ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
sswethardd
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Nisan 2021 23:52
Son Ziyaret:
10 Nisan 2023 22:44
Toplam Mesaj:
13 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Niyazi
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Içel
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kribensçz
SON 10 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]Kırmızı 5 adet olsa daha uygun ama 6 adet için bile fazla kırmızı duruyor. Büyük ihtimal size derin kırmızı diye 630nm normal kırmızı verdiler. Tecrübeli göz için bile yanyana koyup ışığına bakmadan ayırması çok zordur lakin başka renklerle karıştırınca 630 kırmız çok daha baskın bir renk, hemen pembeleşme yapıyor, 660nm deep red de böyle bir durum olmaz.
Normalde 24 adette fazladır ama eşit dağılması için 2 adet 430nm uv koymanız daha uygun olur. Kırmızıyıda derin kırmızı olduğundan emin olduğunuz ledlerle 5 adet yapın.
Bu ışık ve yüksek destek kurulumda ortada anubiaslar çok fena yosunlanır. Bu kadar ışığa gelmezler, ayrıda discuslarda ışıkdan fena stress olmuş belli, yakında maraz çıkarmaları içten değil. Yüksek destek bitkilere geçişiniz olmayacaksa tavsiyem aynı aydınlatmaya 350ma driver bağlayın, 24 watt a düşürün. Anubias ve discus için daha uygun olur. Dicusların stresi gene geçmezse ledlerin önüne rakı beyazı opak cam koyarak ledlerin noktasal ışığı dağıtılabilir. [/QUOTE]
Hocam aydınlatmayı tamamladıktan sonra bitkiler değişecek. anibuaslar dan sadece 1-2 tane küçük kalkıcak. Discuslar da 1haftaya yolcu zaten. Aydınlatmayı fazla açmıyorum şu anda günde 1 saat civarı anca. Satıcıya iletişime geçtim hata olmadığını söylediler ama gene de 5 e düşürürüm. Bilgileriniz için çok teşekkürler
[QUOTE=darkaura]Kırmızı 5 adet olsa daha uygun ama 6 adet için bile fazla kırmızı duruyor. Büyük ihtimal size derin kırmızı diye 630nm normal kırmızı verdiler. Tecrübeli göz için bile yanyana koyup ışığına bakmadan ayırması çok zordur lakin başka renklerle karıştırınca 630 kırmız çok daha baskın bir renk, hemen pembeleşme yapıyor, 660nm deep red de böyle bir durum olmaz.
Normalde 24 adette fazladır ama eşit dağılması için 2 adet 430nm uv koymanız daha uygun olur. Kırmızıyıda derin kırmızı olduğundan emin olduğunuz ledlerle 5 adet yapın.
Bu ışık ve yüksek destek kurulumda ortada anubiaslar çok fena yosunlanır. Bu kadar ışığa gelmezler, ayrıda discuslarda ışıkdan fena stress olmuş belli, yakında maraz çıkarmaları içten değil. Yüksek destek bitkilere geçişiniz olmayacaksa tavsiyem aynı aydınlatmaya 350ma driver bağlayın, 24 watt a düşürün. Anubias ve discus için daha uygun olur. Dicusların stresi gene geçmezse ledlerin önüne rakı beyazı opak cam koyarak ledlerin noktasal ışığı dağıtılabilir. [/QUOTE]
Hocam aydınlatmayı tamamladıktan sonra bitkiler değişecek. anibuaslar dan sadece 1-2 tane küçük kalkıcak. Discuslar da 1haftaya yolcu zaten. Aydınlatmayı fazla açmıyorum şu anda günde 1 saat civarı anca. Satıcıya iletişime geçtim hata olmadığını söylediler ama gene de 5 e düşürürüm. Bilgileriniz için çok teşekkürler
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=darkaura]Bitkili tanklarda led aydınlatma üzerine uzundur çalışmaktayım ve oldukça da başarılı
sonuçlar alıyorum. Bu yazıda bu konudaki tecrübelerimi ve araştırmalarım sonucu
oluşan bilgi birikimini aktaracam. Amacım diğer hobici arkadaşlarında bu
verimli aydınlatmadan faydalanması ve bu konudaki tecrübeyi daha ileri
noktalara taşımaları.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/gazoz.jpg[/img]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x_7u1aNot2w[/VID]
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=l1aL9ipzwGk#t=74[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=TvBv9-z-m20[/VID]
[b]Her şeyden önce neden LED? [/b]
İlk ve en önemli cevap tabiyki enerji tasarrufu. Bir led kurulum muadili floresanlı
sisteme nazaran yarı yarıya daha az enerji harcıyor. Akvaryumunuza gereken led
gücü hesaplarken de bunu kullanabilirsiniz. Tankınızın ihtiyacı olan floresan
miktarını hesaplayıp, led için yarısını alabilirsiniz.
İkinci avantaj ise uzun ömür. Gene para tasarrufu sağlayan bir durum. Ortalama bir T5
floresanı 1 sene sonunda değiştirmek zorundasınız. Yoksa renk tayfı kayar ve
yosun yapmaya başlar. Özellikle pahalı bitki floresanların her sene değişim
yapmak ciddi bir masrafa neden olmakda. Şu anki fiyatlardan hesapladığımızda sadece 3-4 senelik floresan değişiminin maliyeti led sistemin kurulum
maliyetine denk gelmektedir. Öte yandan ortalama bir led lambanın ömrü 50bin
saat ile 100bin saat arasında değişir. Buda günde 8 saat kullanımla 10larca
yıl, hatta 30yıla varan bir ömür demektir. Tabi iyi soğutulması şartıyla. En
güzeliyse ledin tayfı uzun ömrü sürecince kaymaz. Ömrünü tamamladığında bile
tayfı aynı kalır sadece ışık çıkış gücü düşmeye başlar.
Başka bir önemli avantajıysa fazla ısınmaması. Ledde her elektrikli alet gibi ısınmaktadır
ama floresanla karşılaştırıldığında çevreye saçtığı ısı çok daha azdır. Bu
özellikle sıcaklığın problem olduğu yaz ayları için ciddi bir avantajdır. Basit
bir fan soğutmayla bitkiye yazında devam etmek mümkün olabilir.
Son avantaj olarak derin su penetrasyonundan bahsedebiliriz. Derin tankda zemin bitkisi
olmaz derler. Ama aslında bu su ışığı bloke ettiği için değildir. Klasik
floresan aydınlatma ışığını 360 derece yayar. Işığın çoğunun kullanılamayacağı
yönlere 360 derece saçılması bir yana, bu geniş açı ışığın mesafe ile hızla dağılmasına
neden olur. Basit hesapla derinliği 2 kat artırırsanız, zemine ulaşacak ışık
4de 1in altına düşer. Bu yüzden derin tanklarda zemin bitkileri zordur.
Leddeyse durum farklıdır. Standart power ledlerden ışık 120 derece açıyla
çıkar. Belli bir yöne odaklandıklarından çok daha az dağılırlar. Eğer tank çok
derinse ucuz plastik lensler takılarak ışık 5 dereceye kadarda odaklanabilir. Kısaca
bir projektör kullanır gibi ışığı zemine çok az kayıpla indirmek mümkündür, 60-70cm derinlikde cuba yetiştirmek imkan dışı değil.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101724/f1.JPG[/img]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/190420171312421.jpg[/IMG]
[b]Gelelim diğer soruya, bunca avantajına rağmen bitkili tanklarda led kullanımı neden yaygın değil?[/b]
İlk neden tabiyki maliyet. Ucuz şerit ledler bitkide hiçbir işe yaramaz. Bitki
yetiştirmeye uygun power ledlerde yakın zamana kadar çok pahalıydılar. Ama
artık daha makul fiyatlardan led armatür hazırlamak mümkün.
