ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
cnergiz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ağustos 2012 16:09
Son Ziyaret:
19 Ekim 2020 12:59
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Cenk Nergiz
Doğum Tarihi:
22 Temmuz 1977
Yaş:
48
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Cenk Nergiz
100x30x45
150x50x45
100x30x45
150x50x45
SON 10 MESAJI
150X50X45 TANKIM VE YAVRULARIM
[QUOTE=Burzum]Abi o akvaryuma pengasus yerine challenger iyi giderdi yaa
[/QUOTE]
Acaba Antalyada Pangasius sanitswongi (Challenger) bulabileceğim bir yer varmıdır?
[QUOTE=Burzum]Abi o akvaryuma pengasus yerine challenger iyi giderdi yaa
[/QUOTE]Acaba Antalyada Pangasius sanitswongi (Challenger) bulabileceğim bir yer varmıdır?
150X50X45 TANKIM VE YAVRULARIM
Fotoğraf:





Boyut (cm):150X50X45
Kapasite (litre):
Canlılar: JAPON, VATOZ VE PANGASIUS HYPOPHTHALMUS
Malzemeler: JEBO 839 DIŞ FİLTRE
Akvaryum Bakımı:
Kullanılan Yemler:
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Fotoğraf:





Boyut (cm):150X50X45
Kapasite (litre):
Canlılar: JAPON, VATOZ VE PANGASIUS HYPOPHTHALMUS
Malzemeler: JEBO 839 DIŞ FİLTRE
Akvaryum Bakımı:
Kullanılan Yemler:
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Akvaryum Soğutma Sistemim
İsmail bey yorumunuz için teşekkür ederim. Ses problemi azda olsa var tatbiki ama inanın su an hava kabarciklarinin çıkardığı sesden dolayı neredeyse duyulmuyor. Fanlar yapmış oldugum termostat devresi sayesinde çok da fazla çalışmıyor.
Akvaryum kapağına gizlemek için bu fanları kullandım. Dışarıdan bakıldığında görsel olarak rahatsız edecek bir görüntü olmadı. Akvaryumunda iki kapak var. Fotoğrafta görüldüğü gibi arka kapağa tam sığdı. Kapağı kapattığımda fanlar görülmüyor. On kapağı açık bırakıyorum ve buharlaşan su buradan tahliye oluyor
İsmail bey yorumunuz için teşekkür ederim. Ses problemi azda olsa var tatbiki ama inanın su an hava kabarciklarinin çıkardığı sesden dolayı neredeyse duyulmuyor. Fanlar yapmış oldugum termostat devresi sayesinde çok da fazla çalışmıyor.
Akvaryum kapağına gizlemek için bu fanları kullandım. Dışarıdan bakıldığında görsel olarak rahatsız edecek bir görüntü olmadı. Akvaryumunda iki kapak var. Fotoğrafta görüldüğü gibi arka kapağa tam sığdı. Kapağı kapattığımda fanlar görülmüyor. On kapağı açık bırakıyorum ve buharlaşan su buradan tahliye oluyor
Akvaryum Soğutma Sistemim
Havayı suyun üzerine üflüyor
Havayı suyun üzerine üflüyor
akvaryum aspıratör soğutma sistemi
Bence hiç bir etkisi olmaz. Havayı dışarı değil suyun yüzeyine vermeniz gerekir. Suya doğru verilmesi ile bir çok ornek forumda mevcut. Benim sistemimi de forumda bulabilirsin. Ben otomatik bir sistemle suyu su an 27.5 derecede tutabiliyorum. Bu sistemin en büyük dezavantajı günde yaklaşık 4-5 litre suyu buharlasiyor. Tabi bu benim akvaryum ölçüme ve yaşadığım yer ile ilgili olarak bu kadar eksiliyor.
Bence hiç bir etkisi olmaz. Havayı dışarı değil suyun yüzeyine vermeniz gerekir. Suya doğru verilmesi ile bir çok ornek forumda mevcut. Benim sistemimi de forumda bulabilirsin. Ben otomatik bir sistemle suyu su an 27.5 derecede tutabiliyorum. Bu sistemin en büyük dezavantajı günde yaklaşık 4-5 litre suyu buharlasiyor. Tabi bu benim akvaryum ölçüme ve yaşadığım yer ile ilgili olarak bu kadar eksiliyor.
