ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
CaglaT
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
67
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Aralık 2022 13:06
Son Ziyaret:
21 Şubat 2026 09:16
Toplam Mesaj:
137 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Çağla Yılmaz
Doğum Tarihi:
03 Ağustos 1998
Yaş:
27
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Çağla Yılmaz
SON 10 MESAJI
Beyaz Solucanlar Ve Dış Filtre İçinde Salyangozlar
[QUOTE=Rhyno]Camlarda gezindigini söylediğiniz canlıların fotoğrafını atabilir misiniz.
Salyangozların bir zararı olmaz.[/QUOTE]
İnanın bu başlığı açtıktan sonra görmedim sanki anlaşarak kumdan çıkmamaya karar verdiler 😂
[QUOTE=oguzsel]Yemlemeyi minimuma indirin. Canlıların hayatta kalmasına yetecek kadar atsanız yeter. Camdaki bahsettiğiniz kurtlar zamanla kaybolur.
Filtredeki salyangozlar da bitkiniz varsa onlarla gelmiştir. Yeni doğanları filtre içine çekmiştir. Bi zararı olmaz ama filtre zamanla tıkanabilir. Çıkarıp tankın içine bırakabilirsiniz. Ben filtre emiş borusunun ucuna sünger takıp lastikle sabitledim yavruları çekmesin diye. Öyle bi çözüm düşünebilirsiniz.[/QUOTE]
Yemlemeyi çok yaptığımı düşünmüyorum balıkların her birine bir iki parça yetecek kadar ama vatozlar arasında alfa-betalık ilişkisi olduğu için vatoz yemini biraz bol koyuyorum öbür türlü büyük vatoz diğerlerine yedirmiyor.
[QUOTE=Rhyno]Camlarda gezindigini söylediğiniz canlıların fotoğrafını atabilir misiniz.
Salyangozların bir zararı olmaz.[/QUOTE]
İnanın bu başlığı açtıktan sonra görmedim sanki anlaşarak kumdan çıkmamaya karar verdiler 😂
[QUOTE=oguzsel]Yemlemeyi minimuma indirin. Canlıların hayatta kalmasına yetecek kadar atsanız yeter. Camdaki bahsettiğiniz kurtlar zamanla kaybolur.
Filtredeki salyangozlar da bitkiniz varsa onlarla gelmiştir. Yeni doğanları filtre içine çekmiştir. Bi zararı olmaz ama filtre zamanla tıkanabilir. Çıkarıp tankın içine bırakabilirsiniz. Ben filtre emiş borusunun ucuna sünger takıp lastikle sabitledim yavruları çekmesin diye. Öyle bi çözüm düşünebilirsiniz.[/QUOTE]
Yemlemeyi çok yaptığımı düşünmüyorum balıkların her birine bir iki parça yetecek kadar ama vatozlar arasında alfa-betalık ilişkisi olduğu için vatoz yemini biraz bol koyuyorum öbür türlü büyük vatoz diğerlerine yedirmiyor.
Beyaz Solucanlar Ve Dış Filtre İçinde Salyangozlar
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri:
Akvaryum Kapasitesi (litre): 70
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 7 adet transgenetik tetra, 3 adet vatoz, bir kaç tane elma salyangozu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: sunsun 603b dış filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): haftada bir %30-40 su değişimi
İyi geceler arkadaşlar.
Akvaryum 10 aydır kurulu, daha küçüktü büyüttüm. Bir süre sonra bir sürü beyaz solucan mı desem parazit mi desem bir canlı gezinmeye başladı camlarda. Su değişim sıklığını artırdım geçer diye umdum ama geçmiyor.
1) bu canlılar zararlı mi? Nasıl kurtulabilirim?
2) dış filtremi temizlerken süngerlerin içinde akvaryumda olmayan bir tür salyangoz ailesi olduğunu gördüm. Bu nereden gelmiş olabilir ve filtrenin içinde durması zararlı mı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri:
Akvaryum Kapasitesi (litre): 70
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 7 adet transgenetik tetra, 3 adet vatoz, bir kaç tane elma salyangozu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: sunsun 603b dış filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): haftada bir %30-40 su değişimi
İyi geceler arkadaşlar.
