ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kandirmazerdem
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
19
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Ocak 2020 20:46
Son Ziyaret:
22 Haziran 2020 21:08
Toplam Mesaj:
30 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
1 Gammarus karidesi,2 Elma salyangozu,20'ye yakın trompet salyangozlar,1cüce vatoz ,1 teleskop japon,3 düz japon . 1 suşi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/220193/180620201441391.jpg[/IMG]
SON 10 MESAJI
Ömerli Baraji
Barajın ilini de paylaşırsanız güzel olacaktır.
Barajın ilini de paylaşırsanız güzel olacaktır.
Cüce Vatoz Hareketsiz
Balığınız küp tutmaktan bitkin düşmüş olabilir.Balığı ayrı bir akvaryuma almalısınız çünkü kendini toparlaması lazım.[:)]
Balığınız küp tutmaktan bitkin düşmüş olabilir.Balığı ayrı bir akvaryuma almalısınız çünkü kendini toparlaması lazım.[:)]
Akvaryum camında salyangoz
[QUOTE=Thyst]Komando çöpçü var 6 tane 10 danio 1 betta var umarım sağlıklı bir şekilde büyür[/QUOTE] Öncelikle beta balığı çok sinirli bir türdür ve o tanktan ayırmanız gereklidir çünkü neonlar kuyruk aşırmayı tırtıklamayı çok sever.Adi salyangoz ise çok fazla ürediğinden görsel zevki altüst edebilir.Ama akvaryuma faydaları çoktur.[:)]
[QUOTE=Thyst]Komando çöpçü var 6 tane 10 danio 1 betta var umarım sağlıklı bir şekilde büyür[/QUOTE] Öncelikle beta balığı çok sinirli bir türdür ve o tanktan ayırmanız gereklidir çünkü neonlar kuyruk aşırmayı tırtıklamayı çok sever.Adi salyangoz ise çok fazla ürediğinden görsel zevki altüst edebilir.Ama akvaryuma faydaları çoktur.[:)]
Siyah Teleskop Balığım
[QUOTE=esdn06][:((][:'(][:((][:(]sağolun ama ben gelip okuyana kadar öldü zaten gömdük [x(][/QUOTE] Tüh keşke hemen gömmeseydiniz ölüsünün resmini buraya atardınız ve ne sebepten ötürü öldüğünü anlardık.Geçmiş olsun tekrardan.[:'(]
[QUOTE=esdn06][:((][:'(][:((][:(]sağolun ama ben gelip okuyana kadar öldü zaten gömdük [x(][/QUOTE] Tüh keşke hemen gömmeseydiniz ölüsünün resmini buraya atardınız ve ne sebepten ötürü öldüğünü anlardık.Geçmiş olsun tekrardan.[:'(]
Japon Balığım Dibe İnemiyor
Balığınıza biraz ayırın ve 2 gün aç bırakıp haşlanmış bezelye verin. [:iyi:]
Balığınıza biraz ayırın ve 2 gün aç bırakıp haşlanmış bezelye verin. [:iyi:]
Siyah Teleskop Balığım
[QUOTE=esdn06]Hayvancağız aldığımız günden beri sürekli suyun üstüne çıkıp ağzını açıp kapıyordu sonra dedik acaba kabız felan mı oldu abim sularını felan değiştirdi marul verdi hayvan her gün beyazlaştı şimdi de yan yatıyo ama sanırım can çekişiyor kıyamam bilmiyorum lütfen sorum şu cevaplayın acil nolursunuz neden beyazlar suyun üstüne çıkar ne yapabilirim hala şansım var mı (siyah teleskop balığı)[/QUOTE]
Öncelikle balığınız beyaz benek olmuş olabilir ve havasız kalmıştır ayriyeten suyu direk hoop değeiştirip yeni su katmışsınızdır büyük ihtimal. Bakteri kültürü eklemeniz lazım ayrıca fanusta ise akvaryum veya kaba koyun.[:cik:]
[QUOTE=esdn06]Hayvancağız aldığımız günden beri sürekli suyun üstüne çıkıp ağzını açıp kapıyordu sonra dedik acaba kabız felan mı oldu abim sularını felan değiştirdi marul verdi hayvan her gün beyazlaştı şimdi de yan yatıyo ama sanırım can çekişiyor kıyamam bilmiyorum lütfen sorum şu cevaplayın acil nolursunuz neden beyazlar suyun üstüne çıkar ne yapabilirim hala şansım var mı (siyah teleskop balığı)[/QUOTE]
Öncelikle balığınız beyaz benek olmuş olabilir ve havasız kalmıştır ayriyeten suyu direk hoop değeiştirip yeni su katmışsınızdır büyük ihtimal. Bakteri kültürü eklemeniz lazım ayrıca fanusta ise akvaryum veya kaba koyun.[:cik:]
Yeni Japon Meraklisinin Soruları
[QUOTE=Emtugh][:?][:?]Herkese Merhabalar. Mecburen Japon balıklarım oldu sevdimde aslında ama birkaç birşey sormak istiyorum. Bana bir teleskop bir klasik balık hediye geldi daha sonra ben 80 cm uzunluğunda 30 santim genişliğinde tam bilmiyorum ama sanırım 100lt bir akvaryum kurdum yaptığım yanlışları sayıyorum şimdi ilk önce 5 e bir çeşme suyuna enerji suyu ile tankı doldurdum. Balıkları akabinde içerisine attım toplu şekilde 12 japon 2 vatos 3 çöpçü şoka girmediler sonra dekorları koydum kum koy dediler kumu getirdim direk boşalttım su rakı gibi oldu tabi motor ve filtre de yok araştırdım fitre ve motor aldım sobo marka çok zayıf bir tek çıkışlı motor sobo marka iç filtre aldım filtreyi çalıştırdım balıklar tankta duramadilar filtre bir japonumu öldürdü piposunu taktım düzeldi vatosun biride ilk gün oldu hergun 4/1 su değişimi yaptım suyu düzelttim fakat bu sefer de beyaz bebekleri çıktı 10 litreye 1 t k kaya tuzu koydum mavi bir murekkepe benzeyen birşey aldım akvaryumu tümden boşalttım temizledim yarı eski suyu yarı suyu doldurdum tuzu ve mürekkebi ekledim şuan balıkların yarısi yüzerken yarısi dipte gün içinde hareketliler ama akşama doğru aşağı çekiliyor çoğu şuan 48 saattir onları izliyorum benekler yok oluyor fakat solungaç da kırmızılılar sanki pulları dökülmüş gibi video atacağım bana bir yol gösterin onlara birşey olacak diye akvaryumun başında bekliyorum [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222887/220420202020431.jpg[/IMG][/QUOTE] Öncelikle merhaba selam.Akvaryumda balıklara yem atın bolca bakteri kültürü oluşsun ve ayrıca kum uda önceden yıkayıp sonra balıkları koymanız gerekiyordu.Akvaryumun suyunu ½ olacak şekilde değiştirin ve dinlendirilmiş su ekleyin ve sonra %25 %10 ve %5 şeklinde her hafta sularını değiştirin .Ayriyeten bulabildiğiniz bir yerden bakteri kültürü bulup ekleyin lütfen.[:)]
[QUOTE=Emtugh][:?][:?]Herkese Merhabalar. Mecburen Japon balıklarım oldu sevdimde aslında ama birkaç birşey sormak istiyorum. Bana bir teleskop bir klasik balık hediye geldi daha sonra ben 80 cm uzunluğunda 30 santim genişliğinde tam bilmiyorum ama sanırım 100lt bir akvaryum kurdum yaptığım yanlışları sayıyorum şimdi ilk önce 5 e bir çeşme suyuna enerji suyu ile tankı doldurdum. Balıkları akabinde içerisine attım toplu şekilde 12 japon 2 vatos 3 çöpçü şoka girmediler sonra dekorları koydum kum koy dediler kumu getirdim direk boşalttım su rakı gibi oldu tabi motor ve filtre de yok araştırdım fitre ve motor aldım sobo marka çok zayıf bir tek çıkışlı motor sobo marka iç filtre aldım filtreyi çalıştırdım balıklar tankta duramadilar filtre bir japonumu öldürdü piposunu taktım düzeldi vatosun biride ilk gün oldu hergun 4/1 su değişimi yaptım suyu düzelttim fakat bu sefer de beyaz bebekleri çıktı 10 litreye 1 t k kaya tuzu koydum mavi bir murekkepe benzeyen birşey aldım akvaryumu tümden boşalttım temizledim yarı eski suyu yarı suyu doldurdum tuzu ve mürekkebi ekledim şuan balıkların yarısi yüzerken yarısi dipte gün içinde hareketliler ama akşama doğru aşağı çekiliyor çoğu şuan 48 saattir onları izliyorum benekler yok oluyor fakat solungaç da kırmızılılar sanki pulları dökülmüş gibi video atacağım bana bir yol gösterin onlara birşey olacak diye akvaryumun başında bekliyorum [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222887/220420202020431.jpg[/IMG][/QUOTE] Öncelikle merhaba selam.Akvaryumda balıklara yem atın bolca bakteri kültürü oluşsun ve ayrıca kum uda önceden yıkayıp sonra balıkları koymanız gerekiyordu.Akvaryumun suyunu ½ olacak şekilde değiştirin ve dinlendirilmiş su ekleyin ve sonra %25 %10 ve %5 şeklinde her hafta sularını değiştirin .Ayriyeten bulabildiğiniz bir yerden bakteri kültürü bulup ekleyin lütfen.[:)]
Isıdan Kuyruğu Parçalanan Japon / Tedavi Önerisi
[QUOTE=PouvoiR]
Haklısınız, önümde iki yol vardı: ilki akvaryumcuya iade etmek. Alırken petshop'un akvaryumu çok pisti ve balıklar inanılmaz dar alanda epey fazla idiler.
