ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Denizzoz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
94
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Mayıs 2018 21:38
Son Ziyaret:
28 Ağustos 2019 19:19
Toplam Mesaj:
122 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Deniz Öztürk
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Deniz
SON 10 MESAJI
Akvaryumda Küçük Beyaz Canlılar
70 lt akvaryumum var. Az önce dip çekimi yapınca kabın içinde çok küçük beyaz bit gibi sürekli hareket halinde olan yuvarlak canlılar ve saydam kurtçuklar gördüm. Fotoğrafta çıkmıyorlar malesef. Daha önce hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım. Bazı forumlarda farklı balık çeşitlerinin ve yavruların bu canlıları yediği yazıyor. Akvaryumda zebra, lepistes, melek, glofish tetra, cüce vatoz ve çöpçü var onlar yemiyor ve malesef tüm bu canlılar yüzünden yavruların yaşaması imkansız. Akvaryumu komple ilaçlayayım desem çok zor bi iş balıkları koyabileceğim yedek akvaryumum da yok. Başka nasıl kurtulabilirim? İnsana bir zararları var mı? Temizliği zar zor bitirdim görür görmez fena bir kaşıntı tuttu lütfen bir çözüm bulun
70 lt akvaryumum var. Az önce dip çekimi yapınca kabın içinde çok küçük beyaz bit gibi sürekli hareket halinde olan yuvarlak canlılar ve saydam kurtçuklar gördüm. Fotoğrafta çıkmıyorlar malesef. Daha önce hiç böyle bir şeyle karşılaşmamıştım. Bazı forumlarda farklı balık çeşitlerinin ve yavruların bu canlıları yediği yazıyor. Akvaryumda zebra, lepistes, melek, glofish tetra, cüce vatoz ve çöpçü var onlar yemiyor ve malesef tüm bu canlılar yüzünden yavruların yaşaması imkansız. Akvaryumu komple ilaçlayayım desem çok zor bi iş balıkları koyabileceğim yedek akvaryumum da yok. Başka nasıl kurtulabilirim? İnsana bir zararları var mı? Temizliği zar zor bitirdim görür görmez fena bir kaşıntı tuttu lütfen bir çözüm bulun
En Güzel Kırma Lepistes
[QUOTE=AmazonDream]
Labaratuvarda balık üretilmez veya balığa gen aktarımı yapılmaz. Gen bilimcilerin işi gücü bırakıp balık genleriyle uğraştıklarını hala ısrarla yineliyorsunuz. Uzak doğudaki, fakirlikten ağzında diş kalmamış abiler ablalar da size göre gen bilimci ve labaratuvarda bu işi yapıyorlar o zaman.[:)]
Sizin bahsettiğiniz gen aktarımı çaprazlama yani halk diliyle kırma, hybrit, yapay türler. Bunların yapılabilmesi için balıkların önce hangi aileye mensup olduğu araştırılır (levreksigil, sazansıgil gibi) . Belkide işin tek labaratuvar dediğiniz kısmı burası ancak burada da çalışmalar bilimsel verilerin kayda geçirilmesi ile sınırlıdır (iskelet yapısındaki farklılıklar, pul dizilimi, ağız yapısı vs) . Kayda alınmış bu verileri takip eden uzak doğulu veya alman, adına ne derseniz artık. Ticari zekası gelişmiş ve buna vakit ayıracak kişilerin tamamen deneme yanılma ile buldukları türlerdir (Full Red, Red Grass liste uzar gider) Bunu yapmak için de ortalama bir üretimhane yeterli olacaktır yapılacak ticari işin boyutuna göre. Yani labaratuvara gerek yok.
Gel gelelim neden bunu açıklarmısınız dediğime. Ben anladım sizin ne demek istediğinizi ancak herkes benim anladığımı anlamayabilir. Sonuçta forumun doğası gereği konuya dahil olana da, dışarıdaki A şahsına da gözüken bir yapıya sahip. İkili bir diyalog olmadığı için verdiğiniz bilgilerin yanlış taraflarını düzeltmek konuyu dışarıdan takip eden, okuyan kişiler için hem olaya bakış açısını geliştirici hem hobide karanlık kalmış tarafların aydınlanması açısından önemlidir.
