ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
YusufAsikbulmus
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
10
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Ekim 2022 23:03
Son Ziyaret:
08 Ağustos 2023 01:38
Toplam Mesaj:
45 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yusuf AŞIKBULMUŞ
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Lepistes
Cüce Vatoz
Nerite Salyangoz
Canlı Bitkili Akvaryum
SON 10 MESAJI
Lepisteste İlk Defa Gördüm Fotoğraflı
[QUOTE=The Last Samurai]Yusuf Bey, merhaba,
Balığınız dropsy olmuş. Vücut içerisinde toplanan sıvının yaptiğı baskı ve gerilimden dolayı, pullar kabarmış (Üstten çekilmiş fotoğrafta belli oluyor), epitel doku üzerinde kanamalar var ve bağırsak, anüs dişına çıkmış.
Hastalık ilerlediği için yem yemiyor. Ancak Seachem Kanaplex ile tedavisi mümkün.
Kullanım talimatında belirtildiği şekilde Seachem Kanaplex tedavisi öneririm.
Geçmiş olsun.[/QUOTE][QUOTE=The Last Samurai]Yusuf Bey, merhaba,
Balığınız dropsy olmuş. Vücut içerisinde toplanan sıvının yaptiğı baskı ve gerilimden dolayı, pullar kabarmış (Üstten çekilmiş fotoğrafta belli oluyor), epitel doku üzerinde kanamalar var ve bağırsak, anüs dişına çıkmış.
Hastalık ilerlediği için yem yemiyor. Ancak Seachem Kanaplex ile tedavisi mümkün.
Kullanım talimatında belirtildiği şekilde Seachem Kanaplex tedavisi öneririm.
Geçmiş olsun.[/QUOTE]
Balıklarımı az çok tanıyorum o akşam ayırdım ve ertesi sabah ölü buldum iyi ki ayırmışım.Peki bu hastalık neden oluşur bu konu hakkında bilginiz var mı?
[QUOTE=The Last Samurai]Yusuf Bey, merhaba,
Balığınız dropsy olmuş. Vücut içerisinde toplanan sıvının yaptiğı baskı ve gerilimden dolayı, pullar kabarmış (Üstten çekilmiş fotoğrafta belli oluyor), epitel doku üzerinde kanamalar var ve bağırsak, anüs dişına çıkmış.
Hastalık ilerlediği için yem yemiyor. Ancak Seachem Kanaplex ile tedavisi mümkün.
Kullanım talimatında belirtildiği şekilde Seachem Kanaplex tedavisi öneririm.
Geçmiş olsun.[/QUOTE][QUOTE=The Last Samurai]Yusuf Bey, merhaba,
Balığınız dropsy olmuş. Vücut içerisinde toplanan sıvının yaptiğı baskı ve gerilimden dolayı, pullar kabarmış (Üstten çekilmiş fotoğrafta belli oluyor), epitel doku üzerinde kanamalar var ve bağırsak, anüs dişına çıkmış.
Hastalık ilerlediği için yem yemiyor. Ancak Seachem Kanaplex ile tedavisi mümkün.
Kullanım talimatında belirtildiği şekilde Seachem Kanaplex tedavisi öneririm.
Geçmiş olsun.[/QUOTE]
Balıklarımı az çok tanıyorum o akşam ayırdım ve ertesi sabah ölü buldum iyi ki ayırmışım.Peki bu hastalık neden oluşur bu konu hakkında bilginiz var mı?
Lepisteste İlk Defa Gördüm Fotoğraflı
Fotoğraf: Ekte Mevcuttur
Hastalık Belirtileri: Yeme Karşı İlgisi Kalmadı Gidici
Akvaryum Kapasitesi (litre):
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Lepistes,Cüce Vatoz, Nerite Salyangozlar
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 27 Derece Isıtıcısız
Filitrasyon: Hamburg Filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351281.jpg[/IMG]
Merhaba iyi akşamlar. Bu balığım yaşlı ve zaten şimdi yemleme yaptım ilgisiz burdan gidici olduğunu anlıyorum.Aslında doğuma saatler var ama anüsteki bu dışkı çok farklı o yüzden gidici olduğunu düşünüyorum. Bu şekilde durumla karşılaşan oldu mu hiç?
Üstünde 2,3 kan şeklinde benek fark ettim sadece.
