ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AquaSmyrna
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
35
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mayıs 2021 00:40
Son Ziyaret:
15 Mayıs 2022 18:29
Toplam Mesaj:
16 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aqua Smyrna
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aqua Smyrna
SON 10 MESAJI
Benibachi Tozlaşma Sorunu
Gayet normal, zamanla oturacaktır,
Aktif toprak yıkanarak koyulmaz. Ayrıca çeşme suyu gibi ürünler aksine ömrünü azaltır.
Gayet normal, zamanla oturacaktır,
Aktif toprak yıkanarak koyulmaz. Ayrıca çeşme suyu gibi ürünler aksine ömrünü azaltır.
Bu Böcek Nedir?
Selamlar,
Damsefly diye geçiyor. Tam bir canavardır. Yusufçuklara çok benzer. 1 tane varsa genelde 3-4 tane daha olur. Larvasını suya bırakır, sonra su dışında koza ile çıkar vs. Karideslerde çok olabiliyor.
Ev ortamında genelde üremez ama yavrulara musallat olur, cımbızla falan yakalayabilirsiniz.
Selamlar,
Damsefly diye geçiyor. Tam bir canavardır. Yusufçuklara çok benzer. 1 tane varsa genelde 3-4 tane daha olur. Larvasını suya bırakır, sonra su dışında koza ile çıkar vs. Karideslerde çok olabiliyor.
Ev ortamında genelde üremez ama yavrulara musallat olur, cımbızla falan yakalayabilirsiniz.
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=kdrackgz]
Doğrudur, kökeni hakkında bir bilgim yok, o yüzden hiç bir iddiada bulunamayacağım. Sadece benim gördüğüm yazılar ve videolarda, scalare altum çaprazı deniyordu.
Danzinger Fish Farm Fb sayfasından alınma
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223668/180820211338001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hiç bir bilgim yok bu konuda.
[QUOTE=noeldayi]Konuda bahsedilen balıklar adistten alınmış denilmiş. Geçen sene Adist den birkaç çift ben de aldım. Altum olarak tabiki de satılmadı; Serkan böyle birşey yapmaz zaten. Balıkların peruvian altum yani scalare olduğunu söyledi. Altum olsaydı aldığım fiyatın 20-30 katı fiyat ödemek zorunda kalırdım.
Dantum için şurada da yazısı var:
https://www.akvaryum.com/forum/dantum_hakkinda_bilgi_k850349.asp[/QUOTE]
Dediğim gibi bana hediye geldi ve nereye baktıysam altum, oldukları yönünde kanılar oldu. Ayrıca bu doğrultuda en açıklayıcı bilgi galiba Arif beyin ki oluyor.
Fakat halen temel fark nedir, yada ırk ismini değiştiren koşul ile ilgili araştırma yapıyorum. internet ortamında ne derece sağlıklı olur bilemem
[QUOTE=kdrackgz]
Doğrudur, kökeni hakkında bir bilgim yok, o yüzden hiç bir iddiada bulunamayacağım. Sadece benim gördüğüm yazılar ve videolarda, scalare altum çaprazı deniyordu.
Danzinger Fish Farm Fb sayfasından alınma
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223668/180820211338001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hiç bir bilgim yok bu konuda.
[QUOTE=noeldayi]Konuda bahsedilen balıklar adistten alınmış denilmiş. Geçen sene Adist den birkaç çift ben de aldım. Altum olarak tabiki de satılmadı; Serkan böyle birşey yapmaz zaten. Balıkların peruvian altum yani scalare olduğunu söyledi. Altum olsaydı aldığım fiyatın 20-30 katı fiyat ödemek zorunda kalırdım.
Dantum için şurada da yazısı var:
https://www.akvaryum.com/forum/dantum_hakkinda_bilgi_k850349.asp[/QUOTE]
Dediğim gibi bana hediye geldi ve nereye baktıysam altum, oldukları yönünde kanılar oldu. Ayrıca bu doğrultuda en açıklayıcı bilgi galiba Arif beyin ki oluyor.
Fakat halen temel fark nedir, yada ırk ismini değiştiren koşul ile ilgili araştırma yapıyorum. internet ortamında ne derece sağlıklı olur bilemem
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Scalare olduğunda güzelliğinden bir şey kaybetmiyor; güzel balıklarınız var. Sadece kuyruk yapısının dış bükey olması bile balıkların scalare türüne ait olduğunu gösteriyor.
Dediğiniz gibi, keyif veriyorsa gerisi lafügüzaf. 😊[/QUOTE]
Teşekkürler,
Yavruları büyütmeyi başarabilecek miyiz bakalım
[QUOTE=kdrackgz]Melek konusunda çok bilgi sahibi değilim, balıklarınızın dantum olma ihtimali var mıdır acaba?[/QUOTE]
Dantum diye bir tür hakkında bilgim yok. Örnekleyebilir misiniz?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 13:13:43[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Scalare olduğunda güzelliğinden bir şey kaybetmiyor; güzel balıklarınız var. Sadece kuyruk yapısının dış bükey olması bile balıkların scalare türüne ait olduğunu gösteriyor.
Dediğiniz gibi, keyif veriyorsa gerisi lafügüzaf. 😊[/QUOTE]
Teşekkürler,
Yavruları büyütmeyi başarabilecek miyiz bakalım
[QUOTE=kdrackgz]Melek konusunda çok bilgi sahibi değilim, balıklarınızın dantum olma ihtimali var mıdır acaba?[/QUOTE]
Dantum diye bir tür hakkında bilgim yok. Örnekleyebilir misiniz?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 13:13:43[/EDIT]
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Sizdekiler scalare derim. Üst rio negro ve orinoco havzasında Pterophyllum altum var sadece. Geriye kalan amazon havzasında da scalare ve leopoldi bulunuyor.[/QUOTE]
Günaydınlar,
İriri, Xingu nun akıntının yavaşladığı bazı bölgelerinde, Tapajos ve Purus kollarında da olduğunu bir kaç kaynakta okumuştum. Fakat dediğim gibi gidip gördüğüm bir bilgi yada zoolog sıfatına sahip olmadığım için net bir bilgi veremem.
Attığınız görsele göre baktığımda 6 noktadan 4 tanesini net olarak seçebiliyorum. Fakat belirttiğim gibi hiiç önemli değil. Adı türü ne olursa olsun, önemli olan keyfi :)
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Sizdekiler scalare derim. Üst rio negro ve orinoco havzasında Pterophyllum altum var sadece. Geriye kalan amazon havzasında da scalare ve leopoldi bulunuyor.[/QUOTE]
Günaydınlar,
İriri, Xingu nun akıntının yavaşladığı bazı bölgelerinde, Tapajos ve Purus kollarında da olduğunu bir kaç kaynakta okumuştum. Fakat dediğim gibi gidip gördüğüm bir bilgi yada zoolog sıfatına sahip olmadığım için net bir bilgi veremem.
Attığınız görsele göre baktığımda 6 noktadan 4 tanesini net olarak seçebiliyorum. Fakat belirttiğim gibi hiiç önemli değil. Adı türü ne olursa olsun, önemli olan keyfi :)
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Konuya katkısı bakımından;
Üstteki poz altum, alltaki scalare..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/180820210100531.jpg[/IMG]
Bu linkte de aralarındaki farklılıkları anlatan detaylar mevcut;
[URL]https://www.tropicalaquarium.co.za/threads/altum-versus-scalare-angels-how-to-distinguish-them.15463/[/URL][/QUOTE]
Arif bey du durumda sizin yorumunuz ne olur peki?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 01:24:51[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Konuya katkısı bakımından;
Üstteki poz altum, alltaki scalare..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/205902/180820210100531.jpg[/IMG]
Bu linkte de aralarındaki farklılıkları anlatan detaylar mevcut;
[URL]https://www.tropicalaquarium.co.za/threads/altum-versus-scalare-angels-how-to-distinguish-them.15463/[/URL][/QUOTE]
Arif bey du durumda sizin yorumunuz ne olur peki?[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-18 01:24:51[/EDIT]
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=EmreCev]
Aşağıdaki fotoğraftaki balıkları ( ve kardeşleri olan 100 kadar yavruyu) bir kez bile artemia vermeden sadece kuru yemle büyütmüştüm. Ama ben yavru yemi kullandım.