İkinci ve en önemli nedense ledlerin dar renk spektrumu ki, şimdiye kadarki tüm
araştırmalarım ve bu yazının amacı da bu sorunu aşıp ledle verimli fotosentez
elde etmek üzerine. Dar renk spektrumu neden sorun olmakta. Fotosentez
kullandığımız güneş panelleri kadar basit bir hadise değil çünkü. Bitki her
renk ışığı aynı verimlilikte kullanamıyor. İş su altı bitkilerine geldiğinde bitkinin
kullandığı renkler dışında kuvvetli bir ışık, mutlak şekilde yosunları
besliyor.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/renk.jpg[/img]
Dar spektrumun kaynağını anlamak için önce ledin ne olduğuna bakmak gerek. Led
aslında bilgisayarlarımızdaki mikro işlemciler gibi bir yarı iletken malzemedir.
Zaten isminin açılımı ne olduğunu söylüyor. Light Emiting Diode, yani ışık
yayan diyot. Teknik detayına çok girmeden, yarı iletken doğasının sonucu olarak
bir led sadece tek ve dar bir renk alanında ışık saçar. Peki bu durumda birden fazla rengin karışımı
olan beyaz renkli led nasıl mümkün oluyor. Farklı renklerde ışıyan led
katmanları fosfor ile desteklenerek beyaz renk elde ediliyor. Bizim sorunumuzda
burda başlıyor. Beyaz olsa bile hala dar bir renk spektrumunda oluyor ve en
önemlisi bu renk dağılımı bitkinin fotosentez ihtiyacına göre değil, insan
gözünün en verimli göreceği tayfda hazırlanıyor. Bitkilerin tersine insan gözüde
en iyi yeşil ve sarı renklerde, fotosenteze katkısı en zayıf olan renklerde
görür. Bu yüzden sadece beyaz led kullanmak yosuna davetiye çıkarır,
fotosentezde tam verim vermez.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/power%20led%20beyaz.jpg[/img]
Beyaz ledlerin renk dağılımlarına genel olarak bakarsak bolca mavi ve yeşil
içerdiklerini ama çok az kırmızı olduğunu görürüz. (Diğerlerinden farklı olarak
sıcak beyaz bolca sarı ihtiva eder.)
Bizim için önemli olan bitkinin hangi renklerde fotosentez yaptığı.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/fotosentez2.jpg[/img]
Bu grafikde bitkinin farklı renklerdeki ışıklara göre fotosentez performası görülmekde. Bitkinin
fotosentezde sarı ve yeşil rengi neredeyse hiç kullanmadığını görüyoruz.
Fotosentezde en etkili olan bölge kırmızı ve mavi alan. Bitkinin yeşil olmasıda
aynı nedenden. Mavi ve kırmızıyı emip kullanırken, kullanmadığı yeşil ışığı
geri yansıtıyor.
Nasıl bir led kullanacağımıza karar vermek için iki grafiği üst üste koyalım:
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/fotosentez%20led%20egrisi.jpg[/img]
Grafikte görüldüğü üzere beyaz ledlerin bitkilerin az kullandığı yeşil ve sarı bölgede
kuvvetli ışımaları var. Bu grafiğe göre nispeten en iyi sonucu veren 6000k
soğuk beyaz led. Ama sorun sadece yeşil
ve sarının fazlalığı değil. Aynı zamanda kırmızı eksik. Bu eksiklik yüzünden
bazı bitkiler led ışığına olumlu cevap vermezler. Bu durum bitkiden bitkiye
değişir. Her bitki türü farklı ışıkları tercih ettiğinden bazı türlerde bu eksiklik
sorun olmamaktadır. Ama fazla sarı ile yeşil genede yosun yapacaktır.
Şimdi beyaz ledleri yeşil ve sarı renklerde bu kadar gereksiz ışıkları varken neden kullanacaz.
Düz mantıkdan giderek sadece en çok kullanılan dalga boylarında mavi ve kırmızı
ledler takabiliriz. Ne yazıkki fotosentez bu kadar basit değil. Kırmızı ve
mavide en çok fotosentezin gerçekleşmesi klorofil a ve klorofil b
pigmentlerinin bu ışıkları soğurmasından. Ama fotosentezde tek rol oynayan
pigment klorofil değil. Karatenoid gibi fotosentezde işlevi bulunan ve bu işlev
için farklı dalga boylarında ışıklar kullanan daha pek çok pigment mevcut. Klorofil
ışık enerjisiyle sudan elektron kopardıktan sonra, bu elektron net enerjiye
dönüştürülene kadar pek çok pigment ve ets (elektron taşıma sistemi) proteini
tarafından sırayla taşınmakta. Bu taşıma işlemi sırasındada pek çok farklı
dalga boyunda ışıklar kullanılmakta. İşte bu yüzden diğer renklerde ışıklarada
ihtiyacımız var. Net enerjiye katkıları az olsada bazı kritik renkler
sağlanmadığında ets zinciri kırılmakda ve verimlilik ciddi biçimde düşmekde. Bu
olay emerson etkisi olarak adlandırılmaktadır.
1950lerle fotosentez üzerine çalışmalarda bulunan Robert Emerson’un deneylerinde ortaya koyduğu üzere, fotosenteze katkısı zayıf olan dalga boylarında ışıklar, katkısı yüksek ışıklarla beraber kullanıldığında verimliliği ciddi biçimde artırmaktadır. Kısaca 4+1=5 değil, 8 etmektedir. Bu sebeplerden izleyeceğimiz strateji soğuk beyaz ledi, fotosentezin kuvvetli gerçekleştiği noktalarda kırmızı ve mavi ledlerle desteklemek olacak.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/Image_from_mkalin.jpg[/IMG]
[B]Güncelleme (29.08.2016): [/B] Yukarı yeni akvaryumun videsunu ekledim. Led sayılarında son tecrübe ile bir iki değişiklik yaptım.
Oncelikle renk dagilimi icin tavsiyem: %20-25 660nm deep red, %10 royalblue mavi, %5 420-430nm uv mor, %60 biraz üzerinde 6000-7000 kelvin soguk beyaz. Eger led sayiniz fazlaysa, homojen renk dagilimi yapabilcekseniz 30-40 tanede birer adet 630nm normal kirmizi ve 530nm yesil konabilir. 630 kirmizi fotosentezde renk cesitliligini artirmak icin. Olmazsa olmaz degil, fazlası tanka suluboya tadında bir pembelik verir. Yeşilin fotosenteze hicbir katkisi yok, amac yesil bitkileri daha parlak gosterip tankin canliligini artirmasi. Sakin 20ledde 1 tane kullanmayin cok baskin gelir, kotu gozukur, bir noktaya odaklanirsa orda yosun yapabilir. Önceden emerson etkisi için 730nm infra red de tavsiye ediyordum ama son tecrübelerle gerek olmadığını, aksine su ortamında garip yosunlara neden olabildiğini gördük.