Akvaryum 10 aydır kurulu, daha küçüktü büyüttüm. Bir süre sonra bir sürü beyaz solucan mı desem parazit mi desem bir canlı gezinmeye başladı camlarda. Su değişim sıklığını artırdım geçer diye umdum ama geçmiyor.
1) bu canlılar zararlı mi? Nasıl kurtulabilirim?
2) dış filtremi temizlerken süngerlerin içinde akvaryumda olmayan bir tür salyangoz ailesi olduğunu gördüm. Bu nereden gelmiş olabilir ve filtrenin içinde durması zararlı mı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Adi Salyangoz Akvaryumu İstila Etti
Güncelleme:
Adi salyangozları tek tek toplayıp ayrı bir kaba koydum, tabi alamadıklarım da oldu sürü gibiler çünkü. Yavaş yavaş onları da ayıracağım.
Ama bu aşamada ayırdıktan sonra ne yapacağım bilmiyorum. Almak isteyen bir yer olursa vermek çok isterim bilgisi olan aydınlatabilir mi?
Ek olarak; mavi elma ile sarı elmanın ortak çocukları olarak değişik bir renk yavrularım var🙏🏻 görselini eklemek istiyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/070720230723021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/070720230723131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/070720230723261.jpg[/IMG]
Güncelleme:
Adi salyangozları tek tek toplayıp ayrı bir kaba koydum, tabi alamadıklarım da oldu sürü gibiler çünkü. Yavaş yavaş onları da ayıracağım.
Ama bu aşamada ayırdıktan sonra ne yapacağım bilmiyorum. Almak isteyen bir yer olursa vermek çok isterim bilgisi olan aydınlatabilir mi?
Ek olarak; mavi elma ile sarı elmanın ortak çocukları olarak değişik bir renk yavrularım var🙏🏻 görselini eklemek istiyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/070720230723021.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/070720230723131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/070720230723261.jpg[/IMG]
Adi Salyangoz Akvaryumu İstila Etti
[QUOTE=Alp3]Yani geriye tek kalan çözüm bir dilim salatalık dilimini bir şişe geçirin üstüne toplanan adileri ufak bir akvaryuma koyup orda bakın ya da yaşayabilecekleri bi dereye falan atın. Tek tek bu şekilde akvaryumdan uzaklaştırana kadar yapabilirseniz de uzun sürecektir yumurtalar olucaktır elinizle de ekstra toplarsınız bir süre sonra bir şekilde biter illa. [/QUOTE]
Yavru Elmaları ayrı bir akvaryuma alıp helena ekleyebilirim. Ama önceliğim dere bulursam dereye koymak, hoş orada da yaşayabilirler mi bilmiyorum.
[QUOTE=Maverickse]
Elle toplayarak bitirmek çok çok zor. Heryere yumurtlamıştır onlar. Eşeysiz üredikleri için çok çabuk çoğalıyorlar. Görünenleri çıkarsanız bile yine çoğalacaklardır. Virüs gibi tankınıza 1 kere bulaşmış. Virüsleri yok etmek için Helena salmalısınız.
Elma salyangozların büyüklerine birşey yapamazlar ama yavrular konusunda net birşey diyemem. Sizin 35 litrelik eski tankınız duruyorsa geçici olarak elmaları oraya alabilirsiniz. Helenalar sorunu çözdükten sonra elmaları geri salarsınız.
Akvaryumun döngüsü ve ekolojik dengesi için en mantıklı yol bu görünüyor.
Sonuç olarak Anti virüs (Helena) programı yüklemeden adi salyangozlardan kurtulamazsınız.
Makrakanta balığıda olabilir adi salyangozları yiyor. Ama tetralara zarar verirmi o konuda birşey diyemiyorum. Bazen agresif hareketleri olan bir tür.
Yavru elmalarıda yiyebilir.
