Cevap Bulamadığım Bazı Temel Sorular
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 14:58
Öncelikle merhaba önceden hiç ilgimi çekmese de bende birden deniz akvaryumu merakı oluştu.
Zanlettiğim kadar karmaşık olmadığına (karmaşık ama sandığım kadar değil) kanaat getirdim ve daha fazla araştırmaya koyuldum.
Şimdi kuracak imkanım yok ama daha gencim bir sorun çıkmazsa teknik anlamda gelişmiş olarak başlamak istiyorum.
Lafı uzatmadan sorularıma geçiyorum.
1-Canlı kayanın gözenekli kayalardan herhangi biri olabileceği ve lav taşının akvaryumda kullanılabileceği bilgilerine ulaştım. Şimdi kaya kürleme veya kürlenmiş kayaya çok para vermek yerine az bir miktar canlı kaya ile lav taşı veya benzeri denizde hiç bulunmamış uygun bir taşı temizleyip kullansam aşılama gibi lav taşı da canlı kaya olur mu?
2- İnternet üzerinden iki çelişkili ifade buldum ilki ps varken 20 günde bir su değişimi yapıyorum kullanmasanda olur ama her hafta su değişimi yapman gerekir (bana demedi tabii) ikincisi ben x ps kullanıyorum dolunca temizliyor 6 ayda bir su değişimi yapıyorum sana x öneririm ama y almak istersen o da olur sadece 3 ayda bir su değişimi yapman gerekir(bu da bana denmedi) Bunlardan hangisine güvenmeliyim ya da siz ne önerirsiniz.
3- R/Ocihazı yerine 3lü kartuş filtre kullansam olur mu? R/O cihazı yerine su düzenleyicisi kullanımı sorun olur mu(ekonomik olarak değil)?
Ters ozmos cihazına antipatim yok meraktan soruyorum.
4-Buharlaşan su konusu kafamı kurcalıyor düzenli olarak saf su eklesek (aksatmasak yem verirken onu da aradan çıkarsak rutin haline gelse) yeter mi yoksa en ufak buharlaşmada su ekleyen cihazları almamız kritik öneme mi sahip? Dıy olarak yapılabilir mi?
5-Mercansız ama canlı kaya içeren bir tankta palyaço damsel papaz balığı (chromis) adı aklıma gelmiyor herşeye saldıran pembe balık [:lol:] kardinal ve goby gibi resifle anılan balıklar bakılabilir mi? Ben mercan bakmak istiyorum çok güzeller ama bir çok kişi zor olduğunu ve yeni başlayanların uzak durması gerektiğini söylüyor halbuki akvaryum plus dergisinde bir makalede çok basit belli başlı türlere değinilmiş sizce nercan bakmam uygun mu?
6-Palyaçolar için tuzlu suyun zebraları ya da kribensisleri demek uygun mudur(cinsiyet mevzuu hariç tabiki) yoksa su değerleri kondisyon vb. uygun olsa da zor mu ürerler? Bir çok çeşidi var ve birbirinin aynısı olmayanlar da çaprazlanıyor ve bunlar veryate değil farklı türler ve bu türlerin diğer hibritleri. Şimdi bunlar papağan ve midas ya da bazı imparatorlar synodontisler gibi saf olanları gölgeleyip sorun yaratan hibritler mi yoksa caridinia karideslerinden taiwan bee ve tigerlerin hibritleri gibi kontrol altında mı kalıyor?
7-Kum olarak kimi iri taneli kimi ince taneli kimi 2 cm kimi 7 cm yükseklik öneriyor ayrıca bunlar sayılırken kimsede eğer böyleyse böyle demiyor. Ben ince mercan kırığı kullansam 2-3cm yükseklik versem uygun olur mu?
Olmazsa siz ne önerirsiniz?
8-Sumpta nitratı azaltmak için yosun bakılıyor bunları sökmeyen ve öldürmeyecek sadece acıktıkça tırtıklayan türlerle beraber ana tanka koyabilir miyim yoksa hemen her yeri kaplar uzak dur mu?
Not :Aynı mesajı bilgi ağacında bir konuya da yazdım ama sanırım orada pek dikkat çekmez o yüzden konu açtım[EDIT]AhmetEmre,2018-02-01 14:59:50[/EDIT]
Zanlettiğim kadar karmaşık olmadığına (karmaşık ama sandığım kadar değil) kanaat getirdim ve daha fazla araştırmaya koyuldum.
Şimdi kuracak imkanım yok ama daha gencim bir sorun çıkmazsa teknik anlamda gelişmiş olarak başlamak istiyorum.
Lafı uzatmadan sorularıma geçiyorum.
1-Canlı kayanın gözenekli kayalardan herhangi biri olabileceği ve lav taşının akvaryumda kullanılabileceği bilgilerine ulaştım. Şimdi kaya kürleme veya kürlenmiş kayaya çok para vermek yerine az bir miktar canlı kaya ile lav taşı veya benzeri denizde hiç bulunmamış uygun bir taşı temizleyip kullansam aşılama gibi lav taşı da canlı kaya olur mu?
2- İnternet üzerinden iki çelişkili ifade buldum ilki ps varken 20 günde bir su değişimi yapıyorum kullanmasanda olur ama her hafta su değişimi yapman gerekir (bana demedi tabii) ikincisi ben x ps kullanıyorum dolunca temizliyor 6 ayda bir su değişimi yapıyorum sana x öneririm ama y almak istersen o da olur sadece 3 ayda bir su değişimi yapman gerekir(bu da bana denmedi) Bunlardan hangisine güvenmeliyim ya da siz ne önerirsiniz.
3- R/Ocihazı yerine 3lü kartuş filtre kullansam olur mu? R/O cihazı yerine su düzenleyicisi kullanımı sorun olur mu(ekonomik olarak değil)?
Ters ozmos cihazına antipatim yok meraktan soruyorum.
4-Buharlaşan su konusu kafamı kurcalıyor düzenli olarak saf su eklesek (aksatmasak yem verirken onu da aradan çıkarsak rutin haline gelse) yeter mi yoksa en ufak buharlaşmada su ekleyen cihazları almamız kritik öneme mi sahip? Dıy olarak yapılabilir mi?
5-Mercansız ama canlı kaya içeren bir tankta palyaço damsel papaz balığı (chromis) adı aklıma gelmiyor herşeye saldıran pembe balık [:lol:] kardinal ve goby gibi resifle anılan balıklar bakılabilir mi? Ben mercan bakmak istiyorum çok güzeller ama bir çok kişi zor olduğunu ve yeni başlayanların uzak durması gerektiğini söylüyor halbuki akvaryum plus dergisinde bir makalede çok basit belli başlı türlere değinilmiş sizce nercan bakmam uygun mu?
6-Palyaçolar için tuzlu suyun zebraları ya da kribensisleri demek uygun mudur(cinsiyet mevzuu hariç tabiki) yoksa su değerleri kondisyon vb. uygun olsa da zor mu ürerler? Bir çok çeşidi var ve birbirinin aynısı olmayanlar da çaprazlanıyor ve bunlar veryate değil farklı türler ve bu türlerin diğer hibritleri. Şimdi bunlar papağan ve midas ya da bazı imparatorlar synodontisler gibi saf olanları gölgeleyip sorun yaratan hibritler mi yoksa caridinia karideslerinden taiwan bee ve tigerlerin hibritleri gibi kontrol altında mı kalıyor?
7-Kum olarak kimi iri taneli kimi ince taneli kimi 2 cm kimi 7 cm yükseklik öneriyor ayrıca bunlar sayılırken kimsede eğer böyleyse böyle demiyor. Ben ince mercan kırığı kullansam 2-3cm yükseklik versem uygun olur mu?
Olmazsa siz ne önerirsiniz?
8-Sumpta nitratı azaltmak için yosun bakılıyor bunları sökmeyen ve öldürmeyecek sadece acıktıkça tırtıklayan türlerle beraber ana tanka koyabilir miyim yoksa hemen her yeri kaplar uzak dur mu?
