ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
gubarhead
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Şubat 2022 04:12
Son Ziyaret:
04 Nisan 2026 19:12
Toplam Mesaj:
10 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
gubar head
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 9 MESAJI
100x50x45h Bitkili Apistogramma Blackwater
[QUOTE=Kturan06]Buralar değerlenir yerimizi alalım güzel kurulum başarılar dilerim[:)][/QUOTE]
Teşekkürler, amacımda ustalık eseri gibi bi akvaryum yapıp uzunca bir süre onunla ilgilenmek bununda planlama evresi bile çok uzun sürüyor maalesef 😄
[QUOTE=Kturan06]Buralar değerlenir yerimizi alalım güzel kurulum başarılar dilerim[:)][/QUOTE]
Teşekkürler, amacımda ustalık eseri gibi bi akvaryum yapıp uzunca bir süre onunla ilgilenmek bununda planlama evresi bile çok uzun sürüyor maalesef 😄
100x50x45h Bitkili Apistogramma Blackwater
Tüm akvaristlere merhaba, 2-3 aydır üzerinde uğraştığım finale yaklaştığım akvaryumumu hem sizlere göstermek hem de sizin fikirlerinizi önerilerinizi almak istiyorum.
[B]Akvaryum[/B] : 100x50x45h 225LT
[B]Aydınlatma[/B] : 5x35w Ray spot (duvar akvaryum zemini arası 185cm)
[B]Filtrasyon[/B] : Oase biomaster thermo 250
[B]Dekorasyon[/B] : Ribbed wood, Creaqua beige sand, Frodo stone, Lav kırığı, Tropica Substrate, Tropica Aquarium Soil, Yükseltme amaçlı kullanılan türünü bilmediğim salınım yapmayan düz tabanlı ve siyah renkli kayalar
[B]Balık[/B] : Apistogramma ( şuana kadar ankarada satan bulamadım ama içime sinen bir türünü yakında sahiplenicem sizinde tavsiyelerinizi bekliyorum), Kırmızı burun, Neon veya Galaksi rasbora
Kompozisyon temel haliyle bu şekilde bitkiyi maalesef ekleyemedim çünkü en kararsız kaldığım nokta burası. Akvaryumun daha doğal görünmesi için blackwater yapmak istiyorum, aydınlatmamda akvaryum zemininden 185 yüksekte olunca ne yapacağımı bilemedim düşük ışık ihtiyaçları dolayısıyla daha önce hiç deneyimim olmadığı bucephalandra ve anubiaslara baktım, bir kaç tane akvaryumun dışına riparium tarzı çıkacak monstera, dağ palmiyesi, peace lily, ve duvarı sarması için pothos sarmaşığı aldım. Bitkilendirceğim 3 nokta olucak fotoğraflarda daha net bi şekilde anlaşılır, Kök üzeri, Kökün su ile buluştuğu bitkileri sarabileceğim kısım, ve Kütüğün arkasına gizlediğim 7 Litrelik Tropica soil dolu olan mini akvaryum. Bir liste hazırladım bu listeyi inceleyip, Listemde olup veya olmayan aydınlatmama uygun tavsiyelerinizi bekliyorum
[B][K]SU ÜSTÜ[/K][/B]
[B]Hygrophila Pinnatifida[/B] (Aslında Su üstü değil ama doğal ortamında ve bir kaç başarılı akvaryumda yeterli nemle bir kısmı suyun içinde bir kısmı su üstünde gördüm)
[B]Lobelia Cardinalis[/B] (Hep su içinde bakılsada doğada su dışına çıkıp inanılmaz güzel kırmızı çiçekler verdiğini gördüm ama o doğallığı sağlayabileceğimden emin değilim)
[B]Cyperus Umbrella[/B]
[B]Acorus[/B]
[B]Hemigraphis Alternata Purple[/B]
[B]Tradescantia Zebrina[/B]
[B]Ficus Pumila[/B] (Kökün baya bi su üstünde kalan kısımını sarması için)
[B]Dracaena[/B]
[B]Maidenhair[/B]
[K][B]SU ALTI[/B][/K]
[B]Tuberculatum[/B](kahverengi,kırmızı tonlarıyla en arkadan uzayıp arka planı kaplayacağını düşünüyorum)
[B]Pogostemon Helferi[/B]
[B]Nymphaea Lotus Zenkeri[/B](Bir süre akvaryumumda baktığım bir canlıydı gerek renkleri gerek formuyla her zaman hayran kaldım arka plan bitkisi olarak kullanıp ışık ihtiyacını gidermek adına yukarı büyüyeceğini ve su üstünde çiçek açmasını umarak listeye ekledim [:)))] )
[B]Cryptocoryne wendtii 'Mi Oya'[/B]
[B]Cryptocoryne wendtii ''Brown''[/B]
[B]Alternanthera sessilis Purple[/B]
[B]Hydrocotyle Verticillata Veya Hydrocotyle Leucocephala[/B]
[B]Cabomba[/B]
[B]Limnophila Sessiliflora [/B]
[B]Aridarum Blue[/B]
[B]Bucephalandra Catherine Dark
Bucephalandra Belindae
Bucephalandra Deep Purple
Bucephalandra Godzilla
Bucephalandra Velvet[/B]
Hazırladığım liste bu şekilde tavsiyelerinizi bekliyorum aşşağıya akvaryumun güncel halinin fotoğrafını ekliyorum. Şimdiden tüm akvaristlere teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011431.jpg[/IMG]
Tüm akvaristlere merhaba, 2-3 aydır üzerinde uğraştığım finale yaklaştığım akvaryumumu hem sizlere göstermek hem de sizin fikirlerinizi önerilerinizi almak istiyorum.
