ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Antarktika
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Ekim 2008 23:43
Son Ziyaret:
14 Nisan 2020 00:36
Toplam Mesaj:
42 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yavuz Hayri KABALCIOĞLU
Doğum Tarihi:
24 Şubat 1971
Yaş:
55
İl:
Gaziantep
Meslek:
Medikalci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Merhaba Arkadaşlar,
Sayın Doğan Bey'in yönlendirmesiyle nihayetinde akvaryuma taktırdığım 4*39 watt 865 kodlu 6500K floresanlarla aydınlatma sağlıyorum tankıma. Yeşil yosun oluşur fakat toplam watt değeriniz 3'te 1 kuralına göre az olduğu için yeşil yosuna ulaşma süreniz uzar sadece dedi kendileri. Umarım geç de olsa ulaşırım. Bu arada tankımın fotoğrafları aşağıdadır:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/190620171946351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/190620171946071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/190620171943401.jpg[/IMG]
Herkese saygılarımla.
Merhaba Arkadaşlar,
Sayın Doğan Bey'in yönlendirmesiyle nihayetinde akvaryuma taktırdığım 4*39 watt 865 kodlu 6500K floresanlarla aydınlatma sağlıyorum tankıma. Yeşil yosun oluşur fakat toplam watt değeriniz 3'te 1 kuralına göre az olduğu için yeşil yosuna ulaşma süreniz uzar sadece dedi kendileri. Umarım geç de olsa ulaşırım. Bu arada tankımın fotoğrafları aşağıdadır:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/190620171946351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/190620171946071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/190620171943401.jpg[/IMG]
Herkese saygılarımla.
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Merhaba Uğur Bey,
Aydınlatma olarak 2*39 watt gücünde toplam 2 adet armatür aldığımdan bahsetmiştim. Bu 2 adet armatürü akvaryumun ortasında bulunan taş kümesine ayarladım. Armatürleri yan yana değil de arka arkaya akvaryumun ortasına hizaladım.
Tank Ölçülerim: 200*60*60 ebatlarında 720 litre hacmindedir. Sizin 3'te 1 oranında watt değerini yakalamanız lazım tespitinize göre 240 watt ışık gücüne ulaşmam lazım. Oysa bende şu anki ışık gücü 2*39 watt + 2*39 watt = 156 watt. Olması gerekenden yaklaşık 240 watt - 156 watt = 84 watt eksik fakat dediğim gibi taş kümesi ortada ve ben de armatürleri ortaya hizaladım. Sanırım bu taş kümesinde yosunlanma için kafi olur. Yine de doğrusunu siz söyleyin. Her daim bu ebat ve güçteki armatürlere tankın boyutundan dolayı 2 adet daha 2*39 watt = 156 watt ilave edebilirim. Hem parasal olarak fazla açılmamak hem de şansımı adım adım denemek için 2 adet toplam 156 watt ile başlamak istedim. Görüşlerinizi yazarsanız memnun olurum. Saygılarımla
Merhaba Uğur Bey,
Aydınlatma olarak 2*39 watt gücünde toplam 2 adet armatür aldığımdan bahsetmiştim. Bu 2 adet armatürü akvaryumun ortasında bulunan taş kümesine ayarladım. Armatürleri yan yana değil de arka arkaya akvaryumun ortasına hizaladım.
Tank Ölçülerim: 200*60*60 ebatlarında 720 litre hacmindedir. Sizin 3'te 1 oranında watt değerini yakalamanız lazım tespitinize göre 240 watt ışık gücüne ulaşmam lazım. Oysa bende şu anki ışık gücü 2*39 watt + 2*39 watt = 156 watt. Olması gerekenden yaklaşık 240 watt - 156 watt = 84 watt eksik fakat dediğim gibi taş kümesi ortada ve ben de armatürleri ortaya hizaladım. Sanırım bu taş kümesinde yosunlanma için kafi olur. Yine de doğrusunu siz söyleyin. Her daim bu ebat ve güçteki armatürlere tankın boyutundan dolayı 2 adet daha 2*39 watt = 156 watt ilave edebilirim. Hem parasal olarak fazla açılmamak hem de şansımı adım adım denemek için 2 adet toplam 156 watt ile başlamak istedim. Görüşlerinizi yazarsanız memnun olurum. Saygılarımla
Kasakalawe Tankım
Umarım beni yanlış anlamadınız. Gözlerimin gördüğünü yazmaya çalıştım. Dediklerinize katılıyorum adaptasyon sonucu renkleri inanıyorum ki oturacaktır.
