ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
beraismail
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Mart 2019 22:43
Son Ziyaret:
01 Mayıs 2019 00:15
Toplam Mesaj:
23 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bera Ismail
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Betta ❤
SON 10 MESAJI
Beta Baligim Hasta Mi?
[QUOTE=Bettalink] 6-7 litrelik küçük akvaryum lar da su düzeni oturmuyor bakteri kültürü de pek oluşmuyor balıklar hastalıklar a açık hale geliyor bende çok uğraştım bu kuyruk erimesi kuyruk kismasi bakteriyel enfeksiyon hastalıkları v.s en iyisi büyük tank lar[/QUOTE]
Ya benim bu şehirde kalip kalmayacagim belli değil net olsa ikisinide buyuk tanka gecirip japonlarida 60 litreye alicam
[QUOTE=Bettalink] 6-7 litrelik küçük akvaryum lar da su düzeni oturmuyor bakteri kültürü de pek oluşmuyor balıklar hastalıklar a açık hale geliyor bende çok uğraştım bu kuyruk erimesi kuyruk kismasi bakteriyel enfeksiyon hastalıkları v.s en iyisi büyük tank lar[/QUOTE]
Ya benim bu şehirde kalip kalmayacagim belli değil net olsa ikisinide buyuk tanka gecirip japonlarida 60 litreye alicam
Beta Baligim Hasta Mi?
Baligima tedavi sürecine basladım su ısısını 25 dereceye getirdim ve ilac kullaniyorum bir betam daha var tamamiyle ayni sartlarda bakiyorum ikisinede subat ayindan beri diger bettam daha saglikli hep mavi beyaz benek gecirmisti sukurler olsun ki kurtardik.Kirmizidada kuyruk erimesi var mi bir sormk istedim bakabilirseniz sevinirim yardimci olan arkadaslara tesekkurler [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/280420190029471.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orkun Krc]21 derecede devam ederseniz asla sağlığına kavuşmaz. İlgili başlıklardan bilgi alabilirsiniz.[/QUOTE]
tesekkurler her gun %30 su degisimine ve su derecesine dikkat etmeye basladim diger attigim fotografada bakar misiniz?
Baligima tedavi sürecine basladım su ısısını 25 dereceye getirdim ve ilac kullaniyorum bir betam daha var tamamiyle ayni sartlarda bakiyorum ikisinede subat ayindan beri diger bettam daha saglikli hep mavi beyaz benek gecirmisti sukurler olsun ki kurtardik.Kirmizidada kuyruk erimesi var mi bir sormk istedim bakabilirseniz sevinirim yardimci olan arkadaslara tesekkurler [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/280420190029471.jpg[/IMG]
[QUOTE=Orkun Krc]21 derecede devam ederseniz asla sağlığına kavuşmaz. İlgili başlıklardan bilgi alabilirsiniz.[/QUOTE]
tesekkurler her gun %30 su degisimine ve su derecesine dikkat etmeye basladim diger attigim fotografada bakar misiniz?
Beta Baligim Hasta Mi?
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Beta baligimin tülleri kizarmaya basladi ve uclari eriyor gibi
Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: tek basina
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 21 derece sicaklik
Filitrasyon: yok
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: 2 ay once beyaz benegi vardi metilen mavisi kullandim iyilesti
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):Su degisimini 4 gunde bir %50 yapiyorum.ahm nin yemiyle besliyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/230420191641341.jpg[/IMG]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Beta baligimin tülleri kizarmaya basladi ve uclari eriyor gibi
Akvaryum Kapasitesi (litre): 6
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: tek basina
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 21 derece sicaklik
Filitrasyon: yok
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: 2 ay once beyaz benegi vardi metilen mavisi kullandim iyilesti
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):Su degisimini 4 gunde bir %50 yapiyorum.ahm nin yemiyle besliyorum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/230420191641341.jpg[/IMG]
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Yem hakkında bir bilgim yok ama en iyilerinden olmasa da tetra bilinen iyi markalardan biri, kalitesiz olacağını sanmıyorum. Isıtıcı 25 derecelik demişsiniz, preset mi yani? Öyle ise ben de eheim thermopreset ısıtıcı kullanıyorum, şimdiye dek bir sorun yaşamadım, sadece ayarı olmadığı için daha sıcak ya da daha soğuk yapılamıyor.[/QUOTE]
Isıtıcım bozuldu ya yenisini alıcam.
