ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
trueblue
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
28
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Haziran 2021 20:17
Son Ziyaret:
23 Mart 2025 04:28
Toplam Mesaj:
130 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Musab KALENDER
Doğum Tarihi:
05 Kasım 1988
Yaş:
37
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Musab Kalender
[IMG]https://imgyukle.com/f/2021/11/22/k1xahv.jpg[/IMG]
SON 10 MESAJI
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
Ahmet abiye ve Orhan abiye teşekkür ederim, daha önce ciklet ve oranda baktım onlarda su değişimi yapmıyordum ama balıkların sağlığı için yapmam gerektiğini anlamış bulunuyorum[:)]
Ahmet abiye ve Orhan abiye teşekkür ederim, daha önce ciklet ve oranda baktım onlarda su değişimi yapmıyordum ama balıkların sağlığı için yapmam gerektiğini anlamış bulunuyorum[:)]
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/090120251224431.jpg[/IMG]
Arkadaşlar akvaryumu kurdum, 4 tane sae aldım yosunları temizledi, 1 tane Otocinclus Affinis aldım ve camı temizlemek derdinden kurtuldum, ama tabi artık akvaryumu günlük 8 saatten fazla açık bırakmıyorum ve su ekleyeceğim zaman gün boyu dinlendirip su düzenleyici de atmayı ihmal etmiyorum suya, ama böyle akvaryum temiz giderse de daha fazla ışığı açık bırakmayı da düşünmüyor değilim, çünkü sae ler gerçekten iyi yosun yiyici, akvaryumda şu an yosun olmadığından yem de yiyiyorlar ben de izin veriyorum buna,
ama şu var ki 2- 3 haftaya bir tane tetra ölüyor, akvaryumcu abi dedi, her hafta 100 litre dipten hortumla su çekeceksin dedi, ben de dedim ki akvaryum 400 litre ben bunu yapamam dedim, o da dedi o zaman tetra bakamazsın dedi, çünkü dipte nitrat vs biriktiği için dip çekimi gerekiyormuş, sump sistemi kullanıyorum diye dip çekimini bırakacağını düşünme dedi. bakalım balık ölümleri devam ederse ben de tetraları çıkarıp japon balığı işine dönecem artık[:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/090120251224431.jpg[/IMG]
Arkadaşlar akvaryumu kurdum, 4 tane sae aldım yosunları temizledi, 1 tane Otocinclus Affinis aldım ve camı temizlemek derdinden kurtuldum, ama tabi artık akvaryumu günlük 8 saatten fazla açık bırakmıyorum ve su ekleyeceğim zaman gün boyu dinlendirip su düzenleyici de atmayı ihmal etmiyorum suya, ama böyle akvaryum temiz giderse de daha fazla ışığı açık bırakmayı da düşünmüyor değilim, çünkü sae ler gerçekten iyi yosun yiyici, akvaryumda şu an yosun olmadığından yem de yiyiyorlar ben de izin veriyorum buna,
ama şu var ki 2- 3 haftaya bir tane tetra ölüyor, akvaryumcu abi dedi, her hafta 100 litre dipten hortumla su çekeceksin dedi, ben de dedim ki akvaryum 400 litre ben bunu yapamam dedim, o da dedi o zaman tetra bakamazsın dedi, çünkü dipte nitrat vs biriktiği için dip çekimi gerekiyormuş, sump sistemi kullanıyorum diye dip çekimini bırakacağını düşünme dedi. bakalım balık ölümleri devam ederse ben de tetraları çıkarıp japon balığı işine dönecem artık[:3]
Sae Mi Otocinclus Affinis Mi? Artıları Eksileri Ne
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim, ben de bu başlığı okuyunca otocinclus affinis almaya karar vermiştim, sae ler zamanla yem yemeye başlayıp tembelleşiyorlar yorumları vardı, madem öyle sae yi de düşünüyüm[:)]
[QUOTE=a.gumrah]Sae ve otocinclus birbiriyle karışacak balıklar değiller. Ayırt etmek için özel bir çabaya gerek yok ki...[/QUOTE]
çok benziyorlar görsellerde hocam, ben görsellere baktım da googleden.