Guc noktasi cok onemli. Genelde en cok yapilan hata ac gozlulukle olabildigince guclu aydinlatma kurmak. Bunu yaptiginizda genelde sonucu biolojik dengesizlik oluyor. Led isigi gercekden cok, cok etkili. Fazla verdiginizde isikla supercharge olan bitkiler fotosentez patlamasi yapip, hizla sudaki herseyi tuketiyor. Sadece npk degil, kalsiyum, magnezyum gibi suyla gelen mineralleride hizla tuketiyorlar. Basta cilgin oksijen cikisi goruyorsunuz ama sonrasinda sudaki mineraller tukeniyor, gelisim duruyor, asiri yosunlanma basliyor. Bu sekilde surdurulebilir gelisim icin 1-2 gunde bir su degisimi yapmaniz gerekirki denge bozulmadan devam etsin. Bu sebeble iyi tasarlanmis yuksek destekli tankda litrede 0.3w yi gecmemenizi onerecem. Tank cok derinse 0.4w ye yaklasilabilir. Dusuk destekli tanklarda ise 0,1-0,15w uygundur. Ayrica isigi kuvvetli verdiginizde, hizli gelisen bitkiler bir o kadarda metabolik atik olusturuyorlar. Yuksek gelisim hizinda dengesizlik olmamasi icin bunu karsilayabilcek saglam bir filtrasyonunuzun, biolojik donusum yapabilcek iyi bir tabaninizin olmasi gerek.[/QUOTE]
Merhaba hocam. Ayrıntılı anlatımınız için. Teşekkürler. Konunuza istinaden power led armatür yapımı aşamasındayım. 200 lt akvaryumumda kullanmak için high tech aydınlatma yapıyorum. Kum hariç su hacmi 175 lt civarı yükseklik 37-39 cm kum üstü. 72 watlık bir armatür yapmayı planlıyorum. 3 watlık 700ma lık 15adet 6500k beyaz, 6 adet deep red 650-670nm, 2 adet royal blue 430-450nm ve 1 adet uv 420-430nm aldım. Ama akvaryumda bi yoğun kırmızılık durum mevcut aşırı göz yoruyor. Mercek kullanmıyorum. Ne yapmamı önerirsiniz. Aydınlatma işini tamamladıktan sonra bitkiler değişecek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/201220222231001.jpg[/IMG]
[QUOTE=darkaura]Bitkili tanklarda led aydınlatma üzerine uzundur çalışmaktayım ve oldukça da başarılı
sonuçlar alıyorum. Bu yazıda bu konudaki tecrübelerimi ve araştırmalarım sonucu
oluşan bilgi birikimini aktaracam. Amacım diğer hobici arkadaşlarında bu
verimli aydınlatmadan faydalanması ve bu konudaki tecrübeyi daha ileri
noktalara taşımaları.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/gazoz.jpg[/img]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=x_7u1aNot2w[/VID]
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=l1aL9ipzwGk#t=74[/VID]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=TvBv9-z-m20[/VID]
[b]Her şeyden önce neden LED? [/b]
İlk ve en önemli cevap tabiyki enerji tasarrufu. Bir led kurulum muadili floresanlı
sisteme nazaran yarı yarıya daha az enerji harcıyor. Akvaryumunuza gereken led
gücü hesaplarken de bunu kullanabilirsiniz. Tankınızın ihtiyacı olan floresan
miktarını hesaplayıp, led için yarısını alabilirsiniz.
İkinci avantaj ise uzun ömür. Gene para tasarrufu sağlayan bir durum. Ortalama bir T5
floresanı 1 sene sonunda değiştirmek zorundasınız. Yoksa renk tayfı kayar ve
yosun yapmaya başlar. Özellikle pahalı bitki floresanların her sene değişim
yapmak ciddi bir masrafa neden olmakda. Şu anki fiyatlardan hesapladığımızda sadece 3-4 senelik floresan değişiminin maliyeti led sistemin kurulum
maliyetine denk gelmektedir. Öte yandan ortalama bir led lambanın ömrü 50bin
saat ile 100bin saat arasında değişir. Buda günde 8 saat kullanımla 10larca
yıl, hatta 30yıla varan bir ömür demektir. Tabi iyi soğutulması şartıyla. En
güzeliyse ledin tayfı uzun ömrü sürecince kaymaz. Ömrünü tamamladığında bile
tayfı aynı kalır sadece ışık çıkış gücü düşmeye başlar.
Başka bir önemli avantajıysa fazla ısınmaması. Ledde her elektrikli alet gibi ısınmaktadır
ama floresanla karşılaştırıldığında çevreye saçtığı ısı çok daha azdır. Bu
özellikle sıcaklığın problem olduğu yaz ayları için ciddi bir avantajdır. Basit
bir fan soğutmayla bitkiye yazında devam etmek mümkün olabilir.
Son avantaj olarak derin su penetrasyonundan bahsedebiliriz. Derin tankda zemin bitkisi
olmaz derler. Ama aslında bu su ışığı bloke ettiği için değildir. Klasik
floresan aydınlatma ışığını 360 derece yayar. Işığın çoğunun kullanılamayacağı
yönlere 360 derece saçılması bir yana, bu geniş açı ışığın mesafe ile hızla dağılmasına
neden olur. Basit hesapla derinliği 2 kat artırırsanız, zemine ulaşacak ışık
4de 1in altına düşer. Bu yüzden derin tanklarda zemin bitkileri zordur.
Leddeyse durum farklıdır. Standart power ledlerden ışık 120 derece açıyla
çıkar. Belli bir yöne odaklandıklarından çok daha az dağılırlar. Eğer tank çok
derinse ucuz plastik lensler takılarak ışık 5 dereceye kadarda odaklanabilir. Kısaca
bir projektör kullanır gibi ışığı zemine çok az kayıpla indirmek mümkündür, 60-70cm derinlikde cuba yetiştirmek imkan dışı değil.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101724/f1.JPG[/img]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/190420171312421.jpg[/IMG]
[b]Gelelim diğer soruya, bunca avantajına rağmen bitkili tanklarda led kullanımı neden yaygın değil?[/b]
İlk neden tabiyki maliyet. Ucuz şerit ledler bitkide hiçbir işe yaramaz. Bitki
yetiştirmeye uygun power ledlerde yakın zamana kadar çok pahalıydılar. Ama
artık daha makul fiyatlardan led armatür hazırlamak mümkün.
İkinci ve en önemli nedense ledlerin dar renk spektrumu ki, şimdiye kadarki tüm
araştırmalarım ve bu yazının amacı da bu sorunu aşıp ledle verimli fotosentez
elde etmek üzerine. Dar renk spektrumu neden sorun olmakta. Fotosentez
kullandığımız güneş panelleri kadar basit bir hadise değil çünkü. Bitki her
renk ışığı aynı verimlilikte kullanamıyor. İş su altı bitkilerine geldiğinde bitkinin
kullandığı renkler dışında kuvvetli bir ışık, mutlak şekilde yosunları
besliyor.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/renk.jpg[/img]
Dar spektrumun kaynağını anlamak için önce ledin ne olduğuna bakmak gerek. Led
aslında bilgisayarlarımızdaki mikro işlemciler gibi bir yarı iletken malzemedir.
Zaten isminin açılımı ne olduğunu söylüyor. Light Emiting Diode, yani ışık
yayan diyot. Teknik detayına çok girmeden, yarı iletken doğasının sonucu olarak
bir led sadece tek ve dar bir renk alanında ışık saçar. Peki bu durumda birden fazla rengin karışımı
olan beyaz renkli led nasıl mümkün oluyor. Farklı renklerde ışıyan led
katmanları fosfor ile desteklenerek beyaz renk elde ediliyor. Bizim sorunumuzda
burda başlıyor. Beyaz olsa bile hala dar bir renk spektrumunda oluyor ve en
önemlisi bu renk dağılımı bitkinin fotosentez ihtiyacına göre değil, insan
gözünün en verimli göreceği tayfda hazırlanıyor. Bitkilerin tersine insan gözüde
en iyi yeşil ve sarı renklerde, fotosenteze katkısı en zayıf olan renklerde
görür. Bu yüzden sadece beyaz led kullanmak yosuna davetiye çıkarır,
fotosentezde tam verim vermez.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/power%20led%20beyaz.jpg[/img]
Beyaz ledlerin renk dağılımlarına genel olarak bakarsak bolca mavi ve yeşil
içerdiklerini ama çok az kırmızı olduğunu görürüz. (Diğerlerinden farklı olarak
sıcak beyaz bolca sarı ihtiva eder.)
Bizim için önemli olan bitkinin hangi renklerde fotosentez yaptığı.