[QUOTE=beginnermode]Bende termopresent kullanıyorum 25 derece idealdir hacim küçük olduğu için su değişimi azar azar yapın yeterli. Sade bir arkaplan ve anubias ile gayet güzel olacaktır.[/QUOTE]
Bitkiler icin isiklandirma ve co2 gerekli diye okudum o yuzden almadım.
[QUOTE=ceyh]Yem hakkında bir bilgim yok ama en iyilerinden olmasa da tetra bilinen iyi markalardan biri, kalitesiz olacağını sanmıyorum. Isıtıcı 25 derecelik demişsiniz, preset mi yani? Öyle ise ben de eheim thermopreset ısıtıcı kullanıyorum, şimdiye dek bir sorun yaşamadım, sadece ayarı olmadığı için daha sıcak ya da daha soğuk yapılamıyor.[/QUOTE]
Isıtıcım bozuldu ya yenisini alıcam.
[QUOTE=beginnermode]Bende termopresent kullanıyorum 25 derece idealdir hacim küçük olduğu için su değişimi azar azar yapın yeterli. Sade bir arkaplan ve anubias ile gayet güzel olacaktır.[/QUOTE]
Bitkiler icin isiklandirma ve co2 gerekli diye okudum o yuzden almadım.
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Bence filtreyi değiştirmekte acele etmeyin, zamanla debisi düşecektir, balıklar savrulmuyorsa sıkıntı olacağını sanmam, kendilerini bıraktıklarında akıntıya doğru süzülmeleri normal. Akvaryumcu değişim kabul ederse daha küçük bir modelle değiştirebilirsiniz tabi.[/QUOTE]
iç filtre 200 lt/hlık aldım cok güzel oldu yanında birde tetra goldfish colourstick yem aldim yemler çok geç dibe batıyor kalitesi hakkinda bilginiz var mı? Birde ısıtıcımin ayari yok direk calistirsam ısı artısı balıkları rahatsız eder mi 25°clik ısıtıci
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/140320191621191.jpg[/IMG]
Yardımcı olan arkadaslara tesekkur ederim.Akvaryumun Son hali bu şekilde[:)]
[QUOTE=ceyh]Bence filtreyi değiştirmekte acele etmeyin, zamanla debisi düşecektir, balıklar savrulmuyorsa sıkıntı olacağını sanmam, kendilerini bıraktıklarında akıntıya doğru süzülmeleri normal. Akvaryumcu değişim kabul ederse daha küçük bir modelle değiştirebilirsiniz tabi.[/QUOTE]
iç filtre 200 lt/hlık aldım cok güzel oldu yanında birde tetra goldfish colourstick yem aldim yemler çok geç dibe batıyor kalitesi hakkinda bilginiz var mı? Birde ısıtıcımin ayari yok direk calistirsam ısı artısı balıkları rahatsız eder mi 25°clik ısıtıci
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/140320191621191.jpg[/IMG]
Yardımcı olan arkadaslara tesekkur ederim.Akvaryumun Son hali bu şekilde[:)]
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]300 lt/h da fazla ama yine de kapalı durmasın. Filtreyi arka cama alıp şelale çıkışını yan cama su yüzeyine paralel olacak şekilde çevirmeyi deneyin isterseniz, önemli olan suyun içerisinde aşırı bir akıntı olmasını engellemek. Balıklar savrulmadıkları sürece sıkıntı olmayacaktır.[/QUOTE]
dediginiz gibi yaptim baliklarda bi savrulma yok ama yuzerken rahat yuzemiyolar vucutlarini serbest biraktiklarinda akintiya dogru gidiyolar . 100 lt/h lik bi ic filtre bulamadim 200 nasil olur acaba
[QUOTE=ceyh]300 lt/h da fazla ama yine de kapalı durmasın. Filtreyi arka cama alıp şelale çıkışını yan cama su yüzeyine paralel olacak şekilde çevirmeyi deneyin isterseniz, önemli olan suyun içerisinde aşırı bir akıntı olmasını engellemek. Balıklar savrulmadıkları sürece sıkıntı olmayacaktır.[/QUOTE]
dediginiz gibi yaptim baliklarda bi savrulma yok ama yuzerken rahat yuzemiyolar vucutlarini serbest biraktiklarinda akintiya dogru gidiyolar . 100 lt/h lik bi ic filtre bulamadim 200 nasil olur acaba
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
kapalı mı dursun suan açık ya akvaryumla birlikte satti bana aldigim kisi dediki bu akvaryum icin uygun kucuk filtre bu fiyatida yanilmiyosam 25 lira civari birseydi bende aldim simdilik kapali dursun mu yeni filtre alana kadar
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
