ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Çağatay Tozak
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
11
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mayıs 2025 17:56
Son Ziyaret:
1 saat 44 dakika önce
Toplam Mesaj:
48 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
18 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Çağatay Tozak
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Çağatay Tozak

SON 10 MESAJI

Pleksi İle Sump Yaptım
[QUOTE=fffurkan9]Doğru dediniz.ben o zaman bir değişiklik yapıyım alt delikleri kapatsam bu sefer dipteki pislikleri çekemem başka şekilde hallediyim en iyisi.Aklıma takıldı su üstten de girdiği için elyaf ve süngerden her türlü geçmiş olmaz mı? [/QUOTE]
Merhaba ,
Nacizane tavsiyelerim öncelikle sump'un atlatmaları yanlış . Basit bir pleksi ekleme ile düzeltilebilir . Ama bu şekilde direk lav kırığına gider ve verim alınamaz . Kaldı ki bu tür kuvvetli bir filtrasyon istiyor çünkü çok fazla dışkılama yapıyorlar .
Bir de akvaryumunuz Oscar balıkları için bence çok küçük. Şu anki boyutları için kısa vadede büyük bir tanka geçiş için kullanılabilir
Keyifli hobiler
Sump
[QUOTE=Mirel]Sump nedir, nasıl yapılır, mantıklı mı?
[/QUOTE]
Merhaba
Bence en mantıklı sistem sump .
Maliyeti düşük , istediğin ölçü ve şekilde yapabilirsin , istediğin yere koyabilirsin , bakteri tutması çok iyi , temizliği veya farklı bir müdahale için basit ulaşım , vs vs..
Dış filtrem olsa bile yinede sump kullanırdım .
Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim
[QUOTE=berat76]Merhaba 50x47 x20 genişliğinde 4 bölmeli bir samp yaptım samp su girişi
İçin camı delmem gerekiyor camcıya gittim onlardaki sistem kombi borusu genişliğinde yada en küçük 70 lik pimaş geçecek şekilde deliyorlar bana en fazla 5 6 cm çapı olsa yeterli cam 6 milim siyah renk en sağlam şekilde neyle delerim matkap vs. Var bende önerisi olan paylaşırsa memnun olurum teşekkür ederim .[/QUOTE]

Merhaba
Bence başka bir camcıya git .
Ben delik açtırırken camcılara özel pergel vardı onunla açmıştı
Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve
Merhaba
Cam yapman daha iyi olur sanki ; hem estetik açıdan hemde su buharlaşmasını önlersin . Ayrıca LED aydınlatmayı da camın üzerine koyarsın ki aydınlatma da görevini yerine getirebilir
Aydınlatma Soluklaştı
[QUOTE=bursa98]

Evet bu markanın fiyatları uygun,teşekkürler

Peki aqualed kullanan var mı acaba,yorum yapabilecek..



Bide akvaryum ölçüleriniz nedir ? 2 sıra led li mi 4 sıra led li mi kullanıyorsunuz ? Yeterli ışık sağlıyor mu ? Benim akvaryumum, 80/40/40 yeterli olur mu sizce ? [/QUOTE]

Akvaryum 160 cm 15'i sump 145 cm alanda 130 cm 4 sıra osram LED'li ( beyaz kırmızı mavi yeşil karışık ) kullanıyorum aydınlatma fazlasıyla yeterli oluyor . Ben kumandalı dimmer da bağladım istediğim ışık şiddetinde kullanıyorum.
Mağaza sahibi cihan bey Niğde'de .
İlgili alakalı iyi bir esnaf , işçiliği de gayet güzel .
Aydınlatma Soluklaştı
SHARK marka aydınlatma kullanıyorum 1 yıldır bir sıkıntı yaşamadım , gayette memnunum
Isıtıcı Watt Farklılığı
Yerinde olsam tetra 300 w alırdım . Tam bir fiyat performans. Ama eheim de gayet iyidir . Eheim'in 300 w almanda sakınca yok sıkıntı olmaz fakat kalibrasyonsuz modellerini tercih etmen daha iyi olacaktır diye düşünüyorum
Akvaryum Malzemesi Almak İçin Site Önerisi
Özelyem veya akvaryem siteleri . Aradığın herşeyi bulabilirsin
Akvaryum Kayaları Hakkında Bilgi
Mercan kırığı , mercan kırığı kumu , seiryu stone kaya , kalsiyum karbonatlı kum , Aragonit kum doğal ph arttırıcılardır .
Seiryu stone kaya hem görünüş itibari ile dekoratiftir ve doğal ph arttırıcıdır .
Keyifli hobiler
Ciklet Balıkları İçin Kaç Litre Akvaryum
Bende tropheus kasakalawe besliyorum.
Edindiğim tecrübelere göre ciklet türlerinde tank ne kadar büyük olursa o kadar makbul ama sorunuzun cevabı en az 140 cm ki o da küçük bir koloni için . Ben 160 50 55 tankımda 21 genç damızlık besliyorum ve 225 70 55 e geçmeyi planlıyorum .
Ciklet türlerinde su değerleri , kum , kayalar , ısı önemlidir .
Mevcut tankınızda ciklet beslemeye çalışmanız bence balıklara eziyet olur .
Söylediklerim nacizhane fikirlerin lütfen yanlış anlaşılmasın

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.