ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Deoxyss
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Temmuz 2025 14:36
Son Ziyaret:
24 Haziran 2026 15:27
Toplam Mesaj:
14 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Onur Ün
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Onur
SON 10 MESAJI
Vatozumun Durumu Hakkında
[QUOTE=İnci Kefali]
Balığı çok sevdiğiniz belli. O yüzden bildiğinizi belirtmenize rağmen bir konuda ikaz etmek istiyorum.
Bu kadar küçük bir akvaryumda o görmek istemediğiniz boyuta balık zaten gelemeyecek. Yanık kalacak çünkü. Burada sağlıklı bir şekilde büyümesi olanaksız. Büyüyemediği için de ömrü kısalacak. Büyüyüp sorun yaşatmaya başladığında değil, onun refahı için çok geç olmadan daha rahat edeceği büyük bir yere yerleştirmelisiniz.
Buradan ücretsiz ilanı açabilir ve birine hediye edebilirsiniz ya da büyük akvaryumu olan birini/bir yeri bir şekilde bulmalısınız. [/QUOTE]
Hocam desenlerine hastayız eşimle, özellikle ön cama yapıştığında tipini deyip keyifle izliyoruz [:D] herşeye tamamdım da şu yanık kalacak büyüyemeyecek dedin ya kafada soru işaretleri başladı şimdi, ne yapabilirim acaba diye?? neredeyse hepimizde olan tankı büyütme perileri fıldır fıldır dönüyor, ama hayat gerçekleri de bir yandan dürtüyor [:D][:D][:D] şimdilik elimden geldiğince iyi şekilde bakmaya çalışıyorum. ama kabul ettiğim bir gerçek de adadan ilk ayrılan bu arkadaş olacak gibi duruyor [:D] değerli yorum ve fikirlerin için de ayrıca teşekkür ederim,
[QUOTE=Jotunheim] haklısınız bu hayvanlar çok bağımlılık yapabiliyor [:)] bende sırf bu büyük boy vatozları besleyebilmek için bu türlere özel uzunlamasına büyük bir tank kurdum. sadece vatoz türleri bakıyorum o tankta. size de tavsiye ederim, uygun fiyatlı uzunca bir tank edinebilirseniz seyir zevki yüksek güzel bi nehir biotopu gibi yapabilirsiniz basit dal ve çakıllarla, büyük boylarda izlemesi daha zevkli oluyor.
[/QUOTE]
Atma o zehirli oku lütfeenn atma [:D] [:D]
[QUOTE=İnci Kefali]
Balığı çok sevdiğiniz belli. O yüzden bildiğinizi belirtmenize rağmen bir konuda ikaz etmek istiyorum.
Bu kadar küçük bir akvaryumda o görmek istemediğiniz boyuta balık zaten gelemeyecek. Yanık kalacak çünkü. Burada sağlıklı bir şekilde büyümesi olanaksız. Büyüyemediği için de ömrü kısalacak. Büyüyüp sorun yaşatmaya başladığında değil, onun refahı için çok geç olmadan daha rahat edeceği büyük bir yere yerleştirmelisiniz.
Buradan ücretsiz ilanı açabilir ve birine hediye edebilirsiniz ya da büyük akvaryumu olan birini/bir yeri bir şekilde bulmalısınız. [/QUOTE]
Hocam desenlerine hastayız eşimle, özellikle ön cama yapıştığında tipini deyip keyifle izliyoruz [:D] herşeye tamamdım da şu yanık kalacak büyüyemeyecek dedin ya kafada soru işaretleri başladı şimdi, ne yapabilirim acaba diye?? neredeyse hepimizde olan tankı büyütme perileri fıldır fıldır dönüyor, ama hayat gerçekleri de bir yandan dürtüyor [:D][:D][:D] şimdilik elimden geldiğince iyi şekilde bakmaya çalışıyorum. ama kabul ettiğim bir gerçek de adadan ilk ayrılan bu arkadaş olacak gibi duruyor [:D] değerli yorum ve fikirlerin için de ayrıca teşekkür ederim,
[QUOTE=Jotunheim] haklısınız bu hayvanlar çok bağımlılık yapabiliyor [:)] bende sırf bu büyük boy vatozları besleyebilmek için bu türlere özel uzunlamasına büyük bir tank kurdum. sadece vatoz türleri bakıyorum o tankta. size de tavsiye ederim, uygun fiyatlı uzunca bir tank edinebilirseniz seyir zevki yüksek güzel bi nehir biotopu gibi yapabilirsiniz basit dal ve çakıllarla, büyük boylarda izlemesi daha zevkli oluyor.
