ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
otorun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
37
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Kasım 2019 21:11
Son Ziyaret:
18 Mart 2023 21:09
Toplam Mesaj:
26 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Oğuz Torun
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1984
Yaş:
42
İl:
Ankara
Meslek:
Jeoloji Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Oğuz Torun
SON 10 MESAJI
Akvaryuma Obsidyen Taşı
Obsidyen suya salınım yapmaz ancak camsı yapıda olduğu için kenarları çok keskin olur, balıklarınızı yaralayabilir.
Obsidyen suya salınım yapmaz ancak camsı yapıda olduğu için kenarları çok keskin olur, balıklarınızı yaralayabilir.
200 Lt Sıfırdan Akvaryum Kurdum - İşte Detaylar
Yeni kurulumunuz hayırlı olsun çok güzel görünüyor. Bambuların yapraklarının tamamen su üstünde olması gerekli diye biliyorum. Benim akvaryumda da var. Konuyu açalı 1 aya yakın olmuş, hala tamamen su altında mı bambularınız, çürüme vs meydana geldi mi bu süreçte.
Yeni kurulumunuz hayırlı olsun çok güzel görünüyor. Bambuların yapraklarının tamamen su üstünde olması gerekli diye biliyorum. Benim akvaryumda da var. Konuyu açalı 1 aya yakın olmuş, hala tamamen su altında mı bambularınız, çürüme vs meydana geldi mi bu süreçte.
Lepistes İçin Malzeme
Merhaba, seçtiğiniz yemi hiç duymadım başlangıç için daha bilinir markaları öneririm. Sera bakto tabs antibiyotik içeren bir yem, normal yem gibi kullanılmadığı için ilk etapta gerek olmayabilir.
Akvaryum 80-90 lt olacaksa 200w yerine 100w ısıtıcı hem daha uyguna gelir hem de akvaryumda daha az yer kaplar. Son olarak ta seachem prime oldukça konsantre bir ürün, çok az miktarda kullanılıyor, ben 100 ml olanını 1 senedir kullanıyorum. İsterseniz 250 ml yerine tercih edebilirsiniz.
Merhaba, seçtiğiniz yemi hiç duymadım başlangıç için daha bilinir markaları öneririm. Sera bakto tabs antibiyotik içeren bir yem, normal yem gibi kullanılmadığı için ilk etapta gerek olmayabilir.
Akvaryum 80-90 lt olacaksa 200w yerine 100w ısıtıcı hem daha uyguna gelir hem de akvaryumda daha az yer kaplar. Son olarak ta seachem prime oldukça konsantre bir ürün, çok az miktarda kullanılıyor, ben 100 ml olanını 1 senedir kullanıyorum. İsterseniz 250 ml yerine tercih edebilirsiniz.
Melek Balıklarım İçin Yem Ve Bakım Önerisi
Hocam merhaba, melek balığı beslemediğim için bakımı konusunda pek öneride bulunmam ancak filtrenin sürekli açık olması gerekiyor. Akıntı fazla ise akvaryum için uygun daha düşük debili bir filtre edinin ya da mümkünse filtrenizin debisini düşürün. Hem balıklar için daha sağlıklı olur hem de siz her gün açıp kapamakla uğraşmazsınız. Bir de değişim için su düzenleyici kullanıyorsanız 1 hafta dinlendirmenize gerek yok aynı gün kullanabilirsiniz. Sadi ve Zeliş le birlikte sağlıklı günler [:)][EDIT]otorun,2022-08-04 20:47:42[/EDIT]
Hocam merhaba, melek balığı beslemediğim için bakımı konusunda pek öneride bulunmam ancak filtrenin sürekli açık olması gerekiyor. Akıntı fazla ise akvaryum için uygun daha düşük debili bir filtre edinin ya da mümkünse filtrenizin debisini düşürün. Hem balıklar için daha sağlıklı olur hem de siz her gün açıp kapamakla uğraşmazsınız. Bir de değişim için su düzenleyici kullanıyorsanız 1 hafta dinlendirmenize gerek yok aynı gün kullanabilirsiniz. Sadi ve Zeliş le birlikte sağlıklı günler [:)][EDIT]otorun,2022-08-04 20:47:42[/EDIT]