Ayrıca salyangoz türleri içinde dişi ve erkek ayrımı olan eş tutan tek salyangoz Helena'lar. En zeki, farkındalığı yüksek, bilinçli tür diyebiliriz. Elmalardan daha gösterişli buluyorum. Çok akıllılar.[/QUOTE]
35 litre akvaryumda misafir kaplumbağalar var geçici süre bendeler. Ek balık koyamam zaten canlı yükü çok fazla. Dere fikrini es geçersem dediğiniz gibi yavru elmaları ayırıp helena koyabilirim akvaryuma.
[QUOTE=Alp3]Yani geriye tek kalan çözüm bir dilim salatalık dilimini bir şişe geçirin üstüne toplanan adileri ufak bir akvaryuma koyup orda bakın ya da yaşayabilecekleri bi dereye falan atın. Tek tek bu şekilde akvaryumdan uzaklaştırana kadar yapabilirseniz de uzun sürecektir yumurtalar olucaktır elinizle de ekstra toplarsınız bir süre sonra bir şekilde biter illa. [/QUOTE]
Yavru Elmaları ayrı bir akvaryuma alıp helena ekleyebilirim. Ama önceliğim dere bulursam dereye koymak, hoş orada da yaşayabilirler mi bilmiyorum.
[QUOTE=Maverickse]
Elle toplayarak bitirmek çok çok zor. Heryere yumurtlamıştır onlar. Eşeysiz üredikleri için çok çabuk çoğalıyorlar. Görünenleri çıkarsanız bile yine çoğalacaklardır. Virüs gibi tankınıza 1 kere bulaşmış. Virüsleri yok etmek için Helena salmalısınız.
Elma salyangozların büyüklerine birşey yapamazlar ama yavrular konusunda net birşey diyemem. Sizin 35 litrelik eski tankınız duruyorsa geçici olarak elmaları oraya alabilirsiniz. Helenalar sorunu çözdükten sonra elmaları geri salarsınız.
Akvaryumun döngüsü ve ekolojik dengesi için en mantıklı yol bu görünüyor.
Sonuç olarak Anti virüs (Helena) programı yüklemeden adi salyangozlardan kurtulamazsınız.
Makrakanta balığıda olabilir adi salyangozları yiyor. Ama tetralara zarar verirmi o konuda birşey diyemiyorum. Bazen agresif hareketleri olan bir tür.
Yavru elmalarıda yiyebilir.
Ayrıca salyangoz türleri içinde dişi ve erkek ayrımı olan eş tutan tek salyangoz Helena'lar. En zeki, farkındalığı yüksek, bilinçli tür diyebiliriz. Elmalardan daha gösterişli buluyorum. Çok akıllılar.[/QUOTE]
35 litre akvaryumda misafir kaplumbağalar var geçici süre bendeler. Ek balık koyamam zaten canlı yükü çok fazla. Dere fikrini es geçersem dediğiniz gibi yavru elmaları ayırıp helena koyabilirim akvaryuma.
Adi Salyangoz Akvaryumu İstila Etti
[QUOTE=cagatayc]
Sanırım okuduğum çözümlerden en etkilisi gece salatalık bırakıp sabah çekmek. Diğer salyangozları akvaryuma geri atarsınız. Ama çok yumurtlayıp çok çoğalıyorlar. Bende ilaç atmayayım dedim 3 adet helena aldım baktım yatıyorlar bugün 10 adet daha aldım. Şimdi 13 adet ortalıkta gezen avcı dolu. Ama minarenin yanından geçip selam veriyor gidiyor, sadece 1 tane adinin içi boş kabuğunu gördüm filtrenin üstünde. Işıklar kapanınca minareler kum altından çıkmaya başladı bakalım sabaha ne olacak. Bu da olmazsa komple kum değiştirip %80 inden kurtulmaya çalışacağım. 6 ay önce 1 adet minare 1 adette adi salyangoz girdi. O minare şimdi 4cm olmuş az önce kumun altından fırladı. Binlerce bebesi çıkıp cama tırmanıyor her gece.[/QUOTE]
Salatalık alıp çektikten sonra ne yapacağım hayvanları? Elimle de toplarım o sorun değil. Başıma çok büyük bela oldular.
