ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
peaceofnature
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
68
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Aralık 2023 15:55
Son Ziyaret:
13 Nisan 2026 16:38
Toplam Mesaj:
14 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdem Gürman
Doğum Tarihi:
25 Temmuz 1992
Yaş:
33
İl:
Bartin
Meslek:
İşletmeci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erdem Gürman
Evimde ekosistemler yapıyorum…
YouTube & Instagram : peaceofnature.eg
SON 10 MESAJI
Su Altı Ekosistemim
Tankı kuralı bir seneden fazla oldu, hala su değişimi ve filtre yok. Değişiklik olsun diye bir seneyi doldurduktan sonra tanktaki bitkilerin çoğunu çıkararak black watera çevirmiştim. Bu seneyi bu şekilde geçirmeyi planlıyorum.
Güncel balıklar: Kardinal Tetra, Melek, Kırmızı Burun Tetra, Denison Barb, Otocinclus, Turuncu Venezualin Corydoras, Harlequin Rasbora, Espei Rasbora
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351481.jpg[/IMG]
Tankı kuralı bir seneden fazla oldu, hala su değişimi ve filtre yok. Değişiklik olsun diye bir seneyi doldurduktan sonra tanktaki bitkilerin çoğunu çıkararak black watera çevirmiştim. Bu seneyi bu şekilde geçirmeyi planlıyorum.
Güncel balıklar: Kardinal Tetra, Melek, Kırmızı Burun Tetra, Denison Barb, Otocinclus, Turuncu Venezualin Corydoras, Harlequin Rasbora, Espei Rasbora
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/140120252351481.jpg[/IMG]
Su Altı Ekosistemim
6. Ay 🙂
Hala su değişimi yapmadım aynı düzen devam ediyor. Yosun problemi yok, balıklar sağlıklı, bitkiler iyi durumda. Suyun içinde, kumların arasında minik minik çeşit çeşit canlılar (Food Web) oluşmaya başladı.
Bakalım önümüzdeki aylarda neler olacak.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/270520242015101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/270520242015141.jpg[/IMG]
6. Ay 🙂
Hala su değişimi yapmadım aynı düzen devam ediyor. Yosun problemi yok, balıklar sağlıklı, bitkiler iyi durumda. Suyun içinde, kumların arasında minik minik çeşit çeşit canlılar (Food Web) oluşmaya başladı.
Bakalım önümüzdeki aylarda neler olacak.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/270520242015101.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/270520242015141.jpg[/IMG]
Su Altı Ekosistemim
Bu arada artık bir budama yapma zamanı geldi. Arka plan bitkilerinde dengesizlik var bu sebeple yer değişikliği ve budama yaptım. Java mosslarda yosunlanma azda olsa var ışığı biraz daha yükselttim. İzlemeye devam ediyorum.
İzlemek isteyenler için buraya bırakıyorum.
[VID]https://youtu.be/3xT_IlB1T24?si=N6keEO4NMeL1lc9q[/VID]
Uygulama linki:
https://tools.apgy.in/ytl/3xT_IlB1T24
Bu arada artık bir budama yapma zamanı geldi. Arka plan bitkilerinde dengesizlik var bu sebeple yer değişikliği ve budama yaptım. Java mosslarda yosunlanma azda olsa var ışığı biraz daha yükselttim. İzlemeye devam ediyorum.
İzlemek isteyenler için buraya bırakıyorum.
[VID]https://youtu.be/3xT_IlB1T24?si=N6keEO4NMeL1lc9q[/VID]
Uygulama linki:
https://tools.apgy.in/ytl/3xT_IlB1T24
Su Altı Ekosistemim
[QUOTE=Hüdai]
Eğer bitkileriniz en düşük 28 derece ısıya dayanabiliyorsalar ise neden olmasın... Ancak discuslar ile ilgili bir sağlık sorunu yaşadığınız vakit (örneğin solungaç paraziti, bakteri çakışması vb.) akvaryum ısısını 32 ve/veya 34 dereceye çıkarmanız gerekecek ki bu durumda bitkilerinizin bir çoğunu da kaybedebilirsiniz. [/QUOTE]
Bitkilerin o sıcaklığa dayanacağını düşünüyorum ama dediğiniz gibi olağan dışı durumda akvaryumun ısısını yükseltirsem malesef bitkilerim gider.
[QUOTE=Hüdai]
Eğer bitkileriniz en düşük 28 derece ısıya dayanabiliyorsalar ise neden olmasın... Ancak discuslar ile ilgili bir sağlık sorunu yaşadığınız vakit (örneğin solungaç paraziti, bakteri çakışması vb.) akvaryum ısısını 32 ve/veya 34 dereceye çıkarmanız gerekecek ki bu durumda bitkilerinizin bir çoğunu da kaybedebilirsiniz. [/QUOTE]
Bitkilerin o sıcaklığa dayanacağını düşünüyorum ama dediğiniz gibi olağan dışı durumda akvaryumun ısısını yükseltirsem malesef bitkilerim gider.
Su Altı Ekosistemim
[QUOTE=Lennie]
Merhaba,
Bende eş vardı 180 litrelik bir tankta sadece ikisi beraber yaşıyorlardı ancak maalesef erkeği geçen sonbahar kaybettim daha önce hiç tanık olmadığım bir solungaç problemi yüzünden. Sağ olsun veteriner arkadaşım ve balık hastalıklarında epey deneyimli bir arkadaşım da destek oldu ancak maalesef denedigimiz hiçbir tedaviye cevap vermedi. Sorunun net olarak ne oldugunu hala bugun bilmiyoruz. Çok üzülmüştüm. Ben bu canlıları aldıgımda da 28C'de duruyorlardı.
