ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
alprcn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Eylül 2016 21:14
Son Ziyaret:
24 Mayıs 2022 13:30
Toplam Mesaj:
4 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alper Can
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alper Can
SON 4 MESAJI
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Merhaba, daha once kendi yaptığım reverse osmos cihazını acıklayacağımı soylemiştim. Uzun bir zaman olduğu için şimdiden özür dilerim. İş yoğunluğundan dolayı ancak fırsat buldum. Fotograflarla ve acıklamalarla nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım...
Yumuşak suya ihtiyacım olmadığı zamanlar (discus üretimi planımda yoktu) akvaryum sularını filtre edilmiş sudan gecirip 3 gün bekletmeden hemen vermek için karakoydeki filtrecilerden 3 lü filtre almıştım. Bu fikri zaten akvaryum.com da bir hobiciden bulmuştum. https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181221011.jpg[/IMG]
Burada sol giriş sağ tarafı ise çıkış once kalın partikulleri filtrelemek için 5micron filtre koydum, 2. hazneye 1 micron filtre, 3. hazneyede carbon filtre koydum. Referans link de çift karbon kullanılmıştı sanırım. Ben konfigrasyonumda tek karbon kullandım, benim işimi gordu.
Daha sonra üretim için suyu nasıl yumuşatırım sorusuna mevcut filtreme membran filtre takarak cevap bulmaya karar verdim. Bunun için bir kaç bağlantı ayarı yeni bir tekli filre aksamı ve membran filtreye ihtiyacınız oluyor.
Membran filtre bu plastik aksamın içinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181235291.jpg[/IMG]
Burada cıkısa iki musluk takarak dilediğim zaman 3lü filtreden geçmiş zengin suyu dilediğim zamansa saf suyu almayı sağladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181254271.jpg[/IMG]
Filtremi banyoya montajlayıp membranda arıtılmış pis su diye tabir edilen suyu direk gidere gonderdim. Siz kullanmak isterseniz ayri bir teknik ile başka yerde biriktirebilirsiniz tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181257051.jpg[/IMG]
Bu şekilde hem üretimde hemde su değişimlerinde dilediğim zaman suyu yavasca akacak şekilde musluktan acıp istediğim ozellikte alıyor, ısıtıyor ve akvaryumlara verbiliyorum.
Su an ilk üretimimden 6 adet discusum oldu ve 4cm ye geldiler.
İkinci uretimimde 35 civarında discus aldım ve anne sırtından ayrıldılar ve artemia lara başladılar.
Teşekkürler,
Alper Can
Merhaba, daha once kendi yaptığım reverse osmos cihazını acıklayacağımı soylemiştim. Uzun bir zaman olduğu için şimdiden özür dilerim. İş yoğunluğundan dolayı ancak fırsat buldum. Fotograflarla ve acıklamalarla nasıl yaptığımı anlatmaya çalışacağım...
Yumuşak suya ihtiyacım olmadığı zamanlar (discus üretimi planımda yoktu) akvaryum sularını filtre edilmiş sudan gecirip 3 gün bekletmeden hemen vermek için karakoydeki filtrecilerden 3 lü filtre almıştım. Bu fikri zaten akvaryum.com da bir hobiciden bulmuştum. https://www.akvaryum.com/Forum/uclu_kartus_filtreler_arastirma_ve_kurulumu_k715380.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181221011.jpg[/IMG]
Burada sol giriş sağ tarafı ise çıkış once kalın partikulleri filtrelemek için 5micron filtre koydum, 2. hazneye 1 micron filtre, 3. hazneyede carbon filtre koydum. Referans link de çift karbon kullanılmıştı sanırım. Ben konfigrasyonumda tek karbon kullandım, benim işimi gordu.
Daha sonra üretim için suyu nasıl yumuşatırım sorusuna mevcut filtreme membran filtre takarak cevap bulmaya karar verdim. Bunun için bir kaç bağlantı ayarı yeni bir tekli filre aksamı ve membran filtreye ihtiyacınız oluyor.