Bu arada verdiğiniz gambusya örneğide yanlış bir örnektir. Doğada bulunan guppy (lepistes) farklı bir tür, gambusya (sivrisinek balığı) farklı bir türdür.
[/QUOTE]
Aslında pek ütopik değil) Belki bunun yüzünden linç yiyeceğim ama akvaryumumda GloFish var (aldığımda tür hakkında pek bilgim yoktu) İnternette yazın çıkar resimleri. Bariz şekilde genleriyle oynanmış ve sonradan renk verilmiş balıklar. Işığı kapat direk parlamaya başlıyorlar. Ayrıca çok kırılgan, çabuk hastalanan, pek hareket sevmeyen hatta akıntı olunca oradan oraya savrulan bir tip. Lepistes yavruları bunu kovalıyor düşünün yani durumu. Doğada böyle bir canlının yüzyıllar boyu yaşayıp hayatta kalacağına inanamam açıkçası. Hepsi olmasa da bazı balıkların genleriyle oynandığı ve sırf süs balığı olmak için yaratıldığı bir gerçek
[QUOTE=AmazonDream]
Labaratuvarda balık üretilmez veya balığa gen aktarımı yapılmaz. Gen bilimcilerin işi gücü bırakıp balık genleriyle uğraştıklarını hala ısrarla yineliyorsunuz. Uzak doğudaki, fakirlikten ağzında diş kalmamış abiler ablalar da size göre gen bilimci ve labaratuvarda bu işi yapıyorlar o zaman.[:)]
Sizin bahsettiğiniz gen aktarımı çaprazlama yani halk diliyle kırma, hybrit, yapay türler. Bunların yapılabilmesi için balıkların önce hangi aileye mensup olduğu araştırılır (levreksigil, sazansıgil gibi) . Belkide işin tek labaratuvar dediğiniz kısmı burası ancak burada da çalışmalar bilimsel verilerin kayda geçirilmesi ile sınırlıdır (iskelet yapısındaki farklılıklar, pul dizilimi, ağız yapısı vs) . Kayda alınmış bu verileri takip eden uzak doğulu veya alman, adına ne derseniz artık. Ticari zekası gelişmiş ve buna vakit ayıracak kişilerin tamamen deneme yanılma ile buldukları türlerdir (Full Red, Red Grass liste uzar gider) Bunu yapmak için de ortalama bir üretimhane yeterli olacaktır yapılacak ticari işin boyutuna göre. Yani labaratuvara gerek yok.
Gel gelelim neden bunu açıklarmısınız dediğime. Ben anladım sizin ne demek istediğinizi ancak herkes benim anladığımı anlamayabilir. Sonuçta forumun doğası gereği konuya dahil olana da, dışarıdaki A şahsına da gözüken bir yapıya sahip. İkili bir diyalog olmadığı için verdiğiniz bilgilerin yanlış taraflarını düzeltmek konuyu dışarıdan takip eden, okuyan kişiler için hem olaya bakış açısını geliştirici hem hobide karanlık kalmış tarafların aydınlanması açısından önemlidir.
Bu arada verdiğiniz gambusya örneğide yanlış bir örnektir. Doğada bulunan guppy (lepistes) farklı bir tür, gambusya (sivrisinek balığı) farklı bir türdür.