İç Parazit Değil
Mantar Değil
Beyaz Benek desen değil.
Ölü doğum desen değil
Ne olduğunu hiç anlayamadım ilk defa karşılaşıyorum.
Konu güncel
Fotoğraf: Ekte Mevcuttur
Hastalık Belirtileri: Yeme Karşı İlgisi Kalmadı Gidici
Akvaryum Kapasitesi (litre):
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Lepistes,Cüce Vatoz, Nerite Salyangozlar
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 27 Derece Isıtıcısız
Filitrasyon: Hamburg Filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/236769/050720232351281.jpg[/IMG]
Merhaba iyi akşamlar. Bu balığım yaşlı ve zaten şimdi yemleme yaptım ilgisiz burdan gidici olduğunu anlıyorum.Aslında doğuma saatler var ama anüsteki bu dışkı çok farklı o yüzden gidici olduğunu düşünüyorum. Bu şekilde durumla karşılaşan oldu mu hiç?
Üstünde 2,3 kan şeklinde benek fark ettim sadece.
İç Parazit Değil
Mantar Değil
Beyaz Benek desen değil.
Ölü doğum desen değil
Ne olduğunu hiç anlayamadım ilk defa karşılaşıyorum.
Konu güncel
Cüce vatoz yavrularını kaçıncı gün almam lazım.
[QUOTE=ibbayram] ben ikinci kez yavru aldım ve hiç bir zaman başka tanka veya yavrucuğa almadım tabii benim yetiştirdiğim türler sadece lepistes ve vatoz dostça yaşıyorlar yavrularımda ne zaman kesesinde kurtulur iseler kipten kendileri çıkıp serbestçe geziyorlar [/QUOTE]
Konuyu canlandırayım:
Benimde akvaryumda sadece lepistesler , vatozlar ve nerite salyangozlar var lepistesler kendi yavrularını yiyor cüce vatoz yavrularını neden yemesin? Yemezler bile tırtıklarlar çünkü büyük cüce vatozu bile tırtıklıyorlar 😂 Küpten yavruluğa almamı önermiyor musunuz?
[QUOTE=ibbayram] ben ikinci kez yavru aldım ve hiç bir zaman başka tanka veya yavrucuğa almadım tabii benim yetiştirdiğim türler sadece lepistes ve vatoz dostça yaşıyorlar yavrularımda ne zaman kesesinde kurtulur iseler kipten kendileri çıkıp serbestçe geziyorlar [/QUOTE]
Konuyu canlandırayım:
Benimde akvaryumda sadece lepistesler , vatozlar ve nerite salyangozlar var lepistesler kendi yavrularını yiyor cüce vatoz yavrularını neden yemesin? Yemezler bile tırtıklarlar çünkü büyük cüce vatozu bile tırtıklıyorlar 😂 Küpten yavruluğa almamı önermiyor musunuz?
Lepistes Dogumu
Merhaba çocukluğumdan beri çeşitli türler besledim. Son 1 senedirde lepistes üretiyorum. Size tavsiyem ben hiç kullanmadım sizde kullanmayın yavruluğu. Sağlıklı balığı strese sokar. Rafyaları bıçak yardımıyla kıvırarak bir vantuz yardımı ile akvaryumun dibine yakın bir şekilde su yüzeyine hafif yayılacak şekilde hem gebe dişiye saklanma alanı hemde yavrulara saklanma alanı oluşturursanız herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Su ısısına gelecek olursa 22 ila 29 derece arasında rahatlıkla yaşarlar şuan yaz mevsiminde pek sorun yok ama ideal ısı 24 derece tavsiye edilir ben 3-4 gün önce ısıtıcının fişini çektim. 26-29 derece arasında değişiyor.
Merhaba çocukluğumdan beri çeşitli türler besledim. Son 1 senedirde lepistes üretiyorum. Size tavsiyem ben hiç kullanmadım sizde kullanmayın yavruluğu. Sağlıklı balığı strese sokar. Rafyaları bıçak yardımıyla kıvırarak bir vantuz yardımı ile akvaryumun dibine yakın bir şekilde su yüzeyine hafif yayılacak şekilde hem gebe dişiye saklanma alanı hemde yavrulara saklanma alanı oluşturursanız herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Su ısısına gelecek olursa 22 ila 29 derece arasında rahatlıkla yaşarlar şuan yaz mevsiminde pek sorun yok ama ideal ısı 24 derece tavsiye edilir ben 3-4 gün önce ısıtıcının fişini çektim. 26-29 derece arasında değişiyor.