27 litre bu arada akvaryum yanlis yazmisim 200 lt h gordum internette 100 lt h bulamadim
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
4 watt 300 lt/h benim aldigim ic filtre
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
kapalı mı dursun suan açık ya akvaryumla birlikte satti bana aldigim kisi dediki bu akvaryum icin uygun kucuk filtre bu fiyatida yanilmiyosam 25 lira civari birseydi bende aldim simdilik kapali dursun mu yeni filtre alana kadar
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
27 litre bu arada akvaryum yanlis yazmisim 200 lt h gordum internette 100 lt h bulamadim
[QUOTE=ceyh]Rica ederim, yalnız bu model 500 lt/h debili gözüküyor, doğruysa 20 lt akvaryum için aşırı fazla bir debi, akvaryum hacminin 4-5 katı gibi olması idealdir, yani sizin durumunuzda 100 lt/h gibi.[/QUOTE]
4 watt 300 lt/h benim aldigim ic filtre
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=ceyh]Şelale aparatı suyun altında kalacak şekilde filtreyi aşağı kaydırıp aparatın su çıkışını arka cama doğru çevirirseniz hem akıntı azalır hem de ses olmaz. Filtre 7/24 çalışmalı evet, haftada bir de malzemesi akvaryumdan alınacak suyla temizlenmeli ideal olarak.[/QUOTE]
dediğiniz gibi yaptim ama sanki baliklar akintidan kacmaya calisiyor gibi hissediyorum.Canımı sıktı bu durum sebo wp320-f modeli akvaryum 20 litre tesekkurler bu arada
[QUOTE=ceyh]Şelale aparatı suyun altında kalacak şekilde filtreyi aşağı kaydırıp aparatın su çıkışını arka cama doğru çevirirseniz hem akıntı azalır hem de ses olmaz. Filtre 7/24 çalışmalı evet, haftada bir de malzemesi akvaryumdan alınacak suyla temizlenmeli ideal olarak.[/QUOTE]
dediğiniz gibi yaptim ama sanki baliklar akintidan kacmaya calisiyor gibi hissediyorum.Canımı sıktı bu durum sebo wp320-f modeli akvaryum 20 litre tesekkurler bu arada
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=kaizerdar]
Elinize sağlık. Başladığınız işi pipo filtre veya iç filtre alarak devam ettirmekte gecikmezseniz çok iyi olur. Betalarınızda havalandırma opsiyonuna ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz ama japon balıkları labirentliler ailesinden olmadığı için farklı bir solunum yöntemleri var ve su yüzeyinin devamlı ajite olması/dalgalanması gerekiyor. İç filtrenin hava püskürten aparatı veya pipo filtrenin çıkış ağzı bu ihtiyaca cevap verir. Bu arada çok önemli bir şeyi söylemeyi dalgınlıkla unutmuşum. Pipo filtre için hava motoru şart. Yani İç filtre alırsanız hava motoru almanıza gerek kalmaz.
Şu an için en elzem malzemeler, önce filtrasyon sonra ısıtıcı. Yem, su düzenleyici vs. daha sonra temin edilebilir.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/060320191850301.jpg[/IMG]
Filtre almistim ama kurulumunu yapamamistim fotografi cektigimde ısıtıcımda var 8w ama sanirim yeterli değil. 20 litre icin genede kullanayim mi? Birde bu filtre 7/24 calisacak mi? Temizligini kac zamanda bir yapicam.Çok ses cıkartıyo geceleri kapatsam sorun olur mu?Yardimci olan tüm arkadaslara tekrardan tesekkurler.Birde baliklar akimdan etkileniyo sanirim.Akimi nasil azaltabiliriz.[EDIT]beraismail,2019-03-06 19:11:24[/EDIT]
[QUOTE=kaizerdar]
Elinize sağlık. Başladığınız işi pipo filtre veya iç filtre alarak devam ettirmekte gecikmezseniz çok iyi olur. Betalarınızda havalandırma opsiyonuna ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz ama japon balıkları labirentliler ailesinden olmadığı için farklı bir solunum yöntemleri var ve su yüzeyinin devamlı ajite olması/dalgalanması gerekiyor. İç filtrenin hava püskürten aparatı veya pipo filtrenin çıkış ağzı bu ihtiyaca cevap verir. Bu arada çok önemli bir şeyi söylemeyi dalgınlıkla unutmuşum. Pipo filtre için hava motoru şart. Yani İç filtre alırsanız hava motoru almanıza gerek kalmaz.