Dişi şu anda 28 derecelik bir community tankında yaşıyor ve genel anlamda mutlu gibi duruyor. Bana geldiklerinde yalnızca donmuş yeme ve etçil diyete alıştırılmış canlılardı ki o bile aşırı limitliydi, yalnızca danayüregi, artemia ve kankurdu. Şimdi diyeti çok daha çeşitlendi, daha kabul edici. Zaten durdukları tank da bitkili taban malzemesi olan dekore edilmiş bir tanktı bende, ben boş zemin boş tank sevmiyorum. Ama şimdiki tank community oldugu için etrafta diger sıcak suya uyumlu halihazırda türler de var, çünkü zaten ben bu tankta eskiden black ramlerime bakıyordum. Dolayısıyla belki de etrafta başka canlıların oluşu onu çok daha mutlu etmiştir.
Sonuçta discus deneyimim çok limitli ve iki tane baktığım canlı ile çok biliyormuş gibi atıp tutmak istemem. Aktarabileceğim deneyim aşırı yukarı bu kadar maalesef. Tavsiyem alacağınız canlıların nasıl bir diyete alıştırılmış oldugu konusunda bilgi edinmeniz olur. Çogu kişi hızlı büyütme vs amaçlı sırf etçil şekilde dana yüregi vs yetiştirerek büyütüyor. Benimkiler hazır yem bile yemiyordu. Ancak dogadaki discusa bakıldıgında okudugum araştırma diyetlerinin büyük cogunlugunun alg ve detritus(yine büyük cogunlugu alg) oldugunu gösteriyor. Şöyle tabloyu bırakayım:
[URL]https://www.researchgate.net/figure/Seasonal-changes-in-the-proportional-composition-of-food-items-within-stomachs-of_fig5_250051348[/URL]
Canlılar ideal sıcaklık aralığı dışında bakılabiliyorlar ancak sanırım bu onlar üzerinde sürekli bir negatif etkiye sebep oluyor. Finrot ile ilgili bir video izlerken bir veterinerin videosuna denk gelmiştir. Orada örnegin bettalarda finrot gibi durumların başlıca nedenlerinden birinin uygun olan ısının altında tutulması ve buna baglı olarak metobolizmanın calısmaması, bagısıklık sisteminin calısmaması gibi şeylere sebep oldugunu söylüyordu. Haliyle bunu genel anlamda diger tropikal türler için de düşünebiliriz sanırım. Bir de genelde eylemlerden çok hızlı geri dönüş bekliyoruz ancak belki de bunun sonucu uzun vadeye yansıyan bir şey olarak karşımıza çıkabiliyor. Uzun vadede bir inceleme yapmadan, işin idealinde olsaydı nasıl olurdu bilmeden yorum yapmak ve halihazırdaki durumu degerlendirmek güç bence.
Bahsettigim video da bu. 1:53'te bahsediyor
[VID]https://youtu.be/bmn21N3s9rI?si=FWie5J133c37_Fsc&t=115[/VID][/QUOTE][QUOTE=Lennie]
Merhaba,
Bende eş vardı 180 litrelik bir tankta sadece ikisi beraber yaşıyorlardı ancak maalesef erkeği geçen sonbahar kaybettim daha önce hiç tanık olmadığım bir solungaç problemi yüzünden. Sağ olsun veteriner arkadaşım ve balık hastalıklarında epey deneyimli bir arkadaşım da destek oldu ancak maalesef denedigimiz hiçbir tedaviye cevap vermedi. Sorunun net olarak ne oldugunu hala bugun bilmiyoruz. Çok üzülmüştüm. Ben bu canlıları aldıgımda da 28C'de duruyorlardı.
Dişi şu anda 28 derecelik bir community tankında yaşıyor ve genel anlamda mutlu gibi duruyor. Bana geldiklerinde yalnızca donmuş yeme ve etçil diyete alıştırılmış canlılardı ki o bile aşırı limitliydi, yalnızca danayüregi, artemia ve kankurdu. Şimdi diyeti çok daha çeşitlendi, daha kabul edici. Zaten durdukları tank da bitkili taban malzemesi olan dekore edilmiş bir tanktı bende, ben boş zemin boş tank sevmiyorum. Ama şimdiki tank community oldugu için etrafta diger sıcak suya uyumlu halihazırda türler de var, çünkü zaten ben bu tankta eskiden black ramlerime bakıyordum. Dolayısıyla belki de etrafta başka canlıların oluşu onu çok daha mutlu etmiştir.
