ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ExpatNL
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
40
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Şubat 2021 16:58
Son Ziyaret:
26 Nisan 2021 09:01
Toplam Mesaj:
17 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
T
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
T
SON 10 MESAJI
1 Haftalik Beta Akvaryumu (8lt) Yosun Sorunu
[QUOTE=hocibi]36 litrelik beta akvaryumu kuruyorum.. İyi denk geldik konu ..örnek alıyorum hemen.. aklıma takılan şey
pipo filtre yada şelale filtre arasındayım sanırım pipo filtre alacağım...
bitkiler.. moss
bakopa
gül
zeytin
düşünüyorum bitki konusunda değerlendirir misiniz?
betanıza [:nazar:][/QUOTE]
Benim akvaryumda (flitre siyah arka planin arkasinda - Fluval Flex 34l), hangi kategoriye girdigin bilmiyorum ama ic filtre. Ben bos haznede filter medya sayisini cok arttirdim ve karbon filtre adedini de. Fluval in urunlerinden kullandim ebat olarak bu akvaryum tipine uygun diye.
Ama okuduklarim ve izlediklerim hep dis filtre oneriyor tek bir sebeple: filtre medya yuzeyini buyuk tutabilmek adina. yine bu kaynaklar bizim gibi kucuk akvaryumlar icin (nano) ic filtrenin yeterli olacagi yonunde.
Oksijen konusunda meraklanmayin, bitkiler bence onun icabina bakacaktir.
Bitki olarak acikcasi once low tech mi high tech mi kurmak istediginize karar verin. Cunku bir tanesi akvaryuma karbondioksit verilecek duzenekler, yuksek isik gucu ve daha sik araliklara bakim gerektiriyor. Ben low tech tercih ettim. Daha sonra AliEfeCin in tavsiyesiyle Green Aqua yi ogrendikten sonra onlarin websitesinden istedigim bitkilere karar verdim. (tabi burda biraz deneme yanilma oluyor bitkiler elinize gecince. Burdaki sikinti hollandada su an her seyi online siparis vermek zorundasiniz pet shop a gidip secme sansi cok yok olsa da burda TR'deki kadar guzel akvaryumcular yok, en azindan benim ulasabilecegim)
Bir de Betalarin fazla isik sevmedigin ogrenince uzun arka plan bitkilerindense hardscape dizaynina yonelerek girinti cikintilar lusturdum akvaryumda.
Yapabilirseniz ve bekleyebilirseniz (ki ben daha fazla sabredemedim) biraz dizayn uzerinde kafa yorun, istediginiz aklinizdakini kagida dokerek cizin bu surecte eminim istediginiz bitkiler kafanizda sekillenecektir (en azindan benim oyle oldu)
Bu arada bir daha belirtmek isterim, yazdiklarim benim izledilerim, okuduklarim ve okuduklarimdan anladiklarim sadece. Son 2 aydir hobiye merak sardim (15 yil aradan sonra) ve her gun bir kac saatimi okumaya ve izlemeye ayiriyorum yani comezim :) Eminim daha duayen hobiciler daha guzel bir sekilde yardimci olacaktir. Ve hatali yorumum varsa duzelteceklerdir.
Tekrar iyi sanslar dilerim ve acikcasi en heyecanli ve kreatif surectesiniz keyifler dilerim :)
[EDIT]ExpatNL,2021-03-17 18:10:13[/EDIT]
[QUOTE=hocibi]36 litrelik beta akvaryumu kuruyorum.. İyi denk geldik konu ..örnek alıyorum hemen.. aklıma takılan şey
pipo filtre yada şelale filtre arasındayım sanırım pipo filtre alacağım...
bitkiler.. moss
bakopa
gül
zeytin
düşünüyorum bitki konusunda değerlendirir misiniz?
betanıza [:nazar:][/QUOTE]
Benim akvaryumda (flitre siyah arka planin arkasinda - Fluval Flex 34l), hangi kategoriye girdigin bilmiyorum ama ic filtre. Ben bos haznede filter medya sayisini cok arttirdim ve karbon filtre adedini de. Fluval in urunlerinden kullandim ebat olarak bu akvaryum tipine uygun diye.
