60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci


ayaserÇevrim Dışı

Kayıt: 21/01/2010
İl: Kayseri
Mesaj: 71
ayaserÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2026 10:16
Süleyman Bey benimde ceylon bitkisinin toprağa yakın dallarında bütün yapraklar dökülüyor yukarılarda sıkıntı yok.Siz de böyle bir durum var mı acaba yaprak delinmeleri dışında?
Bu arada ben de akvaryuma su piresi eklemiştim. Daha önce tek tük camda gördüğüm hydralar su piresi sonrası daha da arttilar. Bu sebepten karides eklemeyi biraz daha ileri tarihe erteledim mecburen.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2026 12:46
[QUOTE=ayaser]Süleyman Bey benimde ceylon bitkisinin toprağa yakın dallarında bütün yapraklar dökülüyor yukarılarda sıkıntı yok.Siz de böyle bir durum var mı acaba yaprak delinmeleri dışında? [/QUOTE]

Dökülme yoktu, sararma-çürüme oluyordu, kötü olan yaprakları ben temizliyordum. Arka taraf yoğun olduğu için ışık alamadıklarını düşünmüştüm ama şu anda yeni sürgünlerin hemen altındaki yapraklarda bile delinme olduğu için aklıma potasyum eksikliği geldi. Tabi detaylı bir su testi yapmam lazım ama şu an biraz ertelemek zorundayım.

[QUOTE=ayaser] Bu arada ben de akvaryuma su piresi eklemiştim. Daha önce tek tük camda gördüğüm hydralar su piresi sonrası daha da arttilar. Bu sebepten karides eklemeyi biraz daha ileri tarihe erteledim mecburen. [/QUOTE]
Bende de hydralar zaman zaman artıyor. Anladığım kadarıyla zemin fazla kurcalandığında sayıları artıyor. Ben mümkün olduğu kadar müdahale etmemeye çalışıyorum ama bazı bitkileri sökmek zorunda kaldığım zamanlarda sayılarının arttığını gördüm. Su değişimi yapınca azalıyor. Belki sizde de böyle bir durum olabilir.
Hatta bir ara arkadaşlardan ödünç Lepistes istemeyi bile düşündüm ama %20'lik su değişimiyle bile sayıları epeyce azaldı. [EDIT]syerli,2026-04-27 12:47:26[/EDIT]

Teşekkür Edenler: [T]86861,ayaser[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

akvaristsaglamÇevrim Dışı

Kayıt: 24/10/2025
İl: Tekirdag
Mesaj: 323
akvaristsaglamÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2026 12:58
[QUOTE=ayaser]Süleyman Bey benimde ceylon bitkisinin toprağa yakın dallarında bütün yapraklar dökülüyor yukarılarda sıkıntı yok.Siz de böyle bir durum var mı acaba yaprak delinmeleri dışında?
Bu arada ben de akvaryuma su piresi eklemiştim. Daha önce tek tük camda gördüğüm hydralar su piresi sonrası daha da arttilar. Bu sebepten karides eklemeyi biraz daha ileri tarihe erteledim mecburen. [/QUOTE]

Bendeki ceylonlarda son zamanlarda alttaki bütün yaprakları dökmeye başladı sebebi sanırım potasyum eksikliği[EDIT]akvaristsaglam,2026-04-27 12:59:06[/EDIT]

Bu akvaryuma hangi balık layık olucak @syerli

Teşekkür Edenler: [T]86861,ayaser[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2026 13:08
[QUOTE=akvaristsaglam]

Bendeki ceylonlarda son zamanlarda alttaki bütün yaprakları dökmeye başladı sebebi sanırım potasyum eksikliği

Bu akvaryuma hangi balık layık olucak @syerli [/QUOTE]

Aslında benim için asıl soru, ben akvaryumu bu canlılara layık hale getirebilecek miyim? [:)]

Küçük balıklar benim daha çok hoşuma gidiyor. Şimdilik şu türü akvaryuma koyarım diye bir planım yok ama bazen aklıma geliyor ve tetra koyarım herhalde deyip geçiştiriyorum. Çünkü öncelikli hedefim, sağlıklı biçimde karides besleyebilmek. İş ciddiye bindiğinde buradan tavsiye de isteyeceğim sanırım.