Granül-pul Yem Farkı Ve Otomatik Yemleme Cihazı
[QUOTE=Nalbantoglu16]
Aktardığınız bilgiler için çok teşekkür ederim. Sanırım pul yem ile granül yem ile alakalı üretim süreçlerine bağlı olarak oluşan kalite farkına dair bir şey okumuştum. Böyle bir durum hakkında bilginiz ya da gözleminiz var mı? Genel olarak kısa diyebileceğim bir hafta on günlük tatiller tercih ediyorum. Ancak uzun bir tatilde pul yemlerin nem dolayısı ile makinede tıkanıklığa sebep olduğunu ve balıkların buna bağlı olarak beslenmede problem yaşadığını okumuştum? Böyle bir sorun ile karşılaşır mıyım? Otomatik yem makinesi seçimi konusunda ilk etapta bende yılda üç ya da beş defa kullanırım diye seçimimi iş görecek bir makine tarafına yoğunlaştırmalıyım diye düşündüm. Ancak görev icabı vardiyalı çalıştığım ve zaman zaman da görev sürem 16 saat olduğu için balıkların düzenli bir beslenme döngüsü olması adına her konuda sorun yaşamayacağım bir makine almak konusunda tereddütte kaldım. Sizce tercihim hangi marka ve model olmalı?[/QUOTE]
Aynı markaların hem pul hem de granül yemlerini kullandım, ben aralarında gözle görülür bir değişiklik görmedim. Lepisteslerim daha iyi tükettikleri için pul yemi tercih ediyorum, değişiklik olsun diye arada granül kullanıyorum. İçeriği besleyici olduktan sonra bence önemli olan balıkların kolay tüketebilmesi.
Nemlenme problemi yaşamadım daha önce ama böyle bir durum var. Yemin nemlenmemesini sağlayan makineler de var piyasada. Farklı modeller kullanmadığım için öneride bulunamam ama eheim 3581 oldukça tutuluyor, isterseniz bakabilirsiniz.
[QUOTE=Nalbantoglu16]
Aktardığınız bilgiler için çok teşekkür ederim. Sanırım pul yem ile granül yem ile alakalı üretim süreçlerine bağlı olarak oluşan kalite farkına dair bir şey okumuştum. Böyle bir durum hakkında bilginiz ya da gözleminiz var mı? Genel olarak kısa diyebileceğim bir hafta on günlük tatiller tercih ediyorum. Ancak uzun bir tatilde pul yemlerin nem dolayısı ile makinede tıkanıklığa sebep olduğunu ve balıkların buna bağlı olarak beslenmede problem yaşadığını okumuştum? Böyle bir sorun ile karşılaşır mıyım? Otomatik yem makinesi seçimi konusunda ilk etapta bende yılda üç ya da beş defa kullanırım diye seçimimi iş görecek bir makine tarafına yoğunlaştırmalıyım diye düşündüm. Ancak görev icabı vardiyalı çalıştığım ve zaman zaman da görev sürem 16 saat olduğu için balıkların düzenli bir beslenme döngüsü olması adına her konuda sorun yaşamayacağım bir makine almak konusunda tereddütte kaldım. Sizce tercihim hangi marka ve model olmalı?[/QUOTE]
Aynı markaların hem pul hem de granül yemlerini kullandım, ben aralarında gözle görülür bir değişiklik görmedim. Lepisteslerim daha iyi tükettikleri için pul yemi tercih ediyorum, değişiklik olsun diye arada granül kullanıyorum. İçeriği besleyici olduktan sonra bence önemli olan balıkların kolay tüketebilmesi.
Nemlenme problemi yaşamadım daha önce ama böyle bir durum var. Yemin nemlenmemesini sağlayan makineler de var piyasada. Farklı modeller kullanmadığım için öneride bulunamam ama eheim 3581 oldukça tutuluyor, isterseniz bakabilirsiniz.
Granül-pul Yem Farkı Ve Otomatik Yemleme Cihazı
Genel olarak balıkların türüne göre tercih edilir. Pul yemler daha çok su yüzeyinden beslenen balıklar için uygun, granül yemler orta seviye balıkları için tercih ediliyor. İçerik olarak aynı markanın aynı amaçlı pul ve granül yemleri benzer oluyor, sera vipan-vipagran gibi.
Otomatik yemleme için de ben analog ucuz ürünlerden birini kullanıyorum. Senede en fazla 3-5 defa ihtiyacım oluyor. Kullanımı basit ve işimi görüyor. Yemlemeyi sürekli bununla yapacaksanız eheim, jbl, sera gibi daha kaliteli ürünlere bakın bence.[EDIT]otorun,2022-08-03 10:01:32[/EDIT]
Genel olarak balıkların türüne göre tercih edilir. Pul yemler daha çok su yüzeyinden beslenen balıklar için uygun, granül yemler orta seviye balıkları için tercih ediliyor. İçerik olarak aynı markanın aynı amaçlı pul ve granül yemleri benzer oluyor, sera vipan-vipagran gibi.
Otomatik yemleme için de ben analog ucuz ürünlerden birini kullanıyorum. Senede en fazla 3-5 defa ihtiyacım oluyor. Kullanımı basit ve işimi görüyor. Yemlemeyi sürekli bununla yapacaksanız eheim, jbl, sera gibi daha kaliteli ürünlere bakın bence.[EDIT]otorun,2022-08-03 10:01:32[/EDIT]
Artemia Çıkartamıyorum
Artemia mix te gerekli oranda tuz bulunuyor, paketi yarım litre suya boşaltmanız yeterli. Belki siz ekstradan kaya tuzu eklediğiniz için çıkmıyor olabilir.
Artemia mix te gerekli oranda tuz bulunuyor, paketi yarım litre suya boşaltmanız yeterli. Belki siz ekstradan kaya tuzu eklediğiniz için çıkmıyor olabilir.
Baskın Dişi Moli
Diğerlerinden daha iri olan dişi lepistes ve molilerin benzer agresif davranışlarını ben de gözlemledim. Cama yapışan tipte veya dip tabletlerinde daha ufak dişi ve erkekleri bazen kovalıyorlar. Muhtemelen yemeğini koruma içgüdüsünden kaynaklanıyor.
Diğerlerinden daha iri olan dişi lepistes ve molilerin benzer agresif davranışlarını ben de gözlemledim. Cama yapışan tipte veya dip tabletlerinde daha ufak dişi ve erkekleri bazen kovalıyorlar. Muhtemelen yemeğini koruma içgüdüsünden kaynaklanıyor.
Hagen(siyah Parlak Kum) Nedir
Dediğiniz gibi siyah kuvars nadir bulunuyor. Ancak kumu tamamen kuvarstan oluşan bir bloktan üretmiyorlardır. Bende aquadeco marka olanı var. Kumu ilk aldığımda biraz incelemiştim, içinde kuvars dışında feldspat ve mika mineralleri de bulunuyor. Hatırlarsınız granitte en bol bulunan mineraller bu üçü. Muhtemelen bu kumu granit mostrasından üretiyorlar ve içerisindeki kuvarslar siyahlaşmış durumda. Bunun dışında bana pek doğal yollardan oluşmuş dere ya da plaj kumu gibi gelmedi, bunlarda aşınmadan dolayı tanelerde yuvarlanma olması gerekir, bendeki kum oldukça köşeli ve kırıklı. Kendi kullandığım kumdan yola çıkarak yaptığım varsayımlar bu şekilde. Piyasada komple hagen olarak adlandırılıyor ama farklı markaların kumları mutlaka birbirinden faklı bileşime ve oluşuma sahiptir.