Ama okuduklarim ve izlediklerim hep dis filtre oneriyor tek bir sebeple: filtre medya yuzeyini buyuk tutabilmek adina. yine bu kaynaklar bizim gibi kucuk akvaryumlar icin (nano) ic filtrenin yeterli olacagi yonunde.
Oksijen konusunda meraklanmayin, bitkiler bence onun icabina bakacaktir.
Bitki olarak acikcasi once low tech mi high tech mi kurmak istediginize karar verin. Cunku bir tanesi akvaryuma karbondioksit verilecek duzenekler, yuksek isik gucu ve daha sik araliklara bakim gerektiriyor. Ben low tech tercih ettim. Daha sonra AliEfeCin in tavsiyesiyle Green Aqua yi ogrendikten sonra onlarin websitesinden istedigim bitkilere karar verdim. (tabi burda biraz deneme yanilma oluyor bitkiler elinize gecince. Burdaki sikinti hollandada su an her seyi online siparis vermek zorundasiniz pet shop a gidip secme sansi cok yok olsa da burda TR'deki kadar guzel akvaryumcular yok, en azindan benim ulasabilecegim)
Bir de Betalarin fazla isik sevmedigin ogrenince uzun arka plan bitkilerindense hardscape dizaynina yonelerek girinti cikintilar lusturdum akvaryumda.
Yapabilirseniz ve bekleyebilirseniz (ki ben daha fazla sabredemedim) biraz dizayn uzerinde kafa yorun, istediginiz aklinizdakini kagida dokerek cizin bu surecte eminim istediginiz bitkiler kafanizda sekillenecektir (en azindan benim oyle oldu)
Bu arada bir daha belirtmek isterim, yazdiklarim benim izledilerim, okuduklarim ve okuduklarimdan anladiklarim sadece. Son 2 aydir hobiye merak sardim (15 yil aradan sonra) ve her gun bir kac saatimi okumaya ve izlemeye ayiriyorum yani comezim :) Eminim daha duayen hobiciler daha guzel bir sekilde yardimci olacaktir. Ve hatali yorumum varsa duzelteceklerdir.
Tekrar iyi sanslar dilerim ve acikcasi en heyecanli ve kreatif surectesiniz keyifler dilerim :)
[EDIT]ExpatNL,2021-03-17 18:10:13[/EDIT]
1 Haftalik Beta Akvaryumu (8lt) Yosun Sorunu
[QUOTE=BurakKara]O mağara gibi olan figürün üstündeki yosun mu? sanmıyorum ya o elle yapılmış öyle düzenli yosun kaplamaz ki[/QUOTE]
Evet Christmass Moss ve Weeping moss var iki ayri kutugun ustunde. Onlari Tropica dan vitro icinde alip parcalara bolerek kutuklere yapistrdim (beyaz noktalar yapistiricinin kurumasi sonucu olusmasi, haddinden fazla yapistirci kullaninca oluyormus). Parca PArca yapstirdim kutuklerin uzerine 4 haftada kaplamaya basladi. Internetten buldugum fotograflrda tum kutugu kapladigini gordum insallah zaman icinde ayni goruntuyu alirim :)
[QUOTE=BurakKara]O mağara gibi olan figürün üstündeki yosun mu? sanmıyorum ya o elle yapılmış öyle düzenli yosun kaplamaz ki[/QUOTE]
Evet Christmass Moss ve Weeping moss var iki ayri kutugun ustunde. Onlari Tropica dan vitro icinde alip parcalara bolerek kutuklere yapistrdim (beyaz noktalar yapistiricinin kurumasi sonucu olusmasi, haddinden fazla yapistirci kullaninca oluyormus). Parca PArca yapstirdim kutuklerin uzerine 4 haftada kaplamaya basladi. Internetten buldugum fotograflrda tum kutugu kapladigini gordum insallah zaman icinde ayni goruntuyu alirim :)
1 Haftalik Beta Akvaryumu (8lt) Yosun Sorunu
[QUOTE=AliEfeCin]Size şu kanalı takip etmenizi öneririm [K]Green Aqua[/K][/QUOTE]
Gunaydin, aynen sizin tavsiyeniz uzere videolarini hatim indiriyorum :) Acikcasi bu akvaryumu kurarken Green Aqua, akvaryum.com ve George Farmer kombinasyonu cok yardimci oldu.