Beğenenler: [T]268613,akvaristsaglam[/T][T]86861,ayaser[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

akvaristsaglamÇevrim Dışı

Kayıt: 24/10/2025
İl: Tekirdag
Mesaj: 323
akvaristsaglamÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 27 Nisan 2026 13:09
Halledersin şuan için görselde akvaryum canlı eklemesi için okey gözüküyor

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ayaserÇevrim Dışı

Kayıt: 21/01/2010
İl: Kayseri
Mesaj: 71
ayaserÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2026 08:44
@syerli Süleyman Bey tankınız ne durumda? Balık karides eklediniz mi?
Ben maalesef hydrayla baş etmek için chem vital rid isimli bitkisel ilacı kullandım. Arkasına su değişimi yaptım ama salyangozlar sersemlediler hala duzelmediler. Bitki gelişiminde problem yok. Bitkisel yağlar bir türlü temizlenmiyor. Walstad tankına aceleye hiçbir zaman müdahale etmemek gerektiğini zor yoldan öğrenmiş oldum. Şuan aktif karbon aldım filtre içinde çalıştırıyorum. Eğer böyle de su düzelmezse maalesef tankı bozacağım gibi görünüyor.
Hem tankınızi merak ettim hem de dertleseyim dedim kusura bakmayın. [:)]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2026 11:40
[QUOTE=ayaser]@syerli Süleyman Bey tankınız ne durumda? Balık karides eklediniz mi?
Ben maalesef hydrayla baş etmek için chem vital rid isimli bitkisel ilacı kullandım. Arkasına su değişimi yaptım ama salyangozlar sersemlediler hala duzelmediler. Bitki gelişiminde problem yok. Bitkisel yağlar bir türlü temizlenmiyor. Walstad tankına aceleye hiçbir zaman müdahale etmemek gerektiğini zor yoldan öğrenmiş oldum. Şuan aktif karbon aldım filtre içinde çalıştırıyorum. Eğer böyle de su düzelmezse maalesef tankı bozacağım gibi görünüyor.
Hem tankınızi merak ettim hem de dertleseyim dedim kusura bakmayın. [:)][/QUOTE]

Bu sıralar çok yoğunum, proje hazırlama ve sunum dönemindeyiz. İlk fırsatta güncelleme yapacağım.
Şimdilik önemli bir sorun yok çok şükür

Beğenenler: [T]86861,ayaser[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 24 Mayıs 2026 00:33
14. Hafta güncellemesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230520262338311.jpg[/IMG]

Son güncellemenin üzerinden bir ay geçmiş ama bu bir ay nasıl geçti ben de bilmiyorum. Bugüne kadar tanka nadiren bakabildim. Bundan sonra da okulları kapatana kadar sanırım böyle gidecek.

Çok istediğim karides eklemesini, yakın zamanda yapamayacağım sanırım.

Şu son bir ayın özetini yazayım istedim.

1. Limnophila Sessiliflora ve Limnophila Heterophylla siparişi verdim ama o kadar kötü halde geldiler ki yaklaşık üç hafta boyunca suda yüzer halde bırakmak zorunda kaldım. Bu bitkileri tankımda bulundurmak için epey inatlaştım sanırım. Suda yüzer halde bıraktığım bitkilerin bir kısmı eridi/çürüdü. Bazılarının sapları dip taraftan kendiliğinden koptu. Hayatta kalıp yeni sürgün verenleri biraz kısaltıp sol arka tarafta onlar için bıraktığım boşluğa, elodeaların hemen önüne diktim. Önlerindeki yoğunluk nedeniyle fotoğrafta görünmüyorlar.

2. Marselia Hirsuta siparişi verdim çünkü ön tarafta daha yüksek yoğunluk elde etmek istiyorum ancak onlar da çok kötü halde geldi. Bu arada bu sefer siparişleri atakanpetshop'tan yaptım. Kendilerine yazdım ama malesef geri dönüş olmadı. İn vitro olarak almıştım ama bana gelenlerin bir kısmı artık kahverengi olmuştu. Mecburen onları attım. Sararmış olanları, belki kökleri sağlamdır, yeni sürgün verirler ümidi ile diktim ama fotoğrafta görülen kahverengi olanlar sanırım sararmış halde diktiklerim.

3. Pilo Moss ve Christmas Moss aldım karides eklemeyi düşündüğüm için. Onlarda sorun yok hatta bazı arkadaşlarımda gördüğümden daha iyi gelişim gösteriyorlar.

4. Sarı siyah boynuzlu nerite ekledim tanka. Durumlarından gayet memnunum, çünkü özellikle camların zemine yakın bölümlerindeki yosunlaşmadan rahatsız oluyor ve temizlemesi de zor geliyordu. Tankta bir aydır temizlik yapmıyor olmama rağmen tahminimce neriteleri yaptığı temizlik yeterli oluyor.