Sonuçta discus deneyimim çok limitli ve iki tane baktığım canlı ile çok biliyormuş gibi atıp tutmak istemem. Aktarabileceğim deneyim aşırı yukarı bu kadar maalesef. Tavsiyem alacağınız canlıların nasıl bir diyete alıştırılmış oldugu konusunda bilgi edinmeniz olur. Çogu kişi hızlı büyütme vs amaçlı sırf etçil şekilde dana yüregi vs yetiştirerek büyütüyor. Benimkiler hazır yem bile yemiyordu. Ancak dogadaki discusa bakıldıgında okudugum araştırma diyetlerinin büyük cogunlugunun alg ve detritus(yine büyük cogunlugu alg) oldugunu gösteriyor. Şöyle tabloyu bırakayım:
[URL]https://www.researchgate.net/figure/Seasonal-changes-in-the-proportional-composition-of-food-items-within-stomachs-of_fig5_250051348[/URL]
Canlılar ideal sıcaklık aralığı dışında bakılabiliyorlar ancak sanırım bu onlar üzerinde sürekli bir negatif etkiye sebep oluyor. Finrot ile ilgili bir video izlerken bir veterinerin videosuna denk gelmiştir. Orada örnegin bettalarda finrot gibi durumların başlıca nedenlerinden birinin uygun olan ısının altında tutulması ve buna baglı olarak metobolizmanın calısmaması, bagısıklık sisteminin calısmaması gibi şeylere sebep oldugunu söylüyordu. Haliyle bunu genel anlamda diger tropikal türler için de düşünebiliriz sanırım. Bir de genelde eylemlerden çok hızlı geri dönüş bekliyoruz ancak belki de bunun sonucu uzun vadeye yansıyan bir şey olarak karşımıza çıkabiliyor. Uzun vadede bir inceleme yapmadan, işin idealinde olsaydı nasıl olurdu bilmeden yorum yapmak ve halihazırdaki durumu degerlendirmek güç bence.
Bahsettigim video da bu. 1:53'te bahsediyor
[VID]https://youtu.be/bmn21N3s9rI?si=FWie5J133c37_Fsc&t=115[/VID][/QUOTE]
Öncelikle discusunuzu kaybettiğiniz için üzgünüm umarım diğeri sağlıklı yaşamına devam eder.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Akvaryumumun ısısı 25 derecede sabitti fakat oturduğum şehir birden çok soğudu ve evin ısısını yükseltmek durumunda kaldım bir haftadır akvaryumun ısısı 26 derece civarında sabit. Fakat bu ısıyı 28-30 lara kadar yükseltemem. (İstemiyorum önceliğim bu değil). Oksijen seviyesi için yüzeyi daha çok hareketlendirebilirim ama tankıma filtre eklemek istemiyorum.(boşta duran filtrelerim var fakat daha önceden de söylediğim gibi ben istemiyorum).
Şimdi tankın biyolojik yükü çok çok az 3-4 adet büyük balık ekleme isteğim oluştu. Aklımdaki türlerden bir tanesi discustu. Bu konunun üzerinde derin düşünmek gerek. 3-4 adet discus eklediğim zaman tankın biyolojik yükünün aşırı fazla artacağını düşünmüyorum. İlk kurulumda ekleseydim yanlış olurdu. Şimdi 8-10 adet belki daha fazla büyük balık eklersem o zaman biyolojik yükü zorlamış olurum sistem tehlikeye girebilir. Discus alacaksam eğer balıklar bu tankımda, tankım bu şartlardayken sıkıntıya gireceklerse hiç bir anlamı yok benim için.
Bir diğer tür olarak melek düşünmüştüm ama tankımda karidesler var ve galaxy rasbora gibi küçük canlılar var. Bunların meleklere yem olacağını biliyorum. Melekler Karides nüfusunu kontrol altına alabilir ama kücük balıkların varlığını sonlandırabilir.
Aklımda olan başka türse Denisoni Barb. Ana balık olarak beni tatmin eder mi orasını şimdilik bilemiyorum.
[QUOTE=Lennie]
Merhaba,
Bende eş vardı 180 litrelik bir tankta sadece ikisi beraber yaşıyorlardı ancak maalesef erkeği geçen sonbahar kaybettim daha önce hiç tanık olmadığım bir solungaç problemi yüzünden. Sağ olsun veteriner arkadaşım ve balık hastalıklarında epey deneyimli bir arkadaşım da destek oldu ancak maalesef denedigimiz hiçbir tedaviye cevap vermedi. Sorunun net olarak ne oldugunu hala bugun bilmiyoruz. Çok üzülmüştüm. Ben bu canlıları aldıgımda da 28C'de duruyorlardı.
Dişi şu anda 28 derecelik bir community tankında yaşıyor ve genel anlamda mutlu gibi duruyor. Bana geldiklerinde yalnızca donmuş yeme ve etçil diyete alıştırılmış canlılardı ki o bile aşırı limitliydi, yalnızca danayüregi, artemia ve kankurdu. Şimdi diyeti çok daha çeşitlendi, daha kabul edici. Zaten durdukları tank da bitkili taban malzemesi olan dekore edilmiş bir tanktı bende, ben boş zemin boş tank sevmiyorum. Ama şimdiki tank community oldugu için etrafta diger sıcak suya uyumlu halihazırda türler de var, çünkü zaten ben bu tankta eskiden black ramlerime bakıyordum. Dolayısıyla belki de etrafta başka canlıların oluşu onu çok daha mutlu etmiştir.