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/fotosentez2.jpg[/img]
Bu grafikde bitkinin farklı renklerdeki ışıklara göre fotosentez performası görülmekde. Bitkinin
fotosentezde sarı ve yeşil rengi neredeyse hiç kullanmadığını görüyoruz.
Fotosentezde en etkili olan bölge kırmızı ve mavi alan. Bitkinin yeşil olmasıda
aynı nedenden. Mavi ve kırmızıyı emip kullanırken, kullanmadığı yeşil ışığı
geri yansıtıyor.
Nasıl bir led kullanacağımıza karar vermek için iki grafiği üst üste koyalım:
[img]http://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/fotosentez%20led%20egrisi.jpg[/img]
Grafikte görüldüğü üzere beyaz ledlerin bitkilerin az kullandığı yeşil ve sarı bölgede
kuvvetli ışımaları var. Bu grafiğe göre nispeten en iyi sonucu veren 6000k
soğuk beyaz led. Ama sorun sadece yeşil
ve sarının fazlalığı değil. Aynı zamanda kırmızı eksik. Bu eksiklik yüzünden
bazı bitkiler led ışığına olumlu cevap vermezler. Bu durum bitkiden bitkiye
değişir. Her bitki türü farklı ışıkları tercih ettiğinden bazı türlerde bu eksiklik
sorun olmamaktadır. Ama fazla sarı ile yeşil genede yosun yapacaktır.
Şimdi beyaz ledleri yeşil ve sarı renklerde bu kadar gereksiz ışıkları varken neden kullanacaz.
Düz mantıkdan giderek sadece en çok kullanılan dalga boylarında mavi ve kırmızı
ledler takabiliriz. Ne yazıkki fotosentez bu kadar basit değil. Kırmızı ve
mavide en çok fotosentezin gerçekleşmesi klorofil a ve klorofil b
pigmentlerinin bu ışıkları soğurmasından. Ama fotosentezde tek rol oynayan
pigment klorofil değil. Karatenoid gibi fotosentezde işlevi bulunan ve bu işlev
için farklı dalga boylarında ışıklar kullanan daha pek çok pigment mevcut. Klorofil
ışık enerjisiyle sudan elektron kopardıktan sonra, bu elektron net enerjiye
dönüştürülene kadar pek çok pigment ve ets (elektron taşıma sistemi) proteini
tarafından sırayla taşınmakta. Bu taşıma işlemi sırasındada pek çok farklı
dalga boyunda ışıklar kullanılmakta. İşte bu yüzden diğer renklerde ışıklarada
ihtiyacımız var. Net enerjiye katkıları az olsada bazı kritik renkler
sağlanmadığında ets zinciri kırılmakda ve verimlilik ciddi biçimde düşmekde. Bu
olay emerson etkisi olarak adlandırılmaktadır.
1950lerle fotosentez üzerine çalışmalarda bulunan Robert Emerson’un deneylerinde ortaya koyduğu üzere, fotosenteze katkısı zayıf olan dalga boylarında ışıklar, katkısı yüksek ışıklarla beraber kullanıldığında verimliliği ciddi biçimde artırmaktadır. Kısaca 4+1=5 değil, 8 etmektedir. Bu sebeplerden izleyeceğimiz strateji soğuk beyaz ledi, fotosentezin kuvvetli gerçekleştiği noktalarda kırmızı ve mavi ledlerle desteklemek olacak.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/Image_from_mkalin.jpg[/IMG]
[B]Güncelleme (29.08.2016): [/B] Yukarı yeni akvaryumun videsunu ekledim. Led sayılarında son tecrübe ile bir iki değişiklik yaptım.
Oncelikle renk dagilimi icin tavsiyem: %20-25 660nm deep red, %10 royalblue mavi, %5 420-430nm uv mor, %60 biraz üzerinde 6000-7000 kelvin soguk beyaz. Eger led sayiniz fazlaysa, homojen renk dagilimi yapabilcekseniz 30-40 tanede birer adet 630nm normal kirmizi ve 530nm yesil konabilir. 630 kirmizi fotosentezde renk cesitliligini artirmak icin. Olmazsa olmaz degil, fazlası tanka suluboya tadında bir pembelik verir. Yeşilin fotosenteze hicbir katkisi yok, amac yesil bitkileri daha parlak gosterip tankin canliligini artirmasi. Sakin 20ledde 1 tane kullanmayin cok baskin gelir, kotu gozukur, bir noktaya odaklanirsa orda yosun yapabilir. Önceden emerson etkisi için 730nm infra red de tavsiye ediyordum ama son tecrübelerle gerek olmadığını, aksine su ortamında garip yosunlara neden olabildiğini gördük.
Guc noktasi cok onemli. Genelde en cok yapilan hata ac gozlulukle olabildigince guclu aydinlatma kurmak. Bunu yaptiginizda genelde sonucu biolojik dengesizlik oluyor. Led isigi gercekden cok, cok etkili. Fazla verdiginizde isikla supercharge olan bitkiler fotosentez patlamasi yapip, hizla sudaki herseyi tuketiyor. Sadece npk degil, kalsiyum, magnezyum gibi suyla gelen mineralleride hizla tuketiyorlar. Basta cilgin oksijen cikisi goruyorsunuz ama sonrasinda sudaki mineraller tukeniyor, gelisim duruyor, asiri yosunlanma basliyor. Bu sekilde surdurulebilir gelisim icin 1-2 gunde bir su degisimi yapmaniz gerekirki denge bozulmadan devam etsin. Bu sebeble iyi tasarlanmis yuksek destekli tankda litrede 0.3w yi gecmemenizi onerecem. Tank cok derinse 0.4w ye yaklasilabilir. Dusuk destekli tanklarda ise 0,1-0,15w uygundur. Ayrica isigi kuvvetli verdiginizde, hizli gelisen bitkiler bir o kadarda metabolik atik olusturuyorlar. Yuksek gelisim hizinda dengesizlik olmamasi icin bunu karsilayabilcek saglam bir filtrasyonunuzun, biolojik donusum yapabilcek iyi bir tabaninizin olmasi gerek.[/QUOTE]
Merhaba hocam. Ayrıntılı anlatımınız için. Teşekkürler. Konunuza istinaden power led armatür yapımı aşamasındayım. 200 lt akvaryumumda kullanmak için high tech aydınlatma yapıyorum. Kum hariç su hacmi 175 lt civarı yükseklik 37-39 cm kum üstü. 72 watlık bir armatür yapmayı planlıyorum. 3 watlık 700ma lık 15adet 6500k beyaz, 6 adet deep red 650-670nm, 2 adet royal blue 430-450nm ve 1 adet uv 420-430nm aldım. Ama akvaryumda bi yoğun kırmızılık durum mevcut aşırı göz yoruyor. Mercek kullanmıyorum. Ne yapmamı önerirsiniz. Aydınlatma işini tamamladıktan sonra bitkiler değişecek.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/201220222231001.jpg[/IMG]
Adi Salyangoz Yumurtası Nasıl Yok Edilir?
[QUOTE=ibryldz]
Merhabalar, öncelikle salyangoz almak istiyorsan ya da adi salyangoz çoğalmamasını istiyorsan şimdiden almalısın çünkü, başka salyangoz varsa ve görememişseniz katil salyangozun onları yemesi beklediğinizden daha uzun sürebilir. Katil salyangoz direkt diğer salyangozları yemez. Diğer salyangozları yemesi için belli oranda büyümesi ya da diğer salyangozların kendisinden küçük boyutlarda olması gerekiyor. Bence birçok akvaryuma en az 2 adet salyangoz koyulmalı çünkü ciddi anlamda akvaryuma çok faydalılar. 2 adet katil salyangoz alın nasıl olsa çok hızlı şekilde de üremiyorlar, sizin yerinize de akvaryumdaki algleri yok ediyorlar ve bitkili akvaryum kurmuşsanız doğal gübre sağlıyorlar :)[/QUOTE]
Selamlar hocam. Akvaryumda 3 adet katil salyangoz var zaten. Arkasaşın biriside kargo ile 10-15 adet gönderdi onların gelmesini bekliyorum. Onlar gelince 10 tanesini 200 lt liğe diğerlerini de 25lt lik beta tankına atmayı planlıyorum.
