ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mczorba
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
16
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Ağustos 2020 15:56
Son Ziyaret:
17 Kasım 2021 09:09
Toplam Mesaj:
24 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mahmut cemil zorba
Doğum Tarihi:
13 Kasım 1989
Yaş:
36
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
mahmut cemil zorba
SON 10 MESAJI
Betta Balığında Renk Solması Ve Dipde Durma
Hangi balık fotosu neden yok?
Hangi balık fotosu neden yok?
35 Litre Karides Akvaryumuna Canlı Öneri
100 lt akvaryumumda 20 civari karidesin yaninda bir de beta var simdiye kadar hicbir sorunla karsilasmadim.
100 lt akvaryumumda 20 civari karidesin yaninda bir de beta var simdiye kadar hicbir sorunla karsilasmadim.
hangi yosun türleri için kulanabileirm bu canlıyı
[QUOTE=Maxwell]strongFONT color=#0b0b2b size=3Otocinclus affinis (Cüce Vatoz) bu hangi tür yosunları yer sakal yosununu yermi dersiniz./FONT/strong[/QUOTE]
Sae veya cae alıp bir de seachem excel kullanırsanız büyük ölçüde kurtulursunuz. İki hafta öncesine kadar vardı şu anda %90 ı bitti ama nokta yosun varsa, canlı olarak tek çözüm nerite salyangozu fakat şu anda bulunması çok zor ithalat sıkıntısından dolayı tabi neritenin de yumurta sorunu var o da ayrı bir konu :) bu arda Otocinclus affinis görseline baktım tip olarak sae yi andırıyor ama onun gibi yosun canavarı mı deneyip görmeniz lazım :)
[QUOTE=Maxwell]strongFONT color=#0b0b2b size=3Otocinclus affinis (Cüce Vatoz) bu hangi tür yosunları yer sakal yosununu yermi dersiniz./FONT/strong[/QUOTE]
Sae veya cae alıp bir de seachem excel kullanırsanız büyük ölçüde kurtulursunuz. İki hafta öncesine kadar vardı şu anda %90 ı bitti ama nokta yosun varsa, canlı olarak tek çözüm nerite salyangozu fakat şu anda bulunması çok zor ithalat sıkıntısından dolayı tabi neritenin de yumurta sorunu var o da ayrı bir konu :) bu arda Otocinclus affinis görseline baktım tip olarak sae yi andırıyor ama onun gibi yosun canavarı mı deneyip görmeniz lazım :)
Ludwiga Repens(gül) Kahverengi Yosun
[QUOTE=Kaangzkr]
Vallaha hocam haklısın benimde 2 gündür modum düştü ilk bitkili denemem. yosunun bu kadar kolay oluşacağını tahmin etmiyordum. Benim güllerin üst kısmında birşey yok son çare olarak üst yaprakları budayıp yosunlu kısımları atıcam budadıklarımı tekrar dikeceğim diğer bitkilerde sorun yok birtek lepenslerde oldu. Her yerde basit diye geçiyor ama bence basit falan değil bu bitki sudaki nitrata falan çok hassas hemen yosunlanıyor [/QUOTE]
Kesip dikseniz bile yine olusuyor algler suda zaten yine kurtulamiyorsunuz. Cozum yukarida da denildigi gibi suyu duzeltmekte.
[QUOTE=Kaangzkr]
Vallaha hocam haklısın benimde 2 gündür modum düştü ilk bitkili denemem. yosunun bu kadar kolay oluşacağını tahmin etmiyordum. Benim güllerin üst kısmında birşey yok son çare olarak üst yaprakları budayıp yosunlu kısımları atıcam budadıklarımı tekrar dikeceğim diğer bitkilerde sorun yok birtek lepenslerde oldu. Her yerde basit diye geçiyor ama bence basit falan değil bu bitki sudaki nitrata falan çok hassas hemen yosunlanıyor [/QUOTE]
Kesip dikseniz bile yine olusuyor algler suda zaten yine kurtulamiyorsunuz. Cozum yukarida da denildigi gibi suyu duzeltmekte.