Forumda salyangoz ve karidesler üzerinde olumsuz etkisi olduğuna dair yazılar var ancak bu demir içeriğinden mi kaynaklanır, manyetik özellikten dolayı mı ya da faklı bir sebebi var mıdır o konuda bir fikrim yok maalesef. Bende elma, ramshorn ve adi salyangozlar var 1,5 senedir olumsuz etkisini görmedim.
[EDIT]otorun,2020-11-24 18:13:44[/EDIT]
Dediğiniz gibi siyah kuvars nadir bulunuyor. Ancak kumu tamamen kuvarstan oluşan bir bloktan üretmiyorlardır. Bende aquadeco marka olanı var. Kumu ilk aldığımda biraz incelemiştim, içinde kuvars dışında feldspat ve mika mineralleri de bulunuyor. Hatırlarsınız granitte en bol bulunan mineraller bu üçü. Muhtemelen bu kumu granit mostrasından üretiyorlar ve içerisindeki kuvarslar siyahlaşmış durumda. Bunun dışında bana pek doğal yollardan oluşmuş dere ya da plaj kumu gibi gelmedi, bunlarda aşınmadan dolayı tanelerde yuvarlanma olması gerekir, bendeki kum oldukça köşeli ve kırıklı. Kendi kullandığım kumdan yola çıkarak yaptığım varsayımlar bu şekilde. Piyasada komple hagen olarak adlandırılıyor ama farklı markaların kumları mutlaka birbirinden faklı bileşime ve oluşuma sahiptir.
Forumda salyangoz ve karidesler üzerinde olumsuz etkisi olduğuna dair yazılar var ancak bu demir içeriğinden mi kaynaklanır, manyetik özellikten dolayı mı ya da faklı bir sebebi var mıdır o konuda bir fikrim yok maalesef. Bende elma, ramshorn ve adi salyangozlar var 1,5 senedir olumsuz etkisini görmedim.
[EDIT]otorun,2020-11-24 18:13:44[/EDIT]
Hagen(siyah Parlak Kum) Nedir
Merhaba, konuya jeoloji mühendisi olarak katkıda bulunabilirim.
Kuvarsı tanımlamak gerekirse %99 dan fazla SiO2 bileşeni içeren bir mineraldir, bunun dışında eser miktarda özellikle demir ve alüminyum gibi elementleri içerebilir. Aslında kuvars siyah olmaz demekte haklısınız, normalde kuvarsın rengi beyaz-kısmen bejimsi/grimsi ve yarı şeffaftır. Ancak içerisinde bulunan eser elementlere ve güneşten aldığı radyasyona göre rengi siyahtan mora, yeşilden pembeye kadar farklılık gösterebilir. Bu farklı renklerin her biri de ayrı mineraller olarak isimlendirilir. Örneğin takı yapımında falan kullanılan ametist, yaygın olduğu için muhtemelen duymuşsunuzdur. Rengi mordur fakat temelde kuvarstır, SiO2 den oluşur.
Hagen kum olarak geçen (benim akvaryumumda da var) siyah kum da kuvars olup, güneşten aldığı rasyasyondan dolayı bu renge kavuşuyor. Hatta bu kumun aralarında grimsi-beyazımsı renkli kuvars taneleri de görürsünüz çünkü kırılıp kum haline dönüştürüldüğü yerdeki mostrası muhtemelen tamamen siyahlaşmış halde değildir. Fotoğrafta görüleceği gibi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/219222/241120201601161.jpg[/IMG]
Dolayısıyla bizim akvaryumlarda kullandığımız hagen, kuvars, silis olarak adlandırılan kumların hepsi aslında aynı kimyasal bileşime sahip. Kuvarsın hem fiziksel hem de kimyasal dayanımı çok yüksek olduğu için bu kumlar akvaryuma salınım yapmazlar ancak bazı durumlarda kum, kırıp alınmadan önce bulunduğu yerde hidrotermal sularla etkileşimde bulunduysa içerisinde demir içerebilen bileşiklerle karışma durumu olabilir. Kimi tanelerin mıknatısa yapışması bu demir içeriğinden dolayı oluyor.
