ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
EmiirKaan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
48
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Ekim 2025 19:55
Son Ziyaret:
2 Saat 54 Dakika önce
Toplam Mesaj:
115 [0.43 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
95 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Emirhan Yüzügüldük
Doğum Tarihi:
23 Eylül 2004
Yaş:
21
İl:
Ankara
Meslek:
Lisans öğrencisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Emirhan Yüzügüldük

SON 10 MESAJI

Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım
Hocam, at gözlüğüyle alakası yok keza ben kendi fikrimi söyledim ve daha tecrübeli arkadaşlar öneride bulunabilir, onlara bak dedim. Siz de benden çok çok daha tecrübelisiniz, önerilerinize saygı duyuyorum ama katılmıyorum. Sizin de önerdiğiniz türlerin içerisinde 7-8 cm'ye kadar büyüyebilen türler var neredeyse akvaryumun eni kadar. Bu canlılar bu hacimde hayatta kalabilecek seviyede canlı kalacaklar diye bu kadar ısrar etmenin bir anlamı var mı bilmiyorum.
Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım
[QUOTE=m170]

Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim öncelikle, yakşalık 15 yıl kadar önce 500lt hacimli bir akvaryumda tek başına bitane astronot beslemiştim. Bu kadar küçük akvaryumda petshop sahibinin bana 15 tane tetra beslersin tavsiyesi bana da pazarlama taktiği olarak gelmişti. Fakat betta beslemek istemem hocam tek başına japon beslemek tercihimdir. Aşağılamak için söylemiyorum ama betta çok sevdiğim bir tür değil.[/QUOTE]

Hocam, ben de aşağılamak için söylemiyorum ama bu hacimde bir tane Japon balığı bile mümkün değil. Akvaryumunuz gerçekten çok küçük. Ya tek başına bir betta ya da karides akvaryumu gibi bir kurulum yapabilirsiniz. Başka önerisi olan tecrübeli arkadaşlar da tavsiyede bulunabilir.[EDIT]EmiirKaan,2026-06-25 02:07:48[/EDIT]
40x40x40 Akvaryum Led Önerisi
[QUOTE=Ancalagon]Herkese iyi günler 40x40x40'lık bir akvaryum kurmak istiyorum co2 siz bir akvaryum olacak. Akvaryumda Marsilea Hirsuta , chiristmas moss ve anubias bakacağım . Christmas mossla bir tane kök alıp ağaç şekli vermek istiyorum tabanda siyah kum ve lav kırığı kullanmayı düşünüyorum bitki toprağı kullansam mı bilemedim. İçine halfmoon betta , salyangoz ve çöpçü atmak istiyorum(çöpçü için öneri varsa yazabilirsiniz). Bu akvaryumda nasıl bir led kullanmalıyım bütçem en fazla 3.000 tl olur led için. Ayrıca sıvı gübre kullanmalı mıyım, kullanırsam hangi sıvı gübreleri kullanmalıyım? Cevap verirseniz memnun olurum.[/QUOTE]

İyi günler. Ben kendi akvaryumumda forumda nicki emreemin olan Fındık Petshop Yusuf abiye powerled armatür yaptırmıştım gayet memnunum. Geçenlerde yeni 40x40x40 lowtech kurulumum içinde fiyat almıştım 2400 dü 1-2 ay falan oluyor fiyat alalı. Ben şuanki akvaryumumda lav kırığı üstüne hagen kullanıp 6 ayda 1 falan kök gübre ekliyorum. Sıvı gübre olarakta reeflowers ın tam gübre setini kullanıyorum 6-7 tane falan var ama sadece makro ve mikro gübresşni alıp kullananda var. Emreemin abininde kendi sıvı gübre seti vardı ben alıp kullanmadım ama sorabilirsin.
Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım
Hocam, akvaryumunuz çok küçük. Normal vatoz için çok yetersiz, cüce vatoz için bile küçük, hatta tetraların her türü için de küçük. Filtre seçiminiz de yanlış. Bence küçük bir adet şelale filtre alıp tek başına güzel bir betta ekleyin. Hoş bir betta akvaryumu olur.
Akvaryumumda Hydra Mı Var?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268116/210620261326181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268116/210620261326201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268116/210620261326221.jpg[/IMG]

3 haftalık low tech bitkili kurulumunun camında böyle şeyler fark ettim. Aldığım bitkileriden adi salyangoz çıktığı için 4 adet katil salyangoz eklemiştim onun dışında canlı yok. Bu görseldekiler hydra mı? Eğer öyleyse ne yapmalıyım?Teşekkürler[EDIT]EmiirKaan,2026-06-21 19:40:33[/EDIT]
Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri
[QUOTE=Kemal eyilik]Merhaba akvaryumda bilemediğim bir durum var aniden balıklarım ölüyor haftada bir %30 su değişimi bakteri kültürü atıyorum tankımda bitkilerde mevcut balıklar karanlık yere kaçıyor suyun dibinde daha sonra suyun üstünde asılı kalıp bigün sonra ölüuor yada suyun dibinde yan yan durup daha sonra ölüyor ve 1 balığımdada rengi solmaya başlamıştı daha sonra kuyruk kısmında ve gövdesinde grilik gördüğümde onu ayırdım ve 2 gün sonra oda vefat etti tankım 30 litre şuan 2 dişi lepistes ve 1 erkrk lepistesim kaldı nerdeyse bu hastalık yüzünden 20 ye yakın balık kaybettim ve ne yaptıysam sorunu çözemedim durduramadım[/QUOTE]

Akvaryumunun fotoğrafı, filtrasyonu, toplam canlı yükü gibi bilgileride verirsen daha iyi olabilir. Hangi canlılar varmış ve filtren nasılmış bilmiyorum ama 30 litreye 20 balık fazla muhtemelen.
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Merhaba. Görüşleriniz için teşekkür ederim. Monte carloyu düşündükçe vcatfish ve çöpçü grubunun tamamen kafamdan çıkardım. Tankın tam oturumu ile birlikte ben de caridina grubundan crystal blcak eklemeyi planlıyorum. Otocarlerin yanında caridina grubu yosun yiyiciye yardım edebilir mi?[/QUOTE]

Yardım edecektir. Boynuzlu neritede ekleyeceğini söylemişsin bence otocat, boynuzlu nerite, caridina gayet güzel bir yosun yiyici ekibi olacaktır. Bende de bundan farklı olarak sadece caridina yerine neocaridina var herhangi bir yosun problemim yok gayet memnunum.
Bitki Önerisi
[QUOTE=Khatrom]


Birkaç bitki baktım dediğiniz gibi Limnophila Sessiliflora ve zeytin düşünüyorum sizc zeytin ideal mi?[/QUOTE]

Zeytinde çok kolay bitki fakat biraz kökten beslenme isteyebilir. Zemine misket gübre ekleyerek gayet rahat bir şekilde ekebilirsiniz. Benimde zeminim besleyici değil lav kırığı+hagen var kök gübre kullanıyorum low tech kökten beslenen bitkileri yetiştirebiliyorum.
Bitki Önerisi
[QUOTE=Khatrom]Merhabalar akvaryuma ilk defa bitki ekeceğim aradığım özellikler;
Kumum besleyici değil yapraklarından beslenmesi lazım
Sıcağı tolerans göstermesi lazım
Basit olmalı
CO2 istememeli

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.[/QUOTE]

Anubias, java fern, tilki kuyruğu olabilir. Su mercimeği, salvinia natans gibi su üstü bitkileri olabilir. Elodea ve sessiflorada olabilir bunlar toprağa ekiliyor ama besini sudan alırlar. Bence olabilecek kolay bitkiler bunlar.
Sobo Sf550 Ve Sf350 Filtrasyon Önemli Soru :)
[QUOTE=Shortbuff]

Teşekkür ederim, debide falan bir sıkıntı yok değil mi? Bende sepetlere matrix ve seachem kullanacağım, sera crystal clearı da süngerlerin üstüne koymayı düşünüyordum ancak pervaneye değecek diye bir korku oluştu, sorun olmuyor mu?[/QUOTE]

Bende kullanmaya başlayalı 3 hafta oluyor. Şuana kadar bir sorun yaşamadım.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.