[B]Akvaryum[/B] : 100x50x45h 225LT
[B]Aydınlatma[/B] : 5x35w Ray spot (duvar akvaryum zemini arası 185cm)
[B]Filtrasyon[/B] : Oase biomaster thermo 250
[B]Dekorasyon[/B] : Ribbed wood, Creaqua beige sand, Frodo stone, Lav kırığı, Tropica Substrate, Tropica Aquarium Soil, Yükseltme amaçlı kullanılan türünü bilmediğim salınım yapmayan düz tabanlı ve siyah renkli kayalar
[B]Balık[/B] : Apistogramma ( şuana kadar ankarada satan bulamadım ama içime sinen bir türünü yakında sahiplenicem sizinde tavsiyelerinizi bekliyorum), Kırmızı burun, Neon veya Galaksi rasbora
Kompozisyon temel haliyle bu şekilde bitkiyi maalesef ekleyemedim çünkü en kararsız kaldığım nokta burası. Akvaryumun daha doğal görünmesi için blackwater yapmak istiyorum, aydınlatmamda akvaryum zemininden 185 yüksekte olunca ne yapacağımı bilemedim düşük ışık ihtiyaçları dolayısıyla daha önce hiç deneyimim olmadığı bucephalandra ve anubiaslara baktım, bir kaç tane akvaryumun dışına riparium tarzı çıkacak monstera, dağ palmiyesi, peace lily, ve duvarı sarması için pothos sarmaşığı aldım. Bitkilendirceğim 3 nokta olucak fotoğraflarda daha net bi şekilde anlaşılır, Kök üzeri, Kökün su ile buluştuğu bitkileri sarabileceğim kısım, ve Kütüğün arkasına gizlediğim 7 Litrelik Tropica soil dolu olan mini akvaryum. Bir liste hazırladım bu listeyi inceleyip, Listemde olup veya olmayan aydınlatmama uygun tavsiyelerinizi bekliyorum
[B][K]SU ÜSTÜ[/K][/B]
[B]Hygrophila Pinnatifida[/B] (Aslında Su üstü değil ama doğal ortamında ve bir kaç başarılı akvaryumda yeterli nemle bir kısmı suyun içinde bir kısmı su üstünde gördüm)
[B]Lobelia Cardinalis[/B] (Hep su içinde bakılsada doğada su dışına çıkıp inanılmaz güzel kırmızı çiçekler verdiğini gördüm ama o doğallığı sağlayabileceğimden emin değilim)
[B]Cyperus Umbrella[/B]
[B]Acorus[/B]
[B]Hemigraphis Alternata Purple[/B]
[B]Tradescantia Zebrina[/B]
[B]Ficus Pumila[/B] (Kökün baya bi su üstünde kalan kısımını sarması için)
[B]Dracaena[/B]
[B]Maidenhair[/B]
[K][B]SU ALTI[/B][/K]
[B]Tuberculatum[/B](kahverengi,kırmızı tonlarıyla en arkadan uzayıp arka planı kaplayacağını düşünüyorum)
[B]Pogostemon Helferi[/B]
[B]Nymphaea Lotus Zenkeri[/B](Bir süre akvaryumumda baktığım bir canlıydı gerek renkleri gerek formuyla her zaman hayran kaldım arka plan bitkisi olarak kullanıp ışık ihtiyacını gidermek adına yukarı büyüyeceğini ve su üstünde çiçek açmasını umarak listeye ekledim [:)))] )
[B]Cryptocoryne wendtii 'Mi Oya'[/B]
[B]Cryptocoryne wendtii ''Brown''[/B]
[B]Alternanthera sessilis Purple[/B]
[B]Hydrocotyle Verticillata Veya Hydrocotyle Leucocephala[/B]
[B]Cabomba[/B]
[B]Limnophila Sessiliflora [/B]
[B]Aridarum Blue[/B]
[B]Bucephalandra Catherine Dark
Bucephalandra Belindae
Bucephalandra Deep Purple
Bucephalandra Godzilla
Bucephalandra Velvet[/B]
Hazırladığım liste bu şekilde tavsiyelerinizi bekliyorum aşşağıya akvaryumun güncel halinin fotoğrafını ekliyorum. Şimdiden tüm akvaristlere teşekkürler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011441.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234239/270320230011431.jpg[/IMG]
Eheim 2271 Professionel 4+ 250 Vs Oase Biomaster
[QUOTE=Serhat.Kaymak]Merhaba
Her iki filtrede kaliteli OASE ülkemizde henüz yeni yeni görülmeye başladığı için çok fazla kullanan ve bilgi sahibi olan yok fakat benim izlediğim videolar vs ürün plastik kalitesi çok iyi ön filtre olması da filtrenin genel temizlik süresini uzatıyor. Yani 1 ayda 1 kez ön filtreyi çıkartıp yıkayıp tekrar takıp filtreyi çalıştırmaya devam ediyorsunuz. Aslında ön filtre eheim 2271 yani pro4 250 modelinde de mevcut fakat onda ön filtreye ulaşmak için komple kafa motoru kısmını açmanız gerekiyor. Eheim 2271 modelinin forumdan bir arkadaşımızın paylaştığı ve yanlış hatırlamıyorsam 3-4 aydır temizlenmeyen bir dış filtrenin debisinin bulunduğu videoyu aşağıya ekliyorum. Bu arada şunu belirtmek istiyorum her iki filtrede öyle sizin akvaryumunuzu çalkalayacak debiye sahip değil bana sorarsanız her iki üründe olur. Eheim şuan için yedek parçasını bulmanız daha kolay bir ürün fakat pro4+ serilerinde benim forumda ve yurt dışı forumlarda vs baktığımda olumsuz yönde eleştirilerde gördüğüm oldu. Oase ısıtıcı filtre içerisinde olması gerçekten görüntü açısından akvaryum içinde bulunmamasını ve görüntü kirliliğini engellese de sırf bunun için ekstra ücret ödemek de ürünü alacak kişinin zevkine ve maddiyatına kalmış bir durum. Oase emiş basış aparatları hortumlar vs ciddi anlamda güzel hatta basış emiş kısmından debi ayarlama yapabiliyorsunuz fakat eheim pro4 serilerinde hortum tek parça halinde kısa ve yetersiz geliyor.