Membran filtre bu plastik aksamın içinde
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181235291.jpg[/IMG]
Burada cıkısa iki musluk takarak dilediğim zaman 3lü filtreden geçmiş zengin suyu dilediğim zamansa saf suyu almayı sağladım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181254271.jpg[/IMG]
Filtremi banyoya montajlayıp membranda arıtılmış pis su diye tabir edilen suyu direk gidere gonderdim. Siz kullanmak isterseniz ayri bir teknik ile başka yerde biriktirebilirsiniz tabi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/170220181257051.jpg[/IMG]
Bu şekilde hem üretimde hemde su değişimlerinde dilediğim zaman suyu yavasca akacak şekilde musluktan acıp istediğim ozellikte alıyor, ısıtıyor ve akvaryumlara verbiliyorum.
Su an ilk üretimimden 6 adet discusum oldu ve 4cm ye geldiler.
İkinci uretimimde 35 civarında discus aldım ve anne sırtından ayrıldılar ve artemia lara başladılar.
Teşekkürler,
Alper Can
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Herkese teşekkür ederim. Başka bir konuda reverse osmoz u nasıl yaptıgımı anlatacağım... Suyun PH ı reeflowers ph minus kullanarak düşürdüm. Tabi düşük ms lerde ml lik katkılar ciddi değişiklikler yapıyor, cok düşük miktarlarda kademeli olarak reverse osmos suyuna (değişim için hazırlanan suya) once discus trace ardından ph minus uyguladım. Ayrıca reverse osmos suyu sebeke suyununa gore (sebeke bende 7.8 civarı) oldukca dusuk bir ph ile geliyor (6.0ph) ancak su saf su oldugu için mevcut suya etkisi sadece PH dalgalanması olarak yansıyor bu nedenle discus trace ile değişim suyunu 75ms ye kadar sertleştirerek değişim yaptım. Bu sayede hem PH dalgalanmasını minimum a indiriyorum hemde discusların ihtiyacı olan elementleri suya eklemiş oluyorum.
Su an 20 günlük kadar oldular 3 gün once anacların agresif tavırları artmasından dolayı ayırdım. Üzülerek söylüyorum ki genellikle hızlı büyüyenler hızlı olduler ve sadece 8 tane kaldılar. Malachite yeşili temin edemediğimden kullanmamıştım solungac paraziti nedeni olabilir diye düşünüyorum.
20 Günlükten bir video
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zWKI3og6vnk&feature=youtu.be[/VID]
Herkese teşekkür ederim. Başka bir konuda reverse osmoz u nasıl yaptıgımı anlatacağım... Suyun PH ı reeflowers ph minus kullanarak düşürdüm. Tabi düşük ms lerde ml lik katkılar ciddi değişiklikler yapıyor, cok düşük miktarlarda kademeli olarak reverse osmos suyuna (değişim için hazırlanan suya) once discus trace ardından ph minus uyguladım. Ayrıca reverse osmos suyu sebeke suyununa gore (sebeke bende 7.8 civarı) oldukca dusuk bir ph ile geliyor (6.0ph) ancak su saf su oldugu için mevcut suya etkisi sadece PH dalgalanması olarak yansıyor bu nedenle discus trace ile değişim suyunu 75ms ye kadar sertleştirerek değişim yaptım. Bu sayede hem PH dalgalanmasını minimum a indiriyorum hemde discusların ihtiyacı olan elementleri suya eklemiş oluyorum.
Su an 20 günlük kadar oldular 3 gün once anacların agresif tavırları artmasından dolayı ayırdım. Üzülerek söylüyorum ki genellikle hızlı büyüyenler hızlı olduler ve sadece 8 tane kaldılar. Malachite yeşili temin edemediğimden kullanmamıştım solungac paraziti nedeni olabilir diye düşünüyorum.