Sonuçta discus deneyimim çok limitli ve iki tane baktığım canlı ile çok biliyormuş gibi atıp tutmak istemem. Aktarabileceğim deneyim aşırı yukarı bu kadar maalesef. Tavsiyem alacağınız canlıların nasıl bir diyete alıştırılmış oldugu konusunda bilgi edinmeniz olur. Çogu kişi hızlı büyütme vs amaçlı sırf etçil şekilde dana yüregi vs yetiştirerek büyütüyor. Benimkiler hazır yem bile yemiyordu. Ancak dogadaki discusa bakıldıgında okudugum araştırma diyetlerinin büyük cogunlugunun alg ve detritus(yine büyük cogunlugu alg) oldugunu gösteriyor. Şöyle tabloyu bırakayım:
[URL]https://www.researchgate.net/figure/Seasonal-changes-in-the-proportional-composition-of-food-items-within-stomachs-of_fig5_250051348[/URL]
Canlılar ideal sıcaklık aralığı dışında bakılabiliyorlar ancak sanırım bu onlar üzerinde sürekli bir negatif etkiye sebep oluyor. Finrot ile ilgili bir video izlerken bir veterinerin videosuna denk gelmiştir. Orada örnegin bettalarda finrot gibi durumların başlıca nedenlerinden birinin uygun olan ısının altında tutulması ve buna baglı olarak metobolizmanın calısmaması, bagısıklık sisteminin calısmaması gibi şeylere sebep oldugunu söylüyordu. Haliyle bunu genel anlamda diger tropikal türler için de düşünebiliriz sanırım. Bir de genelde eylemlerden çok hızlı geri dönüş bekliyoruz ancak belki de bunun sonucu uzun vadeye yansıyan bir şey olarak karşımıza çıkabiliyor. Uzun vadede bir inceleme yapmadan, işin idealinde olsaydı nasıl olurdu bilmeden yorum yapmak ve halihazırdaki durumu degerlendirmek güç bence.
Bahsettigim video da bu. 1:53'te bahsediyor
[VID]https://youtu.be/bmn21N3s9rI?si=FWie5J133c37_Fsc&t=115[/VID][/QUOTE][QUOTE=Lennie]
Merhaba,
Bende eş vardı 180 litrelik bir tankta sadece ikisi beraber yaşıyorlardı ancak maalesef erkeği geçen sonbahar kaybettim daha önce hiç tanık olmadığım bir solungaç problemi yüzünden. Sağ olsun veteriner arkadaşım ve balık hastalıklarında epey deneyimli bir arkadaşım da destek oldu ancak maalesef denedigimiz hiçbir tedaviye cevap vermedi. Sorunun net olarak ne oldugunu hala bugun bilmiyoruz. Çok üzülmüştüm. Ben bu canlıları aldıgımda da 28C'de duruyorlardı.
Dişi şu anda 28 derecelik bir community tankında yaşıyor ve genel anlamda mutlu gibi duruyor. Bana geldiklerinde yalnızca donmuş yeme ve etçil diyete alıştırılmış canlılardı ki o bile aşırı limitliydi, yalnızca danayüregi, artemia ve kankurdu. Şimdi diyeti çok daha çeşitlendi, daha kabul edici. Zaten durdukları tank da bitkili taban malzemesi olan dekore edilmiş bir tanktı bende, ben boş zemin boş tank sevmiyorum. Ama şimdiki tank community oldugu için etrafta diger sıcak suya uyumlu halihazırda türler de var, çünkü zaten ben bu tankta eskiden black ramlerime bakıyordum. Dolayısıyla belki de etrafta başka canlıların oluşu onu çok daha mutlu etmiştir.
Sonuçta discus deneyimim çok limitli ve iki tane baktığım canlı ile çok biliyormuş gibi atıp tutmak istemem. Aktarabileceğim deneyim aşırı yukarı bu kadar maalesef. Tavsiyem alacağınız canlıların nasıl bir diyete alıştırılmış oldugu konusunda bilgi edinmeniz olur. Çogu kişi hızlı büyütme vs amaçlı sırf etçil şekilde dana yüregi vs yetiştirerek büyütüyor. Benimkiler hazır yem bile yemiyordu. Ancak dogadaki discusa bakıldıgında okudugum araştırma diyetlerinin büyük cogunlugunun alg ve detritus(yine büyük cogunlugu alg) oldugunu gösteriyor. Şöyle tabloyu bırakayım:
[URL]https://www.researchgate.net/figure/Seasonal-changes-in-the-proportional-composition-of-food-items-within-stomachs-of_fig5_250051348[/URL]
Canlılar ideal sıcaklık aralığı dışında bakılabiliyorlar ancak sanırım bu onlar üzerinde sürekli bir negatif etkiye sebep oluyor. Finrot ile ilgili bir video izlerken bir veterinerin videosuna denk gelmiştir. Orada örnegin bettalarda finrot gibi durumların başlıca nedenlerinden birinin uygun olan ısının altında tutulması ve buna baglı olarak metobolizmanın calısmaması, bagısıklık sisteminin calısmaması gibi şeylere sebep oldugunu söylüyordu. Haliyle bunu genel anlamda diger tropikal türler için de düşünebiliriz sanırım. Bir de genelde eylemlerden çok hızlı geri dönüş bekliyoruz ancak belki de bunun sonucu uzun vadeye yansıyan bir şey olarak karşımıza çıkabiliyor. Uzun vadede bir inceleme yapmadan, işin idealinde olsaydı nasıl olurdu bilmeden yorum yapmak ve halihazırdaki durumu degerlendirmek güç bence.