[QUOTE=Glgg]Hocam salyangozlardan sonra sonucu paylaşırsanız çok mutlu olurum . Konuyu çok yakından takip ediyorum bende 2 gün önce akvaryumda 1 adet adi salyangoz yakaladım. Çoğalacak mi yoksa o bir tanesi şans eserimi akvaryuma geldi emin olamadım ama katil salyangoz almak için tetike bekliyorum . Sonucu gercekten merak ediyorum paylaşırsanız sevinirim. Erkenden müdahale için katil salyangoz almayı da düşündüm fakat ne ile besleyeceğimi bilemediğim için ölmelerinden endişe ettim [/QUOTE]
Fotoğraftaki bitkileri çıkarttıktan sonra hiç görmedim daha yani son 2 gündür. Ama illaki göreceğimi düşünüyorum. Çünkü hiöbirsorunumu kolay halledemem 🤣 ilerde bi güncelleme post u paylaşırım.
[QUOTE=ibryldz]
Merhabalar, öncelikle salyangoz almak istiyorsan ya da adi salyangoz çoğalmamasını istiyorsan şimdiden almalısın çünkü, başka salyangoz varsa ve görememişseniz katil salyangozun onları yemesi beklediğinizden daha uzun sürebilir. Katil salyangoz direkt diğer salyangozları yemez. Diğer salyangozları yemesi için belli oranda büyümesi ya da diğer salyangozların kendisinden küçük boyutlarda olması gerekiyor. Bence birçok akvaryuma en az 2 adet salyangoz koyulmalı çünkü ciddi anlamda akvaryuma çok faydalılar. 2 adet katil salyangoz alın nasıl olsa çok hızlı şekilde de üremiyorlar, sizin yerinize de akvaryumdaki algleri yok ediyorlar ve bitkili akvaryum kurmuşsanız doğal gübre sağlıyorlar :)[/QUOTE]
Selamlar hocam. Akvaryumda 3 adet katil salyangoz var zaten. Arkasaşın biriside kargo ile 10-15 adet gönderdi onların gelmesini bekliyorum. Onlar gelince 10 tanesini 200 lt liğe diğerlerini de 25lt lik beta tankına atmayı planlıyorum.
[QUOTE=Glgg]Hocam salyangozlardan sonra sonucu paylaşırsanız çok mutlu olurum . Konuyu çok yakından takip ediyorum bende 2 gün önce akvaryumda 1 adet adi salyangoz yakaladım. Çoğalacak mi yoksa o bir tanesi şans eserimi akvaryuma geldi emin olamadım ama katil salyangoz almak için tetike bekliyorum . Sonucu gercekten merak ediyorum paylaşırsanız sevinirim. Erkenden müdahale için katil salyangoz almayı da düşündüm fakat ne ile besleyeceğimi bilemediğim için ölmelerinden endişe ettim [/QUOTE]
Fotoğraftaki bitkileri çıkarttıktan sonra hiç görmedim daha yani son 2 gündür. Ama illaki göreceğimi düşünüyorum. Çünkü hiöbirsorunumu kolay halledemem 🤣 ilerde bi güncelleme post u paylaşırım.
Adi Salyangoz Yumurtası Nasıl Yok Edilir?
[QUOTE=erkanmazici]Nedense insanlar sorunuzu cevaplamak yerine, sizi salyangozun kötü bir şey olmadığına ikna etmeye çalışmış. Garip...
Benim salyangoz ile mücadelede gördüğüm en etkili araç Göztaşı olarak bilinen Bakır Sülfat'tır. Ben bunu sadece bir kez kullandım. Suya atıldığı anda, salyangozlar patır patır düşüyor, bir süre sonra yumurta falan da kalmıyor. Kesin, kat-i, net bir dezenfeksiyon sağlıyor. Ama tabii çok sorunlu bir ilaç. Bir kere çok zehirli. Hem sizin için hem de balıklar için tehlikeli. Kullanırken dikkatli olmak gerekiyor. Bitkileri dezenfekte ettikten sonra, en az 3 gün temiz suda bekletin. Bitkilerde kalan artıklar balıkları öldürüyor. Eğer salyangozdan sıtkınız sıyrıldıysa (bu deyimi hala kullanan var mı ya[:D]) en net çözüm Göztaşı. Ama handikapları fazla.
Bu arada, salyangozu size sevdirmeye çalışan arkadaşların haklı olduğu bir konu var. Benim yukarıda yazdığım tehlikeli madde gibi çözümler dışında, bu canlıyı tamamen yok etmek imkansıza yakın. Benim 6 ay boyunca bomboş, kuru olarak duran akvaryumuma su doldurduğumda, tekrar çıktıklarını görmüştüm. Yumurtalar hafif nemli bir ortamda bile uzun süre bozulmadan kalabiliyor. Dolayısı ile bükemediğimiz bileği öpüp, onlarla birlikte yaşamaya alışmak da bir çözüm...[/QUOTE]
Hocam teşekkürler. Göztaşını iyi bilirim bie çiftçi olarak her sene kullandığım üründür.. Ona hiç bulaşmam ne kadar yıkasam gene kalacağını düşünüyorum bitkide aslında elimde çok fazla var ama o riske girmeyi alamam. Sanırım katil salyangoza bel bağlamaktan başka çare yok.
[QUOTE=ibryldz]
Adi salyangozlardan istememenizi anlıyorum ve kimyasal kullanmadan çözmenizde fayda olacağınız düşünüyorum. Adi salyangoz hızlı üremesi dışında bir sorun olmayacaktır hatta faydalı olacaktır ve benim tavsiyem tamamen kurutmak değil sayısını kontrol altında tutmak olacaktır ama karar sizin. Tamamen kurtulmak istiyorsanız en basit çözümü katil salyangoz olacaktır. Katil salyangoz belli bir boya geldikten sonra hepsini yiyecektir ve ne yumurta bırakır ne de salyangoz. Adi salyangoz tamamen bittikten sonra hemen katil salyangozu çıkarmayınız. Çünkü yumurtadan çıkanlar olabilir ve bu durumda tekrar adi salyangoz ile uğraşmak zorunda kalırsınız. Katil salyangoz dışındaki salyangozlar bittikten sonra 1 ay daha bekletebilirsiniz. Eğer katil salyangoz ile sorunu çözerseniz bence bırakın katil salyangoz içeride kalsın akvaryumdaki algleri yiyecektir ve akvaryumunuza baya bir faydası olacaktır ayrıca hızlı üremediği için kafanız rahat olacaktır. Eğer adi salyangozdan kurtulmak yerine sayıyı kontrol etmek isterseniz bu durumda belli aralıklarla akvaryuma salyangozların yedikleri yaprak, salatalık gibi yiyeceklerden koyup salyangozlar yiyeceğin üstüne çıktığında çıkartabilirsiniz. Bu sayede sayı kontrolü de yapmış olursunuz.[/QUOTE]
Teşekkür ederüm hocam. Katil salyangozlar yarın elimde olacak inşallah. Ondan sonra durumu bekleyip göreceğiz. Bu bitkileri geri ekleyecem. Beta tankına koyabilirim. Orda en azondan gözlemlerim tekrar çıkıp çıkmayacaklarını.
[QUOTE=erkanmazici]Nedense insanlar sorunuzu cevaplamak yerine, sizi salyangozun kötü bir şey olmadığına ikna etmeye çalışmış. Garip...
