ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
fuko
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
139
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Haziran 2018 22:20
Son Ziyaret:
22 Aralık 2024 16:10
Toplam Mesaj:
129 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Furkan Bostanoglu
Doğum Tarihi:
25 Eylül 1992
Yaş:
33
İl:
Istanbul
Meslek:
Yazılım Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Furkan B.
🐟🐠
SON 10 MESAJI
Bitkiler İçin Ne Yapabilirim/cüce Vatoz Almalı Mı?
[QUOTE=Glgg]
teşekkür ederim yardımınız için. peki bu bitkiler toparlandığı zaman kendileri tekrardan sağından solundan patlyarak canlanır mı ?[/QUOTE]
Elbette yeni sürgün verir ama kök gelişimi biraz sürer kök oturuncaya kadar ellemeyin yalnızca çürük yapraklar var ise onları dibinden almaya bakın gerisi zaten yürür gider :)
[QUOTE=Taha10]
Merhaba akvaryuma hem sıvı hem akıllı kapsül yem versen olur mu ikisini aynanda
Yada sıvı mı daha iyidir yoksa akıllı kapsül mü?[/QUOTE]
Her ikisi de olabilir ancak burada değişkenler mevcut. Toprak ne kullanıyorsunuz aktif toprak ise ilk başlangıçta hatta ilk 6 ay kapsül kullanmanızı önermem zaten topraktan bitki beslenecektir. 6. aydan sonra toprağın etkisi azaldığından kapsül kullanmakta fayda var. Bitki çeşitliliği toprak durumu vb. Bunlar önemli kriter. Toprak aktif ancak su çeşme suyu ise bu yine aktif toprağın ömrünü kısaltır. Biraz detay verebilirseniz malzemeler, bitkileriniz ve diğerleri hakkında daha detaylı bilgi verebilirim.
[QUOTE=Glgg]
teşekkür ederim yardımınız için. peki bu bitkiler toparlandığı zaman kendileri tekrardan sağından solundan patlyarak canlanır mı ?[/QUOTE]
Elbette yeni sürgün verir ama kök gelişimi biraz sürer kök oturuncaya kadar ellemeyin yalnızca çürük yapraklar var ise onları dibinden almaya bakın gerisi zaten yürür gider :)
[QUOTE=Taha10]
Merhaba akvaryuma hem sıvı hem akıllı kapsül yem versen olur mu ikisini aynanda
Yada sıvı mı daha iyidir yoksa akıllı kapsül mü?[/QUOTE]
Her ikisi de olabilir ancak burada değişkenler mevcut. Toprak ne kullanıyorsunuz aktif toprak ise ilk başlangıçta hatta ilk 6 ay kapsül kullanmanızı önermem zaten topraktan bitki beslenecektir. 6. aydan sonra toprağın etkisi azaldığından kapsül kullanmakta fayda var. Bitki çeşitliliği toprak durumu vb. Bunlar önemli kriter. Toprak aktif ancak su çeşme suyu ise bu yine aktif toprağın ömrünü kısaltır. Biraz detay verebilirseniz malzemeler, bitkileriniz ve diğerleri hakkında daha detaylı bilgi verebilirim.
Bitkiler İçin Ne Yapabilirim/cüce Vatoz Almalı Mı?
Selamlar hocam, şimdilik herhangi bir şey yapmayın bakteri otursun. Gübre konusu da görecelidir. Su değerleri örnek olarak, toplam çözünen madde (tds) ppm değeri, gh, kh, nitrit vs... Flourish excel olabilir hem yosun önler hemde bir miktar karbon salınımı yapacaktir co2 takviyesi yani anubias için de tüp yada co2 şart değil temiz bakimli olmasi suyun yeterli co2 olursa tabi ki daha iyi olabilir. Dediğim gibi seachem Flourish excel işinizi fazlasıyla görür bu bitki ve akvaryumunuz için.
Selamlar hocam, şimdilik herhangi bir şey yapmayın bakteri otursun. Gübre konusu da görecelidir. Su değerleri örnek olarak, toplam çözünen madde (tds) ppm değeri, gh, kh, nitrit vs... Flourish excel olabilir hem yosun önler hemde bir miktar karbon salınımı yapacaktir co2 takviyesi yani anubias için de tüp yada co2 şart değil temiz bakimli olmasi suyun yeterli co2 olursa tabi ki daha iyi olabilir. Dediğim gibi seachem Flourish excel işinizi fazlasıyla görür bu bitki ve akvaryumunuz için.
