ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
TheGhuls
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Temmuz 2022 12:17
Son Ziyaret:
12 Haziran 2023 10:04
Toplam Mesaj:
7 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gülsoy
Doğum Tarihi:
06 Eylül 1990
Yaş:
35
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
--
SON 7 MESAJI
Çalışkan Sae Yosun Bükücü
Selamlar,
Ben akvaryumun ilk kurulumunda akvaryumcunun önerisi ile 2 SAE almıştım. Bir damla bile yeşerme olmadan aylarca mis gibi devam etti. SAElerden bir tanesi hamsi kıvamına geldi :D Hatta her gören, yosun için ne yapıyorsun diye sordu..
Ama 1-2 aydır giderek artan bir yosun problemi var akvaryumda. Camlar temiz ama taşlar, içindeki figürler hep yeşerdi. Yosun için salyangoz da aldım ama onlar da camda falan geziyorlar. Ben bu taşı temizleyeyim diye yok. SAE'yi yem yerken ben de pek görmüyorum ama taşın üstünü de temizlemiyorlar artık. Bir öneriniz olur mu?
Selamlar,
Ben akvaryumun ilk kurulumunda akvaryumcunun önerisi ile 2 SAE almıştım. Bir damla bile yeşerme olmadan aylarca mis gibi devam etti. SAElerden bir tanesi hamsi kıvamına geldi :D Hatta her gören, yosun için ne yapıyorsun diye sordu..
Ama 1-2 aydır giderek artan bir yosun problemi var akvaryumda. Camlar temiz ama taşlar, içindeki figürler hep yeşerdi. Yosun için salyangoz da aldım ama onlar da camda falan geziyorlar. Ben bu taşı temizleyeyim diye yok. SAE'yi yem yerken ben de pek görmüyorum ama taşın üstünü de temizlemiyorlar artık. Bir öneriniz olur mu?
Cüce Vatoz Baba Yavru Bekliyor Olabilir Mi?
Benim gibi her soruda forumda yazılanları okuyarak yol bulanların işine yarasın diye haftalık güncelleme :)
1 hafta boyunca, günde 2-3 tane olmak üzere yavaş yavaş deniz kabuğun içinden çıkıp serbest yüzüşe geçtiler. En son 11 saydım ama arada kabuğa girip saklandıkları için devamı hala var mı emin değilim. Galiba 12. de var.
Tül yavruluk rahat oldu, sürekli su devirdaimi oluyor sump motorundan gelen havayla. Tutunma işini de tül yavruluğun plastik kısımları ile çözdüler. Arada kabuğun üzerine de tutunuyorlar dönüp.
Yem konusunda bir iki deneme sonrasında evdeki cips yemler işe yaradı. Sera'nın kedi balıkları için cips yemlerinden vardı haftada bir kullandığım. Onları bir kaç parçaya bölerek attım. Dibe çökmesi avantaj oldu. büyüyüp şiştikçe hem üzerine tutundular hem de yiyip bitirdiler. Her gün 1 tane atıyorum tamamen tüketiyorlar ertesi güne kadar.
Hala herkesin karnı doyuyor mu, keyifleri yerinde mi emin değilim ama şimdilik yolunda gözüküyor her şey.
Hangi aşamada akvaryuma salacağım, 12 cüce vatozla ne yapacağız, akvaryum kaldırır mı gibi sorularım hala mevcut. Onları da gözlemleye araştıra çözeriz herhalde. Gelişmeleri not etmeye devam edeceğim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/160120231812531.jpg[/IMG]
Benim gibi her soruda forumda yazılanları okuyarak yol bulanların işine yarasın diye haftalık güncelleme :)
1 hafta boyunca, günde 2-3 tane olmak üzere yavaş yavaş deniz kabuğun içinden çıkıp serbest yüzüşe geçtiler. En son 11 saydım ama arada kabuğa girip saklandıkları için devamı hala var mı emin değilim. Galiba 12. de var.
Tül yavruluk rahat oldu, sürekli su devirdaimi oluyor sump motorundan gelen havayla. Tutunma işini de tül yavruluğun plastik kısımları ile çözdüler. Arada kabuğun üzerine de tutunuyorlar dönüp.
Yem konusunda bir iki deneme sonrasında evdeki cips yemler işe yaradı. Sera'nın kedi balıkları için cips yemlerinden vardı haftada bir kullandığım. Onları bir kaç parçaya bölerek attım. Dibe çökmesi avantaj oldu. büyüyüp şiştikçe hem üzerine tutundular hem de yiyip bitirdiler. Her gün 1 tane atıyorum tamamen tüketiyorlar ertesi güne kadar.
Hala herkesin karnı doyuyor mu, keyifleri yerinde mi emin değilim ama şimdilik yolunda gözüküyor her şey.
Hangi aşamada akvaryuma salacağım, 12 cüce vatozla ne yapacağız, akvaryum kaldırır mı gibi sorularım hala mevcut. Onları da gözlemleye araştıra çözeriz herhalde. Gelişmeleri not etmeye devam edeceğim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/160120231812531.jpg[/IMG]
Cüce Vatoz Baba Yavru Bekliyor Olabilir Mi?
Teşekkürler.
Ben artemia olayını tamamen başka anlamışım, yorumu okuyup biraz daha bakınca çözdüm. Onu kenara kaldırıyorum.
Yavrular şimdilik kabuğun içinde. Sürekli gözlemlemeye devam ediyorum.
Plastik yavruluk da aldım aslında ama onda hava akımı daha az olur bir de vantuzları düşebilir diye düşündüğümden fileyi taktım. Ama plastik yavruluğun içinde bir katman vardı, onu tutunacak sert yüzey olarak koyabilirim file yavruluğun içine. ortaya
Normalde balıklara verdiğim pul yemlerden var. Onları iyice parçalar veririm ortaya çıktılarında. Yemezlerse de haşlanmış kapya bibere döneriz. Bakalım kaç yavruyla kalacağız.
Teşekkürler.
Ben artemia olayını tamamen başka anlamışım, yorumu okuyup biraz daha bakınca çözdüm. Onu kenara kaldırıyorum.
Yavrular şimdilik kabuğun içinde. Sürekli gözlemlemeye devam ediyorum.
Plastik yavruluk da aldım aslında ama onda hava akımı daha az olur bir de vantuzları düşebilir diye düşündüğümden fileyi taktım. Ama plastik yavruluğun içinde bir katman vardı, onu tutunacak sert yüzey olarak koyabilirim file yavruluğun içine. ortaya
Normalde balıklara verdiğim pul yemlerden var. Onları iyice parçalar veririm ortaya çıktılarında. Yemezlerse de haşlanmış kapya bibere döneriz. Bakalım kaç yavruyla kalacağız.
Cüce Vatoz Baba Yavru Bekliyor Olabilir Mi?
Herkese teşekkürler öncelikle. Kurtarma operasyonun ilk adımı tamamlandı. Bir hayırlı olsun, Allah analı babalı büyütsün alırız :)
Tül yavruluk aldık, en rahat onda gözlemleyebiliriz diye. Bugün kabuğu olduğu yerden alıp yavruluğa koyduk. Baba içine iyice sıkışmış durumdaydı, yavru - yumurta bir şey göremedik. Vatoz orada aç susuz öldü mü acaba derken çıktı içinden. Akvaryuma geri koyduk. Tam kabuğun da içi boş koyalım yerine diyorduk ki bir kaç çift gözün çipil çipil baktığını fark ettik [:cool:]
Yavruları yine bu kabuğun içinde yavruluğa bıraktık. 4 tane gördüm ama kabuğun içinde daha var mı emin değilim.
Şimdi beslenme fazı için destek rica ediyorum.
Rotifish Artemia Mix almıştım. Biraz kabuğun içine denk gelecek şekilde döktüm ama çok un gibiymiş suya dağılıverdi. Bunu kullanmalı mıyım? Yoksa sebze falan mı haşlayıp koyayım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/080120231225591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/080120231226021.jpg[/IMG]
Herkese teşekkürler öncelikle. Kurtarma operasyonun ilk adımı tamamlandı. Bir hayırlı olsun, Allah analı babalı büyütsün alırız :)
Tül yavruluk aldık, en rahat onda gözlemleyebiliriz diye. Bugün kabuğu olduğu yerden alıp yavruluğa koyduk. Baba içine iyice sıkışmış durumdaydı, yavru - yumurta bir şey göremedik. Vatoz orada aç susuz öldü mü acaba derken çıktı içinden. Akvaryuma geri koyduk. Tam kabuğun da içi boş koyalım yerine diyorduk ki bir kaç çift gözün çipil çipil baktığını fark ettik [:cool:]
Yavruları yine bu kabuğun içinde yavruluğa bıraktık. 4 tane gördüm ama kabuğun içinde daha var mı emin değilim.
Şimdi beslenme fazı için destek rica ediyorum.
Rotifish Artemia Mix almıştım. Biraz kabuğun içine denk gelecek şekilde döktüm ama çok un gibiymiş suya dağılıverdi. Bunu kullanmalı mıyım? Yoksa sebze falan mı haşlayıp koyayım?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/080120231225591.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/080120231226021.jpg[/IMG]
Cüce Vatoz Baba Yavru Bekliyor Olabilir Mi?
Herkese Merhabalar,
Fotoğraftaki kayanın arkasında bir deniz kabuğu var. Bir süredir kayanın altının oyulduğunu ve vatozlardan birinin bu deniz kabuğunun girişinde takıldığını fark ettik. Acaba yavru mu var? Öyleyse nasıl emin olabilirim ve koruyabilirim destek rica ediyorum.
Akvaryumda bir dişi bir erkek cüce vatozumuz var. Aslında bir kaç haftadır bahsettiğim yerde vatozları görüyorum ama dişi mi yoksa erkek mi oradaydı dikkat etmemiştim. Biraz görüş alanımızın da dışında kalıyorlar maalesef. Artık yavru olabileceğinden iyice şüphe edince forumu biraz inceledim, vatozları gözlemledim. Kabuğun başında bekleyenin erkek olduğunu fark ettim.
Buradan anladığım kadarıyla yumurtlama sonrası 5-6 günde yavrular çıkmaya başlıyor ve baba onları kolluyorsa zamanlama açısından kabuğun içinde yavrular olması muhtemel. Bir kaç gündür kafasını kabuğun içerisinden hiç çıkartmadı çünkü.
Emin olmak için ne önerirsiniz? Eğer yavrular varsa korumak için akvaryum içinde bir yavruluk mu hazırlamalıyım yoksa ayrı bir akvaryum mu ayarlamalıyım?
Amacım üretim değil ama akvaryumdaki diğer balıklara da yem olsunlar istemem. Akvaryumda bunlar dışında 2 cüce vatoz (hepsi dişi), kuhliler, katil salyangozlar, adi salyangozlar, SAE ve orta - üstte gezen orta boy balıklar mevcut.
Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/050120231235221.jpg[/IMG]
Herkese Merhabalar,
Fotoğraftaki kayanın arkasında bir deniz kabuğu var. Bir süredir kayanın altının oyulduğunu ve vatozlardan birinin bu deniz kabuğunun girişinde takıldığını fark ettik. Acaba yavru mu var? Öyleyse nasıl emin olabilirim ve koruyabilirim destek rica ediyorum.
Akvaryumda bir dişi bir erkek cüce vatozumuz var. Aslında bir kaç haftadır bahsettiğim yerde vatozları görüyorum ama dişi mi yoksa erkek mi oradaydı dikkat etmemiştim. Biraz görüş alanımızın da dışında kalıyorlar maalesef. Artık yavru olabileceğinden iyice şüphe edince forumu biraz inceledim, vatozları gözlemledim. Kabuğun başında bekleyenin erkek olduğunu fark ettim.
Buradan anladığım kadarıyla yumurtlama sonrası 5-6 günde yavrular çıkmaya başlıyor ve baba onları kolluyorsa zamanlama açısından kabuğun içinde yavrular olması muhtemel. Bir kaç gündür kafasını kabuğun içerisinden hiç çıkartmadı çünkü.
Emin olmak için ne önerirsiniz? Eğer yavrular varsa korumak için akvaryum içinde bir yavruluk mu hazırlamalıyım yoksa ayrı bir akvaryum mu ayarlamalıyım?
Amacım üretim değil ama akvaryumdaki diğer balıklara da yem olsunlar istemem. Akvaryumda bunlar dışında 2 cüce vatoz (hepsi dişi), kuhliler, katil salyangozlar, adi salyangozlar, SAE ve orta - üstte gezen orta boy balıklar mevcut.
Şimdiden teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/050120231235221.jpg[/IMG]
Katil Kim?
Öncelikle teşekkürler herkese.
Yeterince yararlı bakteri kültürü olmamasının sorun olacağını okumuştum ama uzun zamandır boş çalışma, çürüyen bitkiler falan sorun olmaz herhalde demiştim. Yanılmışım.
Bunca şeyi okuyup akvaryum kurduktan, hatta balıkların ortalama ne kadarlık bir tanka ihtiyaç olduğuna bile baktıktan sonra ilk adımda ne kadar balık koymalı sorusu gözümden kaçmış gerçekten.
Geçmişi düzeltemem ama bundan sonrası için ölümler tamamen bitene kadar yeni balık eklememe, su düzenleyicileri kullanmayı bırakma ve filtrenin elyafını bile değiştirmeme gibi önlemlerle ilerleyeceğim. Dünküler son olur diye umuyorum.
[QUOTE=eser97]Merhaba, öncelikle acı tecrübeleriniz için üzüldüm. Ben de benzer bir olayı bitkiler üzerinde yaşadım. Bitkilerimin tamamı aside koymuş gibi eriyip gidiyordu sürekli. Sizin gibi seranın su düzenleyicileri, jbl'in su düzenleyici ve gübreleri, seranın bakteri kültürünü kullanıyordum.[/QUOTE]
Bitkilerle 4 aydır uğraşıyorum. Önce invitro denedik, ama hızlı ekemedik, suyu geç koyduk falan büyütemedik onları. Sonra akvaryumcudan elodea aldık, eridi gitti bir de üstüne salyangoz bastı. En son balık aldığım akvaryumcu da bitki vermişti, o da aynı şekilde eridi gitti resmen. Sadece internetten bir eticaret sitesinden bir akvaryumcudan aldığım bitkiler doğal döngüsü dışında yaprak bile dökmedi. Üstelik geldiklerinde kökleri bile yoktu neredeyse. Cılız dallardı. Elodealar suda serbest yüzerken bile büyüdü köklendi. Aynı su şartlarında gördüğüm fark; akvaryumcu suyundan çıkan bitki ile internetten aldığım daha az köklü ama tertemiz bitkiler oldu benim de. Su düzenleyicilerin negatif / pozitif bir etkisi olmadı gibi gözüküyor bizde.
[QUOTE=Ali~]Geçmiş olsun. Umarım akvaryumu stabil hale getirebilirsiniz. Bence de yeterince bakteri kolonileşmeden çok miktarda canlı eklenmesi ana sorun olabilir. Hele bir de canlıları poşetteki suyla eklediyseniz zaten muhtemelen az olan bakterilerinizi bakteri çatışması sonucu kaybetmiş olabilirsiniz. [/QUOTE]
Suya koyma konusunda sorun yok, iyi bildiğim bir konuydu o. Artık balık poşetlerinde bile yazıyorlar ayrıca [:iyi:]
[QUOTE=FarukGorgun] Hazır damacana kullanımında da 2 ye ayrılıyor herkes. Bu forumda da konusu var. Kendiniz dinlendirirseniz daha iyi olacaktır.
Filtrenizi bırakın biraz temizlenmeden çalışsın. Esas bakteriler orada zaten ve elyafını hersefer atmanıza gerek yok. akvaryum suyu ile yıkayın yeter. Zaten bu kadar kısa sürede atmaya hiç gerek yok.
[/QUOTE]
Aslında filtre temizliği yanlış anlaşılmış olabilir. Sadece en üst katmandaki, kaba kirleri ölü yaprakları falan toplayan tek katman elyafı değiştiriyorum. 2 güne yine kirleniyor zaten. Onun dışında alt katmanlardaki kaba süngerler, matrix, zeolite falan dokunmuyorum.
Damacana su konusundan emin olamadım, damacananın su değerlerine bakacağım. Çeşme sularının kimyasalında bakterisinde değilim ama maalesef aşırı kireçli bizim suyumuz, bardağa doldurduğunuzda bembeyaz oluyor. Su artıma kullanarak bile içilmiyor. Evdeki bitkilere de vermiyorum. Bu yüzden damacana sudan gitmeye devam ederim.
Teşekkürler
[EDIT]TheGhuls,2022-07-22 20:44:14[/EDIT]
Öncelikle teşekkürler herkese.
Yeterince yararlı bakteri kültürü olmamasının sorun olacağını okumuştum ama uzun zamandır boş çalışma, çürüyen bitkiler falan sorun olmaz herhalde demiştim. Yanılmışım.
Bunca şeyi okuyup akvaryum kurduktan, hatta balıkların ortalama ne kadarlık bir tanka ihtiyaç olduğuna bile baktıktan sonra ilk adımda ne kadar balık koymalı sorusu gözümden kaçmış gerçekten.
Geçmişi düzeltemem ama bundan sonrası için ölümler tamamen bitene kadar yeni balık eklememe, su düzenleyicileri kullanmayı bırakma ve filtrenin elyafını bile değiştirmeme gibi önlemlerle ilerleyeceğim. Dünküler son olur diye umuyorum.
[QUOTE=eser97]Merhaba, öncelikle acı tecrübeleriniz için üzüldüm. Ben de benzer bir olayı bitkiler üzerinde yaşadım. Bitkilerimin tamamı aside koymuş gibi eriyip gidiyordu sürekli. Sizin gibi seranın su düzenleyicileri, jbl'in su düzenleyici ve gübreleri, seranın bakteri kültürünü kullanıyordum.[/QUOTE]
Bitkilerle 4 aydır uğraşıyorum. Önce invitro denedik, ama hızlı ekemedik, suyu geç koyduk falan büyütemedik onları. Sonra akvaryumcudan elodea aldık, eridi gitti bir de üstüne salyangoz bastı. En son balık aldığım akvaryumcu da bitki vermişti, o da aynı şekilde eridi gitti resmen. Sadece internetten bir eticaret sitesinden bir akvaryumcudan aldığım bitkiler doğal döngüsü dışında yaprak bile dökmedi. Üstelik geldiklerinde kökleri bile yoktu neredeyse. Cılız dallardı. Elodealar suda serbest yüzerken bile büyüdü köklendi. Aynı su şartlarında gördüğüm fark; akvaryumcu suyundan çıkan bitki ile internetten aldığım daha az köklü ama tertemiz bitkiler oldu benim de. Su düzenleyicilerin negatif / pozitif bir etkisi olmadı gibi gözüküyor bizde.
[QUOTE=Ali~]Geçmiş olsun. Umarım akvaryumu stabil hale getirebilirsiniz. Bence de yeterince bakteri kolonileşmeden çok miktarda canlı eklenmesi ana sorun olabilir. Hele bir de canlıları poşetteki suyla eklediyseniz zaten muhtemelen az olan bakterilerinizi bakteri çatışması sonucu kaybetmiş olabilirsiniz. [/QUOTE]
Suya koyma konusunda sorun yok, iyi bildiğim bir konuydu o. Artık balık poşetlerinde bile yazıyorlar ayrıca [:iyi:]
[QUOTE=FarukGorgun] Hazır damacana kullanımında da 2 ye ayrılıyor herkes. Bu forumda da konusu var. Kendiniz dinlendirirseniz daha iyi olacaktır.
Filtrenizi bırakın biraz temizlenmeden çalışsın. Esas bakteriler orada zaten ve elyafını hersefer atmanıza gerek yok. akvaryum suyu ile yıkayın yeter. Zaten bu kadar kısa sürede atmaya hiç gerek yok.
[/QUOTE]
Aslında filtre temizliği yanlış anlaşılmış olabilir. Sadece en üst katmandaki, kaba kirleri ölü yaprakları falan toplayan tek katman elyafı değiştiriyorum. 2 güne yine kirleniyor zaten. Onun dışında alt katmanlardaki kaba süngerler, matrix, zeolite falan dokunmuyorum.
Damacana su konusundan emin olamadım, damacananın su değerlerine bakacağım. Çeşme sularının kimyasalında bakterisinde değilim ama maalesef aşırı kireçli bizim suyumuz, bardağa doldurduğunuzda bembeyaz oluyor. Su artıma kullanarak bile içilmiyor. Evdeki bitkilere de vermiyorum. Bu yüzden damacana sudan gitmeye devam ederim.
Teşekkürler
[EDIT]TheGhuls,2022-07-22 20:44:14[/EDIT]
Katil Kim?
Herkese Merhabalar,
Çözüm bulabilmek adına olabildiğince detaylı şekilde anlatmaya çalışacağım durumu.
Akvaryum hazırlığı esnasında ve tabi sonrasında da buradan çok faydalandım. Akvaryum tasarımında da, filtrede de, balıklar da burası sayesinde hayli bilgili durumdaydım. Çocukluğumda da akvaryumumuz oldu. Son 2 ayda yaşadıklarımızın yaşandığını hiç görmedim. Buralarda da okumadım.
Görüşlerinizle 2 aylık tanktaki "Katil"in kim ya da ne olduğunu umarım bulabiliriz. Katiller de olabilir tabi.
Şimdiden teşekkürler.
[B]Akvaryum özet bilgi:
[/B]
Yaklaşık 150 lt; cama cam, buhar camı kapaklı
Yan sumplu; filtrasyonda sachem matrix, eurostars zeolit görev yapıyor (tabi katmanlarda sünger, sera aquaclear ve elyaf da var); Sump motoru 12wlık.
Low-Tech Bitkili: Eledoa, Ludwiga, Ceylon Zeytin ve rapenda + 2 marimo
Işıklandırma: AquaPlant Full Spectrum (akvaryum doğrudan güneş görmüyor, gündüzleri genelde karanlık, günde 8 saat aydınlatma çalışıyor (16:00 - 24:00 arası)
Isıtıcı şimdilik yok; sabit sıcaklık 26-27 derece
Zemin: Aqualava Grand Lav Taşı üzerine Aquaclay
Ek dekorason: Yatı kökü, dragon stone + 2 tane figür (balıklar öncesinde 3 ay suda bekledi, salınım kontrol edildi)
Bir fotoğraf da ekledim.
[B]Kronolojik olarak;[/B]
Nisan - Mayıs 2022: Akvaryumun dekorasyonu, su ve bitkilendirme. Yukarıda saydıklarım öncesi farklı bitkilere denedik ama akvaryumculardan aldıklarımın hepsi çürüdü. Eridi. Salyangozlar üredi, büyüdü.. Bu süre zarfında hiç balık koymadan biraz akvaryumun oturmasını bekledik, gözlemledik. Salyangoz izledik. En son yeni bitikler aldık diktik, onlar sorunsuz tuttu.
Haziran 2022: Ayın başında akvaryumcuya mevcut setimizi anlatarak bir grup balık satın aldık. Aşağıda tam sayıları ve cinsleri ile birlikte iletiyorum.
Orta - Üst:
Kırmızı Neon Günışığı Tetra x 6
Siyah Fantom Tetra x 6
Kalem Balığı x 6
Denisonii Kırmızı Flaş Barb x 2
Labio (Frentus) x 3 (siyah, alacalı, albino)
SAE x 2
Beta (erkek ve sanıyorum honeymoon) x 1
Dip:
Kuhli x2
Tarak x2
Cory x4 (2 panda 2 komando)
Cüce Vatos x 2
+ Adi salyangoz nüfus planlaması için Helena x2
Hangileri hangileri ile birlikte takılabilir konusunu biraz araştırmıştım. Bazı yanyana olmayacakları ya da bitkilerle aynı akvaryuma uygun olmayacakları az çok biliyorum. Aklımda bir kaç tür de vardı ancak bu noktada akvaryumcunun elindekilerle anlamlı bir aile kurmasına biraz izin verdim. Her defasında da birlikte yaşayabilirler mi diye sorguladım. Genelde orada da aynı akvaryumda takılıp takılmadıklarına; o esnada kavga edip etmediklerine de bakmaya çalıştım.
Bununla birlikte akvaryumcu bize SERA'nın Aquatan, Nitrivec ve toxivec verdi ve bugün balıklar öncesi su değişiminde bunları mutlaka kullanın. Bu sayede kaybınız olmaz, en fazla %5 dedi.
+ metilen mavisi de aldık.
Mama olarak da SERA'nın 3 çeşit pul yemini aldık. Günlük dönüşümlü olarak kullanıyoruz. Vipan temel yem, Flora bitkisel yem, San renk yemi. + 2 çeşit de dipçiler için hafta 1 atmak için dip yemi aldık. Yemlerin hepsi taze kapalı kutu bu arada. Kovadan bölme değildi.
Bu set ile eve gittik. Önce dip çekimi ve filtre temizliği yaptık.
Su olarak sadece Getir'in Kuzeyden damacana suyunu kullandık.
Su yenilemesi sonrası da SERA nın 3 katkısını belirtilen miktarlarda içine döktük. Metilen mavisinden de belirtilen ölçekte koyduk. Ama sonrasında bunun bir hata olabileceğini ve yararlı bakterilerin de öleceğini düşünerek hemen suyun yarısını geri çektik, filtreleri temizledik, tekrar damacana su bastık ve sadece SERAnın düzenleyicilerinden belirtilen miktarlardan biraz daha az kullanarak devam ettik.
Bitkilerin dibine de bu arada kapsül gübre yerleştirip iyice gömdük.
Arkasından balıkları suya alıştırarak, bilinen yöntemle adım adım suya aldık.
Ve seyre koyulduk.
İlk akşam buhar camını kapatmadık.
Su bitimi ile cam bitimi arasında 3 parmak kadar mesafe var.
İlk aşamayı özellikle detaylı aktardım ilk ölümler buradaki bir hatadan kaynaklanıyor olabilir.
Bundan sonraki süreçte yine başımıza gelenleri zamanlamaya göre anlatmaya çalışacağım.
Haziran - Temmuz 22 aylarındaki rutinlerimiz:
- Her hafta %10 - 20 bandında dip ve filtre bölümünden su çekimi, filtre elyaf değişimi, her su değişiminde eklediğimiz su miktarına göre bir kaç damla SERA nın su düzenleyicileri
- Sabah - Akşam yemleme; haftada 1 kere 1-2 adet dip yemi
- Sıcaklık, ışık stabil
- Bitkilerde düzenli büyüme hatta baya bir büyüme olduğundan geçen hafta budadık, budadıklarımızı tekrar diktik onlar da büyümeye başladı.
İlk balık koymamızın ertesi gün:
1 tarak ve 1 albino labio intihar etmişti.
İlk hafta sonunda:
Betanın sabah sağlam olan kuyruğunu akşam bir anda yok oldu; birine diklendi ya da bir şeyden ürktü diye düşündük. Yüzmesinde bir sorun yoktu.
Siyah Labionun kendi rengi ve kuyruğundaki kırmızılıklar solmaya başladı
Gün Işığı Tetralarından birinde de renk solması oldu
2-4. haftada:
Önce rengi solan iki balık bunlara ne oluyor acaba, neden renk soluyor derken 1-2 günde öldü.
Sonra 3-4 günde bir corylerden, diğer tetralardan ölümler başladı.
Sanıyorum ilk 1 ayda toplamda 5 ya da 6 balık hepsi birbirinden farklı ölümler. Komando coryler, tetralardan birer tane gibi. Komando Coryler dışında hiç aynı türden iki balık ölmedi. Hep tekil ölümler.
Kiminde kuyruk erimesi gördük, kiminde görünür hiç bir şey yok, birinin karnı hafif kırmızıydı. Kimi su yüzeyinde takılarak öldü, kimi de dipte filtreye sürüklendi. Sabit bir sebep / sonuç gözlemleyemedik.
Suda önemli bir problem olsa (amonyak vs. ) hepsi birden ölürdü ya da birden olurdu diyerek genel problemin yaşam süresi ve / veya kavga olabileceğini düşündük. Sürekli izledik.
Bu sırada SAE'lerden biri; Son kalan Labio; Fantom Tetralar da çok güzel büyüdü. Vatoslarında maşallahı oldu.
SAElerden diğeri alırken de öbürüne göre biraz küçüktü ama o neredeyse hiç büyümedi.
SAE ve Labio genel olarak birbirilerini ya da diğerlerini kovalıyorlar ama hiç sert vuruşlar gözlemlemedik. SAE gerçekten SAE bu arada, onu araştırdım. Son Labio da yalnızdı. Başka türünden kimse kalmadı.
Beta genelde yalnız, yüzeye yakın takılıyor, arada aşağılarda kovalamaca oluyor ama yine sert bir durum gözümüze çarpmadı.
Kalemler kendi aralarında takılıyorlar ama daha çok yan yana kur yapar gibiler. Sadece aralarında birinin rengi diğerlerine göre bir tık daha koyu, sanki en baskın o gibi kovalamacada.
Diğerleri zaten kendi tıkırında.
Helena'nın bunlarla alakası var mı bilmiyorum ama bebe salyangozları hallediyor, büyüdükleri için dokunamadığı 5-6 adi salyangoz da akvaryumda büyümeye ve kurlaşmaya devam ediyor.
İlk ay sonrasında: Akvaryumcuya yeniden gittik. Durumu anlattık.
PH - GH ölçmemizi önerdi. PH & GH normalse de Nitrit, Nitrat ölçmek gerekebilir dedi.
SERA Vitamin verdi.
PH - GH normal seviyede çıktı. Zaten dinlenmiş damacana su kullanıyorduk.
Vitamini günde - 2 günde bir mamaya karıştırdık bir kaç sefer. Sonra da suya bir iki damla attık. Sonrasında bıraktık. Yemlerde de zaten vitamin var.
Bu sırada Beta'nın kuyruk gelişimi hızlansın diye ona SERA nın Beta mamasını aldık. Günde 1 ondan kullanıyor. Durumu hala iyi.
2. ayda da rutin su çekimi (10-20 lt) ve filtre temizliğine devam ettik. Ölüm sıklığı azaldı. Ancak tamamen durmadı maalesef.
5 Gün önce de dipten su çekimini 1/3 oranında yaptık amonyak endişesi ile. Bu hafta da öyle yapacağız.
Her sabah, ölen var mı diye bakmaya korkar oldum. İlk bir kaçını normal karşılasak da gidişata çare bulamamak canımızı sıktı.
Akvaryumcu tanıdıklardan da görüş aldık. Kimse tek bir sebep / çözüm söyleyemedi.
Son olarak dün panda corylerden biri ölüp; arkasında da Labio intihar edince artık burada yazmaya karar verdim. Son Labio buhar camı ile akvaryum arasındaki 1 parmaklık aralıktan atlamayı başarmış, atladıktan sonra da yürümüş sanıyorum biraz uzak mesafedeydi. Suda ani bir değişim olmadı, son su değişiminden bu yana 5 gün geçmişti.
Ailede bir hüzün ve endişe havası hakim akvaryum başında. Heyecanla başladığımız bu iş hobi yapacağız derken hayvanlara zarar mı veriyoruza kadar geldi. Hayata dönüş için değerli önerilerinizi ve yorumlarınızı bekliyoruz.
22 Temmuz 22 Son durum da kalanlarla bitireyim:
Orta - Üst:
Kırmızı Neon Günışığı Tetra x 5
Siyah Fantom Tetra x 5
Kalem Balığı x 5
Denisonii Kırmızı Flaş Barb x 2 (ne kokar ne bulaşırlar kimseye)
SAE x 2 (1i tetralarla aynı boyda, diğeri cüce vatoz kadar oldu)
Beta x 1 (kuyruğu uzuyor yeniden)
Dip:
Kuhli x2 (+2 Pango Kuhli)
Tarak x1
Cory x1 (panda)
Cüce Vatos x 2
+2 Helena +5 orta boy adi salyangoz
Fotoğraf ilk günden:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/220720221455031.jpg[/IMG]
Herkese Merhabalar,
Çözüm bulabilmek adına olabildiğince detaylı şekilde anlatmaya çalışacağım durumu.
Akvaryum hazırlığı esnasında ve tabi sonrasında da buradan çok faydalandım. Akvaryum tasarımında da, filtrede de, balıklar da burası sayesinde hayli bilgili durumdaydım. Çocukluğumda da akvaryumumuz oldu. Son 2 ayda yaşadıklarımızın yaşandığını hiç görmedim. Buralarda da okumadım.
Görüşlerinizle 2 aylık tanktaki "Katil"in kim ya da ne olduğunu umarım bulabiliriz. Katiller de olabilir tabi.
Şimdiden teşekkürler.
[B]Akvaryum özet bilgi:
[/B]
Yaklaşık 150 lt; cama cam, buhar camı kapaklı
Yan sumplu; filtrasyonda sachem matrix, eurostars zeolit görev yapıyor (tabi katmanlarda sünger, sera aquaclear ve elyaf da var); Sump motoru 12wlık.
Low-Tech Bitkili: Eledoa, Ludwiga, Ceylon Zeytin ve rapenda + 2 marimo
Işıklandırma: AquaPlant Full Spectrum (akvaryum doğrudan güneş görmüyor, gündüzleri genelde karanlık, günde 8 saat aydınlatma çalışıyor (16:00 - 24:00 arası)
Isıtıcı şimdilik yok; sabit sıcaklık 26-27 derece
Zemin: Aqualava Grand Lav Taşı üzerine Aquaclay
Ek dekorason: Yatı kökü, dragon stone + 2 tane figür (balıklar öncesinde 3 ay suda bekledi, salınım kontrol edildi)
Bir fotoğraf da ekledim.
[B]Kronolojik olarak;[/B]
Nisan - Mayıs 2022: Akvaryumun dekorasyonu, su ve bitkilendirme. Yukarıda saydıklarım öncesi farklı bitkilere denedik ama akvaryumculardan aldıklarımın hepsi çürüdü. Eridi. Salyangozlar üredi, büyüdü.. Bu süre zarfında hiç balık koymadan biraz akvaryumun oturmasını bekledik, gözlemledik. Salyangoz izledik. En son yeni bitikler aldık diktik, onlar sorunsuz tuttu.
Haziran 2022: Ayın başında akvaryumcuya mevcut setimizi anlatarak bir grup balık satın aldık. Aşağıda tam sayıları ve cinsleri ile birlikte iletiyorum.
Orta - Üst:
Kırmızı Neon Günışığı Tetra x 6
Siyah Fantom Tetra x 6
Kalem Balığı x 6
Denisonii Kırmızı Flaş Barb x 2
Labio (Frentus) x 3 (siyah, alacalı, albino)
SAE x 2
Beta (erkek ve sanıyorum honeymoon) x 1
Dip:
Kuhli x2
Tarak x2
Cory x4 (2 panda 2 komando)
Cüce Vatos x 2
+ Adi salyangoz nüfus planlaması için Helena x2
Hangileri hangileri ile birlikte takılabilir konusunu biraz araştırmıştım. Bazı yanyana olmayacakları ya da bitkilerle aynı akvaryuma uygun olmayacakları az çok biliyorum. Aklımda bir kaç tür de vardı ancak bu noktada akvaryumcunun elindekilerle anlamlı bir aile kurmasına biraz izin verdim. Her defasında da birlikte yaşayabilirler mi diye sorguladım. Genelde orada da aynı akvaryumda takılıp takılmadıklarına; o esnada kavga edip etmediklerine de bakmaya çalıştım.
Bununla birlikte akvaryumcu bize SERA'nın Aquatan, Nitrivec ve toxivec verdi ve bugün balıklar öncesi su değişiminde bunları mutlaka kullanın. Bu sayede kaybınız olmaz, en fazla %5 dedi.
+ metilen mavisi de aldık.
Mama olarak da SERA'nın 3 çeşit pul yemini aldık. Günlük dönüşümlü olarak kullanıyoruz. Vipan temel yem, Flora bitkisel yem, San renk yemi. + 2 çeşit de dipçiler için hafta 1 atmak için dip yemi aldık. Yemlerin hepsi taze kapalı kutu bu arada. Kovadan bölme değildi.
Bu set ile eve gittik. Önce dip çekimi ve filtre temizliği yaptık.
Su olarak sadece Getir'in Kuzeyden damacana suyunu kullandık.
Su yenilemesi sonrası da SERA nın 3 katkısını belirtilen miktarlarda içine döktük. Metilen mavisinden de belirtilen ölçekte koyduk. Ama sonrasında bunun bir hata olabileceğini ve yararlı bakterilerin de öleceğini düşünerek hemen suyun yarısını geri çektik, filtreleri temizledik, tekrar damacana su bastık ve sadece SERAnın düzenleyicilerinden belirtilen miktarlardan biraz daha az kullanarak devam ettik.
Bitkilerin dibine de bu arada kapsül gübre yerleştirip iyice gömdük.
Arkasından balıkları suya alıştırarak, bilinen yöntemle adım adım suya aldık.
Ve seyre koyulduk.
İlk akşam buhar camını kapatmadık.
Su bitimi ile cam bitimi arasında 3 parmak kadar mesafe var.
İlk aşamayı özellikle detaylı aktardım ilk ölümler buradaki bir hatadan kaynaklanıyor olabilir.
Bundan sonraki süreçte yine başımıza gelenleri zamanlamaya göre anlatmaya çalışacağım.
Haziran - Temmuz 22 aylarındaki rutinlerimiz:
- Her hafta %10 - 20 bandında dip ve filtre bölümünden su çekimi, filtre elyaf değişimi, her su değişiminde eklediğimiz su miktarına göre bir kaç damla SERA nın su düzenleyicileri
- Sabah - Akşam yemleme; haftada 1 kere 1-2 adet dip yemi
- Sıcaklık, ışık stabil
- Bitkilerde düzenli büyüme hatta baya bir büyüme olduğundan geçen hafta budadık, budadıklarımızı tekrar diktik onlar da büyümeye başladı.
İlk balık koymamızın ertesi gün:
1 tarak ve 1 albino labio intihar etmişti.
İlk hafta sonunda:
Betanın sabah sağlam olan kuyruğunu akşam bir anda yok oldu; birine diklendi ya da bir şeyden ürktü diye düşündük. Yüzmesinde bir sorun yoktu.
Siyah Labionun kendi rengi ve kuyruğundaki kırmızılıklar solmaya başladı
Gün Işığı Tetralarından birinde de renk solması oldu
2-4. haftada:
Önce rengi solan iki balık bunlara ne oluyor acaba, neden renk soluyor derken 1-2 günde öldü.
Sonra 3-4 günde bir corylerden, diğer tetralardan ölümler başladı.
Sanıyorum ilk 1 ayda toplamda 5 ya da 6 balık hepsi birbirinden farklı ölümler. Komando coryler, tetralardan birer tane gibi. Komando Coryler dışında hiç aynı türden iki balık ölmedi. Hep tekil ölümler.
Kiminde kuyruk erimesi gördük, kiminde görünür hiç bir şey yok, birinin karnı hafif kırmızıydı. Kimi su yüzeyinde takılarak öldü, kimi de dipte filtreye sürüklendi. Sabit bir sebep / sonuç gözlemleyemedik.
Suda önemli bir problem olsa (amonyak vs. ) hepsi birden ölürdü ya da birden olurdu diyerek genel problemin yaşam süresi ve / veya kavga olabileceğini düşündük. Sürekli izledik.
Bu sırada SAE'lerden biri; Son kalan Labio; Fantom Tetralar da çok güzel büyüdü. Vatoslarında maşallahı oldu.
SAElerden diğeri alırken de öbürüne göre biraz küçüktü ama o neredeyse hiç büyümedi.
SAE ve Labio genel olarak birbirilerini ya da diğerlerini kovalıyorlar ama hiç sert vuruşlar gözlemlemedik. SAE gerçekten SAE bu arada, onu araştırdım. Son Labio da yalnızdı. Başka türünden kimse kalmadı.
Beta genelde yalnız, yüzeye yakın takılıyor, arada aşağılarda kovalamaca oluyor ama yine sert bir durum gözümüze çarpmadı.
Kalemler kendi aralarında takılıyorlar ama daha çok yan yana kur yapar gibiler. Sadece aralarında birinin rengi diğerlerine göre bir tık daha koyu, sanki en baskın o gibi kovalamacada.
Diğerleri zaten kendi tıkırında.
Helena'nın bunlarla alakası var mı bilmiyorum ama bebe salyangozları hallediyor, büyüdükleri için dokunamadığı 5-6 adi salyangoz da akvaryumda büyümeye ve kurlaşmaya devam ediyor.
İlk ay sonrasında: Akvaryumcuya yeniden gittik. Durumu anlattık.
PH - GH ölçmemizi önerdi. PH & GH normalse de Nitrit, Nitrat ölçmek gerekebilir dedi.
SERA Vitamin verdi.
PH - GH normal seviyede çıktı. Zaten dinlenmiş damacana su kullanıyorduk.
Vitamini günde - 2 günde bir mamaya karıştırdık bir kaç sefer. Sonra da suya bir iki damla attık. Sonrasında bıraktık. Yemlerde de zaten vitamin var.
Bu sırada Beta'nın kuyruk gelişimi hızlansın diye ona SERA nın Beta mamasını aldık. Günde 1 ondan kullanıyor. Durumu hala iyi.
2. ayda da rutin su çekimi (10-20 lt) ve filtre temizliğine devam ettik. Ölüm sıklığı azaldı. Ancak tamamen durmadı maalesef.
5 Gün önce de dipten su çekimini 1/3 oranında yaptık amonyak endişesi ile. Bu hafta da öyle yapacağız.
Her sabah, ölen var mı diye bakmaya korkar oldum. İlk bir kaçını normal karşılasak da gidişata çare bulamamak canımızı sıktı.
Akvaryumcu tanıdıklardan da görüş aldık. Kimse tek bir sebep / çözüm söyleyemedi.
Son olarak dün panda corylerden biri ölüp; arkasında da Labio intihar edince artık burada yazmaya karar verdim. Son Labio buhar camı ile akvaryum arasındaki 1 parmaklık aralıktan atlamayı başarmış, atladıktan sonra da yürümüş sanıyorum biraz uzak mesafedeydi. Suda ani bir değişim olmadı, son su değişiminden bu yana 5 gün geçmişti.
Ailede bir hüzün ve endişe havası hakim akvaryum başında. Heyecanla başladığımız bu iş hobi yapacağız derken hayvanlara zarar mı veriyoruza kadar geldi. Hayata dönüş için değerli önerilerinizi ve yorumlarınızı bekliyoruz.
22 Temmuz 22 Son durum da kalanlarla bitireyim:
Orta - Üst:
Kırmızı Neon Günışığı Tetra x 5
Siyah Fantom Tetra x 5
Kalem Balığı x 5
Denisonii Kırmızı Flaş Barb x 2 (ne kokar ne bulaşırlar kimseye)
SAE x 2 (1i tetralarla aynı boyda, diğeri cüce vatoz kadar oldu)
Beta x 1 (kuyruğu uzuyor yeniden)
Dip:
Kuhli x2 (+2 Pango Kuhli)
Tarak x1
Cory x1 (panda)
Cüce Vatos x 2
+2 Helena +5 orta boy adi salyangoz
Fotoğraf ilk günden:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235899/220720221455031.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
