ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mustea4141
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Temmuz 2016 02:45
Son Ziyaret:
01 Temmuz 2017 01:35
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa gokhan Çelik
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kocaeli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mustafa gokhan Çelik
SON 8 MESAJI
Sari Prensesimin Agzi Dolumu
[QUOTE=baygul]Evet, son fotoyo göre yüzdeyüz dolu diyebilirim, hayırlı olsun .[/QUOTE]
Tesekkur ederim peki ilk yumurta alisi ana tanktan ayirayimmi yoksa yavrulari gozden cikartip anac baligin tecrube kazanmasini mi bekleyeyim ?. Anac baligi tanktan ayirmak kabus gibi bide boyu kucuk her delige girebiliyor maalesef kovalama olayida cok akvaryumda stresli yani.tavsiyeleriniz nelerdir acaba ?
[QUOTE=baygul]Evet, son fotoyo göre yüzdeyüz dolu diyebilirim, hayırlı olsun .[/QUOTE]
Tesekkur ederim peki ilk yumurta alisi ana tanktan ayirayimmi yoksa yavrulari gozden cikartip anac baligin tecrube kazanmasini mi bekleyeyim ?. Anac baligi tanktan ayirmak kabus gibi bide boyu kucuk her delige girebiliyor maalesef kovalama olayida cok akvaryumda stresli yani.tavsiyeleriniz nelerdir acaba ?
Sari Prensesimin Agzi Dolumu
[QUOTE=baygul]Merhaba,
Fotoğraf çok net olmamasına rağmen büyük ihtimalle balığınızın ağzı dolu , iyi günler.[/QUOTE]
Cevabiniz icin tesekkurler net fotografta koymustum ama yuklenmemis sanirim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/101020161146271.jpg[/IMG]
[QUOTE=baygul]Merhaba,
Fotoğraf çok net olmamasına rağmen büyük ihtimalle balığınızın ağzı dolu , iyi günler.[/QUOTE]
Cevabiniz icin tesekkurler net fotografta koymustum ama yuklenmemis sanirim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/101020161146271.jpg[/IMG]
Sari Prensesimin Agzi Dolumu
Herkese merhabalar arkadaslar sari prensesim henuz 4 cm civarinda fakat agzi dolu gibi geldi bana boyu biraz kucuk oldugu icin ayirt edemiyorum resimlerden bi yardimci olabilirmisiniz ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/091020162248011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/091020162246031.jpg[/IMG]
Herkese merhabalar arkadaslar sari prensesim henuz 4 cm civarinda fakat agzi dolu gibi geldi bana boyu biraz kucuk oldugu icin ayirt edemiyorum resimlerden bi yardimci olabilirmisiniz ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/091020162248011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/091020162246031.jpg[/IMG]
Akvaryumumdakı Eksıkler ?
[QUOTE=Altun89]Hocam öncelikle kendi fikrimi söyleyeyim.otankta 2 çift eş zebra çok iyi gider akvaryumu bölersiniz yada ayrı bi akvaryum edinirdin sürekli yavru alırsanız albino alırsanızda tür kırılmaz tek eşli olduğundan.ama illa malawiden baslayacaksanız tank hacminiz kumuyla 100 litre civarı olacak birde kayalarla dekor yaparsanız çok güzel olur.yunuslar en az 250 300 litre arası hacim ister ve bu balıkların diyeti uygun değil.yunusları yaşayan kayayı mavi prensesi beyaz prensesi çıkarın.ya 1e 3d sarı prenses yada zorlarsak 1e 3d sarı 1e 3d