Tekrar tesekkur ederim
[QUOTE=AliEfeCin]Size şu kanalı takip etmenizi öneririm [K]Green Aqua[/K][/QUOTE]
Gunaydin, aynen sizin tavsiyeniz uzere videolarini hatim indiriyorum :) Acikcasi bu akvaryumu kurarken Green Aqua, akvaryum.com ve George Farmer kombinasyonu cok yardimci oldu.
Tekrar tesekkur ederim
1 Haftalik Beta Akvaryumu (8lt) Yosun Sorunu
Selamlar, tesekkur ederim dizayn yorumlariniz icin :) ama belirtmek isterim hepsi bu forum sayesinde.
Bu fotolardan sonra dizayni biraz daha degistirdim, su an icin bilemiyorum ilk versiyon mu daha iyiydi ama ellememeye karar verdim. Ekstra olarak da Jav fern petite ve trident siparisi verdim yeni eklenen spider wood a eklemek icin. Burda kullandigim yosun marimo ball yosunu onu parcalara bolerek dritwoodun asagi bolgereliren yapistirdim. Driftwood ile Spider wood un ustlerinde christmass moss ile Vesicularia Ferriei(weeping moss) kullandim. Fotolari ekliyorum merak eden olursa diye son durumu.
Su degerleri mukemmel seviyede (degil ama gorunen o ki iyilesme younunde gidiyor. Nitrate:0 Nitrite: 0,04 DH(total hardness): 6 - Carbonate hardness:5 - PH: 8.4 - Chlorine (CL2):0 - Karbondioksit:1 (low tech amacli bir akvaryum kurulumu - Florish Excel kullaniyorum yarim kapak 3 gunde bir)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/150320211443031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/150320211443141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/150320211443251.jpg[/IMG]
Selamlar, tesekkur ederim dizayn yorumlariniz icin :) ama belirtmek isterim hepsi bu forum sayesinde.
Bu fotolardan sonra dizayni biraz daha degistirdim, su an icin bilemiyorum ilk versiyon mu daha iyiydi ama ellememeye karar verdim. Ekstra olarak da Jav fern petite ve trident siparisi verdim yeni eklenen spider wood a eklemek icin. Burda kullandigim yosun marimo ball yosunu onu parcalara bolerek dritwoodun asagi bolgereliren yapistirdim. Driftwood ile Spider wood un ustlerinde christmass moss ile Vesicularia Ferriei(weeping moss) kullandim. Fotolari ekliyorum merak eden olursa diye son durumu.
Su degerleri mukemmel seviyede (degil ama gorunen o ki iyilesme younunde gidiyor. Nitrate:0 Nitrite: 0,04 DH(total hardness): 6 - Carbonate hardness:5 - PH: 8.4 - Chlorine (CL2):0 - Karbondioksit:1 (low tech amacli bir akvaryum kurulumu - Florish Excel kullaniyorum yarim kapak 3 gunde bir)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/150320211443031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/150320211443141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/150320211443251.jpg[/IMG]
Uncharted 4 Temali Beta Akvaryumu 12 Gunluk
Selamlar, aynen Murat bey in yorumundan sonra koymamaya karar verdim. 4 adet otocinclus catfish eklemesi yaptim. (sayilarini 8 e cikarmayi planliyorum)
Istemeden de olsa akvaryumun dizaynini biraz degistirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/100320210940561.jpg[/IMG]
Camdaki beya kucuk yosunun turunu bulamadim ama en azindan mekanik temizlemeyle kolayca temizlenebiliyor.