İlk Akvaryumum
[QUOTE=Oğuzhan Ölçay]
Şimdi elma salyangozunu geri verdim ve 4 günde pek bir şey yapmadı. Sadece olmak için var denebilir. Zararı yoktu. [/QUOTE]
Salyangozlar genellikle sabit kalır hocam karanlıkta hareket ediyorlar şahsen bendekiler bu şekilde gündüz pek nadir hareket ediyorlar
[QUOTE=Oğuzhan Ölçay]
Şimdi elma salyangozunu geri verdim ve 4 günde pek bir şey yapmadı. Sadece olmak için var denebilir. Zararı yoktu. [/QUOTE]
Salyangozlar genellikle sabit kalır hocam karanlıkta hareket ediyorlar şahsen bendekiler bu şekilde gündüz pek nadir hareket ediyorlar
Japon Akvaryumuna Bu Filtre Yeterli Mi
[QUOTE=Simgeöz]
Merhabalar cevap verdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle. Akvaryumum yeni değil 1 yıldır bende ancak dediğim gibi petshop yönlendirmesi ile kurduğum bir akvaryum ve doğru yönlendirildim mi pek emin değilim balık ölümleri alıyorum rutin olarak olmasa da. Fotoğrafları ekliyorum. Akvaryumda elektronik bir şey yok ısıtıcı vs, filtrenin ve ışığın net fotoğrafını yüklüyorum. Kum da fotoğraflarda görünüyor.
Normalde ayda 1 %25 su değişimi yapıyordum ancak forumda haftada1e çıkarmamı önerdiler dolayısıyla artık öyle yapacağım. Bugüne kadar ayda 1 değiştirdiğim için şuan camlar ve filtre biraz yosunlanmış
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142501.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryumunuz güzelmiş. Şöyle izah edeyim su değişimi için doğru karar almışsınız Japon balıkları zaten çok dışkı bırakan bir canlı.10 günü geçmeyecek şekilde %20 ila %35 su değişimi ideal bir orandır. İç filtrenizde sünger yada elyaf gibi birşey göremedim.
Gündüz akvaryuma baktığınızda su da bulanıklık yada sis gibi bir durum söz konusu mu?
Canlı ölümleri ne kadar sıklıkla oluyor bilmiyorum lakin bakteri kültürü olayını araştırmanızı tavsiye ederim. Balıkların dışkısı ve suda biriken yem artıkları suda amonyak oluşturur.Bu amonyakta yararlı bakteriler tarafından nitrit ve nitrata dönüştürülür. Nitrit ve nitratıda dip çekimli bir şekilde su değişiminde minimize edecek şekilde akvaryumunuzdaki biyolojik döngü kaliteli bir şekilde devam edecektir.
Amonyak suda çok etkin olursa balıklar zehirlenme sonucu hastalanıp ölebilir.
Yararlı bakteriler ise süngerleri yuva edinirler.
[QUOTE=Simgeöz]
Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için peki filtre olarak ne önerirsiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232202141.jpg[/IMG]
Birde şu görseli ekleyeyim unutmuşum. [/QUOTE][QUOTE=Simgeöz]
Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için peki filtre olarak ne önerirsiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232202141.jpg[/IMG]
Birde şu görseli ekleyeyim unutmuşum. [/QUOTE]
Arkadaşa sormuşsunuzda ben biraz atlama yapacağım arkadaş ne önerir bilmiyorum ama
Filtre olarak şelale aparatlı iç filtre işinizi görecektir.
Japonlarla salyangoz aynı anda yetişir mi bilmiyorum hiç araştırmadım salyangoz Japona zarar vermez ama Japonlar salyangoza zarar vermez ise nerite salyangoz yosun sıkıntısı için bildiğiniz mucize.
[QUOTE=Simgeöz]
Merhabalar cevap verdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle. Akvaryumum yeni değil 1 yıldır bende ancak dediğim gibi petshop yönlendirmesi ile kurduğum bir akvaryum ve doğru yönlendirildim mi pek emin değilim balık ölümleri alıyorum rutin olarak olmasa da. Fotoğrafları ekliyorum. Akvaryumda elektronik bir şey yok ısıtıcı vs, filtrenin ve ışığın net fotoğrafını yüklüyorum. Kum da fotoğraflarda görünüyor.
