ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Lurid Orb
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
29 Mayıs 2012 12:02
Son Ziyaret:
18 Eylül 2012 16:09
Toplam Mesaj:
9 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Tahsin Önemli
Doğum Tarihi:
01 Ekim 1990
Yaş:
35
İl:
Bilecik
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
70x30x40" Malawi
SON 9 MESAJI
Yeni kuracağım High Tech bitki akvaryumu öneri
70*30*33 boyutlarında ki akvaryumuma high tech bitki akvaryumu kuracağım, dış filtrem ısıtma sistemim ve aydınlatmam tamam. Fakat kafamda ki bitki akvaryumu konseptine uygun gübre, kaya ve dış filtre malzemesi ne olmalıdır bu konularda yardım olmak istiyorum. Tabana moss yaparak yeşil tepe ve yapacağım 3-D arkafona uygun bir kaç bodur koyu yeşil bitki kullanmak istiyorum. Bitki önerisi ve akvaryumun tabanını nasıl yapacağıma dair yardımcı olursanız çok sevinirim. Tabanı tamamen gübre ve bitki kumu yapmak gereksiz olacak sanırsam yardımlarınızı bekliyorum.
70*30*33 boyutlarında ki akvaryumuma high tech bitki akvaryumu kuracağım, dış filtrem ısıtma sistemim ve aydınlatmam tamam. Fakat kafamda ki bitki akvaryumu konseptine uygun gübre, kaya ve dış filtre malzemesi ne olmalıdır bu konularda yardım olmak istiyorum. Tabana moss yaparak yeşil tepe ve yapacağım 3-D arkafona uygun bir kaç bodur koyu yeşil bitki kullanmak istiyorum. Bitki önerisi ve akvaryumun tabanını nasıl yapacağıma dair yardımcı olursanız çok sevinirim. Tabanı tamamen gübre ve bitki kumu yapmak gereksiz olacak sanırsam yardımlarınızı bekliyorum.
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Önerilerinizle beraber, tetratec ex 1200'ün indirimdeki fiyatıyla fiyat/performansının yeterli olduğu kanısına vardım ve geçtiğimiz günlerde satın aldım. İlk olarak kullanılan plastik beklediğimin altında bir kalitedeydi, dolphin bile daha kaliteli gelmişti elime, belkide durumsallığın etkisidir. Herneyse, filtreyi kurduğumdaysa debisi gayet iyiydi tabi uzun süreli devam etmesi daha iyi olacak. Şimdi size sorum içinde gelen, elyaf, aktif karbon, biolojik filtre, bio filter ball vs. vs. bunlar yeterlimidir yoksa filtreye ne gibi modifikasyonlarla daha verimli hale getirebiliriz ?
Önerilerinizle beraber, tetratec ex 1200'ün indirimdeki fiyatıyla fiyat/performansının yeterli olduğu kanısına vardım ve geçtiğimiz günlerde satın aldım. İlk olarak kullanılan plastik beklediğimin altında bir kalitedeydi, dolphin bile daha kaliteli gelmişti elime, belkide durumsallığın etkisidir. Herneyse, filtreyi kurduğumdaysa debisi gayet iyiydi tabi uzun süreli devam etmesi daha iyi olacak. Şimdi size sorum içinde gelen, elyaf, aktif karbon, biolojik filtre, bio filter ball vs. vs. bunlar yeterlimidir yoksa filtreye ne gibi modifikasyonlarla daha verimli hale getirebiliriz ?
Malawi akvaryumumun su değerleri
Merhabalar;
TetraTest 5in1 ile yapmış olduğum testin sonucunda akvaryumumdaki değerler aşşağıdaki gibi, yüksek nitrat sorunu var, nitratı nasıl düşürebilirim yardımcı olursanız. Akvaryum 70*30*40 boyutlarında 2 snow 3 kobalt mavisi cichlid ve 2 orange cichlid var, su değerlerini değiştirecek bir dekor malzemesi yok 4 kaya ve yapma çiçek var bir tane ama dip çekimini düzenli yapmıyorum nitratın sebebi bu olabilir belki. Birde orangeların yavruları var, orangeları yavrularıyla ayrı akvaryuma alacağım su değerlerini dengeye soktuktan sonra tabi. Orange dişimin ağzında gene yavru var
.