Bahsettigim video da bu. 1:53'te bahsediyor
[VID]https://youtu.be/bmn21N3s9rI?si=FWie5J133c37_Fsc&t=115[/VID][/QUOTE]
Öncelikle discusunuzu kaybettiğiniz için üzgünüm umarım diğeri sağlıklı yaşamına devam eder.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Akvaryumumun ısısı 25 derecede sabitti fakat oturduğum şehir birden çok soğudu ve evin ısısını yükseltmek durumunda kaldım bir haftadır akvaryumun ısısı 26 derece civarında sabit. Fakat bu ısıyı 28-30 lara kadar yükseltemem. (İstemiyorum önceliğim bu değil). Oksijen seviyesi için yüzeyi daha çok hareketlendirebilirim ama tankıma filtre eklemek istemiyorum.(boşta duran filtrelerim var fakat daha önceden de söylediğim gibi ben istemiyorum).
Şimdi tankın biyolojik yükü çok çok az 3-4 adet büyük balık ekleme isteğim oluştu. Aklımdaki türlerden bir tanesi discustu. Bu konunun üzerinde derin düşünmek gerek. 3-4 adet discus eklediğim zaman tankın biyolojik yükünün aşırı fazla artacağını düşünmüyorum. İlk kurulumda ekleseydim yanlış olurdu. Şimdi 8-10 adet belki daha fazla büyük balık eklersem o zaman biyolojik yükü zorlamış olurum sistem tehlikeye girebilir. Discus alacaksam eğer balıklar bu tankımda, tankım bu şartlardayken sıkıntıya gireceklerse hiç bir anlamı yok benim için.
Bir diğer tür olarak melek düşünmüştüm ama tankımda karidesler var ve galaxy rasbora gibi küçük canlılar var. Bunların meleklere yem olacağını biliyorum. Melekler Karides nüfusunu kontrol altına alabilir ama kücük balıkların varlığını sonlandırabilir.
Aklımda olan başka türse Denisoni Barb. Ana balık olarak beni tatmin eder mi orasını şimdilik bilemiyorum.
Su Altı Ekosistemim
Lotusu çok seviyorum ve tankıma eklemek istiyorum. Henüz fırsat bulamadım ama ekleyeceğim.
Benim daha önce discus tecrubem olmadı. Ama uzaktan araştırıyorum, okuyorum ve seviyorum. (Acıkcası özenerek bakıyorum).
Yüz yüze tanışmadığım sadece hobi sohbeti yaptığım bir arkadaşım uzun yıllardır farklı farklı tanklarda sadece discus bakıyor. Bildiğimizin aksine üretim dışında dahi discusun 25-26 derecelerde çok rahat bir şekilde bakılacağını savunuyor. Benim tecrubem olmadığı için doğrudur yanlıştır bilemiyorum. Farklı kişilerinde bu ısılarda baktığını sosyal medyadan gördüm. Sizin bu konuda bilginiz var mı?
Sirkülasyon konusu çok kolay düzeltilir. Ama ısıyı yükseltip bitkilerimin formunu bozmak istemem. Bu şartlara uyacaksa discus buyursun gelsin tankıma 🙂
Lotusu çok seviyorum ve tankıma eklemek istiyorum. Henüz fırsat bulamadım ama ekleyeceğim.
Benim daha önce discus tecrubem olmadı. Ama uzaktan araştırıyorum, okuyorum ve seviyorum. (Acıkcası özenerek bakıyorum).
Yüz yüze tanışmadığım sadece hobi sohbeti yaptığım bir arkadaşım uzun yıllardır farklı farklı tanklarda sadece discus bakıyor. Bildiğimizin aksine üretim dışında dahi discusun 25-26 derecelerde çok rahat bir şekilde bakılacağını savunuyor. Benim tecrubem olmadığı için doğrudur yanlıştır bilemiyorum. Farklı kişilerinde bu ısılarda baktığını sosyal medyadan gördüm. Sizin bu konuda bilginiz var mı?
Sirkülasyon konusu çok kolay düzeltilir. Ama ısıyı yükseltip bitkilerimin formunu bozmak istemem. Bu şartlara uyacaksa discus buyursun gelsin tankıma 🙂
Su Altı Ekosistemim
Teşekkür ederim. Kırmızılığı ben de çok istiyorum ama tank derin ve low tech malum ışık şiddeti belli 😄 Bitki olarak biraz zor ama belki kırmızı discuslar istediğim görseli verir. Bu ara aklım gelip gidiyor 5-6 adet yetişkin discus atsam mı acaba diye 🙂
Teşekkür ederim. Kırmızılığı ben de çok istiyorum ama tank derin ve low tech malum ışık şiddeti belli 😄 Bitki olarak biraz zor ama belki kırmızı discuslar istediğim görseli verir. Bu ara aklım gelip gidiyor 5-6 adet yetişkin discus atsam mı acaba diye 🙂
Su Altı Ekosistemim
Kurulumdan sonra 6. Hafta
Sistem sağlıklı bir şekilde devam ediyor. Şimdiye kadar balık kaybı yaşamadım. Özellikle arka plan bitkileri fazla gelişmeye başladı. Kök sistemlerinin toprağa yaklaştığını ve topraktaki besinlerden beslenmeye başladıklıklarını düşünüyorum. Ön plan bitkileri de gayet tatmin edici.
Peyzaj olarak sağ ve sol arka köşede kalan güller yanındaki fazla uzayan bitkiler yüzünden yeteri ışığı alamadığından bodur kaldılar. Işığı onların üzerine gelecek şekilde çapraz konumlandırdım ve renkli kızarmaya başladı. Budama zamanı gelince budama yapacağım zaman bitkileri kökünden sökmeden toprağın biraz altından köklerinden keserek yer değişiklikleri yapabilirim.