Not :Aynı mesajı bilgi ağacında bir konuya da yazdım ama sanırım orada pek dikkat çekmez o yüzden konu açtım[EDIT]AhmetEmre,2018-02-01 14:59:50[/EDIT]
Beğenenler: [T]209752,erdenaykut[/T][T]222260,Mematiesk[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 20:43
Merhaba;
deniz akvaryumu hobisi ülkemizde cok pahali olarak lanse edilse de dogru adimlarla ve birazcik arastirmayla aslinda bahsedildigi kadar pahali olmadigi kolayca anlasilmak, deniz akvaryumu kurmak icin hobici arkadaslarin tek ihtiyaci olan sey sadece SABIR [:)]
kısaca cevaplayayım;
1) lav tasi dediginiz uygulamayla bence olur [:)] kaya kullanımı ile ilgili en temel husus bol gözenekli olmasıdır. deniz akvaryumu içinde bol miktarda bakteri bulunmakta. Bu bakterilerin beslenebilmesi için öncelikle oksijene ihtiyacı vardır. kayaların en küçük göreneklerine yerleşen bu bakteriler suyun içindeki zararlı oluşumları sudaki oksijen sayesinde nitrit ve nitrata dönüştürmekte, bunlar da zamanla amonyaga dönüşerek akvaryumunuzda kirliliğe neden olmakta. ilk bakışta zararlı gibi görünse de bol gözenekli kayaların içinde yer bulan bu bakteriler suyun filtrelenmesi acısından çok fayda sağlamakta. akvaryumunuzdaki kaya oranı ise basit bir hesapla akvaryumunuz su hacmi / 5 seklindedir. yanı 100 litrelik bir akvaryumda 20 kg kaya bulunması idealdir. canlı kaya (kürlenmiş) fiyatları maalesef cok pahali evet. ancak dediginiz gibi az miktar bir kürlenmiş yanina iyi temizlenmis kayalarla hobiye baslamakta bir sakinca yoktur.
[VID]https://youtu.be/yDMzFMycd74[/VID]
2) Deniz akvaryumda su değişimi yapmak çok sağlıklı bir olay değil, bunun yerine buharlaşıp eksilen suyu tamamlamak gerekiyor. ancak ben 5-6 ayda 1 sump filtrelerimi temizlerken yaklaşık 40 litre yeni tuzlu su hazırlayıp değişim yapıyorum. tuzlu su akvaryumlarında tatli suda olduğu gibi sürekli dip çekimi yapmak zararlidir. akvaryum tabanında kumun içinde faydalı bakteriler rahatlıkla çoğalmakta ve sık dip çekimi ile bu bakterileri maalesef kaybedersiniz. Protein Toplayıcı olmadan da tuzlusu akvaryumu kurmak mümkün ancak küçük hacimli akvaryumlarda bu olay bir hayli uğraştırıcı olur. daha ziyade 500 litre ve üzeri akvaryumlarda bu sistem sağlıkla yurutulebilmekte.
[VID]https://youtu.be/ycAXTjYnQkQ[/VID]
3) R/O cihazı kullanımda temel amaç, şebeke suyu icnde bulunan zararli metallerin ve katkilarin akvaryumuniza zarar vermesini engelemektir. bunun dışında baska filtreleme sistemleri de kullanilabilir ancak su degerlerini iyi analiz edecek bilgi ve techizata sahip olmak gerekir. Damacana su kullanan arkadaşlarım da var ancak biyolojik dengeyi sağlamak için bir çok katkı malzemesi kullanmaya ihtiyaç duyanlar oldu, bu da R/O cihazının piyasa fiyatı (200 tl) tutarında harcamalara sebep oldu. benim tavsiyem R/O cihazı kullanmanizdan yana [:)]
4) Su tamamlama sistemi yoğun çalışan ve akvaryumlarıyla ilgilenemeyen hobiciler için veya şehir dışı seyahatlerde çok kullanışlı. benim akvaryumum 250 litre ve haftada yaklaşık 5 litre su buharlasiyor. kendim ekleme yapıyorum. kendi yaptığım su tamamlama sistemimi şehir dışı seyahatlerde aktif hale getiriyorum. Şu tamamlama ile ilgili en büyük risk kafa motorunun kuru çalışıp yanmasıdır. bu da extra masraf demek.
[VID]https://youtu.be/ow9bLiy2T9Q[/VID]
5) Deniz Akvaryumu sabır ve emek işi olduğu için ilk etapta canlı kaya be beslemesi kolay balıklarla başlamak en doğrusudur. hızlı başlayıp doğal dengeyi oturtmadan mercan yuklemesi yapmak, maalesef istenmeyen sonuçlara ve hobiden soğumaya neden olmakta. palyaço- Damsel- wrasse ve Goby turleriyle baslayip su dengesi oturduktan sonra ve kayalar coralin alg kaplanmaya basladiktan sonra Tang türleri ve uyumlu balillar ilave edilebilir. ilk başlangıçta hemen tang türleri koymak (özellikle blue tang) hemen beyaz benek olmasına sebep olmakta.
[VID]https://youtu.be/Aj1b381JkNE[/VID]
[VID]https://youtu.be/3qwzB2eQA9c[/VID]
6) Palyaço üretimi konusunda tavsiye edilen 8-10 yavru birlikte barındırılıp zamanla içlerinden en baskın olanının dişiliğini ilan etmesini beklemek ve eş seçtikten sonra farklı bir akvaryuma almak şeklinde, ancak farklı kombinasyonları ve varyeteleri çiftleştirmek konusunda açıklamayı daha profesyonel hobici arkadaşlara bırakıyorum [:)]
[VID]https://youtu.be/uNELhffaWe4[/VID]
7) kumun cm olarak kalın olması bakteri oluşumu acısından önemli, kullandığınız kumun (argonit ya da mercan kirigi fark etmez) ince taneli kalın taneli olması durumu sizin zevkinize kalmış :) sadece şunu söyleyebilirim ki ince taneli kum fazla akıntıda sürekli havalandigindan akvaryumda nitrat patlamasına sebep olabilir. o yüzden akıntıyı iyi ayarlamak gerekir. yeni baslayanlar icin 4-5 mm kalınlıkta argonit mercan kırığı tavsiye edebilirim. ben çok faydasını gördüm.
8) ben sumpta spagetti alg ve macro alg kullanıyorum. sumpta olmasından yarar var, yellow tang ve blue tang akvaryumumun içindeki tüm macroalglerimi yaklaşık 6 ayda tükettiler [:(] satın almak zorunda kaldım.
[VID]https://youtu.be/SKu12QRUQOk[/VID]
deniz akvaryumu hobisi ülkemizde cok pahali olarak lanse edilse de dogru adimlarla ve birazcik arastirmayla aslinda bahsedildigi kadar pahali olmadigi kolayca anlasilmak, deniz akvaryumu kurmak icin hobici arkadaslarin tek ihtiyaci olan sey sadece SABIR [:)]
kısaca cevaplayayım;
1) lav tasi dediginiz uygulamayla bence olur [:)] kaya kullanımı ile ilgili en temel husus bol gözenekli olmasıdır. deniz akvaryumu içinde bol miktarda bakteri bulunmakta. Bu bakterilerin beslenebilmesi için öncelikle oksijene ihtiyacı vardır. kayaların en küçük göreneklerine yerleşen bu bakteriler suyun içindeki zararlı oluşumları sudaki oksijen sayesinde nitrit ve nitrata dönüştürmekte, bunlar da zamanla amonyaga dönüşerek akvaryumunuzda kirliliğe neden olmakta. ilk bakışta zararlı gibi görünse de bol gözenekli kayaların içinde yer bulan bu bakteriler suyun filtrelenmesi acısından çok fayda sağlamakta. akvaryumunuzdaki kaya oranı ise basit bir hesapla akvaryumunuz su hacmi / 5 seklindedir. yanı 100 litrelik bir akvaryumda 20 kg kaya bulunması idealdir. canlı kaya (kürlenmiş) fiyatları maalesef cok pahali evet. ancak dediginiz gibi az miktar bir kürlenmiş yanina iyi temizlenmis kayalarla hobiye baslamakta bir sakinca yoktur.
[VID]https://youtu.be/yDMzFMycd74[/VID]
2) Deniz akvaryumda su değişimi yapmak çok sağlıklı bir olay değil, bunun yerine buharlaşıp eksilen suyu tamamlamak gerekiyor. ancak ben 5-6 ayda 1 sump filtrelerimi temizlerken yaklaşık 40 litre yeni tuzlu su hazırlayıp değişim yapıyorum. tuzlu su akvaryumlarında tatli suda olduğu gibi sürekli dip çekimi yapmak zararlidir. akvaryum tabanında kumun içinde faydalı bakteriler rahatlıkla çoğalmakta ve sık dip çekimi ile bu bakterileri maalesef kaybedersiniz. Protein Toplayıcı olmadan da tuzlusu akvaryumu kurmak mümkün ancak küçük hacimli akvaryumlarda bu olay bir hayli uğraştırıcı olur. daha ziyade 500 litre ve üzeri akvaryumlarda bu sistem sağlıkla yurutulebilmekte.
