ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
hakanmorcicek
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
32
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Mart 2026 21:27
Son Ziyaret:
6 Saat 11 Dakika önce
Toplam Mesaj:
22 [0.21 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
20 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
hakan morçiçek
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Araştırma Görevlisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
HM
SON 10 MESAJI
80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200
Merhaba. Dediğiniz gibi ezbere konuşmuş. Gayet yeterli olur 200 modeli
Merhaba. Dediğiniz gibi ezbere konuşmuş. Gayet yeterli olur 200 modeli
Vatozumun Türü Nedir?
Sayın üyeler, merhaba. Cüce vatoz diye aldığım bir vatozum var. Gemini leopar vatoz olduğunu söylüyor ama emin olamadım ve size danışmaya karar verdim. Fotoğrafları ekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/040620261936291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/040620261936531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/040620261937161.jpg[/IMG]
Sayın üyeler, merhaba. Cüce vatoz diye aldığım bir vatozum var. Gemini leopar vatoz olduğunu söylüyor ama emin olamadım ve size danışmaya karar verdim. Fotoğrafları ekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/040620261936291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/040620261936531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/040620261937161.jpg[/IMG]
Gül Bitkim Neden Soluyor?
Faik Bey, suyu soğutmak mümkün. İhtiyacınız olan bir tane 12 cm bilgisayar kasa fanı, 1 tane w1209 termostat ve 1 tane 12v 2 amper dc adaptör. Toplam maliyet 500 tl. Fan suyun daha hızlı buharlaşmasını sağlayarak suyu soğutur. Akvaryumunuz küçük zaten. Kesin soğuma sağlar ancak ne kadar sağlar onu deneyip görmek lazım. Bence değerlendirin bu seçeneği
Faik Bey, suyu soğutmak mümkün. İhtiyacınız olan bir tane 12 cm bilgisayar kasa fanı, 1 tane w1209 termostat ve 1 tane 12v 2 amper dc adaptör. Toplam maliyet 500 tl. Fan suyun daha hızlı buharlaşmasını sağlayarak suyu soğutur. Akvaryumunuz küçük zaten. Kesin soğuma sağlar ancak ne kadar sağlar onu deneyip görmek lazım. Bence değerlendirin bu seçeneği
Kurban Bayramımız Kutlu Olsun! - Akvaryum Ailesi
Sayın üyeler, bayramınızı kutlarım. Sevdiklerinizle nice bayramlara
Sayın üyeler, bayramınızı kutlarım. Sevdiklerinizle nice bayramlara
Balık Aşılama Hakkında
Hortumun ucuna düğüm atabilirsiniz. Aşırı sıkarsanız su akmayacaktır ancak biraz gevşeterek damlamasını sağlayabilirsiniz
Hortumun ucuna düğüm atabilirsiniz. Aşırı sıkarsanız su akmayacaktır ancak biraz gevşeterek damlamasını sağlayabilirsiniz
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/240520261001271.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/240520261001271.jpg[/IMG]
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/220520261954411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/220520261955161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/220520261954411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/220520261955161.jpg[/IMG]
Led Armatür Yapımı
Ata Bey merhaba. Ben de benzer bir projeye girişiryorum. Tecrübelerinizi paylaşmanızı bekliyor olacağım.
Ata Bey merhaba. Ben de benzer bir projeye girişiryorum. Tecrübelerinizi paylaşmanızı bekliyor olacağım.