Ekonomık 12 V pc fan ile soğutma sistemi
[QUOTE=cmlttn86]Fanın akvaryumu soğutması için suya havamı vermesi lazım, yoksa sudan hava mı çekmesi lazım?[/QUOTE]
Suya hava vermesi gerekiyor.
[QUOTE=cmlttn86]Fanın akvaryumu soğutması için suya havamı vermesi lazım, yoksa sudan hava mı çekmesi lazım?[/QUOTE]
Suya hava vermesi gerekiyor.
Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=lastromantic]Bende aynı sistemden yaptım maliyeti ve enerji tüketimi oldukça düşük hemde suyu 26 derecelere indiriyor rahaltlıkla [/QUOTE]
Enerji maliyetini daha da azaltmak için su an 0.2 derecelik bir tölerans yaptım. Yeni konfigürasyonda su anda su sıcaklığı 27.5 dereceye cıktıgında fanlar çalışmaya başlıyor...27,3 dereceye düştüğünde ise duruyor.
Sizce Japon Balığı Akvaryumlarında ideal ısı derecesi ne olmalı??? Gelecek yorumlara istinadem tekrar ısıyı ayarlayacağım.
Teşekkürler.
[QUOTE=lastromantic]Bende aynı sistemden yaptım maliyeti ve enerji tüketimi oldukça düşük hemde suyu 26 derecelere indiriyor rahaltlıkla [/QUOTE]
Enerji maliyetini daha da azaltmak için su an 0.2 derecelik bir tölerans yaptım. Yeni konfigürasyonda su anda su sıcaklığı 27.5 dereceye cıktıgında fanlar çalışmaya başlıyor...27,3 dereceye düştüğünde ise duruyor.
Sizce Japon Balığı Akvaryumlarında ideal ısı derecesi ne olmalı??? Gelecek yorumlara istinadem tekrar ısıyı ayarlayacağım.
Teşekkürler.
Akvaryum Soğutma Sistemim
Melih bey,
Elimde 1 adet Dixell xr10c modeli digital termometre vardı. Bu termometreyi internette araştarabilirsiniz. Power Supply a enerji veren giriş çıkış kablosuna bu kontaktore bağladım. Zaten biraz oncede söylediğim gibi bu modeli internette arastirabilirirsiniz. İncelediğinizde eğer anlamadığınız bir konu olursa yardimci olurum tekrar.
Melih bey,
Elimde 1 adet Dixell xr10c modeli digital termometre vardı. Bu termometreyi internette araştarabilirsiniz. Power Supply a enerji veren giriş çıkış kablosuna bu kontaktore bağladım. Zaten biraz oncede söylediğim gibi bu modeli internette arastirabilirirsiniz. İncelediğinizde eğer anlamadığınız bir konu olursa yardimci olurum tekrar.
Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=athew]Merhaba, suyun buharlaşması neticesinde fanlarının nemden dolayı hızında yavaşlama ve sonunda fanlarının durmasını sonuçlayacak bir durum meydana geldi mi?
[/QUOTE]
Ahmet bey merhaba,
Sorularınızı madde madde aşağıda cevaplamaya çalışacağım.
1- Suyun buharlaşması sonucu fanlara herhangi bir zararı olmuyor. Cunku buharlaşan su fanlara ulaşamıyor çünkü fanlar suyun yüzeyine dogru üflüyor. Zarar gürürmü tam bilemiyecegim cünkü bu sistemi yapalı henüz 2 gün oldu.
2- Power Supply kullanmışsınız amacınız sadece suyu sogutmak herhalde cümlenizden ne demek istediğinizi anlayamadım. Eger maksat neden sogutmak için adaptor degilde power supply kullanıyorsunuz diyecek olursanız; Power supply a sadece 4 adet fan bağlı ve bu CPU fanları toplamda 16 Watt ancak enerji harcıyor. Power Suppy'in kendi fanı ile birlikte 20Watt ı geçmeyen bir enerji tüketimi söz konusudur. Ayrıca Adaptorun zamanla ısınıp yangın cıkarmasından hep korkmusumdur. En azından power supply da bu riski oldukca düşük bir seviyeye getirdiğimi düşünüyorum.
3- Fanları Otomatik durdurma ile ilgili olarak bu gün tamamladığım çalışma ile ilgili fotografı aşağıda görebilirsiniz. Akşam iş çıkışı evde bu sistemi fanlara entegre edeceğim. 1 adet NTC Sensör ile digital termostat ile bu işi çözmüş durumdayım. Suyun sıcaklığı 27 derecenin üzerine cıktıgında otomatik olarak fanlar çalışacak ve 26.5 derecenin altına indiğinde de otomatik olarak duracak şekilde programladım.
Umarım çalışmamı begenirsiniz.
Yarın Akvaryuma monteli halinide sizlerle paylaşıyor olacağım.

cnergiz 2012-08-09 17:44:49
[QUOTE=athew]Merhaba, suyun buharlaşması neticesinde fanlarının nemden dolayı hızında yavaşlama ve sonunda fanlarının durmasını sonuçlayacak bir durum meydana geldi mi?
Ayrıca hava akımını dışarı doğru vermişsiniz. Fanlar havayı suyun yüzeyine doğru üflemesi gerekmiyor mu?
Ayrıca power supply kullanmışsınız. Amacınız sadece suyu soğutmak herhalde.
power supply fazlaca elektirik harcamıyor mu? (zaten kendisini soğutmak için bile bi fana ihtiyacı var onun)
Ayrıca suyun sıcaklığını indirmeye çalışmak sıcaklığın yükseldiği yaz ayları için kısa süreli bir çözüm gibi duruyor. Önemli olan suyun sıcaklığını sabit tutup canlıları daha stabil bir ortamda bulundurmak değil mi?
Eğer hedef bu ise suyun sıcaklığı belli bir dereceye düştükten sonra fanların otomatik olarak durmasını sağlayacak bir modifiyeye ihtiyaç var diye düşünüyorum.(Tabi sıcaklık istenilen derecenin üstüne çıkınca fanlar tekrardan devreye girmeli)
Fikirlerimin ve değerlendirmemin sağlamasını bekliyorum.Yani bu dediklerime siz ne diyorsunuz?
Ahmet bey merhaba,
Sorularınızı madde madde aşağıda cevaplamaya çalışacağım.
1- Suyun buharlaşması sonucu fanlara herhangi bir zararı olmuyor. Cunku buharlaşan su fanlara ulaşamıyor çünkü fanlar suyun yüzeyine dogru üflüyor. Zarar gürürmü tam bilemiyecegim cünkü bu sistemi yapalı henüz 2 gün oldu.
2- Power Supply kullanmışsınız amacınız sadece suyu sogutmak herhalde cümlenizden ne demek istediğinizi anlayamadım. Eger maksat neden sogutmak için adaptor degilde power supply kullanıyorsunuz diyecek olursanız; Power supply a sadece 4 adet fan bağlı ve bu CPU fanları toplamda 16 Watt ancak enerji harcıyor. Power Suppy'in kendi fanı ile birlikte 20Watt ı geçmeyen bir enerji tüketimi söz konusudur. Ayrıca Adaptorun zamanla ısınıp yangın cıkarmasından hep korkmusumdur. En azından power supply da bu riski oldukca düşük bir seviyeye getirdiğimi düşünüyorum.
3- Fanları Otomatik durdurma ile ilgili olarak bu gün tamamladığım çalışma ile ilgili fotografı aşağıda görebilirsiniz. Akşam iş çıkışı evde bu sistemi fanlara entegre edeceğim. 1 adet NTC Sensör ile digital termostat ile bu işi çözmüş durumdayım. Suyun sıcaklığı 27 derecenin üzerine cıktıgında otomatik olarak fanlar çalışacak ve 26.5 derecenin altına indiğinde de otomatik olarak duracak şekilde programladım.
Umarım çalışmamı begenirsiniz.
Yarın Akvaryuma monteli halinide sizlerle paylaşıyor olacağım.

Akvaryum Soğutma Sistemim
[QUOTE=rheme]Merhaba ; gerçekten güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim.Bende japon balığı besliyorum su sıcaklığı 36-37 C lerde seyrediyor.Ancak japonlar bundan pek etkilenmiyorlar.Sıcak günlerde aşırı hareket ettikleri için yemlemeyi arttırdım.
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kullanışlı oldu. Simdi sıra bu sisteme Sıcaklık sensoru ilave etmek kaldı. Bu çalışma için gerekli ekipmanı da temin ettikten sonra çalışmayı tekrar paylaşacağım
[QUOTE=rheme]Merhaba ; gerçekten güzel bir çalışma olmuş tebrik ederim.Bende japon balığı besliyorum su sıcaklığı 36-37 C lerde seyrediyor.Ancak japonlar bundan pek etkilenmiyorlar.Sıcak günlerde aşırı hareket ettikleri için yemlemeyi arttırdım.