Şu an için en elzem malzemeler, önce filtrasyon sonra ısıtıcı. Yem, su düzenleyici vs. daha sonra temin edilebilir.[/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/060320191850301.jpg[/IMG]
Filtre almistim ama kurulumunu yapamamistim fotografi cektigimde ısıtıcımda var 8w ama sanirim yeterli değil. 20 litre icin genede kullanayim mi? Birde bu filtre 7/24 calisacak mi? Temizligini kac zamanda bir yapicam.Çok ses cıkartıyo geceleri kapatsam sorun olur mu?Yardimci olan tüm arkadaslara tekrardan tesekkurler.Birde baliklar akimdan etkileniyo sanirim.Akimi nasil azaltabiliriz.[EDIT]beraismail,2019-03-06 19:11:24[/EDIT]
Balıklarımın Cinsi Ve Bakımı İcin Bilgi İstiyorum
[QUOTE=kaizerdar]
Çok iyi yapmışsınız, tebrik ederim. Bu güzel harekete karşılık elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.
Balıklarınız düz japon balığı. Aslında (fantail) yelpaze kuyruk ama artık piyasada common goldfish tabir edilen tek kuyruklu varyetelerden çok kalmadığı için fancy varyetelerden olan fantail'lara da düz denmeye başlandı.
Balıkların bakımı içinse en az 50 litrelik bir akvaryum edinin gerisi kolay. Ama bu 50 litre, ileride yanlarına başkaca japon balığı eklemeyi düşünmüyorsanız. Düşünüyorsanız bile en fazla 1 tane. Belki o bile değil. Bu işe yeni başladığınız için mümkün olduğunca başlangıç masrafını kısma adına ucuz ama yeterli şeyler önermeye çalışacağım.
- Yem: Akrabanızdan aldığınız tahmin ettiğim şeyse (çubuk şeklinde ufalanabilen yemler) bence yeni bir yem edinir edinmez çöpe atın. Balıklara inanılmaz derecede zarar verme tehlikesi var. Kolay hazmedilmez ve suyla temasından sonra şişip balıkları tıkar, kabız olurlar.
Hem kaliteli hem de diğer markalara göre nispeten ucuz oldukları için tavsiye edebileceğim yemler şunlar:
+ JBL Goldpearls: [URL]https://www.n11.com/arama?q=jbl+goldpearls&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Tropical Super Goldfish: [URL]https://www.n11.com/arama?q=tropical+super+goldfish&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Omega One Goldfish Small Pellets: [URL]https://www.n11.com/arama?q=omega+one+goldfish+small+pellets[/URL]
Bunlardan JBL ve Tropical marka olanlar, tek başlarına o boydaki 2 japon balığını 3 ay götürür. Omega One marka olan 6 ay götürür. Ben başlangıç için JBL'i tavsiye ederim. Kolay hazmedilebilir, kaliteli bir yem. Sera Goldy Color Spirulina önerenler de çıkacaktır muhakkak. Hem ucuz hem de içerik olarak kaliteli bir yem ama balıklara çok hava yutturuyor, o yüzden kimseye tavsiye etmiyorum. Bunlardan bir tanesini alın, daha sonra imkan el verdikçe çeşitlendirirsiniz.
- Isıtıcı: "Japon balığı, soğuk suyu sever. Isıtıcı şart değil." diyenler de çıkacaktır ama balıkların hem aktif hem de sağlıklı olmasını istiyorsanız şart. Smart marka 50w ısıtıcılar çok pahalı değil, işinizi de görür. Isıyı 22-24 dereceye ayarlayın.
- İç filtre: Başlangıç için Çin menşeili iç filtre almanızda en azından masraftan kaçınmak adına ben bir sakınca görmüyorum. Sizi en az 1 sene götürür. Saatte akvaryum hacminizin 4-5 katı suyu döndürebilek debiye sahip olan bir iç filtre tercih edin. Çin menşeili ürünler iddia ettiklerinin altında performans gösterdikleri için 6-8 kat olarak da düşünebilirsiniz.