Yem verirken su yüzeyine doğru yaklaşıyorlar bendekiler ama yeni tank aşamasında yem verirken bırakın aşağıda yemin düşmesini beklemek saklanıyorlardı. Dediğim gibi adapte olunca herşey düzelecektir. Bu arada farklı türleri bir arada besleme tecrübe ve cesaretinizi de tebrik ederim. Her tarafta tek tür tropheus denildiği için ben cesaret edemedim.
Umarım beni yanlış anlamadınız. Gözlerimin gördüğünü yazmaya çalıştım. Dediklerinize katılıyorum adaptasyon sonucu renkleri inanıyorum ki oturacaktır.
Yem verirken su yüzeyine doğru yaklaşıyorlar bendekiler ama yeni tank aşamasında yem verirken bırakın aşağıda yemin düşmesini beklemek saklanıyorlardı. Dediğim gibi adapte olunca herşey düzelecektir. Bu arada farklı türleri bir arada besleme tecrübe ve cesaretinizi de tebrik ederim. Her tarafta tek tür tropheus denildiği için ben cesaret edemedim.
Kasakalawe Tankım
Merhaba Kurter,
Öncelikle sorunuza cevap vereyim. Resimde balıklarınızın formu gayet güzel ama bir miktar renkleri solgun. Bu da bence tamamen ışık, yem ve stresle alakalıdır diye düşünüyorum. Mesela bendeki kasakalawelerin renkleri belirgin değildi ve dolayısıyla solgun görünüyorlardı. Yemlerini değiştirip akvaryuma alıştıktan sonra renkleri oturdu diyebilirim. Sırasıyla şunları yaptım:
1) Yemlerini değiştirdim
2) Akvaryuma daha az müdahale ettim
Bu arada ben de size bir şey soracağım:
Tank ne kadar zamanlık bir kurulum?
Yosunlanma neden elde edemediniz acaba? Bir fikriniz var mı? ( Ben de yosunlanma yapamadım da)
Işıklanmadırmadaki watt ve kelvin değeri nedir?
Merhaba Kurter,
Öncelikle sorunuza cevap vereyim. Resimde balıklarınızın formu gayet güzel ama bir miktar renkleri solgun. Bu da bence tamamen ışık, yem ve stresle alakalıdır diye düşünüyorum. Mesela bendeki kasakalawelerin renkleri belirgin değildi ve dolayısıyla solgun görünüyorlardı. Yemlerini değiştirip akvaryuma alıştıktan sonra renkleri oturdu diyebilirim. Sırasıyla şunları yaptım:
1) Yemlerini değiştirdim
2) Akvaryuma daha az müdahale ettim
Bu arada ben de size bir şey soracağım:
Tank ne kadar zamanlık bir kurulum?
Yosunlanma neden elde edemediniz acaba? Bir fikriniz var mı? ( Ben de yosunlanma yapamadım da)
Işıklanmadırmadaki watt ve kelvin değeri nedir?
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Uğur Bey tekrar merhaba,
Bir armatüre bu kadar para vermek pek mantıklı değil sözünüz beni etkiledi ve haklı olduğunuzu düşünüyorum.
Benim bütçemi düşündüğünüz için de ayrıca teşekkür ederim. Alternatifler ararken iki ürün buldum.
Aşağıda linkini verdiğim ürünler benim akvaryuma uygun mu acaba ? ( 200 cm * 60 cm * 60 cm=Brüt 720 Litre )
Eğer ki uygunsa hangisini tercih etmeliyim? Bunlar 150 cm armatürler. Yoksa 2* 90 cm=180 cm mi tercih etmeliyim? Tabi bu sefer fiyat artıyor.