iceman olabilir 1 2 ay alısma süreleri var.filtre olarakta önce bi iç filtreyle başla ama imkanın varsa dış filtre alabilirsin.ve iç filtreyle kullanırsan dış filtre yorulmaz ve daha az temizlik yaparsın. Akvaryumu bozabilirsen boz kahve tonlarında silis kum alabilirsin beyaz çok pislik gösteriyor.arka fonada düz renk mavi alabilirsin.florasanada gün ışığı yada beyaz iyi gider renklide balıklar stress yapıyo.tanıdığın biri yada petshop varsa balıkları ona emanet et akvaryumun kurulumu yapabilesin.1 2 ay sonra inşallah düzenli yavru alırsın.bence canlı doğuran pek tat vermiyor akvaryumda küçük kalıyor ama siz bilirsiniz.galiba bu acemiliğinize gelmiş bende ilk balığımı fanusta bakmıştım herkes anadan doğma akvarist olmuyor bence benim dediklerimi yaparsanız çok güzel bi akvaryumunuz olabilir.biraz uzun oldu ama inşallah okursunuz.birde başka üstadların fikrini alırsanız kafanızda daha iyi şekillenir sağlıklı balıklar iyi hobiler [/QUOTE]
Verdiginiz bilgilerden dolayi cok tesekkur ederim.Zebra ve albino turlerini arastirmaya basladim tavsiyenize kesinlikle uyucam ilerleyen zamanlarda.biraz daha iyi anlar seviyeye gelmem gerekiyor oda bu tur forumlarda sizin gibi arkadaslardan bilgi alisverisi yapa yapa olucak sanirim :)
[QUOTE=Altun89]Hocam öncelikle kendi fikrimi söyleyeyim.otankta 2 çift eş zebra çok iyi gider akvaryumu bölersiniz yada ayrı bi akvaryum edinirdin sürekli yavru alırsanız albino alırsanızda tür kırılmaz tek eşli olduğundan.ama illa malawiden baslayacaksanız tank hacminiz kumuyla 100 litre civarı olacak birde kayalarla dekor yaparsanız çok güzel olur.yunuslar en az 250 300 litre arası hacim ister ve bu balıkların diyeti uygun değil.yunusları yaşayan kayayı mavi prensesi beyaz prensesi çıkarın.ya 1e 3d sarı prenses yada zorlarsak 1e 3d sarı 1e 3d iceman olabilir 1 2 ay alısma süreleri var.filtre olarakta önce bi iç filtreyle başla ama imkanın varsa dış filtre alabilirsin.ve iç filtreyle kullanırsan dış filtre yorulmaz ve daha az temizlik yaparsın. Akvaryumu bozabilirsen boz kahve tonlarında silis kum alabilirsin beyaz çok pislik gösteriyor.arka fonada düz renk mavi alabilirsin.florasanada gün ışığı yada beyaz iyi gider renklide balıklar stress yapıyo.tanıdığın biri yada petshop varsa balıkları ona emanet et akvaryumun kurulumu yapabilesin.1 2 ay sonra inşallah düzenli yavru alırsın.bence canlı doğuran pek tat vermiyor akvaryumda küçük kalıyor ama siz bilirsiniz.galiba bu acemiliğinize gelmiş bende ilk balığımı fanusta bakmıştım herkes anadan doğma akvarist olmuyor bence benim dediklerimi yaparsanız çok güzel bi akvaryumunuz olabilir.biraz uzun oldu ama inşallah okursunuz.birde başka üstadların fikrini alırsanız kafanızda daha iyi şekillenir sağlıklı balıklar iyi hobiler [/QUOTE]
Verdiginiz bilgilerden dolayi cok tesekkur ederim.Zebra ve albino turlerini arastirmaya basladim tavsiyenize kesinlikle uyucam ilerleyen zamanlarda.biraz daha iyi anlar seviyeye gelmem gerekiyor oda bu tur forumlarda sizin gibi arkadaslardan bilgi alisverisi yapa yapa olucak sanirim :)
Akvaryumumdakı Eksıkler ?