[/QUOTE]
Atma o zehirli oku lütfeenn atma [:D] [:D]
Vatozumun Durumu Hakkında
[QUOTE=Jotunheim] her ne kadar yollarınızı ayırmak istemediğinizi söylemiş olsanız da ;
üzülerek belirtmek gerekir ki bu tür oldukça büyük boyutlara ulaşan bir türdür, (40 - 50 cm 'e kadar yolu var)
belli bi noktadan sonra zaten sizin bu tankta beslemeye devam edebilmeniz mümkün değil.
keşke en başta cüce vatoz alsaydınız, o zaman problem olmaz mutlu mesut bir ömür birlikteliğiniz devam edebilirdi. [8)][/QUOTE]
Söylediklerinizin artık tamamını bilmek ve o boyut konusunda üzülmekle beraber, başta tankı kurarken bu durumlardan bi haber olmam ve malzemeler ile balıkları temin ettiğim yerdeki satan şahsın bunu söylemek yerine yok ya zaten bunlar çok büyümüyor diyerek cüce vatoz diye satması sonucunda bu arkadaşla yollarımız birleşti. Evet çok fazla büyüyebildiklerini biliyorum, eninde sonunda istemesem de bir şekilde zaten yollarımız ayrılacak kendisi ile ama o güne kadar amaann nasılsa gidecek demek yerine, o da aileden deyip en iyi şekilde kendisine ve diğer balıklara bakmaya çalışıyoruz.
Ama haklısınız çok büyüdüğü senaryoyu görmek istemiyoruz açıkçası [:)][EDIT]Deoxyss,2025-12-04 14:50:49[/EDIT]
[QUOTE=Jotunheim] her ne kadar yollarınızı ayırmak istemediğinizi söylemiş olsanız da ;
üzülerek belirtmek gerekir ki bu tür oldukça büyük boyutlara ulaşan bir türdür, (40 - 50 cm 'e kadar yolu var)
belli bi noktadan sonra zaten sizin bu tankta beslemeye devam edebilmeniz mümkün değil.
keşke en başta cüce vatoz alsaydınız, o zaman problem olmaz mutlu mesut bir ömür birlikteliğiniz devam edebilirdi. [8)][/QUOTE]
Söylediklerinizin artık tamamını bilmek ve o boyut konusunda üzülmekle beraber, başta tankı kurarken bu durumlardan bi haber olmam ve malzemeler ile balıkları temin ettiğim yerdeki satan şahsın bunu söylemek yerine yok ya zaten bunlar çok büyümüyor diyerek cüce vatoz diye satması sonucunda bu arkadaşla yollarımız birleşti. Evet çok fazla büyüyebildiklerini biliyorum, eninde sonunda istemesem de bir şekilde zaten yollarımız ayrılacak kendisi ile ama o güne kadar amaann nasılsa gidecek demek yerine, o da aileden deyip en iyi şekilde kendisine ve diğer balıklara bakmaya çalışıyoruz.
Ama haklısınız çok büyüdüğü senaryoyu görmek istemiyoruz açıkçası [:)][EDIT]Deoxyss,2025-12-04 14:50:49[/EDIT]
Vatozumun Durumu Hakkında
[QUOTE=Cyber_Scout]
Büyümesini durdurmak çok zordur.
Az yemlenirse büyüyemediğinden ölür.