Göle bırakıldıklarında doğal yaşama zarar verdiklerine dair birkaç yazı okudum ama adamakıllı kanıt gösterememişlerdi. Yine de göle değil nehre bırakayım dedim. Kıyıda köşede yaşar gider. Nehirdeki doğal yaşama zarar verebileceklerini düşünmüyorum açıkçası. Bir de çok ekstrem durumlar dışında doğal denen dengenin bozulamayacağını, yerini başka bir dengeye bırakacağını düşünüyorum.
Diğer problem söylediğiniz gibi büyümeleri, avcılığı olumsuz etkilemeleri. Haklı olduğunuz yönleri var elbette ama sırf insanlar avlanacak diye balıkları doğal yaşamlarından mahrum bırakmak bana biraz bencillik gibi geldi. Yine de acemi olduğum için bu eylemi gerçekleştirdiğimi tekrar ifade edeyim. Petshopun oyunuma gelip birsürü balık aldım, alan dar geldi, sonrası malum...
40 litre konusuna gelince, söylediklerinizi dikkate alacağım. 100 litrelik bir akvaryum düşünüyorum. 5 balık için fena değildir artık. Biraz daha büyüğü göl zaten :)[/QUOTE] Eğer doğal döngünün bozulmasını istemiyorsanız real m1 avmnin orada bir dere var oraya piknik yapmaya karar verdim arada sırada evim orada oradaki derede balık yok sadece su kaplumbağası gördüm balığınızı oraya atabilirsiniz yeşil su ve yosun ile beslenirler bahçeşehir okullarının hemen arkasında bende geldiğimde yem atarım sorunsuz yaşar.
[QUOTE=PouvoiR]
Haklısınız, önümde iki yol vardı: ilki akvaryumcuya iade etmek. Alırken petshop'un akvaryumu çok pisti ve balıklar inanılmaz dar alanda epey fazla idiler.
Göle bırakıldıklarında doğal yaşama zarar verdiklerine dair birkaç yazı okudum ama adamakıllı kanıt gösterememişlerdi. Yine de göle değil nehre bırakayım dedim. Kıyıda köşede yaşar gider. Nehirdeki doğal yaşama zarar verebileceklerini düşünmüyorum açıkçası. Bir de çok ekstrem durumlar dışında doğal denen dengenin bozulamayacağını, yerini başka bir dengeye bırakacağını düşünüyorum.
Diğer problem söylediğiniz gibi büyümeleri, avcılığı olumsuz etkilemeleri. Haklı olduğunuz yönleri var elbette ama sırf insanlar avlanacak diye balıkları doğal yaşamlarından mahrum bırakmak bana biraz bencillik gibi geldi. Yine de acemi olduğum için bu eylemi gerçekleştirdiğimi tekrar ifade edeyim. Petshopun oyunuma gelip birsürü balık aldım, alan dar geldi, sonrası malum...
40 litre konusuna gelince, söylediklerinizi dikkate alacağım. 100 litrelik bir akvaryum düşünüyorum. 5 balık için fena değildir artık. Biraz daha büyüğü göl zaten :)[/QUOTE] Eğer doğal döngünün bozulmasını istemiyorsanız real m1 avmnin orada bir dere var oraya piknik yapmaya karar verdim arada sırada evim orada oradaki derede balık yok sadece su kaplumbağası gördüm balığınızı oraya atabilirsiniz yeşil su ve yosun ile beslenirler bahçeşehir okullarının hemen arkasında bende geldiğimde yem atarım sorunsuz yaşar.
Adana Buluşması
[3)][:iyi:][:nazar:][:*][:3]Güzel bir bilgi alışverişi oldu daha sık olursa güzel olur.Teşekkürler buluşmayı düzenliyenlere.[:P][EDIT]kandirmazerdem,2020-06-05 18:43:01[/EDIT]
[3)][:iyi:][:nazar:][:*][:3]Güzel bir bilgi alışverişi oldu daha sık olursa güzel olur.Teşekkürler buluşmayı düzenliyenlere.[:P][EDIT]kandirmazerdem,2020-06-05 18:43:01[/EDIT]
Bu Türler Uyumlumudur?
Yalnız teleskopun gözü düşebilir ve aynı zamanda oranda ve kesegöze göre daha hızlı bir tür bende var ve sıradan japon balıkları ve cüce vatoz ile besliyorum.[:nazar:]
Yalnız teleskopun gözü düşebilir ve aynı zamanda oranda ve kesegöze göre daha hızlı bir tür bende var ve sıradan japon balıkları ve cüce vatoz ile besliyorum.[:nazar:]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