Benim salyangoz ile mücadelede gördüğüm en etkili araç Göztaşı olarak bilinen Bakır Sülfat'tır. Ben bunu sadece bir kez kullandım. Suya atıldığı anda, salyangozlar patır patır düşüyor, bir süre sonra yumurta falan da kalmıyor. Kesin, kat-i, net bir dezenfeksiyon sağlıyor. Ama tabii çok sorunlu bir ilaç. Bir kere çok zehirli. Hem sizin için hem de balıklar için tehlikeli. Kullanırken dikkatli olmak gerekiyor. Bitkileri dezenfekte ettikten sonra, en az 3 gün temiz suda bekletin. Bitkilerde kalan artıklar balıkları öldürüyor. Eğer salyangozdan sıtkınız sıyrıldıysa (bu deyimi hala kullanan var mı ya[:D]) en net çözüm Göztaşı. Ama handikapları fazla.
Bu arada, salyangozu size sevdirmeye çalışan arkadaşların haklı olduğu bir konu var. Benim yukarıda yazdığım tehlikeli madde gibi çözümler dışında, bu canlıyı tamamen yok etmek imkansıza yakın. Benim 6 ay boyunca bomboş, kuru olarak duran akvaryumuma su doldurduğumda, tekrar çıktıklarını görmüştüm. Yumurtalar hafif nemli bir ortamda bile uzun süre bozulmadan kalabiliyor. Dolayısı ile bükemediğimiz bileği öpüp, onlarla birlikte yaşamaya alışmak da bir çözüm...[/QUOTE]
Hocam teşekkürler. Göztaşını iyi bilirim bie çiftçi olarak her sene kullandığım üründür.. Ona hiç bulaşmam ne kadar yıkasam gene kalacağını düşünüyorum bitkide aslında elimde çok fazla var ama o riske girmeyi alamam. Sanırım katil salyangoza bel bağlamaktan başka çare yok.
[QUOTE=ibryldz]
Adi salyangozlardan istememenizi anlıyorum ve kimyasal kullanmadan çözmenizde fayda olacağınız düşünüyorum. Adi salyangoz hızlı üremesi dışında bir sorun olmayacaktır hatta faydalı olacaktır ve benim tavsiyem tamamen kurutmak değil sayısını kontrol altında tutmak olacaktır ama karar sizin. Tamamen kurtulmak istiyorsanız en basit çözümü katil salyangoz olacaktır. Katil salyangoz belli bir boya geldikten sonra hepsini yiyecektir ve ne yumurta bırakır ne de salyangoz. Adi salyangoz tamamen bittikten sonra hemen katil salyangozu çıkarmayınız. Çünkü yumurtadan çıkanlar olabilir ve bu durumda tekrar adi salyangoz ile uğraşmak zorunda kalırsınız. Katil salyangoz dışındaki salyangozlar bittikten sonra 1 ay daha bekletebilirsiniz. Eğer katil salyangoz ile sorunu çözerseniz bence bırakın katil salyangoz içeride kalsın akvaryumdaki algleri yiyecektir ve akvaryumunuza baya bir faydası olacaktır ayrıca hızlı üremediği için kafanız rahat olacaktır. Eğer adi salyangozdan kurtulmak yerine sayıyı kontrol etmek isterseniz bu durumda belli aralıklarla akvaryuma salyangozların yedikleri yaprak, salatalık gibi yiyeceklerden koyup salyangozlar yiyeceğin üstüne çıktığında çıkartabilirsiniz. Bu sayede sayı kontrolü de yapmış olursunuz.[/QUOTE]
Teşekkür ederüm hocam. Katil salyangozlar yarın elimde olacak inşallah. Ondan sonra durumu bekleyip göreceğiz. Bu bitkileri geri ekleyecem. Beta tankına koyabilirim. Orda en azondan gözlemlerim tekrar çıkıp çıkmayacaklarını.
Adi Salyangoz Yumurtası Nasıl Yok Edilir?
Hepinize cevaplar için ayrı ayrı teşekkür ederim. Daha yumurta dizecek kadar geliştiklerini düşünmüyorum. Çünkü bir kaç gündür sadece söktüğüm bitkilerde çok küçük boyutlarda gördüm. Bitkiyi dezenfekte edip tekrar kullanmayı planlıyorum. Puffer bakamam akvaryum lepistes tankı. Doğal akışında olan bir akvaryum yavrular direk akvaryuma doğuyor. Zayen yavruların çoğunu anaçlar yiyor kalanıda Puffer temizlesin istemem. Yarın katil salyangoz sayısı 15-20 civarına çıkartıcam ondan sonra başka işlem yapmayı planlamıyorum zaten. Sadece bitkide yumurta kalmışsa onlardan kurtulmak amacım önce de belirttiğim gibi.
Hepinize cevaplar için ayrı ayrı teşekkür ederim. Daha yumurta dizecek kadar geliştiklerini düşünmüyorum. Çünkü bir kaç gündür sadece söktüğüm bitkilerde çok küçük boyutlarda gördüm. Bitkiyi dezenfekte edip tekrar kullanmayı planlıyorum. Puffer bakamam akvaryum lepistes tankı. Doğal akışında olan bir akvaryum yavrular direk akvaryuma doğuyor. Zayen yavruların çoğunu anaçlar yiyor kalanıda Puffer temizlesin istemem. Yarın katil salyangoz sayısı 15-20 civarına çıkartıcam ondan sonra başka işlem yapmayı planlamıyorum zaten. Sadece bitkide yumurta kalmışsa onlardan kurtulmak amacım önce de belirttiğim gibi.
Adi Salyangoz Yumurtası Nasıl Yok Edilir?
Tankımın dengesinde herhangi bir sorun yok hocam. İlk defa başıma geldi. Ben kökten çözüp yok etmek istiyorum. Bu salyangoz türünü akvaryumumda istemiyorum diyelim. Sadece bitkilerde kalan yumurta varsa nasıl temizlenir istediğim bilgi bu. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
Tankımın dengesinde herhangi bir sorun yok hocam. İlk defa başıma geldi. Ben kökten çözüp yok etmek istiyorum. Bu salyangoz türünü akvaryumumda istemiyorum diyelim. Sadece bitkilerde kalan yumurta varsa nasıl temizlenir istediğim bilgi bu. İlgi alakanız için teşekkür ederim.
Adi Salyangoz Yumurtası Nasıl Yok Edilir?
Merhaba arkadaşlar. Bitkili akvaryumumda fotoğraftaki bitkilerden adi salyangoz üretmeye başladı. Bitkileri söktüm. Akvaryuma biraz katik salyangoz ekledim ama aklımdaki soru bitkilerde kalan yumurtalardan nasıl kurtulabilirim. Yıl yakınken işi kökten çözmek istiyorum. 200 lt akvaryumda sadece söktüğüm bitkilerde çok küçük boyutlarda gördüm bitkileri aldım akvaryumdan. Farklı birr yerde hiç görmedim. Bu bitkileri yaklaşık 1 ay önce burdakş petshoptan almıştım sanırım bu bitkilerde hala bolca yumurta vardır diye düşünüyorum. Nasık bir ilaç vs. Kullanabilirim. Bitkiler çok önemli değil aslında ama lepistes yavruları için güzel saklanma alanı oluşturuyorlar. Eğer kesin bir çözüm yoksa bitkileri direk çöpe atıcam zaten. Bitkileri yıkadığımda onlarca kum büyüklüğünde adi salyangoz döküldü. Denemek için farklı bitkileride çıkarttım onlardan birşey dökülmedi hiç.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/310320221450031.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar. Bitkili akvaryumumda fotoğraftaki bitkilerden adi salyangoz üretmeye başladı. Bitkileri söktüm. Akvaryuma biraz katik salyangoz ekledim ama aklımdaki soru bitkilerde kalan yumurtalardan nasıl kurtulabilirim. Yıl yakınken işi kökten çözmek istiyorum. 200 lt akvaryumda sadece söktüğüm bitkilerde çok küçük boyutlarda gördüm bitkileri aldım akvaryumdan. Farklı birr yerde hiç görmedim. Bu bitkileri yaklaşık 1 ay önce burdakş petshoptan almıştım sanırım bu bitkilerde hala bolca yumurta vardır diye düşünüyorum. Nasık bir ilaç vs. Kullanabilirim. Bitkiler çok önemli değil aslında ama lepistes yavruları için güzel saklanma alanı oluşturuyorlar. Eğer kesin bir çözüm yoksa bitkileri direk çöpe atıcam zaten. Bitkileri yıkadığımda onlarca kum büyüklüğünde adi salyangoz döküldü. Denemek için farklı bitkileride çıkarttım onlardan birşey dökülmedi hiç.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/310320221450031.jpg[/IMG]
Kribensis Eş Tutma
Çift kribensizimin dişi si parazit hastalığından öldü 1 haftadır uğraştım kurtaramadım. Erkeğin yanına tekrar dişi koysam eş tutarlarmı? Erkek tankta yalnız dolaştıkça moralim bozuluyor. Başka balıklarda var tankta ama sanki sürekli dişisini arıyormuş gibi hissediyorum.