[/QUOTE]
Aslında pek ütopik değil) Belki bunun yüzünden linç yiyeceğim ama akvaryumumda GloFish var (aldığımda tür hakkında pek bilgim yoktu) İnternette yazın çıkar resimleri. Bariz şekilde genleriyle oynanmış ve sonradan renk verilmiş balıklar. Işığı kapat direk parlamaya başlıyorlar. Ayrıca çok kırılgan, çabuk hastalanan, pek hareket sevmeyen hatta akıntı olunca oradan oraya savrulan bir tip. Lepistes yavruları bunu kovalıyor düşünün yani durumu. Doğada böyle bir canlının yüzyıllar boyu yaşayıp hayatta kalacağına inanamam açıkçası. Hepsi olmasa da bazı balıkların genleriyle oynandığı ve sırf süs balığı olmak için yaratıldığı bir gerçek
🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/020520192237061.jpg[/IMG]
Aldığımda rengi solmuş, kuyruğu tırtıklanmıştı. Asla yüzeye çıkmadan tüm gün saklanıyordu. Pek çok hastalık geçirdi, tedavi gördü. Yaşayacağına pek umudum yoktu. Ama bu akşam böyle görünce nedensizce bir sevinç geldi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/020520192237061.jpg[/IMG]
Aldığımda rengi solmuş, kuyruğu tırtıklanmıştı. Asla yüzeye çıkmadan tüm gün saklanıyordu. Pek çok hastalık geçirdi, tedavi gördü. Yaşayacağına pek umudum yoktu. Ama bu akşam böyle görünce nedensizce bir sevinç geldi
Aileye Yeni Bir Ufaklık Dahil Oldu.
[QUOTE=Beta_balik]Ben akvaryumcuya gidip japon alınca "poşette anca yarım saat dayanır. Sonra oksijeni biter demişti"??[/QUOTE]
Eğer hava motoru çalışan bir akvaryumdan balık alınırsa saatlerce dayanır. Yabancı ülkelerden gelen balıkların hepsi poşet içinde çok uzun mesafeler katediyorlar ve kayıp çok az oluyor[:)]
[QUOTE=Beta_balik]Ben akvaryumcuya gidip japon alınca "poşette anca yarım saat dayanır. Sonra oksijeni biter demişti"??[/QUOTE]
Eğer hava motoru çalışan bir akvaryumdan balık alınırsa saatlerce dayanır. Yabancı ülkelerden gelen balıkların hepsi poşet içinde çok uzun mesafeler katediyorlar ve kayıp çok az oluyor[:)]
Kaç Adet Japon Balığı Beslemeliyim ?
[QUOTE=ugurboz326]Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar...
Balık besleme konusunda baya bi acemi sayılırım daha önceden hep fanusta besledim bilmeden. şimdi ise bir akvaryum temin ettim yaklaşık 45 litrelik bunun içine kaç tane japon balığı koyabilirim. eğer 10 tane koyarsam kaç lık hava motoru koymam gerekir...
şimdiden herkese teşekkürler :)[/QUOTE]
İki tane japon beslenir ama zordur. Su çok çabuk kirlenir ben hafatada iki kez temizlemek zorunda kalıyordum. Yanlarında başka tür barınmasına izin vermezler dolayısıyla bir süre sonra tek tür japon sıkıyor adamı. Japon beslemesi zevkli balık ama bana kalırsa sadece çok büyük akvaryumlar ve havuzlar için. Yine de siz bilirsiniz. Buraya forumda bir arkadaşın 40 litrelik bir akvaryum için önerisini kopyalıyor ve iyi günler diliyorum..
Aşağıdakı balıklar 40 litrelik akvaryum için uygundur;
"Canlı doğuranlar:
*Endler
*Lepistes
*Molly
Sazansılardan:
*Zebra danio (sürü balığı)
*Leopar danio (sürü balığı)
*rasbora (sürü balığı)
*japon balığı (az sayıda)
*kiraz barb (grup olması tercih edilir)
Labirentlilerden:
*Betta splandes (dişiler grup, erkekler tek olabilir)
*Cüce gourami (dişiler grup, erkekler tek olabilir)
Diğer türlerden:
*Dario dario
*Cam balığı (boyasız alınmalı ve suya biraz tuz eklenmelidir)
Tetra türlerinden (BU LİSTEDEKİLERİN HEPSİ SÜRÜ BALIĞIDIR) :
*Siyah tetra
*Mücevher tetra
*Siyah neon tetra
*Kırmızı fantom tetra
*Siyah fantom tetra
*Neon tetra
*Kardinal tetra
*Panguen tetra
Not: Sürü balıkları en az 6 lı gruplar halinde alınmalıdır. Aksi taktirde strese girecek ve asıl tür davranışlarını göstermeyeceklerdir."