[QUOTE=Emrahkahyaoglu]Niyetim sizin şevkinizi kırmak değildi. yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın...aslında bakarsanız ben güney amerikancıyım ama işyerinde arkadaşlar sarı prenses filan besliyorlar ve altında kum yok cama cam akvaryumda dekorda yok her ay bi kusturuyorlar balıkları :) nasıl yapıyonuz diyincede 25 27 c den 30 c cıkartınca çoşuyolar diyor..:)) her yiğidn yoğurt yemesi farklı oluyor....sen deneme şimdilik....biraz şans işi....ama toprak bitki toprağı gibi tüm pisliği içine cekecektir kumun özelliği bu pisliği dibe cekip bitkilere gübre olması.....renk tonundan menmunsanız aynı renk daha ince kum deneyebilirsiniz....siz söylenenlere bakmayın moralinizi bozmayın...[/QUOTE]
Emrah bey şevk kirma sozumu sizin icin soylemedim yanlis aksettigim icin ozur dilerim :( Ben genel olarak forumlarda okudugum usta akvaristleri kast etmistim arastirma evrelerimde ki hala rast geliyorum.Misal soru gelmis falanca baligim var soyle yapiyor boyle yapiyor cevap geliyor o balik o tankta yasamaz ki vs gibi.Hani herkesin evinde o kadar genis alani yokki imkani kadar besliyodur bu dusunulmedigi icin yoksa benim sorumda sagolsun herkes yapici aciklamalar yapti ve dekor icin kaya arayisindayim su an tavsiyelerinizden.Bide benim elimde olsa salonumun bi duvarini tamamen akvaryum yapardim mesela :).Kum renginden memnun degilim fakat izlenimlerim baliklarim kumlarini sevdi ve sirf kendi goz zevkim icin mutlu olduklari alani bozmak istemiyorum.Isıtarak yavru alma konusuna gelincede tamamen dogal ortamda kendi istekleriyle olsun istiyorum yani ekstra yapay bisiler deneyip canlarindan etmeyeyim hatta yavru vermezlersede canlari sagolsun ne diim :).
[QUOTE=Emrahkahyaoglu]Niyetim sizin şevkinizi kırmak değildi. yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın...aslında bakarsanız ben güney amerikancıyım ama işyerinde arkadaşlar sarı prenses filan besliyorlar ve altında kum yok cama cam akvaryumda dekorda yok her ay bi kusturuyorlar balıkları :) nasıl yapıyonuz diyincede 25 27 c den 30 c cıkartınca çoşuyolar diyor..:)) her yiğidn yoğurt yemesi farklı oluyor....sen deneme şimdilik....biraz şans işi....ama toprak bitki toprağı gibi tüm pisliği içine cekecektir kumun özelliği bu pisliği dibe cekip bitkilere gübre olması.....renk tonundan menmunsanız aynı renk daha ince kum deneyebilirsiniz....siz söylenenlere bakmayın moralinizi bozmayın...[/QUOTE]
Emrah bey şevk kirma sozumu sizin icin soylemedim yanlis aksettigim icin ozur dilerim :( Ben genel olarak forumlarda okudugum usta akvaristleri kast etmistim arastirma evrelerimde ki hala rast geliyorum.Misal soru gelmis falanca baligim var soyle yapiyor boyle yapiyor cevap geliyor o balik o tankta yasamaz ki vs gibi.Hani herkesin evinde o kadar genis alani yokki imkani kadar besliyodur bu dusunulmedigi icin yoksa benim sorumda sagolsun herkes yapici aciklamalar yapti ve dekor icin kaya arayisindayim su an tavsiyelerinizden.Bide benim elimde olsa salonumun bi duvarini tamamen akvaryum yapardim mesela :).Kum renginden memnun degilim fakat izlenimlerim baliklarim kumlarini sevdi ve sirf kendi goz zevkim icin mutlu olduklari alani bozmak istemiyorum.Isıtarak yavru alma konusuna gelincede tamamen dogal ortamda kendi istekleriyle olsun istiyorum yani ekstra yapay bisiler deneyip canlarindan etmeyeyim hatta yavru vermezlersede canlari sagolsun ne diim :).
Akvaryumumdakı Eksıkler ?