+ Masrafları çok kısmanız gerekirse iç filtre alana kadar (orta veya büyük boy) pipo filtre de o boydaki balıklar için gayet iş görür.
- Su düzenleyici: 50ml veya 100ml'lerden edinmenizde yarar var. Sera Aquatan'ı öneririm. JBL Biotopol de olabilir. Ama harcamaları başlangıca yığmak istemiyorsanız su değişimi yaparken, klorunun uçması için suyu 1 gün bekletip koyarsanız da yeterli olur. Ama bu uygulama uzun vadede balıkların sağlığını bozar. Ankara'nın suyu malum...
- Bakteri kültürü: Başlangıç için almanızda büyük yarar var. Sera Nitrivec öneririm. Ama şu aralar çok pahalı. Eğer almak istemezseniz, balıkları koymadan önce akvaryumdaki suyu filtre çalışır vaziyette 2-3 gün döndürün.
- Kum: Şart değil. Ama olsa da fena olmaz. Piyasada en çok satılanlar kuvars ve silis kumlar. Ben siyah kuvars kullanıyorum ama şimdiki aklım olsa doğal ince taneli kum kullanırdım.
- Hava motoru: Pipo filtre veya iç filtre varsa zorunlu değil. Daha sonra edinilebilir.
- Metilen mavisi kullanımı: Hastalık olmadığı sürece kullanılmaz.
- Bunların dışında, japon balıklarının bakımı için dikkat edilecek en önemli şeyler:
+ Haftalık en az %33 en fazla %80 olmak üzere su değişimi
+ Değişim sırasında kullanılan suyun (su düzenleyici kullanılmadıysa) bekleyip klorunun uçtuğundan ve akvaryumdaki suyla hemen hemen aynı sıcaklıkta olmasından emin olmak
+ Haftada bir veya iki haftada bir filtre temizliğini akvaryumdan alınan suyla yapmak
+ Fazla yemlememeye özen göstermek (günde 2 defa 2 dakikada bitirebilecekleri miktarda yemlemek kafi)
+ Kabızlık ihtimalinden kaçınma adına haftada bir veya iki haftada bir kabuğu soyulmuş haşlanmış bezelye vermek.
Siz yukarıdakileri hallettikten sonra gerisi bir şekilde hallolur. Hallolmadığı yerde elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. "Minimum gereksinimleri sağladıktan sonra" sorularınız için sazansıgiller forumuna da bekleriz:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sazansigiller_f18.asp[/URL][/QUOTE]
Çok tesekkürler bilgileriniz icin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/050320191559481.jpg[/IMG]
Şuanda bu şekilde ortamları
[QUOTE=kaizerdar]
Çok iyi yapmışsınız, tebrik ederim. Bu güzel harekete karşılık elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.
Balıklarınız düz japon balığı. Aslında (fantail) yelpaze kuyruk ama artık piyasada common goldfish tabir edilen tek kuyruklu varyetelerden çok kalmadığı için fancy varyetelerden olan fantail'lara da düz denmeye başlandı.
Balıkların bakımı içinse en az 50 litrelik bir akvaryum edinin gerisi kolay. Ama bu 50 litre, ileride yanlarına başkaca japon balığı eklemeyi düşünmüyorsanız. Düşünüyorsanız bile en fazla 1 tane. Belki o bile değil. Bu işe yeni başladığınız için mümkün olduğunca başlangıç masrafını kısma adına ucuz ama yeterli şeyler önermeye çalışacağım.
- Yem: Akrabanızdan aldığınız tahmin ettiğim şeyse (çubuk şeklinde ufalanabilen yemler) bence yeni bir yem edinir edinmez çöpe atın. Balıklara inanılmaz derecede zarar verme tehlikesi var. Kolay hazmedilmez ve suyla temasından sonra şişip balıkları tıkar, kabız olurlar.
Hem kaliteli hem de diğer markalara göre nispeten ucuz oldukları için tavsiye edebileceğim yemler şunlar:
+ JBL Goldpearls: [URL]https://www.n11.com/arama?q=jbl+goldpearls&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Tropical Super Goldfish: [URL]https://www.n11.com/arama?q=tropical+super+goldfish&srt=PRICE_LOW[/URL]
+ Omega One Goldfish Small Pellets: [URL]https://www.n11.com/arama?q=omega+one+goldfish+small+pellets[/URL]
Bunlardan JBL ve Tropical marka olanlar, tek başlarına o boydaki 2 japon balığını 3 ay götürür. Omega One marka olan 6 ay götürür. Ben başlangıç için JBL'i tavsiye ederim. Kolay hazmedilebilir, kaliteli bir yem. Sera Goldy Color Spirulina önerenler de çıkacaktır muhakkak. Hem ucuz hem de içerik olarak kaliteli bir yem ama balıklara çok hava yutturuyor, o yüzden kimseye tavsiye etmiyorum. Bunlardan bir tanesini alın, daha sonra imkan el verdikçe çeşitlendirirsiniz.
- Isıtıcı: "Japon balığı, soğuk suyu sever. Isıtıcı şart değil." diyenler de çıkacaktır ama balıkların hem aktif hem de sağlıklı olmasını istiyorsanız şart. Smart marka 50w ısıtıcılar çok pahalı değil, işinizi de görür. Isıyı 22-24 dereceye ayarlayın.
- İç filtre: Başlangıç için Çin menşeili iç filtre almanızda en azından masraftan kaçınmak adına ben bir sakınca görmüyorum. Sizi en az 1 sene götürür. Saatte akvaryum hacminizin 4-5 katı suyu döndürebilek debiye sahip olan bir iç filtre tercih edin. Çin menşeili ürünler iddia ettiklerinin altında performans gösterdikleri için 6-8 kat olarak da düşünebilirsiniz.
+ Masrafları çok kısmanız gerekirse iç filtre alana kadar (orta veya büyük boy) pipo filtre de o boydaki balıklar için gayet iş görür.
- Su düzenleyici: 50ml veya 100ml'lerden edinmenizde yarar var. Sera Aquatan'ı öneririm. JBL Biotopol de olabilir. Ama harcamaları başlangıca yığmak istemiyorsanız su değişimi yaparken, klorunun uçması için suyu 1 gün bekletip koyarsanız da yeterli olur. Ama bu uygulama uzun vadede balıkların sağlığını bozar. Ankara'nın suyu malum...
- Bakteri kültürü: Başlangıç için almanızda büyük yarar var. Sera Nitrivec öneririm. Ama şu aralar çok pahalı. Eğer almak istemezseniz, balıkları koymadan önce akvaryumdaki suyu filtre çalışır vaziyette 2-3 gün döndürün.
- Kum: Şart değil. Ama olsa da fena olmaz. Piyasada en çok satılanlar kuvars ve silis kumlar. Ben siyah kuvars kullanıyorum ama şimdiki aklım olsa doğal ince taneli kum kullanırdım.
- Hava motoru: Pipo filtre veya iç filtre varsa zorunlu değil. Daha sonra edinilebilir.
- Metilen mavisi kullanımı: Hastalık olmadığı sürece kullanılmaz.
- Bunların dışında, japon balıklarının bakımı için dikkat edilecek en önemli şeyler:
+ Haftalık en az %33 en fazla %80 olmak üzere su değişimi
+ Değişim sırasında kullanılan suyun (su düzenleyici kullanılmadıysa) bekleyip klorunun uçtuğundan ve akvaryumdaki suyla hemen hemen aynı sıcaklıkta olmasından emin olmak
+ Haftada bir veya iki haftada bir filtre temizliğini akvaryumdan alınan suyla yapmak
+ Fazla yemlememeye özen göstermek (günde 2 defa 2 dakikada bitirebilecekleri miktarda yemlemek kafi)
+ Kabızlık ihtimalinden kaçınma adına haftada bir veya iki haftada bir kabuğu soyulmuş haşlanmış bezelye vermek.
Siz yukarıdakileri hallettikten sonra gerisi bir şekilde hallolur. Hallolmadığı yerde elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. "Minimum gereksinimleri sağladıktan sonra" sorularınız için sazansıgiller forumuna da bekleriz:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sazansigiller_f18.asp[/URL][/QUOTE]
Çok tesekkürler bilgileriniz icin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/213608/050320191559481.jpg[/IMG]
Şuanda bu şekilde ortamları
SON MESAJLAR
- Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