Aydınlatma Konusunda Fikir Danışmak İstiyorum
[QUOTE=gattar5050]Akvaryumun genel bir fotosu var mı ? Taban da hangi kumu kullandınız. Marsilea neyse ama subulata halojen ampul altında bile yetişiyor çok yüksek bir ışık ihtiyacı yok. Adaptasyon yada taban kurulumu hatalı olabilir mi ? [/QUOTE]
Tabanda lav kırığı ve üzerinde hagen kumu var. Belirli aralıklarla kapsül gübre de kullandım. Yüklediğim fotoğraflarda subulatalar uzaktan iyi gibi görünebilir ancak bir çoğunda yapraklar öldü gitti. Akşam yakından çekip fotosunu paylaşırım. Daha net görebilirsiniz
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113021.jpg[/IMG]
[QUOTE=TonyMcLegend]
Genelde litre başına 40-60 lümen yüksek bir aydınlatma sağlar, sizin tank hesabına göre 13600 lümen yeterli hatta fazla bile. Yüksek aydınlatma için 7500 lümen iyi gibi, ancak bu işin çok detaylı fiziksel hesaplamarlı var, normal bir kullanıcı olarak bu detaylere erişmek azcık zor. Zemin bitkileri genelde yavaş gelişir çünkü diğer bitkiler onların üzerine gelen ışığı kapatır, direkt ışığa erişimleri olsa bile su derinliği etki eder.
Sagittaria Sub. için bu sitede olan gereksinimleri karşılıyor mu akvaryumunuz? Çok fazla, farklı gereksinimleri var her şeyin.
[URL]https://en.aqua-fish.net/plants/sagittaria-subulata[/URL][/QUOTE]
Zemin bitkilerini akvaryumun ön tarafına ekip diğer bitkileri arka ve orta taraflarda ektim aslında bu sayede zemin bitkilerinin ışık almasını amaçladım. Akvaryumun fotoğrafını ekledim, oradan görebilirsiniz. Gereksinimler konusuna gelince yalnızca sıcaklık değerini ölçüyorum. Su 25 derece. Ph veya GH gibi değerleri bilmiyorum.
36 wattlık power led armatür yapmayı düşüyorum. . 60 derece mercekle ışık zemine rahat ulaşır bence. hesaplamama göre 2700-2800 lümen gibi bir değere sahip olacak. Bu konuda bir tavsiyeniz var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113011.jpg[/IMG]
[QUOTE=gattar5050]Akvaryumun genel bir fotosu var mı ? Taban da hangi kumu kullandınız. Marsilea neyse ama subulata halojen ampul altında bile yetişiyor çok yüksek bir ışık ihtiyacı yok. Adaptasyon yada taban kurulumu hatalı olabilir mi ? [/QUOTE]
Tabanda lav kırığı ve üzerinde hagen kumu var. Belirli aralıklarla kapsül gübre de kullandım. Yüklediğim fotoğraflarda subulatalar uzaktan iyi gibi görünebilir ancak bir çoğunda yapraklar öldü gitti. Akşam yakından çekip fotosunu paylaşırım. Daha net görebilirsiniz
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113021.jpg[/IMG]
[QUOTE=TonyMcLegend]
Genelde litre başına 40-60 lümen yüksek bir aydınlatma sağlar, sizin tank hesabına göre 13600 lümen yeterli hatta fazla bile. Yüksek aydınlatma için 7500 lümen iyi gibi, ancak bu işin çok detaylı fiziksel hesaplamarlı var, normal bir kullanıcı olarak bu detaylere erişmek azcık zor. Zemin bitkileri genelde yavaş gelişir çünkü diğer bitkiler onların üzerine gelen ışığı kapatır, direkt ışığa erişimleri olsa bile su derinliği etki eder.
Sagittaria Sub. için bu sitede olan gereksinimleri karşılıyor mu akvaryumunuz? Çok fazla, farklı gereksinimleri var her şeyin.
[URL]https://en.aqua-fish.net/plants/sagittaria-subulata[/URL][/QUOTE]
Zemin bitkilerini akvaryumun ön tarafına ekip diğer bitkileri arka ve orta taraflarda ektim aslında bu sayede zemin bitkilerinin ışık almasını amaçladım. Akvaryumun fotoğrafını ekledim, oradan görebilirsiniz. Gereksinimler konusuna gelince yalnızca sıcaklık değerini ölçüyorum. Su 25 derece. Ph veya GH gibi değerleri bilmiyorum.
36 wattlık power led armatür yapmayı düşüyorum. . 60 derece mercekle ışık zemine rahat ulaşır bence. hesaplamama göre 2700-2800 lümen gibi bir değere sahip olacak. Bu konuda bir tavsiyeniz var mı?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/275876/130520261113011.jpg[/IMG]
Aydınlatma Konusunda Fikir Danışmak İstiyorum
Sayın üyeler merhaba.
80 cm genişliğinde, 45 cm yüksekliğinde ve 35 cm derinliğinde bitkili bir akvaryumum var. Limnophila sessiliflora, çınar, gül ve elodea gibi bitkiler gayet hızlı bir şekilde büyüyorlar ve fotonsentez yaptıklarını da gözlemliyorum. Burada bir sıkıntı yok ancak marsilea minuta ve sagittaria subulata zemin bitkileri istediğim hızda büyümüyorlar hatta Sagittaria Subulata'lar ölmeye başladı. Bu zemin bitkilerini mart ayının başında ekmiştim. Kapsül gübre de kullanıyorum ancak dediğim gibi zemin bitkilerinden istediğim verimi alamadım. Tüp ile co2 veriyorum. DIY sıvı gübrelerden kullanıyorum. Sorunun aydınlatmada olduğunu düşünüyorum. Shark marka aydınlatmam var. 3465 lümen ve 40 watt olduğunu söylediler. Sorunun aydınlatmada olduğunu düşünüp Armatürk 2070H armatür almaya meylettim. Bu armatür 84 watt ve 13600 lümene sahip.
Dolayısıyla sormak istediğim iki soru şu:
1) Diğer bitkiler çok iyi gelişirken zemin bitkilerinin çok daha yavaş gelişmesi ve hatta Sagittaria Subulata'ların ölmesinin nedeni aydınlatma mı sizce? Akvaryum nispeten yüksek olduğu için ışık zemine ulaşmıyor diye düşünüyorum, sizce doğru mu?
2) Eğer sorun aydınlatmada ise bahsettiğim 84 watt ve 13600 lümen değer sahip armatürk marka aydınlatma zemin bitkilerinin gelişmesi için yeterli olur mu? Şimdiden teşekkürler.
Saygılarımla,
Hakan Morçiçek
Sayın üyeler merhaba.
80 cm genişliğinde, 45 cm yüksekliğinde ve 35 cm derinliğinde bitkili bir akvaryumum var. Limnophila sessiliflora, çınar, gül ve elodea gibi bitkiler gayet hızlı bir şekilde büyüyorlar ve fotonsentez yaptıklarını da gözlemliyorum. Burada bir sıkıntı yok ancak marsilea minuta ve sagittaria subulata zemin bitkileri istediğim hızda büyümüyorlar hatta Sagittaria Subulata'lar ölmeye başladı. Bu zemin bitkilerini mart ayının başında ekmiştim. Kapsül gübre de kullanıyorum ancak dediğim gibi zemin bitkilerinden istediğim verimi alamadım. Tüp ile co2 veriyorum. DIY sıvı gübrelerden kullanıyorum. Sorunun aydınlatmada olduğunu düşünüyorum. Shark marka aydınlatmam var. 3465 lümen ve 40 watt olduğunu söylediler. Sorunun aydınlatmada olduğunu düşünüp Armatürk 2070H armatür almaya meylettim. Bu armatür 84 watt ve 13600 lümene sahip.
Dolayısıyla sormak istediğim iki soru şu:
1) Diğer bitkiler çok iyi gelişirken zemin bitkilerinin çok daha yavaş gelişmesi ve hatta Sagittaria Subulata'ların ölmesinin nedeni aydınlatma mı sizce? Akvaryum nispeten yüksek olduğu için ışık zemine ulaşmıyor diye düşünüyorum, sizce doğru mu?
2) Eğer sorun aydınlatmada ise bahsettiğim 84 watt ve 13600 lümen değer sahip armatürk marka aydınlatma zemin bitkilerinin gelişmesi için yeterli olur mu? Şimdiden teşekkürler.
Saygılarımla,
Hakan Morçiçek
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