[QUOTE=ugurboz326]Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar...
Balık besleme konusunda baya bi acemi sayılırım daha önceden hep fanusta besledim bilmeden. şimdi ise bir akvaryum temin ettim yaklaşık 45 litrelik bunun içine kaç tane japon balığı koyabilirim. eğer 10 tane koyarsam kaç lık hava motoru koymam gerekir...
şimdiden herkese teşekkürler :)[/QUOTE]
İki tane japon beslenir ama zordur. Su çok çabuk kirlenir ben hafatada iki kez temizlemek zorunda kalıyordum. Yanlarında başka tür barınmasına izin vermezler dolayısıyla bir süre sonra tek tür japon sıkıyor adamı. Japon beslemesi zevkli balık ama bana kalırsa sadece çok büyük akvaryumlar ve havuzlar için. Yine de siz bilirsiniz. Buraya forumda bir arkadaşın 40 litrelik bir akvaryum için önerisini kopyalıyor ve iyi günler diliyorum..
Aşağıdakı balıklar 40 litrelik akvaryum için uygundur;
"Canlı doğuranlar:
*Endler
*Lepistes
*Molly
Sazansılardan:
*Zebra danio (sürü balığı)
*Leopar danio (sürü balığı)
*rasbora (sürü balığı)
*japon balığı (az sayıda)
*kiraz barb (grup olması tercih edilir)
Labirentlilerden:
*Betta splandes (dişiler grup, erkekler tek olabilir)
*Cüce gourami (dişiler grup, erkekler tek olabilir)
Diğer türlerden:
*Dario dario
*Cam balığı (boyasız alınmalı ve suya biraz tuz eklenmelidir)
Tetra türlerinden (BU LİSTEDEKİLERİN HEPSİ SÜRÜ BALIĞIDIR) :
*Siyah tetra
*Mücevher tetra
*Siyah neon tetra
*Kırmızı fantom tetra
*Siyah fantom tetra
*Neon tetra
*Kardinal tetra
*Panguen tetra
Not: Sürü balıkları en az 6 lı gruplar halinde alınmalıdır. Aksi taktirde strese girecek ve asıl tür davranışlarını göstermeyeceklerdir."
Balık Tür Önerisi Hk.
[QUOTE=Arslan61]2 çocuk var 2 tane koymak istedim
betalar yaşar mı ikisi bir arada[/QUOTE]
İki beta istiyorsanız içlerinde kesinlikle erkek beta olmamalı. Kavgalar kaçınılmaz olur ve ölümle sonuçlanır. Dişilerin birlikte bakıldığını duymuştum, ama tabi o hacimde anlaşırlar mı bilemem doğrusu
[QUOTE=Arslan61]2 çocuk var 2 tane koymak istedim
betalar yaşar mı ikisi bir arada[/QUOTE]
İki beta istiyorsanız içlerinde kesinlikle erkek beta olmamalı. Kavgalar kaçınılmaz olur ve ölümle sonuçlanır. Dişilerin birlikte bakıldığını duymuştum, ama tabi o hacimde anlaşırlar mı bilemem doğrusu
Japon Balıklarıma Bisküvi Verebilirmiyim ?
[QUOTE=vitestv]
Önüne gelen konu açmasın, lütfen.