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
sae alsam, camlar için de otocinclus affinis mi alayım, ikisi bir akvaryum da olur mu?[:)]
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
Teşekkür ederim, ben de bu başlığı okuyunca otocinclus affinis almaya karar vermiştim, sae ler zamanla yem yemeye başlayıp tembelleşiyorlar yorumları vardı, madem öyle sae yi de düşünüyüm[:)]
[QUOTE=a.gumrah]Sae ve otocinclus birbiriyle karışacak balıklar değiller. Ayırt etmek için özel bir çabaya gerek yok ki...[/QUOTE]
çok benziyorlar görsellerde hocam, ben görsellere baktım da googleden.
[QUOTE=EfeKizi]Her iki türü de besledim ve beslemekteyim. Benim gözlemlediğim kadarıyla Otocat’ler genellikle camda nadiren bitkilerin üzerindeler. Lakin Sae’ler bitki ve taşların üzerindeki kahverengi ve sakal yosunu dahil olmak üzere bütün çirkin görüntüyü hızlıca yok etmekteler Camlarda fazla göremezsiniz.[/QUOTE]
sae alsam, camlar için de otocinclus affinis mi alayım, ikisi bir akvaryum da olur mu?[:)]
Sae Mi Otocinclus Affinis Mi? Artıları Eksileri Ne
Arkadaşlar bu sae ile otocinclus affinis i nasıl ayırt edecem , yanlışlıkla sae almak istemiyorum
Arkadaşlar bu sae ile otocinclus affinis i nasıl ayırt edecem , yanlışlıkla sae almak istemiyorum
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
[QUOTE=Lepiscaridina]Az akıntılı huzurlu bir ortamda bu hacimde 60 taneye kadar bakılabilirler.[/QUOTE]
hocam bitki sayısını daha da çoğaltacağımdan 50 tane ile yetineceğim, ama az gibi gelirse koyduktan sonra bir 10 tane daha alabilirim.
[QUOTE=Lepiscaridina]Az akıntılı huzurlu bir ortamda bu hacimde 60 taneye kadar bakılabilirler.[/QUOTE]
hocam bitki sayısını daha da çoğaltacağımdan 50 tane ile yetineceğim, ama az gibi gelirse koyduktan sonra bir 10 tane daha alabilirim.
Yosun Değil Bu Siyah Lekeler Nedir Acaba.
[QUOTE=Ehtiyar]Şimdilik 4 saat yeter arkadaşın yazdığı gibi, once yosundan kurtulun sonra kademeli 8 saate çıkarırsınız. [/QUOTE]
Peki hocam, teşekkür ederim.
[QUOTE=Ehtiyar]Şimdilik 4 saat yeter arkadaşın yazdığı gibi, once yosundan kurtulun sonra kademeli 8 saate çıkarırsınız. [/QUOTE]
Peki hocam, teşekkür ederim.
Yosun Değil Bu Siyah Lekeler Nedir Acaba.
[QUOTE=Hidro Dinamik]Anubias zaten yavaş gelişen bitki, haddinden fazla ışığı verince anubiastan ziyade yosunlar gelişir.
Bir çok çeşidi var kahverengi alg olabilir.
7 Saat kapalı kalıyor? [:x] 17 Saat aydınlatmayı banada tutsanız bende yosun tutarım. [:)))]
High tech akvaryumlarda o kadar CO2 ve besin verildiği halde 10 12 saat aydınlatmayı geçeni duymadım.
Son bir kez temizleyin, aydınlatmayıda 4-6 Saat aralığına düşürün bir şey kalmaz. [/QUOTE]
hocam aydınlatmayı 8 saat olarak ayarladım, sump ı mı temizleyeyim.