5. Potasyum eksikliği olduğunu tahmin ettiğim için potasyum sülfat temin ettim. 110 gr/L şeklinde hazırladığım çözeltiden ilk başlarda az miktarda ekleme yaparak gözlemlemeye çalıştım. Özellikle Hygrophila Polysperma Ceylon bitkisinde yeni sürgün ve yapraklardaki deliklerin azalmaya hatta oluşmamaya başladığı görünce haftalık 5+5ml çözelti kullanmaya başladım.

6. Eski yapraklardaki sararma ve delikler çok fazla olduğu için Hygrophila Polysperma Ceylon bitkilerinde agresif budama yapmak zorunda kaldım. Önce fotoğrafta sol arka tarafa yakın olanı dibe yakın yerden verdiği sürgünün hemen üzerinden budayıp ne olacağını görmek istedim. Baktım gidişat iyi, diğerlerinin tamamını aynı şekilde budadım. Eğer uyguladığım strateji doğruysa kısa zamanda eskisinden daha iyi olacaklardır.

7. Tankın gelişimini takip edenlerin en çok dikkatini çekecek olan ortadaki Rotala Blood Red topluluğu olacaktır. Alt tarafları kötü durumdaydı. Yoğunluk o kadar artmıştı ki artık alt yapraklar nerdeyse hiç ışık almıyordu. Bu nedenle biraz sert bir müdahale yapmak zorunda hissettim kendimi. Tamamını söktüm. Alt kısımlarında çok yoğun olmamakla beraber epeyce saç yosunu oluştuğunu fark ettim. Üst tarafları en güzel olanlarını seçip budayıp, kümenin ortasında nispeten geniş bir boşluk bırakarak tekrar dikim yaptım. Bu sefer görüntünün daha güzel olacağını düşünüyorum.

Bu sayede benim izlediğim yöntemle yoğun orman görüntüsünün pek mümkün olmadığını da anlamış oldum.

Sağ arka taraftaki çınarlar son zamanlarda epey hızlı gelişmeye başladılar. Ancak Hygrophila Difformis Red benim düşük destekli tankta yeşil kalacak sanırım.

Rotala Orange Juice hem şekil olarak hem de renk olarak istediğim görüntüye yaklaştı.

Sol taraftaki Ludwiga Repens Rubin hiç beklemediğim şekilde kendini toparlayıp renklenmeye başladı.

Üç kök olarak dikimini yaptığım Hygrophila Polysperma Ceylonların ikisi kayboldu ve ne olduğu hakkında en ufak fikrim yok. Geriye kalan bir tanesi ise hem çok yavaş büyüyor hem de alt yaprakları büyüdükçe eriyip dökülüyor ve yavaş yavaş uzuyor.

Son bir ayda sadece bir defa su değişimi yapabildim. Bitki gelişimleri üzerinde bunun da etkisi olabilir.

Özet geçeyim dedim ama epeyce yazdım yine.

İlk defa bitkili tank kuran, bunu yaparken de walstad gibi bir yöntem seçmiş tecrübesiz biri olarak hem yaptığım hem de yapmayı düşündüğüm konularda bilgili ve deneyimli arkadaşların öneri ve eleştirilerine açığım.

Beğenenler: [T]19769,ogurcay[/T][T]187047,mrah[/T][T]218662,capitano[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

yyiImazÇevrim Dışı

Kayıt: 27/10/2020
İl: Samsun
Mesaj: 221
yyiImazÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2026 01:59
Merhabalar. Kurulumunuz hayırlı olsun. Süreç, okuduğum kadarıyla sizin için zorlu geçse de iyi yönettiğinizi görüyorum. Olumsuzluklara rağmen gelişmeler gayet güzel.

Walstad kurulumunuzda elenip fırınlanmış doğal bahçe toprağı kullanmanız çok iyi bir başlangıç olmuş. Fakat üst katman kumunu biraz daha kalın tutmanız daha iyi sonuç verebilirdi. Bununla birlikte şunu da söylemek isterim, bu tarz doğal, takviyesiz kurulumlarda biyolojik döngüyü başlatmak uzun sürüyor. Bu da nitrifikasyon dediğimiz olayın geç başlamasını sağlıyor. Sizin aslında kurulumun başında yaptığınız hata, tabanı kurup ardından hemen bitkileri eklemek olmuş. Tabanı kurduktan sonra 10 gün bekleyip bitkileri girmeniz bitkilerin adaptasyonu için daha hızlı sonuç verebilirdi. Bu süreçte bitki seçimi de önemli bir husus aslında. Böyle kurulumlarda tek tip bitkiler ile başlamakta iyi sonuç verirdi. Yani ışık ihtiyacı, su ısısı ve co2 ihtiyacı aynı olan türler daha istikrarlı görüntü sağlayabilirdi size. Adaptasyon sürecinde bitkilerinin bir kısmı olumlu tepki verirken bazıları erime, yaprak dökülmesi ya da cılız bir form sağlıyor.
3 sene önce kurduğum ufak bir walstad tankında bahsettiğim süreci yürütmüştüm ve gidişat gayet güzel olmuştu. 1.5 sene kendi halinde götürmüştü kendini.