Çıkmaz bir durum..
Özel vatoz yemi alın büyük tablet formunda..
Yeni yem gelene kasar dip yem miktarını artırın 5 tane az bile gelebilir. (Bendeki dip yemine göre söylüyorum)
Örnek yem ;[IMG]https://www.aquariumspecialty.com/media/catalog/product/cache/4a000bb56e2ea4022b993c036a7b4ec1/a/l/algae-wafers-group-hikari.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Forumdaki vatoz konularını tarıyordum, sizin paylaştığınıza benzer yemler önerilmiş. Şuan evde olmadığımdan yemin fotoğrafını atamıyorum, ancak görüntü olarak sizin paylaştığınız sağdaki yeme benziyor, bu akşam sayıyı biraz daha arttırıp devam edeceğim, yarın ya da en geç cuma günü yeni bir yem temin edeceğim, tekrardan yorum ve öneriler için teşekkürler,
[QUOTE=Cyber_Scout]
Büyümesini durdurmak çok zordur.
Az yemlenirse büyüyemediğinden ölür.
Çıkmaz bir durum..
Özel vatoz yemi alın büyük tablet formunda..
Yeni yem gelene kasar dip yem miktarını artırın 5 tane az bile gelebilir. (Bendeki dip yemine göre söylüyorum)
Örnek yem ;[IMG]https://www.aquariumspecialty.com/media/catalog/product/cache/4a000bb56e2ea4022b993c036a7b4ec1/a/l/algae-wafers-group-hikari.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Forumdaki vatoz konularını tarıyordum, sizin paylaştığınıza benzer yemler önerilmiş. Şuan evde olmadığımdan yemin fotoğrafını atamıyorum, ancak görüntü olarak sizin paylaştığınız sağdaki yeme benziyor, bu akşam sayıyı biraz daha arttırıp devam edeceğim, yarın ya da en geç cuma günü yeni bir yem temin edeceğim, tekrardan yorum ve öneriler için teşekkürler,
Vatozumun Durumu Hakkında
[QUOTE=Cyber_Scout]
Hımm..
Bakın çok güzel bir şekilde size 'karnım aç' diyor olabilir.
Özel vatoz yeminiz var mı?
Bu tür çok oburdur. Yosun -diatom ölübalık yok ise tankta aç kalır ve ölür..
Sizden biraz daha yemek istiyor olma ihtimali yüksek..
Dudak ısırması ilede bunu belirtme dikkat çekme yapmış olabilir..
[/QUOTE]
Dip yemi olarak kullandığımız yem var, gün aşırı olarak 1 adet veriyoruz, markası yok, ilk kurulumda malzeme ve balıkları aldığımız akvaryumdan almıştık. Malum balıklar genel olarak tokluk nedir bilmiyorlar [:D] Onun dışında görevini fazlasıyla yaptığını da düşünüyorum çünkü akvaryumda yosun görmüyoruz, yemleme ayarı kaçmasın diye de fazla vermemeye çalışıyoruz, ancak yem adedini arttırmak gerekiyorsa bu arkadaş için sorun değil yeter ki aşırı hızlı büyümesin [:D][EDIT]Deoxyss,2025-12-03 17:33:21[/EDIT]
[QUOTE=Cyber_Scout]
Hımm..
Bakın çok güzel bir şekilde size 'karnım aç' diyor olabilir.
Özel vatoz yeminiz var mı?
Bu tür çok oburdur. Yosun -diatom ölübalık yok ise tankta aç kalır ve ölür..
Sizden biraz daha yemek istiyor olma ihtimali yüksek..
Dudak ısırması ilede bunu belirtme dikkat çekme yapmış olabilir..