[VID]https://youtu.be/ycAXTjYnQkQ[/VID]
3) R/O cihazı kullanımda temel amaç, şebeke suyu icnde bulunan zararli metallerin ve katkilarin akvaryumuniza zarar vermesini engelemektir. bunun dışında baska filtreleme sistemleri de kullanilabilir ancak su degerlerini iyi analiz edecek bilgi ve techizata sahip olmak gerekir. Damacana su kullanan arkadaşlarım da var ancak biyolojik dengeyi sağlamak için bir çok katkı malzemesi kullanmaya ihtiyaç duyanlar oldu, bu da R/O cihazının piyasa fiyatı (200 tl) tutarında harcamalara sebep oldu. benim tavsiyem R/O cihazı kullanmanizdan yana [:)]
4) Su tamamlama sistemi yoğun çalışan ve akvaryumlarıyla ilgilenemeyen hobiciler için veya şehir dışı seyahatlerde çok kullanışlı. benim akvaryumum 250 litre ve haftada yaklaşık 5 litre su buharlasiyor. kendim ekleme yapıyorum. kendi yaptığım su tamamlama sistemimi şehir dışı seyahatlerde aktif hale getiriyorum. Şu tamamlama ile ilgili en büyük risk kafa motorunun kuru çalışıp yanmasıdır. bu da extra masraf demek.
[VID]https://youtu.be/ow9bLiy2T9Q[/VID]
5) Deniz Akvaryumu sabır ve emek işi olduğu için ilk etapta canlı kaya be beslemesi kolay balıklarla başlamak en doğrusudur. hızlı başlayıp doğal dengeyi oturtmadan mercan yuklemesi yapmak, maalesef istenmeyen sonuçlara ve hobiden soğumaya neden olmakta. palyaço- Damsel- wrasse ve Goby turleriyle baslayip su dengesi oturduktan sonra ve kayalar coralin alg kaplanmaya basladiktan sonra Tang türleri ve uyumlu balillar ilave edilebilir. ilk başlangıçta hemen tang türleri koymak (özellikle blue tang) hemen beyaz benek olmasına sebep olmakta.
[VID]https://youtu.be/Aj1b381JkNE[/VID]
[VID]https://youtu.be/3qwzB2eQA9c[/VID]
6) Palyaço üretimi konusunda tavsiye edilen 8-10 yavru birlikte barındırılıp zamanla içlerinden en baskın olanının dişiliğini ilan etmesini beklemek ve eş seçtikten sonra farklı bir akvaryuma almak şeklinde, ancak farklı kombinasyonları ve varyeteleri çiftleştirmek konusunda açıklamayı daha profesyonel hobici arkadaşlara bırakıyorum [:)]
[VID]https://youtu.be/uNELhffaWe4[/VID]
7) kumun cm olarak kalın olması bakteri oluşumu acısından önemli, kullandığınız kumun (argonit ya da mercan kirigi fark etmez) ince taneli kalın taneli olması durumu sizin zevkinize kalmış :) sadece şunu söyleyebilirim ki ince taneli kum fazla akıntıda sürekli havalandigindan akvaryumda nitrat patlamasına sebep olabilir. o yüzden akıntıyı iyi ayarlamak gerekir. yeni baslayanlar icin 4-5 mm kalınlıkta argonit mercan kırığı tavsiye edebilirim. ben çok faydasını gördüm.
8) ben sumpta spagetti alg ve macro alg kullanıyorum. sumpta olmasından yarar var, yellow tang ve blue tang akvaryumumun içindeki tüm macroalglerimi yaklaşık 6 ayda tükettiler [:(] satın almak zorunda kaldım.
[VID]https://youtu.be/SKu12QRUQOk[/VID]
Beğenenler: [T]182304,AhmetEmre[/T]
Teşekkür Edenler: [T]182304,AhmetEmre[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 22:31
[QUOTE=BehcetKurtulus]Merhaba;
deniz akvaryumu hobisi ülkemizde cok pahali olarak lanse edilse de dogru adimlarla ve birazcik arastirmayla aslinda bahsedildigi kadar pahali olmadigi kolayca anlasilmak, deniz akvaryumu kurmak icin hobici arkadaslarin tek ihtiyaci olan sey sadece SABIR [:)]
kısaca cevaplayayım;
1) lav tasi dediginiz uygulamayla bence olur [:)] kaya kullanımı ile ilgili en temel husus bol gözenekli olmasıdır. deniz akvaryumu içinde bol miktarda bakteri bulunmakta. Bu bakterilerin beslenebilmesi için öncelikle oksijene ihtiyacı vardır. kayaların en küçük göreneklerine yerleşen bu bakteriler suyun içindeki zararlı oluşumları sudaki oksijen sayesinde nitrit ve nitrata dönüştürmekte, bunlar da zamanla amonyaga dönüşerek akvaryumunuzda kirliliğe neden olmakta. ilk bakışta zararlı gibi görünse de bol gözenekli kayaların içinde yer bulan bu bakteriler suyun filtrelenmesi acısından çok fayda sağlamakta. akvaryumunuzdaki kaya oranı ise basit bir hesapla akvaryumunuz su hacmi / 5 seklindedir. yanı 100 litrelik bir akvaryumda 20 kg kaya bulunması idealdir. canlı kaya (kürlenmiş) fiyatları maalesef cok pahali evet. ancak dediginiz gibi az miktar bir kürlenmiş yanina iyi temizlenmis kayalarla hobiye baslamakta bir sakinca yoktur.
[VID]https://youtu.be/yDMzFMycd74[/VID]
2) Deniz akvaryumda su değişimi yapmak çok sağlıklı bir olay değil, bunun yerine buharlaşıp eksilen suyu tamamlamak gerekiyor. ancak ben 5-6 ayda 1 sump filtrelerimi temizlerken yaklaşık 40 litre yeni tuzlu su hazırlayıp değişim yapıyorum. tuzlu su akvaryumlarında tatli suda olduğu gibi sürekli dip çekimi yapmak zararlidir. akvaryum tabanında kumun içinde faydalı bakteriler rahatlıkla çoğalmakta ve sık dip çekimi ile bu bakterileri maalesef kaybedersiniz. Protein Toplayıcı olmadan da tuzlusu akvaryumu kurmak mümkün ancak küçük hacimli akvaryumlarda bu olay bir hayli uğraştırıcı olur. daha ziyade 500 litre ve üzeri akvaryumlarda bu sistem sağlıkla yurutulebilmekte.
[VID]https://youtu.be/ycAXTjYnQkQ[/VID]
3) R/O cihazı kullanımda temel amaç, şebeke suyu icnde bulunan zararli metallerin ve katkilarin akvaryumuniza zarar vermesini engelemektir. bunun dışında baska filtreleme sistemleri de kullanilabilir ancak su degerlerini iyi analiz edecek bilgi ve techizata sahip olmak gerekir. Damacana su kullanan arkadaşlarım da var ancak biyolojik dengeyi sağlamak için bir çok katkı malzemesi kullanmaya ihtiyaç duyanlar oldu, bu da R/O cihazının piyasa fiyatı (200 tl) tutarında harcamalara sebep oldu. benim tavsiyem R/O cihazı kullanmanizdan yana [:)]
4) Su tamamlama sistemi yoğun çalışan ve akvaryumlarıyla ilgilenemeyen hobiciler için veya şehir dışı seyahatlerde çok kullanışlı. benim akvaryumum 250 litre ve haftada yaklaşık 5 litre su buharlasiyor. kendim ekleme yapıyorum. kendi yaptığım su tamamlama sistemimi şehir dışı seyahatlerde aktif hale getiriyorum. Şu tamamlama ile ilgili en büyük risk kafa motorunun kuru çalışıp yanmasıdır. bu da extra masraf demek.
