ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
demirsoy
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
71
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Kasım 2008 16:36
Son Ziyaret:
26 Mayıs 2020 19:21
Toplam Mesaj:
116 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ömer demirsoy
Doğum Tarihi:
15 Ocak 1977
Yaş:
49
İl:
Afyon
Meslek:
Ziraat mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ömer Demirsoy
Hak Geldi Batıl Zail Oldu
Şüphesizki Batıl Zail Olmaya Mahkumdur
SON 10 MESAJI
M 2 Hesabı Nasıl Yapılır ...
Her bir cam için uzunluk ve genişliği Cm cinsinden çarpıp 10.000 bülün m2 cinsinden alanı bulursunuz.
Her bir cam için uzunluk ve genişliği Cm cinsinden çarpıp 10.000 bülün m2 cinsinden alanı bulursunuz.
Aynı Anda 2 Akvaryum Kurmak.
[QUOTE=erkanmazici]
Tüple verilen CO2 ile canlıların ortama saldığı CO2 arasında fark olduğunu mu düşünüyorsunuz? Nereden çıktı bu? CO2 ister tüple verilsin, ister canlı kaynaklı olsun aynı şeydir. CO2'nin yapayı, doğalı olmaz.
Gübre için de aynı şey geçerlidir. "Kimyasal" gübre diye birşey yoktur. Bitkilerin organik atıkların içinden ayrıştırarak kullandığı elementler, kimya bilimi sayesinde tespit edilmiştir. Bu elementler kompakt bir şekilde bitkilere sunuluyor. Burada yanlış olan nedir? Bitkinin organik atıklardan kullandığı elementler ile "yapay" ya da "kimyasal" olarak nitelenen ürünlerin içinden çekerek kullandığı elementler aynıdır. Birisi doğal, diğeri yapay falan değildir. Böyle düşünmek, kimya bilimini yok saymaktır.
Akvaryum, genel olarak doğal bir ortam değildir. Doğa ile mukayese edildiğinde mikro bir ortamda, kendi zevkimiz için bir araya getirdiğimiz canlıların oluşturduğu "şey"e nasıl doğal diyebiliriz? Akvaryum insan egosunun, bencilliğinin yansıması olan yapay bir ortamdır. Bu ortamda canlılara mümkün olduğu kadar az zarar vererek bir tür eğlence yapıyoruz.
Akvaryumda beslediğimiz bitkilere, doğal ortamlarında bulamayacakları kadar fazla CO2, ışık ve gübre vermenin o canlılara bir tür işkence olduğunu iddia etmek gariptir. Bence bitkinin potansiyelini açığa çıkarıyoruz. Batıda bolluk içinde yaşayan insanlara bakınız. Afrika yerlilerinden daha iriyarı, daha gösterişli oluyorlar. Doğal ortamlarından fazla ve bol gıda bulduğunda, insan da doğal ortamından daha iri ve güçlü bir canlı oluyor. Akvaryumda bitkilere yaptığımız şey budur. Hiçbir canlı, büyüyebileceğinden daha fazla büyümez. Bitki bol bulduğu ışık, gıda (gübre) ve CO2 sayesinde, doğal ortamındakinden daha güçlü ve daha güzel oluyor. Bu durum niye kötü olsun?[/QUOTE]
Kimya bilimini yok saymıyoruz zaten kimya var ve kimyasal olarak gübreler üretiliyor organik gübrelerde mevcut ve organeminerallerde mevcut adı üstünde kimyasal zaten doğal sartlarda aynı miktar derişik içinde bulunamıyacak mineralleri kimyasal yollarla bir araya getirip bir birleriyle bağlar yaptırılarak üretilen gübreler. Verim konusuna gelince onda genetik faktör ve çevre etkisi vardır sadece fenotipi sadece çevre diyerek kesdirip atamayız insanların veya canlıların diyelim soğuk atında daha iri cüsselere sahip olabildikleri sıcak bölgelerde ise daha bodur yapılı canlı tiplerinin var olduğu çevresel faktörlerdir ve buna genotipde dahil olduğunda iri yapılı insan tipi veya pigme insan tipi ortaya cıkar elbette beslenmede bir çevresel etmendir ancak tek başına irilik için yeterli değidir. Dışardan co2 veya gübre vermek işkencedir de demedim sadece mutlaka ve mutlaka dengeyi bir tarafa doğru kaydıracaktır bu olumluda olabilir olumsuzda örneğimizde olumsuz yöndeydi bunun dengesini zaten eğer doğayı taklit ediyorsak zamana bırakarak dengenin kendi adına oluşması taraftarıyım dedim.[EDIT]demirsoy,2019-08-15 11:37:44[/EDIT]
[QUOTE=erkanmazici]
Tüple verilen CO2 ile canlıların ortama saldığı CO2 arasında fark olduğunu mu düşünüyorsunuz? Nereden çıktı bu? CO2 ister tüple verilsin, ister canlı kaynaklı olsun aynı şeydir. CO2'nin yapayı, doğalı olmaz.