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
Selam, Konuyu alıntıladım tekrar özür dilerim minimum 7.2 alıyorum ben 1 değerinin bile önemli olduğunu biliyorum 7 derken kastettiğim 7.2 7.4 7.5 arası geliyor su :D tekrar özür dilerim.
Belirttiğiniz şekilde düşük PH olan bir suyu bende tüketmem soda örneğinde verdiğim TDS muhabbetinden de anlayacağınızı umuyorum.
@Laterthanbefore size de yanıt vermiş olayım :D
Saygılar.
[QUOTE=Laterthanbefore]
2 hr aquarist akvaryum kimyasalları üreten bir firma apt sky su sertliğini ayarlayan bir ürün.
Dediklerinizden sonra benim de aklıma birşey takıldı örnek olarak Furkan beyin filtresine gerekli mineralleri sağlayan filtreyi de entegre etmiş olduğunu varsayarsak bu suyu hâlâ akvaryumda kullanabilirmiyiz?
Ben bu şekilde yapmayı planlıyorum 5 li mebran filtrem var, içme suyu olarak kullanıyorum 10 tds değeri veriyor.
Bence Erkut bey haklı filtrelerde ayriyeten birde pH düzenleyici filtre bulunuyor uzun süreli kullanımda sağlığınıza zarar verebilir, hem ph düzenleyici hemde mineral takviye edici filtre ile kullanmakta fayda var.
En azından uğradığınızda bir doktora danışın. 😅[/QUOTE][QUOTE=GhostKoi]@fuko , Furkan bey, neye takıldığımı genel bir uyarı olarak tekrarlayayım da yine siz bilirsiniz.
"Esas pH 7 olan suyu içme suyu olarak kullanmanız ilgimi çekti. Nötr ya da asidik pH içme suyunda sağlık yönünden pek tercih edilmiyor. Hazır sulara bakıldığında 7,5-8,5 civarı neredeyse hepsi.
İdeal içme suyu için şöyle bir not var: "Kaynak suları için en ideal pH değerinin 6,5 ile 8,5 aralığında olması gerekirken i[U]çme sularında bu değer 7,2 ve 8,5 olarak şekillenir." "Yapılan araştırmalardaki güncel verilere göre; 7.2 ve 8.5 pH aralığındaki su normal değeridir [/U]ve Türk standartlarına göre sağlıklı kabul edilir. Düşük pH içeren su ve çok yüksek ölçülen su tüketime uygun değildir."
Keyifli hobiler, sağlıklı günler.[/QUOTE]
Selam, Konuyu alıntıladım tekrar özür dilerim minimum 7.2 alıyorum ben 1 değerinin bile önemli olduğunu biliyorum 7 derken kastettiğim 7.2 7.4 7.5 arası geliyor su :D tekrar özür dilerim.
Belirttiğiniz şekilde düşük PH olan bir suyu bende tüketmem soda örneğinde verdiğim TDS muhabbetinden de anlayacağınızı umuyorum.
@Laterthanbefore size de yanıt vermiş olayım :D
Saygılar.
[QUOTE=Laterthanbefore]
2 hr aquarist akvaryum kimyasalları üreten bir firma apt sky su sertliğini ayarlayan bir ürün.
Dediklerinizden sonra benim de aklıma birşey takıldı örnek olarak Furkan beyin filtresine gerekli mineralleri sağlayan filtreyi de entegre etmiş olduğunu varsayarsak bu suyu hâlâ akvaryumda kullanabilirmiyiz?
Ben bu şekilde yapmayı planlıyorum 5 li mebran filtrem var, içme suyu olarak kullanıyorum 10 tds değeri veriyor.
Bence Erkut bey haklı filtrelerde ayriyeten birde pH düzenleyici filtre bulunuyor uzun süreli kullanımda sağlığınıza zarar verebilir, hem ph düzenleyici hemde mineral takviye edici filtre ile kullanmakta fayda var.
En azından uğradığınızda bir doktora danışın. 😅[/QUOTE][QUOTE=GhostKoi]@fuko , Furkan bey, neye takıldığımı genel bir uyarı olarak tekrarlayayım da yine siz bilirsiniz.
"Esas pH 7 olan suyu içme suyu olarak kullanmanız ilgimi çekti. Nötr ya da asidik pH içme suyunda sağlık yönünden pek tercih edilmiyor. Hazır sulara bakıldığında 7,5-8,5 civarı neredeyse hepsi.
İdeal içme suyu için şöyle bir not var: "Kaynak suları için en ideal pH değerinin 6,5 ile 8,5 aralığında olması gerekirken i[U]çme sularında bu değer 7,2 ve 8,5 olarak şekillenir." "Yapılan araştırmalardaki güncel verilere göre; 7.2 ve 8.5 pH aralığındaki su normal değeridir [/U]ve Türk standartlarına göre sağlıklı kabul edilir. Düşük pH içeren su ve çok yüksek ölçülen su tüketime uygun değildir."
Keyifli hobiler, sağlıklı günler.[/QUOTE]
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
[QUOTE=GhostKoi]@fuko , Frkan bey, ben, "[U]Aynı zamanda içiyoruz,....[/U]" ifadeniz üzerine merak ettiğimi yukarda açıkça ilettim fakat net bir yanıt alamadım. Arıtmadan çıkan pH 7 ve mineralden arındırılmış suyu içmeden önce bir işleme tabi tutuyor musunuz yoksa o şekilde içiyor musunuz? Bir de apt sky ürünü nedir?[/QUOTE]
Özür dilerim selam tekrar, herhangi bir işlemden geçirmiyorum ayrıca arıtmadan çıktığı gibi içiyoruz evet ph değeri sabit diğer değerler de iyi mineral sadece zayıf arıtma olduğu için onu da haftada 1-2 maden suyu ile hallediyorum :) zaten normalde de tüketiyordum. Satıcının demesine göre minerallerde tam ama ben yine de tam olduğuna emin değilim bilmiyorum o nedenle minerali ayrıca kendim tüketiyorum soda vs. içeceklerden.
Apt sky toz bir ürün hocam suyun KH değerini değiştirmez PH değerini de değiştirmez yalnızca mineral takviyesi yaparak GH sertliği arttırır apt sky kullanmadan önce ki değerim örneğin TDS pen ile ölçüm bakınca 30 TDS akvaryum içi
ben Apt sky ile hem TDS yani mineral değerini arttırıyorum ortalama 130-150 arası GH da 5-6 arası oluyor. :) Umarım anlatabilmişimdir. Tekrar kusura bakmayın.
[QUOTE=GhostKoi]@fuko , Frkan bey, ben, "[U]Aynı zamanda içiyoruz,....[/U]" ifadeniz üzerine merak ettiğimi yukarda açıkça ilettim fakat net bir yanıt alamadım. Arıtmadan çıkan pH 7 ve mineralden arındırılmış suyu içmeden önce bir işleme tabi tutuyor musunuz yoksa o şekilde içiyor musunuz? Bir de apt sky ürünü nedir?[/QUOTE]
Özür dilerim selam tekrar, herhangi bir işlemden geçirmiyorum ayrıca arıtmadan çıktığı gibi içiyoruz evet ph değeri sabit diğer değerler de iyi mineral sadece zayıf arıtma olduğu için onu da haftada 1-2 maden suyu ile hallediyorum :) zaten normalde de tüketiyordum. Satıcının demesine göre minerallerde tam ama ben yine de tam olduğuna emin değilim bilmiyorum o nedenle minerali ayrıca kendim tüketiyorum soda vs. içeceklerden.
Apt sky toz bir ürün hocam suyun KH değerini değiştirmez PH değerini de değiştirmez yalnızca mineral takviyesi yaparak GH sertliği arttırır apt sky kullanmadan önce ki değerim örneğin TDS pen ile ölçüm bakınca 30 TDS akvaryum içi
ben Apt sky ile hem TDS yani mineral değerini arttırıyorum ortalama 130-150 arası GH da 5-6 arası oluyor. :) Umarım anlatabilmişimdir. Tekrar kusura bakmayın.
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
Selam, evet mineral konusunda ro su da kullanılmış olsa ki benim öyle değil pek tercihte etmedim insan için faydalı olan minerallerin bazılarını sağlıyor bende ki arıtma da mineral eksikliği tabi ki var su sertlik ölçtüğümde 2-3 ppm arası toplam tds değeri de ortalama 10-30 arası çıkmakta ben buna mineral olarak APT Sky ürününü kullanıyorum su ile karıştırıp oldukça da başarılı suda ki KH değeri hep sabit kullandığım mineral buna etki etmiyor yalnızca GH arttırmada işime yarıyor ortalama 5-6 arası GH sertliğinde bırakıyorum buda ortalama TDS değeri olarak 100-130 arasına tekabül ediyor :-D Oldukça kolay aslında bu değerleri elde etmek malzeme olduktan sonra. Şuan sistem stabil hiç bir sorunum da yok bol bol budama yapıyorum dizayn değişiklikleri vs bunlarla uğraşıyorum şuan :)
Mineral yoksunluğu için arıtma ile musluktan direk karma yapılabilir ama amonyak ve bakır gibi bazı zarar verici etmenler var dinlendirip koyacaksanız eğer hiç bir sorun olmaz hatta su düzenleyici de eklemek gerekebilir.
Direk akış sistem olduğu için bende ki amacımda zaten zaman kazanmaktı bunu elde ettim o açıdan düşünen varsa şiddetle tavsiye ederim. Az önce de size mesaj atmadan önce test ile ölçüm yaptım biraz su değişimi ile her şey harika.
[QUOTE=GhostKoi]
Merhaba, sistemi başarılı bir şekilde uygulayıp keyif aldığınıza sevindim. Devamını dilerim.
Mineral artırmasını nasıl yaptığınızı ve içme sularınıza da bunu uygulayıp uygulamadığınızı merak ettim. Bazı yerlerde mineral yoksunluğunu gidermek için arıtma suyuna 1/3 oranında musluk suyu eklendiğini okudum, ben de öyle yapmaya başladım. Benim arıtma çıkışında pH: 6.0-6.5
Esas pH 7 olan suyu içme suyu olarak kullanmanız ilgimi çekti. Nötr ya da asidik pH içme suyunda sağlık yönünden pek tercih edilmiyor. Hazır sulara bakıldığında 7,5-8,5 civarı neredeyse hepsi. Bu konuda bir şey yapıyor musunuz? Bunun altında yatan neden insan vücut sıvılarında pH ın 7.35- 7.45 gibi dar bir aralıkta oynaması ve bunun dışına çıkıldığında kimyasal dengelerin bozulması olabilir.
İdeal içme suyu için bir referans kaynak bulamadım fakat şöyle bir not var: "Kaynak suları için en ideal pH değerinin 6,5 ile 8,5 aralığında olması gerekirken içme sularında bu değer 7,2 ve 8,5 olarak şekillenir." "Yapılan araştırmalardaki güncel verilere göre; 7.2 ve 8.5 pH aralığındaki su normal değeridir ve Türk standartlarına göre sağlıklı kabul edilir. Düşük pH içeren su ve çok yüksek ölçülen su tüketime uygun değildir."
Keyifli hobiler, sağlıklı günler.[/QUOTE]
Selam, evet mineral konusunda ro su da kullanılmış olsa ki benim öyle değil pek tercihte etmedim insan için faydalı olan minerallerin bazılarını sağlıyor bende ki arıtma da mineral eksikliği tabi ki var su sertlik ölçtüğümde 2-3 ppm arası toplam tds değeri de ortalama 10-30 arası çıkmakta ben buna mineral olarak APT Sky ürününü kullanıyorum su ile karıştırıp oldukça da başarılı suda ki KH değeri hep sabit kullandığım mineral buna etki etmiyor yalnızca GH arttırmada işime yarıyor ortalama 5-6 arası GH sertliğinde bırakıyorum buda ortalama TDS değeri olarak 100-130 arasına tekabül ediyor :-D Oldukça kolay aslında bu değerleri elde etmek malzeme olduktan sonra. Şuan sistem stabil hiç bir sorunum da yok bol bol budama yapıyorum dizayn değişiklikleri vs bunlarla uğraşıyorum şuan :)
Mineral yoksunluğu için arıtma ile musluktan direk karma yapılabilir ama amonyak ve bakır gibi bazı zarar verici etmenler var dinlendirip koyacaksanız eğer hiç bir sorun olmaz hatta su düzenleyici de eklemek gerekebilir.
Direk akış sistem olduğu için bende ki amacımda zaten zaman kazanmaktı bunu elde ettim o açıdan düşünen varsa şiddetle tavsiye ederim. Az önce de size mesaj atmadan önce test ile ölçüm yaptım biraz su değişimi ile her şey harika.
[QUOTE=GhostKoi]
Merhaba, sistemi başarılı bir şekilde uygulayıp keyif aldığınıza sevindim. Devamını dilerim.
Mineral artırmasını nasıl yaptığınızı ve içme sularınıza da bunu uygulayıp uygulamadığınızı merak ettim. Bazı yerlerde mineral yoksunluğunu gidermek için arıtma suyuna 1/3 oranında musluk suyu eklendiğini okudum, ben de öyle yapmaya başladım. Benim arıtma çıkışında pH: 6.0-6.5
Esas pH 7 olan suyu içme suyu olarak kullanmanız ilgimi çekti. Nötr ya da asidik pH içme suyunda sağlık yönünden pek tercih edilmiyor. Hazır sulara bakıldığında 7,5-8,5 civarı neredeyse hepsi. Bu konuda bir şey yapıyor musunuz? Bunun altında yatan neden insan vücut sıvılarında pH ın 7.35- 7.45 gibi dar bir aralıkta oynaması ve bunun dışına çıkıldığında kimyasal dengelerin bozulması olabilir.
İdeal içme suyu için bir referans kaynak bulamadım fakat şöyle bir not var: "Kaynak suları için en ideal pH değerinin 6,5 ile 8,5 aralığında olması gerekirken içme sularında bu değer 7,2 ve 8,5 olarak şekillenir." "Yapılan araştırmalardaki güncel verilere göre; 7.2 ve 8.5 pH aralığındaki su normal değeridir ve Türk standartlarına göre sağlıklı kabul edilir. Düşük pH içeren su ve çok yüksek ölçülen su tüketime uygun değildir."
Keyifli hobiler, sağlıklı günler.[/QUOTE]
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
-----------GÜNCELLEME-----------
Arkadaşlar bahsetmiş olduğum arıtmayı yaklaşık 2 aydır kullanmaktayım çokta memnunum günde 2 tona kadar su hacmi var yani direk akış sağlayan bir arıtma sistemi elektrikli pompalı. Akvaryuma kadar direk hortumda çektirdim su değişimlerinde mükemmel fayda sağlıyor 5 farklı test cihazı ve farklı farklı çubuk testler ve damla testler ile denediğimde GH 4, KH 3,5, PH 7, TDS Toplam çözünme 5-10 arası mineral bakımından da APT SKY kullanarak arttırma yapıyorum
bunların dışında amonyak bakır, klor ve diğer zararlı olabilecek tüm testler hala başarılı rutin olarak aldığım günden bugüne 2 aydır düzenli test yapıyorum 1 milim şaşma yok şuan her şey harika.
Akvaryum hacmi büyük olanlar için ve beklemeyi sevmeyenler için şiddetle tavsiye ederim. 10 Dakika da 240 Litrelik tankımda %30 luk su değişimi yapıyorum. Aynı zamanda içiyoruz, meyve yıkıyoruz çay demliyoruz vs.
Maddi imkanınız el veriyor ise mutlaka inceleyin, filtre değişimi de 1 yıl süreli fiyatları da yine orta makul sayılır seviye çünkü sürekli aktif musluktan ve akvaryum için kullandığınızı düşünün.
Teşekkürler.
-----------GÜNCELLEME-----------
Arkadaşlar bahsetmiş olduğum arıtmayı yaklaşık 2 aydır kullanmaktayım çokta memnunum günde 2 tona kadar su hacmi var yani direk akış sağlayan bir arıtma sistemi elektrikli pompalı. Akvaryuma kadar direk hortumda çektirdim su değişimlerinde mükemmel fayda sağlıyor 5 farklı test cihazı ve farklı farklı çubuk testler ve damla testler ile denediğimde GH 4, KH 3,5, PH 7, TDS Toplam çözünme 5-10 arası mineral bakımından da APT SKY kullanarak arttırma yapıyorum
bunların dışında amonyak bakır, klor ve diğer zararlı olabilecek tüm testler hala başarılı rutin olarak aldığım günden bugüne 2 aydır düzenli test yapıyorum 1 milim şaşma yok şuan her şey harika.
Akvaryum hacmi büyük olanlar için ve beklemeyi sevmeyenler için şiddetle tavsiye ederim. 10 Dakika da 240 Litrelik tankımda %30 luk su değişimi yapıyorum. Aynı zamanda içiyoruz, meyve yıkıyoruz çay demliyoruz vs.
Maddi imkanınız el veriyor ise mutlaka inceleyin, filtre değişimi de 1 yıl süreli fiyatları da yine orta makul sayılır seviye çünkü sürekli aktif musluktan ve akvaryum için kullandığınızı düşünün.
Teşekkürler.
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
[QUOTE=Orhan76]Furkan Bey, Asım Bey Merhabalar,
Affınıza sığınarak araya girmiş bulundum. Zira her ikiniz de bilgilerini, paylaşımlarını ilgiyle takip ettiğim saygıdeğer arkadaşlarsınız. Bazen zıt görüşler olunca tansiyon yükselebiliyor ama her ikinizi de az çok tanıdığım kadar zıt fikirleri kişisel alana zaten taşımazsınız. Burada konu tuzlu su akvaryumunun 8-10bin'e kurulup kurulamayacağından ziyade bazı nispeten ucuz ekipmanlarla bu hobiden ne kadar tat alıp alamayacağımız sanırım. Elbette ki gerçekten buna çok heves eden fakat maliyeti düşük tutmak isteyen kişiler daha ekonomik çözüm yolları buluyorlar bazen artılarını eksilerini de paylaşıyorlar. Bazen de en azından hayati önemi olan cihazları almak için paraya kıyıp optimum maliyetlerle ilerde sorun yaşamak istemeyen kişiler de olabiliyor. Uzun lafın kısası tartışma ortamlarında olağan durumlar bunlar ben her ikinizden de faydalı bilgilerimi aldım birçok kişi gibi. Lütfen birbirimize darılıp gücenmeyelim farklı fikirler olsun ki düzeyli tartışma olsun.
Saygılarla, [/QUOTE]
Orhan bey selamlar. Tartışma bana ait değil konu açtım destek almak için ama ortalik karisti. [:?] [^_^]
[QUOTE=Orhan76]Furkan Bey, Asım Bey Merhabalar,
Affınıza sığınarak araya girmiş bulundum. Zira her ikiniz de bilgilerini, paylaşımlarını ilgiyle takip ettiğim saygıdeğer arkadaşlarsınız. Bazen zıt görüşler olunca tansiyon yükselebiliyor ama her ikinizi de az çok tanıdığım kadar zıt fikirleri kişisel alana zaten taşımazsınız. Burada konu tuzlu su akvaryumunun 8-10bin'e kurulup kurulamayacağından ziyade bazı nispeten ucuz ekipmanlarla bu hobiden ne kadar tat alıp alamayacağımız sanırım. Elbette ki gerçekten buna çok heves eden fakat maliyeti düşük tutmak isteyen kişiler daha ekonomik çözüm yolları buluyorlar bazen artılarını eksilerini de paylaşıyorlar. Bazen de en azından hayati önemi olan cihazları almak için paraya kıyıp optimum maliyetlerle ilerde sorun yaşamak istemeyen kişiler de olabiliyor. Uzun lafın kısası tartışma ortamlarında olağan durumlar bunlar ben her ikinizden de faydalı bilgilerimi aldım birçok kişi gibi. Lütfen birbirimize darılıp gücenmeyelim farklı fikirler olsun ki düzeyli tartışma olsun.
Saygılarla, [/QUOTE]
Orhan bey selamlar. Tartışma bana ait değil konu açtım destek almak için ama ortalik karisti. [:?] [^_^]
Direk Akış Reverse Osmosis Sistem Hakkında Destek?
Arkadaşlar konu açmıştım ama destek bulamadım direk akış yöntemi kullananınız var mı aranız da?
Biraz fiyatları yüksek günlük kapasitesi 2 tona yakın su veriyor yani su değişim olayı zamanı sıfıra sıfır olacak şekilde nedir tam olarak hiç kullanan var mı?
Yada bilgisi olan? Konu hakkında destek rica ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206850/060620240049531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206850/060620240049521.jpg[/IMG]
Arkadaşlar konu açmıştım ama destek bulamadım direk akış yöntemi kullananınız var mı aranız da?
Biraz fiyatları yüksek günlük kapasitesi 2 tona yakın su veriyor yani su değişim olayı zamanı sıfıra sıfır olacak şekilde nedir tam olarak hiç kullanan var mı?