Selamlar, aynen Murat bey in yorumundan sonra koymamaya karar verdim. 4 adet otocinclus catfish eklemesi yaptim. (sayilarini 8 e cikarmayi planliyorum)
Istemeden de olsa akvaryumun dizaynini biraz degistirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/100320210940561.jpg[/IMG]
Camdaki beya kucuk yosunun turunu bulamadim ama en azindan mekanik temizlemeyle kolayca temizlenebiliyor.
Uncharted 4 Temali Beta Akvaryumu 12 Gunluk
[QUOTE=muratdeg]Uyumlu türler değil o yüzden. Aynı akvaryumda bakılmamaları gerek.[/QUOTE]
Bilmiyordum acikcasi (ben sadece beta icin olur mu gibisinden dusunmustum) 1-2 ayligim bu hobide hemen arastirmaya devam ediyorum. Benim amacim yosun yiyice eklemekti (karidesler bu yuzden) bir de otocinclus dusunyordum.
Kanaliniz cok guzel, hemen basladim videolari not etmeye :)[EDIT]ExpatNL,2021-03-05 11:05:34[/EDIT]
[QUOTE=muratdeg]Uyumlu türler değil o yüzden. Aynı akvaryumda bakılmamaları gerek.[/QUOTE]
Bilmiyordum acikcasi (ben sadece beta icin olur mu gibisinden dusunmustum) 1-2 ayligim bu hobide hemen arastirmaya devam ediyorum. Benim amacim yosun yiyice eklemekti (karidesler bu yuzden) bir de otocinclus dusunyordum.
Kanaliniz cok guzel, hemen basladim videolari not etmeye :)[EDIT]ExpatNL,2021-03-05 11:05:34[/EDIT]
Uncharted 4 Temali Beta Akvaryumu 12 Gunluk
[QUOTE=muratdeg]Karides ve bettayı okuyana kadar çok hoşuma gitmişti.[/QUOTE]
Sesli guldum :)
Acikcasi akvaryumu sirf beta icin kurdum (hali hazirda beta almistik 8 litrelik bi akvaryuma sonra forum sayesinde bilinclenip buyutme girisimidir bu :))
[QUOTE=muratdeg]Karides ve bettayı okuyana kadar çok hoşuma gitmişti.[/QUOTE]
Sesli guldum :)
Acikcasi akvaryumu sirf beta icin kurdum (hali hazirda beta almistik 8 litrelik bi akvaryuma sonra forum sayesinde bilinclenip buyutme girisimidir bu :))
Uncharted 4 Temali Beta Akvaryumu 12 Gunluk
Ölçüler: 35 x 33 x 33 cm - 34 litre - Fluval Flex
Canlı Türleri: Kiraz karides ve Beta
Bitki Türleri: Marimo moss ball (ladophora aegagropila), Taban icin Marsilea Crenata, Sag teras bolgesinde Helanthium tenellum, Driftwood uzerinde Christmas Moss, Java Fern sag arka plan (java ferni driftwood un yanina itekledim, yapistirmadim veya baglamadim, dogal surece guvendim koklerin driftwood u sarmasi icn), Lobelia Cardinalis arka plan
Tankın Yaşı: 12 gun
Filtrasyon ve Işıklandırma: 61 US Gal/h (230 L/h) (ekstra carbon ve fluval biomax (200gr) eklendi
Tasarım ve Dekorasyon: Hardscape icin driftwood kullandim.
Taban icin Tropica Aquarium Soil Powder kullandim.
Estetik olarak agac tabanlarina ADA Aqua Gravel S kullandim
Tabana Tropica Aqua soil kullanmadan once graveldan yukseklik ve bakteri icin katman yaptim bu katmanin altina ADA Bacter 100 kullandim.