Çorba da ver, kokoreçte ver[/QUOTE]
Kaç konudur görüyorum yorumlarını yeter artık. Sürekli insanları aşağılıyorsun. Bu platform soru sormak ve cevap almak için açıldı. İsteyen hobiyle ilgili aklına takılan her şeyi sorabilir. Beğenmezsen cevap yazma ama insanları da kırma. Kimse doğuştan bilim adamı değil sonuçta
[QUOTE=tamercanisik]3 tane japon balığım var bisküviden , çikolatadan ufak parçalar versem herhangi bir zararı olur mu ? yoksa sadece kendi yemlerindenmi vermeliyim ? [/QUOTE]
Gelelim senin soruna güzel kardeşim. Bisküvi, çikolata gibi gıdalar sadece balıklar değil tüm hayvanlar için zararlıdır. Ama balıklara sadece balık yemi vereceksin diye bir kural da yok. Doğal meyve ve sebzeler verebilirsin. En başlıca önerim hazır mevsimi gelmişken haftada veya ayda bir defa çok az miktarda ıspanak haşlayıp vermen. Sindirim sistemleri için iyi gelir. Ayrıca ezilmiş bezelye, salatalık gibi doğal gıdalar da verebilirsin. Forumda bu konuda açılmış başlıklar var. Bir tane bıraktım buraya bi bak istersen. Keyifli hobiler
https://www.akvaryum.com/Forum/baliklara_verilebilecek_meyve_ve_sebzeler_k314189.asp
[QUOTE=vitestv]
Önüne gelen konu açmasın, lütfen.
Çorba da ver, kokoreçte ver[/QUOTE]
Kaç konudur görüyorum yorumlarını yeter artık. Sürekli insanları aşağılıyorsun. Bu platform soru sormak ve cevap almak için açıldı. İsteyen hobiyle ilgili aklına takılan her şeyi sorabilir. Beğenmezsen cevap yazma ama insanları da kırma. Kimse doğuştan bilim adamı değil sonuçta
[QUOTE=tamercanisik]3 tane japon balığım var bisküviden , çikolatadan ufak parçalar versem herhangi bir zararı olur mu ? yoksa sadece kendi yemlerindenmi vermeliyim ? [/QUOTE]
Gelelim senin soruna güzel kardeşim. Bisküvi, çikolata gibi gıdalar sadece balıklar değil tüm hayvanlar için zararlıdır. Ama balıklara sadece balık yemi vereceksin diye bir kural da yok. Doğal meyve ve sebzeler verebilirsin. En başlıca önerim hazır mevsimi gelmişken haftada veya ayda bir defa çok az miktarda ıspanak haşlayıp vermen. Sindirim sistemleri için iyi gelir. Ayrıca ezilmiş bezelye, salatalık gibi doğal gıdalar da verebilirsin. Forumda bu konuda açılmış başlıklar var. Bir tane bıraktım buraya bi bak istersen. Keyifli hobiler
https://www.akvaryum.com/Forum/baliklara_verilebilecek_meyve_ve_sebzeler_k314189.asp
Akvaryumda Toplu Balık Ölümü
Merhaba. Birkaç gün önce akvaryumda ölen ve kuyrukları eriyen lepisteslerle ilgili konu açmıştım. Sağolsun arkadaşlar baya yardımcı oldular, ben de kavgadan şüphelendim o yüzden pek dikkat etmedim ölü balıkları çıkardım, %25 su değişimi yapıp çıktım. Akşam eve döndüğümde 12 yavru daha ölmüştü. Onları çıkardım yine su değişimi yaparken dekorları kurcaladığımda altından uzun zaman önce ölmüş ve vücudu çürümüş, rengini kaybetmiş bir balık buldum. Anlaşılan su değerlerini bozan oymuş. Cüce vatozlardan biri de o akşam öldü, vücudu ve kuyruğu berbat haldeydi. Baktım böyle olmayacak suyu komple önceden depoladığım dinlenmiş suyla değiştirdim, dekorları yıkadım ve motoru akvaryumdan alınan sudan geçirdim. Ama iki gündür dur durak bilmeden balıkları kaybediyorum. Yeme karşı hepsi ilgili ve yüzmeleri iyi. Ama aniden üstlerinde beyaz kabarcıklar çıkıyor ve ölüyorlar. Ne yapmam gerekli lütfen söyleyin 3 günde 30dan fazla balık kaybettim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190950551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/100420191335221.jpg[/IMG]