Eheim 2271 pro4+ 250
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=JWyhcl7Gmmw[/VID]
Oase Biomaster Thermo 250
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UOoOmvXnTFc[/VID]
[/QUOTE] [QUOTE=Cengizhan06]Bende eheim 2271 professionel 4+ 250 kullanıyorum Isıtıcısız.2 sepet olması dışında bir sıkıntım yok.İçerisinde eheim substrat pro ve eheim mech pro ile geliyor.Oase biomaster thermo 250 ile ilgili bilgim olmadığından tecrübe aktaramayacağım.Ama genel tavsiyem yedek parça konusundada sıkıntı yaşamayacağınız bir filtre tercih etmenizdir.Ön filtre konusunda ise mümkünse kullanmanın daha iyi olacağı görüşündeyim.Hem fazladan bakteri alanı oluşuyor.Hemde tortular doğrudan dış filtrenin içerisine girmiyor.[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim iş yoğunluğu nedeniyle foruma giriş yapamadım, tercihimi oase’den yana kullanıp thermo 250 aldım, siparişi verdikten sonra 1 gün içerisinde elimdeydi neredeyse 2 aya yakın bir süredir kullanıyorum ve ön filtre teknolojisine aşık oldum. Filtreyi kurulu akvaryuma taktım ve bakteri döngüsünde bir problem yaşamadım hemen oturdu bunda ön filtrenin katkısının büyük olduğunu düşünüyorum. Şuana kadar iki kere filtreyi açtım ilkinde sadece ön filtreyi temizledim, söküp temizleyip takmam yaklaşık 5 dakika sürdü, ikincisinde ön filtre temizliğinden sonra ana filtreyi açtım ve resmen temizdi neredeyse hiç tortu yosun artığı yoktu. İlk geldiğinde 3 sepetten şüphe etsemde en üstte bulunan çok sık gözenekli turuncu süngeri ve ön filtresi sayesinde geri kalan sepetleri medyayla doldurarak suyun berraklığını çok güzel yakaladım. Almak isteyenlere tavsiye edeceğim gerçekten tasarım şov akvaryumlarında kullanılacak bir filtre. Neden eheim ve oase arasında kaldığıma, neden oase’yi tercih ettiğime gelecek olursak ilk olarak eheim’ın yedek parça konusunda daha ulaşılabilir olmasıydı, Bu işle 20 yıldır ilgilenen, geçimini bundan sağlayan, satan ve kendi dükkanında eheim kullanan biriyle sohbetimde “eheim’ın konforlu ömrü fabrika çıkışlı üründe bi hata yoksa 4 yıl (garantisi 3 yıl) sonrasında bi çoğu parçası ömrünü dolduruyor bu şansa bağlı olarak 4 değil 3 yıl civarlarında da olabilir ama garantiye yollasan bile motor,mil,pervane gibi yerlerde olacağı için garanti kapsamı dışında olucak ve sana iyi fatura çıkarırlar zaten” diyaloğundan sonra akvaryum hobisinde milyonlar izlenen tasarımcıların bu işi yarışmalara taşıyan kişilerinde oase kullanması ve türkiyede distribütörünün bulunmasıyla 3 yıl sonra kim öle kim kala diyerek tüm teknoloji barındıran aletlerde yaptığımız gibi nasip kısmet diyerek oase’yi seçtim ayrıca fiyatları çok makul olmasada malawi izmir şuan stok olarak yedek parça tedariği ve istek doğrultusunda parça getirtiyor.
[QUOTE=Serhat.Kaymak]Merhaba
Her iki filtrede kaliteli OASE ülkemizde henüz yeni yeni görülmeye başladığı için çok fazla kullanan ve bilgi sahibi olan yok fakat benim izlediğim videolar vs ürün plastik kalitesi çok iyi ön filtre olması da filtrenin genel temizlik süresini uzatıyor. Yani 1 ayda 1 kez ön filtreyi çıkartıp yıkayıp tekrar takıp filtreyi çalıştırmaya devam ediyorsunuz. Aslında ön filtre eheim 2271 yani pro4 250 modelinde de mevcut fakat onda ön filtreye ulaşmak için komple kafa motoru kısmını açmanız gerekiyor. Eheim 2271 modelinin forumdan bir arkadaşımızın paylaştığı ve yanlış hatırlamıyorsam 3-4 aydır temizlenmeyen bir dış filtrenin debisinin bulunduğu videoyu aşağıya ekliyorum. Bu arada şunu belirtmek istiyorum her iki filtrede öyle sizin akvaryumunuzu çalkalayacak debiye sahip değil bana sorarsanız her iki üründe olur. Eheim şuan için yedek parçasını bulmanız daha kolay bir ürün fakat pro4+ serilerinde benim forumda ve yurt dışı forumlarda vs baktığımda olumsuz yönde eleştirilerde gördüğüm oldu. Oase ısıtıcı filtre içerisinde olması gerçekten görüntü açısından akvaryum içinde bulunmamasını ve görüntü kirliliğini engellese de sırf bunun için ekstra ücret ödemek de ürünü alacak kişinin zevkine ve maddiyatına kalmış bir durum. Oase emiş basış aparatları hortumlar vs ciddi anlamda güzel hatta basış emiş kısmından debi ayarlama yapabiliyorsunuz fakat eheim pro4 serilerinde hortum tek parça halinde kısa ve yetersiz geliyor.