Camlarda Ve Bitkilerde Yosun Problemi
[QUOTE=kaminari19]Dostum teşekkür ederim tavsiyen için ama 8 saat ışık açarsam büyük ihtimalle yosunları beslemiş olacağım bitkileri excelli suda beklettim ondan sonra diktim tank 5 aylık ama bitkiler daha 2 gün önce dikildi yani yeni kurulum diyebiliriz. O yüzden gübrelemeye devam ediyorum. Ro suyu kullanıyorum aralıksız 4 saat ışıklandırma yapıyorum.
Benim kafamı kurcalayan şey çoğu akvaristtin akvaryumunda çok fazla sirkülasyon olmamasına rağmen yosun sorunu yok ama doğaya bakarsak sirkülasyon az olan yerlerde yosun patlaması yaşanıyor. Bende iç filtremi yüzeyi hareketlendirecek şekilde konumlandirdim tankta çok bı akıntı yok bu yüzden mi yosunlarla başa çıkamıyorum [:?][/QUOTE]
Öncelikle sizdekine benzer bir kurulum bende var ayrica camdaki nokta yosunu ve bas belasi sakal yosunu var. Size önerim ilk olarak 3 gün full karartma yapin zemin bitkiniz yoksa digerlerine bir sey olmaz biraz formlari duser o kadar. 3 gunden sonra tanka 2 adet bulabilirseniz cae bulamazsaniz sae atin. Belli bir sure gubreleme yapmayin haftalik duzenli su degisimine devam edin ve seachem excel kullanin. Yazdiklarimi kendim uyguluyorum yosunlardan %80 kurtuldum en azindan bitki uzerindekilerden, camdakiler icin ise en uygunu nerite salyangozu ama ithalati yok sanirim bulmak pek mumkun degil.
[QUOTE=kaminari19]Dostum teşekkür ederim tavsiyen için ama 8 saat ışık açarsam büyük ihtimalle yosunları beslemiş olacağım bitkileri excelli suda beklettim ondan sonra diktim tank 5 aylık ama bitkiler daha 2 gün önce dikildi yani yeni kurulum diyebiliriz. O yüzden gübrelemeye devam ediyorum. Ro suyu kullanıyorum aralıksız 4 saat ışıklandırma yapıyorum.
Benim kafamı kurcalayan şey çoğu akvaristtin akvaryumunda çok fazla sirkülasyon olmamasına rağmen yosun sorunu yok ama doğaya bakarsak sirkülasyon az olan yerlerde yosun patlaması yaşanıyor. Bende iç filtremi yüzeyi hareketlendirecek şekilde konumlandirdim tankta çok bı akıntı yok bu yüzden mi yosunlarla başa çıkamıyorum [:?][/QUOTE]
Öncelikle sizdekine benzer bir kurulum bende var ayrica camdaki nokta yosunu ve bas belasi sakal yosunu var. Size önerim ilk olarak 3 gün full karartma yapin zemin bitkiniz yoksa digerlerine bir sey olmaz biraz formlari duser o kadar. 3 gunden sonra tanka 2 adet bulabilirseniz cae bulamazsaniz sae atin. Belli bir sure gubreleme yapmayin haftalik duzenli su degisimine devam edin ve seachem excel kullanin. Yazdiklarimi kendim uyguluyorum yosunlardan %80 kurtuldum en azindan bitki uzerindekilerden, camdakiler icin ise en uygunu nerite salyangozu ama ithalati yok sanirim bulmak pek mumkun degil.