Obsidyen ise tamamen farklı bir kayaç türü, volkanik lavın hızlı soğuması sonucu kristalleşemeden cam formunda soğumasıyla oluşuyor. Aslında temel olarak cam. Kenarları, kırılma yüzeyleri çok keskin olduğu için tarih boyunca kesici alet ve silah olarak kullanılmış. Bunun da kimyasal bileşimi yüksek oranda SiO2 den oluşur ve salınım yapması gibi bir durum olmaz ancak kırıldığında çok keskin ve sivri olduğu için akvaryumda kullanılamaz balıkları kesinlikle yaralar.
Magnetit ise içinde bol miktarda demir içeren bir mineral. Demir cevheri olarak kullanılır ve manyetik özellik gösterir. Endüstride demir üretiminde kullanıldığı için magnetitin kum halinde piyasada satıldığını pek düşünmüyorum.[EDIT]otorun,2020-11-24 16:41:46[/EDIT]
Merhaba, konuya jeoloji mühendisi olarak katkıda bulunabilirim.
Kuvarsı tanımlamak gerekirse %99 dan fazla SiO2 bileşeni içeren bir mineraldir, bunun dışında eser miktarda özellikle demir ve alüminyum gibi elementleri içerebilir. Aslında kuvars siyah olmaz demekte haklısınız, normalde kuvarsın rengi beyaz-kısmen bejimsi/grimsi ve yarı şeffaftır. Ancak içerisinde bulunan eser elementlere ve güneşten aldığı radyasyona göre rengi siyahtan mora, yeşilden pembeye kadar farklılık gösterebilir. Bu farklı renklerin her biri de ayrı mineraller olarak isimlendirilir. Örneğin takı yapımında falan kullanılan ametist, yaygın olduğu için muhtemelen duymuşsunuzdur. Rengi mordur fakat temelde kuvarstır, SiO2 den oluşur.
Hagen kum olarak geçen (benim akvaryumumda da var) siyah kum da kuvars olup, güneşten aldığı rasyasyondan dolayı bu renge kavuşuyor. Hatta bu kumun aralarında grimsi-beyazımsı renkli kuvars taneleri de görürsünüz çünkü kırılıp kum haline dönüştürüldüğü yerdeki mostrası muhtemelen tamamen siyahlaşmış halde değildir. Fotoğrafta görüleceği gibi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/219222/241120201601161.jpg[/IMG]
Dolayısıyla bizim akvaryumlarda kullandığımız hagen, kuvars, silis olarak adlandırılan kumların hepsi aslında aynı kimyasal bileşime sahip. Kuvarsın hem fiziksel hem de kimyasal dayanımı çok yüksek olduğu için bu kumlar akvaryuma salınım yapmazlar ancak bazı durumlarda kum, kırıp alınmadan önce bulunduğu yerde hidrotermal sularla etkileşimde bulunduysa içerisinde demir içerebilen bileşiklerle karışma durumu olabilir. Kimi tanelerin mıknatısa yapışması bu demir içeriğinden dolayı oluyor.
Obsidyen ise tamamen farklı bir kayaç türü, volkanik lavın hızlı soğuması sonucu kristalleşemeden cam formunda soğumasıyla oluşuyor. Aslında temel olarak cam. Kenarları, kırılma yüzeyleri çok keskin olduğu için tarih boyunca kesici alet ve silah olarak kullanılmış. Bunun da kimyasal bileşimi yüksek oranda SiO2 den oluşur ve salınım yapması gibi bir durum olmaz ancak kırıldığında çok keskin ve sivri olduğu için akvaryumda kullanılamaz balıkları kesinlikle yaralar.
Magnetit ise içinde bol miktarda demir içeren bir mineral. Demir cevheri olarak kullanılır ve manyetik özellik gösterir. Endüstride demir üretiminde kullanıldığı için magnetitin kum halinde piyasada satıldığını pek düşünmüyorum.[EDIT]otorun,2020-11-24 16:41:46[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
