ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bjkli17
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Mayıs 2022 02:24
Son Ziyaret:
06 Nisan 2023 20:14
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
nurettin
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
nurettin
SON 6 MESAJI
Diy Sitrik Asit Hakkında Bir Soru
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/231220220134501.jpg[/IMG]
resimde ok işaretiyle göstermiş olduğum küçük olan oring contanın ölçüleri hakkında bilgisi olan var mı arkadaşlar. ölçülerini tam olarak bilmediğimden sipariş veremiyorum. yardımcı olacak arkadaşların cevabını bekliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/231220220134501.jpg[/IMG]
resimde ok işaretiyle göstermiş olduğum küçük olan oring contanın ölçüleri hakkında bilgisi olan var mı arkadaşlar. ölçülerini tam olarak bilmediğimden sipariş veremiyorum. yardımcı olacak arkadaşların cevabını bekliyorum.
Seachem Sıvı Gübrelerin Kullanımı İle İlgili Soru
Merhaba. Seachem gübrelerin kullanımı ile ilgili sorum olacak. Öncelikle akvaryum su değerlerini ölecek elimde herhangi bir test kiti yoktur. Bitkilerin güzel gelişim gösterse de optimum gelişime kavuşturamıyorum. Aydınlatma 100 litre akvaryuma 36w powerled(24w soğuk beyaz 6500k,10w full spektrum, 2w uv şeklinde) aydınlatmayla ilgili herhangi bir sorunum olduğunu düşünmüyorum. Çünkü daha önce çok farklıydı tavsiyelere göre bir ayar çektim ve bu şekilde dizayn ettim. Co2 de saniyede 1 damla şeklide diy sitrik asit karbonat düzeneği. Asıl konuya gelirsek seachem gübrelerin kullanımı ile ilgili. Verilmesi gereken dozajlarda gübre kullanıyorum. Bitkilerde yinede eksiklik belirtileri oluşuyor. Bitkilerin bazılarında en alt yapraklarında önce delik oluyor sonra sararıp dökülüyorlar. Çoğu bitkide yapraklarda yeşil nokta yokunu oluşuyor. Bu da bitkilerin yeterli besin alamadığını gösteriyor diye düşünüyorum. Akvaryumda bitki yoğunluğu çok fazla. Bu gübrelerin kullanımını arttırmak gerekli diye düşünüyorum ve bunu ne oranda arttırmak gerekli, normal kullanımın kaç kat vs mesela. Bilgili arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
Merhaba. Seachem gübrelerin kullanımı ile ilgili sorum olacak. Öncelikle akvaryum su değerlerini ölecek elimde herhangi bir test kiti yoktur. Bitkilerin güzel gelişim gösterse de optimum gelişime kavuşturamıyorum. Aydınlatma 100 litre akvaryuma 36w powerled(24w soğuk beyaz 6500k,10w full spektrum, 2w uv şeklinde) aydınlatmayla ilgili herhangi bir sorunum olduğunu düşünmüyorum. Çünkü daha önce çok farklıydı tavsiyelere göre bir ayar çektim ve bu şekilde dizayn ettim. Co2 de saniyede 1 damla şeklide diy sitrik asit karbonat düzeneği. Asıl konuya gelirsek seachem gübrelerin kullanımı ile ilgili. Verilmesi gereken dozajlarda gübre kullanıyorum. Bitkilerde yinede eksiklik belirtileri oluşuyor. Bitkilerin bazılarında en alt yapraklarında önce delik oluyor sonra sararıp dökülüyorlar. Çoğu bitkide yapraklarda yeşil nokta yokunu oluşuyor. Bu da bitkilerin yeterli besin alamadığını gösteriyor diye düşünüyorum. Akvaryumda bitki yoğunluğu çok fazla. Bu gübrelerin kullanımını arttırmak gerekli diye düşünüyorum ve bunu ne oranda arttırmak gerekli, normal kullanımın kaç kat vs mesela. Bilgili arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
Monte Carlo Sorunu
Teşekkürler cevap için. Bir de dediğin gibi ışığı azaltıp deneyeyim belirli bir süre bakalım değişim olacak mı. Aydınlatma aslında 36w+ 24w şeklinde iki ayrı el yapımı armatür 36wlık olan 2 sıra şeklinde. Bunu gerçi daha öncede bu şekil denemiştim gelişim az çok vardı şimdikine göre ama sıkıntı aynıydı ondan dolayı ekstradan ışık arttırmıştım. Ama göründüğü gibi verimli bir sonuç elde edemedim. Diğer bitkilerimde verimi çok iyi alıyordum ama bi monteler verimsiz kalıyordu 60w ışıkta. Dediğin gibi yapayım ışık azaltayım da deneyeyim.
Teşekkürler cevap için. Bir de dediğin gibi ışığı azaltıp deneyeyim belirli bir süre bakalım değişim olacak mı. Aydınlatma aslında 36w+ 24w şeklinde iki ayrı el yapımı armatür 36wlık olan 2 sıra şeklinde. Bunu gerçi daha öncede bu şekil denemiştim gelişim az çok vardı şimdikine göre ama sıkıntı aynıydı ondan dolayı ekstradan ışık arttırmıştım. Ama göründüğü gibi verimli bir sonuç elde edemedim. Diğer bitkilerimde verimi çok iyi alıyordum ama bi monteler verimsiz kalıyordu 60w ışıkta. Dediğin gibi yapayım ışık azaltayım da deneyeyim.
Monte Carlo Sorunu
Merhabalar, akvaryumu kuralı yaklaşık 1 seneden fazla olmuştur, her şey gayet iyi herhangi bir problem yok fakat tek problem monte carlo bitkisinin gelişiminde. Monte carlolarları dikeli 4 5 ay olmuştur. Üzerinden bu kadar zaman geçmesine rağmen bu bitkilerin gelişiminde ilerleme kaydedemiyorum. Fotosentez var çok nadir de olsa ufaktan filizlenmeler oluyor ama çok nadir. Ama bir süre sonra kararıyorlar ve çürüyorlar bu kısımlar, görünümleri tamamen koyu bir hal aldılar ve yapraklar çok ufak ve üzerinde nokta yosunları oluşuyor. Tek problemim bu bitkinin gelişiminde. Hatam nedir yapılabilecek bir şeyler var mıdır tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum.
Akvaryum:80x35x45(h) 126 litre
Zemin:lav kırığı üstüne jbl manado+ kum içine yerleştirilmiş jbl misket gübrelerim de var
Aydınlatma: 60w power led, ledlerin yarısı 6500k soğuk beyaz,yarısı full spektrum şeklinde. 90 derecelik lensler takılı
Su değerleri: nitrat 10 15ppm arasında, nitrat:0 ppm diğer değerlerde optimum
Sıcaklık:24-25 derece
Co2 el yapımı sitrik asit karbonat reaksiyonu saniyede 2 kabarcık[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/120720221644531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/120720221645391.jpg[/IMG][EDIT]bjkli17,2022-07-12 16:45:47[/EDIT]
Merhabalar, akvaryumu kuralı yaklaşık 1 seneden fazla olmuştur, her şey gayet iyi herhangi bir problem yok fakat tek problem monte carlo bitkisinin gelişiminde. Monte carlolarları dikeli 4 5 ay olmuştur. Üzerinden bu kadar zaman geçmesine rağmen bu bitkilerin gelişiminde ilerleme kaydedemiyorum. Fotosentez var çok nadir de olsa ufaktan filizlenmeler oluyor ama çok nadir. Ama bir süre sonra kararıyorlar ve çürüyorlar bu kısımlar, görünümleri tamamen koyu bir hal aldılar ve yapraklar çok ufak ve üzerinde nokta yosunları oluşuyor. Tek problemim bu bitkinin gelişiminde. Hatam nedir yapılabilecek bir şeyler var mıdır tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum.
Akvaryum:80x35x45(h) 126 litre
Zemin:lav kırığı üstüne jbl manado+ kum içine yerleştirilmiş jbl misket gübrelerim de var
Aydınlatma: 60w power led, ledlerin yarısı 6500k soğuk beyaz,yarısı full spektrum şeklinde. 90 derecelik lensler takılı
Su değerleri: nitrat 10 15ppm arasında, nitrat:0 ppm diğer değerlerde optimum
Sıcaklık:24-25 derece
Co2 el yapımı sitrik asit karbonat reaksiyonu saniyede 2 kabarcık[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/120720221644531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/120720221645391.jpg[/IMG][EDIT]bjkli17,2022-07-12 16:45:47[/EDIT]
Diy Co2 Sorunu
Valla çözemedim sorunu, bu olay başıma 2. Sistemimde 2. Kez başıma geliyor 5 6 aylık doğru düzgün kullandıktan sonra. Kaçak olsa çok büyük bir kaçak olurki öyle birşey yok, tepkimeyi elle sıkarak başlatıyorum, fakat ince ayar vanasını açıp basınç yükseltip sabitlemek isterken sitrik asit hortumda bellirli bi noktaya kadar yükseliyor ama karbonat şişesine geçişi sağlayamıyor.
Valla çözemedim sorunu, bu olay başıma 2. Sistemimde 2. Kez başıma geliyor 5 6 aylık doğru düzgün kullandıktan sonra. Kaçak olsa çok büyük bir kaçak olurki öyle birşey yok, tepkimeyi elle sıkarak başlatıyorum, fakat ince ayar vanasını açıp basınç yükseltip sabitlemek isterken sitrik asit hortumda bellirli bi noktaya kadar yükseliyor ama karbonat şişesine geçişi sağlayamıyor.
Diy Co2 Sorunu
Merhaba arkadaşlar, bir müddet kullandığım diy co2 sisteminde sorun yaşıyorum. Aldığımdan beri 5 kez reaksiyon bitene kadar kullandım fakat son kurulumda bir müddet reaksiyon gerçekleştikten sonra reaksiyon durdu, sitrik asit geçişi karbonat kısmına artık geçmiyor. Düzeneği yeniden kurdum fakat sitrik asit kısmını sıkıp karbonata geçişi sağlıyorum karbonat köpürüyor sonrasında basınç ayarlaması için ince ayar vanasını açıyorum sitrik asidi çekip basıncı istediğim seviyeye getirmek içim ama bir türlü sitrik asidi karbonat kısmına geçmiyor. Bu sistemi daha öncede kullandım aynı sorunu yaşamıştım tekrardan aldım şimdi yine aynı problem belli bir süre kullandıktan sonra. Böyle bir sorunla karşılaşan arkafaşlar oldu mu, çözüm nedir eğer bir çözümü varsa yardımcı olabilir misiniz? Kullandığım diy co2 sistem resimdeki gibidir. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/050720221123371.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar, bir müddet kullandığım diy co2 sisteminde sorun yaşıyorum. Aldığımdan beri 5 kez reaksiyon bitene kadar kullandım fakat son kurulumda bir müddet reaksiyon gerçekleştikten sonra reaksiyon durdu, sitrik asit geçişi karbonat kısmına artık geçmiyor. Düzeneği yeniden kurdum fakat sitrik asit kısmını sıkıp karbonata geçişi sağlıyorum karbonat köpürüyor sonrasında basınç ayarlaması için ince ayar vanasını açıyorum sitrik asidi çekip basıncı istediğim seviyeye getirmek içim ama bir türlü sitrik asidi karbonat kısmına geçmiyor. Bu sistemi daha öncede kullandım aynı sorunu yaşamıştım tekrardan aldım şimdi yine aynı problem belli bir süre kullandıktan sonra. Böyle bir sorunla karşılaşan arkafaşlar oldu mu, çözüm nedir eğer bir çözümü varsa yardımcı olabilir misiniz? Kullandığım diy co2 sistem resimdeki gibidir. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235366/050720221123371.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 09:39
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 10 Yıl Aradan Sonra.. kocoglu, 09:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Omer1881, 08:40
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 07:13
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:46
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 09:32
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 09:08
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 09:08
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 09:08
- C. Vatoz, Moss, Karides, Lepistes, Katil Salyangoz Aquarist101 09:01
- Yeni Malzemeler Ve 37cm İthal Akvaryum Takasa Açık Aquarist101 09:01
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 08:26
- Yellow Tiger King Cobra Lepistes, L144 Longfin EKAR 07:49
- Afrika Cichlidleri devito 07:18
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
darkaura,
Hoppala,
ezzalisi,
heserx,
Mithrandirr,
sina cen,
yeekim,
Feanor,
0rnn,
kocoglu,
wtreals,
florasan,
iEmre,
riderfish,
İsmail YILDIRIM,
BadgeR,
Omer1881,
MiSoSiKiaN,
burakinal,
Kuduoglu,
fikret43,
SeaWorld,
EKAR,
Kınayu,
Sfenks111,
SalihNarci,
zen666,
osmandbnl,
Emerse,
ridvancetin,
dream07,
upeker,
priemka_jhOt,
Eldurmaz,
Öğretmen Ali,
ciways,
nikon_,
Keweln09,
ersin1981,
nadirsivri,
umitlee,
Thunderbird,
ALTEMUR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