Gübre için de aynı şey geçerlidir. "Kimyasal" gübre diye birşey yoktur. Bitkilerin organik atıkların içinden ayrıştırarak kullandığı elementler, kimya bilimi sayesinde tespit edilmiştir. Bu elementler kompakt bir şekilde bitkilere sunuluyor. Burada yanlış olan nedir? Bitkinin organik atıklardan kullandığı elementler ile "yapay" ya da "kimyasal" olarak nitelenen ürünlerin içinden çekerek kullandığı elementler aynıdır. Birisi doğal, diğeri yapay falan değildir. Böyle düşünmek, kimya bilimini yok saymaktır.
Akvaryum, genel olarak doğal bir ortam değildir. Doğa ile mukayese edildiğinde mikro bir ortamda, kendi zevkimiz için bir araya getirdiğimiz canlıların oluşturduğu "şey"e nasıl doğal diyebiliriz? Akvaryum insan egosunun, bencilliğinin yansıması olan yapay bir ortamdır. Bu ortamda canlılara mümkün olduğu kadar az zarar vererek bir tür eğlence yapıyoruz.
Akvaryumda beslediğimiz bitkilere, doğal ortamlarında bulamayacakları kadar fazla CO2, ışık ve gübre vermenin o canlılara bir tür işkence olduğunu iddia etmek gariptir. Bence bitkinin potansiyelini açığa çıkarıyoruz. Batıda bolluk içinde yaşayan insanlara bakınız. Afrika yerlilerinden daha iriyarı, daha gösterişli oluyorlar. Doğal ortamlarından fazla ve bol gıda bulduğunda, insan da doğal ortamından daha iri ve güçlü bir canlı oluyor. Akvaryumda bitkilere yaptığımız şey budur. Hiçbir canlı, büyüyebileceğinden daha fazla büyümez. Bitki bol bulduğu ışık, gıda (gübre) ve CO2 sayesinde, doğal ortamındakinden daha güçlü ve daha güzel oluyor. Bu durum niye kötü olsun?[/QUOTE]
Kimya bilimini yok saymıyoruz zaten kimya var ve kimyasal olarak gübreler üretiliyor organik gübrelerde mevcut ve organeminerallerde mevcut adı üstünde kimyasal zaten doğal sartlarda aynı miktar derişik içinde bulunamıyacak mineralleri kimyasal yollarla bir araya getirip bir birleriyle bağlar yaptırılarak üretilen gübreler. Verim konusuna gelince onda genetik faktör ve çevre etkisi vardır sadece fenotipi sadece çevre diyerek kesdirip atamayız insanların veya canlıların diyelim soğuk atında daha iri cüsselere sahip olabildikleri sıcak bölgelerde ise daha bodur yapılı canlı tiplerinin var olduğu çevresel faktörlerdir ve buna genotipde dahil olduğunda iri yapılı insan tipi veya pigme insan tipi ortaya cıkar elbette beslenmede bir çevresel etmendir ancak tek başına irilik için yeterli değidir. Dışardan co2 veya gübre vermek işkencedir de demedim sadece mutlaka ve mutlaka dengeyi bir tarafa doğru kaydıracaktır bu olumluda olabilir olumsuzda örneğimizde olumsuz yöndeydi bunun dengesini zaten eğer doğayı taklit ediyorsak zamana bırakarak dengenin kendi adına oluşması taraftarıyım dedim.[EDIT]demirsoy,2019-08-15 11:37:44[/EDIT]
Aynı Anda 2 Akvaryum Kurmak.
[QUOTE=kdeniz]
Sayın Demirsoy,
Bu konu veya herhangi bir konu hakkında herkes gibi, siz de ben de şahsi fikirlerimizi söyleyebiliriz. Sizinle neyin doğal olup olmadığı hakkında tartışacak da değilim.