[VID]https://youtu.be/ow9bLiy2T9Q[/VID]
5) Deniz Akvaryumu sabır ve emek işi olduğu için ilk etapta canlı kaya be beslemesi kolay balıklarla başlamak en doğrusudur. hızlı başlayıp doğal dengeyi oturtmadan mercan yuklemesi yapmak, maalesef istenmeyen sonuçlara ve hobiden soğumaya neden olmakta. palyaço- Damsel- wrasse ve Goby turleriyle baslayip su dengesi oturduktan sonra ve kayalar coralin alg kaplanmaya basladiktan sonra Tang türleri ve uyumlu balillar ilave edilebilir. ilk başlangıçta hemen tang türleri koymak (özellikle blue tang) hemen beyaz benek olmasına sebep olmakta.
[VID]https://youtu.be/Aj1b381JkNE[/VID]
[VID]https://youtu.be/3qwzB2eQA9c[/VID]
6) Palyaço üretimi konusunda tavsiye edilen 8-10 yavru birlikte barındırılıp zamanla içlerinden en baskın olanının dişiliğini ilan etmesini beklemek ve eş seçtikten sonra farklı bir akvaryuma almak şeklinde, ancak farklı kombinasyonları ve varyeteleri çiftleştirmek konusunda açıklamayı daha profesyonel hobici arkadaşlara bırakıyorum [:)]
[VID]https://youtu.be/uNELhffaWe4[/VID]
7) kumun cm olarak kalın olması bakteri oluşumu acısından önemli, kullandığınız kumun (argonit ya da mercan kirigi fark etmez) ince taneli kalın taneli olması durumu sizin zevkinize kalmış :) sadece şunu söyleyebilirim ki ince taneli kum fazla akıntıda sürekli havalandigindan akvaryumda nitrat patlamasına sebep olabilir. o yüzden akıntıyı iyi ayarlamak gerekir. yeni baslayanlar icin 4-5 mm kalınlıkta argonit mercan kırığı tavsiye edebilirim. ben çok faydasını gördüm.
8) ben sumpta spagetti alg ve macro alg kullanıyorum. sumpta olmasından yarar var, yellow tang ve blue tang akvaryumumun içindeki tüm macroalglerimi yaklaşık 6 ayda tükettiler [:(] satın almak zorunda kaldım.
[VID]https://youtu.be/SKu12QRUQOk[/VID][/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim şimdi dediklerinizden ve bildiklerimden anladığım ve anlamadığım:
1-Fiji tonga lav taşı vb. süngerimsi kayaların denizden toplanmış ve dolayısıyla kürlenme ihtiyacı olanlardan olmasına gerek yok karadan toplanan temizlenmiş kayalar sağlıklı bir akvaryumdan alınan bir miktar canlı kaya ile (aynı cins kaya olması görsel rahatsızlığın önüne geçer ama tasarım için farklı da olabilir) beraber yüksek oksijen verilerek ve nitrifikasyonun başlaması (ve dolayısıyla denitrifikasyon bakterilerinin çoğalması) için tanka hermit vb. dayanıklı omurgasızlar konulur böylece kayalar sağlıklı bir şekilde canlı kayaya dönüşür. İlk koyduğumuz canlıların beslenmesi istenmiyorsa bile sorun olmaz sonradan çıkarılabilirler. Bu işlem akvaryuma göre değişse ve benim bu konuda bir tecrübem olmasa da 1.5 ay kadar süreceğini tahmin ediyorum(bu süre akvaryuma canlı eklenebilmesi için uygun ortamın oluşma süresiyle beraberdir fazladan 1.5 ay beklemezsiniz belki 1-2 hafta daha uzar).
2-Deniz akvaryumlarında düzgün çalışan ve periyodik olarak temizlenen bir ps varsa su değişimine gerek yoktur çünkü ps sudan uzaklaştırmak istediklerimizi toplar nitrat ile denitrifikasyon bakterileri ilgilenir. Sump da tıpkı ps gibi bakım gerektirir ama bu sırada akvaryumdan su eksilmesi yaşanır bunun geri eklenmesi gerekir.
3-R/O cihazının orta ve uzun vadede karlı olduğunu biliyorum ama bazı zor durumlarda(makinenin arızalanması gibi) su düzenleyicisi kullanılabilir mi reeflowers markası tuzlu suda zararlı bir etkisi olmadığından bahsediyor ama tam hazır hale getireceğinden emin değilim. 3lü kartuş filtre fiyatları 150-250 tl bandında 5 ve 1 mikronluk 2 farklı süzme haznesi ve 1 karbon haznesi var(karbon ortada). Mesela tatlı sudan geçen birisini kartuş filtre kurtarır mı?
4-Üzerinde çalışıp veya işi bilen birinden rica edip dıy yapmak en iyisi dıy olarak her şeyin en iyisinden bile yapsak göz zevkini bozmayacak bir şey piyasada bahsettiğiniz fiyatları bulmaz evet dıy iyi bir gün evde olmam tüm sistem gidebilir.
5-Bu balıklar mercan gerektirmiyorsa sorun yok uzun süre bakarım sonra çok dayanıklı 1-2 bişe alırım ben gerekli olarak düşünmüştüm.
6-Sanırım caridinia karidesleri gibi işliyor yani genleri kontrolden çıkmaya müsait değil zaten saf anemon balıkları 25-40 tl arasıyken hibritler çok hoş fiyatlardan başlıyor [:)))].
Büyük çaplı çiftlik üretim çalışması yok varsa da çok meşhur değil L serisi vatozlar gibi hobiciler arasında kalmış ama tuzlu su balığı olduğu için internette karşılaşmadığım tahminimce hobi aracılığı ile tanışılan kimselere veriliyor.
7-Yüksek bir zemin ve çok küçük olmayan (bu kumlar aralardan dökülüp en altta gereksiz bir tabaka oluşturabilir) farklı boylarda kumlar ile içerisi tıpkı canlı kaya gibi oksijen alan ve alamayan kısımlardan kısımlardan oluşmuş canlı kaya işlevi gören bir kum işe yarar sanırım.
8-Algi yeyip bitirmeyecek kadar balık varsa ve alge zarar verip suyun kirlenmesine sebep olmuyorlarsa algde konrtolden çıkmıyorsa olabilir. Ama her ihtimale karşı sumpta bir miktar bulundurmak ve burada çoğalanları ana tankta kullanmak faydalı olacaktır. Emin değilim ama aşırıya kaçılmazsa alglerde ölmelerine sebep olacak kadar besin eksikliği oluşmaz görüşündeyim.
Birde 2 sorum daha var:
9-Özellikle tropehus biyotoplarında kayaların alt camı çatlataması veya çökertmemesi için en alta köpük konuluyor bazen kumun yüksek durması için de yapılıyor canlı kayaların bu duruma sebep olmaması için ne yapılıyor bir şey yapılıyor mu? Çünkü kimse bu konuya değinmemiş ve 100 lt bir akvaryuma 12-18 kg arası canlı kaya öneriliyor 200 litre için 35-40 kg arasından bahsediliyor. Tam olarak ne yapılası gerekiyor.
10- Zaten anlamadığım ve evi su basarsa akvaryum hayatım biteceği için sıcak bakmadığım klasik sump(akvaryumun altında genelde dolabın içinde) yerine gömme veya taşırma sump düşünüyorum ki sanırım sizde arkadan taşırma yapmışsınız. Arkadan olması yandan olmasına göre insanların kurcalamsına (kötü bir niyetleri olmasa bile) ve görüntü kirliliği oluşmasına izin vermiyor ki sizde arkadan taşırma yapmışsınız. Filtrenin her yerine sehbayı oynatmadan ulaşabiliyor musunuz akvaryum sehbasını duvara tam mı yasladınız? Çünkü arkadayken filtrenin her yerine tek bir noktadan ulaşmak pek mümkün durmuyor.
deniz akvaryumu hobisi ülkemizde cok pahali olarak lanse edilse de dogru adimlarla ve birazcik arastirmayla aslinda bahsedildigi kadar pahali olmadigi kolayca anlasilmak, deniz akvaryumu kurmak icin hobici arkadaslarin tek ihtiyaci olan sey sadece SABIR [:)]
kısaca cevaplayayım;
1) lav tasi dediginiz uygulamayla bence olur [:)] kaya kullanımı ile ilgili en temel husus bol gözenekli olmasıdır. deniz akvaryumu içinde bol miktarda bakteri bulunmakta. Bu bakterilerin beslenebilmesi için öncelikle oksijene ihtiyacı vardır. kayaların en küçük göreneklerine yerleşen bu bakteriler suyun içindeki zararlı oluşumları sudaki oksijen sayesinde nitrit ve nitrata dönüştürmekte, bunlar da zamanla amonyaga dönüşerek akvaryumunuzda kirliliğe neden olmakta. ilk bakışta zararlı gibi görünse de bol gözenekli kayaların içinde yer bulan bu bakteriler suyun filtrelenmesi acısından çok fayda sağlamakta. akvaryumunuzdaki kaya oranı ise basit bir hesapla akvaryumunuz su hacmi / 5 seklindedir. yanı 100 litrelik bir akvaryumda 20 kg kaya bulunması idealdir. canlı kaya (kürlenmiş) fiyatları maalesef cok pahali evet. ancak dediginiz gibi az miktar bir kürlenmiş yanina iyi temizlenmis kayalarla hobiye baslamakta bir sakinca yoktur.