Eheim 2271 pro4+ 250
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=JWyhcl7Gmmw[/VID]
Oase Biomaster Thermo 250
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=UOoOmvXnTFc[/VID]
[/QUOTE] [QUOTE=Cengizhan06]Bende eheim 2271 professionel 4+ 250 kullanıyorum Isıtıcısız.2 sepet olması dışında bir sıkıntım yok.İçerisinde eheim substrat pro ve eheim mech pro ile geliyor.Oase biomaster thermo 250 ile ilgili bilgim olmadığından tecrübe aktaramayacağım.Ama genel tavsiyem yedek parça konusundada sıkıntı yaşamayacağınız bir filtre tercih etmenizdir.Ön filtre konusunda ise mümkünse kullanmanın daha iyi olacağı görüşündeyim.Hem fazladan bakteri alanı oluşuyor.Hemde tortular doğrudan dış filtrenin içerisine girmiyor.[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim iş yoğunluğu nedeniyle foruma giriş yapamadım, tercihimi oase’den yana kullanıp thermo 250 aldım, siparişi verdikten sonra 1 gün içerisinde elimdeydi neredeyse 2 aya yakın bir süredir kullanıyorum ve ön filtre teknolojisine aşık oldum. Filtreyi kurulu akvaryuma taktım ve bakteri döngüsünde bir problem yaşamadım hemen oturdu bunda ön filtrenin katkısının büyük olduğunu düşünüyorum. Şuana kadar iki kere filtreyi açtım ilkinde sadece ön filtreyi temizledim, söküp temizleyip takmam yaklaşık 5 dakika sürdü, ikincisinde ön filtre temizliğinden sonra ana filtreyi açtım ve resmen temizdi neredeyse hiç tortu yosun artığı yoktu. İlk geldiğinde 3 sepetten şüphe etsemde en üstte bulunan çok sık gözenekli turuncu süngeri ve ön filtresi sayesinde geri kalan sepetleri medyayla doldurarak suyun berraklığını çok güzel yakaladım. Almak isteyenlere tavsiye edeceğim gerçekten tasarım şov akvaryumlarında kullanılacak bir filtre. Neden eheim ve oase arasında kaldığıma, neden oase’yi tercih ettiğime gelecek olursak ilk olarak eheim’ın yedek parça konusunda daha ulaşılabilir olmasıydı, Bu işle 20 yıldır ilgilenen, geçimini bundan sağlayan, satan ve kendi dükkanında eheim kullanan biriyle sohbetimde “eheim’ın konforlu ömrü fabrika çıkışlı üründe bi hata yoksa 4 yıl (garantisi 3 yıl) sonrasında bi çoğu parçası ömrünü dolduruyor bu şansa bağlı olarak 4 değil 3 yıl civarlarında da olabilir ama garantiye yollasan bile motor,mil,pervane gibi yerlerde olacağı için garanti kapsamı dışında olucak ve sana iyi fatura çıkarırlar zaten” diyaloğundan sonra akvaryum hobisinde milyonlar izlenen tasarımcıların bu işi yarışmalara taşıyan kişilerinde oase kullanması ve türkiyede distribütörünün bulunmasıyla 3 yıl sonra kim öle kim kala diyerek tüm teknoloji barındıran aletlerde yaptığımız gibi nasip kısmet diyerek oase’yi seçtim ayrıca fiyatları çok makul olmasada malawi izmir şuan stok olarak yedek parça tedariği ve istek doğrultusunda parça getirtiyor.
120lt Akvaryum Dış Filtre Seçimi
[QUOTE=Utgea]Merhaba elimde bulunan 120lt akvaryum için dış filtre kullanacağım fakat henüz aradığım kriterlere uyan uygun bir filtre bulamadım. Öğrenci olduğum için ve akvaryum yattığım ve ders çalıştığım oda da olacağı için neredeyse sıfır ses bir filtre lazım aynı zamanda alıp sürekli parça değiştirmek ya da 5-6 ay sonra bozulacak bir filtre olsun istemiyorum minumum 5 sene civarı götürebilecek bir filtre arıyorum. Fiyat olarak bütçem 1200tl civarı belki zorlasam en fazla 1500tl ye kadar çıkabilirim 2. El çok içime sinmiyor daha önce 64lt akvaryum için aldığın filtrede pek çok sorun yaşadım. Aklıma filtre konusunda gelen alternatifler ve neden sıcak bakmadığım şu şekilde;
1. Eheim Classic 150 model dış filtre kullanmayı düşündüm fakat yorumlarında çok sesli çalıştığı ya da tıkırtı yaptığı belirtilmiş benim için belkide en önemli etken ses konusu o yüzden emin olamadım.
2. Sunsun 603b serisinin ses konusunda başarılı olduğu söyleniyor genel olarak fakat onunda hacim olarak yeterli olup olmayacağından şüpheliyim. O yüzden filtre içerisindeki süngerlerden ikisinin yerine Seachem Purigen+Zeolit+Elyaf+Seachem Matrix kullanıp filtrenin gücünü belli bir miktar arttırarak kullanmayı düşündüm.
Buna + olarak duruma göre 1 adet pipo filtre ile destekliyebilirim.[/QUOTE]
oase filtosmart 100 tavsiye ederim ikinci elini bulman biraz zor sıfırıda bütcenin biraz üstünde onun haricinde kendi deneyimlerime göre dophin c500-700 önerebilirim 700 biraz yüksek debili ve sesli gelebilir ama 500 senin için tam uygun olur eğer ikinci el düşünürsende elimde sıfıra yakın durumda bir tane var gelip test edip görebilirsin onun haricinde marka kötülemek gibi olmasın ama bazı markalar (lifetech jebo bildiğim kadarıyla) şans işi 5-6 yıl sorunsuz kullananda oluyor 3 ayda çöpe atanda onun dışında çok tavsiye edilen bi yöntem olmasada 2 tane sunsun alıp çalıştırabilirsin ama dengesiz olucaktır
[QUOTE=Utgea]Merhaba elimde bulunan 120lt akvaryum için dış filtre kullanacağım fakat henüz aradığım kriterlere uyan uygun bir filtre bulamadım. Öğrenci olduğum için ve akvaryum yattığım ve ders çalıştığım oda da olacağı için neredeyse sıfır ses bir filtre lazım aynı zamanda alıp sürekli parça değiştirmek ya da 5-6 ay sonra bozulacak bir filtre olsun istemiyorum minumum 5 sene civarı götürebilecek bir filtre arıyorum. Fiyat olarak bütçem 1200tl civarı belki zorlasam en fazla 1500tl ye kadar çıkabilirim 2. El çok içime sinmiyor daha önce 64lt akvaryum için aldığın filtrede pek çok sorun yaşadım. Aklıma filtre konusunda gelen alternatifler ve neden sıcak bakmadığım şu şekilde;
1. Eheim Classic 150 model dış filtre kullanmayı düşündüm fakat yorumlarında çok sesli çalıştığı ya da tıkırtı yaptığı belirtilmiş benim için belkide en önemli etken ses konusu o yüzden emin olamadım.
2. Sunsun 603b serisinin ses konusunda başarılı olduğu söyleniyor genel olarak fakat onunda hacim olarak yeterli olup olmayacağından şüpheliyim. O yüzden filtre içerisindeki süngerlerden ikisinin yerine Seachem Purigen+Zeolit+Elyaf+Seachem Matrix kullanıp filtrenin gücünü belli bir miktar arttırarak kullanmayı düşündüm.
