağmen 50 cm akvaryumun suyu diğer tanka göre beyaz bir bulut varmış gibi görünüyor. Sebebi ne olabilir?
İlk fotoğraf 50 cm ikinci fotoğraf 80 cm akvaryuma aittir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/250620240221091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/250620240221051.jpg[/IMG]
Akvaryum Su Değişimi Yapmazsam Ne Olur?
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Tankı kurun, tam oturmadan balık eklemeyin. Yerli üreticiden temin etmeye bakın. Az müdahale, az yemleme. RO su olmaz, lepistes biraz sert su sever. Market suyu ne alaka? Seachem markasının su düzenleyicileri var. Kendinize masraf açmanıza gerek yok.. Çiklit balıklarına gelince, öyle ne su koysam yanlış bir yaklaşım. Dayanıklılık pek tabi lepisteslere nazaran yüksek. [/QUOTE]
Üstad Didim'in suları oldukça kötü geçen de bununla alakalı bir konu açmıştım, 6 in 1 testerda KH denilen değer en üst renkte çıkıyor. Bunun bi altında bulunan renkte bile tester su değişimi diyor. TDS ölçümleri dinlendirilmiş suda 362ppm EC değeri 700 üstünde mms veriyor. Bu yüzden RO veya market suyuna yöneliyorum. Elimde Crystalpronun su düzenleyicisi, berraklaştırıcı, guppy minerali, bitki bakım suları herşeyi var. Ben bu hobi işine maddi açıdan çok yaklaşmıyorum, işten gelince akvaryuma bakıp rahatlamaktan başka bir amacım yok. Öyle üretim olsun, para kazanayım gibi bi amacım yok.
[QUOTE=valarmorghulis12]Yoğunluktan az ilgilenecekseniz bitkili bir lepistes tankı yerine düşük hacimde beslenebilecek bir ciklet türüne yönelmeniz daha doğru olabilir. Canlı doğuranlara nazaran su şartlarına daha dayanıklı oldukları bir gerçek. Balıkların yanı sıra bitkilerde de ışıklandırma-su değerleri-gübreleme konularına dikkat edilmediğinde çok kısa zamanda yoğun yosunlanma ya da ölme yaşayabilirsiniz.
Su değişimi ile dip çekimi iç içe geçmiş karıştırılan konular genelde. Akşamları dip çekimi yapmaktan kastınız dip süpürgesi ile suyu yukarıdan değil dipten almak , aldığınız suyu eklediğiniz sürece bu da bir su değişimi aslında. Kısıtlı vakitte her akşam dip çekimi yapmak yerine haftada 1 ister dipten ister yüzeyden su alıp , yerine dinlenmiş su veya su düzenleyici ile dengelenmiş su koymak sizin için çok daha kolay olacaktır.
Filtreniz ne bilmiyorum ama debi ciddi anlamda düşüp filtre tıkanmaya yaklaşmadıkça filtre temizliği fayda değil zarar getirir. Filtrenizi çok gerekmedikçe temizlemeyin[/QUOTE]
Valla hocam zaten düşük tankla başladım zehir olunca kanda büyük bi tane daha alayım dedim. Canlı doğurana geçmemin sebebi önceki sarı prenses deneyimlerimde kusturma işlemleri çok dikkat ve sabır isteyen birşey olduğu için canlı doğuran daha mantıklı gelmiştir. Birde lespisteslerin fil kulak tarzı, moscow blue tarzları salınımları görsel olarak çok daha güzel geliyor bana. Dip çekimi, su değişimi için internette ne dinliyorsam uygulamaya çalışıyorum. Şimdi yazdıklarınızı okuyunca vatozlarımın neden öldüğünü anlamaya başladım. Ben filtreleri her hafta pazar günleri temizliyordum tıkanmadan. 80 cm için sump aldım, 50 cm de pipo var.