[VID]https://youtu.be/yDMzFMycd74[/VID]
2) Deniz akvaryumda su değişimi yapmak çok sağlıklı bir olay değil, bunun yerine buharlaşıp eksilen suyu tamamlamak gerekiyor. ancak ben 5-6 ayda 1 sump filtrelerimi temizlerken yaklaşık 40 litre yeni tuzlu su hazırlayıp değişim yapıyorum. tuzlu su akvaryumlarında tatli suda olduğu gibi sürekli dip çekimi yapmak zararlidir. akvaryum tabanında kumun içinde faydalı bakteriler rahatlıkla çoğalmakta ve sık dip çekimi ile bu bakterileri maalesef kaybedersiniz. Protein Toplayıcı olmadan da tuzlusu akvaryumu kurmak mümkün ancak küçük hacimli akvaryumlarda bu olay bir hayli uğraştırıcı olur. daha ziyade 500 litre ve üzeri akvaryumlarda bu sistem sağlıkla yurutulebilmekte.
[VID]https://youtu.be/ycAXTjYnQkQ[/VID]
3) R/O cihazı kullanımda temel amaç, şebeke suyu icnde bulunan zararli metallerin ve katkilarin akvaryumuniza zarar vermesini engelemektir. bunun dışında baska filtreleme sistemleri de kullanilabilir ancak su degerlerini iyi analiz edecek bilgi ve techizata sahip olmak gerekir. Damacana su kullanan arkadaşlarım da var ancak biyolojik dengeyi sağlamak için bir çok katkı malzemesi kullanmaya ihtiyaç duyanlar oldu, bu da R/O cihazının piyasa fiyatı (200 tl) tutarında harcamalara sebep oldu. benim tavsiyem R/O cihazı kullanmanizdan yana [:)]
4) Su tamamlama sistemi yoğun çalışan ve akvaryumlarıyla ilgilenemeyen hobiciler için veya şehir dışı seyahatlerde çok kullanışlı. benim akvaryumum 250 litre ve haftada yaklaşık 5 litre su buharlasiyor. kendim ekleme yapıyorum. kendi yaptığım su tamamlama sistemimi şehir dışı seyahatlerde aktif hale getiriyorum. Şu tamamlama ile ilgili en büyük risk kafa motorunun kuru çalışıp yanmasıdır. bu da extra masraf demek.
[VID]https://youtu.be/ow9bLiy2T9Q[/VID]
5) Deniz Akvaryumu sabır ve emek işi olduğu için ilk etapta canlı kaya be beslemesi kolay balıklarla başlamak en doğrusudur. hızlı başlayıp doğal dengeyi oturtmadan mercan yuklemesi yapmak, maalesef istenmeyen sonuçlara ve hobiden soğumaya neden olmakta. palyaço- Damsel- wrasse ve Goby turleriyle baslayip su dengesi oturduktan sonra ve kayalar coralin alg kaplanmaya basladiktan sonra Tang türleri ve uyumlu balillar ilave edilebilir. ilk başlangıçta hemen tang türleri koymak (özellikle blue tang) hemen beyaz benek olmasına sebep olmakta.
[VID]https://youtu.be/Aj1b381JkNE[/VID]
[VID]https://youtu.be/3qwzB2eQA9c[/VID]
6) Palyaço üretimi konusunda tavsiye edilen 8-10 yavru birlikte barındırılıp zamanla içlerinden en baskın olanının dişiliğini ilan etmesini beklemek ve eş seçtikten sonra farklı bir akvaryuma almak şeklinde, ancak farklı kombinasyonları ve varyeteleri çiftleştirmek konusunda açıklamayı daha profesyonel hobici arkadaşlara bırakıyorum [:)]
[VID]https://youtu.be/uNELhffaWe4[/VID]
7) kumun cm olarak kalın olması bakteri oluşumu acısından önemli, kullandığınız kumun (argonit ya da mercan kirigi fark etmez) ince taneli kalın taneli olması durumu sizin zevkinize kalmış :) sadece şunu söyleyebilirim ki ince taneli kum fazla akıntıda sürekli havalandigindan akvaryumda nitrat patlamasına sebep olabilir. o yüzden akıntıyı iyi ayarlamak gerekir. yeni baslayanlar icin 4-5 mm kalınlıkta argonit mercan kırığı tavsiye edebilirim. ben çok faydasını gördüm.
8) ben sumpta spagetti alg ve macro alg kullanıyorum. sumpta olmasından yarar var, yellow tang ve blue tang akvaryumumun içindeki tüm macroalglerimi yaklaşık 6 ayda tükettiler [:(] satın almak zorunda kaldım.
[VID]https://youtu.be/SKu12QRUQOk[/VID][/QUOTE]
Cevabınız için teşekkür ederim şimdi dediklerinizden ve bildiklerimden anladığım ve anlamadığım:
1-Fiji tonga lav taşı vb. süngerimsi kayaların denizden toplanmış ve dolayısıyla kürlenme ihtiyacı olanlardan olmasına gerek yok karadan toplanan temizlenmiş kayalar sağlıklı bir akvaryumdan alınan bir miktar canlı kaya ile (aynı cins kaya olması görsel rahatsızlığın önüne geçer ama tasarım için farklı da olabilir) beraber yüksek oksijen verilerek ve nitrifikasyonun başlaması (ve dolayısıyla denitrifikasyon bakterilerinin çoğalması) için tanka hermit vb. dayanıklı omurgasızlar konulur böylece kayalar sağlıklı bir şekilde canlı kayaya dönüşür. İlk koyduğumuz canlıların beslenmesi istenmiyorsa bile sorun olmaz sonradan çıkarılabilirler. Bu işlem akvaryuma göre değişse ve benim bu konuda bir tecrübem olmasa da 1.5 ay kadar süreceğini tahmin ediyorum(bu süre akvaryuma canlı eklenebilmesi için uygun ortamın oluşma süresiyle beraberdir fazladan 1.5 ay beklemezsiniz belki 1-2 hafta daha uzar).
2-Deniz akvaryumlarında düzgün çalışan ve periyodik olarak temizlenen bir ps varsa su değişimine gerek yoktur çünkü ps sudan uzaklaştırmak istediklerimizi toplar nitrat ile denitrifikasyon bakterileri ilgilenir. Sump da tıpkı ps gibi bakım gerektirir ama bu sırada akvaryumdan su eksilmesi yaşanır bunun geri eklenmesi gerekir.
3-R/O cihazının orta ve uzun vadede karlı olduğunu biliyorum ama bazı zor durumlarda(makinenin arızalanması gibi) su düzenleyicisi kullanılabilir mi reeflowers markası tuzlu suda zararlı bir etkisi olmadığından bahsediyor ama tam hazır hale getireceğinden emin değilim. 3lü kartuş filtre fiyatları 150-250 tl bandında 5 ve 1 mikronluk 2 farklı süzme haznesi ve 1 karbon haznesi var(karbon ortada). Mesela tatlı sudan geçen birisini kartuş filtre kurtarır mı?
4-Üzerinde çalışıp veya işi bilen birinden rica edip dıy yapmak en iyisi dıy olarak her şeyin en iyisinden bile yapsak göz zevkini bozmayacak bir şey piyasada bahsettiğiniz fiyatları bulmaz evet dıy iyi bir gün evde olmam tüm sistem gidebilir.
5-Bu balıklar mercan gerektirmiyorsa sorun yok uzun süre bakarım sonra çok dayanıklı 1-2 bişe alırım ben gerekli olarak düşünmüştüm.