Bunlar da sağ kalanlar ve kullandığım motor. Sıcaklık 24 derecede sabit. Hacim 70 litre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/100420191336131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/100420191337181.jpg[/IMG][EDIT]Dennoz,2019-04-10 13:43:36[/EDIT]
Merhaba. Birkaç gün önce akvaryumda ölen ve kuyrukları eriyen lepisteslerle ilgili konu açmıştım. Sağolsun arkadaşlar baya yardımcı oldular, ben de kavgadan şüphelendim o yüzden pek dikkat etmedim ölü balıkları çıkardım, %25 su değişimi yapıp çıktım. Akşam eve döndüğümde 12 yavru daha ölmüştü. Onları çıkardım yine su değişimi yaparken dekorları kurcaladığımda altından uzun zaman önce ölmüş ve vücudu çürümüş, rengini kaybetmiş bir balık buldum. Anlaşılan su değerlerini bozan oymuş. Cüce vatozlardan biri de o akşam öldü, vücudu ve kuyruğu berbat haldeydi. Baktım böyle olmayacak suyu komple önceden depoladığım dinlenmiş suyla değiştirdim, dekorları yıkadım ve motoru akvaryumdan alınan sudan geçirdim. Ama iki gündür dur durak bilmeden balıkları kaybediyorum. Yeme karşı hepsi ilgili ve yüzmeleri iyi. Ama aniden üstlerinde beyaz kabarcıklar çıkıyor ve ölüyorlar. Ne yapmam gerekli lütfen söyleyin 3 günde 30dan fazla balık kaybettim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190950551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/100420191335221.jpg[/IMG]
Bunlar da sağ kalanlar ve kullandığım motor. Sıcaklık 24 derecede sabit. Hacim 70 litre
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/100420191336131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/100420191337181.jpg[/IMG][EDIT]Dennoz,2019-04-10 13:43:36[/EDIT]
Lepisteslerin Kuyruğunu Kim Yiyor
[QUOTE=ceyh]Bir kepçeyle alıp kontrol edin, yüzgeçlerdeki tırtıklanma ölüm ya da hala yaşıyorlarsa bile bu hale gelmelerinden sonra olmuştur büyük ihtimal.[/QUOTE]
İkisi de ölü. Az önce farketmemişim. Bir ölü yavru daha var. Diğer lepistesin de kuyruğundan garip saydam şey sarkıyor, sanırım üst deri, zar gibi bir şey. Ayrıca kafasına da darbe almış, dövülmüş gibi. Anlayacağınız ortalık katliam yeri. Ama hala kim yaptı bir türlü bulamıyorum.
[QUOTE=emrenouma]Hem zebra danio hem neon tetram var.
Ben Zebralardan şüpheleniyorum aşırı asabi ve kovalayan balık tipi [x(][/QUOTE]
[QUOTE=Bettalink]Zebra danio bende baktım erkek betta yla bı sorun olmadı kuyruk yeme falan tetra lar dan şüphelenin bence [/QUOTE]
Tetralar çok küçük zaten pek hareket etmiyorlar. Kuyruklar belki onların işidir ama kendi boyunun iki katı lepistesi öldürecek kadar güçlü darbeleri olduğunu sanmıyorum. Arkadaşın dediği gibi zebra çok hırçın ve herkesi kovalayan bir tip. Şu an için elimdeki tek şüpheli o. Yarın mağazaya geri veririm yüksek ihtimal
[QUOTE=Esnaf]
Merhaba
Lepistesleriniz kıpırdayamayacak derecede halsiz bitap düşmüşler ölmek üzereler buradan dönüş pek mümkün değildir lepistesler çok narin canlılardır.