[QUOTE=cagatayc]
Sanırım okuduğum çözümlerden en etkilisi gece salatalık bırakıp sabah çekmek. Diğer salyangozları akvaryuma geri atarsınız. Ama çok yumurtlayıp çok çoğalıyorlar. Bende ilaç atmayayım dedim 3 adet helena aldım baktım yatıyorlar bugün 10 adet daha aldım. Şimdi 13 adet ortalıkta gezen avcı dolu. Ama minarenin yanından geçip selam veriyor gidiyor, sadece 1 tane adinin içi boş kabuğunu gördüm filtrenin üstünde. Işıklar kapanınca minareler kum altından çıkmaya başladı bakalım sabaha ne olacak. Bu da olmazsa komple kum değiştirip %80 inden kurtulmaya çalışacağım. 6 ay önce 1 adet minare 1 adette adi salyangoz girdi. O minare şimdi 4cm olmuş az önce kumun altından fırladı. Binlerce bebesi çıkıp cama tırmanıyor her gece.[/QUOTE]
Salatalık alıp çektikten sonra ne yapacağım hayvanları? Elimle de toplarım o sorun değil. Başıma çok büyük bela oldular.
Adi Salyangoz Akvaryumu İstila Etti
[QUOTE=Maverickse]Helena (katil salyangoz) alın, ortalama 2 ay içinde adi salyangoz nüfusunu kontrol altına alarak yok ederler. 7-8 tane ekleyin yetişemezlerse sayıyı arttırın. Benim tank 35 litre 2 tane Helena var hiç adi salyangoz olmuyor.
Bu arada Adi salyangozları kimsenin sahipleneceğini sanmıyorum.[/QUOTE]
Yavru elmalarım var onlara bir şey olabilir
[QUOTE=cagatayc]3. Fotodakilerse eğer adi değil bence ramshorn gibi geldi onlar. Katil salyangoz en temizi, elmalar kocaman zaten onlara bir şey yapamazlar, katil sayısı abartı tutulmazsa nüfus kontrolü olur tüm çeşitler belirli seviyede devam eder bence güzel olur. Son fotoda en sağdakide bir elmaysa maşallah diyorum :).[/QUOTE]
İki büyük elmam ve çocukları var. Katil alırsam çocuk elmalara bir şey olabilir. Ayrıca biraz canice geliyor katil salyangoz bana, yesin diye atmaya elim gider mi bilmiyorum başka yolu yok mudur?
[QUOTE=Maverickse]Helena (katil salyangoz) alın, ortalama 2 ay içinde adi salyangoz nüfusunu kontrol altına alarak yok ederler. 7-8 tane ekleyin yetişemezlerse sayıyı arttırın. Benim tank 35 litre 2 tane Helena var hiç adi salyangoz olmuyor.
Bu arada Adi salyangozları kimsenin sahipleneceğini sanmıyorum.[/QUOTE]
Yavru elmalarım var onlara bir şey olabilir
[QUOTE=cagatayc]3. Fotodakilerse eğer adi değil bence ramshorn gibi geldi onlar. Katil salyangoz en temizi, elmalar kocaman zaten onlara bir şey yapamazlar, katil sayısı abartı tutulmazsa nüfus kontrolü olur tüm çeşitler belirli seviyede devam eder bence güzel olur. Son fotoda en sağdakide bir elmaysa maşallah diyorum :).[/QUOTE]
İki büyük elmam ve çocukları var. Katil alırsam çocuk elmalara bir şey olabilir. Ayrıca biraz canice geliyor katil salyangoz bana, yesin diye atmaya elim gider mi bilmiyorum başka yolu yok mudur?