Balıkları iyi gözlemleyin, ufaladığınız yemi yediklerini görüyorsanız artemia gelene kadar kuru yem rahatlıkla idare eder.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172428/DSC_4548.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Maşallah,
Uzun zamandır, panda corydoras dışında hiç yavru almamıştım. Pandalarda high tech bitkili akvaryumda kendi kendilerine ben fark etmeden üremişti hatta, neon tetra ve german blue ramireze rağmen.
En son aldığım 3 artemiadan da verim alamayınca sadece gridinal kurt ve su piresi canlı yem olarak veriyordum fakat yazın 2 kültürde çöktü. Bu arada videoyu 3. defa geri alıp izliyorum özellikle Apistogramma alanında tecrübeli bir arkadaş ile ki az buz değildir tecrübeside. Aynı videoda Discus olan bir tank var, oradakilere daha çok benzediği yönünde fakat dediğim gibi çok tür odur budur kafasında değilim.
[QUOTE=EmreCev]
Aşağıdaki fotoğraftaki balıkları ( ve kardeşleri olan 100 kadar yavruyu) bir kez bile artemia vermeden sadece kuru yemle büyütmüştüm. Ama ben yavru yemi kullandım.
Balıkları iyi gözlemleyin, ufaladığınız yemi yediklerini görüyorsanız artemia gelene kadar kuru yem rahatlıkla idare eder.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/172428/DSC_4548.jpg[/IMG]
[/QUOTE]
Maşallah,
Uzun zamandır, panda corydoras dışında hiç yavru almamıştım. Pandalarda high tech bitkili akvaryumda kendi kendilerine ben fark etmeden üremişti hatta, neon tetra ve german blue ramireze rağmen.
En son aldığım 3 artemiadan da verim alamayınca sadece gridinal kurt ve su piresi canlı yem olarak veriyordum fakat yazın 2 kültürde çöktü. Bu arada videoyu 3. defa geri alıp izliyorum özellikle Apistogramma alanında tecrübeli bir arkadaş ile ki az buz değildir tecrübeside. Aynı videoda Discus olan bir tank var, oradakilere daha çok benzediği yönünde fakat dediğim gibi çok tür odur budur kafasında değilim.
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhaba,
Emre bey belirttiğiniz duruma göre baktığımda Pterophyllum Altum ve Peruvian Altum olarakta aradım fakat hem wikipedianın gösterdiği kaynakçalar hemde bir kaç farklı forumdan gidilen kaynakçalarda en makul ve akademik olanı California Academy of Sciences oldu ikiside Pterophyllum u benin çevirdiğim gibi aktarmış aslında. Fakat Türkçe karşılık olarak belki bire bir olmayabilir.
Simon Forkel'in video ''not a altum ''dedikten sonra ''this is altum'' dediği balığıa daha çok benziyor fakat tanktakiler, benim attığım video ve fotoğraflarda son 2 haftadır bir kafa kızarması ve bantlarda daralma var (kızışmaya yormuştum) aynı zamanda ben 40 küpte bakıyorum. Hepsini hepsini geçtim ben zoolog değilim sonuçta, derdim üslup
Aslında konu bu kadar tartışma yaratacak bir durumda değildi fakat forum yöneticileri konuya direkt olarak açana saldırır mayette giriş yaptıkları için uzadı. Eğerki en başta bir iki link atıp Pterophyllum altum ve Peruvian Altum farklı türlerdir, Peruvian Altum altum aslında Pterophyllum scarale nin bir alt türüdür. Bunuda şu görsel yada şu linkten görebilirsiniz deseydi, ki doğrusudur diye düşünüyorum. O zaman ne gergin cevaplar yazmamıza nede altum mudur değil midir değilde şu yavrulara şöyle bakılmalı böyle ilgilenilmeli, yada asıl yargılanmam gereken konu o hacimde o balıklar sıkıntı yaratır yanık kalır gibi olurdu.