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2026 07:15
[QUOTE=yyiImaz]Merhabalar. Kurulumunuz hayırlı olsun. Süreç, okuduğum kadarıyla sizin için zorlu geçse de iyi yönettiğinizi görüyorum. Olumsuzluklara rağmen gelişmeler gayet güzel.

Walstad kurulumunuzda elenip fırınlanmış doğal bahçe toprağı kullanmanız çok iyi bir başlangıç olmuş. Fakat üst katman kumunu biraz daha kalın tutmanız daha iyi sonuç verebilirdi. Bununla birlikte şunu da söylemek isterim, bu tarz doğal, takviyesiz kurulumlarda biyolojik döngüyü başlatmak uzun sürüyor. Bu da nitrifikasyon dediğimiz olayın geç başlamasını sağlıyor. Sizin aslında kurulumun başında yaptığınız hata, tabanı kurup ardından hemen bitkileri eklemek olmuş. Tabanı kurduktan sonra 10 gün bekleyip bitkileri girmeniz bitkilerin adaptasyonu için daha hızlı sonuç verebilirdi. Bu süreçte bitki seçimi de önemli bir husus aslında. Böyle kurulumlarda tek tip bitkiler ile başlamakta iyi sonuç verirdi. Yani ışık ihtiyacı, su ısısı ve co2 ihtiyacı aynı olan türler daha istikrarlı görüntü sağlayabilirdi size. Adaptasyon sürecinde bitkilerinin bir kısmı olumlu tepki verirken bazıları erime, yaprak dökülmesi ya da cılız bir form sağlıyor.
3 sene önce kurduğum ufak bir walstad tankında bahsettiğim süreci yürütmüştüm ve gidişat gayet güzel olmuştu. 1.5 sene kendi halinde götürmüştü kendini. [/QUOTE]

Teşekkür ederim.

Üst katmanı ben de daha kalın tutmayı düşünmedim değil ancak walstad uyumlu kurulum yapmak istediğim için yaklaşık 3+3cm olarak kurdum.
Aslında bitki adaptasyonu konusunda çok sıkıntı yaşanmadığını düşünüyorum. Sadece sebebini anlamadığım şekilde bir türlü limnophila türlerini yaşatamadım. Diğer bitkiler ise türlerine göre, bazen yavaş bazen hızlı, gelişimlerine devam ediyorlar. Uyguladığım yöntem aynı tür değil de, farklı şekilde besin toplayan bitkilerin bir arada olması gerektiğini söylüyor, bu da bana oldukça mantıklı geldi. Belki biraz kalabalık bir kurulum yaptım ama walstadda bunun avantaj olduğunu düşünüyorum[EDIT]syerli,2026-05-25 10:03:13[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Haziran 2026 22:02
16. Hafta güncellemesi
Karidesler, Narrow Fern, Pelia Moss
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136211.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/070620262136331.jpg[/IMG]

Nihayet tanka, belki de tankı kurma amacım olan, karidesleri ekledim. Bu güzel canlılar ile beraberinde gönderdiği Narrow Fern ve Pelia Moss için @Oquanus Okan beye teşekkür ederim.
Kargonun dağıtıma çıkmasını beklemeyip, fırlatılan kargo paketlerini gördükçe içim sızlarken, yüzlerce kutunun arasında benimkini görüp aldım. Önce bir saat kadar karanlıkta bekletip sonra birkaç saniyede bir damla akacak şekilde akvaryumdan aktardığım su ile yaklaşık 8 saatlik bir alıştırma süreci sonucu karidesleri tanka ekledim. Neredeyse yarısı, yoğun bitki örtüsü arasında hemen kayboldu. Meraklı ve cesur olup tankın daha gözönünde bulunan yerlerinde gezenleri, pek de kaliteli olmayan telefon kamerası ile görüntülemeye çalıştım.
Sanırım bundan sonra akvaryumun başında daha fazla vakit geçireceğim [:)))]

Beğenenler: [T]268986,Tatar10[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

OquanusÇevrim Dışı

Kayıt: 17/04/2019
İl: Istanbul
Mesaj: 23
OquanusÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 07 Haziran 2026 22:34
Süleyman Bey, konuyu etiketiniz sayesinde gördüm :)

Çok güzel bir yola girişmişsiniz, tebrik ediyorum sizi. Umarım keyif alacağınız bir gelişim süreci olur. Karidesler konusunda da ne kadar bilinçli ve özenli olduğunuzu gördüm. Güle güle besleyin.