Adi Salyangoz Akvaryumu İstila Etti
Arkadaşlar merhaba uzun zamandır siteye girmemiştim. Bir bela ile geldim karşınıza, adi salyangozlar 70 litrelik akvaryumu sarmış durumda. Bitkiler ile geldi 3 tanesi, ilaca da yatırmıştım bitkiyi ama oldu işte. Kıyamadım yavruyken yoketmeye. Ve şu an yaklaşık 60 70 adi salyangozum var. Bunlardan artık kurtulmam gerekiyor, dış filtre almış olmama rağmen su 1 haftada sapsarı oluyor. Bu hayvanlara zarar vermeden nasıl kurtulabilirim? Almak isteyen varsa getirebilirim İstanbul içi ya da doğada nereye bırakabilirim? Çaresizliğin görselini bırakıyorum size …. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232242391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232243151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232243481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232245161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232245581.jpg[/IMG][EDIT]CaglaT,2023-06-19 22:46:01[/EDIT]
Arkadaşlar merhaba uzun zamandır siteye girmemiştim. Bir bela ile geldim karşınıza, adi salyangozlar 70 litrelik akvaryumu sarmış durumda. Bitkiler ile geldi 3 tanesi, ilaca da yatırmıştım bitkiyi ama oldu işte. Kıyamadım yavruyken yoketmeye. Ve şu an yaklaşık 60 70 adi salyangozum var. Bunlardan artık kurtulmam gerekiyor, dış filtre almış olmama rağmen su 1 haftada sapsarı oluyor. Bu hayvanlara zarar vermeden nasıl kurtulabilirim? Almak isteyen varsa getirebilirim İstanbul içi ya da doğada nereye bırakabilirim? Çaresizliğin görselini bırakıyorum size …. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232242391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232243151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232243481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232245161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/190620232245581.jpg[/IMG][EDIT]CaglaT,2023-06-19 22:46:01[/EDIT]
Yavru Elma Salyangozları Ve Dip Çekimi
[QUOTE=Malkocoglu61]
Bir kaç gün bayram dönüşü yüzünden trafik olur bugünden başladı. Sonra haberleşelim uygun bi yerde uygun zamanda alayım olur mu?[/QUOTE]
Yumurtalar siyahlaşmaya başladı sanırım mantar oldular. Henüz siyahlaşmayan 4 salkım var. Eğer onlara yetişirseniz vermek isterim. Olmadı yetişemezsek biraz büyüdükten sonra salyangozları almak ister misiniz? Şu an akvaryumdaki 5 salyangozu göremiyorum çok küçük oldukları için[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/230420232209591.jpg[/IMG]
[QUOTE=GhostKoi]Merhaba,
ben de benzer şekilde saklama kabında ramshorn besliyorum. Salyangozlar da besleme yapıldığında zemini çok kirletiyorlar. Ben de sizin gibi sifonla dip çekimi yapıyorum. İster istemez ufak olanlar çekiliyor. Bu suyu dökmeyip 20 litrelik bir kovada bekletiyorum. Sonra marul salatalık gibi sebzeler eklediğimde birkaç saat içinde bunun üzerine toplaşıyorlar. Böylece yavruları tekrar geri koyma şansım oluyor. Siz de bunu deneyebilirsiniz.
[/QUOTE]
Çok mantıklı çok teşekkür ederim🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
[QUOTE=Malkocoglu61]
Bir kaç gün bayram dönüşü yüzünden trafik olur bugünden başladı. Sonra haberleşelim uygun bi yerde uygun zamanda alayım olur mu?[/QUOTE]
Yumurtalar siyahlaşmaya başladı sanırım mantar oldular. Henüz siyahlaşmayan 4 salkım var. Eğer onlara yetişirseniz vermek isterim. Olmadı yetişemezsek biraz büyüdükten sonra salyangozları almak ister misiniz? Şu an akvaryumdaki 5 salyangozu göremiyorum çok küçük oldukları için[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/230420232209591.jpg[/IMG]
[QUOTE=GhostKoi]Merhaba,
ben de benzer şekilde saklama kabında ramshorn besliyorum. Salyangozlar da besleme yapıldığında zemini çok kirletiyorlar. Ben de sizin gibi sifonla dip çekimi yapıyorum. İster istemez ufak olanlar çekiliyor. Bu suyu dökmeyip 20 litrelik bir kovada bekletiyorum. Sonra marul salatalık gibi sebzeler eklediğimde birkaç saat içinde bunun üzerine toplaşıyorlar. Böylece yavruları tekrar geri koyma şansım oluyor. Siz de bunu deneyebilirsiniz.
[/QUOTE]
Çok mantıklı çok teşekkür ederim🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Yavru Elma Salyangozları Ve Dip Çekimi
[QUOTE=Malkocoglu61]
Dip çekimi illa yapmanız gerekiyorsa çektiğiniz suyu kontrol edip yavruları geri tanka koyabilirsiniz. Ben şahsen öyle yapıyorum bir sorun yaşamadım.
Yumurtalar suyun üzerinde nem olan yerde açılıyor kuru yerde durursa yavru çıkmaz diye biliyorum. Dışarıda kurutup çöpe atarsanız yavru çıkmayacaktır.
Gebze'ye yakınsanız ben alabilirim yumurtaları.
[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim yanıtınız için. Vatozlar çok dışkılıyor uzun uzun. Mecbur dip çekimi yapmam gerekiyor. Çekmeköy’de oturuyorum. Alma imkanınız var mı? Ortak bir noktaya getirebilirim.
[QUOTE=Malkocoglu61]
Dip çekimi illa yapmanız gerekiyorsa çektiğiniz suyu kontrol edip yavruları geri tanka koyabilirsiniz. Ben şahsen öyle yapıyorum bir sorun yaşamadım.
Yumurtalar suyun üzerinde nem olan yerde açılıyor kuru yerde durursa yavru çıkmaz diye biliyorum. Dışarıda kurutup çöpe atarsanız yavru çıkmayacaktır.
Gebze'ye yakınsanız ben alabilirim yumurtaları.
[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim yanıtınız için. Vatozlar çok dışkılıyor uzun uzun. Mecbur dip çekimi yapmam gerekiyor. Çekmeköy’de oturuyorum. Alma imkanınız var mı? Ortak bir noktaya getirebilirim.
Yavru Elma Salyangozları Ve Dip Çekimi
İyi bayramlar herkese.
7 öbek salyangoz yumurtam vardı. Bugün en eski olandan 4 adet sarı elma salyangozu çıktığını gördüm ve kendilerini suya attılar. Yumurtalara müdahale etmedim dolayısıyla ayrı akvaryumda değiller.
Dip çekimini bugün yaptım daha sonra kendilerini suya attılar. ama o kadar küçükler ki bir hafta sonraki dip çekiminde onları da çekerim. Salyangozlar büyüyene kadar dip çekimi yapmamalı mıyım? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/220420230021351.jpg[/IMG]
İkinci olarak; çok fazla yumurta salkımı oldu. Akvaryum bu kadar canlıyı kaldırmaz, zaten yeni çıkanları da biraz büyütüp vermeyi düşünüyorum. Bu yumurtaları alıp nasıl yok edebilirim? Yumurta yeni dizildiğinde atsam salyangozlar çıkmaz değil mi çöpte? Öyle olursa çok üzülürüm yapamam [EDIT]CaglaT,2023-04-22 00:26:07[/EDIT]
İyi bayramlar herkese.
7 öbek salyangoz yumurtam vardı. Bugün en eski olandan 4 adet sarı elma salyangozu çıktığını gördüm ve kendilerini suya attılar. Yumurtalara müdahale etmedim dolayısıyla ayrı akvaryumda değiller.
Dip çekimini bugün yaptım daha sonra kendilerini suya attılar. ama o kadar küçükler ki bir hafta sonraki dip çekiminde onları da çekerim. Salyangozlar büyüyene kadar dip çekimi yapmamalı mıyım? [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237657/220420230021351.jpg[/IMG]
İkinci olarak; çok fazla yumurta salkımı oldu. Akvaryum bu kadar canlıyı kaldırmaz, zaten yeni çıkanları da biraz büyütüp vermeyi düşünüyorum. Bu yumurtaları alıp nasıl yok edebilirim? Yumurta yeni dizildiğinde atsam salyangozlar çıkmaz değil mi çöpte? Öyle olursa çok üzülürüm yapamam [EDIT]CaglaT,2023-04-22 00:26:07[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