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Tankı kurun, tam oturmadan balık eklemeyin. Yerli üreticiden temin etmeye bakın. Az müdahale, az yemleme. RO su olmaz, lepistes biraz sert su sever. Market suyu ne alaka? Seachem markasının su düzenleyicileri var. Kendinize masraf açmanıza gerek yok.. Çiklit balıklarına gelince, öyle ne su koysam yanlış bir yaklaşım. Dayanıklılık pek tabi lepisteslere nazaran yüksek. [/QUOTE]
Üstad Didim'in suları oldukça kötü geçen de bununla alakalı bir konu açmıştım, 6 in 1 testerda KH denilen değer en üst renkte çıkıyor. Bunun bi altında bulunan renkte bile tester su değişimi diyor. TDS ölçümleri dinlendirilmiş suda 362ppm EC değeri 700 üstünde mms veriyor. Bu yüzden RO veya market suyuna yöneliyorum. Elimde Crystalpronun su düzenleyicisi, berraklaştırıcı, guppy minerali, bitki bakım suları herşeyi var. Ben bu hobi işine maddi açıdan çok yaklaşmıyorum, işten gelince akvaryuma bakıp rahatlamaktan başka bir amacım yok. Öyle üretim olsun, para kazanayım gibi bi amacım yok.
[QUOTE=valarmorghulis12]Yoğunluktan az ilgilenecekseniz bitkili bir lepistes tankı yerine düşük hacimde beslenebilecek bir ciklet türüne yönelmeniz daha doğru olabilir. Canlı doğuranlara nazaran su şartlarına daha dayanıklı oldukları bir gerçek. Balıkların yanı sıra bitkilerde de ışıklandırma-su değerleri-gübreleme konularına dikkat edilmediğinde çok kısa zamanda yoğun yosunlanma ya da ölme yaşayabilirsiniz.
Su değişimi ile dip çekimi iç içe geçmiş karıştırılan konular genelde. Akşamları dip çekimi yapmaktan kastınız dip süpürgesi ile suyu yukarıdan değil dipten almak , aldığınız suyu eklediğiniz sürece bu da bir su değişimi aslında. Kısıtlı vakitte her akşam dip çekimi yapmak yerine haftada 1 ister dipten ister yüzeyden su alıp , yerine dinlenmiş su veya su düzenleyici ile dengelenmiş su koymak sizin için çok daha kolay olacaktır.
Filtreniz ne bilmiyorum ama debi ciddi anlamda düşüp filtre tıkanmaya yaklaşmadıkça filtre temizliği fayda değil zarar getirir. Filtrenizi çok gerekmedikçe temizlemeyin[/QUOTE]
Valla hocam zaten düşük tankla başladım zehir olunca kanda büyük bi tane daha alayım dedim. Canlı doğurana geçmemin sebebi önceki sarı prenses deneyimlerimde kusturma işlemleri çok dikkat ve sabır isteyen birşey olduğu için canlı doğuran daha mantıklı gelmiştir. Birde lespisteslerin fil kulak tarzı, moscow blue tarzları salınımları görsel olarak çok daha güzel geliyor bana. Dip çekimi, su değişimi için internette ne dinliyorsam uygulamaya çalışıyorum. Şimdi yazdıklarınızı okuyunca vatozlarımın neden öldüğünü anlamaya başladım. Ben filtreleri her hafta pazar günleri temizliyordum tıkanmadan. 80 cm için sump aldım, 50 cm de pipo var.
Akvaryum Su Değişimi Yapmazsam Ne Olur?
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Su değişimi elzemdir. Ancak bol bitkili az canlılı tanklarda bu değişim esnekleştirilebilir, uzatılabilir. Dip çekimi şart değildir. Mesela ben 20 yıldan fazladır dip çekimi yapmıyorum. Bol bitkili az balıklı tankta sistemi oturtulduktan sonra ayda bir %10 su değişimi yeterli geliyor. Yemleme de az olmalı. Yani herşey kararında olmalı. Ancak bazı türlerde dip çekimi şart gibidir. (Kumsuz, bol dışkılayan, su hassasiyeti olan türler v.b.) Bu bahsettiğiniz kumuda eşeleyen aletler risk ihtiva eder. Kumun/zeminin oluşturduğu florayı bozar, su değerlerini birden bozup ciddi canlı kaybı yaşatabilir. Su değişimi için ek bilgi, ister dipten ister su üstünden su değişin, suyun değeri aynıdır.[/QUOTE]
Üstadım ben eski ciklet yetiştiren birisi idim. Ciklete ne su koysam ne kadar su değiştirsem banamısın demiyordu. Şimdi Lepistese geçiş yapmak istiyorum hatta 50 lt lik bir akvaryum kurdum sunset lepisteslerim var. 2. bir 100 lt lik daha akvaryum aldım onda da hedefim özel tür lepistesleri yetiştirmek. lepisteslerde malumun biraz narin canlılar. Çeşme suyu ile değişim yapmak balıklara zarar verir diye düşünüyorum, bu sebeple ya market suyu ya da RO suyu kullanmaya çalışıyorum ama dediğim gibi iş yoğunluğunda bu benim için oldukça zor olacak gibi.