6-Sanırım caridinia karidesleri gibi işliyor yani genleri kontrolden çıkmaya müsait değil zaten saf anemon balıkları 25-40 tl arasıyken hibritler çok hoş fiyatlardan başlıyor [:)))].
Büyük çaplı çiftlik üretim çalışması yok varsa da çok meşhur değil L serisi vatozlar gibi hobiciler arasında kalmış ama tuzlu su balığı olduğu için internette karşılaşmadığım tahminimce hobi aracılığı ile tanışılan kimselere veriliyor.
7-Yüksek bir zemin ve çok küçük olmayan (bu kumlar aralardan dökülüp en altta gereksiz bir tabaka oluşturabilir) farklı boylarda kumlar ile içerisi tıpkı canlı kaya gibi oksijen alan ve alamayan kısımlardan kısımlardan oluşmuş canlı kaya işlevi gören bir kum işe yarar sanırım.
8-Algi yeyip bitirmeyecek kadar balık varsa ve alge zarar verip suyun kirlenmesine sebep olmuyorlarsa algde konrtolden çıkmıyorsa olabilir. Ama her ihtimale karşı sumpta bir miktar bulundurmak ve burada çoğalanları ana tankta kullanmak faydalı olacaktır. Emin değilim ama aşırıya kaçılmazsa alglerde ölmelerine sebep olacak kadar besin eksikliği oluşmaz görüşündeyim.
Birde 2 sorum daha var:
9-Özellikle tropehus biyotoplarında kayaların alt camı çatlataması veya çökertmemesi için en alta köpük konuluyor bazen kumun yüksek durması için de yapılıyor canlı kayaların bu duruma sebep olmaması için ne yapılıyor bir şey yapılıyor mu? Çünkü kimse bu konuya değinmemiş ve 100 lt bir akvaryuma 12-18 kg arası canlı kaya öneriliyor 200 litre için 35-40 kg arasından bahsediliyor. Tam olarak ne yapılası gerekiyor.
10- Zaten anlamadığım ve evi su basarsa akvaryum hayatım biteceği için sıcak bakmadığım klasik sump(akvaryumun altında genelde dolabın içinde) yerine gömme veya taşırma sump düşünüyorum ki sanırım sizde arkadan taşırma yapmışsınız. Arkadan olması yandan olmasına göre insanların kurcalamsına (kötü bir niyetleri olmasa bile) ve görüntü kirliliği oluşmasına izin vermiyor ki sizde arkadan taşırma yapmışsınız. Filtrenin her yerine sehbayı oynatmadan ulaşabiliyor musunuz akvaryum sehbasını duvara tam mı yasladınız? Çünkü arkadayken filtrenin her yerine tek bir noktadan ulaşmak pek mümkün durmuyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 23:03
9) Kumun iri taneli ve 7-8 cm kalınlıkta tavsiye edilmesinin en temel sebebi bu bahsettiğiniz olayı da içinde barındırıyor. açıkçası canlı kaya yapıştırmak için kullanılan macun yapıştırıcılar sayesinde kayalar birbiriyle çok iyi kaynadigindan deniz akvaryumlarında taban yaylamadı olayına pek rastlamadim. deniz akvaryumlarında elinizi yıkasanız dahi içine soktuğunuz zaman protein toplayicinin coştugunu düşünürsek strafor vs extra kum alti bir malzemenin uzun vadede sakıncalı olabileceğini düşünüyorum. zaten deniz akvaryumlarının taban camları bu yüzden 10 mm yapılır.
10) söylediğinizde cok haklisiniz, ancak deniz akvaryumunun üzeri açık olduğu için ve arkaya taşırma sump kullandığınız için ister istemez evinizde arka tarafına rahatlıkla ulaşabileceğiniz bir yere koyuyorsunuz [:)][:)]
10) söylediğinizde cok haklisiniz, ancak deniz akvaryumunun üzeri açık olduğu için ve arkaya taşırma sump kullandığınız için ister istemez evinizde arka tarafına rahatlıkla ulaşabileceğiniz bir yere koyuyorsunuz [:)][:)]
Beğenenler: [T]182304,AhmetEmre[/T]
Teşekkür Edenler: [T]182304,AhmetEmre[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2018 23:24
Son olarak (umarım sondur[:lol:]) :
10-Tatlı suda kumun içinde baloncuklar oluşur pek çok kişi bunların n olduğunu bilmez bunlar çeşitli biogazlardır.
Oksijen ve ışık almayan asidik olmayan (belli bir seviyeye kadar tolere ederler) yerlerde çeşitli bakteriler CH4(metan) H2S(hidrojen sülfür) başta olmak üzere biyolojik kalıntıları kullanarak(kumun içine sıkışmış çürümüş balık ve bitki kalıntıları yenmeyen yemler bazen bazen tortular) biyogaz üretirler bunlar enerji sektöründe yakıt olarak kullanılsa da canlı yaşamı için oldukça zararlıdır. Tatlı suda kumun çok kalın olmaması önerilir ve kumu çok kurcalayan balıklar ve kabuklular fazla gaz oluşumunu önler. Toplu olarak açığa çıkmadıkça kumun altında zararsız denebilir.
11-Gaz demişken canlı kayaların içinde biriken azot gazı dışarıya direkt çıkıyor mu yoksa belli bir miktar birikince büyük baloncuklar olarak mı taşıyorlar?
Tamam uç ve çokta lazım olmayan bir soru ama bilen birisi yazarsa güzel olur.
Asıl merak ettiğim gaz kılcal bölmelerde büyük oranda birikip su girişini engellerse bu denitrifikasyonu olumsuz etkiler mi?
[QUOTE=AhmetEmre]
3-R/O cihazının orta ve uzun vadede karlı olduğunu biliyorum ama bazı zor durumlarda(makinenin arızalanması gibi) su düzenleyicisi kullanılabilir mi reeflowers markası tuzlu suda zararlı bir etkisi olmadığından bahsediyor ama tam hazır hale getireceğinden emin değilim. 3lü kartuş filtre fiyatları 150-250 tl bandında 5 ve 1 mikronluk 2 farklı süzme haznesi ve 1 karbon haznesi var(karbon ortada). Mesela tatlı sudan geçen birisini kartuş filtre kurtarır mı?[/QUOTE]
Şu soruyu da birisi aydınlatsa tam olacak.
Not: Buraların tatlı su kadar işlek olmayacağını tahmin etmiştim ama çevrim içi gezenler yok gibi yanlış anlaşılmasın niye kimse cevap yazmıyor demiyorum ama pek uğrak bir yer değil sanırım.[EDIT]AhmetEmre,2018-02-01 23:30:01[/EDIT]
10-Tatlı suda kumun içinde baloncuklar oluşur pek çok kişi bunların n olduğunu bilmez bunlar çeşitli biogazlardır.
Oksijen ve ışık almayan asidik olmayan (belli bir seviyeye kadar tolere ederler) yerlerde çeşitli bakteriler CH4(metan) H2S(hidrojen sülfür) başta olmak üzere biyolojik kalıntıları kullanarak(kumun içine sıkışmış çürümüş balık ve bitki kalıntıları yenmeyen yemler bazen bazen tortular) biyogaz üretirler bunlar enerji sektöründe yakıt olarak kullanılsa da canlı yaşamı için oldukça zararlıdır. Tatlı suda kumun çok kalın olmaması önerilir ve kumu çok kurcalayan balıklar ve kabuklular fazla gaz oluşumunu önler. Toplu olarak açığa çıkmadıkça kumun altında zararsız denebilir.
11-Gaz demişken canlı kayaların içinde biriken azot gazı dışarıya direkt çıkıyor mu yoksa belli bir miktar birikince büyük baloncuklar olarak mı taşıyorlar?
Tamam uç ve çokta lazım olmayan bir soru ama bilen birisi yazarsa güzel olur.
Asıl merak ettiğim gaz kılcal bölmelerde büyük oranda birikip su girişini engellerse bu denitrifikasyonu olumsuz etkiler mi?