[QUOTE=Hidro Dinamik]Anubias zaten yavaş gelişen bitki, haddinden fazla ışığı verince anubiastan ziyade yosunlar gelişir.
Bir çok çeşidi var kahverengi alg olabilir.
7 Saat kapalı kalıyor? [:x] 17 Saat aydınlatmayı banada tutsanız bende yosun tutarım. [:)))]
High tech akvaryumlarda o kadar CO2 ve besin verildiği halde 10 12 saat aydınlatmayı geçeni duymadım.
Son bir kez temizleyin, aydınlatmayıda 4-6 Saat aralığına düşürün bir şey kalmaz. [/QUOTE]
hocam aydınlatmayı 8 saat olarak ayarladım, sump ı mı temizleyeyim.
Yosun Değil Bu Siyah Lekeler Nedir Acaba.
Arkadaşlar camlarda, küplerde ve bitkileri kaplayan bu leke kir ne olabilir, yosun gibi tüylü ve kalın bir tabaka değil, elinizle silince çıkıyor, camları fırça ile temizliyorum, 2 dakikamı alıyor, akvaryum 400 litre. sadece anubias bitkisi var akvaryumda, gübre hiç kullanmadım, su değişimi hiç yapmam sadece eklerim, ledler günde sadece 7 saat kapalı oluyor,
acaba sumpun filtralasyonuna çok güvendiğimden sump haznesini çok temiz tutmuyorum çok temizlemiyorum, bundan dolayı suda nitrat vs birikmiş de ondan olmuş olabilir mi?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/060920242034341.jpg[/IMG][EDIT]trueblue,2024-09-06 20:36:17[/EDIT]
Arkadaşlar camlarda, küplerde ve bitkileri kaplayan bu leke kir ne olabilir, yosun gibi tüylü ve kalın bir tabaka değil, elinizle silince çıkıyor, camları fırça ile temizliyorum, 2 dakikamı alıyor, akvaryum 400 litre. sadece anubias bitkisi var akvaryumda, gübre hiç kullanmadım, su değişimi hiç yapmam sadece eklerim, ledler günde sadece 7 saat kapalı oluyor,
acaba sumpun filtralasyonuna çok güvendiğimden sump haznesini çok temiz tutmuyorum çok temizlemiyorum, bundan dolayı suda nitrat vs birikmiş de ondan olmuş olabilir mi?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231765/060920242034341.jpg[/IMG][EDIT]trueblue,2024-09-06 20:36:17[/EDIT]
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
Arkadaşlar bu tetra akvaryumuna dalga motoru olur mu , elimde var bir tane, taksam mı akvaryuma dalga motorunu.
Arkadaşlar bu tetra akvaryumuna dalga motoru olur mu , elimde var bir tane, taksam mı akvaryuma dalga motorunu.
400 Litre Akvaryuma Kaç Tetra Koymalıyım Sizce.
[QUOTE=tafocan]Merhaba 60 adet kadar alırsan güzel bir görüntü elde edersin .hacim olarakta gayet uygun bir sayı ama bu sayıyı geçmek işleri zora sokar.40-60 arası nasıl istersen[/QUOTE]
sağolun hocam şu an 50 tane almayı düşünüyorum.
[QUOTE=tafocan]Merhaba 60 adet kadar alırsan güzel bir görüntü elde edersin .hacim olarakta gayet uygun bir sayı ama bu sayıyı geçmek işleri zora sokar.40-60 arası nasıl istersen[/QUOTE]
sağolun hocam şu an 50 tane almayı düşünüyorum.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 34 Online Kullanıcı, 19 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
Kınayu,
aupqua,
0rnn,
MelihB,
Soner.x,
ilterisdoğukan,
osmandbnl,
oktay42,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
yeekim,
brk-krnc,
hakaya0107,
Rafayel,
Narval,
oguzozt,
kocoglu,
EKAR,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
