ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Reber07
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Ekim 2023 18:11
Son Ziyaret:
15 Kasım 2024 16:10
Toplam Mesaj:
14 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Reber Sincar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Reber Sincar
SON 9 MESAJI
Karma Akvaryum Yemleme
Herkese merhaba, bitkili tankımda şu an 8 adet transgenetik tetra, 5 adet cüce gurami, 6 adet otocinclus affinis ve 2 adet bolivian ramirezi var. Ayrıca 4 adet elma salyangozu ve 4 adet nerite salyangozu var.
Bolivian ramirezileri alalı 5 gün olmuştur fakat yemleme konusunda sorun yaşıyorum. Sabah yem verdiğim zaman tetralar yemlerin çoğunu yiyor suyun üstünde cüce guramilerde biraz yiyebiliyor. Fakat ramireziler yem verdiğimin farkında değiller sanki. Diğer balıklar yukarı çıkıyor heyecanlı şekilde yem bekliyor fakat ramireziler oralı olmuyor. Aşağıya yemde fazla düşmüyor. Islatarak veriyorum dibe düşsün diye bu seferde dibe düşüyor ramireziler yine pek yemiyolar. Dibe düşen yemleri diğer balıklarda yemiyor. Otocincluslar ve salyangozlar için gece ışıkları kapattıktan sonra 1 adet dip yemi atıyorum. Sabah göremiyorum yemi hangi balıklar yedi ondan da emin olamıyorum. Problem yaşıyorum. Nasıl çözebilirim emin değilim.
Tam olarak şunu öğrenmek istiyorum. Akvaryumun farklı seviyelerinde yüzen balıklar için yemleme nasıl yapılmalıdır? Tüm türlerin yeme erişebileceği şekilde yemleme nasıl yapabilirim? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Herkese merhaba, bitkili tankımda şu an 8 adet transgenetik tetra, 5 adet cüce gurami, 6 adet otocinclus affinis ve 2 adet bolivian ramirezi var. Ayrıca 4 adet elma salyangozu ve 4 adet nerite salyangozu var.
Bolivian ramirezileri alalı 5 gün olmuştur fakat yemleme konusunda sorun yaşıyorum. Sabah yem verdiğim zaman tetralar yemlerin çoğunu yiyor suyun üstünde cüce guramilerde biraz yiyebiliyor. Fakat ramireziler yem verdiğimin farkında değiller sanki. Diğer balıklar yukarı çıkıyor heyecanlı şekilde yem bekliyor fakat ramireziler oralı olmuyor. Aşağıya yemde fazla düşmüyor. Islatarak veriyorum dibe düşsün diye bu seferde dibe düşüyor ramireziler yine pek yemiyolar. Dibe düşen yemleri diğer balıklarda yemiyor. Otocincluslar ve salyangozlar için gece ışıkları kapattıktan sonra 1 adet dip yemi atıyorum. Sabah göremiyorum yemi hangi balıklar yedi ondan da emin olamıyorum. Problem yaşıyorum. Nasıl çözebilirim emin değilim.
Tam olarak şunu öğrenmek istiyorum. Akvaryumun farklı seviyelerinde yüzen balıklar için yemleme nasıl yapılmalıdır? Tüm türlerin yeme erişebileceği şekilde yemleme nasıl yapabilirim? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Bitkili Akvaryum Diatom Sorunu
[QUOTE=Baris124]
Excel i lokal olarak yeşil yosunların üstüne siringayla verin bendede vardı atı sorun 3 günde bi su değişim ve elyaflarınız çok eskidiyse değiştirdin filtreden zamanla geçiriyor[/QUOTE]
Exceli lokal olarakta denedim fakat gözle görülür bi faydasını göremedim açıkçası. Belki diy excel diyedir oranı düşük olabilir emin değilim. 2. el dış filtre aldım. Bu dış filtrenin kendi elyafları vardı orjinal eheim sanırım kalıbına göre hazır elyaftı. O yüzden atmadım yıkadım sadece. Ekstra elyaf ekledim üzerine.[EDIT]Reber07,2023-11-25 18:46:56[/EDIT]
[QUOTE=ysfmtr123]
bu arda 2 resimde fark ettim kayalar mermer tipi sanırım...
ve bazı bitki yapraklarında da kahverengi yosun var bu durum sanırım fazla fosfattan kaynaklanıyor gibi geldi bıde su ustu bir bitki almanızı önereyim gerçekten çok etkili olur ama iri yosunları(Diatom) elle çıkarmanız gerekecek
Konuyla alakası yok ama ben diatomları ve siyah yosunları seviyorum ... [:D] ama bir kere bile çıkmadı şansıma ya su yeşillendi yada sakal yosun oldu sizde nasıl oldu merak ettim bende deniyeyim.[/QUOTE]
Kayaları doğadan topladım. Yapısı sert ve ağır. Baya bi temizledim dezenfekte ettim. Öyle koydum akvaryuma. Kayalar normalde bembeyazdı. Bitkileri öldürmese camlarda çıkması çok sorun değil benim için. Fakat bitkilerin yapraklarını fena şekilde sarıyor ve öldürüyor bir süre sonra bitkiyi.
[QUOTE=oguzsel]Aynı sorunu yaşıyorum çok uzun süredir yaklaşık 1.5 yıl civarı oldu. Sera silicat cleardan neriteye, garra rufa balığından yem markasına, su değişiminden su üstü bitkisine, her türlü bitkiyi her şeyi denedim maalesef azalıyor ama kurtulamıyosunuz. Kesin net bir çözümü yok.
Yeni tank kurulumu yapma şansım da yok öyle bir zamanım yok. Yapsam bile neyi değiştirmem gerektiğini bilmiyorum ama benim tankta değiştirmediğim tek şey kum ve kayalar. Heralde onları değiştirip bi denerdim. Aynı suyu kullandığım bir tankım daha var orada diatomun emaresi bile yok. Çok sinir bozucu bir yosun türü bence.[/QUOTE]
Bu tankı kurmadan önce 100L başka bir tankım vardı. Orada da diatom sorunu vardı. 5-6 aylık bi taktı fakat filtre olarak sadece pipo filtre vardı. Yeni akvaryumu kurunca daha iyi bir sistem kurdum. Bitkileri dezenfekte edipte yeni tanka ekledim. Oradan diatom geçme şansı yok çamaşır suyundan geçirdim bitkileri çünkü. Şimdi bu tanktada başladı diatom. Yeni kurulumlarda bakteri kültürü oturdukça azalır diyolar ama bilemedim.
[QUOTE=ysfmtr123]
ben belirteyim ben genelde 2 ayda 1 seyahat ediyorum ve seyahatlarım en kısası 7 gün oluyor sanırım bu arda balıklar ve salyangozlar ac kalıyor bazen bu süre 20 güne kadar çıkıyor ve geldiğimde genelde akvaryumu tertemiz buluyorum. sanırım bunun sızın yemleme sıklınızdan da kaynaklanıyor olabileceğini düşünüyorum. Salyangozlar yem artıklarını bulamayınca yosunlara saldırır. minare ve elma salyangozlarımın sayısının 1000 lere yakın oldugunu belirteyim balık sayımda 17 yosun yiyen balığım yok. yani normalde yosun yiyen yok ama incelediğimde danio zebralarım dahil aç kaldıklarında bitkileri didiklediklerine şahit oldum.[/QUOTE]
Günde bir kere yiyecekleri kadar yem veriyorum. Genelde yere düşen yem olmuyor.
[QUOTE=Baris124]
Excel i lokal olarak yeşil yosunların üstüne siringayla verin bendede vardı atı sorun 3 günde bi su değişim ve elyaflarınız çok eskidiyse değiştirdin filtreden zamanla geçiriyor[/QUOTE]
Exceli lokal olarakta denedim fakat gözle görülür bi faydasını göremedim açıkçası. Belki diy excel diyedir oranı düşük olabilir emin değilim. 2. el dış filtre aldım. Bu dış filtrenin kendi elyafları vardı orjinal eheim sanırım kalıbına göre hazır elyaftı. O yüzden atmadım yıkadım sadece. Ekstra elyaf ekledim üzerine.[EDIT]Reber07,2023-11-25 18:46:56[/EDIT]
[QUOTE=ysfmtr123]
bu arda 2 resimde fark ettim kayalar mermer tipi sanırım...
ve bazı bitki yapraklarında da kahverengi yosun var bu durum sanırım fazla fosfattan kaynaklanıyor gibi geldi bıde su ustu bir bitki almanızı önereyim gerçekten çok etkili olur ama iri yosunları(Diatom) elle çıkarmanız gerekecek
Konuyla alakası yok ama ben diatomları ve siyah yosunları seviyorum ... [:D] ama bir kere bile çıkmadı şansıma ya su yeşillendi yada sakal yosun oldu sizde nasıl oldu merak ettim bende deniyeyim.[/QUOTE]
Kayaları doğadan topladım. Yapısı sert ve ağır. Baya bi temizledim dezenfekte ettim. Öyle koydum akvaryuma. Kayalar normalde bembeyazdı. Bitkileri öldürmese camlarda çıkması çok sorun değil benim için. Fakat bitkilerin yapraklarını fena şekilde sarıyor ve öldürüyor bir süre sonra bitkiyi.
[QUOTE=oguzsel]Aynı sorunu yaşıyorum çok uzun süredir yaklaşık 1.5 yıl civarı oldu. Sera silicat cleardan neriteye, garra rufa balığından yem markasına, su değişiminden su üstü bitkisine, her türlü bitkiyi her şeyi denedim maalesef azalıyor ama kurtulamıyosunuz. Kesin net bir çözümü yok.
Yeni tank kurulumu yapma şansım da yok öyle bir zamanım yok. Yapsam bile neyi değiştirmem gerektiğini bilmiyorum ama benim tankta değiştirmediğim tek şey kum ve kayalar. Heralde onları değiştirip bi denerdim. Aynı suyu kullandığım bir tankım daha var orada diatomun emaresi bile yok. Çok sinir bozucu bir yosun türü bence.[/QUOTE]
Bu tankı kurmadan önce 100L başka bir tankım vardı. Orada da diatom sorunu vardı. 5-6 aylık bi taktı fakat filtre olarak sadece pipo filtre vardı. Yeni akvaryumu kurunca daha iyi bir sistem kurdum. Bitkileri dezenfekte edipte yeni tanka ekledim. Oradan diatom geçme şansı yok çamaşır suyundan geçirdim bitkileri çünkü. Şimdi bu tanktada başladı diatom. Yeni kurulumlarda bakteri kültürü oturdukça azalır diyolar ama bilemedim.
[QUOTE=ysfmtr123]
ben belirteyim ben genelde 2 ayda 1 seyahat ediyorum ve seyahatlarım en kısası 7 gün oluyor sanırım bu arda balıklar ve salyangozlar ac kalıyor bazen bu süre 20 güne kadar çıkıyor ve geldiğimde genelde akvaryumu tertemiz buluyorum. sanırım bunun sızın yemleme sıklınızdan da kaynaklanıyor olabileceğini düşünüyorum. Salyangozlar yem artıklarını bulamayınca yosunlara saldırır. minare ve elma salyangozlarımın sayısının 1000 lere yakın oldugunu belirteyim balık sayımda 17 yosun yiyen balığım yok. yani normalde yosun yiyen yok ama incelediğimde danio zebralarım dahil aç kaldıklarında bitkileri didiklediklerine şahit oldum.[/QUOTE]
Günde bir kere yiyecekleri kadar yem veriyorum. Genelde yere düşen yem olmuyor.
Bitkili Akvaryum Diatom Sorunu
[QUOTE=ysfmtr123]Nerite en basit çözüm hemde akvaryuma uyumlu olurlar[/QUOTE]
4 adet nerite, 4 adet elma ve 2 adet otocinclus var şu anda.
[QUOTE=akvaryumodam]Ben çok kötü görmüyorum. Gübreleme yapmayın bence bir süre sonra düzelir. Su değişim oranını %20ye düşürün bence.[/QUOTE]
Tamam teşekkür ederim şu an sadece günlük excel uyguluyorum. Ona devam etmeyi planlıyorum.
[QUOTE=ysfmtr123]Nerite en basit çözüm hemde akvaryuma uyumlu olurlar[/QUOTE]
4 adet nerite, 4 adet elma ve 2 adet otocinclus var şu anda.
[QUOTE=akvaryumodam]Ben çok kötü görmüyorum. Gübreleme yapmayın bence bir süre sonra düzelir. Su değişim oranını %20ye düşürün bence.[/QUOTE]
Tamam teşekkür ederim şu an sadece günlük excel uyguluyorum. Ona devam etmeyi planlıyorum.
Bitkili Akvaryum Diatom Sorunu
[QUOTE=akvaryumodam]Diş fırçasıyla dekorlar üzerinde mekanik temizlik yapabilirsiniz.
Düzenli su değişimi.
Yarışı kazanabilecek hızlı gelişen bitkiler eklemek.
Çınar, tütün, su üstü bitkileri, bambu, tatlı patates
ve
asıl savaşçılar,
Nerite Salyangozu ve Otocinclus Affinis sayısı arttırabilirsiniz.
Ottolar zaten sürü balığı 6 adet baksanız o tankta daha bir seyir zevki verir ama yaşatmakta mesele onları. Su sertliğini ayarlayabilmek lazım.[/QUOTE]
Maalesef kayaların üstündeki yosunlar diş fırçasıyla fırçaladığım halde geçmiyor. Şu an rengi yeşil olduğu için beni rahatsız etmiyor. Gözüme daha güzel görünüyor fakat kahverengiye döndükleri zaman sıkıntı olacak. Haftalık %30 su değişimi yapıyorum. Şu an tanktaki bitkileri yosun sarmış durumda bu bitkilerin uzun süreli kalacağını düşünmüyorum. Diatom sorununu bu bitkilerle aşabilseydim istediğim bitkileri daha sonra alacaktım.
[QUOTE=akvaryumodam]Diş fırçasıyla dekorlar üzerinde mekanik temizlik yapabilirsiniz.
Düzenli su değişimi.
Yarışı kazanabilecek hızlı gelişen bitkiler eklemek.
Çınar, tütün, su üstü bitkileri, bambu, tatlı patates
ve
asıl savaşçılar,
Nerite Salyangozu ve Otocinclus Affinis sayısı arttırabilirsiniz.
Ottolar zaten sürü balığı 6 adet baksanız o tankta daha bir seyir zevki verir ama yaşatmakta mesele onları. Su sertliğini ayarlayabilmek lazım.[/QUOTE]
Maalesef kayaların üstündeki yosunlar diş fırçasıyla fırçaladığım halde geçmiyor. Şu an rengi yeşil olduğu için beni rahatsız etmiyor. Gözüme daha güzel görünüyor fakat kahverengiye döndükleri zaman sıkıntı olacak. Haftalık %30 su değişimi yapıyorum. Şu an tanktaki bitkileri yosun sarmış durumda bu bitkilerin uzun süreli kalacağını düşünmüyorum. Diatom sorununu bu bitkilerle aşabilseydim istediğim bitkileri daha sonra alacaktım.
Bitkili Akvaryum Diatom Sorunu
[QUOTE=Onma]Sera 'nın silicate clear adlı ürünü var, fosfatı sıfırlıyor. 1 hafta 10 gün kadar filtrede tutup sonra çıkarın geçecektir,fiyatı da uygun 120 tl civarı.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim. Filtreyi açmadan bunu çözebilme yöntemi var mıdır? Silicate clear kullanıldıktan sonra diatom sorunu tamamen bitecek mi? Dış filtreden çıkardıktan sonra tekrar oluşma durumu nedir? Genelde tank tam oturmadığı için oluşuyor deniyor. Hiç bir şey yapmasam tank oturduktan sonra düzelir mi?
[QUOTE=Onma]Sera 'nın silicate clear adlı ürünü var, fosfatı sıfırlıyor. 1 hafta 10 gün kadar filtrede tutup sonra çıkarın geçecektir,fiyatı da uygun 120 tl civarı.[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim. Filtreyi açmadan bunu çözebilme yöntemi var mıdır? Silicate clear kullanıldıktan sonra diatom sorunu tamamen bitecek mi? Dış filtreden çıkardıktan sonra tekrar oluşma durumu nedir? Genelde tank tam oturmadığı için oluşuyor deniyor. Hiç bir şey yapmasam tank oturduktan sonra düzelir mi?
Bitkili Akvaryum Diatom Sorunu
Herkes merhaba, eski akvaryumumu(100L-Pipo filtre) bozup 200L yeni bir akvaryum kurdum. Yeni akvaryumda eheim 2226 dış filtre kullanıyorum. Kurulumu tamamladıktan sonra pipo filtrenin süngerlerini akvaryum içinde yıkadım ve elimde az kalan(%10 ancak kalmıştır) Sera nitrivecin hepsini döktüm. Aydınlatma olarak 42w forumdan bir arkadaşın yaptığı smd led armatür kullanıyorum.
Yeni akvaryumu 29 ekim tarihinde kurmuştum ve yaklaşık 25 gün oldu. Şu an canlı yükü olarak 8 adet Transgenetik Tetra, 5 adet Colisa Lalia, 2 adet Otocinclus Affinis, 4 adet Nerite ve 4 adet Elma salyangozu bulunuyor. Aydınlatmayı günde 6 saat, 3 açık - 3 kapalı - 3 açık olacak şekilde otomatik ayarlı.
Kullandığım takviye kimyasallar olarak su değişimlerinde diy su düzenleyici (Forumdan araştırarak yaptım) ve günlük olarak diy excel(Forumdan araştırarak yaptım) kullanıyorum. Daha önce bir kere sıvı gübreleri verdim yosun sorunu arttığı için bir daha gübreleme yapmadım.
Araştırmalarıma göre akvaryumda şu an bakteri kültürü tam oturmadığı için diatom sorunu ile karşılaşıyorum fakat forumda çok farklı fikirler var ve kafamı çok karıştırıyor. Tankın görsellerini ekliyorum. Yapabileceğim şeyler var ise bilgilendirebilirseniz sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231552521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231552551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231552581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553081.jpg[/IMG][EDIT]Reber07,2023-11-23 10:37:40[/EDIT]
Herkes merhaba, eski akvaryumumu(100L-Pipo filtre) bozup 200L yeni bir akvaryum kurdum. Yeni akvaryumda eheim 2226 dış filtre kullanıyorum. Kurulumu tamamladıktan sonra pipo filtrenin süngerlerini akvaryum içinde yıkadım ve elimde az kalan(%10 ancak kalmıştır) Sera nitrivecin hepsini döktüm. Aydınlatma olarak 42w forumdan bir arkadaşın yaptığı smd led armatür kullanıyorum.
Yeni akvaryumu 29 ekim tarihinde kurmuştum ve yaklaşık 25 gün oldu. Şu an canlı yükü olarak 8 adet Transgenetik Tetra, 5 adet Colisa Lalia, 2 adet Otocinclus Affinis, 4 adet Nerite ve 4 adet Elma salyangozu bulunuyor. Aydınlatmayı günde 6 saat, 3 açık - 3 kapalı - 3 açık olacak şekilde otomatik ayarlı.
Kullandığım takviye kimyasallar olarak su değişimlerinde diy su düzenleyici (Forumdan araştırarak yaptım) ve günlük olarak diy excel(Forumdan araştırarak yaptım) kullanıyorum. Daha önce bir kere sıvı gübreleri verdim yosun sorunu arttığı için bir daha gübreleme yapmadım.
Araştırmalarıma göre akvaryumda şu an bakteri kültürü tam oturmadığı için diatom sorunu ile karşılaşıyorum fakat forumda çok farklı fikirler var ve kafamı çok karıştırıyor. Tankın görsellerini ekliyorum. Yapabileceğim şeyler var ise bilgilendirebilirseniz sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231552521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231552551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231552581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/221120231553081.jpg[/IMG][EDIT]Reber07,2023-11-23 10:37:40[/EDIT]
Transgenetik Tetra Hastalık
Herkese merhabalar, bugün akvaryumumda su değişimi yaparken mavi renkli transgenetik tetramda bir gariplik olduğunu farkettim. Biraz araştırdım fakat bir şeye ulaşamadım. Kafasında erime var gibi görünüyor. Üst yüzgece kadar ovalimsi olması gerekirken düz şekline dönmüş. Resimlerde balığı görebilirsiniz. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232232041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232232141.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar, bugün akvaryumumda su değişimi yaparken mavi renkli transgenetik tetramda bir gariplik olduğunu farkettim. Biraz araştırdım fakat bir şeye ulaşamadım. Kafasında erime var gibi görünüyor. Üst yüzgece kadar ovalimsi olması gerekirken düz şekline dönmüş. Resimlerde balığı görebilirsiniz. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232231541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232232041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241086/231020232232141.jpg[/IMG]
Eheim Dış Filtre Pervanesi
[QUOTE=BTFB]Selâmlar öncelikle geçmiş olsun. Bende bu filtreyi kullanıyorum orjinalinde çelik mil vardı ve uzun bir zaman sonra mil aşındı ve ses yapmaya başladı. Yeni aldığım mil "pelerinlikedi" nin vermiş olduğu linkteki gibi porselen mil ve yeni lastik contalarla tam merkezde çalışınca ses yapmaz.
Kırılan pervane için ise bir yaprağı mı yoksa ortadan ikiyemi ayrıldı.
Önce mil alarak sorunu çözmeye çalışın bence.
[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim. Aldığım zamanda seramik mil vardı üzerinde ve yine çok sesi vardı. Seramik mil aşınmaz diye tahmin ediyorum. Pervanenin 6 yaprağından 4 ü kırıldı. Forumda biraz araştırdığımda mili kırılığpbulamayanlar lolipop sapı kullandığını yazmıştı. Ona istinaden uygun bişeyler buldum. Şu an pervanesiz çalıştımayı denediğim halde aynı sesi yapıyor. O yüzden acaba mıknatısında mı problem var diye düşünmeye başladım.
[QUOTE=pelerinlikedi]Merhaba, https://amzn.eu/d/cpLzkvY[/QUOTE]
Merhaba, milden ziyade pervane arıyorum. sanırım milleri uyumlu diğer modellerle. Facebookta konuştuğum biri 2217'nin pervanesi 2226'ya uyar dedi fakat emin olamadım.
[QUOTE=BTFB]Selâmlar öncelikle geçmiş olsun. Bende bu filtreyi kullanıyorum orjinalinde çelik mil vardı ve uzun bir zaman sonra mil aşındı ve ses yapmaya başladı. Yeni aldığım mil "pelerinlikedi" nin vermiş olduğu linkteki gibi porselen mil ve yeni lastik contalarla tam merkezde çalışınca ses yapmaz.
Kırılan pervane için ise bir yaprağı mı yoksa ortadan ikiyemi ayrıldı.
Önce mil alarak sorunu çözmeye çalışın bence.
[/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim. Aldığım zamanda seramik mil vardı üzerinde ve yine çok sesi vardı. Seramik mil aşınmaz diye tahmin ediyorum. Pervanenin 6 yaprağından 4 ü kırıldı. Forumda biraz araştırdığımda mili kırılığpbulamayanlar lolipop sapı kullandığını yazmıştı. Ona istinaden uygun bişeyler buldum. Şu an pervanesiz çalıştımayı denediğim halde aynı sesi yapıyor. O yüzden acaba mıknatısında mı problem var diye düşünmeye başladım.
[QUOTE=pelerinlikedi]Merhaba, https://amzn.eu/d/cpLzkvY[/QUOTE]
Merhaba, milden ziyade pervane arıyorum. sanırım milleri uyumlu diğer modellerle. Facebookta konuştuğum biri 2217'nin pervanesi 2226'ya uyar dedi fakat emin olamadım.
Eheim Dış Filtre Pervanesi
Merhaba arkadaşlar, 200L tankım için ikinci el eheim 2226 dış filtre satın aldım. Eve gelip kurduğumda çok fazla ses yaptığını farkettim. Neden kaynaklandığı bakıp kurcalarken pervanesini ve milini kırdım. Mil yerine idare edecek bir şey buldum. Pervanesiz takıldığı zaman bile çok ses çıkarıyor. Sanırım mıknatısı bozulmuş. Pervaneler çok pahalı piyasada 2226 pervanesi yok denecek kadar az zaten bulunamıyor. Eheim'in hangi modellerinin pervanesi 2226'ya uyar? Bilgisi olan aydınlatabilirse sevinirim. Teşekkürler.
Merhaba arkadaşlar, 200L tankım için ikinci el eheim 2226 dış filtre satın aldım. Eve gelip kurduğumda çok fazla ses yaptığını farkettim. Neden kaynaklandığı bakıp kurcalarken pervanesini ve milini kırdım. Mil yerine idare edecek bir şey buldum. Pervanesiz takıldığı zaman bile çok ses çıkarıyor. Sanırım mıknatısı bozulmuş. Pervaneler çok pahalı piyasada 2226 pervanesi yok denecek kadar az zaten bulunamıyor. Eheim'in hangi modellerinin pervanesi 2226'ya uyar? Bilgisi olan aydınlatabilirse sevinirim. Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Bir Kova Dolusu Lepistes Otu.. ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
osmandbnl,
LeafyAqua,
darkaura,
yaşar çınar,
Mr. WingMan,
Sfenks111,
OKIRATLI,
JujuSeri,
SeaWorld,
ugurbaran,
0rnn,
Birtek,
Kuduoglu,
TheDS,
Vatozcu Hakkı,
Sütçü,
sina cen,
SunkenShrimps,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
Stoke,
Conix,
Umutoty,
Hidro Dinamik,
Malawi34,
Laetacara,
888starz_jsSa,
ozan_1903,
Oğuzhan00600,
hakanmorcicek,
Mustafasesen,
Alibicimcilci,
Cyber_Scout,
MasterChiefHakan,
AquaVita,
Killicory,
MertSoyumert,
yeekim,
888starz_snml,
mmtbs,
oguzozt,
zafer3885,
ternapi,
Sungurr,
yderinn,
Kfat,
prisonbreak,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