Superglue fazla kullandigim icin beyaz noktalar acikta kaldi ama ekstra Christmas moss eklemektense mevcut olanlarin bosluklari kapamasi beklemeyi dusunuyorum
Superglue fazla kullandigim icin beyaz noktalar acikta kaldi ama ekstra Christmas moss eklemektense mevcut olanlarin bosluklari kapamasi beklemeyi dusunuyorum
Tanki low tech olarak kurdum ve sadece beta beslenecek (2 hafta icerisinde karides ve otocinclus eklemesi yapilacak)
Su an yuksek nitrit degeriyle ugrasiyorum (1-2 arasi) betayi ne yazikki dun eklemek zorunda kaldim. yedek tankim arti olmadigi icin. Bugun 30% su degisimi ve Seachem Prime uygulamasi yapacagim
Her turlu yorumlariniz ve tavsiyelerinizi dort gozle beklemekteyim. Yanlis yapmis oldugum bir sey kurulumda, kafamdaki plana uymayan bitki var ise de lutfen yorumlairinizi esirgemeyin :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212056391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212056481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212056551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212057041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/050320211017531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/050320211017591.jpg[/IMG][EDIT]ExpatNL,2021-03-05 10:18:03[/EDIT]
Ölçüler: 35 x 33 x 33 cm - 34 litre - Fluval Flex
Canlı Türleri: Kiraz karides ve Beta
Bitki Türleri: Marimo moss ball (ladophora aegagropila), Taban icin Marsilea Crenata, Sag teras bolgesinde Helanthium tenellum, Driftwood uzerinde Christmas Moss, Java Fern sag arka plan (java ferni driftwood un yanina itekledim, yapistirmadim veya baglamadim, dogal surece guvendim koklerin driftwood u sarmasi icn), Lobelia Cardinalis arka plan
Tankın Yaşı: 12 gun
Filtrasyon ve Işıklandırma: 61 US Gal/h (230 L/h) (ekstra carbon ve fluval biomax (200gr) eklendi
Tasarım ve Dekorasyon: Hardscape icin driftwood kullandim.
Taban icin Tropica Aquarium Soil Powder kullandim.
Estetik olarak agac tabanlarina ADA Aqua Gravel S kullandim
Tabana Tropica Aqua soil kullanmadan once graveldan yukseklik ve bakteri icin katman yaptim bu katmanin altina ADA Bacter 100 kullandim.
Superglue fazla kullandigim icin beyaz noktalar acikta kaldi ama ekstra Christmas moss eklemektense mevcut olanlarin bosluklari kapamasi beklemeyi dusunuyorum
Superglue fazla kullandigim icin beyaz noktalar acikta kaldi ama ekstra Christmas moss eklemektense mevcut olanlarin bosluklari kapamasi beklemeyi dusunuyorum
Tanki low tech olarak kurdum ve sadece beta beslenecek (2 hafta icerisinde karides ve otocinclus eklemesi yapilacak)
Su an yuksek nitrit degeriyle ugrasiyorum (1-2 arasi) betayi ne yazikki dun eklemek zorunda kaldim. yedek tankim arti olmadigi icin. Bugun 30% su degisimi ve Seachem Prime uygulamasi yapacagim
Her turlu yorumlariniz ve tavsiyelerinizi dort gozle beklemekteyim. Yanlis yapmis oldugum bir sey kurulumda, kafamdaki plana uymayan bitki var ise de lutfen yorumlairinizi esirgemeyin :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212056391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212056481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212056551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/040320212057041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/050320211017531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/050320211017591.jpg[/IMG][EDIT]ExpatNL,2021-03-05 10:18:03[/EDIT]
1 Haftalik Beta Akvaryumu (8lt) Yosun Sorunu
Sizlerin tavsiye veren ellerine saglik, tesekkur amaciyla yazmak son durumu paylasmak istedim (tabi biraz da acemi sorularima fikir almak icin)
Forumun sayesinde arastirmaya, okumaya basladim daha cok ve guzel kaynaklardan. Green Aqua hesabi bu aralar favorim oldu :)
Sizlerin tavsiye veren ellerine saglik, tesekkur amaciyla yazmak son durumu paylasmak istedim (tabi biraz da acemi sorularima fikir almak icin)
Forumun sayesinde arastirmaya, okumaya basladim daha cok ve guzel kaynaklardan. Green Aqua hesabi bu aralar favorim oldu :)
1 Haftalik Beta Akvaryumu (8lt) Yosun Sorunu
Selamlar uzun bi aradan sonra,
Forumun sayesinde beta icin daha uygun (hicbir zaman dogal ortamlari kadar olamaz, imkanlarim yettigince) 34 litrelik bir akvaryum hazirligi icerisindeyim.