Çift kribensizimin dişi si parazit hastalığından öldü 1 haftadır uğraştım kurtaramadım. Erkeğin yanına tekrar dişi koysam eş tutarlarmı? Erkek tankta yalnız dolaştıkça moralim bozuluyor. Başka balıklarda var tankta ama sanki sürekli dişisini arıyormuş gibi hissediyorum.
Kribensiz Hastalık.
Alayım hocam. Ne kadar kullanmam gerekiyor. Birde farklı bi tanktamı uygulama yapmalıyım
Alayım hocam. Ne kadar kullanmam gerekiyor. Birde farklı bi tanktamı uygulama yapmalıyım
Kribensiz Hastalık.
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: dik yan yüzme. Yeme iştahsızlık. Anğste kıl
Akvaryum Kapasitesi (litre): 60
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 1 cüce vatoz 1 elma salyanglzu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): sıcaklık 26 dercee
Filitrasyon: tepe filtre. İçerik elyaf, seramik, biobal top
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: flagly 1 adet
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 10 günde 3/1 su değişimi.
Merhaba arkadaşlar. Bi çift kribensiz balığım var. Daha önce 3 kere yavru çıkarttılar hiç büyütemediler. Bende eklemek istemedim. Fakat son 1 haftadır dişi ve erkek ayrı geziyor. Erkek hindistan cevizi kabuğundan hiç çıkmıyor. Dişi hiç girmiyor. Dişi bazen dik bazen normal olarak su yüzeyine yakın duruyor devamlı. Yeme karşı hafif ilgili bazen yiyor bazen yemiyor. DİŞİ de bir rahatsızlık olduğunu düşünüyorum. Karnının altı çöktü birde alt tarafında sanırım anüs bölgesinde kıl gibi bişeyler çıkmış. Biraz araştırdım ama birşey bulamadım. Tank brüt 65lt.bitkiler taş kum çıkınca yaklaşık 50 lt civarı su miktarı kalıyor. Kum olarak tabanda normal torf üstünde dere kumu var. Filtrasyon fotoğrafta attığım kendi yaptığım tepe filtre var. Malzeme olarak içinde elyaf biobal toplar ve seramik mevcut. Aydınlatma otomatik saatle günde 5 saat . Co2 mayalı sistem saniye de 1 baloncuk şeklinde. Ayrıca tankta 1 adet elma salyangozu ve 1 adet cüce vatoz bulunmakta. 10 günde bir 3/1 su değişimi yapıyorum. Su sıcaklığı 26 derece. Elimden geldiğince detay verdim yardımcı olabilirseniz sevinirim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211619251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211619481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211619561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211620031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211620081.jpg[/IMG]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: dik yan yüzme. Yeme iştahsızlık. Anğste kıl
Akvaryum Kapasitesi (litre): 60
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 1 cüce vatoz 1 elma salyanglzu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): sıcaklık 26 dercee
Filitrasyon: tepe filtre. İçerik elyaf, seramik, biobal top
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: flagly 1 adet
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 10 günde 3/1 su değişimi.
Merhaba arkadaşlar. Bi çift kribensiz balığım var. Daha önce 3 kere yavru çıkarttılar hiç büyütemediler. Bende eklemek istemedim. Fakat son 1 haftadır dişi ve erkek ayrı geziyor. Erkek hindistan cevizi kabuğundan hiç çıkmıyor. Dişi hiç girmiyor. Dişi bazen dik bazen normal olarak su yüzeyine yakın duruyor devamlı. Yeme karşı hafif ilgili bazen yiyor bazen yemiyor. DİŞİ de bir rahatsızlık olduğunu düşünüyorum. Karnının altı çöktü birde alt tarafında sanırım anüs bölgesinde kıl gibi bişeyler çıkmış. Biraz araştırdım ama birşey bulamadım. Tank brüt 65lt.bitkiler taş kum çıkınca yaklaşık 50 lt civarı su miktarı kalıyor. Kum olarak tabanda normal torf üstünde dere kumu var. Filtrasyon fotoğrafta attığım kendi yaptığım tepe filtre var. Malzeme olarak içinde elyaf biobal toplar ve seramik mevcut. Aydınlatma otomatik saatle günde 5 saat . Co2 mayalı sistem saniye de 1 baloncuk şeklinde. Ayrıca tankta 1 adet elma salyangozu ve 1 adet cüce vatoz bulunmakta. 10 günde bir 3/1 su değişimi yapıyorum. Su sıcaklığı 26 derece. Elimden geldiğince detay verdim yardımcı olabilirseniz sevinirim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211619251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211619481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211619561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211620031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/230859/010920211620081.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Axolotl Akvaryum Soğutma cerenlydia, 17:17
Sürüngenler ve Amfibyumlar - Taban Altı Ve Zeminde Yosun Sorunu hasancn, 17:14
Yosun - Akvaryum Balık Önerisi Tonikross, 16:54
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 90×45×45 Bitkili Tankım CoryCory, 16:48
Akvaryum Tanıtımı - D201 Sistem Başlangıç CoryCory, 16:43
Işık CO2 ve Ekipmanlar - Japon Baligim Oluyor Hasanbey0101, 16:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Balkona Minik Gölet OKIRATLI, 16:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pipo Filtre Yeterli Mi? Jediax, 15:52
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kara Salyangozu Kabuğu Nasıl Temizlenir? xellence07, 15:42
Hastalıklar ve İlaçlar - 96 Litre Akvaryum İçin Destek cihann7, 15:40
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Bitkili Tankda Led Kullanımı Murat27, 15:19
Işık CO2 ve Ekipmanlar - Vantuzlu Çöpçü Lepistesci Emir, 14:47
Diğer Tatlı Su Canlıları - Bu Akvaryumda Su Kaplumbağası Besleyebilirmiyim Berkay45, 14:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 120/50/50 Bitkili Kurulum mustafaolgun, 14:17
Akvaryum Tanıtımı - Güney Amerika, Doğu Afrika Ve Asya Köşesi :) ogurcay, 14:17
Akvaryum Tanıtımı - Balık Değişimi Tataaa4325, 14:08
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Betta Üretim Günlüğü aupqua, 13:58
Labirentliler - Balığımın Alt Yüzgecinde Sivilce Gibi Şişlik Var asrinnn, 12:43