[/QUOTE]
Dip yemi olarak kullandığımız yem var, gün aşırı olarak 1 adet veriyoruz, markası yok, ilk kurulumda malzeme ve balıkları aldığımız akvaryumdan almıştık. Malum balıklar genel olarak tokluk nedir bilmiyorlar [:D] Onun dışında görevini fazlasıyla yaptığını da düşünüyorum çünkü akvaryumda yosun görmüyoruz, yemleme ayarı kaçmasın diye de fazla vermemeye çalışıyoruz, ancak yem adedini arttırmak gerekiyorsa bu arkadaş için sorun değil yeter ki aşırı hızlı büyümesin [:D][EDIT]Deoxyss,2025-12-03 17:33:21[/EDIT]
Vatozumun Durumu Hakkında
[:D][QUOTE=Cyber_Scout]
Videoyu izledim..
Hiç bir sorun yok görünen.
Siz en sondaki 'dudak ısırma' anından bahsediyorsunuz sanırım.
Bir sorun yok görünen...
[/QUOTE]
Durum normalse sorun yok o zaman, daha önce yaptığı bir hareket değildi bu. Tedirgin etti açıkçası biraz. Son zamanlarda da kendisine biraz düşkünüz dikkat etmeye çalışıyoruz elimizden geldiğince, özellikle mağara yaptıktan sonra bizden kaçmayı da bıraktı desek yeri beni ya da eşimi bir süre gördüğünde ön cama geliyor direk [:D]
[:D][QUOTE=Cyber_Scout]
Videoyu izledim..
Hiç bir sorun yok görünen.
Siz en sondaki 'dudak ısırma' anından bahsediyorsunuz sanırım.
Bir sorun yok görünen...
[/QUOTE]
Durum normalse sorun yok o zaman, daha önce yaptığı bir hareket değildi bu. Tedirgin etti açıkçası biraz. Son zamanlarda da kendisine biraz düşkünüz dikkat etmeye çalışıyoruz elimizden geldiğince, özellikle mağara yaptıktan sonra bizden kaçmayı da bıraktı desek yeri beni ya da eşimi bir süre gördüğünde ön cama geliyor direk [:D]
Vatozumun Durumu Hakkında
[QUOTE=Cyber_Scout]Mağara yada küp gerekli gündüzleri uyuması için.
Leopar vatoz..
[/QUOTE]
@Cyber_Scout Hocam tekrardan merhaba,
Mağara yapmamı önermiştiniz, ufak bir mağara yaptık daha sakin ve mutlu görünüyor, gündüzleri genelde yaptığım mağarada takılıyor. Ancak bugün cama geldiğinde ağız kısmında daha öncesinde görmediğim bir “yamukluk” gibi bir durum gözlemledim. aşağıya bir de video link bırakıyorum, fikriniz nedir acaba?
[URL]https://streamable.com/2be8tn[/URL]
[QUOTE=Cyber_Scout]Mağara yada küp gerekli gündüzleri uyuması için.
Leopar vatoz..
[/QUOTE]
@Cyber_Scout Hocam tekrardan merhaba,
Mağara yapmamı önermiştiniz, ufak bir mağara yaptık daha sakin ve mutlu görünüyor, gündüzleri genelde yaptığım mağarada takılıyor. Ancak bugün cama geldiğinde ağız kısmında daha öncesinde görmediğim bir “yamukluk” gibi bir durum gözlemledim. aşağıya bir de video link bırakıyorum, fikriniz nedir acaba?
[URL]https://streamable.com/2be8tn[/URL]
Vatozumun Durumu Hakkında
Merhabalar ve sağlıklı hobiler,
Öncelikle tankınız bu vatoz için küçük diyecek sevgili hobidaşlarım, biliyorum. Ancak, başta akvaryumcu geri almadığından sonrasında da kendisini ailemizin bir parçası olarak gördüğümüzden ötürü yolları ayıramadık.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/201120251206411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/201120251206421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/201120251206431.jpg[/IMG]
35x35x35 boyutlarında yaklaşık 42 lt. bir akvaryumumuz var. Normalde gündüzleri, akvaryumun arka kısmında yer alan mossun altında gölgede ya da ısıtıcının arkasında vakit geçiren vatozum, yaklaşık 4-5 gündür sürekli ön kısımda neredeyse aynı noktada hareketsiz denecek seviyede “yatıyor” diyebilirim. Öncesinde en ufak cama tıklatmamızda akvaryumu tozutan bu arkadaş, şuan tepki bile vermiyor desek yeri var. Dün gece kontrol amaçlı ışık açıp baktığımda camda işleniyor gibiydi ama gün içerisindeki hali tedirgin etmeye başladı.