Simdilik 10 gun oldu, daha betayi eklemedim. Asagida akvaryum hakkinda Teknik bilgileri paylasmak istedim 3-4 haftalik akvaryum dongusu olustugunda canli aktarimini yapacagim ama oncesinde eger yanlis yaptigim birsey var ise, belki burada paylasirsam erken mudahele edebilirim diye dusundum hem de betanin 8 litreden kurtuldugunu haber vermek istedim.
Akvaryum Fluval flex.
Hardscape icin driftwood kullandim.
Taban icin Tropica Aquarium Soil Powder kullandim.
Estetik olarak agac tabanlarina ADA Aqua Gravel S kullandim
Tabana Tropica Aqua soil kullanmadan once graveldan yukseklik ve bakteri icin katman yaptim bu katmanin altina ADA Bacter 100 kullandim.
Bitkiler:
Marimo moss ball (ladophora aegagropila)
Az miktarda Limnobium laevigatum
Taban icin Marsilea Crenata
Sag teras bolgesinde Helanthium tenellum
Driftwood uzerinde Christmas Moss
Java Fern sag arka plan (java ferni driftwood un yanina itekledim, yapistirmadim veya baglamadim, dogal surece guvendim koklerin driftwood u sarmasi icn)
Lobelia Cardinalis arka plan
1-2 bitki eklemesi yapacagim bu hafta
Seachem flourish Excel kullanip kullamama arasindayim, tanki low tech olarak kullanmak istiyorum bu sebeple karbondioksit sistemi eklemedim. Flourish Excel bu asamada fazla mi gelir yoksa bitkilee destek mi verir?
Superglue fazla kullandigim icin beyaz noktalar acikta kaldi ama ekstra Christmas moss eklemektense mevcut olanlarin bosluklari kapamasi beklemeyi dusunuyorum
Dennerle Aquairum starter Rapid kullandim, aslinda uzerindeki talimatlara gore canli yerlestirmek 24 saatten sonra guvenli fakat ekosistem otursun diye bekliyorum
10 gunde 3 kere 30% su degimi yaptim.
Fluval biomax ve carbon u arttirdim (Fluval flex 10-20 gr lik karbon ve biomax ile geliyor, uce katladim sayiyi)
Fotograflar ektedir (pek guzel cekemedim tabi ki ama fikir veriyor diye dusunmek istiyorum 😊)
Bu arada Aquascape hakkinda yorumlarinizi merak ediyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211159541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211159561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211159591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211200021.jpg[/IMG][EDIT]ExpatNL,2021-03-02 12:06:47[/EDIT]
Selamlar uzun bi aradan sonra,
Forumun sayesinde beta icin daha uygun (hicbir zaman dogal ortamlari kadar olamaz, imkanlarim yettigince) 34 litrelik bir akvaryum hazirligi icerisindeyim.
Simdilik 10 gun oldu, daha betayi eklemedim. Asagida akvaryum hakkinda Teknik bilgileri paylasmak istedim 3-4 haftalik akvaryum dongusu olustugunda canli aktarimini yapacagim ama oncesinde eger yanlis yaptigim birsey var ise, belki burada paylasirsam erken mudahele edebilirim diye dusundum hem de betanin 8 litreden kurtuldugunu haber vermek istedim.
Akvaryum Fluval flex.
Hardscape icin driftwood kullandim.
Taban icin Tropica Aquarium Soil Powder kullandim.
Estetik olarak agac tabanlarina ADA Aqua Gravel S kullandim
Tabana Tropica Aqua soil kullanmadan once graveldan yukseklik ve bakteri icin katman yaptim bu katmanin altina ADA Bacter 100 kullandim.
Bitkiler:
Marimo moss ball (ladophora aegagropila)
Az miktarda Limnobium laevigatum
Taban icin Marsilea Crenata
Sag teras bolgesinde Helanthium tenellum
Driftwood uzerinde Christmas Moss
Java Fern sag arka plan (java ferni driftwood un yanina itekledim, yapistirmadim veya baglamadim, dogal surece guvendim koklerin driftwood u sarmasi icn)
Lobelia Cardinalis arka plan
1-2 bitki eklemesi yapacagim bu hafta
Seachem flourish Excel kullanip kullamama arasindayim, tanki low tech olarak kullanmak istiyorum bu sebeple karbondioksit sistemi eklemedim. Flourish Excel bu asamada fazla mi gelir yoksa bitkilee destek mi verir?
Superglue fazla kullandigim icin beyaz noktalar acikta kaldi ama ekstra Christmas moss eklemektense mevcut olanlarin bosluklari kapamasi beklemeyi dusunuyorum
Dennerle Aquairum starter Rapid kullandim, aslinda uzerindeki talimatlara gore canli yerlestirmek 24 saatten sonra guvenli fakat ekosistem otursun diye bekliyorum
10 gunde 3 kere 30% su degimi yaptim.
Fluval biomax ve carbon u arttirdim (Fluval flex 10-20 gr lik karbon ve biomax ile geliyor, uce katladim sayiyi)
Fotograflar ektedir (pek guzel cekemedim tabi ki ama fikir veriyor diye dusunmek istiyorum 😊)
Bu arada Aquascape hakkinda yorumlarinizi merak ediyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211159541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211159561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211159591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/229497/020320211200021.jpg[/IMG][EDIT]ExpatNL,2021-03-02 12:06:47[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - Satış Cyber_Scout, 19:48
Fiyat Forumu - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum berkc, 18:15
Yeni Üye Forumu - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
- Ramshorn Ve Minare Salyangoz Redrainbow 13:24
- Katil Salyangoz stopsound 13:07
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:55
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 12:46
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:42
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:34
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:34
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 12:26
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 12:26
- Moss Teli CevdetSERBEST 12:26
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 12:21
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 12:21
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 12:21
- Akvaryum İçin Tüm Malzemeler zen666 12:07
- Tanganyika Biyotop Kuracağım. Canlı Arıyorum. kocoglu 11:57
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 51 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
HarunYILDIRIM,
TolgahanA,
ternapi,
Frkn,
Hidro Dinamik,
Jotunheim,
Tortuga7,
altum123,
TheDS,
SaviaSora,
Benmuro,
yeekim,
Sfenks111,
SeaWorld,
EKAR,
pianoƒish,
Leonthe pro,
upeker,
ErayDemirel,
Balikcidede,
syerli,
bysmokin,
Canerkartal,
hasancn,
cilbay06,
_rammstein_,
Oxide,
Kınayu,
Efeayd,
Emanuelton,
MCY4,
Jeveux,
osmandbnl,
DigitalPen,
yilmaz006,
berat76,
BatuhanTufan,
00cngz00,
Oğul Hüseyin,
AquaShirmp,
fffurkan9,
Serdar dmr,
şansal,
fissidens,
Pandkoal,
oguzozt,
Kemalk41,
egemenc,
oguzsel,
√olkaπ,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