Sirkülasyon motoru tankın sol tarafında duruyor bu sebeple biofilm tankın sağ tarafında daha yoğun. Cözümü basit ama canlılar biofilmi sürekli yiyorlar o yüzden biofilme elle müdahale etmek istemiyorum. Biofilmin ışığı biraz filtre ettiğinide söylemem gerek.
Kurulumdan bu yana hala su değişimi yapmadım sadece eksilen suyu tamamlıyorum. Tankın üstü açık ve biliçli olarak kokladığımda mis gibi bir koku var 🙂
Dıştan cam silmek haricinde içerden cam temizliği henüz yapmadım. Yan camlarda çok hafif kirlenme mevcut onuda yosun yiyicilerin temizlediği izlerden anlayabiliyorum.
Monstera kökleri bir hayli gelişti, toprağa ulaşma eğilimindeler. Yapraklarında bozulma yok aynı zamanda gözle görülür şekilde gelişimde yok.
Şimdiye kadar yosun sorunu yaşamadım. Sadece java mossların ışığa yakın olan bölgelerinde biraz saç yosunu var. Karidesler sürekli o kısımlardan besleniyor. Şuan kontrol altında ve sistemi rahatsız etmiyor. Müdahale gerekirse yosunları tankın dışına alıp temizleyebilirim ama inanıyorumki yine olacaktır. Belki ilerleyen zamanlarda ışıktan uzaklaştırırım ama bu seferde mossu komple köke sardırma düşüncemden vazgecmem gerekir. Belki biraz daha fazla yosun yiyici ekleyerek deneyebilirim. Işık süresini kısaltmakta bir diğer çözüm.
İkinci fotoğrafta tabanda ters duran Nerite salyangozu bana geldiğinde ölü geldi sisteme fayda sağlayacağını düşünüp çıkarmadım bunu not olarak yazmak istedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231912061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231912131.jpg[/IMG]
Kurulumdan sonra 6. Hafta
Sistem sağlıklı bir şekilde devam ediyor. Şimdiye kadar balık kaybı yaşamadım. Özellikle arka plan bitkileri fazla gelişmeye başladı. Kök sistemlerinin toprağa yaklaştığını ve topraktaki besinlerden beslenmeye başladıklıklarını düşünüyorum. Ön plan bitkileri de gayet tatmin edici.
Peyzaj olarak sağ ve sol arka köşede kalan güller yanındaki fazla uzayan bitkiler yüzünden yeteri ışığı alamadığından bodur kaldılar. Işığı onların üzerine gelecek şekilde çapraz konumlandırdım ve renkli kızarmaya başladı. Budama zamanı gelince budama yapacağım zaman bitkileri kökünden sökmeden toprağın biraz altından köklerinden keserek yer değişiklikleri yapabilirim.
Sirkülasyon motoru tankın sol tarafında duruyor bu sebeple biofilm tankın sağ tarafında daha yoğun. Cözümü basit ama canlılar biofilmi sürekli yiyorlar o yüzden biofilme elle müdahale etmek istemiyorum. Biofilmin ışığı biraz filtre ettiğinide söylemem gerek.
Kurulumdan bu yana hala su değişimi yapmadım sadece eksilen suyu tamamlıyorum. Tankın üstü açık ve biliçli olarak kokladığımda mis gibi bir koku var 🙂
Dıştan cam silmek haricinde içerden cam temizliği henüz yapmadım. Yan camlarda çok hafif kirlenme mevcut onuda yosun yiyicilerin temizlediği izlerden anlayabiliyorum.
Monstera kökleri bir hayli gelişti, toprağa ulaşma eğilimindeler. Yapraklarında bozulma yok aynı zamanda gözle görülür şekilde gelişimde yok.
Şimdiye kadar yosun sorunu yaşamadım. Sadece java mossların ışığa yakın olan bölgelerinde biraz saç yosunu var. Karidesler sürekli o kısımlardan besleniyor. Şuan kontrol altında ve sistemi rahatsız etmiyor. Müdahale gerekirse yosunları tankın dışına alıp temizleyebilirim ama inanıyorumki yine olacaktır. Belki ilerleyen zamanlarda ışıktan uzaklaştırırım ama bu seferde mossu komple köke sardırma düşüncemden vazgecmem gerekir. Belki biraz daha fazla yosun yiyici ekleyerek deneyebilirim. Işık süresini kısaltmakta bir diğer çözüm.