Yemleme olarak açıkçası markasını bilmediğim akvaryumu kurarken akvaryumcunun verdiği bir dip yemi var, 2 gecede bir saat 23.00-00.00 aralığında veriyoruz. Bunun dışında akvaryumdaki diğer balıklara da günde 1 akşam 9-10 arasında yem veriyoruz.
Su değişimleri 3-4 günde bir yaklaşık 12-13lt olacak şekilde yapıyorum.
Açıkçası şuan aklıma başka bir detay da gelmiyor akvaryumla alakalı verebileceğim.
Durumu hakkında verebileceğiniz “elden çıkar” ve “bu tankta olmaz” haricindeki her tavsiyeye açığım[:)))] yeter ki bu arkadaş böyle olmasın [:((]
Merhabalar ve sağlıklı hobiler,
Öncelikle tankınız bu vatoz için küçük diyecek sevgili hobidaşlarım, biliyorum. Ancak, başta akvaryumcu geri almadığından sonrasında da kendisini ailemizin bir parçası olarak gördüğümüzden ötürü yolları ayıramadık.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/201120251206411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/201120251206421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/201120251206431.jpg[/IMG]
35x35x35 boyutlarında yaklaşık 42 lt. bir akvaryumumuz var. Normalde gündüzleri, akvaryumun arka kısmında yer alan mossun altında gölgede ya da ısıtıcının arkasında vakit geçiren vatozum, yaklaşık 4-5 gündür sürekli ön kısımda neredeyse aynı noktada hareketsiz denecek seviyede “yatıyor” diyebilirim. Öncesinde en ufak cama tıklatmamızda akvaryumu tozutan bu arkadaş, şuan tepki bile vermiyor desek yeri var. Dün gece kontrol amaçlı ışık açıp baktığımda camda işleniyor gibiydi ama gün içerisindeki hali tedirgin etmeye başladı.
Yemleme olarak açıkçası markasını bilmediğim akvaryumu kurarken akvaryumcunun verdiği bir dip yemi var, 2 gecede bir saat 23.00-00.00 aralığında veriyoruz. Bunun dışında akvaryumdaki diğer balıklara da günde 1 akşam 9-10 arasında yem veriyoruz.
Su değişimleri 3-4 günde bir yaklaşık 12-13lt olacak şekilde yapıyorum.
Açıkçası şuan aklıma başka bir detay da gelmiyor akvaryumla alakalı verebileceğim.
Durumu hakkında verebileceğiniz “elden çıkar” ve “bu tankta olmaz” haricindeki her tavsiyeye açığım[:)))] yeter ki bu arkadaş böyle olmasın [:((]
Balığımdaki Sorun Nedir?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251153421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251154021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251154291.jpg[/IMG]
Çeşitli açılardan çekebildiklerim bunlar[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251155141.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251153421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251154021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251154291.jpg[/IMG]
Çeşitli açılardan çekebildiklerim bunlar[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251155141.jpg[/IMG]
Balığımdaki Sorun Nedir?
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: hareketsizlik, iştahsızlık
Akvaryum Kapasitesi (litre): 42
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 Transgenetik, 2 Siyah Tetra, 7 Neon Tetra, 4 Helena, 2 Corydoras, 1 Vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): ph 7.5, sıcaklık 26
Filitrasyon: dophin h200 şelale filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanılmadı
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 3 günde bir 1/3 kadar su değişimi, 2 haftada bir dip çekimli.
Merhabalar,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251124151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251124391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251125101.jpg[/IMG]
Resimlerde belirttiğim şekilde bir akvaryumum mevcut, herhangi bir ilaç vb kullanmadım, pazar gününe kadar tek derdim adi salyangozlardı, pazar sabahı bir transgenetiğimi kaybettim, sonrasında ise alt resimde görünen transgenetiğimde aşırı diyebileceğim miktarda hareketsizlik, yavaş solunum ve net bir iştahsızlık durumu oluşunca onu ayırdım. Ancak elimde yedek bir tankım olmadığı için fanusa aldım bu sabah itibari ile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251128151.jpg[/IMG]
Bu güzel arkadaşı da açıkçası kaybetmek istemiyorum, ancak sorununun ne olabileceği konusunda hiç bir fikrim yok, yukarıda 3. Fotoğrafta akvaryum yüzeyinde gözüme takılan bazı şeyleri göstermek istedim.
Siz değerli tecrübeli akvaristlerden yardımlarınızı rica ediyorum, önceliğim bu güzel turuncu arkadaşı kurtarmak, ki kendisi akvaryumdaki belki en iştahlı ve en tosun balığım diyebilirim. Şuan fanusta dipte ve çok yavaş nefes alır şekilde uzanıyor bazen hızlı bir tur atıp yine aynı şekilde sabit kalıyor, bazen de yan yatıyor[EDIT]Deoxyss,2025-10-14 11:32:38[/EDIT]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: hareketsizlik, iştahsızlık
Akvaryum Kapasitesi (litre): 42
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 Transgenetik, 2 Siyah Tetra, 7 Neon Tetra, 4 Helena, 2 Corydoras, 1 Vatoz
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): ph 7.5, sıcaklık 26
Filitrasyon: dophin h200 şelale filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: kullanılmadı
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): 3 günde bir 1/3 kadar su değişimi, 2 haftada bir dip çekimli.
Merhabalar,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251124151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251124391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251125101.jpg[/IMG]
Resimlerde belirttiğim şekilde bir akvaryumum mevcut, herhangi bir ilaç vb kullanmadım, pazar gününe kadar tek derdim adi salyangozlardı, pazar sabahı bir transgenetiğimi kaybettim, sonrasında ise alt resimde görünen transgenetiğimde aşırı diyebileceğim miktarda hareketsizlik, yavaş solunum ve net bir iştahsızlık durumu oluşunca onu ayırdım. Ancak elimde yedek bir tankım olmadığı için fanusa aldım bu sabah itibari ile.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264134/141020251128151.jpg[/IMG]
Bu güzel arkadaşı da açıkçası kaybetmek istemiyorum, ancak sorununun ne olabileceği konusunda hiç bir fikrim yok, yukarıda 3. Fotoğrafta akvaryum yüzeyinde gözüme takılan bazı şeyleri göstermek istedim.
Siz değerli tecrübeli akvaristlerden yardımlarınızı rica ediyorum, önceliğim bu güzel turuncu arkadaşı kurtarmak, ki kendisi akvaryumdaki belki en iştahlı ve en tosun balığım diyebilirim. Şuan fanusta dipte ve çok yavaş nefes alır şekilde uzanıyor bazen hızlı bir tur atıp yine aynı şekilde sabit kalıyor, bazen de yan yatıyor[EDIT]Deoxyss,2025-10-14 11:32:38[/EDIT]
Isıtıcı Tavsiyesi
[:)))][QUOTE=ozelturlepistes]Merhaba,ısıtıcı işi şakaya gelmez en iyi markayı almalısınız eheim yada tetra jbl olabilir .[/QUOTE]
merhabalar, zaten başlığı açarken de belirttiğim fiyat bandında belirttiğiniz markaların ürünleri mevcut, bütçeme de uygun olduğu için tabi ki de en kaliteli olanı tercih edeceğim, şu dönemlerde akvaryumumun bulunduğu oda 30 derecelerde, su sıcaklığı da ölçebildiğim en yüksek 28.3 derece, önümüzdeki ay havalar soğumadan alıp tanka ekleyeceğim, tahminimce de tetra ht50 ve eheim thermopreset arasında gidip geliyorum. alacağım zaman hangisi daha çabuk elime ulaşıyorsa onu tercih edeceğim[:)))]. sadece İsmail Bey'in de belirttiği gibi ileride olur ya tankı büyütmek istersem(ki isteyeceğim gibi duruyor [:)))] ) diye 100 watt bir ısıtıcı mı alsam o düşünceyi henüz aşamadım. değerli yorumunuz için teşekkür eder, sağlıklı hobiler dilerim.
[QUOTE=Mesutoviç]Akvaryumun üstünü kapatarak ısığı gün boyunca daha stabil tutabilirsiniz 50watt herhangi ısıtıcı işinizi görecektir elimdeki 140lt akvaryuma bile 50watt kullanıyorum kapağı az kapalı akvaryum kaloriferli odada olduğu için sadece gece 6-7 saatlik sıcaklık düşüşleri için yeterli oluyor[/QUOTE]
açıkçası akvaryumun üstünü kapatmayı hiç düşünmedim şimdiye kadar, yapsam nasıl yaparım onu da bilmiyorum araştırmadığım bir konu, ancak akvaryumun bulunduğu oda kombi minimumda çalışsa bile karlı kış günlerinde dahi 25-26 derecelerde oluyor. Kapatmayı düşünsem nasıl bir süreç olur bu konuda da biraz daha bilgi verebilir misiniz?
[:)))][QUOTE=ozelturlepistes]Merhaba,ısıtıcı işi şakaya gelmez en iyi markayı almalısınız eheim yada tetra jbl olabilir .[/QUOTE]
merhabalar, zaten başlığı açarken de belirttiğim fiyat bandında belirttiğiniz markaların ürünleri mevcut, bütçeme de uygun olduğu için tabi ki de en kaliteli olanı tercih edeceğim, şu dönemlerde akvaryumumun bulunduğu oda 30 derecelerde, su sıcaklığı da ölçebildiğim en yüksek 28.3 derece, önümüzdeki ay havalar soğumadan alıp tanka ekleyeceğim, tahminimce de tetra ht50 ve eheim thermopreset arasında gidip geliyorum. alacağım zaman hangisi daha çabuk elime ulaşıyorsa onu tercih edeceğim[:)))]. sadece İsmail Bey'in de belirttiği gibi ileride olur ya tankı büyütmek istersem(ki isteyeceğim gibi duruyor [:)))] ) diye 100 watt bir ısıtıcı mı alsam o düşünceyi henüz aşamadım. değerli yorumunuz için teşekkür eder, sağlıklı hobiler dilerim.
[QUOTE=Mesutoviç]Akvaryumun üstünü kapatarak ısığı gün boyunca daha stabil tutabilirsiniz 50watt herhangi ısıtıcı işinizi görecektir elimdeki 140lt akvaryuma bile 50watt kullanıyorum kapağı az kapalı akvaryum kaloriferli odada olduğu için sadece gece 6-7 saatlik sıcaklık düşüşleri için yeterli oluyor[/QUOTE]
açıkçası akvaryumun üstünü kapatmayı hiç düşünmedim şimdiye kadar, yapsam nasıl yaparım onu da bilmiyorum araştırmadığım bir konu, ancak akvaryumun bulunduğu oda kombi minimumda çalışsa bile karlı kış günlerinde dahi 25-26 derecelerde oluyor. Kapatmayı düşünsem nasıl bir süreç olur bu konuda da biraz daha bilgi verebilir misiniz?
SON MESAJLAR
- Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
GhostKoi,
Tolga8995,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Hoppala,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
nniiaa,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
EmiirKaan,
osmandbnl,
Tata,
Ozzgurr,
sina cen,
Kınayu,
burakinal,
Conix,
speed944,
DY1903,
Pandkoal,
Alibicimcilci,
Ozzgur,
Samoo,
egedin,
m170,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
oguzozt,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