Neyse demekten başka birşey bulamıyorum, hepside bir yana diyorum, açıkçası 3. serbest günleri keseler tamamen gitti fakat artemia için halen çok ufak görünüyorlar, işin güzel tarafı artemiamda kalmamış sipariş en erken yarın gelicek, yarın kaynatsam perşembe günü ancak artemia verebilicem, Tetra Discus, Ocean Nutrition Color Growth & Health , Tetra pro alge gibi yemleri toz haline getirip suya yedirip şırınga ile yavaş yavaş hatta damla damla veriyorum 1 çay kaşığının 6da 1 i kadar ama yeyip yemediklerini yada yiyebilirler mi inanın hiç bir fikrim yok. Şu anda türden çok hobinin en keyifli anı olan yavru yetiştirme derdindeyim :)[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-17 21:15:36[/EDIT]
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhaba,
Emre bey belirttiğiniz duruma göre baktığımda Pterophyllum Altum ve Peruvian Altum olarakta aradım fakat hem wikipedianın gösterdiği kaynakçalar hemde bir kaç farklı forumdan gidilen kaynakçalarda en makul ve akademik olanı California Academy of Sciences oldu ikiside Pterophyllum u benin çevirdiğim gibi aktarmış aslında. Fakat Türkçe karşılık olarak belki bire bir olmayabilir.
Simon Forkel'in video ''not a altum ''dedikten sonra ''this is altum'' dediği balığıa daha çok benziyor fakat tanktakiler, benim attığım video ve fotoğraflarda son 2 haftadır bir kafa kızarması ve bantlarda daralma var (kızışmaya yormuştum) aynı zamanda ben 40 küpte bakıyorum. Hepsini hepsini geçtim ben zoolog değilim sonuçta, derdim üslup
Aslında konu bu kadar tartışma yaratacak bir durumda değildi fakat forum yöneticileri konuya direkt olarak açana saldırır mayette giriş yaptıkları için uzadı. Eğerki en başta bir iki link atıp Pterophyllum altum ve Peruvian Altum farklı türlerdir, Peruvian Altum altum aslında Pterophyllum scarale nin bir alt türüdür. Bunuda şu görsel yada şu linkten görebilirsiniz deseydi, ki doğrusudur diye düşünüyorum. O zaman ne gergin cevaplar yazmamıza nede altum mudur değil midir değilde şu yavrulara şöyle bakılmalı böyle ilgilenilmeli, yada asıl yargılanmam gereken konu o hacimde o balıklar sıkıntı yaratır yanık kalır gibi olurdu.
Neyse demekten başka birşey bulamıyorum, hepside bir yana diyorum, açıkçası 3. serbest günleri keseler tamamen gitti fakat artemia için halen çok ufak görünüyorlar, işin güzel tarafı artemiamda kalmamış sipariş en erken yarın gelicek, yarın kaynatsam perşembe günü ancak artemia verebilicem, Tetra Discus, Ocean Nutrition Color Growth & Health , Tetra pro alge gibi yemleri toz haline getirip suya yedirip şırınga ile yavaş yavaş hatta damla damla veriyorum 1 çay kaşığının 6da 1 i kadar ama yeyip yemediklerini yada yiyebilirler mi inanın hiç bir fikrim yok. Şu anda türden çok hobinin en keyifli anı olan yavru yetiştirme derdindeyim :)[EDIT]AquaSmyrna,2021-08-17 21:15:36[/EDIT]
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhabalar,
Öncelik ile teşekkürler,
[QUOTE]Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus). [/QUOTE]
Konusunda ben farklı biliyorum hatalı olabilirim. Ama üslup ve anlatım tarzınızdan dolayı hemen tekrar araştırmaya başlıyacağım.