Normalde ayda 1 %25 su değişimi yapıyordum ancak forumda haftada1e çıkarmamı önerdiler dolayısıyla artık öyle yapacağım. Bugüne kadar ayda 1 değiştirdiğim için şuan camlar ve filtre biraz yosunlanmış
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142411.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232142501.jpg[/IMG][/QUOTE]
Akvaryumunuz güzelmiş. Şöyle izah edeyim su değişimi için doğru karar almışsınız Japon balıkları zaten çok dışkı bırakan bir canlı.10 günü geçmeyecek şekilde %20 ila %35 su değişimi ideal bir orandır. İç filtrenizde sünger yada elyaf gibi birşey göremedim.
Gündüz akvaryuma baktığınızda su da bulanıklık yada sis gibi bir durum söz konusu mu?
Canlı ölümleri ne kadar sıklıkla oluyor bilmiyorum lakin bakteri kültürü olayını araştırmanızı tavsiye ederim. Balıkların dışkısı ve suda biriken yem artıkları suda amonyak oluşturur.Bu amonyakta yararlı bakteriler tarafından nitrit ve nitrata dönüştürülür. Nitrit ve nitratıda dip çekimli bir şekilde su değişiminde minimize edecek şekilde akvaryumunuzdaki biyolojik döngü kaliteli bir şekilde devam edecektir.
Amonyak suda çok etkin olursa balıklar zehirlenme sonucu hastalanıp ölebilir.
Yararlı bakteriler ise süngerleri yuva edinirler.
[QUOTE=Simgeöz]
Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için peki filtre olarak ne önerirsiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232202141.jpg[/IMG]
Birde şu görseli ekleyeyim unutmuşum. [/QUOTE][QUOTE=Simgeöz]
Teşekkür ederim bilgi verdiğiniz için peki filtre olarak ne önerirsiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/238653/040320232202141.jpg[/IMG]
Birde şu görseli ekleyeyim unutmuşum. [/QUOTE]
Arkadaşa sormuşsunuzda ben biraz atlama yapacağım arkadaş ne önerir bilmiyorum ama
Filtre olarak şelale aparatlı iç filtre işinizi görecektir.
Japonlarla salyangoz aynı anda yetişir mi bilmiyorum hiç araştırmadım salyangoz Japona zarar vermez ama Japonlar salyangoza zarar vermez ise nerite salyangoz yosun sıkıntısı için bildiğiniz mucize.
İlk Akvaryumum
[QUOTE=Oğuzhan Ölçay]
Keşke sabah yazsaydınız bunu hocam ya. Ben nerite salyangozu da aldım gübrede aldım. Gübreyi seachem flourish ve seachem potassium aldım en azından denerim bir şey olmaz çok para değil zaten. Elma salyangozunu neriteler gelince (3 adet) petshopa gene veririm sanırım çünkü ondan hiç emin değil kimse bende şimdi birkaç yaprağı yesin derken canlılardan da olmak istemiyorum. Zaten hep yatıyor bir yerlerde pek bir işi yok. Vasıfsız eleman.[/QUOTE]
Neriteler de yatıyor hocam onların çalıştığını siz pek kolay kolay göremezsiniz genellikle biz uyurken [:)))]
Bir de daha yeniler 2-3 gün sürer alışmaları
[QUOTE=Oğuzhan Ölçay]
Keşke sabah yazsaydınız bunu hocam ya. Ben nerite salyangozu da aldım gübrede aldım. Gübreyi seachem flourish ve seachem potassium aldım en azından denerim bir şey olmaz çok para değil zaten. Elma salyangozunu neriteler gelince (3 adet) petshopa gene veririm sanırım çünkü ondan hiç emin değil kimse bende şimdi birkaç yaprağı yesin derken canlılardan da olmak istemiyorum. Zaten hep yatıyor bir yerlerde pek bir işi yok. Vasıfsız eleman.[/QUOTE]
Neriteler de yatıyor hocam onların çalıştığını siz pek kolay kolay göremezsiniz genellikle biz uyurken [:)))]
Bir de daha yeniler 2-3 gün sürer alışmaları
Kapandı
[QUOTE=aquariumtree]
Var, su değişimini dip çekimi ile yapıyordum ama son zamanlarda çok su değişimi yaptığımı düşünüp bir süre kendi hallerine bırakayım demiştim bu kadar su değişimine adapte olamıyor olabilirler diye. Ama sanırım çok abarttım. 1,5 hafta falan su değiştirmemiş olabilirim.