İkinci fotoğrafta tabanda ters duran Nerite salyangozu bana geldiğinde ölü geldi sisteme fayda sağlayacağını düşünüp çıkarmadım bunu not olarak yazmak istedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910231.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231910551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231911591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231912061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241745/281220231912131.jpg[/IMG]
Su Altı Ekosistemim
Çok teşekkür ederim. Size de yeni kurulumunuzda başarılar umarım her aşama hayal ettiğiniz gibi gelişir 🙏🏻
Konunun başlığına Walstad yazmıştım fakat metod dışına çıktığım ve cıkacağım için yanlış yönlendirmeler olmaması adına konunun başlığını değiştirmem gerektiğini düşünüyorum🙂
Çok teşekkür ederim. Size de yeni kurulumunuzda başarılar umarım her aşama hayal ettiğiniz gibi gelişir 🙏🏻
Konunun başlığına Walstad yazmıştım fakat metod dışına çıktığım ve cıkacağım için yanlış yönlendirmeler olmaması adına konunun başlığını değiştirmem gerektiğini düşünüyorum🙂
Su Altı Ekosistemim
[QUOTE=Lennie]
Tekrardan merhaba,
Öneriniz için teşekkür ederim. Father Fish'in birkaç videosunu izledim ancak benim hobi anlayışıma pek uygun olmadığını düşündüğüm için daha derine inmedim geçmişte açıkçası. İzlediğim kadarı ile yorumlamak gerekirse;
Kendisi çok fazla geçmiş deneyime sahip olması sebebiyle birçok şeyi başarılı şekilde sürdürebilirse de sanki videoların bir kısmı özellikle yeni başlayan insanları bilgi ve deneyim sahibi olmadıkları göze alınırsa yanlış yönlendirebilir gibi geliyor bana. Benim şahsi fikrim ne kadar çabalasak da tanklarımızı ne kadar doğaya yakın tutsak da asla birebir olarak doğayı imite edemeyeceğimiz yönünde. Doğada zaten mükemmel bir döngü ve işleyiş var. Sezonlara bağlı dönemsel olarak balıkların üremesi davranışları ortamları hatta tükettikleri yiyecekler bile değişebiliyor. Kaldı ki günümüzde baktığımız bir sürü türün doğadaki hali ile alakası bile yok, örneğin fancy goldfish ve domestic bettalar gibi. Ben evimizdeki X hacimdeki kapta duran suyun açıkçası çok da doğa ile bağlantısı olmadığını düşünüyorum. Yapabileceğimizin en iyisinin canlılara olabildiğince güzel bir ortam, diyet ve bakım sağlamak olduğu kanısındayım. Kendisinin tank stili bana doğaldan çok güzel bitkili bir tank gibi geliyor.
Kendisinin su parametrelerini takip etmeyin test kitleri dostunuz değildir, suyun phına sertliğine odaklanmayın, balıkları beslemeyin ya da döngü oturtmak için hala fish-in cycle yapın (yani fishless cycle yöntemi ile canlılar riske atılmadan çok rahat döngü oturtulabilirken hobide genelde daha çok eskiden tercih edilen, belki yaşı ve bu yöndeki sebebiyle geçmişi kaynaklıdır, fish in cycle önerisi ) gibi video ve önerileri içeren videolar yayınlamış. Forumda balığımda şu var bu var diye açılan konuların bir çoğu amonyak/nitrit zehirlenmeleri, döngü problemleri kaynaklı olduğu tahmin edilebilen izler görülüyor. Benim için en basitinden amonyak testi tek başına birçok kez hayat kurtarıcı olmuştur tek başına. Dip çekim yapılmadığı takdirde ben ve birkaç arkadaşım corydoralar gibi sürekli zeminde zaman geçiren balıklarda bakteri açısından zengin mulmların oluşması sebepli problemler ortaya çıkabildiğine tanık olduk. Gibi gibi... Zaten yemi ben verdiğim, baştan her detayını benim kurduğum, içine farklı bölgelerden bir sürü bitki, kum , kaya, kütük/odun ve farklı canlı eklediğim, içine ısıtıcı filtre koyduğum, belki su değerlerinin doğayla alakasının bile olmadığı, sabit suyun durduğu bir tank ne kadar doğal o biraz tartışılır gibi geliyor bana.
Uzun lafın kısası hobide dediğiniz gibi her şeyi kendi usulüne göre uygulayan ve farklı yöntemlerle başarı elde eden çok kişi var. Bu başarı yolunda canlılar zarar görmediği ve iyi bir hayata ve bakıma sahip olduğu sürece elbet de denemek ve farklı stillerde ilerlemek mümkün diye düşünüyorum
Tankınızın ilerleyen süreçteki gelişimi için elimden geldiğince takipte kalacağım
Sevgiler,[/QUOTE]
Father Fish’in tanklarını görsel olarak beğenemiyorum bana hitap etmiyor. Söylediğiniz videolarda biraz ticari kaygı ve dikkat cekici başlık, farklı konuda yapayım YouTube’dan para kazanayım durumuda var. Ama yine de izlenip fikir sahibi olunması taraftarıyım.(Hayatını belirli bir konuya adayanları takip etmenin yaptığı işleri onaylasakta onaylamasakta iyi kötü bize bir şey kattığını düşünüyorum) Yeni başlayanların bu tarz videolardan olumsuz etkileneceği konusuda sonuna kadar katılıyorum.Tek bir şeye takılı kalmamak lazım.Ama bu konu için hobiye yeni başlayan kendini yırtana kadar dediğiniz gibi olumsu etkilenebilir. Father Fish’in sınırları çok katı. Bir başka kanal MD Fish Tanks’ı daha objektif eğitici buluyorum.
Dip cekimi konusu da tartışmaya açık bir konu balık türünden, tank sistemine bir çok kıstas var. Monster tankımda dalga motoru, sump+dış filtre olmasına rağmen iki günde bir dip cekimi yapmak zorunda kalıyordum. Ayrıca dip cekimiyle taban malzemesi kalınlığınında bir orantısı var çok derin bir konu aslında 🙂
Kısacası dediklerinize katılıyorum. Bu hobiyi uzun yıllar yapan kişilerin ister istemez kendine göre uyguladığı yöntemler , bakımlar çok farklı olabiliyor. Önemli olan sağlıklı sürdürülebilir bir akvaryum yaparak hobiden zevk almak.
