ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Omer1881
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Haziran 2026 10:12
Son Ziyaret:
Dün 15:24
Toplam Mesaj:
4 [2.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
4 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Ömer KRC
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Çankiri
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

ÖK

SON 4 MESAJI

50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.
Birde akvaryumdaki elodea spices üzerinde ilk aldığım gün şeffaf jöle kıvamında bi oluşum vardı o yaprağı kopartıp atmıştım. Dün bir tanesinin üzerinde yaprak ve gövde birleşim noktasında yaprak sürgünü şeklinde sert şeffaf bi yapı içerisinde 4-5 adet tohum yada yumurta benzeri bişey farkettim kopartıp attım bu salyangoz yumurtasımı bitki tohumumu bilemedim yeni sürgün değil ama
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260901541.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260901551.jpg[/IMG]

Birde arkadaşlar akvaryum ön cam birleşim noktası 45 derece açılı birleşim yukarıdan aşağıya S şeklinde bir gölgelenme var hava kabarcığı değil ama bu leke nedir hava kabarcığına sonradan silikon basılıp düzeltilmiş gibi geldi bana sorun teşkil edermi bu 50x30x30 6mm cam 45 derece birleşimli ultraclear cam kayıt kuşak yok aldığım yere sordum mevsimsel olbiliyor iz dedi doldurun sorun olmaz dedi 24 saat tuzlu su doldurup beklettim kaçırma sızdırma olmadı sağ ön bileşim nokta orta kıısm hizasında
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260905451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260905451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/284035/260620260906301.jpg[/IMG][EDIT]Omer1881,2026-06-26 09:08:12[/EDIT]
50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.
[QUOTE=Cyber_Scout]Sonuçta balıkların büyümelerini istemiyormusunuz?
Şelale filtre ile diskus akvaryum suyunu istediğiniz kalitede tutmanız zor olacak.[/QUOTE]
Haklısınız bir süre sonra sorun çıkartacaktır belki ilerde discus için gerekli şartları sağlayan bir tank kurarım teşekkürler.
50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.
Hocam Teşekkürler cevabınız için. Eskilerden beri bir discus merağı var ev şartları ve kişisel kaygılardan dolayı büyük bir akvaryum kurmadım. Bakım konusunda gerekli özen gösterilirse su değişimi vb. gerekli herşey yapılırsa yinede bu tankta sorun çıkma olasılığı nedir merak ettiğim husu bu açıkcası yoksa tetrada keyif veriyor. Hali hazırdaki filtre ile kaliteli filtre içi malzeme kullanmak kurtarırmı 2 minik discus için çünkü buhar camını şelale filtreye göre yaptırdım onu kullanacam sonraki dönemde[QUOTE=Cyber_Scout]Esneme normal, sorun olmaz.
Diskus 45lt hem de 2 adet ?
Filtrasyonu için kullanacağınız filtre kritik olacak.
Küçük boy da alsanız büyüyecekler ve biraz küçük kalacak akvaryum..[/QUOTE][EDIT]Omer1881,2026-06-25 11:40:45[/EDIT]
50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler.
Arkadaşlar yaklaşık 20 yıl aradan sonra bir yakınımdan hediye gelen Beta ile tekrardan akvaryum hobisine başlamaktan kendimi alamadım. Beta' yı fanustan kurtarmak amacı ile 10-12 litrelik 6mm camdan kendim bir akvaryum yaptım sonrasında öyle böyle derken yapığım beta akvaryumuna beta eklemedim. Yerel bir üreticiden 2 adet tül panda çöpçü temin ettim, pet shoptan 3 adet zebra danilo, 7 adette transgenetik tetra alıp koydum Betaya 10LT bir beta kabı temin ettim.

10 Litrelik akvaryumda (Balıkları eklemeden 10 litre hazır suya7 gün seachem stably ve bakteri feeder kullanıldı)
2 tül panda
3 zebra danilo
7 transgenetic tetra
4 kök Elodea Species (1 ayda baya bir gelişim gösterdiler 4-5 cm uzadılar şuan 30 CM civarı boyları)
1 Kök Anubias Barteri Var Nana Dark Moon
2cm sarı silis kum
Fluval AC20 şelale filtre (en altta mavi sünger filtre üzerinde lav kırığı ve fluval seramik en üstte sera yeşil elyaf var)
Küçük Sobo pipo filtre
Kapakta Beyaz led mevcut

Balık yükü aşırı yüksek olsada 2 aydır haftada 1-2 kez 3 te 1 su değişimi ile 10 LT akvaryumu stabil tuttum gibi koku ölüm herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. Geçen hafta Ankara' ya yolum düştü bilindik bir imalatçıdan 6mm cam 50x30x30 45 derece birleşimli Ultra Clear bir akvaryum aldım dün deneme amaçlı tuzlu su doldurdum kayıt kuşak yok akvaryumda merkez ön tarafta 1 mm bir esneme meydana geldi gözle görülmesede suyu doldurmadan ön arka cam arasını merkezden ölçtüğüm için farkettim bu durum normalmidir. Bu ölçüde bir akvaryuma kayıt kuşak atmak gereklimidir.
Yaklaşık 15 gündür ağzı açık beklettiğim 10 adet 5 er litrelik musluk sularına akvaryumu aldığımda aldığım sera aquatan dan 25 er damla damlattım 10 litrelik akvaryumu ve içindeki balıkları bu 45 LT akvaryuma aktarıcam.

Yeni kurulacak akvaryum için tavsiye ve önerisi olan dönüş yaparsa sevinirim Birde bu ölçüde bir akvaryumda ufak boy 1 çift discus bakılabilirmi. Teşekkürler.
[EDIT]Omer1881,2026-06-25 10:54:38[/EDIT]

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.