Sonuç olarak ya hep haftada bir su değiştirecektim, suyu bakterilere bırakacaktım. Ya da gün aşırı su değiştirip bakterilerin görevini yapacaktım. Ben de ikisinin arasını yapınca balıklar da ekosistem de bu duruma alışamadı. Çok üzgünüm... Acı da olsa bir tecrübe oldu...[:((][/QUOTE]
Hocam ben bu hobiye daha 13-14 yaşımda Japon balıkları ile başlamıştım akvaryumda hiç kaybım olmamıştı sadece evi boya yaptığımız zaman kovaya almıştım bir gün kovada kalmak zorundalardı filtreyi eklemiştim tabi fırsat bu fırsat akvaryumu yıkayayım demiştim o zaman boya kokusundan mıdır nedir sebebini bilmediğim sebepten ölmüşlerdi.
Sonrasında sarı prenses besledim daha sonra zebra her balıkta ayrı bir tecrübe kazandım.En son dedim ki lepistes bakacağım renkleri çok hoşuma gidiyor diye aldım yeni akvaryum felan derken şimdiye kadar bazen aralıklarla 6-7 dişi kaybettim 3 tanesi ilk 1 ay yeni tank sendromu yani diğerleride zaten yaşlılık ve doğumdan ötürü kaldıramadılar 2 yıl yaşıyorlar ama sorsan halen bilmediğim çok şey var ve hergün yeni yeni şeyler öğreniyorum ve öğrenmek çok hoşuma gidiyor.Kimisi stresini alkol ile atar biz ise bu hobiye asla ama asla vazgeçmeyin.
[QUOTE=aquariumtree]
Var, su değişimini dip çekimi ile yapıyordum ama son zamanlarda çok su değişimi yaptığımı düşünüp bir süre kendi hallerine bırakayım demiştim bu kadar su değişimine adapte olamıyor olabilirler diye. Ama sanırım çok abarttım. 1,5 hafta falan su değiştirmemiş olabilirim.
Sonuç olarak ya hep haftada bir su değiştirecektim, suyu bakterilere bırakacaktım. Ya da gün aşırı su değiştirip bakterilerin görevini yapacaktım. Ben de ikisinin arasını yapınca balıklar da ekosistem de bu duruma alışamadı. Çok üzgünüm... Acı da olsa bir tecrübe oldu...[:((][/QUOTE]
Hocam ben bu hobiye daha 13-14 yaşımda Japon balıkları ile başlamıştım akvaryumda hiç kaybım olmamıştı sadece evi boya yaptığımız zaman kovaya almıştım bir gün kovada kalmak zorundalardı filtreyi eklemiştim tabi fırsat bu fırsat akvaryumu yıkayayım demiştim o zaman boya kokusundan mıdır nedir sebebini bilmediğim sebepten ölmüşlerdi.
Sonrasında sarı prenses besledim daha sonra zebra her balıkta ayrı bir tecrübe kazandım.En son dedim ki lepistes bakacağım renkleri çok hoşuma gidiyor diye aldım yeni akvaryum felan derken şimdiye kadar bazen aralıklarla 6-7 dişi kaybettim 3 tanesi ilk 1 ay yeni tank sendromu yani diğerleride zaten yaşlılık ve doğumdan ötürü kaldıramadılar 2 yıl yaşıyorlar ama sorsan halen bilmediğim çok şey var ve hergün yeni yeni şeyler öğreniyorum ve öğrenmek çok hoşuma gidiyor.Kimisi stresini alkol ile atar biz ise bu hobiye asla ama asla vazgeçmeyin.