[QUOTE=Emrahkahyaoglu]Benim bu konuda size önerim beslediğiniz balığın yaşadığı gölün veya nehrin belgeselini seyretmeniz... gördüğünüz ortamı akvaryuma hazırlamanız olcaktır..sonra düzenli dip cekimiyle devam etmeniz olcaktır....sarı prenses gibi balıklar malawi gölünün balıklarıdır..malawi gölüyle ilgili bir belgesel izleyin..siyah kuma gelince aslında koyu tonlu kumlar balığın rengini iyi göstermesi değil balık o renge göre komufle olmaya calışmasından kaynaklanıyor....acık renkte bir kumdada renklerinin acıldığını görürsünüz..bu tamamen balığın ortama uyum sağlamasıdır..bu durum kimi balığı strese sokar ve sürekli kamufle olmaya calışan balık stres kaynaklı rahatsızlık gösterir..ki buda petshopcuların işine gelir...kimi balıktada sitres olmaz sonucta f0 balık değil akvaryumda üremiş balık kimisinde dediğim gibi stres yapmıyor...[/QUOTE]
Verdiginiz yanittan dolayi tesekkur ederim emrah bey.Oncelikle belgesel izlememi soylemissiniz ve ilk zamanlarda o kadar cok belgesel izledim ki malawi goluyle alakali :) yani belgesel olayini izledim ve genellikle buradaki arkadaslarin soyledigi gibi kayalik olmasini seviyolar.Kum olayinda aslinda kendimi suclu hissediyorum bi kac gundur baliklarimi takip ediyorum ve gayet mutlu gorunuyorlar hatta bazilari kumu kazip kendilerince alan paylasimi yaptilar bile.Resimde net degil ama ben kumu dumduz sekilde serdim fakat baliklarim kendi kafalarina gore sekillendirdi ve yer yer tumsekler olusturdular.Benim sorma nedenim sanki acik renk kum daha guzel bi gorsel solen sunuyor.Daha onceki akvaryumumda mercan kirigi taslar vardi ve bu kadar mutlu degillerdi.Kumla alakali merak ettigim tek sey acaba baliklarima uygun mu.Dip cekimi ve akvaryum bakimi konusunda oldukca titiz ve dikkatli davraniyorum.Haftada yada 10 gunde bir 3 te 1 oraninda dip cekim yaparim miknatisla akvaryumumu temizlerim hic bi baligimi oyuncak gibi zirt pirt yakalayip ugrasmam tamamen dogal ortam olmasi icin elimden geleni yapiyorum ve cok sukur ki acemi de olsam su ana kadar (hic bilgisizlik haric) hic balik kaybi yasamadim.Hic bilgisiz oldugum zamanda ise 3 balik kaybettim toplamda.Daha sonrasinda akvaryum duzenini oturttum ufacik yavru baliklarim vardi buyudu ve gercekten keyif almaya basladim.Simdi yavru vermeleri icin ortam hazirliyorum yavrularimida alirsam eger bambaska olurum herhalde :) Ama soylemeden edemicem bazen forumlara bakarken direk olmaz yapamazsin diye yazilan yorumlar zaman zaman sevkimide kirmadi degil uzman arkadaslarin biraz daha ozenli yorum yapmasi bu hobi icin cok yararli olur.
[QUOTE=Emrahkahyaoglu]Benim bu konuda size önerim beslediğiniz balığın yaşadığı gölün veya nehrin belgeselini seyretmeniz... gördüğünüz ortamı akvaryuma hazırlamanız olcaktır..sonra düzenli dip cekimiyle devam etmeniz olcaktır....sarı prenses gibi balıklar malawi gölünün balıklarıdır..malawi gölüyle ilgili bir belgesel izleyin..siyah kuma gelince aslında koyu tonlu kumlar balığın rengini iyi göstermesi değil balık o renge göre komufle olmaya calışmasından kaynaklanıyor....acık renkte bir kumdada renklerinin acıldığını görürsünüz..bu tamamen balığın ortama uyum sağlamasıdır..bu durum kimi balığı strese sokar ve sürekli kamufle olmaya calışan balık stres kaynaklı rahatsızlık gösterir..ki buda petshopcuların işine gelir...kimi balıktada sitres olmaz sonucta f0 balık değil akvaryumda üremiş balık kimisinde dediğim gibi stres yapmıyor...[/QUOTE]
Verdiginiz yanittan dolayi tesekkur ederim emrah bey.Oncelikle belgesel izlememi soylemissiniz ve ilk zamanlarda o kadar cok belgesel izledim ki malawi goluyle alakali :) yani belgesel olayini izledim ve genellikle buradaki arkadaslarin soyledigi gibi kayalik olmasini seviyolar.Kum olayinda aslinda kendimi suclu hissediyorum bi kac gundur baliklarimi takip ediyorum ve gayet mutlu gorunuyorlar hatta bazilari kumu kazip kendilerince alan paylasimi yaptilar bile.Resimde net degil ama ben kumu dumduz sekilde serdim fakat baliklarim kendi kafalarina gore sekillendirdi ve yer yer tumsekler olusturdular.Benim sorma nedenim sanki acik renk kum daha guzel bi gorsel solen sunuyor.Daha onceki akvaryumumda mercan kirigi taslar vardi ve bu kadar mutlu degillerdi.Kumla alakali merak ettigim tek sey acaba baliklarima uygun mu.Dip cekimi ve akvaryum bakimi konusunda oldukca titiz ve dikkatli davraniyorum.Haftada yada 10 gunde bir 3 te 1 oraninda dip cekim yaparim miknatisla akvaryumumu temizlerim hic bi baligimi oyuncak gibi zirt pirt yakalayip ugrasmam tamamen dogal ortam olmasi icin elimden geleni yapiyorum ve cok sukur ki acemi de olsam su ana kadar (hic bilgisizlik haric) hic balik kaybi yasamadim.Hic bilgisiz oldugum zamanda ise 3 balik kaybettim toplamda.Daha sonrasinda akvaryum duzenini oturttum ufacik yavru baliklarim vardi buyudu ve gercekten keyif almaya basladim.Simdi yavru vermeleri icin ortam hazirliyorum yavrularimida alirsam eger bambaska olurum herhalde :) Ama soylemeden edemicem bazen forumlara bakarken direk olmaz yapamazsin diye yazilan yorumlar zaman zaman sevkimide kirmadi degil uzman arkadaslarin biraz daha ozenli yorum yapmasi bu hobi icin cok yararli olur.
Akvaryumumdakı Eksıkler ?
[QUOTE=Karaay]Saydığınız Balıkların Hiçbiri O Akvaryuma Uygun Değil.
Yaşayan Kaya Bir Zaman Sonra Baya Büyüyecektir Onuda Çıkartmalısınız.
Kısacası O Akvaryumu Tamamen Bozup Başka Balıklar Bakmanızı Öneririm.
Birbirlerini Öldürecekler...
Harika Bir Canlı Doğuran Akvaryumu Olabilir.[:kotu:][:kotu:][/QUOTE]
Verdiginiz bilgiden dolayi tesekkur ederim.Bi sure sonra yani biraz daha bilgi sahibi olduktan sonra zaten canli doguran turlere gecicem.Fakat baliklar uzun suredir birbirleriyle yasiyorlar ve goruntuleri de gayet mutlu bi mavi prenses sert bi balik oldugu icin saga sola saldiriyordu oda kesildi.Yasayan kayayi aralarindan cikarticam fakat su asamada hem en saglikli hemde en mutlu baligim o ilk geldiginde 1.5 2 cm biseydi simdi kocaman oldu :) kiyamiyorum bu yuzden.Ama genel olarak akvaryumda hir gur yok .
[QUOTE=Afcng]Beyaz ince kum alıp koyun ve testileri falan çıkarıp yerine doğal kayalar ile mağaralar,saklanacak yerler yapın malawi türü kayalık kesimde yaşar içine de 1e 3d sarı prenses bırakmanız da bir mahsur yoktur diye düşünüyorum zaten yavruluyacaklardır.[/QUOTE]
Saydiginiz gibi 1 e 3 d sari prenses ve diger baliklar mevcut.Fakat beyaz kum degisimini nasil yapmam gerekir.Ve iyi bir akvaryumcudaydim bu gun siyah kumda ciklet turlerinin renklerini daha iyi ortaya cikardigini soyledi ki haklida diger akvaryumda kirik mercan vardi ve baliklarimin rengi bu sekilde degildi.Kayalik ve magara olayi icin kaya bakmaya basladim bile.
[QUOTE=Karaay]Saydığınız Balıkların Hiçbiri O Akvaryuma Uygun Değil.
Yaşayan Kaya Bir Zaman Sonra Baya Büyüyecektir Onuda Çıkartmalısınız.
Kısacası O Akvaryumu Tamamen Bozup Başka Balıklar Bakmanızı Öneririm.
Birbirlerini Öldürecekler...
Harika Bir Canlı Doğuran Akvaryumu Olabilir.[:kotu:][:kotu:][/QUOTE]
Verdiginiz bilgiden dolayi tesekkur ederim.Bi sure sonra yani biraz daha bilgi sahibi olduktan sonra zaten canli doguran turlere gecicem.Fakat baliklar uzun suredir birbirleriyle yasiyorlar ve goruntuleri de gayet mutlu bi mavi prenses sert bi balik oldugu icin saga sola saldiriyordu oda kesildi.Yasayan kayayi aralarindan cikarticam fakat su asamada hem en saglikli hemde en mutlu baligim o ilk geldiginde 1.5 2 cm biseydi simdi kocaman oldu :) kiyamiyorum bu yuzden.Ama genel olarak akvaryumda hir gur yok .