NO3= 70-100
arası yani skaladaki renk 100e daha yakınca,
NO2=0-1 arası
GH=15
KH=12-15 arası
PH=8-8.4 arası
Şimdide orangelar için yeni kurduğum akvaryumun değerlerini ölçtüm;
NO3= 25
NO2=0
GH>16
KH=15-17
PH=8.4
Bu akvaryumun boyutuda 65*26*40h, suyunun %20 sini diğer akvaryumdan aldım, bakteri oluşumunu hızlandırmak için fakat suyu hazırlamak için iri tuz ve bir iki damla çözelti dezenfektandan başka birşey kullanmadım. Klor kırıcım bitmiş. Bu su uygunsa yavruları ve anneyi buna alayım mı ?Lurid Orb 2012-06-08 00:59:12
Merhabalar;
TetraTest 5in1 ile yapmış olduğum testin sonucunda akvaryumumdaki değerler aşşağıdaki gibi, yüksek nitrat sorunu var, nitratı nasıl düşürebilirim yardımcı olursanız. Akvaryum 70*30*40 boyutlarında 2 snow 3 kobalt mavisi cichlid ve 2 orange cichlid var, su değerlerini değiştirecek bir dekor malzemesi yok 4 kaya ve yapma çiçek var bir tane ama dip çekimini düzenli yapmıyorum nitratın sebebi bu olabilir belki. Birde orangeların yavruları var, orangeları yavrularıyla ayrı akvaryuma alacağım su değerlerini dengeye soktuktan sonra tabi. Orange dişimin ağzında gene yavru var
.NO3= 70-100
arası yani skaladaki renk 100e daha yakınca,NO2=0-1 arası
GH=15
KH=12-15 arası
PH=8-8.4 arası
Şimdide orangelar için yeni kurduğum akvaryumun değerlerini ölçtüm;
NO3= 25

NO2=0
GH>16
KH=15-17
PH=8.4
Bu akvaryumun boyutuda 65*26*40h, suyunun %20 sini diğer akvaryumdan aldım, bakteri oluşumunu hızlandırmak için fakat suyu hazırlamak için iri tuz ve bir iki damla çözelti dezenfektandan başka birşey kullanmadım. Klor kırıcım bitmiş. Bu su uygunsa yavruları ve anneyi buna alayım mı ?
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Öneride bulunan herkese çok teşekkürler, dış filtreler hakkında artık kafamda bir blur nokta kalmadı şimdi tetra tec alıp 450 lt akvaryuma geçince de üzerine ekol 15 ya da 17 ekleyerek filtreleme işini gerçekleştirmeyi düşünüyorum :)
Öneride bulunan herkese çok teşekkürler, dış filtreler hakkında artık kafamda bir blur nokta kalmadı şimdi tetra tec alıp 450 lt akvaryuma geçince de üzerine ekol 15 ya da 17 ekleyerek filtreleme işini gerçekleştirmeyi düşünüyorum :)
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
[QUOTE=E MERT] Tetateclerden uzuk durun.Bir gün eve geldiginizde su içinde yüzmek istemiyorsanız uzak durun.Yeni modeli eski modeli fark etmiyor.Tamamen şasn işi.Beni sinir hastası etmişti.İki sene önce kaldırdım attım.Bir arkadaşımında bir ay önce başına aynı durum geldi.servisi ile ugraşıp duruyor.Servisini Veren anadolu pet de ürünlerinin arkasında degil.Filitrem İstanbula kaç kere gitti geldi,unuttum.İyi araştırın öyle karar verin arkadaşlar.[/QUOTE]
Yeni modelde su taşırma sorunu yaşadınız mı ? Birde fiyat olarak baktığımız zaman
umut dünyası işte taşmaz diye şee ediyo insan.
[QUOTE=E MERT] Tetateclerden uzuk durun.Bir gün eve geldiginizde su içinde yüzmek istemiyorsanız uzak durun.Yeni modeli eski modeli fark etmiyor.Tamamen şasn işi.Beni sinir hastası etmişti.İki sene önce kaldırdım attım.Bir arkadaşımında bir ay önce başına aynı durum geldi.servisi ile ugraşıp duruyor.Servisini Veren anadolu pet de ürünlerinin arkasında degil.Filitrem İstanbula kaç kere gitti geldi,unuttum.İyi araştırın öyle karar verin arkadaşlar.[/QUOTE]
Yeni modelde su taşırma sorunu yaşadınız mı ? Birde fiyat olarak baktığımız zaman
umut dünyası işte taşmaz diye şee ediyo insan.Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Ürünü kullanmış arkadaşlardan biri ürünün net boyutlarını (kaplayacağı maks. alanı) söyleyebilirmi nerede aradıysam boyutlarıyla ilgili bilgi bulamadım, ona göre dolaplı mobilya yaptırıcam akvaryuma
Ürünü kullanmış arkadaşlardan biri ürünün net boyutlarını (kaplayacağı maks. alanı) söyleyebilirmi nerede aradıysam boyutlarıyla ilgili bilgi bulamadım, ona göre dolaplı mobilya yaptırıcam akvaryuma

Özel Tasarım Akvaryum
Evet gizleme bölmesi :) orada kullanılan camları siyah ya da içerisini göstermeyecek şekilde yapmayı düşünüyorum. Resimde görüldüğü gibi orta kısımda ki beyaz bölmeye su girmeyecek ve dibinde 5x5 boyutlarında bir delik olacak (tabi camların yapıştırılma şekline göre boyutlar değişebilir). Alt camı böyle delmek sağlıklı ve mümkünmüdür bilmiyorum, akvaryum yapan bir camcı bunu yapabilir mi ?
Tetra Tec Ex1200 almak ya da almamak ?
Arkadaşalar tetratec ex 1200 hakkındaki görüşleriniz ve deneyimleriniz nelerdir, ciddi olarak almayı düşünüyorum, forumda yaptığım araştırmalar sonucu sessiz ve fiyat/performans durumu iyi bir ürün olduğu kanısına vardım, tabi son bir kez görüş almadan hareket etmiyim dedim. Max 500 lt akvaryumda kullanacağım ve ürünün net boyutlarını (hortum başlıkları dahil, kutu boyutuda denebilir) söylerseniz, ona göre mobilya yaptırıcam. Birde Teleskop Akvaryumda güzel indirime girmiş
Teleskop Akvaryum'un internet sitesinden daha önce alışveriş yapan oldumu, güvenilirmidir bu konuda da yardımcı olursanız çok sevinirim.
Arkadaşalar tetratec ex 1200 hakkındaki görüşleriniz ve deneyimleriniz nelerdir, ciddi olarak almayı düşünüyorum, forumda yaptığım araştırmalar sonucu sessiz ve fiyat/performans durumu iyi bir ürün olduğu kanısına vardım, tabi son bir kez görüş almadan hareket etmiyim dedim. Max 500 lt akvaryumda kullanacağım ve ürünün net boyutlarını (hortum başlıkları dahil, kutu boyutuda denebilir) söylerseniz, ona göre mobilya yaptırıcam. Birde Teleskop Akvaryumda güzel indirime girmiş
Teleskop Akvaryum'un internet sitesinden daha önce alışveriş yapan oldumu, güvenilirmidir bu konuda da yardımcı olursanız çok sevinirim.Özel Tasarım Akvaryum
Merhabalar Akvaryum.com sakinleri; siteyi bir kaç gün önce keşfettim ve içerisinde bir çok faydalı bilgi buldum. Benim sizden yardım istediğim konu yaptıracağım - cama cam - akvaryumun oluru nedir ve Bilecik civarında ucuz/iyi işçilik olarak nerede yaptırabilirim (civardan kastım; Bilecik'te bu işi iyi yapacak birinin olmadığını düşünüyorum ve civar illerde yaptırmayı düşünüyorum, tabi yakınlık öncelik). Akvaryumun arka tarafında (arka cam tek parça olacak şekilde) dış motorun borularını, ısıtıcıyı, ışıklandırma kabloları vs. geçirmek için alt tarafa açılan bir bölme yaptırmak istiyorum, terimolojide bunun ismi nedir bilmiyorum ama kendimce çizmeye çalıştım resimlere bakıp, böyle birşey yapmamın mümkün olmup olmadığı konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.

Öz LuridOrb 2012-05-29 12:34:53
Merhabalar Akvaryum.com sakinleri; siteyi bir kaç gün önce keşfettim ve içerisinde bir çok faydalı bilgi buldum. Benim sizden yardım istediğim konu yaptıracağım - cama cam - akvaryumun oluru nedir ve Bilecik civarında ucuz/iyi işçilik olarak nerede yaptırabilirim (civardan kastım; Bilecik'te bu işi iyi yapacak birinin olmadığını düşünüyorum ve civar illerde yaptırmayı düşünüyorum, tabi yakınlık öncelik). Akvaryumun arka tarafında (arka cam tek parça olacak şekilde) dış motorun borularını, ısıtıcıyı, ışıklandırma kabloları vs. geçirmek için alt tarafa açılan bir bölme yaptırmak istiyorum, terimolojide bunun ismi nedir bilmiyorum ama kendimce çizmeye çalıştım resimlere bakıp, böyle birşey yapmamın mümkün olmup olmadığı konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.


SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos MurathanM, 23:10
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:32
Omurgasızlar - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
TolgaÜNAL,
yeekim,
yildiray71,
0rnn,
Mesutest,
poysub,
Pandkoal,
Ehtiyar,
Ertug22,
Hoper,
Oquanus,
Sungurr,
Mr. WingMan,
osmandbnl,
Malawi market,
hasancn,
DABARAKATO,
Serdar dmr,
sina cen,
pusathan01,
Jeveux,
MiSoSiKiaN,
Joec,
Kuduoglu,
Umutoty,
t.korkmaz,
SedatC,
Altonn,
ternapi,
Manguday,
Burak PEKDEMİR,
Kturan06,
omerkaya40,
syerli,
jaloreef,
Firefighter,
NightWist,
ozan_1903,
Tata,
√olkaπ,
Fatihsm,
Kromatit,
erotichesk_qkSl,
alp3r,
Hknçkl,
nurtensultan,
Cyber_Scout,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