Ancak "[U][K]abesle iştigal[/K][/U]" etmek ne demektir... Ne ben sizi tanırım, ne de siz beni, ne ben size boş işlerle uğraşıyorsunuz diyebilirim ne de siz bana... [/QUOTE]
Normal şartlar altında ortamda sadece canlıların ürettikleri kadar bulunması gereken bir mineral yada bileşiğin daha fazla üretim yapmak için dışardan verilmesine doğal denilemez ne kadar dengeli uygulanırsa uygulansın sistemin dengesi mutlaka bozulacaktır en güzeli ise sisteme müdehale etmemektir. O cevap ise en başınca cevap verdiğinizde doğal bir olay dediğiniz içindir elbette ne ben sizi tanırım nede siz beni konuyuda uzatmak istemiyorum görüşüm budur bende paylaştım.
[QUOTE=kdeniz]
Sayın Demirsoy,
Bu konu veya herhangi bir konu hakkında herkes gibi, siz de ben de şahsi fikirlerimizi söyleyebiliriz. Sizinle neyin doğal olup olmadığı hakkında tartışacak da değilim.
Ancak "[U][K]abesle iştigal[/K][/U]" etmek ne demektir... Ne ben sizi tanırım, ne de siz beni, ne ben size boş işlerle uğraşıyorsunuz diyebilirim ne de siz bana... [/QUOTE]
Normal şartlar altında ortamda sadece canlıların ürettikleri kadar bulunması gereken bir mineral yada bileşiğin daha fazla üretim yapmak için dışardan verilmesine doğal denilemez ne kadar dengeli uygulanırsa uygulansın sistemin dengesi mutlaka bozulacaktır en güzeli ise sisteme müdehale etmemektir. O cevap ise en başınca cevap verdiğinizde doğal bir olay dediğiniz içindir elbette ne ben sizi tanırım nede siz beni konuyuda uzatmak istemiyorum görüşüm budur bende paylaştım.
Aynı Anda 2 Akvaryum Kurmak.
[QUOTE=kdeniz]Doğal olmayan nedir anlamadım, gübre, co2 her ikiside doğaldır. Bitkiler bunları ve ışığı habitatlarında normal düzeylerde alırlar ve döngülerine devam ederler.
Akvaryum gibi kapalı sistemlerde ihtiyaçları doğrultusunda bunları takviye etmekten doğal ne olabilir. Önemli olan dengeyi sağlayabilmektir.
Gübreyi, heleki co2 kesmek ateşe benzin dökmek gibidir. Her türlü yosun problemlerinde ilk bakılacak şey co2 miktarıdır, az olduğunda alglere davetiye çıkarırsınız.
İlk müdahale stabil co2 artışı olmalıdır. Co2 seviyesi düşük ise ve aynı şekilde ışık miktarıda düşük ise gübre vermenin bir anlamı kalmaz, bu durumda verilen gübrelerin bitkiler tarafından tüketilmesi yavaşlar ve/veya durur, durduğunda ise sazı diğer aktörler ele alır. Mayalı sistemler de co2 tutturmak zordur.
[/QUOTE]
Hiç bir doğal sistemde ne ortama dışardan co2 nede gübre verilir sadece canlıların ürettiği co2 ve gübre ışıkta güneşten alınan kadardır tüple verilen co2 ve kimyasal gübreye doğal demek abesle iştigaldir sadece bitkileri daha fazla co2 ve gübre ile daha çok çalışmaya teşvik ediyor 1 ayda elde edilecek neticeyi yarıya düşürüyorsunuz sonuçta uyarılmış vede zorlanmış bir verimden bahsediyoruz.
[QUOTE=kdeniz]Doğal olmayan nedir anlamadım, gübre, co2 her ikiside doğaldır. Bitkiler bunları ve ışığı habitatlarında normal düzeylerde alırlar ve döngülerine devam ederler.
Akvaryum gibi kapalı sistemlerde ihtiyaçları doğrultusunda bunları takviye etmekten doğal ne olabilir. Önemli olan dengeyi sağlayabilmektir.
Gübreyi, heleki co2 kesmek ateşe benzin dökmek gibidir. Her türlü yosun problemlerinde ilk bakılacak şey co2 miktarıdır, az olduğunda alglere davetiye çıkarırsınız.
İlk müdahale stabil co2 artışı olmalıdır. Co2 seviyesi düşük ise ve aynı şekilde ışık miktarıda düşük ise gübre vermenin bir anlamı kalmaz, bu durumda verilen gübrelerin bitkiler tarafından tüketilmesi yavaşlar ve/veya durur, durduğunda ise sazı diğer aktörler ele alır. Mayalı sistemler de co2 tutturmak zordur.
[/QUOTE]
Hiç bir doğal sistemde ne ortama dışardan co2 nede gübre verilir sadece canlıların ürettiği co2 ve gübre ışıkta güneşten alınan kadardır tüple verilen co2 ve kimyasal gübreye doğal demek abesle iştigaldir sadece bitkileri daha fazla co2 ve gübre ile daha çok çalışmaya teşvik ediyor 1 ayda elde edilecek neticeyi yarıya düşürüyorsunuz sonuçta uyarılmış vede zorlanmış bir verimden bahsediyoruz.
Corydoras Üretimi Ve Ülkemizdeki Zayıflığı
[QUOTE=Remediless]Yurtdısında ki arkadaslarin elinde suanda,
Djuli, Panda, Sterbai, Black, Orange, Melanistus, Adolfoi, Duplicareus, Habrosus
Pigmaeys, Green brochis, Gold lazer, Melini, Metae, Brevirostris, Similis, Caudimaculatus ve Leucomelus
Mevcutmus.
istediğiniz bir tur olursa fiyat sorabilirim.[/QUOTE]
Size zahmet Brevirostris de sormanız mümkünmü
[QUOTE=Remediless]Yurtdısında ki arkadaslarin elinde suanda,
Djuli, Panda, Sterbai, Black, Orange, Melanistus, Adolfoi, Duplicareus, Habrosus
Pigmaeys, Green brochis, Gold lazer, Melini, Metae, Brevirostris, Similis, Caudimaculatus ve Leucomelus
Mevcutmus.
istediğiniz bir tur olursa fiyat sorabilirim.[/QUOTE]
Size zahmet Brevirostris de sormanız mümkünmü
Corydoras Üretimi Ve Ülkemizdeki Zayıflığı
[QUOTE=K3r3m ]Bana boesemani,schwartzi,weitzmani,tukano,conconlor çok abarttım biliyorum [:)]ama hepsi yurt dışında var Amerika,Almanya'da Çek cumhuriyetinde de çok var Macaristan'da zengin corydoras türleri açısından zaten Güney Amerika seç beğen al [:lol:].[/QUOTE]
Güzel balıklar ama bırak petshopları forumda bile yok :)
[QUOTE=K3r3m ]Bana boesemani,schwartzi,weitzmani,tukano,conconlor çok abarttım biliyorum [:)]ama hepsi yurt dışında var Amerika,Almanya'da Çek cumhuriyetinde de çok var Macaristan'da zengin corydoras türleri açısından zaten Güney Amerika seç beğen al [:lol:].[/QUOTE]
Güzel balıklar ama bırak petshopları forumda bile yok :)
Elma Saylangoz Firar :)
Büyük ihtimalle ama eş bulsada problem çözülmez bu seferde dişi yumurtlamak için dışarda gezecek
Büyük ihtimalle ama eş bulsada problem çözülmez bu seferde dişi yumurtlamak için dışarda gezecek
Elma Saylangoz Firar :)
Salyangoz tekmi başka varmı yanında ?
Salyangoz tekmi başka varmı yanında ?
Diy Mini Pipo Filtre
Elinize sağlık güzel olmuş
Elinize sağlık güzel olmuş
Diy Mini Pipo Filtre
Güzel çalışma olmuş elinize sağlık ama biraz eksik gibime geldi sizinki daha çok filtreden daha ziyade hava taşı gibi olmuş hava çıkışı aynı hat üzerinden yapılmalıydı ve çıkışa yakın kısımda delikler açılıp üstüne sünger yapmalıydınız bu sayade bir negatif basınç oluşturup suyu filtre içine çekmek mümkün olurdu.
Güzel çalışma olmuş elinize sağlık ama biraz eksik gibime geldi sizinki daha çok filtreden daha ziyade hava taşı gibi olmuş hava çıkışı aynı hat üzerinden yapılmalıydı ve çıkışa yakın kısımda delikler açılıp üstüne sünger yapmalıydınız bu sayade bir negatif basınç oluşturup suyu filtre içine çekmek mümkün olurdu.
SON MESAJLAR
- Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