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

syerliÇevrim Dışı

Kayıt: 17/05/2015
İl: Kocaeli
Mesaj: 54
syerliÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 2 Saat 40 Dakika önce
18. hafta güncellemesi. Yumurtalı karides gördüm. Sanırım dede oluyorum [:)))]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262137211.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262137551.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262141301.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262141461.jpg[/IMG]

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/174365/230620262142061.jpg[/IMG]

Birkaç gün önce karideslerden birinin karnında yumurta benzeri yapılar görmüştüm. Bugün ise yumurtların ayaklarına indiğini ve sürekli hareket ederek havalandırdığını farkettim. Sanırım birkaç hafta sonra ilk yavrular çıkacak.

Yaklaşık iki haftadır tankta hafif puslu bir görünüm var. Bakteriler nedeniyle olduğunu tahmin ediyorum. Geçen hafta daha yoğun olduğu bir gece fener tuttuğumda sanki içeride birileri sigara içiyormuş gibi, yer yer duman benzeri görünüm vardı. Sıcaklığın artmasından olabileceğini düşündüm. Odada klima var ancak misafirim olduğu için yoğun şekilde çalıştıramıyorum. Sıcaklık 25°C - 27°C aralığında seyrediyor.

Çınarlar su yüzeyine ulaştığı ve alt yaprakları ışık alamamalarından kaynaklı kötü olmaya başladıkları için budama yaptım.

Arka taraftaki Hygrophila polysperma ‘Ceylon’ istediğim görüntüyü vermediği için ileride bu bölgeyi çınarlar ile doldurmayı düşünmeye başladım ama halen emin değilim.

Geniş açı fotoğraflarında yüzeye yakın bölgede görünen beyaz noktalar, su pireleri. Bir ara sayıları epey azalmıştı ama kısa sürede yeniden yüzlercesini görmeye başladım. Onlardan sayıca kat kat fazla olan, daha küçük mikro canlılar da var ama tabi fotoğraflarda pek belli olmuyorlar.

Karideslerin tanktaki 3. haftası dolmadı henüz. Hiç yemleme yapmadım. İki defa taze dut yaprağı verdim ve gerçekten de çok ilgi gösteriyorlar. En az 4 tane kabuk değişimi gördüm. Tabi kabuk değiştirirken görme şansım olmadı.

Su değerlerini halen ölçmedim ama mevcut gelişmelere bakarak en azından önemli bir sorun yoktur diye tahminde bulunuyorum. En kısa zamanda Gh, Ph, Kh ve NO₃ testlerini temin etmem gerekiyor.

Bu arada daha çok zamanı olmasına rağmen ekleyebileceğim balıklar ile ilgili de fikir almak isterim sizlerden.
Görüntü olarak Chili Rasbora veya Neon Tetra ilk olarak düşündüklerim. Karidesler ile en iyi geçinecek tür olarak da genellikle Ember Tetra söyleniyor. Bu konuda tavsiyelerinizi bekliyorum ama tercihim küçük balıklar öncelikle.

Artık akvaryumun belirli bir seviyeye ulaştığını düşünerek ve affınıza sığınarak bildiğim bazı deneyimli üyeleri etiketlemek istiyorum. Eminim benim etiketlediğim üyelerden başka, bilgili ve deneyimli birçok kişi vardır. Onlardan da şimdiden özür dilerim. [EDIT]syerli,2026-06-23 22:28:19[/EDIT]

Beğenenler: [T]250675,Meryemmm[/T][T]213398,ternapi[/T][T]240932,Ehtiyar[/T][T]21182,Cyber_Scout[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

EhtiyarÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 05/10/2023
İl: Kocaeli
Mesaj: 2517
EhtiyarÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 1 saat 56 dakika önce
Merhaba, güzel olmuş. Maaşallah karideslerin renkleri yakıyor yani. Ben bir kaç aydır ember tetralar ile bakıyorum karideslere, uyarmışlardı yavruları yerler diyerek fakat bende sorun olmadı beraber mutlu mesut yaşıyorlar. Sizinde oldukça bitki yoğunluğunuz var problem olmaz sanırım. Keyifli dertsiz hobiler dilerim efendim.

Beğenenler: [T]174365,syerli[/T]
Teşekkür Edenler: [T]174365,syerli[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir