ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Asomente
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Aralık 2018 10:16
Son Ziyaret:
09 Eylül 2019 10:06
Toplam Mesaj:
14 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
ccc
SON 10 MESAJI
Masion Reef Sorunsalı !
[QUOTE=Ches]Fatih abinin söylediklerine katılıyorum.Balığın karnı normale göre fazla şiş. Muhtemelen kabızlık sorunu vardı. Balıklar açlıktan ölmez ama fazla yemlemeden ölürler. Günde 1 öğün 2 öğün yem verin ve az olsun. Ben sürekli günde tek öğün ile besliyorum balıklarımı. [/QUOTE]
Merhabalar , tavsiyeniz için teşekkür ederim.
Bende günde 2 defa yemleme yapıyorum ancak yem miktarını bundan sonra daha iyi ayarlayacağım. 1 gün balıkları aç bırakıyorum.
[QUOTE=Ches]Fatih abinin söylediklerine katılıyorum.Balığın karnı normale göre fazla şiş. Muhtemelen kabızlık sorunu vardı. Balıklar açlıktan ölmez ama fazla yemlemeden ölürler. Günde 1 öğün 2 öğün yem verin ve az olsun. Ben sürekli günde tek öğün ile besliyorum balıklarımı. [/QUOTE]
Merhabalar , tavsiyeniz için teşekkür ederim.
Bende günde 2 defa yemleme yapıyorum ancak yem miktarını bundan sonra daha iyi ayarlayacağım. 1 gün balıkları aç bırakıyorum.
Masion Reef Sorunsalı !
[QUOTE=fma3280]Merhaba, Kaybınız için üzüldüm[:(] Bu hobinin en üzücü durumu bu kayıplar...
Tabii bildiğiniz üzere balığın hareketsiz ya da normalden az hareket etmesi-yüzmesi, dibe yakın sabit durması ve özellikle yeme gelmemesi ve yem yememesi bazı şeylerin ters gittiğinin habercisidir. Bu gibi durumlar da en hızlı şekilde karantina tankına alıp Sera Bactopur, flagyl v.b ilaç tedavisi, vitamin takviyesi ile beraberin de ekstra sarımsaklı yem yedirme uygulamaları yapmak doğru olacaktır. Tabii sizde süreç çok hızlı gelişmiş. Dün gece videosun da balığın ağız hareketleri oldukça hızlı ve gördüğüm kadarı ile bir şişkinlik söz konusu.
Sebebine gelecek olursak benim tahminim canlı artemia... Balık baskın olduğu için diğer balıklara nazaran daha fazla canlı artemia yemiş olabilir ve bu durum parazite yol açabilir. Tavsiyem canlı artemia haftada 1 öğün verin.
İyi Hobiler...
[/QUOTE]
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim , normalde canlı artemia vermiyordum ancak balıklarımdan yavru almaya başlayınca yetişkinlere de vermeye başladım.Balığım evet biraz şiş duruyor ancak normalde de sağlığı yerindeyken iri bir balıktı. Özellikle dün akşam çok ağızını açıp kapadı ve solungaçları açılıp kapanıyordu acaba hava kesesi yada oksijen ile ilgili bir problem mi yaşadı diyeceğim ancak izlediğim süreçte nedenin bu olacağınıda düşünmüyorum.
Güzel bir erkek bulursam Maison Reef beslemeye devam edeceğim ancak bulamazsam dişileride tanktan takviye edip diğer beslediğim türlere dişi takviyesi yapacağım.
[QUOTE=fma3280]Merhaba, Kaybınız için üzüldüm[:(] Bu hobinin en üzücü durumu bu kayıplar...
Tabii bildiğiniz üzere balığın hareketsiz ya da normalden az hareket etmesi-yüzmesi, dibe yakın sabit durması ve özellikle yeme gelmemesi ve yem yememesi bazı şeylerin ters gittiğinin habercisidir. Bu gibi durumlar da en hızlı şekilde karantina tankına alıp Sera Bactopur, flagyl v.b ilaç tedavisi, vitamin takviyesi ile beraberin de ekstra sarımsaklı yem yedirme uygulamaları yapmak doğru olacaktır. Tabii sizde süreç çok hızlı gelişmiş. Dün gece videosun da balığın ağız hareketleri oldukça hızlı ve gördüğüm kadarı ile bir şişkinlik söz konusu.
Sebebine gelecek olursak benim tahminim canlı artemia... Balık baskın olduğu için diğer balıklara nazaran daha fazla canlı artemia yemiş olabilir ve bu durum parazite yol açabilir. Tavsiyem canlı artemia haftada 1 öğün verin.
İyi Hobiler...
[/QUOTE]
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim , normalde canlı artemia vermiyordum ancak balıklarımdan yavru almaya başlayınca yetişkinlere de vermeye başladım.Balığım evet biraz şiş duruyor ancak normalde de sağlığı yerindeyken iri bir balıktı. Özellikle dün akşam çok ağızını açıp kapadı ve solungaçları açılıp kapanıyordu acaba hava kesesi yada oksijen ile ilgili bir problem mi yaşadı diyeceğim ancak izlediğim süreçte nedenin bu olacağınıda düşünmüyorum.
Güzel bir erkek bulursam Maison Reef beslemeye devam edeceğim ancak bulamazsam dişileride tanktan takviye edip diğer beslediğim türlere dişi takviyesi yapacağım.
Masion Reef Sorunsalı !
[B]Ölçüler: 116.56.56 (365 lt.)
Canlı Türleri: Maison Reef - Elongatus Chewere - Hongi Yellow Top - Zebra Gold - Msobo Magunga - Afra Cobue - Demasoni
Bitki Türleri: -
Tankın Yaşı: 5
Filtrasyon ve Işıklandırma: Eheim 2217 + Pipo Filtre - Samsung Modül Led
Tasarım ve Dekorasyon: Doğal Kayalar - Silis ve Karsiyum Karbonatlı Kum Karışımı[/B]
[IMG]https://i.hizliresim.com/BOvG7j.jpg[/IMG]
Herkese selamlar ve keyifli hobiler dilerim.
Yukarıda ölçülerimi belirttiğim tankımda yaklaşık 6-7 aydır bu türlere bakmaktayım.
Hepsi yavruluktan büyüttüğüm balıklardır.
Zebra Gold ve Demasoni haricinde tüm kolonilerim 3d 1e şeklinde. (Zebra Gold 4d1e - Demasoni 2d1e)
Bu güne kadar tankta çok büyük kavgalara ve ölümcül yaralara yol açacak bir olaya denk gelmedim , tabi ki mbuna cinsine bağlı olarak bölgeci tavırlar , yer tutma vb. durumlar oluyordu ancak bu sabah kaybettiğim Maison Reef'im akvaryumun kralıydı.İstediği her bölgeyi sahiplenebilir ve hiç bir balık ona karşı gelemezdi.
Son 4-5 gündür sürekli kayanın altına saklandı , yeme çıkmadı ve ne olduğunu anlayamadan bu sabah öldü.
Bu son günlerinde bile saklandığı kayanın altına başka bir balık yaklaştırmıyordu ve sinirlendiği zaman renk basıyordu ancak çok yavaş yüzüyordu. Görünürde herhangi bir sıkıntısına rastlamadım , dış parazit ve iç parazit gibi durumları gözlemledim ancak herhangi bir bulguya rastlamadım. Zebra Gold erkeğim boyut olarak Maison'umdan 1-2 cm daha büyüktü ancak yine de Maison üzerinde baskınlık kuramamıştı.
Bu arada haftalık düzenli olarak %20 - %30 arası su değişimimi yaparım , 4 tablet kaya tuzumu eklerim. Herhangi bir ilaç vb. kimyasal kullanmam.
Balıklarımı 7 ayrı yem ile besliyorum. Tropical , Sera , Dainichi , Tetra. (Bitkisel Ağırlıklı) ve haftada 2 gün canlı artemia veririm.
Ben nazara inanan biriyim , evime misafir gelen arkadaşlarıma en sevdiğim balığım diye Maison erkeğimi gösterirdim. Sanal platformlarda devamlı fotoğrafını paylaşırdım. Demek ki nazar değdi ! [:(]
Aşağıda balığımın ve tankımın fotoğraf ve videolarını paylaşacağım. Siz değerli forum üyelerinden yaşadığım balık kaybı ile alakalı yorumlarınızı ve birdaha böyle bir kayıp yaşamamam için tavsiyelerinizi bekliyorum.
Teşekkürler ve keyifli hobiler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/lQ34Vk.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/vaXyqR.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/gP2bB2.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/1pV7Xp.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/9YgbO3.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/M1oRrQ.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/qAjyrD.jpg[/IMG]
4 Ay Önce
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=vdxTebEe8WI[/VID]
Dün gece
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=fyiF-eZyov0[/VID]
[B]Ölçüler: 116.56.56 (365 lt.)
Canlı Türleri: Maison Reef - Elongatus Chewere - Hongi Yellow Top - Zebra Gold - Msobo Magunga - Afra Cobue - Demasoni
Bitki Türleri: -
Tankın Yaşı: 5
Filtrasyon ve Işıklandırma: Eheim 2217 + Pipo Filtre - Samsung Modül Led
Tasarım ve Dekorasyon: Doğal Kayalar - Silis ve Karsiyum Karbonatlı Kum Karışımı[/B]
[IMG]https://i.hizliresim.com/BOvG7j.jpg[/IMG]
Herkese selamlar ve keyifli hobiler dilerim.
Yukarıda ölçülerimi belirttiğim tankımda yaklaşık 6-7 aydır bu türlere bakmaktayım.
Hepsi yavruluktan büyüttüğüm balıklardır.
Zebra Gold ve Demasoni haricinde tüm kolonilerim 3d 1e şeklinde. (Zebra Gold 4d1e - Demasoni 2d1e)
Bu güne kadar tankta çok büyük kavgalara ve ölümcül yaralara yol açacak bir olaya denk gelmedim , tabi ki mbuna cinsine bağlı olarak bölgeci tavırlar , yer tutma vb. durumlar oluyordu ancak bu sabah kaybettiğim Maison Reef'im akvaryumun kralıydı.İstediği her bölgeyi sahiplenebilir ve hiç bir balık ona karşı gelemezdi.
Son 4-5 gündür sürekli kayanın altına saklandı , yeme çıkmadı ve ne olduğunu anlayamadan bu sabah öldü.
Bu son günlerinde bile saklandığı kayanın altına başka bir balık yaklaştırmıyordu ve sinirlendiği zaman renk basıyordu ancak çok yavaş yüzüyordu. Görünürde herhangi bir sıkıntısına rastlamadım , dış parazit ve iç parazit gibi durumları gözlemledim ancak herhangi bir bulguya rastlamadım. Zebra Gold erkeğim boyut olarak Maison'umdan 1-2 cm daha büyüktü ancak yine de Maison üzerinde baskınlık kuramamıştı.
Bu arada haftalık düzenli olarak %20 - %30 arası su değişimimi yaparım , 4 tablet kaya tuzumu eklerim. Herhangi bir ilaç vb. kimyasal kullanmam.
Balıklarımı 7 ayrı yem ile besliyorum. Tropical , Sera , Dainichi , Tetra. (Bitkisel Ağırlıklı) ve haftada 2 gün canlı artemia veririm.
Ben nazara inanan biriyim , evime misafir gelen arkadaşlarıma en sevdiğim balığım diye Maison erkeğimi gösterirdim. Sanal platformlarda devamlı fotoğrafını paylaşırdım. Demek ki nazar değdi ! [:(]
Aşağıda balığımın ve tankımın fotoğraf ve videolarını paylaşacağım. Siz değerli forum üyelerinden yaşadığım balık kaybı ile alakalı yorumlarınızı ve birdaha böyle bir kayıp yaşamamam için tavsiyelerinizi bekliyorum.
Teşekkürler ve keyifli hobiler.
[IMG]https://i.hizliresim.com/lQ34Vk.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/vaXyqR.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/gP2bB2.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/1pV7Xp.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/9YgbO3.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/M1oRrQ.jpg[/IMG]
[IMG]https://i.hizliresim.com/qAjyrD.jpg[/IMG]
4 Ay Önce
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=vdxTebEe8WI[/VID]
Dün gece
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=fyiF-eZyov0[/VID]
Malavinin Kralı Msobo Magunga
Maşallah , bereketli olsun inşallah.
Bir sorum olacak size , bende 3 d 1 e şeklinde ufak bir magunga kolonim var. 4-5-6 Cm civarı varlar. Erkek magunga tam ne zaman renk almaya başlıyor acaba ?
Teşekkür ederim şimdiden...
Maşallah , bereketli olsun inşallah.
Bir sorum olacak size , bende 3 d 1 e şeklinde ufak bir magunga kolonim var. 4-5-6 Cm civarı varlar. Erkek magunga tam ne zaman renk almaya başlıyor acaba ?
Teşekkür ederim şimdiden...
Afra Cobue Mi Flavus Mu ?
Karma Mbuna Akvaryumumda 3d1e Cobue besliyorum. Yer yer agresiflik göstersede genel olarak bir sıkıntı yaşamadım. Benim tercihim Cobue.
Karma Mbuna Akvaryumumda 3d1e Cobue besliyorum. Yer yer agresiflik göstersede genel olarak bir sıkıntı yaşamadım. Benim tercihim Cobue.
Eheim 2217 Su Sızdırma
Üstadlar tekrardan selamlar.
Dış filtremi kurdum , musluk sorununu nalburdan aldığım bahçe hortum vanası/musluğu tarzı bir şey ile ve kelepçe ile sağlamlaştırarak çözdüm. Filtrem istediğim gibi çalışıyor ancak 2 gün oldu hala suda beyaz toz bulutu şeklinde bir hareket var.
Filtre dizilimini şu şekilde yaptım.
Seramik halkalar
Sünger
Substrat Pro
Süngrer
Karbon Zeolit Karışımı
Sera Crystal Clear
Sünger
Wisecat Kedi kumu
Elyaf
Kedi kumunu iyice yıkadım , resmen çamur aktı. Daha sonra kadın çorabına sarıp birde öyle yıkayıp süzdürdüm.
Ancak istediğim berraklığı tankımda sağlayamadım.
Eksik yaptığım bir şey mi var sizce ?[EDIT]Asomente,2019-05-14 11:10:57[/EDIT]
Üstadlar tekrardan selamlar.
Dış filtremi kurdum , musluk sorununu nalburdan aldığım bahçe hortum vanası/musluğu tarzı bir şey ile ve kelepçe ile sağlamlaştırarak çözdüm. Filtrem istediğim gibi çalışıyor ancak 2 gün oldu hala suda beyaz toz bulutu şeklinde bir hareket var.
Filtre dizilimini şu şekilde yaptım.
Seramik halkalar
Sünger
Substrat Pro
Süngrer
Karbon Zeolit Karışımı
Sera Crystal Clear
Sünger
Wisecat Kedi kumu
Elyaf
Kedi kumunu iyice yıkadım , resmen çamur aktı. Daha sonra kadın çorabına sarıp birde öyle yıkayıp süzdürdüm.
Ancak istediğim berraklığı tankımda sağlayamadım.
Eksik yaptığım bir şey mi var sizce ?[EDIT]Asomente,2019-05-14 11:10:57[/EDIT]
Eheim 2217 Su Sızdırma
[QUOTE=Kınayu]
Selamlar göstermiş olduğunuz yerler bu musluklar iki parçadan oluşur onları tutan tırnaklar bu tırnaklardan kurtarırısanız musluklarınızın orası ortadan iki parçaya ayrılacaktır. Bu ayrılan iki parça arasında oring vardır büyük ihtiimalle o eskimiş elastikiyetini kaybetmiştir onu değiştirirseniz sorun ortadan kalkacaktır. Öncelikle teflonla filan olacak iş değildir [:iyi:]
Hortum baston temiz su veriş aparatlarında bir daralma olmadıktan sonra bir sorun teşkil etmez neyi nerede kullandığınız . Bu durumda dediğiniz bastonsuz uygulamayı balıklarınızı çekmeyecek şekilde hortum çapında fazla bir daralma oluşturmadan çözebilirsiniz . Hortom dönüş ve eslerinde kırılma ve daralmaya sebebiyet vermeden . [/QUOTE]
Yanıtlarınız için öncelikle teşekkür ederim.
Musluğu detaylı incelediğimi sanıyordum ancak sizin söylediklerinizden sonra yeterince bakmamışım demekki.
Oring kısmını nasıl değiştirebilirim acaba veyahut benzer bir parça nereden temin edebilirim bir bilginiz var mı acaba ?
[QUOTE=Kınayu]
Selamlar göstermiş olduğunuz yerler bu musluklar iki parçadan oluşur onları tutan tırnaklar bu tırnaklardan kurtarırısanız musluklarınızın orası ortadan iki parçaya ayrılacaktır. Bu ayrılan iki parça arasında oring vardır büyük ihtiimalle o eskimiş elastikiyetini kaybetmiştir onu değiştirirseniz sorun ortadan kalkacaktır. Öncelikle teflonla filan olacak iş değildir [:iyi:]
Hortum baston temiz su veriş aparatlarında bir daralma olmadıktan sonra bir sorun teşkil etmez neyi nerede kullandığınız . Bu durumda dediğiniz bastonsuz uygulamayı balıklarınızı çekmeyecek şekilde hortum çapında fazla bir daralma oluşturmadan çözebilirsiniz . Hortom dönüş ve eslerinde kırılma ve daralmaya sebebiyet vermeden . [/QUOTE]
Yanıtlarınız için öncelikle teşekkür ederim.
Musluğu detaylı incelediğimi sanıyordum ancak sizin söylediklerinizden sonra yeterince bakmamışım demekki.
Oring kısmını nasıl değiştirebilirim acaba veyahut benzer bir parça nereden temin edebilirim bir bilginiz var mı acaba ?
Eheim 2217 Su Sızdırma
[QUOTE=mehmetkkten]Denemekten zarar gelmez olursa yenisini almaktan kurtulursun[/QUOTE]
Üstad peki bir sorum daha olacak.
Dış filtre de hortum kısımlarda baston kullanmak şart mıdır ? Akvaryumum özel yapım , üstteki kayıt kuşak kısmında dış filtre için hiç boşluk yok. Bastonları esneterek ancak suya indirebiliyorum ancak yamuk ve çok kötü duruyor. Emiş borusunu bastonu iptal edip direk hortumlara ek yapsam bir fark olur mu ?
[QUOTE=mehmetkkten]Denemekten zarar gelmez olursa yenisini almaktan kurtulursun[/QUOTE]
Üstad peki bir sorum daha olacak.
Dış filtre de hortum kısımlarda baston kullanmak şart mıdır ? Akvaryumum özel yapım , üstteki kayıt kuşak kısmında dış filtre için hiç boşluk yok. Bastonları esneterek ancak suya indirebiliyorum ancak yamuk ve çok kötü duruyor. Emiş borusunu bastonu iptal edip direk hortumlara ek yapsam bir fark olur mu ?
Eheim 2217 Su Sızdırma
[QUOTE=mehmetkkten]Ölçuler uydugu surece hortumda sıkıntı olmaz
su sızdırmaya karsı bağlantı yerlerınde teflon bantlar var
nalburda bulursun ondan bir iki tur kullanıp parçaları oyle birleştir
yerleştirmede
seramik
mavi sunger
substrat sunger
zeolit
sunger
zeolıt ve kedi kumu aynı işi görür diye biliyorum birini tercih edersin
sünger
karbon
crystal clear ler
sungerler az ise aralarda elyafta kullanabilirsin[/QUOTE]
Çok teşekkürler ancak su sızan yer bağlantı kısımları değil resimde görünen kısımlar. Teflon bant iş görür inşallah.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211649/070520191356591.jpg[/IMG]
[QUOTE=mehmetkkten]Ölçuler uydugu surece hortumda sıkıntı olmaz
su sızdırmaya karsı bağlantı yerlerınde teflon bantlar var
nalburda bulursun ondan bir iki tur kullanıp parçaları oyle birleştir
yerleştirmede
seramik
mavi sunger
substrat sunger
zeolit
sunger
zeolıt ve kedi kumu aynı işi görür diye biliyorum birini tercih edersin
sünger
karbon
crystal clear ler
sungerler az ise aralarda elyafta kullanabilirsin[/QUOTE]
Çok teşekkürler ancak su sızan yer bağlantı kısımları değil resimde görünen kısımlar. Teflon bant iş görür inşallah.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/211649/070520191356591.jpg[/IMG]
Eheim 2217 Su Sızdırma
Merhabalar , herkese iyi forumlar dilerim.
Akvaryum hobisinde yeni sayılırım. Yaklaşık 7 aydır kuzenimden hediye gelen 400 lt. civarı tankımda yaklaşık 15 tane malawi türü balık beslemekteyim. Dış filtre olarak Jebo 825 kullanıyorum ve temizliğinden pek memnun değilim. Ayrıca dış filtremin musluklarının olmaması da temizlik konusunda beni ayrıca büyük bir zahmete sokuyor.
Uzun araştırmalarım sonunda en sonunda bütçeme uygun Eheim 2217 modelini 2.el olarak temin ettim. 02 Modeli değildi ancak muslukluydu. Alırken denedim herhangi bir sızıntısı yoktu. Eve gelip tekrar kovada denediğimde ise emiş hortumundaki muslukların kenarında yer alan boşluk kısımlarından su sızdırdığını farkettim. Defalarca denememe rağmen , bağlantıları kontrol edip sıkmama rağmen sorunu çözemedim. Dış filtreden yüksek bir yere su dolu kovayı koydum. Filtrenin içinde sadece seramik ve süngerler var şu an için. Filtreyi suyla doldurmadım, çalıştırmadan su veriş kısmından havayı hüplettim. Fİltrenin içi tamamen su ile dolduktan sonra fişe takıp çalıştırdım. Debi gayet iyi , ses konusunda sıkıntı yok ancak sadece o musluk kısmından su sızdırıyor.Ayrıca kafa motorunu sepete oturtan yandaki kilitlerden 2 tanesi çok gevşek. Kafayı tam oturttuktan sonra belki yarım mm boşluk kalıyor. Bu sorun yaratır mı ? O kadar büyük bir hevesle aldım ki bu filtreyi musluksuz olarak kullanmak benim için tam bir eziyet olacak. Eşim hamile benim ise boynumdaki fıtıklardan dolayı ağır kaldırmam yasak. Yani taç kapağı kaldırıp emiş ve diğer boruyu sudan çıkartıp filtreyi temizlemeye kalkmak tam anlamıyla bir işkence. :(
Sizlere bazı sorularım var.
Emiş borusuna nalburdan aldığım hortum musluğuyla kendim musluk yapsam filtreye debi düşürme vb. tarzı bir zararı olur mu ? (Emiş hortumu 16/22'lik ancak bu bağlantıyı yapmam için ince kalın ek yapmam lazım bu filtrede debiyi düşürür mü ?)
Eheim'in orjinal hortumları var ancak uzunlukları yeterli değil. Bunun yerine Jebo'dan boşa çıkacak hortumları kullansam farkeder mi ?
Elimde olan filtre malzemeleri Seramik halkalar , mavi eheim süngerleri , eheim substrat Pro , Fluval zeo - Karbon , Sera Crystal Clear ve Diatomit kedi kumu. Sepet dizilimi nasıl yapmalıyım ?
Konuyla alakalı yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhabalar , herkese iyi forumlar dilerim.
Akvaryum hobisinde yeni sayılırım. Yaklaşık 7 aydır kuzenimden hediye gelen 400 lt. civarı tankımda yaklaşık 15 tane malawi türü balık beslemekteyim. Dış filtre olarak Jebo 825 kullanıyorum ve temizliğinden pek memnun değilim. Ayrıca dış filtremin musluklarının olmaması da temizlik konusunda beni ayrıca büyük bir zahmete sokuyor.
Uzun araştırmalarım sonunda en sonunda bütçeme uygun Eheim 2217 modelini 2.el olarak temin ettim. 02 Modeli değildi ancak muslukluydu. Alırken denedim herhangi bir sızıntısı yoktu. Eve gelip tekrar kovada denediğimde ise emiş hortumundaki muslukların kenarında yer alan boşluk kısımlarından su sızdırdığını farkettim. Defalarca denememe rağmen , bağlantıları kontrol edip sıkmama rağmen sorunu çözemedim. Dış filtreden yüksek bir yere su dolu kovayı koydum. Filtrenin içinde sadece seramik ve süngerler var şu an için. Filtreyi suyla doldurmadım, çalıştırmadan su veriş kısmından havayı hüplettim. Fİltrenin içi tamamen su ile dolduktan sonra fişe takıp çalıştırdım. Debi gayet iyi , ses konusunda sıkıntı yok ancak sadece o musluk kısmından su sızdırıyor.Ayrıca kafa motorunu sepete oturtan yandaki kilitlerden 2 tanesi çok gevşek. Kafayı tam oturttuktan sonra belki yarım mm boşluk kalıyor. Bu sorun yaratır mı ? O kadar büyük bir hevesle aldım ki bu filtreyi musluksuz olarak kullanmak benim için tam bir eziyet olacak. Eşim hamile benim ise boynumdaki fıtıklardan dolayı ağır kaldırmam yasak. Yani taç kapağı kaldırıp emiş ve diğer boruyu sudan çıkartıp filtreyi temizlemeye kalkmak tam anlamıyla bir işkence. :(
Sizlere bazı sorularım var.
Emiş borusuna nalburdan aldığım hortum musluğuyla kendim musluk yapsam filtreye debi düşürme vb. tarzı bir zararı olur mu ? (Emiş hortumu 16/22'lik ancak bu bağlantıyı yapmam için ince kalın ek yapmam lazım bu filtrede debiyi düşürür mü ?)
Eheim'in orjinal hortumları var ancak uzunlukları yeterli değil. Bunun yerine Jebo'dan boşa çıkacak hortumları kullansam farkeder mi ?
Elimde olan filtre malzemeleri Seramik halkalar , mavi eheim süngerleri , eheim substrat Pro , Fluval zeo - Karbon , Sera Crystal Clear ve Diatomit kedi kumu. Sepet dizilimi nasıl yapmalıyım ?
Konuyla alakalı yardımcı olursanız çok sevinirim.
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos MurathanM, 00:40
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:30
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:30
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:30
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:30
- Hobiciden Kaliteli Bitkiler( Takasa Açık) sakal34 00:05
- Cryptocoryne Wendtii Flamingo sakal34 00:05
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Enestr,
SeaWorld,
Malawi market,
0rnn,
Cyber_Scout,
Maverickse,
Kuduoglu,
Sungurr,
osmandbnl,
poysub,
sina cen,
Emraharas,
Ehtiyar,
MiSoSiKiaN,
Umutoty,
Mirt,
yeekim,
pusathan01,
Tata,
EmiirKaan,
Joec,
Mustafa Uzlu,
Altonn,
TuRKeR,
Goldfish2000,
gattar5050,
Tustwis,
AtaDemircii,
omerkaya40,
ternapi,
Hüseyin Saka,
Levent balık,
Mehmet yunus,
MurathanM,
hkahraman,
Osmand,
Jotunheim,
√olkaπ,
sakal34,
onur228,
Shortbuff,
nurtensultan,
eackgzz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