20 Günlükten bir video
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=zWKI3og6vnk&feature=youtu.be[/VID]
Discus Üretim Maceram Ve Sonuçları
Merhaba, tanıdığım ve güvendiğim bir akvaryumcuda sohbet ederken toplu olarak tank için yüzen discuslardan 2 çift farkettim. Hiç aklımda yokken akvaryumcu ile anlaştıktan sonra iki adet mavi genç çiftim oldu. Hangi tür olduklarını tam olarak bilemesem de ikisinin de mavi oluşu üretim için beni daha da heyecanlandırdı. Bu noktada belki üstadlar discus larımın hangi tür yada varyasyonda oldugunu tahmin edip beni aydınlatabilirler.Daha önce Melek yetiştirme maceralarım olmasına rağmen, o günler için discus üretimi üzerine zorlu bir maceranın başında oldugumu bugun anlıyorum.
İlk başlarda üretimi su kimyasını çok bilmeden ve suya dokunmadan şebeke suyu ile yapmaya çalıştım. İlk geldiklerinde çok stress olan balıklarım bir hafta sonunda kendilerini topladılar ve iyi beslenmeye başladılar. 2 hafta sonunda yumurtalarını dizdiler ancak 1 gün sonunda tüm yumurtalarım beyazlamaya başlıyor (mantar oluyor) ve 2. gunun sonunda ise tamamı mantar oluyordu.
Discus lara bundan sonra su kimyası ile oynamadan (2 günde bir %30 kadar su değişimi yapıyordum) 2-3 defa daha şans tanıdım ancak mantarlaşmalar devam ediyor 2. gunun sonunda yumurtaları anaçlar yiyorlardı. Tabi bu süre içerisinde bir sertlik olcer ve bir ph olcer edinip su değerlerini kontrol ediyor, türkce ve yabacı kaynakları okuyup bilgi ediniyordum.
Daha sonra akvaryumcudan ters osmoz suyu edinip suyu 360-370 ms den 150 ms e kadar kademeli olarak indirip suyu yumusattım. Bundan sonraki yumurtalarımda mantarlaşma sorunu devam ediyordu. Yumurtaların, yumusayan suya karşı reaksiyonu sert su ile aynı idi. Daha sonra kendim bir ters osmoz cihazı yapıp artık akvaryumcudan su tasıma işine bir son verdim( Nasıl yaptıgımı bilmek isteyen olursa baska bir konuda anlatabilirim) Suyun PH ile ugrasmadan suyu dusuk ms de (100-150) tutmaya devam ediyordum ancak lavraları hiçbir şekilde gormek kısmet olmadı. Erkek discus un kısır oldugunu bile düşünmüştüm :)
Daha sonra (7-8. batıma gelmiştim) suyun artık PH ile oynamaya karar verdim. Mevcut hali ile 7.5 civarında olan PH i yavas yavas günler içerisinde 5.4-5.8 arasına çektim su sertiğini de 180ms de tuttum. Bu değerlerden sonra yumurtlamanın ardından 2.5 gunun sonunda kuyrukları gordum ve 70-80 yumurtadan sadece 7-8 i mantar olmuştu. Heyacanla gelişmlerini takip edip gerekli aksiyonları alıyordum. 3 gün sonunda lavralar çıkmıs ve anaclar onu silindirde baska bir bolgeye yapıştırmıstı. Daha sonra güclenen lavralar yapıştıkları yerden kurtuluyor ve ortalığa saçılıyorlardı. Bunun neticesinde anaclar lavraları ağızlar ile toplayıp silindire yapıştırmaya calısıyorlardı. Benim bu noktadaki gözlemlerimde lavraların bazıları anacların sırtına gelmeye calıssa da anaclar ağızları ile toplayıp silindire yapıştırmaya devam ediyorlar ve lavralar beslenemiyordu. Bunun neticesinde beslenemeyen lavralar bu kaos ortamına 1 gün dayanabildiler ve hepsi açlıktan öldü. Bir üretim sürecim biraz daha ilerleme kaydederek başarısızlıkla sonuçlandı.
Ardından yine aynı su sartlarında bir yumurtalama daha yaptılar bu sefer üretimin başaralı olacağını düşünüyordum ancak esas sorunlarım başlıyordu. 2. gun sonunda silindire bir baktıgımda akvaryum ısı olceri yerinden düşmüş, yumurtalar yok olmus ve erkek dişiyi koşeye sıkıstırmıs dovuyor idi. Tabi nasıl bir aile kavgası oldugunu gormesemde bu discuslar değişik hayvanlar :) tahminim şu ki lavraların oöldüğü uretimden sonra erkek dişiyi yumurtalara pek yaklaştırmıyor, yumurtalara sadece kendisi bakmak istiyordu. Bu durumu kıskanan dişi yumurtaları yemiş olabilir erkek de dişiyi oldurmeye yada cezalandırmaya çalısıyor olabilirdi. Bu noktadan sonra nasıl uretirim konusu bambaska bir hal alıp bu çiftleri nasıl barıştırabilirim konusuna donuştu.
Araya bir set koydum, 1 hafta bekledim açtım hemen erkek dövmeye başladı, Araya kapalı set koydum, 1 hafta sonra açtım yine kavga. Artık çiftlerimin ayrıldıgını düşünmeye baslamıstım ve dişi olanı alıp ana tankıma koydum. Ana tankımda damızlık olan erkek, dişiyi gorunce acaip kur yapmaya basladı ve aslına bakarsanız çift olma ihtimalinden korkup 1-2 gun sonra erkek olanı da ana tanka koydum. Bu durumda ana tankta onceden duran damızlık ile dişi discus bir olup erkeği kovalamaya basladılar. Son bir şans üretim tankımın küçük oldugu varsayımından yola cıkarak sadece çift olanları ana tankta bıraktım ve onceden ana tankta olan damızlık erkeği baska bir tank a ayırdım. Bu noktadan durum tersine donmus dişi erkeği dovmeye başlamıstı :) ancak akvaryum buyuk oldugundan saklanacak yada korunacak yerler buluyorlar yavas yavas kavgalar azalıyordu. Birbirleri ile tamamen barıştıgını dusundugum noktada ciftleri mi yeniden üretim tankıma geri aldım. Onceden kullandıgım uretim tankım onerilen üretim tank olculerinden daha kucuk idi. Yeni bir onerilen olculerde tank yaptırım bu sefer uretim tankı olarak onu kullanmaya basladım. Olcunun artmasında balıklar daha rahatlamıs gorunuyorlardı. Silindiri yerleştirdim ve aynı işlemlere başladım. 1 hafta gecmeden yeniden yumurtladılar ve yumurtların 3/4 u mantar oldu. (henuz yeni kurdugum akavaryumun biyolojik dengesinin oturmamasından kaynaklı oldugunu düşünüyorum) ancak 1/4 ü lavra oldu yaklasık 15 tane. Lavra doneminden sonra anne ve baba sırtlarına almayı başardılar, suan 12. günleri ve canavar gibiler:) Anaclardan ayrılmıyor ve artemia larını yiyorlar.
Üretimimin nasıl zorlu ve değişik sorunlarla oldugunu, çok şey öğrendiğim akvaryum.com da paylasmak istedim. Herkese iyi üretimler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327551.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=b0QA-n1k2VI[/VID][EDIT]alprcn,2017-12-04 23:11:33[/EDIT]
Merhaba, tanıdığım ve güvendiğim bir akvaryumcuda sohbet ederken toplu olarak tank için yüzen discuslardan 2 çift farkettim. Hiç aklımda yokken akvaryumcu ile anlaştıktan sonra iki adet mavi genç çiftim oldu. Hangi tür olduklarını tam olarak bilemesem de ikisinin de mavi oluşu üretim için beni daha da heyecanlandırdı. Bu noktada belki üstadlar discus larımın hangi tür yada varyasyonda oldugunu tahmin edip beni aydınlatabilirler.Daha önce Melek yetiştirme maceralarım olmasına rağmen, o günler için discus üretimi üzerine zorlu bir maceranın başında oldugumu bugun anlıyorum.
İlk başlarda üretimi su kimyasını çok bilmeden ve suya dokunmadan şebeke suyu ile yapmaya çalıştım. İlk geldiklerinde çok stress olan balıklarım bir hafta sonunda kendilerini topladılar ve iyi beslenmeye başladılar. 2 hafta sonunda yumurtalarını dizdiler ancak 1 gün sonunda tüm yumurtalarım beyazlamaya başlıyor (mantar oluyor) ve 2. gunun sonunda ise tamamı mantar oluyordu.
Discus lara bundan sonra su kimyası ile oynamadan (2 günde bir %30 kadar su değişimi yapıyordum) 2-3 defa daha şans tanıdım ancak mantarlaşmalar devam ediyor 2. gunun sonunda yumurtaları anaçlar yiyorlardı. Tabi bu süre içerisinde bir sertlik olcer ve bir ph olcer edinip su değerlerini kontrol ediyor, türkce ve yabacı kaynakları okuyup bilgi ediniyordum.
Daha sonra akvaryumcudan ters osmoz suyu edinip suyu 360-370 ms den 150 ms e kadar kademeli olarak indirip suyu yumusattım. Bundan sonraki yumurtalarımda mantarlaşma sorunu devam ediyordu. Yumurtaların, yumusayan suya karşı reaksiyonu sert su ile aynı idi. Daha sonra kendim bir ters osmoz cihazı yapıp artık akvaryumcudan su tasıma işine bir son verdim( Nasıl yaptıgımı bilmek isteyen olursa baska bir konuda anlatabilirim) Suyun PH ile ugrasmadan suyu dusuk ms de (100-150) tutmaya devam ediyordum ancak lavraları hiçbir şekilde gormek kısmet olmadı. Erkek discus un kısır oldugunu bile düşünmüştüm :)
Daha sonra (7-8. batıma gelmiştim) suyun artık PH ile oynamaya karar verdim. Mevcut hali ile 7.5 civarında olan PH i yavas yavas günler içerisinde 5.4-5.8 arasına çektim su sertiğini de 180ms de tuttum. Bu değerlerden sonra yumurtlamanın ardından 2.5 gunun sonunda kuyrukları gordum ve 70-80 yumurtadan sadece 7-8 i mantar olmuştu. Heyacanla gelişmlerini takip edip gerekli aksiyonları alıyordum. 3 gün sonunda lavralar çıkmıs ve anaclar onu silindirde baska bir bolgeye yapıştırmıstı. Daha sonra güclenen lavralar yapıştıkları yerden kurtuluyor ve ortalığa saçılıyorlardı. Bunun neticesinde anaclar lavraları ağızlar ile toplayıp silindire yapıştırmaya calısıyorlardı. Benim bu noktadaki gözlemlerimde lavraların bazıları anacların sırtına gelmeye calıssa da anaclar ağızları ile toplayıp silindire yapıştırmaya devam ediyorlar ve lavralar beslenemiyordu. Bunun neticesinde beslenemeyen lavralar bu kaos ortamına 1 gün dayanabildiler ve hepsi açlıktan öldü. Bir üretim sürecim biraz daha ilerleme kaydederek başarısızlıkla sonuçlandı.
Ardından yine aynı su sartlarında bir yumurtalama daha yaptılar bu sefer üretimin başaralı olacağını düşünüyordum ancak esas sorunlarım başlıyordu. 2. gun sonunda silindire bir baktıgımda akvaryum ısı olceri yerinden düşmüş, yumurtalar yok olmus ve erkek dişiyi koşeye sıkıstırmıs dovuyor idi. Tabi nasıl bir aile kavgası oldugunu gormesemde bu discuslar değişik hayvanlar :) tahminim şu ki lavraların oöldüğü uretimden sonra erkek dişiyi yumurtalara pek yaklaştırmıyor, yumurtalara sadece kendisi bakmak istiyordu. Bu durumu kıskanan dişi yumurtaları yemiş olabilir erkek de dişiyi oldurmeye yada cezalandırmaya çalısıyor olabilirdi. Bu noktadan sonra nasıl uretirim konusu bambaska bir hal alıp bu çiftleri nasıl barıştırabilirim konusuna donuştu.
Araya bir set koydum, 1 hafta bekledim açtım hemen erkek dövmeye başladı, Araya kapalı set koydum, 1 hafta sonra açtım yine kavga. Artık çiftlerimin ayrıldıgını düşünmeye baslamıstım ve dişi olanı alıp ana tankıma koydum. Ana tankımda damızlık olan erkek, dişiyi gorunce acaip kur yapmaya basladı ve aslına bakarsanız çift olma ihtimalinden korkup 1-2 gun sonra erkek olanı da ana tanka koydum. Bu durumda ana tankta onceden duran damızlık ile dişi discus bir olup erkeği kovalamaya basladılar. Son bir şans üretim tankımın küçük oldugu varsayımından yola cıkarak sadece çift olanları ana tankta bıraktım ve onceden ana tankta olan damızlık erkeği baska bir tank a ayırdım. Bu noktadan durum tersine donmus dişi erkeği dovmeye başlamıstı :) ancak akvaryum buyuk oldugundan saklanacak yada korunacak yerler buluyorlar yavas yavas kavgalar azalıyordu. Birbirleri ile tamamen barıştıgını dusundugum noktada ciftleri mi yeniden üretim tankıma geri aldım. Onceden kullandıgım uretim tankım onerilen üretim tank olculerinden daha kucuk idi. Yeni bir onerilen olculerde tank yaptırım bu sefer uretim tankı olarak onu kullanmaya basladım. Olcunun artmasında balıklar daha rahatlamıs gorunuyorlardı. Silindiri yerleştirdim ve aynı işlemlere başladım. 1 hafta gecmeden yeniden yumurtladılar ve yumurtların 3/4 u mantar oldu. (henuz yeni kurdugum akavaryumun biyolojik dengesinin oturmamasından kaynaklı oldugunu düşünüyorum) ancak 1/4 ü lavra oldu yaklasık 15 tane. Lavra doneminden sonra anne ve baba sırtlarına almayı başardılar, suan 12. günleri ve canavar gibiler:) Anaclardan ayrılmıyor ve artemia larını yiyorlar.
Üretimimin nasıl zorlu ve değişik sorunlarla oldugunu, çok şey öğrendiğim akvaryum.com da paylasmak istedim. Herkese iyi üretimler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/041220171327551.jpg[/IMG]
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=b0QA-n1k2VI[/VID][EDIT]alprcn,2017-12-04 23:11:33[/EDIT]
İsta Co2 Regülatör Ve Selenoid Kontrol Ünitesi Hk.
Merhaba, İsta CO2 Regülatör Ve 220v Selenoid Kontrol Ünitesi aldım. Bu konularda yeniyim, tecrubem yok. Bağlantıları yaptım fakat, elektrik bağlantısı olsada, olmasada gaz çıkışı oluyor. Bağlantı şeklini fotograflardan gorebilisiniz. Sizce bir yanlıslık mı var yoksa bir arıza mı soz konusu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124271.jpg[/IMG]
Merhaba, İsta CO2 Regülatör Ve 220v Selenoid Kontrol Ünitesi aldım. Bu konularda yeniyim, tecrubem yok. Bağlantıları yaptım fakat, elektrik bağlantısı olsada, olmasada gaz çıkışı oluyor. Bağlantı şeklini fotograflardan gorebilisiniz. Sizce bir yanlıslık mı var yoksa bir arıza mı soz konusu?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/188922/100920162124271.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
KULLANICILAR
- 70 Online Kullanıcı, 39 Üye
Online Kullanıcılar
caga71,
mightymurat,
Hoppala,
yeekim,
Koksal Gurkan,
HaydarGul,
Kınayu,
XAli,
888starz_bjPa,
Kuduoglu,
emirkagan,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
avok,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Sufisu,
sina cen,
poyrxz,
osmandbnl,
omerkaya40,
Maverickse,
JujuSeri,
R0h1rr1m,
ternapi,
Lofta,
Çağatay Tozak,
şansal,
mcakir17,
merutay,
Tallha,
Chautauqua,
TolgahanA,
Fronttoza,
Rafayel,
Erenneok,
bor31,
ballantines,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