Buna + olarak duruma göre 1 adet pipo filtre ile destekliyebilirim.[/QUOTE]
oase filtosmart 100 tavsiye ederim ikinci elini bulman biraz zor sıfırıda bütcenin biraz üstünde onun haricinde kendi deneyimlerime göre dophin c500-700 önerebilirim 700 biraz yüksek debili ve sesli gelebilir ama 500 senin için tam uygun olur eğer ikinci el düşünürsende elimde sıfıra yakın durumda bir tane var gelip test edip görebilirsin onun haricinde marka kötülemek gibi olmasın ama bazı markalar (lifetech jebo bildiğim kadarıyla) şans işi 5-6 yıl sorunsuz kullananda oluyor 3 ayda çöpe atanda onun dışında çok tavsiye edilen bi yöntem olmasada 2 tane sunsun alıp çalıştırabilirsin ama dengesiz olucaktır
Eheim 2271 Professionel 4+ 250 Vs Oase Biomaster
Evet hocam ısıtıcılı ve ısıtıcısız olan modelleri mevcut öbürününde de aynı şekilde thermo olanlar ve normal olanlar var söylediğim ısıtıcılı olan modeller.
Evet hocam ısıtıcılı ve ısıtıcısız olan modelleri mevcut öbürününde de aynı şekilde thermo olanlar ve normal olanlar var söylediğim ısıtıcılı olan modeller.
Eheim 2271 Professionel 4+ 250 Vs Oase Biomaster
Merhabalar 80x40x40 128Litrelik bir akvaryumum var dophin c500 ve c1600 var elimde biri yetersiz biride fazla geliyor. Yılbaşı öncesi fiyatlar iyice artmadan dış filtre almak istiyorum seçeneklerden biri eheim pro 4+ biri oase biomaster thermo 250 ikiside ısıtıcılı oasenin tek farkı ön filtrelemesi olması arada 900 liralık farkla oase daha pahalı sorum eheim kullanıcıları pislenme yaşıyor mu ön filtre olsa daha iyi olurdu dediğiniz durumlar oldu mu hiç? sizin tavsiyeleriniz ne yönde olur ayrıca ilerleyen süreçlerde 40x40x40lık bir apisto akvaryumu kurmayı düşünüyorum onlarda akıntıyı çok sevmediği için askı filtre almak istiyorum, onun içinde eheim liberty 200 modeline baktım 130luk olanla aralarında fiyat farkı yok denecek kadar az eğer 200 modelini alırsam akıntı problemi yaşar mıyım?
Merhabalar 80x40x40 128Litrelik bir akvaryumum var dophin c500 ve c1600 var elimde biri yetersiz biride fazla geliyor. Yılbaşı öncesi fiyatlar iyice artmadan dış filtre almak istiyorum seçeneklerden biri eheim pro 4+ biri oase biomaster thermo 250 ikiside ısıtıcılı oasenin tek farkı ön filtrelemesi olması arada 900 liralık farkla oase daha pahalı sorum eheim kullanıcıları pislenme yaşıyor mu ön filtre olsa daha iyi olurdu dediğiniz durumlar oldu mu hiç? sizin tavsiyeleriniz ne yönde olur ayrıca ilerleyen süreçlerde 40x40x40lık bir apisto akvaryumu kurmayı düşünüyorum onlarda akıntıyı çok sevmediği için askı filtre almak istiyorum, onun içinde eheim liberty 200 modeline baktım 130luk olanla aralarında fiyat farkı yok denecek kadar az eğer 200 modelini alırsam akıntı problemi yaşar mıyım?
Aqualed Vs Armatürk
Merhaba 80x40x40 ölçülerinde bitkili bir akvaryum kuruyorum akvaryumumu aldım zemin torflarını koydum bir aydınlatma alıp bitkileri ekleyip başlamak istiyorum. Zemin bitkisi olarak monte carlo,cuba,glossostigma elatinoides tarzı bitkiler arkayada amazon gibi uzun gövdeli bitkiler düşünüyorum AquaLed Plant Full Spectrum 4 Renk ve Armatürk 1080L modelleri arasında kaldım çok fazla konu okudum AquaLed'de yetmediğini söyleyenler var gayet ideal diyenler var aqualed(330tl) armatürk(410tl) f/p açısından hangisi daha iyi hangisi daha uzun vadeli ve ihtiyaçlarımı karşılar bunları da soruyorum çünkü öğrenciyim ve kendi imkanlarımla alıyorum ve ileride yeterli gelmediği taktirde bir kenara kaldırıp yenisi alma şansım çok yok maalesef
Merhaba 80x40x40 ölçülerinde bitkili bir akvaryum kuruyorum akvaryumumu aldım zemin torflarını koydum bir aydınlatma alıp bitkileri ekleyip başlamak istiyorum. Zemin bitkisi olarak monte carlo,cuba,glossostigma elatinoides tarzı bitkiler arkayada amazon gibi uzun gövdeli bitkiler düşünüyorum AquaLed Plant Full Spectrum 4 Renk ve Armatürk 1080L modelleri arasında kaldım çok fazla konu okudum AquaLed'de yetmediğini söyleyenler var gayet ideal diyenler var aqualed(330tl) armatürk(410tl) f/p açısından hangisi daha iyi hangisi daha uzun vadeli ve ihtiyaçlarımı karşılar bunları da soruyorum çünkü öğrenciyim ve kendi imkanlarımla alıyorum ve ileride yeterli gelmediği taktirde bir kenara kaldırıp yenisi alma şansım çok yok maalesef
Bitkili Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Tesseract]Merhaba. Keşke soruları madde madde yazsaydınız [:D]
Seçtiğiniz bitkilere göre sistem şekilleniyor diyebilirim. Monte carlo zemin bitkisi düşünüyorsunuz co2 mutlaka olması gereken bir etken. Ancak mosslar için gerekmiyor. Co2 ihtiyacı olmayan taban bitkileri bakarak low-tech kurulum yapabilirsiniz.
Akvaryumun sürekliliği için ve ilk defa girişeceğiniz için filtre olmasını tavsiye ederim. Bakterinin oturması hem suyun berraklığını sağlar ve su dengesizliğine karşın ölümleri sıfırlar.
Akvaryum ölçüleri büyüdükçe maalesef fiyatlarda çarpan olarak büyüyor. Kullanacağınız taban malzemesi,ışığın boyutu,dikilecek bitki sayısı v.s .vs. bu yüzden başlangıcı daha ufak bir akvaryumla yapmanızı tavsiye ederim.