Bu sistem kurulumu ve kullanışı kolay olduğundan tüm akvaryumlarda kolayca kullanılabilir bir sistem olmuş.Saygılar.
[/QUOTE]Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi kullanışlı oldu. Simdi sıra bu sisteme Sıcaklık sensoru ilave etmek kaldı. Bu çalışma için gerekli ekipmanı da temin ettikten sonra çalışmayı tekrar paylaşacağım
SON MESAJLAR
- 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin 1Balikci, 00:08
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - L144 Şeffaf Dışkı NightWist, 23:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Cyber_Scout, 14:38
Hastalıklar ve İlaçlar - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 14:10
Akvaryum Tanıtımı - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 01:32
Yeni Üye Forumu - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera MertSoyumert, 20:08
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 17:46
Akvaryum Tanıtımı - 200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu? Umutoty, 16:29
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Karides Cinsiyeti Ne İnci Kefali, 14:02
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Severum Balığımda Yara Var Ghuney, 13:45
Hastalıklar ve İlaçlar - Yerli Üretim Amano - Adist sinor, 12:38
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri EmiirKaan, 11:48
Yeni Üye Forumu - Yaprak Delinmesi altankanat, 10:28
Bitki Akvaryumları Genel - Beyaz Ve Sümüksü Dışkı ? Me0, 08:36
Canlı Doğuranlar - Karides Akvaryumuna Armatür Tavsiyeleriniz Neler ? Aguamentist, 07:54
Aydınlatma - Kayalık - Yosunlu Doğal Akvaryum Kurulumu 🪸 Gökdeniz Kale, 00:29
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurulum İçin Tavsiyelerinizi Bekliyorum √olkaπ, 23:49
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Japonum Hasta ahmetfiratozkaya, 23:10
Sazansıgiller - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mrmustang, 21:28
Canlı Doğuranlar - Kuracağım Bitkili Tank İçin Öneri MehmetEgemen, 20:14
Yeni Üye Forumu - Demasoni İçin Nasıl Bir Yavruluk Almalıyım? Oozer3466, 19:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Tuzlu Su Kurulumu Tortuga7, 18:45
Deniz Canlıları ve Akvaryumları Tanıtımı - Hi-tech Akvaryum Tür Tavsiyesi Oozer3466, 15:11
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam Oozer3466, 13:54
Akvaryum Tanıtımı - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Oozer3466, 13:49
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığıma Ne Oldu? Jenerator, 13:40
Labirentliler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 01:30
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 01:30
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:20
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:20
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:17
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:17
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:17
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:17
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 23:52
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 23:52
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 23:52
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 23:52
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 23:52
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:38
- Afra Coube AlisBaba 22:17
- Electric Blue Acara AlisBaba 22:17
- High-tech Bitki Çeşitleri BuRAK 21:56
- Jbl E901 Dış Filtre yusuf-konca 21:26
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 20:33
- Kampanyalı Siyah Bazalt Bitki Kumu Öğretmen Ali 20:29
- Sadece Bursa Endler Sılver Black Flame-cüce Vatoz Öğretmen Ali 20:29
- Yeni Paket-bu Sezonun En Büyük Kampanyası-ücretsiz Öğretmen Ali 20:29
- Taşınıyorum Acil, Hobiye Ara ahmet22 19:37
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:29
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:29
- Antuta Çift Akvarist Hoca 16:44
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 16:41
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 16:41
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 16:41
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 15:58
- Atman 3338 Dış Filtre 3 Sepetli emree06 15:17
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 15:02
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 15:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 14:42
- Islak Rus Artemiası Piranhabull06 13:52
- Tetra Exodon Paradoxus (bucktoothed) [f0] Piranhabull06 13:52
- Yeni Tarihli Tropical Yemler Skt 2029 Piranhabull06 13:52
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:42
- Medaka Yetiştirme Seti 5'lik-10'luk ternapi 13:21
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:21
- L144 Blueice Dişiler hero14 12:59
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 12:49
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 12:49
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 12:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 12:12
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 12:12
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 12:12
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 11:40
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:34
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:34
KULLANICILAR
- 14 Online Kullanıcı, 8 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