[QUOTE=Afcng]Beyaz ince kum alıp koyun ve testileri falan çıkarıp yerine doğal kayalar ile mağaralar,saklanacak yerler yapın malawi türü kayalık kesimde yaşar içine de 1e 3d sarı prenses bırakmanız da bir mahsur yoktur diye düşünüyorum zaten yavruluyacaklardır.[/QUOTE]
Saydiginiz gibi 1 e 3 d sari prenses ve diger baliklar mevcut.Fakat beyaz kum degisimini nasil yapmam gerekir.Ve iyi bir akvaryumcudaydim bu gun siyah kumda ciklet turlerinin renklerini daha iyi ortaya cikardigini soyledi ki haklida diger akvaryumda kirik mercan vardi ve baliklarimin rengi bu sekilde degildi.Kayalik ve magara olayi icin kaya bakmaya basladim bile.
Akvaryumumdakı Eksıkler ?
Merhabalar. Yaklasik 5 6 ay once arkadasimdan aldigim 60#20#30 boyutlarinda bi akvaryumla balik dunyasina giris yaptim.Tabiki herkes gibi cok bilgim yoktu ve ufak ufak arastira arastira hic bilgisizlikten acemilik donemine gecis yapptigimi dusundum ve tam bu sirada bu site ile karsilastim.Daha sonra baliklarim buyudukce keyif almaya basladim ve akvaryum artik kucuk kaldigi icin 80#45#30 boyutlarinda bi tank sahibi oldum.su anda 4 adet yavru sari prenses, 3 adet yunus, 2 adet beyaz prenses,2 adet iceman 1 adet mavi prenses ve 1 adet yasayan kaya var.Biliyorum su an karisik biraz fakat eksiklerimi gidermek icin buradayim.simdi oncelikle
1) Akvaryum kumundan memnun degilim bu akvaryum a kum nasil ekleyebilirim yada eklememe gerek var mi?
2) filtreleme sistemi icin su anda yarin ilk isim o olucak oncelikle bi adet tepe filtre bir adette bioblas yuzen filtre almayi dusunuyorum yeterli olurmu
3) Dekor cok cansiz fakat baliklari strese sokmadan nasil bi dekor yapabilir
4) Akvaryum ile ilgili vereceginiz butun tavsiyeler altin gibidir lutfen esirgemeyin.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/100720160122141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/100720160121011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/100720160119461.jpg[/IMG][IMG]null[/IMG]
Merhabalar. Yaklasik 5 6 ay once arkadasimdan aldigim 60#20#30 boyutlarinda bi akvaryumla balik dunyasina giris yaptim.Tabiki herkes gibi cok bilgim yoktu ve ufak ufak arastira arastira hic bilgisizlikten acemilik donemine gecis yapptigimi dusundum ve tam bu sirada bu site ile karsilastim.Daha sonra baliklarim buyudukce keyif almaya basladim ve akvaryum artik kucuk kaldigi icin 80#45#30 boyutlarinda bi tank sahibi oldum.su anda 4 adet yavru sari prenses, 3 adet yunus, 2 adet beyaz prenses,2 adet iceman 1 adet mavi prenses ve 1 adet yasayan kaya var.Biliyorum su an karisik biraz fakat eksiklerimi gidermek icin buradayim.simdi oncelikle
1) Akvaryum kumundan memnun degilim bu akvaryum a kum nasil ekleyebilirim yada eklememe gerek var mi?
2) filtreleme sistemi icin su anda yarin ilk isim o olucak oncelikle bi adet tepe filtre bir adette bioblas yuzen filtre almayi dusunuyorum yeterli olurmu
3) Dekor cok cansiz fakat baliklari strese sokmadan nasil bi dekor yapabilir
4) Akvaryum ile ilgili vereceginiz butun tavsiyeler altin gibidir lutfen esirgemeyin.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/100720160122141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/100720160121011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187382/100720160119461.jpg[/IMG][IMG]null[/IMG]
SON MESAJLAR
- Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi NightWist, 21:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