İlk Akvaryumum
[QUOTE=Oğuzhan Ölçay][B]-- Güncelleme 03.03.2023 Cuma--[/B] [K]Ailenin Yeni Üyesi ![/K]
Bugün Elma salyangozu eklendi akvaryuma. Evet çok güzel işlevini yapmıyor nerite alacağım birkaç güne fakat bununla en azından çürümüş bitkileri falan yesin diye aldım. Hassas olduklarını bilmediğim için alıştırma yapmadan direk akvaryuma koydum ve düz haline getirdim (kabuğu altta olunca çıkmıyormuş ben düzelttim yani) 1-2 güne kabuğundan çıkıp işine başlayacağını düşünüyorum. Hadi sana kıyak cumartesi pazar izinlisin [:)))]
Akvaryuma ekleneli 3 buçuk saat oldu ve hareketlendi. Ağızı, yüzü falan çok farklı ve ağızının olduğunu görünce tüylerim diken diken oldu. Çok ürpertici ama balıklar onu yadırgamadı. Yaprakları ve kirli camları temizle dostum [:3]
[/QUOTE]
Hocam hiç elma salyangozu akvaryumuma almadım 1 hafta sonra bakarmısın canlı bitkileri yiyor mu diye.
Bu arada gübre olarakda kesinlikle akıllı kapsül gübreyi öneririm. Paketlerin içersinde 10 adet bulunmakta 10 ar cm arayla ek muhteşem besleyici özelliği var.
[QUOTE=Oğuzhan Ölçay][B]-- Güncelleme 03.03.2023 Cuma--[/B] [K]Ailenin Yeni Üyesi ![/K]
Bugün Elma salyangozu eklendi akvaryuma. Evet çok güzel işlevini yapmıyor nerite alacağım birkaç güne fakat bununla en azından çürümüş bitkileri falan yesin diye aldım. Hassas olduklarını bilmediğim için alıştırma yapmadan direk akvaryuma koydum ve düz haline getirdim (kabuğu altta olunca çıkmıyormuş ben düzelttim yani) 1-2 güne kabuğundan çıkıp işine başlayacağını düşünüyorum. Hadi sana kıyak cumartesi pazar izinlisin [:)))]
Akvaryuma ekleneli 3 buçuk saat oldu ve hareketlendi. Ağızı, yüzü falan çok farklı ve ağızının olduğunu görünce tüylerim diken diken oldu. Çok ürpertici ama balıklar onu yadırgamadı. Yaprakları ve kirli camları temizle dostum [:3]
[/QUOTE]
Hocam hiç elma salyangozu akvaryumuma almadım 1 hafta sonra bakarmısın canlı bitkileri yiyor mu diye.
Bu arada gübre olarakda kesinlikle akıllı kapsül gübreyi öneririm. Paketlerin içersinde 10 adet bulunmakta 10 ar cm arayla ek muhteşem besleyici özelliği var.
Kapandı
Dip çekim sifonunuz var mıydı?
Hocam bakteri kültürü oluşmamış belliydi yani.
Su değişimini dip çekim sifonu ile boşaltırsanız suyun dibinden 4-5 cm uzaklıkta yem olsun dışkı olsun herşeyi silip süpürürdü.Muhtemelen amonyak zehirlenmesi diye düşünüyorum. Diptede pamuksulaşmış ıspanak varsada su değerleri bozulduğu için kaybettiniz balıkları
Dip çekim sifonunuz var mıydı?
Hocam bakteri kültürü oluşmamış belliydi yani.
Su değişimini dip çekim sifonu ile boşaltırsanız suyun dibinden 4-5 cm uzaklıkta yem olsun dışkı olsun herşeyi silip süpürürdü.Muhtemelen amonyak zehirlenmesi diye düşünüyorum. Diptede pamuksulaşmış ıspanak varsada su değerleri bozulduğu için kaybettiniz balıkları
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Tata, 20:55
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
KSK lee,
dınay,
Ozzgur,
pusathan01,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Ehtiyar,
0rnn,
MerterKorkmaz,
dream07,
ozan_1903,
Koksal Gurkan,
Joec,
Ertug22,
Kınayu,
altuntasseref,
melektrikci,
Sungurr,
darknessmania,
osmandbnl,
DABARAKATO,
avukathasan06,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
macagil,
darkaura,
FurkanYnk,
Hakan034,
Hidro Dinamik,
yeekim,
mehaniches_jqpi,
gokalp674,
sorbiek,
Umutoty,
Tatar10,
Tata,
Kturan06,
EfeC,
iLeDiC,
Pyblichnaya kadastro,
Silvermosso,
SuperSport,
eksisekiz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