Gözde akvaryum vardı ben lise zamanlarımda balıkları hep oradan alırdım. Fiyatları çoğu yere göre daha uygundu. Daha sonraları akvaryum imalat işine giriştiler ve farklı şehirlerde bulunan akvaryumculara akvaryum sattıklarını görmüştüm. Orayla görüşebilirsiniz. 8mm cam kalınlığı olmasını tavsiye ederim. Aydınlatma konusu yine bitki seçimlerinize göre şekillenecek bir konu. Forumda armatür yapanlar mevcut. Hazırlara göre daha uygun fiyatla yapanlar çıkabilir.[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim şuan tekrar isteklerimi ve ihtiyaçlarımı gözden geçirip o şekilde bir akvaryuma geçmeyi planlıyorum. Ölçülerimi bitkilerimi canlılarımı belirledikten sonra harekete geçmeyi düşünüyorum tavsiyeleriniz için teşekkür ederim söylediğiniz yeri de araştırıp ordan da fiyat alıcam.
[QUOTE=ssddrr]Merhaba.
İlla ki daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi yanıtlar verecektir ama fikir ve tavsiyelerimi sunmak isterim yine de yardımcı olacağını düşünüyorum.
Öncelikle şuan da bende iwagumi tarzı bir akvaryum kuruyorum. Bu kurulumu yaparken yaşadıklarımdan yola çıkarak tavsiyelerde bulunacağım.
Bende gereksiz şekilde büyük akvaryum takıntısı var. Her akvaryum kurduğumda keşke daha küçük yapsaydım diyorum. Bana göre aslında Aquascaping 90x45x45 ideal bir ölçü ama bunu dört dörtlük kurmak cidden maliyetli.
Ben sana kendimce önerilerimi sıralayayım sen araştırmalarına devam et ve bence önerilerimi bir kenarda tut yinede.
- akvaryum ölçüsü olarak 45-35-35 civarı başlangıç için ideal yada buna yakın değerler. (okumaya devam et küçük akvaryum olmasının başlangıç için en iyi seçenek olduğunu anlayacaksın)
- Senin söylediğin ölçülerde 8mm cam fazlasıyla yeter diye düşünüyorum ve kayıt kuşak gerektireceğini sanmıyorum. Benim önerdiğim ölçüler içinde 6mm yeterli.
- Peki neden alçak ve küçük bir akvayum dersen benim düz mantığıma göre alacağın armatür ucuz olsun iyi performans versinle alakalı su seviyesi düşük oldukça tabana daha çok ışık gidecektir.
Benim igawumi planımda zemin bitkisi olduğu için böyle düşünüyorum. Sen düşünmüyorsan orası farklı.
- Daha sonra kum meselesi var tabi. Büyük akvaryum daha fazla kum, daha fazla para
- iwagumi tarzı kayalarla yapılan bir tarz daha büyük akvaryum daha büyük kaya, daha çok kaya, daha çok para.
- Kurulumun ucuz olmasını istiyorsan biraz el emeği katmalısın. Yani filtren için bir dış filtre ya da tepe filtre yapabilirsin sadece kafa motoru alarak. Kafa motoru alacağıma iç filtre alırım diyebilirsin ama küçük bir akvaryuma bir de iç filtre koymak seyir zevkini bozar diye düşünüyorum.
- Co2 için bende sitrik asit sistemi yapacağım. Co2 gerektirmeyen bitkiler olsa bile az da olsa co2 vermeyi düşünüyorum. Çok zor bir yapım değil.
- Ben 90x45x45 akvaryum için high tech armatür araştırdığımda 1000 tl ye varan fiyatlarla karşılaştım. uygun fiyatlı bulduklarım da stoklarda kalmamıştı. Artık onu da kendim yapmaya karar verdim. Şuan için kullandığım ledlerin yetmeyeceğini düşünsem de 300 tl yi bulan masraftan dolayı bu şekilde deneyimleyip yetmediği yerde bir büyütme operasyonu yapmayı düşünüyorum.
Acele etmeden sabırlı bir şekilde tüm ekipmanlarını topladıktan sonra güzel bir planlama ile başla bu işe benim mesleğim planlama olmasına rağmen yaptığım planlara yaşadığım aksiliklerden dolayı bir türlü uyamadım. Hala kargo bekliyorum örneğin :) Hatta 1-2 hafta daha bekle eğer mümkünse kendi kurulumumu bitirdikten sonra buradan paylaşımlar yapacağım. Sizede yardımcı olur. [/QUOTE]
Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim hocam. Söylediklerinizi teker teker okudum dediğiniz çok doğru boyutlar büyüdükçe fiyatlar katlanarak artıyor, görselliğe önem verdiğim için cam difüzör, filtre için cam çıkış falan düşünüyordum. İnsanda küçük akvaryumda bile madem masrafa girmek gerekiyor bari büyüğüne geçeyim mecburi alıncaklar orda da kullanılsın diyor da sizinde dediğiniz gibi dış filtre kullanmam gerektiğini öğrendim onun fiyatlarını görünce o beni korkuttu temelden artık Do It Yourself olayıyla daha çok içli dışlı olucam anlaşıldı[:D] Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ediyorum sizin de akvaryum kurulum hikayenizi dört gözle bekliyorum
[QUOTE=Tesseract]Merhaba. Keşke soruları madde madde yazsaydınız [:D]
Seçtiğiniz bitkilere göre sistem şekilleniyor diyebilirim. Monte carlo zemin bitkisi düşünüyorsunuz co2 mutlaka olması gereken bir etken. Ancak mosslar için gerekmiyor. Co2 ihtiyacı olmayan taban bitkileri bakarak low-tech kurulum yapabilirsiniz.
Akvaryumun sürekliliği için ve ilk defa girişeceğiniz için filtre olmasını tavsiye ederim. Bakterinin oturması hem suyun berraklığını sağlar ve su dengesizliğine karşın ölümleri sıfırlar.
Akvaryum ölçüleri büyüdükçe maalesef fiyatlarda çarpan olarak büyüyor. Kullanacağınız taban malzemesi,ışığın boyutu,dikilecek bitki sayısı v.s .vs. bu yüzden başlangıcı daha ufak bir akvaryumla yapmanızı tavsiye ederim.
Gözde akvaryum vardı ben lise zamanlarımda balıkları hep oradan alırdım. Fiyatları çoğu yere göre daha uygundu. Daha sonraları akvaryum imalat işine giriştiler ve farklı şehirlerde bulunan akvaryumculara akvaryum sattıklarını görmüştüm. Orayla görüşebilirsiniz. 8mm cam kalınlığı olmasını tavsiye ederim. Aydınlatma konusu yine bitki seçimlerinize göre şekillenecek bir konu. Forumda armatür yapanlar mevcut. Hazırlara göre daha uygun fiyatla yapanlar çıkabilir.[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim şuan tekrar isteklerimi ve ihtiyaçlarımı gözden geçirip o şekilde bir akvaryuma geçmeyi planlıyorum. Ölçülerimi bitkilerimi canlılarımı belirledikten sonra harekete geçmeyi düşünüyorum tavsiyeleriniz için teşekkür ederim söylediğiniz yeri de araştırıp ordan da fiyat alıcam.
[QUOTE=ssddrr]Merhaba.
İlla ki daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi yanıtlar verecektir ama fikir ve tavsiyelerimi sunmak isterim yine de yardımcı olacağını düşünüyorum.
Öncelikle şuan da bende iwagumi tarzı bir akvaryum kuruyorum. Bu kurulumu yaparken yaşadıklarımdan yola çıkarak tavsiyelerde bulunacağım.
Bende gereksiz şekilde büyük akvaryum takıntısı var. Her akvaryum kurduğumda keşke daha küçük yapsaydım diyorum. Bana göre aslında Aquascaping 90x45x45 ideal bir ölçü ama bunu dört dörtlük kurmak cidden maliyetli.
Ben sana kendimce önerilerimi sıralayayım sen araştırmalarına devam et ve bence önerilerimi bir kenarda tut yinede.
- akvaryum ölçüsü olarak 45-35-35 civarı başlangıç için ideal yada buna yakın değerler. (okumaya devam et küçük akvaryum olmasının başlangıç için en iyi seçenek olduğunu anlayacaksın)
- Senin söylediğin ölçülerde 8mm cam fazlasıyla yeter diye düşünüyorum ve kayıt kuşak gerektireceğini sanmıyorum. Benim önerdiğim ölçüler içinde 6mm yeterli.
- Peki neden alçak ve küçük bir akvayum dersen benim düz mantığıma göre alacağın armatür ucuz olsun iyi performans versinle alakalı su seviyesi düşük oldukça tabana daha çok ışık gidecektir.
Benim igawumi planımda zemin bitkisi olduğu için böyle düşünüyorum. Sen düşünmüyorsan orası farklı.
- Daha sonra kum meselesi var tabi. Büyük akvaryum daha fazla kum, daha fazla para
- iwagumi tarzı kayalarla yapılan bir tarz daha büyük akvaryum daha büyük kaya, daha çok kaya, daha çok para.
- Kurulumun ucuz olmasını istiyorsan biraz el emeği katmalısın. Yani filtren için bir dış filtre ya da tepe filtre yapabilirsin sadece kafa motoru alarak. Kafa motoru alacağıma iç filtre alırım diyebilirsin ama küçük bir akvaryuma bir de iç filtre koymak seyir zevkini bozar diye düşünüyorum.
- Co2 için bende sitrik asit sistemi yapacağım. Co2 gerektirmeyen bitkiler olsa bile az da olsa co2 vermeyi düşünüyorum. Çok zor bir yapım değil.
- Ben 90x45x45 akvaryum için high tech armatür araştırdığımda 1000 tl ye varan fiyatlarla karşılaştım. uygun fiyatlı bulduklarım da stoklarda kalmamıştı. Artık onu da kendim yapmaya karar verdim. Şuan için kullandığım ledlerin yetmeyeceğini düşünsem de 300 tl yi bulan masraftan dolayı bu şekilde deneyimleyip yetmediği yerde bir büyütme operasyonu yapmayı düşünüyorum.
Acele etmeden sabırlı bir şekilde tüm ekipmanlarını topladıktan sonra güzel bir planlama ile başla bu işe benim mesleğim planlama olmasına rağmen yaptığım planlara yaşadığım aksiliklerden dolayı bir türlü uyamadım. Hala kargo bekliyorum örneğin :) Hatta 1-2 hafta daha bekle eğer mümkünse kendi kurulumumu bitirdikten sonra buradan paylaşımlar yapacağım. Sizede yardımcı olur. [/QUOTE]
Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim hocam. Söylediklerinizi teker teker okudum dediğiniz çok doğru boyutlar büyüdükçe fiyatlar katlanarak artıyor, görselliğe önem verdiğim için cam difüzör, filtre için cam çıkış falan düşünüyordum. İnsanda küçük akvaryumda bile madem masrafa girmek gerekiyor bari büyüğüne geçeyim mecburi alıncaklar orda da kullanılsın diyor da sizinde dediğiniz gibi dış filtre kullanmam gerektiğini öğrendim onun fiyatlarını görünce o beni korkuttu temelden artık Do It Yourself olayıyla daha çok içli dışlı olucam anlaşıldı[:D] Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ediyorum sizin de akvaryum kurulum hikayenizi dört gözle bekliyorum
Bitkili Akvaryum Kurulumu
Öncelikle merhabalar, başlıkta da belirttiğim gibi bitkili akvaryum kurmak istiyorum. Bu konuda sizlerin fikirleri ve tavsiyelerinizi almak için foruma üye oldum bu konuyu açtım forumda bu konu hakkında sayısız bilgi ve başlık var bir süredir oku oku bitiremedim, artık kesin olarak hobiye başlamak istediğim için kesin ve bitirici fikirlere ihtiyacım var. Daha önce hiç akvaryum setup deneyimim olmadı, uzun yıllar sürüngen besledim yem tedariğinde zorlandığım bir dönemde yılanıma vermek için 1 adet japon balığı aldım eve geldiğimde kıyamayıp 3-4 litrelik bir fanusta beslemeye başladım ve 2.5-3 yıl arası kadar yaşatabildim yüzen canlılarla ilgili tek deneyimim bu [:)))] Öncelikle terimlere hakim olmadığım için dilim döndüğünce anlatmaya çalışıcam yanlış telaffuzlarımı affedin. Kurmak istediğim akvaryum Iwagumi Aquarium türünde, çok fazla balıktan ziyade bir kaç lepistes, karides, salyangoz, mümkünse tatlı su midyeleri. Taban bitkisi olarak monte carlo ile kaplayıp bir kaç kayayı moss sardırıp kurumuş bonsai