İyi dilekleriniz ve üslubunuz için ayrıca teşekkür ederim.
[QUOTE=EmreCev]Merhaba,
Öncelikle balıklarınız çok güzel. Ancak altum değiller:) Ben de bir adet erkek Rio Nanay melek balığı sahibiyim. (Diğer adıyla Peruvian Altum ancak buradaki gibi karmaşa yarattığı için bu ismi kullanmıyorum.)
Ben balığımı 2-3 yıl önce altum melekler 500 lira civarıyken 40-45 liraya almıştım.
Aşağıda linklediğim videoda14:38'de Simon Forkel bizzat akvaryumundaki bir balığı gösteriyor, "Rio Nanay, Peru Scalare, not an Altum" dediğini duyabilirsiniz.
[VID]https://youtu.be/izV4yKKOAl8[/VID]
Tabii ki bu, balığı izim için daha az değerli yapmıyor, sadece yanlış bilgilenmemekte fayda var.
Bu arada, taksonomide Altum bir alt tür değil, türdür, Scalare de başka bir türdür, aynı cinsten yakın akrabadırlar ama aynı tür değiller. (Kılıçkuyruk ve plati gibi düşünün Xiphophorus helleri ve Xiphophorus maculatus)
Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus).
Yanlış bilgi vermemek adına buna da değinmekte fayda var.
İlk söylemem gerekeni sonda söyleyeyim, balıklarınız ve yavruları çok güzel, hayırlı olsun, güle güle büyütün[:nazar:]
[/QUOTE]
Merhabalar,
Öncelik ile teşekkürler,
[QUOTE]Önce cins, sonra tür, sonra varsa alt tür yazılır. Yani Pterophyllum bir tür değil cinstir (Genus). [/QUOTE]
Konusunda ben farklı biliyorum hatalı olabilirim. Ama üslup ve anlatım tarzınızdan dolayı hemen tekrar araştırmaya başlıyacağım.
İyi dilekleriniz ve üslubunuz için ayrıca teşekkür ederim.
Pterophyllum Scalare ‘rio Nanay’ Ve Yavrular
[QUOTE=Foae]Murat gerekli cevabı vermiş, tartışmaya girmeyip forumda basit bir aramayla bulunabilecek linkleri ekliyorum.
@AquaSmyrna size tek tavsiyem , bir konuda bu kadar keskin ifadeler kullanmadan önce o konudaki bilgilerinizden çok ama çok emin olun.
Gayet güzel balıklarınız varken altum diye isimlendirme sevdası benim anlayamayacağım bir ihtiyaç.
[/QUOTE]
Merhaba,
Ben aynı durumu sizler için tavsiye ederim.
Google Pterophyllum Altum, Peruvian Altum, Peru Altum yazdığınızda aynı bilgilere ulaşırsınız çünkü hepsi aynı türdür.
Bu arada konuştuğunuz kişinin kaç yıldır canlı beslediğini zaten bilmiyorsunuz.
Bu forumu uzun süredir takip ediyordum fakat yine yanıltmadı beni.
Bence, yönetici olarak zaten kullandığınız üslup çok yanlış,
ilk attığınız link hiç bir ansiklopedik veya online anspiklopedi (örn: wikipedia) gösterilmemiş forumda yapılmış bir ansiklopedi, doğrudur yanlıştır değil konu, kaynak belirtme konusunda eksik.
ikinci linkte aynı durumda zaten. Siz balıkların scalare olduğunu iddia etmiştiniz aksine orada belirtilen belirleyici unsur ve fotoğrafların hiç birinde benim halen Altum dediğim ve ısrar ettiğim türle alakalı bir benzerlik yok.
3. link 2018 de açılmış bunun güncelliğinden mi bahsediyorsunuz? Ayrıca görseller yine sizin tarafınızdan eklenmiş, yanlış anlamayın lütfen ama otorite bu konuda siz misiniz?
Sanırım yazdıklarımın tamamını okumadınız daha öncesinde, balıkların ben Orinoco, yada Negro kolunun balıkları olduğunu iddia etmiyorum. Bölgesel farklılıklar kuşkusuz olacaktır. Bunu bir çok
Güney Amerika türünde görüyoruz, örnek olarak Apistogramma macmasteri nin en az 4 farklı türünü şu anda aklıma gelerek sayabiliyorum, hepside boyut renk ve yapısal farklılıkları var bunların hepsi farklı türler midir? Hayır bunların hepsi Apistogramma macmasteridir.
Aynı şey burası içinde geçerlidir.
Teşekkürler
[QUOTE=Foae]Murat gerekli cevabı vermiş, tartışmaya girmeyip forumda basit bir aramayla bulunabilecek linkleri ekliyorum.
@AquaSmyrna size tek tavsiyem , bir konuda bu kadar keskin ifadeler kullanmadan önce o konudaki bilgilerinizden çok ama çok emin olun.
Gayet güzel balıklarınız varken altum diye isimlendirme sevdası benim anlayamayacağım bir ihtiyaç.
[/QUOTE]
Merhaba,
Ben aynı durumu sizler için tavsiye ederim.
Google Pterophyllum Altum, Peruvian Altum, Peru Altum yazdığınızda aynı bilgilere ulaşırsınız çünkü hepsi aynı türdür.
Bu arada konuştuğunuz kişinin kaç yıldır canlı beslediğini zaten bilmiyorsunuz.
Bu forumu uzun süredir takip ediyordum fakat yine yanıltmadı beni.
Bence, yönetici olarak zaten kullandığınız üslup çok yanlış,
ilk attığınız link hiç bir ansiklopedik veya online anspiklopedi (örn: wikipedia) gösterilmemiş forumda yapılmış bir ansiklopedi, doğrudur yanlıştır değil konu, kaynak belirtme konusunda eksik.
ikinci linkte aynı durumda zaten. Siz balıkların scalare olduğunu iddia etmiştiniz aksine orada belirtilen belirleyici unsur ve fotoğrafların hiç birinde benim halen Altum dediğim ve ısrar ettiğim türle alakalı bir benzerlik yok.
3. link 2018 de açılmış bunun güncelliğinden mi bahsediyorsunuz? Ayrıca görseller yine sizin tarafınızdan eklenmiş, yanlış anlamayın lütfen ama otorite bu konuda siz misiniz?
Sanırım yazdıklarımın tamamını okumadınız daha öncesinde, balıkların ben Orinoco, yada Negro kolunun balıkları olduğunu iddia etmiyorum. Bölgesel farklılıklar kuşkusuz olacaktır. Bunu bir çok
Güney Amerika türünde görüyoruz, örnek olarak Apistogramma macmasteri nin en az 4 farklı türünü şu anda aklıma gelerek sayabiliyorum, hepside boyut renk ve yapısal farklılıkları var bunların hepsi farklı türler midir? Hayır bunların hepsi Apistogramma macmasteridir.
Aynı şey burası içinde geçerlidir.
Teşekkürler
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
Ozzgur,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Ehtiyar,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Koksal Gurkan,
Kuduoglu,
NightWist,
Ertug22,
SunkenShrimps,
Oporchin,
pusathan01,
altuntasseref,
yeekim,
Sungurr,
BurakSemihAslan,
evrimdoğanlar,
osmandbnl,
mehaniches_ckKt,
Hoppala,
sina cen,
Lepistes175,
Kınayu,
EfeC,
mightymurat,
ilterisdoğukan,
Nrgz orange,
yurist_hrEn,
karidesrehberi,
Tatar10,
oguzhanns,
Hidro Dinamik,
şansal,
ternapi,
mehaniches_hlot,
DenizOlsam,
gürkanbey,
Rime,
swordfishhhh,
baozturk,
EmiirKaan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