Betaların Çiftleşmesi
[QUOTE=Beta_balik]Beta üretimi için,
Öncelikle 15-20 litrelik bir akvaryuma ihtiyacınız var. Bu akvaryum erkeğin yuva yapacağı ve dişinin yumruta dökeceği akvaryumdur. Bu nedenle su seviyesi yüksek olmamalı ve hiçbirşey olamamalı içinde, kum, bitki vs. Yalnız ısıtıcı olmalı. Erkek buraya alınıp dişi de ayrı bir şekilde kavanozda veya bir kapta birbirlerini görebilecekleri şekilde konumlandırılır. Duruma göre değişir mubakakk, iki üç gün o şekilde durmalılar ve iki balığın da hareketlerine göre artık aynı yere alınmaları lazım. Hem dişi hem erkek aynı akvaryumda olduğunda birkaç gün içinde veya balıkların isteğine, tecrübesine bağlı olarak daha kısa zamanda dişi yuvanın altına gelip yumurta döker. Ortam eğer çok hareketli olursa (akvaryumun dışı yani), çok müdahale ederseniz stres yapıp başarılı bir deneme olmayabilir. Erkek bunları teker teker yerleştirir. Yumurtalama bitince erkek dişiyi kovalayacaktır, o zaman da dişi geri alınmalı. Erkek beta yavruların yanında kalır ve düzenli olarak yerlerini değiştirerek yeterli oksijeni almalarını sağlar. Erkek beta hepsine yetişemezse veya çok ilgilenmezsen hava motoru bağlanması şart. Yavrular tamamen yüzüşe geçene kadar erkek yanında kalmalı. Yavrular yeteri kadar büyüyünce, yani birkaç gün, erkek de ayrılmalı. O zaman hava motoru yerine pipo filtre takmalısınız. İlk günlerde belki artemia yiyemezler, bu nedenle infusoria üretip vermeniz gerekebilir. Biraz büyüyünce her gün düzenli olarak artemia çıkartmanız gerekli. O şekilde beslenir yavrular. Kuru yeme geçmeleri zaman alır, kuru yeme geçince de artemia yi kesmemelisiniz.
İlk başı böyle, yavruların sayısına göre gün geçtikçe suyun seviyesini çok az az yükseltmelisiniz. Bir iki hafta sonra ise ortalama 80-100 litrelik bir akvaryuma alın. Orada su seviyesi tam olmamalı tabi, yine ilk başta alçak gün geçtikçe yüksek olmalı. Bu akvaryumda dekor olmak zorunda değil ama ısıtıcı ile pipo filtre muhakkak olsun. Yavru betaların büyüme hızı ortama ve kendilerine göre değişir. Ama ortalama iki iki buçuk aylık olunca artık hem ayırmak için yeterli boya gelmiş hem de agresifleşmeye başlamış olurlar. Bu nedenle erkekler ayrılmaya başlamalı. Onun için ise 1-1,5 litrelik mika kaplara ihtiyacınız var. Tabi yavru sayısına ve bu yavrulardan erkek olanların sayısına göre değişse de en azından bi 50 tane kap gerekebilir. İlerleyen zamanda tüm erkekler bu şekilde kaplara alınmalı. O kaplarda 3-4 günde bir su değişimi önemli. Vede ısıtma için karbon ısıtıcı lazım. Küçük kaplar olunca formda ve sağlıklı tutmak zor olur. Bu nedenle capattasını, canlı yemini, kaliteli kuru yemlerini, su değişimini unutmayın aksatmayın.
Kısaca anlatmaya çalıştım ama uzun oldu galiba. Ama beta üretimi bu şekildedir. Yani betam köpük yaptı hadi üretetim denecek bir iş değil. Eşleşme sonrası dişi ve erkek betaya çok iyi bakılmalı, onlar için ayrı akvaryumlar kurmanız lazım. Yoksa zaten yorgun düşmüş balıklar çok kolay hasta olur. Yavrular için ayrı bir 70-80 litrelik akvaryuma ihtiyacınız var, ondan önce tabi 15-20 litreliğe. Ayrıca erkek beta sayısınca 1 er 2 şer litrelik kaplara. Pipo filtresi, karbon ısıtıcısı, normal ısıtıcısı, canlı yemleri, capattası baya maliyetli oluyor söyleyeyim.. Üretimin ilk başında sıkı takip etmeniz gerekiyor. Üretimin sonrasında ise su değişimi zaman alıyor.
Buna değer mi diye değil de ben bu işin altından kalabilir miyim diye bakın. Ciddi ciddi beta üretimini düşünüp, araştırıp, hesaplamadıysanız zaten erkeğin normal bir şekilde köpük yapması ile bu işe kalkışmayın. [/QUOTE]
Öncelikle bu denli detaylı bir yanıt verdiğiniz için teşekkur ederim. Aslında beta yuva yaptı yavru alayım gibi bir düşüncem yok yani yuva yaptığı icin hemen yavru almalıyım diye düşünmüyorum. Her hayvanın en doğal haklarından birisi üremektir. Durum böyle olunca yani yuva yapip ciftlesmeye hazirim mesaji verince her seferinde hayvana kotuluk mu ediyorum acaba diye dusunuyorum. Sonucta bu baliklar digerleri gibi sosyal degil,disiler ile birlikte yasayamiyor ama yine de icgudusel olarak ciftlesme dürtüsü var. Disi almayarak kotuluk mu ediyorum diye dusunuyorum asil sorun bu.
[QUOTE=Beta_balik]Beta üretimi için,
Öncelikle 15-20 litrelik bir akvaryuma ihtiyacınız var. Bu akvaryum erkeğin yuva yapacağı ve dişinin yumruta dökeceği akvaryumdur. Bu nedenle su seviyesi yüksek olmamalı ve hiçbirşey olamamalı içinde, kum, bitki vs. Yalnız ısıtıcı olmalı. Erkek buraya alınıp dişi de ayrı bir şekilde kavanozda veya bir kapta birbirlerini görebilecekleri şekilde konumlandırılır. Duruma göre değişir mubakakk, iki üç gün o şekilde durmalılar ve iki balığın da hareketlerine göre artık aynı yere alınmaları lazım. Hem dişi hem erkek aynı akvaryumda olduğunda birkaç gün içinde veya balıkların isteğine, tecrübesine bağlı olarak daha kısa zamanda dişi yuvanın altına gelip yumurta döker. Ortam eğer çok hareketli olursa (akvaryumun dışı yani), çok müdahale ederseniz stres yapıp başarılı bir deneme olmayabilir. Erkek bunları teker teker yerleştirir. Yumurtalama bitince erkek dişiyi kovalayacaktır, o zaman da dişi geri alınmalı. Erkek beta yavruların yanında kalır ve düzenli olarak yerlerini değiştirerek yeterli oksijeni almalarını sağlar. Erkek beta hepsine yetişemezse veya çok ilgilenmezsen hava motoru bağlanması şart. Yavrular tamamen yüzüşe geçene kadar erkek yanında kalmalı. Yavrular yeteri kadar büyüyünce, yani birkaç gün, erkek de ayrılmalı. O zaman hava motoru yerine pipo filtre takmalısınız. İlk günlerde belki artemia yiyemezler, bu nedenle infusoria üretip vermeniz gerekebilir. Biraz büyüyünce her gün düzenli olarak artemia çıkartmanız gerekli. O şekilde beslenir yavrular. Kuru yeme geçmeleri zaman alır, kuru yeme geçince de artemia yi kesmemelisiniz.
İlk başı böyle, yavruların sayısına göre gün geçtikçe suyun seviyesini çok az az yükseltmelisiniz. Bir iki hafta sonra ise ortalama 80-100 litrelik bir akvaryuma alın. Orada su seviyesi tam olmamalı tabi, yine ilk başta alçak gün geçtikçe yüksek olmalı. Bu akvaryumda dekor olmak zorunda değil ama ısıtıcı ile pipo filtre muhakkak olsun. Yavru betaların büyüme hızı ortama ve kendilerine göre değişir. Ama ortalama iki iki buçuk aylık olunca artık hem ayırmak için yeterli boya gelmiş hem de agresifleşmeye başlamış olurlar. Bu nedenle erkekler ayrılmaya başlamalı. Onun için ise 1-1,5 litrelik mika kaplara ihtiyacınız var. Tabi yavru sayısına ve bu yavrulardan erkek olanların sayısına göre değişse de en azından bi 50 tane kap gerekebilir. İlerleyen zamanda tüm erkekler bu şekilde kaplara alınmalı. O kaplarda 3-4 günde bir su değişimi önemli. Vede ısıtma için karbon ısıtıcı lazım. Küçük kaplar olunca formda ve sağlıklı tutmak zor olur. Bu nedenle capattasını, canlı yemini, kaliteli kuru yemlerini, su değişimini unutmayın aksatmayın.
Kısaca anlatmaya çalıştım ama uzun oldu galiba. Ama beta üretimi bu şekildedir. Yani betam köpük yaptı hadi üretetim denecek bir iş değil. Eşleşme sonrası dişi ve erkek betaya çok iyi bakılmalı, onlar için ayrı akvaryumlar kurmanız lazım. Yoksa zaten yorgun düşmüş balıklar çok kolay hasta olur. Yavrular için ayrı bir 70-80 litrelik akvaryuma ihtiyacınız var, ondan önce tabi 15-20 litreliğe. Ayrıca erkek beta sayısınca 1 er 2 şer litrelik kaplara. Pipo filtresi, karbon ısıtıcısı, normal ısıtıcısı, canlı yemleri, capattası baya maliyetli oluyor söyleyeyim.. Üretimin ilk başında sıkı takip etmeniz gerekiyor. Üretimin sonrasında ise su değişimi zaman alıyor.
Buna değer mi diye değil de ben bu işin altından kalabilir miyim diye bakın. Ciddi ciddi beta üretimini düşünüp, araştırıp, hesaplamadıysanız zaten erkeğin normal bir şekilde köpük yapması ile bu işe kalkışmayın. [/QUOTE]
Öncelikle bu denli detaylı bir yanıt verdiğiniz için teşekkur ederim. Aslında beta yuva yaptı yavru alayım gibi bir düşüncem yok yani yuva yaptığı icin hemen yavru almalıyım diye düşünmüyorum. Her hayvanın en doğal haklarından birisi üremektir. Durum böyle olunca yani yuva yapip ciftlesmeye hazirim mesaji verince her seferinde hayvana kotuluk mu ediyorum acaba diye dusunuyorum. Sonucta bu baliklar digerleri gibi sosyal degil,disiler ile birlikte yasayamiyor ama yine de icgudusel olarak ciftlesme dürtüsü var. Disi almayarak kotuluk mu ediyorum diye dusunuyorum asil sorun bu.
Bettam Hasta Ne Kullanmalıyım?
Yazık olmuş bir ısıtıcı ve pipo filtre ne kadar sanki 2. El ikisi 30 u gecmez bakamiyorsaniz sahiplendirin belki birisi kurtarir.
Yazık olmuş bir ısıtıcı ve pipo filtre ne kadar sanki 2. El ikisi 30 u gecmez bakamiyorsaniz sahiplendirin belki birisi kurtarir.
Betaların Çiftleşmesi
[QUOTE=Beta_balik]Uygun ortam oluştuğunda yavru alınır tabi. Ama o akvaryumda, şu anki haliyle yavru almak zayıf bir ihtimal. Ayrıca beta üretmeyi yalnız balık köpük yuva yaptığı için değil ciddi ciddi düşünmeniz lazım. Bunu böyle düşünürseniz bütçe, ilgi ve yer ayırabilirsiniz ancak.
Bu arada, madem iyi anlaşamıyorlar neden lepistes ile beraber besliyorsunuz? Ki lepistes ile beta anlaşamaz, bu illa ki araştırınca karşınıza çıkardı.[/QUOTE]
Tabi daha önce de biliyordum fakat lepistes 2 adetti o zamanlar simdi urediler nufus artti. ilk baslarda kovalamaca daha fazlaydi simdi arada oluyor. ya alisti digerlerine ya da bir bos vermislik var. Bu akvaryum 100 lt ve bitkili oldugu icin ozellikle de moss a ve diger bitkilere yayilip uyudugu icin mutlu oldugunu dusunuyorum. Yavru alirsam tabii ki bu tankta olmayacak 25 lt lik yavru tankim var orada dusunuyorum. Disiyi buraya alip bunu yavruluga tasiyacagim uygun ortam olusunca bir araya getirecegim ama buna deger mi emin degilim [:?]
[QUOTE=Beta_balik]Uygun ortam oluştuğunda yavru alınır tabi. Ama o akvaryumda, şu anki haliyle yavru almak zayıf bir ihtimal. Ayrıca beta üretmeyi yalnız balık köpük yuva yaptığı için değil ciddi ciddi düşünmeniz lazım. Bunu böyle düşünürseniz bütçe, ilgi ve yer ayırabilirsiniz ancak.
Bu arada, madem iyi anlaşamıyorlar neden lepistes ile beraber besliyorsunuz? Ki lepistes ile beta anlaşamaz, bu illa ki araştırınca karşınıza çıkardı.[/QUOTE]
Tabi daha önce de biliyordum fakat lepistes 2 adetti o zamanlar simdi urediler nufus artti. ilk baslarda kovalamaca daha fazlaydi simdi arada oluyor. ya alisti digerlerine ya da bir bos vermislik var. Bu akvaryum 100 lt ve bitkili oldugu icin ozellikle de moss a ve diger bitkilere yayilip uyudugu icin mutlu oldugunu dusunuyorum. Yavru alirsam tabii ki bu tankta olmayacak 25 lt lik yavru tankim var orada dusunuyorum. Disiyi buraya alip bunu yavruluga tasiyacagim uygun ortam olusunca bir araya getirecegim ama buna deger mi emin degilim [:?]
Betaların Çiftleşmesi
Merhaba,
Aşagıdaki fotodaki bordo bereli 100 lt lik bitkili tankta yaşıyor. Yaninda da pek anlaşamasalar da 10-15 civari fil kulak lepistes var. İkinci fotoda görüldüğü üzere son iki gündür yuva yaptı ve kendisi bir hanım istiyor anlaşılan. Şimdi size soruyorum betadan yavru alma ihtimalim var mı? Daha önce bunu başarabilen bir arkadaşımız cevap verirse sevinirim ona göre dişi alacağım. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
[IMG]null[/IMG][IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/225363/040220210014321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/225363/040220210015061.jpg[/IMG]
Merhaba,
Aşagıdaki fotodaki bordo bereli 100 lt lik bitkili tankta yaşıyor. Yaninda da pek anlaşamasalar da 10-15 civari fil kulak lepistes var. İkinci fotoda görüldüğü üzere son iki gündür yuva yaptı ve kendisi bir hanım istiyor anlaşılan. Şimdi size soruyorum betadan yavru alma ihtimalim var mı? Daha önce bunu başarabilen bir arkadaşımız cevap verirse sevinirim ona göre dişi alacağım. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
[IMG]null[/IMG][IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/225363/040220210014321.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/225363/040220210015061.jpg[/IMG]
Lepistes Acil Bilgi
[QUOTE=diper]Fanus beta japon tarzi baliklar için uygun lepistesler sayısi fazla uzun süre oksijensiz idare ederler hergün üstune bir bardak su eklesen gene yol aĺırlar ama eziyet olur onlar ićin uygun degil 130 litrelik akvaryum u tamir ettirsen bile 20 baĺık ićin saray gibi bişi onu ısıtmak bile sorun fatura cok gelir 50 litre bir akvaryum 1 veya 2ci el olabilir vehava moturu 2 çıkışlı ve pipo filtre 1 adet 50 watt smart ısıtıcı uygun dekorde kafana göre sanırım 250 veya 300 tl arası bir rakama halledersin bütçem yetmrz diyorsan baska bir hobiciye hediye et yada lepistesleri akvaryumcuya götürüp lepistes karşılığında 1 beta veya japon talep et çünķi fanusta olmasi gereken onlar kolay gelsin[/QUOTE]
Japon ve beta nın fanusta olması gerektiğini nereden çıkardınız? Hiçbir balık fanuslarda beslenmemeli, bir defa oval şekilde olduğu için balık dışarıyı normal bir şekilde göremiyor haliyle strese giriyor daha bir sürü sebep var şimdi sıralamak istemiyorum. Kendinizi için düşünün 180 m2 güneş alan ferah bir evde mi yaşamak isterseniz yoksa 10 m2 pislik içerisindeki koğuşta mı?
[QUOTE=Salihaa Tubaa]Hepiniz bana çok kızacaksınız biliyorum ama cidden yardıma ihtiyacım var. Minnacık bir fanusta 20 tane lepistes 3 tane kılıç balığı var. Bi arkadaş bunlar bunun yavrusu diyerek vermişti. 2 lepistes 3 yavru vardı yavrular kılıç cıktı. Şimdi lepisteslerim sürekli doğurmaya başladı. Ben hayatımda ilk kez balık bakıyorum. Site yönlendirmelerine ve sizlerin yorumlarına bakarak bir şeyler yapmaya çalıştım. Bi motor aldım ısıtıcı derece su değişimlerine dikkat etmeye çalışıyorum. Fakat yeterli değil. 2 gün önce başka bi fanusa 2 dişi aldım. Şuan biri doğurdu ve birsürü bebek daha oldu. Evde 130 litre bi akvaryum var fakat kenarı su kaçırıyor kullanamıyorum. Yazık günah rezil ettim hayvanları. Ne yapmam lazım? Nasıl bir kum kullanayim? Nasıl bitki alayım? Hastalıkları varsa nasıl anlarım? Akvaryumu tamir ettirene kadar nasıl bir çözüm önerirsiniz? Motor hangi marka hangi model olmalı? Hangi motor iyi gelir? Isıtıcı kaç watt hangi marka olmalı? Ciddi bir yol gösterene ihtiyacım var. Yardımlarınızı bekliyorum. Ha bir de 2 tane salyangoz var. Ne salyangozu bilmiyorum. Bu bi doğurdu 300 tane falan yavru salyangozu topladım arkadaşa geri verdim. [/QUOTE][QUOTE=Salihaa Tubaa]Hepiniz bana çok kızacaksınız biliyorum ama cidden yardıma ihtiyacım var. Minnacık bir fanusta 20 tane lepistes 3 tane kılıç balığı var. Bi arkadaş bunlar bunun yavrusu diyerek vermişti. 2 lepistes 3 yavru vardı yavrular kılıç cıktı. Şimdi lepisteslerim sürekli doğurmaya başladı. Ben hayatımda ilk kez balık bakıyorum. Site yönlendirmelerine ve sizlerin yorumlarına bakarak bir şeyler yapmaya çalıştım. Bi motor aldım ısıtıcı derece su değişimlerine dikkat etmeye çalışıyorum. Fakat yeterli değil. 2 gün önce başka bi fanusa 2 dişi aldım. Şuan biri doğurdu ve birsürü bebek daha oldu. Evde 130 litre bi akvaryum var fakat kenarı su kaçırıyor kullanamıyorum. Yazık günah rezil ettim hayvanları. Ne yapmam lazım? Nasıl bir kum kullanayim? Nasıl bitki alayım? Hastalıkları varsa nasıl anlarım? Akvaryumu tamir ettirene kadar nasıl bir çözüm önerirsiniz? Motor hangi marka hangi model olmalı? Hangi motor iyi gelir? Isıtıcı kaç watt hangi marka olmalı? Ciddi bir yol gösterene ihtiyacım var. Yardımlarınızı bekliyorum. Ha bir de 2 tane salyangoz var. Ne salyangozu bilmiyorum. Bu bi doğurdu 300 tane falan yavru salyangozu topladım arkadaşa geri verdim. [/QUOTE]
Sanki biraz atıyorsun gibi geldi. İlk yavru aldığım lepi 25 lt hacimli bir tankta doğum yaptı anne 12 saat içinde 15 yavrudan 9 unu yemişti. Haliyle geç fark ettim hemen ayırdım. Dişi doğum yapınca çok stresli olur ve yavrulara saldırır senin fanusta da o kadar yavrunun hayatta kalabilmesi gerçekten ilginç [:?]
[QUOTE=diper]Fanus beta japon tarzi baliklar için uygun lepistesler sayısi fazla uzun süre oksijensiz idare ederler hergün üstune bir bardak su eklesen gene yol aĺırlar ama eziyet olur onlar ićin uygun degil 130 litrelik akvaryum u tamir ettirsen bile 20 baĺık ićin saray gibi bişi onu ısıtmak bile sorun fatura cok gelir 50 litre bir akvaryum 1 veya 2ci el olabilir vehava moturu 2 çıkışlı ve pipo filtre 1 adet 50 watt smart ısıtıcı uygun dekorde kafana göre sanırım 250 veya 300 tl arası bir rakama halledersin bütçem yetmrz diyorsan baska bir hobiciye hediye et yada lepistesleri akvaryumcuya götürüp lepistes karşılığında 1 beta veya japon talep et çünķi fanusta olmasi gereken onlar kolay gelsin[/QUOTE]
Japon ve beta nın fanusta olması gerektiğini nereden çıkardınız? Hiçbir balık fanuslarda beslenmemeli, bir defa oval şekilde olduğu için balık dışarıyı normal bir şekilde göremiyor haliyle strese giriyor daha bir sürü sebep var şimdi sıralamak istemiyorum. Kendinizi için düşünün 180 m2 güneş alan ferah bir evde mi yaşamak isterseniz yoksa 10 m2 pislik içerisindeki koğuşta mı?
[QUOTE=Salihaa Tubaa]Hepiniz bana çok kızacaksınız biliyorum ama cidden yardıma ihtiyacım var. Minnacık bir fanusta 20 tane lepistes 3 tane kılıç balığı var. Bi arkadaş bunlar bunun yavrusu diyerek vermişti. 2 lepistes 3 yavru vardı yavrular kılıç cıktı. Şimdi lepisteslerim sürekli doğurmaya başladı. Ben hayatımda ilk kez balık bakıyorum. Site yönlendirmelerine ve sizlerin yorumlarına bakarak bir şeyler yapmaya çalıştım. Bi motor aldım ısıtıcı derece su değişimlerine dikkat etmeye çalışıyorum. Fakat yeterli değil. 2 gün önce başka bi fanusa 2 dişi aldım. Şuan biri doğurdu ve birsürü bebek daha oldu. Evde 130 litre bi akvaryum var fakat kenarı su kaçırıyor kullanamıyorum. Yazık günah rezil ettim hayvanları. Ne yapmam lazım? Nasıl bir kum kullanayim? Nasıl bitki alayım? Hastalıkları varsa nasıl anlarım? Akvaryumu tamir ettirene kadar nasıl bir çözüm önerirsiniz? Motor hangi marka hangi model olmalı? Hangi motor iyi gelir? Isıtıcı kaç watt hangi marka olmalı? Ciddi bir yol gösterene ihtiyacım var. Yardımlarınızı bekliyorum. Ha bir de 2 tane salyangoz var. Ne salyangozu bilmiyorum. Bu bi doğurdu 300 tane falan yavru salyangozu topladım arkadaşa geri verdim. [/QUOTE][QUOTE=Salihaa Tubaa]Hepiniz bana çok kızacaksınız biliyorum ama cidden yardıma ihtiyacım var. Minnacık bir fanusta 20 tane lepistes 3 tane kılıç balığı var. Bi arkadaş bunlar bunun yavrusu diyerek vermişti. 2 lepistes 3 yavru vardı yavrular kılıç cıktı. Şimdi lepisteslerim sürekli doğurmaya başladı. Ben hayatımda ilk kez balık bakıyorum. Site yönlendirmelerine ve sizlerin yorumlarına bakarak bir şeyler yapmaya çalıştım. Bi motor aldım ısıtıcı derece su değişimlerine dikkat etmeye çalışıyorum. Fakat yeterli değil. 2 gün önce başka bi fanusa 2 dişi aldım. Şuan biri doğurdu ve birsürü bebek daha oldu. Evde 130 litre bi akvaryum var fakat kenarı su kaçırıyor kullanamıyorum. Yazık günah rezil ettim hayvanları. Ne yapmam lazım? Nasıl bir kum kullanayim? Nasıl bitki alayım? Hastalıkları varsa nasıl anlarım? Akvaryumu tamir ettirene kadar nasıl bir çözüm önerirsiniz? Motor hangi marka hangi model olmalı? Hangi motor iyi gelir? Isıtıcı kaç watt hangi marka olmalı? Ciddi bir yol gösterene ihtiyacım var. Yardımlarınızı bekliyorum. Ha bir de 2 tane salyangoz var. Ne salyangozu bilmiyorum. Bu bi doğurdu 300 tane falan yavru salyangozu topladım arkadaşa geri verdim. [/QUOTE]
Sanki biraz atıyorsun gibi geldi. İlk yavru aldığım lepi 25 lt hacimli bir tankta doğum yaptı anne 12 saat içinde 15 yavrudan 9 unu yemişti. Haliyle geç fark ettim hemen ayırdım. Dişi doğum yapınca çok stresli olur ve yavrulara saldırır senin fanusta da o kadar yavrunun hayatta kalabilmesi gerçekten ilginç [:?]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