Yada bilgisi olan? Konu hakkında destek rica ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206850/060620240049531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206850/060620240049521.jpg[/IMG]
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
Beyler ben hala soruma cevap alamadım :( Direk akış ro sistem kullanan yok mu hiç buralarda.
Beyler ben hala soruma cevap alamadım :( Direk akış ro sistem kullanan yok mu hiç buralarda.
Direk Akış Reverse O. Cihaz Hk.
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Akvaryumunuz kaç günlük
Merhaba,bu konuyu Zafer Bey ile görüşün o size en detaylı şekilde anlatacaktır.(İlanlar kısmında zatek su arıtma).Filtrelerin ömrü 1 yıl ondan sonra yenilemek gerekli.Balık ölümlerine gelecek olursak,Yeni Tank Sendromu Ve Azot Döngüsü forumda bu konuyu okuyun bilgileniceksiniz.Akvaryumunuz büyük ihtimalle yeni kurulum,sorunun sebebinin yeni tank sendromu olduğunu düşünüyorum.
Saygılar.Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Teşekkür ederim 2 ay olacak azot döngüsü diatom sorunu vs dediğiniz gibi döngü kaynaklı toprak aktif çok fazla mineral salınımı da yapmış olabilir çünkü neritelerimi de kaybettim tamamı ile şimdi ro sistemi taktırınca kısmen kısmen su değiştireceğim ve tamamen roya geçeceğim, arıtma ile ilgili bir kaç kişiye daha danıştım forumda da soracağım dediğiniz arkadaşa ama sanırım taktıracağım cihaz ileri seviye profesyonel bir cihaz ki endüstriyel olarak kullanıyorlarmış sertlik değerleri 6-15 arası denildi belgeleri vs de var bakalım ne olacak. Teşekkürler bilgi için.
[QUOTE=TrAkvaryumTr]
Akvaryumunuz kaç günlük
Merhaba,bu konuyu Zafer Bey ile görüşün o size en detaylı şekilde anlatacaktır.(İlanlar kısmında zatek su arıtma).Filtrelerin ömrü 1 yıl ondan sonra yenilemek gerekli.Balık ölümlerine gelecek olursak,Yeni Tank Sendromu Ve Azot Döngüsü forumda bu konuyu okuyun bilgileniceksiniz.Akvaryumunuz büyük ihtimalle yeni kurulum,sorunun sebebinin yeni tank sendromu olduğunu düşünüyorum.
Saygılar.Keyifli hobiler.[/QUOTE]
Teşekkür ederim 2 ay olacak azot döngüsü diatom sorunu vs dediğiniz gibi döngü kaynaklı toprak aktif çok fazla mineral salınımı da yapmış olabilir çünkü neritelerimi de kaybettim tamamı ile şimdi ro sistemi taktırınca kısmen kısmen su değiştireceğim ve tamamen roya geçeceğim, arıtma ile ilgili bir kaç kişiye daha danıştım forumda da soracağım dediğiniz arkadaşa ama sanırım taktıracağım cihaz ileri seviye profesyonel bir cihaz ki endüstriyel olarak kullanıyorlarmış sertlik değerleri 6-15 arası denildi belgeleri vs de var bakalım ne olacak. Teşekkürler bilgi için.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra nniiaa, 00:19
Amerikan Tetraları - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
KULLANICILAR
- 90 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
Redko,
plutarkhos,
MiSoSiKiaN,
Omer0618,
Kuduoglu,
Hoppala,
forthehordex,
osmandbnl,
sero456,
Tallha,
Manguday,
Soner.x,
Sfenks111,
Sungurr,
BilalM.,
Cyber_Scout,
altuntasseref,
yigidoumit,
Legionsgamer,
SeaWorld,
oktay42,
nniiaa,
sina cen,
ugurbaran,
userhamit,
Hidro Dinamik,
0rnn,
emrahdm,
alkoholizem_kjmt,
abstract07,
ternapi,
Kaya Özyurt,
Arch.Hüseyin,
ozan_1903,
Umutoty,
Riblja Corba,
Corydoras.gram,
kadir0606,
YigitKuzey,
syerli,
888starz_cvei,
Rafayel,
MDKactive,
Burak PEKDEMİR,
Mr. WingMan,
yeekim,
hakaya0107,
prisonbreak,
yyiImaz,
mrah,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