bitkimi kaynatıp onunda dallarını moss sardırıp sade seyir zevki yüksek karmaşıklıktan uzak bir akvaryum istiyorum. Öğrenci olarak bütçem çok fazla değil, bütçeden daha önemlisi işletme maliyetleri daha doğrusu biraz araştırma yaptıktan sonra bu isteklerimin düşük bütçe low tech bir sistemle yapmamın zor olduğunu düşünmeye başladım sizlere sorum imkansız derecesinde başarılamıycak bir durum mu bu? Yani co2 sistemi kurmadan(çok zorunda olursam tüpe bütçem yetmez ama mayalı sistem ya da limon tuzlu formül ile yapabilirim), filtre almadan doğal kendi kendini döndüren biyolojik bir sistem mümkün müdür? akvaryumu koyabileceğim alanlar ise 55x55 yer ayırabilceğim çalışma masamın bir kısmı ve 60boy 35en olan başka bir alan. Akvaryum olarak extraclear rodajli cama cam bir akvaryum istiyorum, biraz akvaryum araştırınca derinliğin kayıt ve kuşak gerektirdiğini öğrendim. Genel olarak isteğimde low tech'de madem çok bir şey yapamıyorsam illaki filtreler, armatürler alıcaksam daha yüksek litreli akvaryumlarda çalışmak, sizlere başka bir sorum ise akvaryumun ölçüleri olarak neler tavsiye edersiniz? Yani bir kaç yerden fiyat almak istiyorum ama mesela 60x35x60 ölçülü 126 litrelik bi akvaryuma vercekleri fiyata göre acaba 55x55x50 ölçülü 150 litrelik bir akvaryum acaba daha mı fiyat ve kullanım açısından daha avantajlı olur? Camı kaç milimetre kullanmalıyım? Aydınlatma konusunda da masamda sabitlenebilir ikea'dan alınmış bir masa lambam var uygun olursa onu kullanabilirim uygun değilse AquaLed'in armatürlerinden almayı düşünüyorum genel olarak sizlerden isteğim benimle deneyimlerinizi paylaşıp bunu yapman daha iyi olur bunu kullanmak zorundasın kullanmak istemiyorsan alternatifin budur kullanıcaksan bu ürünü tavsiye ederim şeklinde bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum. Ayrıca Ankara'da yaşıyorum tavsiye edebilceğiniz bir akvaryum imalatcısı var ise çok mutlu olurum. Şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum, Sağlıklı mutlu hobiler dilerim
Öncelikle merhabalar, başlıkta da belirttiğim gibi bitkili akvaryum kurmak istiyorum. Bu konuda sizlerin fikirleri ve tavsiyelerinizi almak için foruma üye oldum bu konuyu açtım forumda bu konu hakkında sayısız bilgi ve başlık var bir süredir oku oku bitiremedim, artık kesin olarak hobiye başlamak istediğim için kesin ve bitirici fikirlere ihtiyacım var. Daha önce hiç akvaryum setup deneyimim olmadı, uzun yıllar sürüngen besledim yem tedariğinde zorlandığım bir dönemde yılanıma vermek için 1 adet japon balığı aldım eve geldiğimde kıyamayıp 3-4 litrelik bir fanusta beslemeye başladım ve 2.5-3 yıl arası kadar yaşatabildim yüzen canlılarla ilgili tek deneyimim bu [:)))] Öncelikle terimlere hakim olmadığım için dilim döndüğünce anlatmaya çalışıcam yanlış telaffuzlarımı affedin. Kurmak istediğim akvaryum Iwagumi Aquarium türünde, çok fazla balıktan ziyade bir kaç lepistes, karides, salyangoz, mümkünse tatlı su midyeleri. Taban bitkisi olarak monte carlo ile kaplayıp bir kaç kayayı moss sardırıp kurumuş bonsai bitkimi kaynatıp onunda dallarını moss sardırıp sade seyir zevki yüksek karmaşıklıktan uzak bir akvaryum istiyorum. Öğrenci olarak bütçem çok fazla değil, bütçeden daha önemlisi işletme maliyetleri daha doğrusu biraz araştırma yaptıktan sonra bu isteklerimin düşük bütçe low tech bir sistemle yapmamın zor olduğunu düşünmeye başladım sizlere sorum imkansız derecesinde başarılamıycak bir durum mu bu? Yani co2 sistemi kurmadan(çok zorunda olursam tüpe bütçem yetmez ama mayalı sistem ya da limon tuzlu formül ile yapabilirim), filtre almadan doğal kendi kendini döndüren biyolojik bir sistem mümkün müdür? akvaryumu koyabileceğim alanlar ise 55x55 yer ayırabilceğim çalışma masamın bir kısmı ve 60boy 35en olan başka bir alan. Akvaryum olarak extraclear rodajli cama cam bir akvaryum istiyorum, biraz akvaryum araştırınca derinliğin kayıt ve kuşak gerektirdiğini öğrendim. Genel olarak isteğimde low tech'de madem çok bir şey yapamıyorsam illaki filtreler, armatürler alıcaksam daha yüksek litreli akvaryumlarda çalışmak, sizlere başka bir sorum ise akvaryumun ölçüleri olarak neler tavsiye edersiniz? Yani bir kaç yerden fiyat almak istiyorum ama mesela 60x35x60 ölçülü 126 litrelik bi akvaryuma vercekleri fiyata göre acaba 55x55x50 ölçülü 150 litrelik bir akvaryum acaba daha mı fiyat ve kullanım açısından daha avantajlı olur? Camı kaç milimetre kullanmalıyım? Aydınlatma konusunda da masamda sabitlenebilir ikea'dan alınmış bir masa lambam var uygun olursa onu kullanabilirim uygun değilse AquaLed'in armatürlerinden almayı düşünüyorum genel olarak sizlerden isteğim benimle deneyimlerinizi paylaşıp bunu yapman daha iyi olur bunu kullanmak zorundasın kullanmak istemiyorsan alternatifin budur kullanıcaksan bu ürünü tavsiye ederim şeklinde bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum. Ayrıca Ankara'da yaşıyorum tavsiye edebilceğiniz bir akvaryum imalatcısı var ise çok mutlu olurum. Şimdiden hepinize çok teşekkür ediyorum, Sağlıklı mutlu hobiler dilerim
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi merutay, 22:05
Filtreleme Seçenekleri - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:53
Hastalıklar ve İlaçlar - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