Hastalıklar ve İlaçlar - Plati Balığı Doğurdu Meldaq, 12:09
Yeni Üye Forumu - Akvaryum Kurucağım Fikirlerinize İhtiyacım Var AtuM, 11:54
Yeni Üye Forumu - Ciklete Siyahlaşma Ve Dik Durma Tatar7587, 11:24
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Hastamı Hamilemi bendeniztayfun, 11:17
Canlı Doğuranlar - Dişi Bettam Erkeğin Kuyruğunu Issırdı ₩€€₩, 10:45
Yeni Üye Forumu - Çöpçü Lepistese Zarar Veririmj İnci Kefali, 08:46
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 40x40x35 Uzun Bir Aradan Sonra İlk Kurulum yemrekozenn, 06:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığım Yüzmüyor AmatorBetaci, 04:54
Yeni Üye Forumu - Xiphophorus Alvarezi (vahşi Form Kılıçkuyruk) Göksel D, 03:18
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Su Salyangozları Ve Bitki Meldaq, 00:51
Yeni Üye Forumu - Balon Moli Hastalandı (beyaz Benek) PufferKingdom, 23:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Yavru Lepistes Bakımı Jemaisvu, 23:13
Canlı Doğuranlar - Lepistes Atlıyor Jemaisvu, 23:07
Canlı Doğuranlar - Lepistes Yavrularının Neden Hepsi Dişi ₩€€₩, 23:01
Canlı Doğuranlar - Yapay Göletten Alınan Japonlar. Jemaisvu, 22:59
Yeni Üye Forumu - Japon Balığı Isısı GhostKoi, 22:43
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Su Piresi Üretimi İçin Güneş Almayan Evde Üretim GhostKoi, 22:37
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Burun Tetra Tek Göz Yok Mertkaandoruk, 22:22
Hastalıklar ve İlaçlar - 1 Haftalık Tankta Beyaz Benek Hastalığı Nickim10Harf, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Vatoz Yemi Yiyen Beta Gül, 21:07
Labirentliler - Bu Canlı Nedir ? Orhan76, 21:02
Diğer Tatlı Su Canlıları - Ejet 3388 Tataaa4325, 20:54
Yeni Üye Forumu - Yavru Plati Bakımı Vlademirol, 20:50
Yeni Üye Forumu - Bu Hangi Salyangoz ? UEK, 20:23
Yeni Üye Forumu - Hangi Çöpçü Balığı Smok3, 19:48
Yeni Üye Forumu - 3d Arka Fon Kime Yaptırabiliriz Nereden Alabiliriz TheSequeeL, 19:37
Arka Fon Yapımı - Hızlı Bakterı Kulturu Bılgısı Searlas, 19:17
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Akvaryum cansacar, 18:06
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Renksiz Lepistes Muzolas123, 17:50
Canlı Doğuranlar - Neocaridina Reloaded (vahşiye Dönüş) cihann7, 16:34
Akvaryum Tanıtımı - Betta Tatil Yemi scorpion26, 15:50
Malzemeler ve Yemler Forumu - Balığın Ağzında Çıkan Aft Benzeri Yara Orhan76, 14:45
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Marangoz / Akvaryum Masası Arıyorum erdimtnn 17:24
- Akvaryum, Aydınlatmalar, Filtreler Serdariekrem 17:04
- Hydrocotyle Leucocephala, Myriophyllum Tuberculatu emregungor 16:52
- Christmass Moss Ve Pellia Moss emregungor 16:52
- Siyah Tül Yavrular sirhill 16:30
- Bloody Mary. Sağlam Kan maylandi 16:14
- Gübre Çeşitleri, Ve Malzemeler Balikcidede 16:07
- Bitki,karides ,ö.t.lepistes,vatoz,salyangoz,s.pire Balikcidede 16:07
- Lda 16 Red Marble Düz Ve Tül Yavrular Balikcidede 16:07
- Düz Kuyruk L144 Damızlık Çift koyu 14:55
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 14:45
- Akvaryumları Boşaltıyorum Hb White Lep Tül Melek metsi 14:39
- Yem Tablet BUCALILAR 14:32
- Akvaryum Ve Dekor BUCALILAR 14:32
- Apistogramma Cacatuoides Triple Red yamansengonca 14:31
- 2.67 Tüp Furcifer 14:24
- Dennerle Akvaryum Full Furcifer 14:24
- Cımbız Seti Ve Çeşitli Malzemeler totanka 14:21
- Hobiyi Bırakıyorum - Canlı barsbingul 13:46
- Bacopa Monnieri ternapi 13:37
- Medaka Yumurtası ternapi 13:37
- Hobiyi Bırakıyorum - Malzeme barsbingul 13:29
- Mangrow Kökü barsbingul 13:28
- Mini Sumplu Akvaryum LEGEND59 12:46
- Fanus Akvaryum LEGEND59 12:46
- Eheim Reeflex Uv Filtre 350 7 Watt Hiko 12:17
- Creaqua Firefly V2 150cm 100watt Ayaklı Armatür Hiko 12:17
- Anubias Stardust Mini Hiko 12:17
- Tropheus Brichardi Ujiji Katonga Hiko 12:17
- Mikrokurt, Su Marulu(pistia) Ve Sessiflora akomania 12:05
- Bitki , Sıvı Gübre , Ramshorm CevdetSERBEST 11:57
- Su Piresi 200 - 300 Adet 50 Tl CevdetSERBEST 11:57
- Blody Mary , Sarı Ateş Neon, Mavi Melek,cüce Krevi DEPP 11:49
- L144 Damızlık Çift Yavrularıyla kazbek1 11:46
- 60 Cm Akvayum -yemleme Mak _şelale Filtre kazbek1 11:46
- İthal Akvaryum 80 Cm Mobilyalı FrkMbuna 11:45
- Vivaparus Salyangoz Ve Çeşitler Cucevatozcu 11:35
- Siyah Cüce Vatoz Cucevatozcu 11:34
- Akvaryum Ve Malzemeleri Best Fish 11:17
- Jbl Manado Ve Mangrow Kök aupqua 11:07
- Takım / Toplu Bettalar aupqua 11:07
- Kırmızı Burun Tetra&albino Cüce Vatoz&werneri Rai. akomania 10:47
- Beyaz Kurt Kültürü & Yetişkin Artemia Kültürü Amati340 10:41
- Su Piresi Kültürü+ Yeşil Su & Infusoria Kültürü Amati340 10:41
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 10:41
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 10:41
- Mangrow Üstü Anubiaslar, Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:40
- Beyaz Ve Mikro Kurt, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:40
- Sera Otomatik Yemleme Makinesi nikon_ 10:40
- Süper Red Erkek Vatoz, Sterbai, Elma Salyangozu nikon_ 10:40
KULLANICILAR
- 119 Online Kullanıcı, 65 Üye
Online Kullanıcılar
hasancn,
Berkant,
urzais,
Smokie,
altanilker,
simsela,
EKAR,
ekcengiz,
cerenlydia,
Gastropoda,
Gursoyhasan,
Tonikross,
Azizdurdenn,
Tortuga4,
achiiles_622,
Jediax,
AhmettFurkann,
Koksal Gurkan,
egecinar,
MiSoSiKiaN,
Akax,
-RBG-,
mertakbasoglu35,
sıtkı,
Acemi39,
gambler,
emregungor,
YigitAlpCicek,
kayiboyu,
MosfeT,
yakamoz-ga,
Eldurmaz,
pollemik,
reano,
nikon_,
cansacar,
makav,
CoryCory,
Hüseyin Piroğlu,
Abudullah,
yemrekozenn,
PufferKingdom,
heybetmahir,
Muzo0159,
HACI LOBO,
Hasanbey0101,
gürkanbey,
1Balikci,
mk2murat,
kilic88,
kubilaykoparan,
livadi,
Uriel,
Balikcidede,
Ramazan112,
AtlasPoyraz,
MaveraR,
Thunderbird,
BALİK_adam123,
Alikaan147,
mehmetsah1n,
şansal,
egemen7,
yagiz.sonmez,
Lepistesci Emir,
mitii,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.