[QUOTE=AhmetEmre]
3-R/O cihazının orta ve uzun vadede karlı olduğunu biliyorum ama bazı zor durumlarda(makinenin arızalanması gibi) su düzenleyicisi kullanılabilir mi reeflowers markası tuzlu suda zararlı bir etkisi olmadığından bahsediyor ama tam hazır hale getireceğinden emin değilim. 3lü kartuş filtre fiyatları 150-250 tl bandında 5 ve 1 mikronluk 2 farklı süzme haznesi ve 1 karbon haznesi var(karbon ortada). Mesela tatlı sudan geçen birisini kartuş filtre kurtarır mı?[/QUOTE]
Şu soruyu da birisi aydınlatsa tam olacak.
Not: Buraların tatlı su kadar işlek olmayacağını tahmin etmiştim ama çevrim içi gezenler yok gibi yanlış anlaşılmasın niye kimse cevap yazmıyor demiyorum ama pek uğrak bir yer değil sanırım.[EDIT]AhmetEmre,2018-02-01 23:30:01[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 02 Şubat 2018 00:00
[QUOTE=AhmetEmre]Öncelikle merhaba önceden hiç ilgimi çekmese de bende birden deniz akvaryumu merakı oluştu.[/QUOTE]
AhmetEmre bey merhaba,
Hobinin deniz kısmının ilginizi çekmesine sevindim.
Behçey beyden de cevaplar aldığınız için farklı konulara değineceğim.
Öncelikle deniz de tatlı su kadar kolaydır. Bir bitkili tank kurmakla neredeyse aynı maliyetlerdedir. (Nasil bir kurulum yapacaginiza göre değişir) bitkili daha bile pahaliya gelebilir.
Ancak öncelikle iyi araştırmak gerekir.
Aslında her ekipmanın bir ucuz alternatifi var. Geriye mercan ve balik seçimleri kaliyor. 100 tl yede balik var 1500 tl yede 20 tl yede mercan var 650 tl yede.
Ekipmanlar icin Sadece biraz emek harcamak zorundasınız. Hobide zaten emek harcamak değilmidir.
Aksi halde verin parayı, sizin için en guzel akvaryumları kuracak şirketler zaten var.
Balik ve mercan icin ise seçim önemli.
50,80,100 er liraya 3 balik alirsiniz
20 tl ye kirmizi mushrom 1 adet
30 tl ye hairy mushroom 1 adet
40 tl ye mavi mushroom 1 adet
40 tl xenia alsaniz
1 seneye onlar coşar koyacak yer bulamamaya başlarsiniz.
Yada 600 erliradan baliklar alip, 350-750 şer liralaradan yerinize göre artan adetlerde mercanlar la donatirsiniz tercih meselesi.
1) kürlenmiş kaya deyince ne anlıyorsunuz ?
Anladığınız şey denizden çıkan kayaların, denizdeki zararlı canlıları akvaryumunuza getirmemesi için yapılan bir işlem ise;
Plate kaya, lav kayası gibi kayalari kürlemeniz gerekmez.
Akvaryumculardan aldığınız fiji, south seas base rock vs kayalar çoğunlukla kuru (ölü) durumdadır.
Kürlemeden akvaryuma koyar bakteri eklemesi yapar ve tekrardan canlanmasını beklersiniz.
Kayaya çok para vermek istemiyorsanız, gaz beton alın 1 tanesi 2.75 tl, beyaz çimento 2tl, kaya tuzu, mercan kırığı kum alın ve kendinize plate kaya yapın. Sonra canlandırma işlemine başlarsınız. 60-70 tl ye hemde istediginiz tasarımda bir kayaniz olmuş olur.
Ben kasım 2016 da 9kg kayaya 126 tl vermiştim. Üstelik canli bile değildi.
Canlı kayaların çoğu yarı plate kaya veya üstünde bakteri olmayan kayalardır. Yani adam içinde baliklarin mercanların yaşadığı bakteri dolu bir akvaryumdan çıkarıp size yollamıyor [:)]
Lav kayası kullananlarin yorumları genelde geç canlandığı yönünde hiç denemediğim için birşey demeyeyim.
Ama imkanınız var ise küçük bir akvaryumda deneyin derim.
Ben istedigim dekoru verebilmek adına plate kayayı tercih ederim.
2) yöneticilerimizden refet bey de bunu söyledi, başka söyleyen ve ps siz akvaryum kuran hobicilerde var. Sık su değiştirip ps kullanılmaya biliniyor.
Ama ben orta halli bir ps alın derim.
Mesela ben rio nano şelale skimmer ile başladım. Elektrik kesilince tekrar suyu emmiyordu. Akşam eve geldigimde tekrar müdahale etmem gerekiyor. Nitrat artıyordu. Zaten 200 litre akvaryum kurmak icin arastirma yapiyordum. Hydorun ust modeli iyi geldi, Bende hydorslim skimmeri daha ucuza nerden bulurumu araştırırken aliexpresste keşfettigim resun sk-300 u almıştım. Rioyu çıkarıp yerine resunu nano tankimda kullanmaya başladim. (25 dolardan başlayan fiyatlar ile satıliyor). Memnun kaldim.
Benim düşüncem nano tanklarda
Pahalı markalara yüksek meblaglar ödemeye gerek olmadığı.
3) Su düzenleyicileri işe yaramaz.
etkisini bir süre sonra kaybediyor. Düzenli ölçümler yaparak ilaveler yapmak gerekiyor.
RO bozulmaz. Plastik kapların arasından su geçiyor. İçindeki filtreler eskiyince değişiyor okadar. Kırmaz, çatlatmazsanız en az 10 yıl ömrü var.
Sadece membran filtre ile yapabilirsiniz,
ama membran filtrenin ömrü kısa olur.
O yüzden önüne filtreler takılıyor ve 4. Aşamaya membran bağlanıyor.
1. Aşamada kalın partiküller için filtre
2. Aktif karbon
3. Blok karbon
4. Membran
suyun sertligini bitirdik, saf suya yakin hale getirdik, klor, bakteri, agır metalleri eledik.
Artik icimiz rahat.
5. Aşamaya slikat filtresi takanlar oluyor. Yosunlanmayi azaltmak için.
Sonra RO dan su sicim gibi ciktigi icin birde depoya ihtiyaciniz var tabi.
Buradaki amaç suyu mikroplardan arindirmak, sudaki elementleri toplamak.
Zaten bizim tuzlarımızda akvaryumumuzun ihtiyacı olan Kalsiyum magnezyum vs. Vs ne ararsak var.
Üstelik suyumuzun ph imizi 8in üstüne çıkartmayada yetiyor.
Ben ro kullanmasam damacana falan kullanmam direk çeşme suyundan koyarim. Bakteri girmediği sürece klor 1 gunde ucuyor zaten.
Onun zengin elementlerine ihtiyacimiz yok.
Ro kullanmazsaniz %100 bakteri bulasır sisteminiz çöker diyemem ama,
Mercandi balıktı o kadar masraf edip heder etmek, üstüne birde hayal kırıklığı riskine değer mi ? Cevaplamaniz gereken soru bu.
RO dedik diye gidip hazır setlerden almayın. Sizin tatlandırıcı filtreye, mineral, alkalin, detox filtrelere ihtiyacınız yok mesela.
Yukarıda saydigim 4 asama icin filtre malzemesi ve kaplari alip. 4 asamada kendiniz montaj yaparak daha ucuza getirebilirsiniz. Montaji çok kolay.
4) DIY yapılabilir.
Ama kafanızı kurcalamasın. Azalan suyun yerine ro dan aldığınız su ile 1-2 günde bir su ilavesi yaparsınız.
5) Mercan beslemek istiyorsanız iyi bir aydınlatmanız olmalı.
Sadece kaya ve balıklardan oluşan bir akvaryuma şerit led bile yeterli iken
Mercan işin içine girdimi yeterli ışığınız yoksa hüsrana uğrayabilirsiniz.
Mercan zormu sorusuna mercanına göre değişir derim.
Xenia, mushroom gibi mercanlar kolaydır.
Çabuk ürerler.
Bahsettiginiz baliklar resif uyumlu baliklardir. Resif te de bakılırlar marine akvaryumda da bakılabilirler.
6) zamanında sp lerden ağzım yandı.
Artık balıklar üresin istemediğim için hiç ilgili olmadığım bir konu [:D]
7) ben mercan kırığı kullanıyorum.
Canlı kaya yeterince varsa zaten bakteri yuvasıda var demektir. Kumu çok koymaya gerek görmüyorum.
8) bir sumpum olmadığı için yosun duvarımda olamadı. [:D]
[EDIT]littlefish,2018-02-02 01:29:40[/EDIT]
AhmetEmre bey merhaba,
Hobinin deniz kısmının ilginizi çekmesine sevindim.
Behçey beyden de cevaplar aldığınız için farklı konulara değineceğim.
Öncelikle deniz de tatlı su kadar kolaydır. Bir bitkili tank kurmakla neredeyse aynı maliyetlerdedir. (Nasil bir kurulum yapacaginiza göre değişir) bitkili daha bile pahaliya gelebilir.
Ancak öncelikle iyi araştırmak gerekir.
Aslında her ekipmanın bir ucuz alternatifi var. Geriye mercan ve balik seçimleri kaliyor. 100 tl yede balik var 1500 tl yede 20 tl yede mercan var 650 tl yede.
Ekipmanlar icin Sadece biraz emek harcamak zorundasınız. Hobide zaten emek harcamak değilmidir.
Aksi halde verin parayı, sizin için en guzel akvaryumları kuracak şirketler zaten var.
Balik ve mercan icin ise seçim önemli.
50,80,100 er liraya 3 balik alirsiniz
20 tl ye kirmizi mushrom 1 adet
30 tl ye hairy mushroom 1 adet
40 tl ye mavi mushroom 1 adet
40 tl xenia alsaniz
1 seneye onlar coşar koyacak yer bulamamaya başlarsiniz.
Yada 600 erliradan baliklar alip, 350-750 şer liralaradan yerinize göre artan adetlerde mercanlar la donatirsiniz tercih meselesi.
1) kürlenmiş kaya deyince ne anlıyorsunuz ?
Anladığınız şey denizden çıkan kayaların, denizdeki zararlı canlıları akvaryumunuza getirmemesi için yapılan bir işlem ise;
Plate kaya, lav kayası gibi kayalari kürlemeniz gerekmez.
Akvaryumculardan aldığınız fiji, south seas base rock vs kayalar çoğunlukla kuru (ölü) durumdadır.
Kürlemeden akvaryuma koyar bakteri eklemesi yapar ve tekrardan canlanmasını beklersiniz.
Kayaya çok para vermek istemiyorsanız, gaz beton alın 1 tanesi 2.75 tl, beyaz çimento 2tl, kaya tuzu, mercan kırığı kum alın ve kendinize plate kaya yapın. Sonra canlandırma işlemine başlarsınız. 60-70 tl ye hemde istediginiz tasarımda bir kayaniz olmuş olur.
Ben kasım 2016 da 9kg kayaya 126 tl vermiştim. Üstelik canli bile değildi.
Canlı kayaların çoğu yarı plate kaya veya üstünde bakteri olmayan kayalardır. Yani adam içinde baliklarin mercanların yaşadığı bakteri dolu bir akvaryumdan çıkarıp size yollamıyor [:)]
Lav kayası kullananlarin yorumları genelde geç canlandığı yönünde hiç denemediğim için birşey demeyeyim.
Ama imkanınız var ise küçük bir akvaryumda deneyin derim.
Ben istedigim dekoru verebilmek adına plate kayayı tercih ederim.
2) yöneticilerimizden refet bey de bunu söyledi, başka söyleyen ve ps siz akvaryum kuran hobicilerde var. Sık su değiştirip ps kullanılmaya biliniyor.
Ama ben orta halli bir ps alın derim.
Mesela ben rio nano şelale skimmer ile başladım. Elektrik kesilince tekrar suyu emmiyordu. Akşam eve geldigimde tekrar müdahale etmem gerekiyor. Nitrat artıyordu. Zaten 200 litre akvaryum kurmak icin arastirma yapiyordum. Hydorun ust modeli iyi geldi, Bende hydorslim skimmeri daha ucuza nerden bulurumu araştırırken aliexpresste keşfettigim resun sk-300 u almıştım. Rioyu çıkarıp yerine resunu nano tankimda kullanmaya başladim. (25 dolardan başlayan fiyatlar ile satıliyor). Memnun kaldim.
Benim düşüncem nano tanklarda
Pahalı markalara yüksek meblaglar ödemeye gerek olmadığı.
3) Su düzenleyicileri işe yaramaz.
etkisini bir süre sonra kaybediyor. Düzenli ölçümler yaparak ilaveler yapmak gerekiyor.
RO bozulmaz. Plastik kapların arasından su geçiyor. İçindeki filtreler eskiyince değişiyor okadar. Kırmaz, çatlatmazsanız en az 10 yıl ömrü var.
Sadece membran filtre ile yapabilirsiniz,
ama membran filtrenin ömrü kısa olur.
O yüzden önüne filtreler takılıyor ve 4. Aşamaya membran bağlanıyor.
1. Aşamada kalın partiküller için filtre
2. Aktif karbon
3. Blok karbon
4. Membran
suyun sertligini bitirdik, saf suya yakin hale getirdik, klor, bakteri, agır metalleri eledik.
Artik icimiz rahat.
5. Aşamaya slikat filtresi takanlar oluyor. Yosunlanmayi azaltmak için.
Sonra RO dan su sicim gibi ciktigi icin birde depoya ihtiyaciniz var tabi.
Buradaki amaç suyu mikroplardan arindirmak, sudaki elementleri toplamak.
Zaten bizim tuzlarımızda akvaryumumuzun ihtiyacı olan Kalsiyum magnezyum vs. Vs ne ararsak var.
Üstelik suyumuzun ph imizi 8in üstüne çıkartmayada yetiyor.
Ben ro kullanmasam damacana falan kullanmam direk çeşme suyundan koyarim. Bakteri girmediği sürece klor 1 gunde ucuyor zaten.
Onun zengin elementlerine ihtiyacimiz yok.
Ro kullanmazsaniz %100 bakteri bulasır sisteminiz çöker diyemem ama,
Mercandi balıktı o kadar masraf edip heder etmek, üstüne birde hayal kırıklığı riskine değer mi ? Cevaplamaniz gereken soru bu.
RO dedik diye gidip hazır setlerden almayın. Sizin tatlandırıcı filtreye, mineral, alkalin, detox filtrelere ihtiyacınız yok mesela.
Yukarıda saydigim 4 asama icin filtre malzemesi ve kaplari alip. 4 asamada kendiniz montaj yaparak daha ucuza getirebilirsiniz. Montaji çok kolay.
4) DIY yapılabilir.
Ama kafanızı kurcalamasın. Azalan suyun yerine ro dan aldığınız su ile 1-2 günde bir su ilavesi yaparsınız.
5) Mercan beslemek istiyorsanız iyi bir aydınlatmanız olmalı.
Sadece kaya ve balıklardan oluşan bir akvaryuma şerit led bile yeterli iken
Mercan işin içine girdimi yeterli ışığınız yoksa hüsrana uğrayabilirsiniz.
Mercan zormu sorusuna mercanına göre değişir derim.
Xenia, mushroom gibi mercanlar kolaydır.
Çabuk ürerler.
Bahsettiginiz baliklar resif uyumlu baliklardir. Resif te de bakılırlar marine akvaryumda da bakılabilirler.
6) zamanında sp lerden ağzım yandı.
Artık balıklar üresin istemediğim için hiç ilgili olmadığım bir konu [:D]
7) ben mercan kırığı kullanıyorum.
Canlı kaya yeterince varsa zaten bakteri yuvasıda var demektir. Kumu çok koymaya gerek görmüyorum.
8) bir sumpum olmadığı için yosun duvarımda olamadı. [:D]
[EDIT]littlefish,2018-02-02 01:29:40[/EDIT]
Beğenenler: [T]182304,AhmetEmre[/T]
Teşekkür Edenler: [T]182304,AhmetEmre[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 06 Şubat 2018 16:39
11-Canlı kayaların içinde biriken azot gazı dışarıya direkt çıkıyor mu yoksa belli bir miktar birikince büyük baloncuklar olarak mı taşıyorlar?
Tamam uç ve çokta lazım olmayan bir soru ama bilen birisi yazarsa güzel olur.
Merak ettiğim asıl nokta gaz kılcal bölmelerde büyük oranda birikip su girişini engellerse bu denitrifikasyonu olumsuz etkiler mi?
Tamam uç ve çokta lazım olmayan bir soru ama bilen birisi yazarsa güzel olur.
Merak ettiğim asıl nokta gaz kılcal bölmelerde büyük oranda birikip su girişini engellerse bu denitrifikasyonu olumsuz etkiler mi?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir