ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Ubasci
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
384
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Temmuz 2017 20:19
Son Ziyaret:
05 Ekim 2021 10:50
Toplam Mesaj:
555 [0.17 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Uğurhan Başcı
Doğum Tarihi:
10 Kasım 1983
Yaş:
42
İl:
Eskisehir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Uğurhan Başcı
Özetle; Makav, Cutteri, Severum, Cory, Vatoz, Neon Tetra, Raspora, Kribensis, Otocat, Biraz Salyangoz, Bir çok bitki....
SON 10 MESAJI
Bitkili Akvaryum İçin Modül Ledi Beraber Çözelim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201547351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201545411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546011.jpg[/IMG]
Herkese selamlar,
Bu akvaryum emektar yaşlı bir akvaryumdur. 35×35×25 ölçülerinde. 3 yılı aşkın süredirde bitkili akvaryum olarak kullanıyorum. Keşke dili olsada konuşsa neler denedik beraber. [:3]
Defalarca yeni bitkiler, mayalı sistem co²'ler, tasarımlar, kökler, kayalar, aydınlatmalar....
Bu akvaryumda bir çok değişik aydınlatma yöntemi denedim. Aydınlatma için çok fazla konu, yorum ve makale okudum. Malum artık led sistemler, floresan veya ampüllere göre daha verimli. Ancak artık kafam fazlası ile karışmış durumda. Led derken smd, power led, modül led vesaire.... Bunların haricinde başka konularda var. Örneğin forum üylerimizden biri tarafından açılan harika bir konu var "Bitkili tankta led kullanımı" defalarca okudum. Harika bilgiler paylaşıyor. Lt başına high-tech için 0,3w gibi bir değer paylaşılıyor. Ancak yine forumda ki makalelere baktığınızda yine forumda ki üyelerimizden birisine ait makalede LT başına W hesabı yapılamayacağı yazıyor.
Ana konuda ben bu akvaryumda 1 yılı geçmiş süredir resimlerde göreceğiniz 1w ve 12v beyaz modül ledden 2 adeti yine resimlerde gördüğünuz led driver ile kullanıyorum. Bitkilerim ölmüyor, büyüyor ama ciddi bir gelişim göremiyorum. Bu sistemi geliştirebilir miyim? Mesela yine 1w 2 adet kırmızı, 1w 1 adet mavi, 1w 1 adet gün ışığı eklesem fark görür müyüm? [EDIT]Ubasci,2020-12-19 18:58:10[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201547351.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201545411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546011.jpg[/IMG]
Herkese selamlar,
Bu akvaryum emektar yaşlı bir akvaryumdur. 35×35×25 ölçülerinde. 3 yılı aşkın süredirde bitkili akvaryum olarak kullanıyorum. Keşke dili olsada konuşsa neler denedik beraber. [:3]
Defalarca yeni bitkiler, mayalı sistem co²'ler, tasarımlar, kökler, kayalar, aydınlatmalar....
Bu akvaryumda bir çok değişik aydınlatma yöntemi denedim. Aydınlatma için çok fazla konu, yorum ve makale okudum. Malum artık led sistemler, floresan veya ampüllere göre daha verimli. Ancak artık kafam fazlası ile karışmış durumda. Led derken smd, power led, modül led vesaire.... Bunların haricinde başka konularda var. Örneğin forum üylerimizden biri tarafından açılan harika bir konu var "Bitkili tankta led kullanımı" defalarca okudum. Harika bilgiler paylaşıyor. Lt başına high-tech için 0,3w gibi bir değer paylaşılıyor. Ancak yine forumda ki makalelere baktığınızda yine forumda ki üyelerimizden birisine ait makalede LT başına W hesabı yapılamayacağı yazıyor.
Ana konuda ben bu akvaryumda 1 yılı geçmiş süredir resimlerde göreceğiniz 1w ve 12v beyaz modül ledden 2 adeti yine resimlerde gördüğünuz led driver ile kullanıyorum. Bitkilerim ölmüyor, büyüyor ama ciddi bir gelişim göremiyorum. Bu sistemi geliştirebilir miyim? Mesela yine 1w 2 adet kırmızı, 1w 1 adet mavi, 1w 1 adet gün ışığı eklesem fark görür müyüm? [EDIT]Ubasci,2020-12-19 18:58:10[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Malesef elektrik işlerinden pek anlamıyorum. Ancak bu forum konusunu bastan sona kadar okudum. Power led lerin avantajlı olduğunu gördüm. Lowtech tanklarda lt başına 0,2w gibi bir değerin ideal olabileceği yazıyor. O zaman benim akvaryumumda hali hazırda 3w beyaz led var. Aralarına 2 adet 1w deep red, 1 adette royal blue power led adapte edilebilir mi?
Malesef elektrik işlerinden pek anlamıyorum. Ancak bu forum konusunu bastan sona kadar okudum. Power led lerin avantajlı olduğunu gördüm. Lowtech tanklarda lt başına 0,2w gibi bir değerin ideal olabileceği yazıyor. O zaman benim akvaryumumda hali hazırda 3w beyaz led var. Aralarına 2 adet 1w deep red, 1 adette royal blue power led adapte edilebilir mi?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Yok mu bilgi verebilecek kimse?[:O]
Yok mu bilgi verebilecek kimse?[:O]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhaba arkadaslar,
Uzun süredir takip etmekte olduğum bu konu üzerinden sizlere danışmak istedigim bir kaç sorum mevcut.
Fotoğraflarda gördüğünüz 35×25×35h ölçülerinde yani max. 30lt hacminde bir akvaryuma sahibim. Bu akvaryumda yaklaşık 1 yıldır yine fotoğrafta gördüğünüz led driver ve 1,5W beyaz ışık veren ledden 2 adet kullanıyorum. Bitkilerde kendi çapında gelişme var ama fotosentez vesaire görmüyorum hiç.
Acaba bu sistemi modifiye ederek daha iyi verim almak mümkün mü?
Modifiyeden kastım beyaz ledlerin arasına ornegin 1w'lık kırmızı veya mavi led eklemek gibi? [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201545411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201547351.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaslar,
Uzun süredir takip etmekte olduğum bu konu üzerinden sizlere danışmak istedigim bir kaç sorum mevcut.
Fotoğraflarda gördüğünüz 35×25×35h ölçülerinde yani max. 30lt hacminde bir akvaryuma sahibim. Bu akvaryumda yaklaşık 1 yıldır yine fotoğrafta gördüğünüz led driver ve 1,5W beyaz ışık veren ledden 2 adet kullanıyorum. Bitkilerde kendi çapında gelişme var ama fotosentez vesaire görmüyorum hiç.
Acaba bu sistemi modifiye ederek daha iyi verim almak mümkün mü?
Modifiyeden kastım beyaz ledlerin arasına ornegin 1w'lık kırmızı veya mavi led eklemek gibi? [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201545411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201546321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/131220201547351.jpg[/IMG]
Bu Bitkinin Türü Nedir?
Cevabiniz icin cok tesekkurler, sanirim haklisiniz. Ortam, aydinlatma gibi faktorlere gore sanirim degisiyor. Ozellikle son resimdeki benimkinin aynisi. O zaman rotala konusunda hem fikiriz :)
Cevabiniz icin cok tesekkurler, sanirim haklisiniz. Ortam, aydinlatma gibi faktorlere gore sanirim degisiyor. Ozellikle son resimdeki benimkinin aynisi. O zaman rotala konusunda hem fikiriz :)
Bu Bitkinin Türü Nedir?
Bende ki bitkinin yaprakları bu kadar uzun ve sivri değil malesef, ama benziyor tespit ettiginiz gibi.
Bende ki bitkinin yaprakları bu kadar uzun ve sivri değil malesef, ama benziyor tespit ettiginiz gibi.
Bu Bitkinin Türü Nedir?
[^_^]Açıkcası bende rotala türlerinden olduğunu düşünüyorum. Yaklaşık 3 yillik bitkili akvaryumumda kendiliğinden çıkan bir bitki. 1 adet çıkmıştı yıllar önce, defalarca yerini değiştirmeye, budamama, hatta aydınlatma sistemindeki problem dolayı 3 ay kadar ışıksız kalmasına rağmen çok dayanıklı olduğunu gördüm. Dolayısıyla Co² istemediği doğru. Ama aydinlatmam çok güçlü. Uçları hafiften kızarıyor. Emin olamadım [:?]
[^_^]Açıkcası bende rotala türlerinden olduğunu düşünüyorum. Yaklaşık 3 yillik bitkili akvaryumumda kendiliğinden çıkan bir bitki. 1 adet çıkmıştı yıllar önce, defalarca yerini değiştirmeye, budamama, hatta aydınlatma sistemindeki problem dolayı 3 ay kadar ışıksız kalmasına rağmen çok dayanıklı olduğunu gördüm. Dolayısıyla Co² istemediği doğru. Ama aydinlatmam çok güçlü. Uçları hafiften kızarıyor. Emin olamadım [:?]
Bu Bitkinin Türü Nedir?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/121220202129021.jpg[/IMG]
İyi akşamlar arkadaşlar;
Fotoğrafını ekledigim bu bitkiden sadece 1 dal kendiliğinden çıkmıştı. Bu bitkinin türünü ansiklopediden tespit edemedim. Yardımcı olabilir misiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/121220202129021.jpg[/IMG]
İyi akşamlar arkadaşlar;
Fotoğrafını ekledigim bu bitkiden sadece 1 dal kendiliğinden çıkmıştı. Bu bitkinin türünü ansiklopediden tespit edemedim. Yardımcı olabilir misiniz?
Dophin H80 Askı (şelale) Filtre Ses Problemi Hk.
İyi sabahlar arkadaşlar;
Bitkili akvaryumumda yaklaşık 2,5 yıldır kullanmakta olduğum Dophin marka H80 model filtremi az önce temizledim. Bitki cımbızının üstüne doladığım peçete ile motorun içini temizlemiştim. Ancak şu anda tıkırtı sesine benzer aralıksız gürültülü çalışıyor. Tekrar motoru açıp mıknatısı vesaire temizleyip taktım ama sorun düzelmedi. Hatta son seferinde motor durdu. Fişi çıkartıp taktım çalışmaya devam etti. Konu hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan cevap rica ederim.
İyi sabahlar arkadaşlar;
Bitkili akvaryumumda yaklaşık 2,5 yıldır kullanmakta olduğum Dophin marka H80 model filtremi az önce temizledim. Bitki cımbızının üstüne doladığım peçete ile motorun içini temizlemiştim. Ancak şu anda tıkırtı sesine benzer aralıksız gürültülü çalışıyor. Tekrar motoru açıp mıknatısı vesaire temizleyip taktım ama sorun düzelmedi. Hatta son seferinde motor durdu. Fişi çıkartıp taktım çalışmaya devam etti. Konu hakkında fikri veya bilgisi olan arkadaşlardan cevap rica ederim.
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/160520202134321.jpg[/IMG]
Bu da bizim ormanın kralı sanki. 😳😂 Akvaryumda ki en yüksek noktaya çıkmış etrafı seyrediyor.[EDIT]Ubasci,2020-05-16 21:35:56[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198580/160520202134321.jpg[/IMG]
Bu da bizim ormanın kralı sanki. 😳😂 Akvaryumda ki en yüksek noktaya çıkmış etrafı seyrediyor.[EDIT]Ubasci,2020-05-16 21:35:56[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:42
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 18:16
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
MelihB,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
NotEvenBeginner,
mustafatelli,
OKIRATLI,
darkaura,
0rnn,
Sungurr,
EKAR,
layper,
Betul_,
emirkagan,
Jeveux,
AreS,
yeekim,
DigitalPen,
osmandbnl,
Ancalagon,
nazemert1,
bysmokin,
Ahmetsefa05,
Brdk64,
nniiaa,
SedatC,
Hknçkl,
Dextran,
sina cen,
dimbeleth,
cenkistan,
ozherele_yvoi,
eflatunaxoy,
DARK ONE,
Mustafa bozkurt,
Phos,
ozherele_vaPa,
HalilSefaa,
Mfk22,
Cyber_Scout,
drtanganyika,
Ers1905,
aupqua,
odiox,
fikret43,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