Bende her iki akvaryumun içerisinde genelde 5-6 kök gül cinsi bitkiler var. Küçük akvaryumda 4 tane lepistes,3 tane çöpçü var. yemlemeyi sabah ve akşam olmak üzere 2 kere az yapmaya özen gösteriyorum.
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]Su değişimi elzemdir. Ancak bol bitkili az canlılı tanklarda bu değişim esnekleştirilebilir, uzatılabilir. Dip çekimi şart değildir. Mesela ben 20 yıldan fazladır dip çekimi yapmıyorum. Bol bitkili az balıklı tankta sistemi oturtulduktan sonra ayda bir %10 su değişimi yeterli geliyor. Yemleme de az olmalı. Yani herşey kararında olmalı. Ancak bazı türlerde dip çekimi şart gibidir. (Kumsuz, bol dışkılayan, su hassasiyeti olan türler v.b.) Bu bahsettiğiniz kumuda eşeleyen aletler risk ihtiva eder. Kumun/zeminin oluşturduğu florayı bozar, su değerlerini birden bozup ciddi canlı kaybı yaşatabilir. Su değişimi için ek bilgi, ister dipten ister su üstünden su değişin, suyun değeri aynıdır.[/QUOTE]
Üstadım ben eski ciklet yetiştiren birisi idim. Ciklete ne su koysam ne kadar su değiştirsem banamısın demiyordu. Şimdi Lepistese geçiş yapmak istiyorum hatta 50 lt lik bir akvaryum kurdum sunset lepisteslerim var. 2. bir 100 lt lik daha akvaryum aldım onda da hedefim özel tür lepistesleri yetiştirmek. lepisteslerde malumun biraz narin canlılar. Çeşme suyu ile değişim yapmak balıklara zarar verir diye düşünüyorum, bu sebeple ya market suyu ya da RO suyu kullanmaya çalışıyorum ama dediğim gibi iş yoğunluğunda bu benim için oldukça zor olacak gibi.
Bende her iki akvaryumun içerisinde genelde 5-6 kök gül cinsi bitkiler var. Küçük akvaryumda 4 tane lepistes,3 tane çöpçü var. yemlemeyi sabah ve akşam olmak üzere 2 kere az yapmaya özen gösteriyorum.
Akvaryum Su Değişimi Yapmazsam Ne Olur?
Arkadaşlar merhaba, 15 günde 1 akvaryumumda 1/3 oranında su değişimi yapmaya çalışıyorum. Özellikle dip çekimi neredeyse haftalık yapmaya çalışıyorum. Bitkili ve kumlu bir akvaryum kullanmaya yeni başladığım için eski tip sifon sistemi almıştım ancak biraz araştırdım ve Sera markasının Dip Süpürgesi adında bir ürününü buldum.
Bu ürün hava motoruna takılıp dip çekimi yapıyormuş ve su değişimi yapılmadan dip çekimi yapmamı kolaylaştırıyormuş.
Bu ürünü satın aldım henüz elime geçmedi ancak kullanmaya başladığımda düşüncem dip süpürgesi ile dibi ve kumu temizleyip buharlaşmadan kaynaklı su kaybı olursa su ilave etmeyi düşünüyorum.
Sorum ise şu yoğun çalıştığım dönemlerde özellikle yaz döneminde hafta sonları dahi çalıştığım için açıkcası su değişimi yapmak için vaktim olmayabilir.
Her akşam fırsat buldukça dip süpürgesi ile kalıntıları temizlesem, filtreyi temizlesem ama suyumun berraklığı bozulmadığı sürece su değişimi yapsama ne olur? [EDIT]Cglrsyn,2024-05-09 14:51:34[/EDIT]
Arkadaşlar merhaba, 15 günde 1 akvaryumumda 1/3 oranında su değişimi yapmaya çalışıyorum. Özellikle dip çekimi neredeyse haftalık yapmaya çalışıyorum. Bitkili ve kumlu bir akvaryum kullanmaya yeni başladığım için eski tip sifon sistemi almıştım ancak biraz araştırdım ve Sera markasının Dip Süpürgesi adında bir ürününü buldum.
Bu ürün hava motoruna takılıp dip çekimi yapıyormuş ve su değişimi yapılmadan dip çekimi yapmamı kolaylaştırıyormuş.
Bu ürünü satın aldım henüz elime geçmedi ancak kullanmaya başladığımda düşüncem dip süpürgesi ile dibi ve kumu temizleyip buharlaşmadan kaynaklı su kaybı olursa su ilave etmeyi düşünüyorum.
Sorum ise şu yoğun çalıştığım dönemlerde özellikle yaz döneminde hafta sonları dahi çalıştığım için açıkcası su değişimi yapmak için vaktim olmayabilir.
Her akşam fırsat buldukça dip süpürgesi ile kalıntıları temizlesem, filtreyi temizlesem ama suyumun berraklığı bozulmadığı sürece su değişimi yapsama ne olur? [EDIT]Cglrsyn,2024-05-09 14:51:34[/EDIT]
Tatlı Su Midyesi Beyaz Kusma
Merhaba forumdaşlar.
Bugün kurulumunu tamamladığım dinlendirilmiş çeşme suyu ile doldurduğum 80cm akvaryumuma crystalpro marka su düzenleyici ve berraklaştırıcı kullandım. 50 cm tankimda bulunan 5 tatlı su midyesinden aldığım günden beri hiç hareket etmeyen 3 tane midyemi asilama yaptıktan sonra akvaryumuma koydum. Koyduktan yarım saat sonra 2 si direk kumun altına girdi 1 tanesi yine kum üstünde bıraktığım şekilde kaldı. Gece kalkıp kontrol ettiğimde 3 ünün de etrafında sanki et parçaları gibi beyaz kusma şeklinde maddeler vardı. Acaba bu midyeler öldü mü yoksa normal doğal akışı mı anlayamadım?
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/070520240224381.jpg[/IMG]
Merhaba forumdaşlar.
Bugün kurulumunu tamamladığım dinlendirilmiş çeşme suyu ile doldurduğum 80cm akvaryumuma crystalpro marka su düzenleyici ve berraklaştırıcı kullandım. 50 cm tankimda bulunan 5 tatlı su midyesinden aldığım günden beri hiç hareket etmeyen 3 tane midyemi asilama yaptıktan sonra akvaryumuma koydum. Koyduktan yarım saat sonra 2 si direk kumun altına girdi 1 tanesi yine kum üstünde bıraktığım şekilde kaldı. Gece kalkıp kontrol ettiğimde 3 ünün de etrafında sanki et parçaları gibi beyaz kusma şeklinde maddeler vardı. Acaba bu midyeler öldü mü yoksa normal doğal akışı mı anlayamadım?
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/070520240224381.jpg[/IMG]
Didim Çeşme Suyu Değerleri
Üstadım çok değerli bilgiler verdin. Sen anladığım kadarıyla lepistesten vazgeçmenin en mantıklı yatırım olacağını söylüyorsun. Tropheus'u biraz araştırdım cikletgillerden sanırım, bu balıklar 10-15 cmlere kadar büyüyebiliyor, benim alanım kısıtlı olduğu için ileride üremeleri halinde bu balıklara daha büyük bir ortam sunamam. Sarı prenses hastası olduğum halde sırf büyümeleri ve KUSTURMA denilen doğum tekniği yüzünden bu hayvanlar bana hobiden çok mesai gibi olur.
Molly ve velifera kuyruk yüzgeçlerinden dolayı hanım tarafından çok onay görmedi açıkcası :) şu an akvaryumumda sunset lepistes ve dark blue lepistes mevcut. 100 cm lik akvaryumda da Moscow blue veya neon blue lepistes düşünüyoruz.
Üstadım çok değerli bilgiler verdin. Sen anladığım kadarıyla lepistesten vazgeçmenin en mantıklı yatırım olacağını söylüyorsun. Tropheus'u biraz araştırdım cikletgillerden sanırım, bu balıklar 10-15 cmlere kadar büyüyebiliyor, benim alanım kısıtlı olduğu için ileride üremeleri halinde bu balıklara daha büyük bir ortam sunamam. Sarı prenses hastası olduğum halde sırf büyümeleri ve KUSTURMA denilen doğum tekniği yüzünden bu hayvanlar bana hobiden çok mesai gibi olur.
Molly ve velifera kuyruk yüzgeçlerinden dolayı hanım tarafından çok onay görmedi açıkcası :) şu an akvaryumumda sunset lepistes ve dark blue lepistes mevcut. 100 cm lik akvaryumda da Moscow blue veya neon blue lepistes düşünüyoruz.
Didim Çeşme Suyu Değerleri
TDS ölçer doğrumu değil mi bilmiyorum, açıkcası dediğim gibi bu teknolojik oluşumlara daha yeni başlıyorum. Ankara'da ciklet akvaryumumda hiç 6in1 tester, su düzenleyici, bitki gübresi gibi şeyler kullanmadım. TDS ölçeri sıfır aldım, çeşme suyunu doldurup doldurup boşalttım hep 360-362ppm aralığında değerler aldım. 50 cm lik akvaryumum zaten 40lt su alıyor onu RO su ile değişim yapıyorum. Her doldurmada TDS ile kontrol ediyorum standart 20 ppm değer çıkıyor. Her sene filtre ve mineral filtrelerini periyodik olarak yeniliyorum. Belki ondan kaynaklıdır. Ama şimdi ikinci akvaryum gelince 2 tankı da RO dan doldurmam çok zor çünkü RO cihazım ev tipi içme suyu ve çay gibi kullanımlara uygun. Neredeyse 10 litre su alınca deposundaki su bitiyor.
Muğla bölgesini iyi bilirim iş yerim orada, Didim Bodrum ve Milas'a nazaran biraz daha iyi su kalitesi yönünden. Elbette bu bölgelerdeki suyun sondaj suyu olması gerçeği azımsanamaz.
Benim tek derdim bir hevesle tekrar başladığım bu hobiye sırf KH değeri ve EC değeri yüzünden canım balıkları telef etmeden devam edebilmek.
İnternetten araştırıyorum ama KH EC PH GH gibi şeylerin tanımları mevcut ama bu değerlerin ne gibi bir zararı/yararı var, nasıl düşürülür/yükseltilir gibi durumlara açıkcası kafam basmadı diyebilirim. Eskiden cam bir akvaryumun içerisine dinlendirilmiş suyu koyup bi filtre, bi ısıtıcı koyup balıkları atıp yavru alıyordum. Şimdi bu yeni nesil bilgilere kafa yormaktan balık bile alamaz hale geldim. Farklı aralıklarla 2 tane cüce vatoz, 1 panda çöpçü , 2 tane erkek lepistes öldü o günden beri su değerlerinde mi problem var, diye düşünüp güzel bir su kalitesi yakalamak için araştırmalar yapıyorum. Şimdi yeni akvaryumda özel tür lepistes düşünüyorum, Araştırdığım kadarıyla 10 tane özel tür almaya kalktığımda ciddi paralara mal olacak, İzmir'den alıp geleceğim o kadar zaman ve yol yapacağım, bu balıkları akvaryuma koyduğumda su kaynaklı bir sorun olursa inanın kahrolurum.
TDS ölçer doğrumu değil mi bilmiyorum, açıkcası dediğim gibi bu teknolojik oluşumlara daha yeni başlıyorum. Ankara'da ciklet akvaryumumda hiç 6in1 tester, su düzenleyici, bitki gübresi gibi şeyler kullanmadım. TDS ölçeri sıfır aldım, çeşme suyunu doldurup doldurup boşalttım hep 360-362ppm aralığında değerler aldım. 50 cm lik akvaryumum zaten 40lt su alıyor onu RO su ile değişim yapıyorum. Her doldurmada TDS ile kontrol ediyorum standart 20 ppm değer çıkıyor. Her sene filtre ve mineral filtrelerini periyodik olarak yeniliyorum. Belki ondan kaynaklıdır. Ama şimdi ikinci akvaryum gelince 2 tankı da RO dan doldurmam çok zor çünkü RO cihazım ev tipi içme suyu ve çay gibi kullanımlara uygun. Neredeyse 10 litre su alınca deposundaki su bitiyor.
Muğla bölgesini iyi bilirim iş yerim orada, Didim Bodrum ve Milas'a nazaran biraz daha iyi su kalitesi yönünden. Elbette bu bölgelerdeki suyun sondaj suyu olması gerçeği azımsanamaz.
Benim tek derdim bir hevesle tekrar başladığım bu hobiye sırf KH değeri ve EC değeri yüzünden canım balıkları telef etmeden devam edebilmek.
İnternetten araştırıyorum ama KH EC PH GH gibi şeylerin tanımları mevcut ama bu değerlerin ne gibi bir zararı/yararı var, nasıl düşürülür/yükseltilir gibi durumlara açıkcası kafam basmadı diyebilirim. Eskiden cam bir akvaryumun içerisine dinlendirilmiş suyu koyup bi filtre, bi ısıtıcı koyup balıkları atıp yavru alıyordum. Şimdi bu yeni nesil bilgilere kafa yormaktan balık bile alamaz hale geldim. Farklı aralıklarla 2 tane cüce vatoz, 1 panda çöpçü , 2 tane erkek lepistes öldü o günden beri su değerlerinde mi problem var, diye düşünüp güzel bir su kalitesi yakalamak için araştırmalar yapıyorum. Şimdi yeni akvaryumda özel tür lepistes düşünüyorum, Araştırdığım kadarıyla 10 tane özel tür almaya kalktığımda ciddi paralara mal olacak, İzmir'den alıp geleceğim o kadar zaman ve yol yapacağım, bu balıkları akvaryuma koyduğumda su kaynaklı bir sorun olursa inanın kahrolurum.
Didim Çeşme Suyu Değerleri
[QUOTE=darkaura]Şu an için 330ppm balıklar için yüksek değer değil, en azından çok saf sulardan gelen hassas türler dışında problem yaratmaz. Kh değerine bir şey demek için net rakam lazım ama 300ppm de tehlikeli bir kh değeri olabileceğini sanmam. Aslında hassas türler için önemli olan tds. 200ppm üzeri genelde Türkiye suyuna alışık olmayan güney amerikan balıklarında sorun oluyor. 400ppm e kadar durumu idare edersiniz, 400 üzerinde durum türün dayanıklığına bağlı. Şimdilik ciddi sorun yok ama bayram gelip insanlar oraya doluştuğunda ne olur ayrı konu. Didimi bilmiyorum ama bodrumun barajları şimdiden alarm veriyor. Su seviyesi çok düşük. Su seviyesi düştüğünde o bölgede şebekeye deniz suyu basıyorlar o zaman değerler çılgın rakamlara çıkıyor. 3700ppm i geçen sene bizzat kendim test ettim. Ro filtreden geçirdikden sonra bile su 600-700ppm değerlerdeydi. Bu değerlerde ancak acı su balıkları yaşar. [/QUOTE]
O zaman en makul görünen meşhur 3 harfli marka zincir marketlerin ucuz suları gibi duruyor. RO yazın bile bulunduğum bölgede 20 ppm çıkıyor çok sorun olmuyor ama şu an bildiğim kadarıyla RO 1lt su için 10 lt atık su oluşturuyor ve Didim'de suyun tonu oldukça pahalı. RO mu daha maliyetli olur market sularımı kestiremiyorum. Bu yüzden eğer çeşme suyunu dinlendirerek kullanmam KH değerini düşürürse EC değeri nedir bilmiyorum ama EC değerini de düşürürse çeşme suyu kullanayım diye düşünüyorum.
TDS cihazı TDS ölçümünü 362 ppm, EC değerini ise 762 ms gösteriyor.
6in1 test şemasının fotoğrafını paylaşayım bir de siz bakın. KH değeri en sonda bulunan mavi renkte ve 20 derece gibi bir değer gösteriyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/040520242121311.jpg[/IMG]
[QUOTE=darkaura]Şu an için 330ppm balıklar için yüksek değer değil, en azından çok saf sulardan gelen hassas türler dışında problem yaratmaz. Kh değerine bir şey demek için net rakam lazım ama 300ppm de tehlikeli bir kh değeri olabileceğini sanmam. Aslında hassas türler için önemli olan tds. 200ppm üzeri genelde Türkiye suyuna alışık olmayan güney amerikan balıklarında sorun oluyor. 400ppm e kadar durumu idare edersiniz, 400 üzerinde durum türün dayanıklığına bağlı. Şimdilik ciddi sorun yok ama bayram gelip insanlar oraya doluştuğunda ne olur ayrı konu. Didimi bilmiyorum ama bodrumun barajları şimdiden alarm veriyor. Su seviyesi çok düşük. Su seviyesi düştüğünde o bölgede şebekeye deniz suyu basıyorlar o zaman değerler çılgın rakamlara çıkıyor. 3700ppm i geçen sene bizzat kendim test ettim. Ro filtreden geçirdikden sonra bile su 600-700ppm değerlerdeydi. Bu değerlerde ancak acı su balıkları yaşar. [/QUOTE]
O zaman en makul görünen meşhur 3 harfli marka zincir marketlerin ucuz suları gibi duruyor. RO yazın bile bulunduğum bölgede 20 ppm çıkıyor çok sorun olmuyor ama şu an bildiğim kadarıyla RO 1lt su için 10 lt atık su oluşturuyor ve Didim'de suyun tonu oldukça pahalı. RO mu daha maliyetli olur market sularımı kestiremiyorum. Bu yüzden eğer çeşme suyunu dinlendirerek kullanmam KH değerini düşürürse EC değeri nedir bilmiyorum ama EC değerini de düşürürse çeşme suyu kullanayım diye düşünüyorum.
TDS cihazı TDS ölçümünü 362 ppm, EC değerini ise 762 ms gösteriyor.
6in1 test şemasının fotoğrafını paylaşayım bir de siz bakın. KH değeri en sonda bulunan mavi renkte ve 20 derece gibi bir değer gösteriyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244704/040520242121311.jpg[/IMG]
Didim Çeşme Suyu Değerleri
Değerli forumdaşlar merhaba, daha önceki başlığımda belirttiğim gibi eski bir ciklet akvaryumu sahibi olarak tekrar sahalara Lepistes akvaryumu ile dönme kararı aldım. 50cm akvaryum ile başladım şimdi 100cm akvaryum siparişi verdim. İkisinde de bitkili bir akvaryum kurma hedefim var.
Lakin malumunuz bu iki akvaryuma RO suyu yetiştirmek oldukça zor olacağı için, market sularının da maliyeti arttırması sebebiyle çeşme suyu kullanmayı düşünüyorum. Bugün dinlendirmeden direk bardaktan yaptığım tetra 6 in 1 test sonucunda 5 değer stabil iken KH değeri denilen değer üst sınırda. TDS ölçümü 332 ve EC değeri 762 olarak görünüyor.
Tabii ki bu değerlerin akvaryum için ne gibi zararları olur bilmediğim için sizlere danışmak istedim.
EC değerinin 762 olması sorun mu?
KH değerinin üst sınırda olması sorun mu?
Bu değerler ne gibi sonuçlar doğurabilir veya nasıl bir önlem alabilirim. Suyu dinlendirmek bu sorunlarımı çözer mi ?
Şimdiden teşekkürler.
Değerli forumdaşlar merhaba, daha önceki başlığımda belirttiğim gibi eski bir ciklet akvaryumu sahibi olarak tekrar sahalara Lepistes akvaryumu ile dönme kararı aldım. 50cm akvaryum ile başladım şimdi 100cm akvaryum siparişi verdim. İkisinde de bitkili bir akvaryum kurma hedefim var.
Lakin malumunuz bu iki akvaryuma RO suyu yetiştirmek oldukça zor olacağı için, market sularının da maliyeti arttırması sebebiyle çeşme suyu kullanmayı düşünüyorum. Bugün dinlendirmeden direk bardaktan yaptığım tetra 6 in 1 test sonucunda 5 değer stabil iken KH değeri denilen değer üst sınırda. TDS ölçümü 332 ve EC değeri 762 olarak görünüyor.
Tabii ki bu değerlerin akvaryum için ne gibi zararları olur bilmediğim için sizlere danışmak istedim.
EC değerinin 762 olması sorun mu?
KH değerinin üst sınırda olması sorun mu?
Bu değerler ne gibi sonuçlar doğurabilir veya nasıl bir önlem alabilirim. Suyu dinlendirmek bu sorunlarımı çözer mi ?
Şimdiden teşekkürler.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