1.) [URL]http://www.elektrikmalzemeci.com/4x80w-Yuksek-Tavan-Aydinlatma-Armaturu-Philips-Elektronik-Balastli,PR-1098.html[/URL]
2.) [URL]http://www.sanalpazar.com/hopar-armatur-150-cm-t5-80wx4/i-64795440[/URL]
3.)[URL]http://www.toptanelektrikmalzemeleri.net/Urunler/2x80w-T5-Market-Aydinlatma-Armaturu-3492.html#.WBa5K_mg82w[/URL] Bundan 2 adet almalıyım.
Not: Hazır sistem öncelikli tercihim. Nedeni ise malzemesi ve yapacak olan kişiyle uğraşmak o kadar
zor oldu ki günümüzde. Kimse küçük işlere bakmıyor artık eskisi gibi. Bakıyorsa da malzemeden ya çalmaya çalışıyor, eksik bırakıyor bazı şeyleri ya da fiyatı çok söylüyor. Bir de estetik takıntınız varsa benim gibi yapılan işi düzeltmeye çalışırken epey kendinizi hırpalıyorsunuz. Malum işten de anlamıyorsanız vay halinize. Ne bileyim o gitmeler gelmeler telefon açmalar uğraşmalar derken bazen astarı bezinden pahalıya mal oluyor. Amacım size muhalefet olmak değil çünkü siz iyi niyetle benim kesemi düşünüyorsunuz buna şüphe yok. Yine de buna değer ve her şekilde bu iki üründen ( tabii doğruysa linkini eklediğim ürünler )
daha ucuza çıkar siz gidin yaptırın derseniz öyle yapacağım.[EDIT]Antarktika,2016-10-31 05:26:06[/EDIT]
Uğur Bey tekrar merhaba,
Bir armatüre bu kadar para vermek pek mantıklı değil sözünüz beni etkiledi ve haklı olduğunuzu düşünüyorum.
Benim bütçemi düşündüğünüz için de ayrıca teşekkür ederim. Alternatifler ararken iki ürün buldum.
Aşağıda linkini verdiğim ürünler benim akvaryuma uygun mu acaba ? ( 200 cm * 60 cm * 60 cm=Brüt 720 Litre )
Eğer ki uygunsa hangisini tercih etmeliyim? Bunlar 150 cm armatürler. Yoksa 2* 90 cm=180 cm mi tercih etmeliyim? Tabi bu sefer fiyat artıyor.
1.) [URL]http://www.elektrikmalzemeci.com/4x80w-Yuksek-Tavan-Aydinlatma-Armaturu-Philips-Elektronik-Balastli,PR-1098.html[/URL]
2.) [URL]http://www.sanalpazar.com/hopar-armatur-150-cm-t5-80wx4/i-64795440[/URL]
3.)[URL]http://www.toptanelektrikmalzemeleri.net/Urunler/2x80w-T5-Market-Aydinlatma-Armaturu-3492.html#.WBa5K_mg82w[/URL] Bundan 2 adet almalıyım.
Not: Hazır sistem öncelikli tercihim. Nedeni ise malzemesi ve yapacak olan kişiyle uğraşmak o kadar
zor oldu ki günümüzde. Kimse küçük işlere bakmıyor artık eskisi gibi. Bakıyorsa da malzemeden ya çalmaya çalışıyor, eksik bırakıyor bazı şeyleri ya da fiyatı çok söylüyor. Bir de estetik takıntınız varsa benim gibi yapılan işi düzeltmeye çalışırken epey kendinizi hırpalıyorsunuz. Malum işten de anlamıyorsanız vay halinize. Ne bileyim o gitmeler gelmeler telefon açmalar uğraşmalar derken bazen astarı bezinden pahalıya mal oluyor. Amacım size muhalefet olmak değil çünkü siz iyi niyetle benim kesemi düşünüyorsunuz buna şüphe yok. Yine de buna değer ve her şekilde bu iki üründen ( tabii doğruysa linkini eklediğim ürünler )
daha ucuza çıkar siz gidin yaptırın derseniz öyle yapacağım.[EDIT]Antarktika,2016-10-31 05:26:06[/EDIT]
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Uğur Bey,
Biliyorum ki sizi çok yordum ama bizler de sizin gibi üstadlar olmazsa ilerleme kaydedemeyiz.