İyi hobiler diliyorum…
[QUOTE=Lennie]
Tekrardan merhaba,
Öneriniz için teşekkür ederim. Father Fish'in birkaç videosunu izledim ancak benim hobi anlayışıma pek uygun olmadığını düşündüğüm için daha derine inmedim geçmişte açıkçası. İzlediğim kadarı ile yorumlamak gerekirse;
Kendisi çok fazla geçmiş deneyime sahip olması sebebiyle birçok şeyi başarılı şekilde sürdürebilirse de sanki videoların bir kısmı özellikle yeni başlayan insanları bilgi ve deneyim sahibi olmadıkları göze alınırsa yanlış yönlendirebilir gibi geliyor bana. Benim şahsi fikrim ne kadar çabalasak da tanklarımızı ne kadar doğaya yakın tutsak da asla birebir olarak doğayı imite edemeyeceğimiz yönünde. Doğada zaten mükemmel bir döngü ve işleyiş var. Sezonlara bağlı dönemsel olarak balıkların üremesi davranışları ortamları hatta tükettikleri yiyecekler bile değişebiliyor. Kaldı ki günümüzde baktığımız bir sürü türün doğadaki hali ile alakası bile yok, örneğin fancy goldfish ve domestic bettalar gibi. Ben evimizdeki X hacimdeki kapta duran suyun açıkçası çok da doğa ile bağlantısı olmadığını düşünüyorum. Yapabileceğimizin en iyisinin canlılara olabildiğince güzel bir ortam, diyet ve bakım sağlamak olduğu kanısındayım. Kendisinin tank stili bana doğaldan çok güzel bitkili bir tank gibi geliyor.
Kendisinin su parametrelerini takip etmeyin test kitleri dostunuz değildir, suyun phına sertliğine odaklanmayın, balıkları beslemeyin ya da döngü oturtmak için hala fish-in cycle yapın (yani fishless cycle yöntemi ile canlılar riske atılmadan çok rahat döngü oturtulabilirken hobide genelde daha çok eskiden tercih edilen, belki yaşı ve bu yöndeki sebebiyle geçmişi kaynaklıdır, fish in cycle önerisi ) gibi video ve önerileri içeren videolar yayınlamış. Forumda balığımda şu var bu var diye açılan konuların bir çoğu amonyak/nitrit zehirlenmeleri, döngü problemleri kaynaklı olduğu tahmin edilebilen izler görülüyor. Benim için en basitinden amonyak testi tek başına birçok kez hayat kurtarıcı olmuştur tek başına. Dip çekim yapılmadığı takdirde ben ve birkaç arkadaşım corydoralar gibi sürekli zeminde zaman geçiren balıklarda bakteri açısından zengin mulmların oluşması sebepli problemler ortaya çıkabildiğine tanık olduk. Gibi gibi... Zaten yemi ben verdiğim, baştan her detayını benim kurduğum, içine farklı bölgelerden bir sürü bitki, kum , kaya, kütük/odun ve farklı canlı eklediğim, içine ısıtıcı filtre koyduğum, belki su değerlerinin doğayla alakasının bile olmadığı, sabit suyun durduğu bir tank ne kadar doğal o biraz tartışılır gibi geliyor bana.
Uzun lafın kısası hobide dediğiniz gibi her şeyi kendi usulüne göre uygulayan ve farklı yöntemlerle başarı elde eden çok kişi var. Bu başarı yolunda canlılar zarar görmediği ve iyi bir hayata ve bakıma sahip olduğu sürece elbet de denemek ve farklı stillerde ilerlemek mümkün diye düşünüyorum
Tankınızın ilerleyen süreçteki gelişimi için elimden geldiğince takipte kalacağım
Sevgiler,[/QUOTE]
Father Fish’in tanklarını görsel olarak beğenemiyorum bana hitap etmiyor. Söylediğiniz videolarda biraz ticari kaygı ve dikkat cekici başlık, farklı konuda yapayım YouTube’dan para kazanayım durumuda var. Ama yine de izlenip fikir sahibi olunması taraftarıyım.(Hayatını belirli bir konuya adayanları takip etmenin yaptığı işleri onaylasakta onaylamasakta iyi kötü bize bir şey kattığını düşünüyorum) Yeni başlayanların bu tarz videolardan olumsuz etkileneceği konusuda sonuna kadar katılıyorum.Tek bir şeye takılı kalmamak lazım.Ama bu konu için hobiye yeni başlayan kendini yırtana kadar dediğiniz gibi olumsu etkilenebilir. Father Fish’in sınırları çok katı. Bir başka kanal MD Fish Tanks’ı daha objektif eğitici buluyorum.
Dip cekimi konusu da tartışmaya açık bir konu balık türünden, tank sistemine bir çok kıstas var. Monster tankımda dalga motoru, sump+dış filtre olmasına rağmen iki günde bir dip cekimi yapmak zorunda kalıyordum. Ayrıca dip cekimiyle taban malzemesi kalınlığınında bir orantısı var çok derin bir konu aslında 🙂
Kısacası dediklerinize katılıyorum. Bu hobiyi uzun yıllar yapan kişilerin ister istemez kendine göre uyguladığı yöntemler , bakımlar çok farklı olabiliyor. Önemli olan sağlıklı sürdürülebilir bir akvaryum yaparak hobiden zevk almak.
İyi hobiler diliyorum…
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