O yüzden hakkınızı şimdiden helal ediniz.
Elimdeki aplikleri değerlendirebilmek adına bölgesel yosun oluşturmaya bile razı olmuştum.
İnternetin altını üstüne getirdim ama bir türlü uygun ampül bulamadım.
Bu durumda yeni bir armatür ve T5 ( 865 ) floresan satın almak zorunda kalıyorum.
Aşağıdaki kombin uygunsa satın alacağım:
1) Hopar Armatür 180 cm uzunluğunda T5 39 Watt x 12
[URL]http://urun.n11.com/su-ici-lamba/hopar-armatur-180-cm-t5-39wx12-P117357263[/URL]
2) Philips MASTER TL5 HE 39W / 865 Soğuk Beyaz ( 6500 Kelvin ) ve bunun lümen değeri 2900'dür.
[URL]http://www.hepsiburada.com/philips-amp-flore-t5-g5-ho-39w-865-863mm-p-HBV000001909F?magaza=Haksatonline&wt_gl=cpc.nelk.bahce.pla&gclid=COKim5mR8s8CFawp0wodUXoP_Q[/URL]
Saygılarımla
[EDIT]Antarktika,2016-10-31 04:46:26[/EDIT]
Uğur Bey,
Biliyorum ki sizi çok yordum ama bizler de sizin gibi üstadlar olmazsa ilerleme kaydedemeyiz.
O yüzden hakkınızı şimdiden helal ediniz.
Elimdeki aplikleri değerlendirebilmek adına bölgesel yosun oluşturmaya bile razı olmuştum.
İnternetin altını üstüne getirdim ama bir türlü uygun ampül bulamadım.
Bu durumda yeni bir armatür ve T5 ( 865 ) floresan satın almak zorunda kalıyorum.
Aşağıdaki kombin uygunsa satın alacağım:
1) Hopar Armatür 180 cm uzunluğunda T5 39 Watt x 12
[URL]http://urun.n11.com/su-ici-lamba/hopar-armatur-180-cm-t5-39wx12-P117357263[/URL]
2) Philips MASTER TL5 HE 39W / 865 Soğuk Beyaz ( 6500 Kelvin ) ve bunun lümen değeri 2900'dür.
[URL]http://www.hepsiburada.com/philips-amp-flore-t5-g5-ho-39w-865-863mm-p-HBV000001909F?magaza=Haksatonline&wt_gl=cpc.nelk.bahce.pla&gclid=COKim5mR8s8CFawp0wodUXoP_Q[/URL]
Saygılarımla
[EDIT]Antarktika,2016-10-31 04:46:26[/EDIT]
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
1. ve 2. madde önerilerinizi dikkate alacağım.
Zaten ben de Osram Floraset Ampülleri Yurtdışından sipariş etmiştim. Nitekim Türkiye'de bulamamıştım.
Öte yandan sizin başarıya ulaştığınız 6500 Kelvin değerli halojen lambaları hangi marka ve modeldi acaba?
Öte yandan araştırmalarım sonucu bulduğum 2 ampül modeli var. İnceleyip bana görüşünüzü aktarabilir misiniz?
1.[URL]http://www.hepsiburada.com/cata-80w-kompakt-kivrik-tasarruflu-ampul-865-beyaz-8000-saat-ct-1145-p-HBV000001902M[/URL]
2.[URL]http://www.lighting.philips.com/main/prof/lamps/compact-fluorescent-integrated/energy-saver-twister-shape/tornado/929676004503_EU/product[/URL]
[EDIT]Antarktika,2016-10-24 16:16:37[/EDIT]
1. ve 2. madde önerilerinizi dikkate alacağım.
Zaten ben de Osram Floraset Ampülleri Yurtdışından sipariş etmiştim. Nitekim Türkiye'de bulamamıştım.
Öte yandan sizin başarıya ulaştığınız 6500 Kelvin değerli halojen lambaları hangi marka ve modeldi acaba?
Öte yandan araştırmalarım sonucu bulduğum 2 ampül modeli var. İnceleyip bana görüşünüzü aktarabilir misiniz?
1.[URL]http://www.hepsiburada.com/cata-80w-kompakt-kivrik-tasarruflu-ampul-865-beyaz-8000-saat-ct-1145-p-HBV000001902M[/URL]
2.[URL]http://www.lighting.philips.com/main/prof/lamps/compact-fluorescent-integrated/energy-saver-twister-shape/tornado/929676004503_EU/product[/URL]
[EDIT]Antarktika,2016-10-24 16:16:37[/EDIT]
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Uğur Kardeşim bendeki Osram Ampüller 3500 Kelvin 3000 Lümen'dir.
Sonrasında ise yosun oluşturamayınca Osram ampülleri çıkardım ve yerine tasarruflu 3*8 watt ampüller taktım. Merak edip Kelvin değerine bakınca ise ne göreyim 3*8 watt ampüllerim 6500 Kelvin imiş. Ama her ne kadar 6500 Kelvin de olsa şu an ki tasarruflu ampüller hiçbir işe yaramaz diye düşünüyorum çünkü 720 Litreye toplamda 24 watt hiçbir şey ifade etmez. Yani hiç takma daha iyi diye düşünüyorum. Şimdi ise tavsiyenize uyup 3*80 watt 865 kodlu 6500 Kelvin değerine sahip ampüller bulup takacağım. Ampül dememin de sebebi belki fotoda farketmişsiniz hazır E27 duylu Osram Apliklerim var tekli 3 adet onları değerlendireyim diyorum. Yani aynı değerde floresan yerine ampül ( istenilen değerleri karşılayan ) takacağım. Bu denemede başarısız olursa floresan tip dediğinizi alacağım. Amacım zamanında çok para verip aldığım Osram Aplikler ( Her bir tanesi 80 Avro ) çöpe gitmesin ve olayı ampül değiştirerek halledeyim diyorum. Aksi durumda armatür almam lazım floresanlar için ki bu da yeniden maliyet oluşturacak ve mevcut aplikleri atıl duruma getirecek. Umarım tekli ampüllerle floresandaki verimi alabilirim. Çünkü daha fazla masraf beni yoracak. Tekli ampül bölgesel yosunlandırma yapsa dahi razıyım yeter ki yapsın ve şu güzelim yeşil yosun olayını bir göreyim. Eğer görürsem floresan için armatür masrafını yapmayı göze alırım o heyecanla.
Uğur Kardeşim bendeki Osram Ampüller 3500 Kelvin 3000 Lümen'dir.
Sonrasında ise yosun oluşturamayınca Osram ampülleri çıkardım ve yerine tasarruflu 3*8 watt ampüller taktım. Merak edip Kelvin değerine bakınca ise ne göreyim 3*8 watt ampüllerim 6500 Kelvin imiş. Ama her ne kadar 6500 Kelvin de olsa şu an ki tasarruflu ampüller hiçbir işe yaramaz diye düşünüyorum çünkü 720 Litreye toplamda 24 watt hiçbir şey ifade etmez. Yani hiç takma daha iyi diye düşünüyorum. Şimdi ise tavsiyenize uyup 3*80 watt 865 kodlu 6500 Kelvin değerine sahip ampüller bulup takacağım. Ampül dememin de sebebi belki fotoda farketmişsiniz hazır E27 duylu Osram Apliklerim var tekli 3 adet onları değerlendireyim diyorum. Yani aynı değerde floresan yerine ampül ( istenilen değerleri karşılayan ) takacağım. Bu denemede başarısız olursa floresan tip dediğinizi alacağım. Amacım zamanında çok para verip aldığım Osram Aplikler ( Her bir tanesi 80 Avro ) çöpe gitmesin ve olayı ampül değiştirerek halledeyim diyorum. Aksi durumda armatür almam lazım floresanlar için ki bu da yeniden maliyet oluşturacak ve mevcut aplikleri atıl duruma getirecek. Umarım tekli ampüllerle floresandaki verimi alabilirim. Çünkü daha fazla masraf beni yoracak. Tekli ampül bölgesel yosunlandırma yapsa dahi razıyım yeter ki yapsın ve şu güzelim yeşil yosun olayını bir göreyim. Eğer görürsem floresan için armatür masrafını yapmayı göze alırım o heyecanla.
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Uğur Bey,
Bendeki Osram Floraset ampüllerle ( 3*80 watt ) hiç mi hiç yeşil yosun oluşmadı. Diatom boyutunda kaldı.
Size bir de şunu sormak isterim:
Peki diyelim ki 1/3 oranında ( bendeki brüt 720 litrelik tank ise 240 watt ) 6500 Kelvin ( 865 ) ışık gücü ayarladık. Bu durumda lümen aralığı kaç olmak zorundadır?
En ideal lümen aralığı nedir?
Lümenin fazlası veya eksiği bizi sıkıntıya sokar mı?
Bir de bana 6 adet 145 cm'lik floresanlar var yanılmıyorsam demişsiniz. Bu konuda bana nokta atışı şu floresan uygundur diye bir link yollayabilir misiniz ( umarım sizi sıkıntıya sokmam ). Bana katkısı çok olur.
Uğur Bey,
Bendeki Osram Floraset ampüllerle ( 3*80 watt ) hiç mi hiç yeşil yosun oluşmadı. Diatom boyutunda kaldı.
Size bir de şunu sormak isterim:
Peki diyelim ki 1/3 oranında ( bendeki brüt 720 litrelik tank ise 240 watt ) 6500 Kelvin ( 865 ) ışık gücü ayarladık. Bu durumda lümen aralığı kaç olmak zorundadır?
En ideal lümen aralığı nedir?
Lümenin fazlası veya eksiği bizi sıkıntıya sokar mı?
Bir de bana 6 adet 145 cm'lik floresanlar var yanılmıyorsam demişsiniz. Bu konuda bana nokta atışı şu floresan uygundur diye bir link yollayabilir misiniz ( umarım sizi sıkıntıya sokmam ). Bana katkısı çok olur.
Tropheus Biyotopu Kuracaklara Işıklandırma Rehberi
Uğur Kardeşim dün özel mesaj atmıştım ve bana makaleleri okuyun demiştiniz. Ben de öyle yaptım ama yine de işin içinden çıkamadım. Ki yıllardan beri bu forumda ve yabancı forumlarda okuyorum. Yosun olayını bir türlü gerçekleştiremedim 10 yıldır. Bendeki akvaryum 200*60*60= 720 Litre Brüt Işıklandırma olarak 3 adet 80 watt Osram HQL-R DE LUXE kullandım fakat yine olmadı neden acaba?
Bu Ampüller tamamen Akvaryum / Salon Bitkisi ve Teraryum içindir. Nitekim Osram Floraset diye geçiyor.
Ampül bilgileri şunlardır: 3000 Lümen / 3400 Kelvin / 80 Watt
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/211020162253221.jpg[/IMG]
Şimdi bu ampülü birkaç yabancı çiklit sitesinde görüp satın almıştım 5-6 yıl önce ama yosun yetiştiremedim. Buradaki tek fark şu siz yosun yetiştirebiliyorsunuz ama ben yetiştiremiyorum. Bir de sizin önerdiğiniz Kelvin değeri 6500'dür bendekiler ise 3400 Kelvindir. Tek sebep bu olabilir mi? Eğer bu ise sizin bahsettiğiniz kelvin değerinde ampül alırım. Sorun değil yeter ki siz beni aydınlatın.
Bu da akvaryumumla ilgili fotograflar:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/211020162305571.jpg[/IMG]
Taban malzemesi: Ortalama 7 - 10 cm kalınlığında aragonit kum.
Filtre: 1 adet basit İç filtre ( Daha önce 2 adet Fluval 406 vardı ama temizlik zahmetinden çıkarttım )
Dekor: Doğadan topladığım nispeten az sertlikte kaya parçaları
Balıklar: İlk önce 5 Erkek 15 Dişi F0 Kasakalawe. Sonra bunlardan yaklaşık 10 tanesi öldü. Kalan bu 10 taneden de şu an yaklaşık 50 balıklık bir kolonim oldu üreyerek.
Fotograflar telefonla çektiğim için çok sağlam çıkmadı ama dilerseniz profesyonel bir makinayla çekim yapabilirim gerek foto gerekse video. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Soracağınız her türlü soruyu bekliyorum. Ayrıca kahverengi yosun fazla fazla var cam ve kayalarda. Ön camı sildiğim için gözükmemiş olabilir.
Su olarak da direkt kuyu suyu kullanıyorum.
[EDIT]Antarktika,2016-10-21 23:42:25[/EDIT]
Uğur Kardeşim dün özel mesaj atmıştım ve bana makaleleri okuyun demiştiniz. Ben de öyle yaptım ama yine de işin içinden çıkamadım. Ki yıllardan beri bu forumda ve yabancı forumlarda okuyorum. Yosun olayını bir türlü gerçekleştiremedim 10 yıldır. Bendeki akvaryum 200*60*60= 720 Litre Brüt Işıklandırma olarak 3 adet 80 watt Osram HQL-R DE LUXE kullandım fakat yine olmadı neden acaba?
Bu Ampüller tamamen Akvaryum / Salon Bitkisi ve Teraryum içindir. Nitekim Osram Floraset diye geçiyor.
Ampül bilgileri şunlardır: 3000 Lümen / 3400 Kelvin / 80 Watt
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/211020162253221.jpg[/IMG]
Şimdi bu ampülü birkaç yabancı çiklit sitesinde görüp satın almıştım 5-6 yıl önce ama yosun yetiştiremedim. Buradaki tek fark şu siz yosun yetiştirebiliyorsunuz ama ben yetiştiremiyorum. Bir de sizin önerdiğiniz Kelvin değeri 6500'dür bendekiler ise 3400 Kelvindir. Tek sebep bu olabilir mi? Eğer bu ise sizin bahsettiğiniz kelvin değerinde ampül alırım. Sorun değil yeter ki siz beni aydınlatın.
Bu da akvaryumumla ilgili fotograflar:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/59059/211020162305571.jpg[/IMG]
Taban malzemesi: Ortalama 7 - 10 cm kalınlığında aragonit kum.
Filtre: 1 adet basit İç filtre ( Daha önce 2 adet Fluval 406 vardı ama temizlik zahmetinden çıkarttım )
Dekor: Doğadan topladığım nispeten az sertlikte kaya parçaları
Balıklar: İlk önce 5 Erkek 15 Dişi F0 Kasakalawe. Sonra bunlardan yaklaşık 10 tanesi öldü. Kalan bu 10 taneden de şu an yaklaşık 50 balıklık bir kolonim oldu üreyerek.
Fotograflar telefonla çektiğim için çok sağlam çıkmadı ama dilerseniz profesyonel bir makinayla çekim yapabilirim gerek foto gerekse video. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Soracağınız her türlü soruyu bekliyorum. Ayrıca kahverengi yosun fazla fazla var cam ve kayalarda. Ön camı sildiğim için gözükmemiş olabilir.
Su olarak da direkt kuyu suyu kullanıyorum.
[EDIT]Antarktika,2016-10-21 23:42:25[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Tata, 20:55
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
KSK lee,
dınay,
Ozzgur,
pusathan01,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Ehtiyar,
0rnn,
MerterKorkmaz,
dream07,
ozan_1903,
Koksal Gurkan,
Joec,
Ertug22,
Kınayu,
altuntasseref,
melektrikci,
Sungurr,
darknessmania,
osmandbnl,
DABARAKATO,
avukathasan06,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
macagil,
darkaura,
FurkanYnk,
Hakan034,
Hidro Dinamik,
yeekim,
mehaniches_jqpi,
gokalp674,
sorbiek,
Umutoty,
Tatar10,
Tata,
Kturan06,
EfeC,
iLeDiC,
Pyblichnaya kadastro,
Silvermosso,
SuperSport,
eksisekiz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