Benim deneyimlerime göre ölüm nedenleri tetraların kuyruklarına dadanmaları değil; iki lepistesin kendi kendilerini hırpalayarak birbirlerini harcamalarıdır.
Mücadele sonunda bağışıklık dirençleri düşer renkleri solar kuyrukları hırpalanır keçeleşir resimde görüldüğü şekilde çatallaşır solgun kötü bir görüntü oluşur ve ölürler. Lepistesler kelebekler gibidirler bir bakarsınız ışıl ışıl bir bakarsınız solup gitmişler.
Saygılar [/QUOTE]
Bu ihtimal daha akla yatkın gibi aslında. Çok teşekkür ederim. Zaten sürekli kavga halindelerdi bir birlerini öldürmeleri mümkün. Ama bir ölü yavru ve diğer hırpalanmış lepistes de bunların işi olabilir mi ki?
[QUOTE=ceyh]Bir kepçeyle alıp kontrol edin, yüzgeçlerdeki tırtıklanma ölüm ya da hala yaşıyorlarsa bile bu hale gelmelerinden sonra olmuştur büyük ihtimal.[/QUOTE]
İkisi de ölü. Az önce farketmemişim. Bir ölü yavru daha var. Diğer lepistesin de kuyruğundan garip saydam şey sarkıyor, sanırım üst deri, zar gibi bir şey. Ayrıca kafasına da darbe almış, dövülmüş gibi. Anlayacağınız ortalık katliam yeri. Ama hala kim yaptı bir türlü bulamıyorum.
[QUOTE=emrenouma]Hem zebra danio hem neon tetram var.
Ben Zebralardan şüpheleniyorum aşırı asabi ve kovalayan balık tipi [x(][/QUOTE]
[QUOTE=Bettalink]Zebra danio bende baktım erkek betta yla bı sorun olmadı kuyruk yeme falan tetra lar dan şüphelenin bence [/QUOTE]
Tetralar çok küçük zaten pek hareket etmiyorlar. Kuyruklar belki onların işidir ama kendi boyunun iki katı lepistesi öldürecek kadar güçlü darbeleri olduğunu sanmıyorum. Arkadaşın dediği gibi zebra çok hırçın ve herkesi kovalayan bir tip. Şu an için elimdeki tek şüpheli o. Yarın mağazaya geri veririm yüksek ihtimal
[QUOTE=Esnaf]
Merhaba
Lepistesleriniz kıpırdayamayacak derecede halsiz bitap düşmüşler ölmek üzereler buradan dönüş pek mümkün değildir lepistesler çok narin canlılardır.
Benim deneyimlerime göre ölüm nedenleri tetraların kuyruklarına dadanmaları değil; iki lepistesin kendi kendilerini hırpalayarak birbirlerini harcamalarıdır.
Mücadele sonunda bağışıklık dirençleri düşer renkleri solar kuyrukları hırpalanır keçeleşir resimde görüldüğü şekilde çatallaşır solgun kötü bir görüntü oluşur ve ölürler. Lepistesler kelebekler gibidirler bir bakarsınız ışıl ışıl bir bakarsınız solup gitmişler.
Saygılar [/QUOTE]
Bu ihtimal daha akla yatkın gibi aslında. Çok teşekkür ederim. Zaten sürekli kavga halindelerdi bir birlerini öldürmeleri mümkün. Ama bir ölü yavru ve diğer hırpalanmış lepistes de bunların işi olabilir mi ki?
Lepisteslerin Kuyruğunu Kim Yiyor
70 litre akvaryum. İçinde 2 glofish tetra, 1 zebra danio, 2 cüce vatoz, 3 yetişkin lepistes bir de yavrular var. Dün hepsi sapasağlamdı sabah kalktığımda lepisteslerden 2si bu haldeydi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190950291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190950551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190951361.jpg[/IMG]
Göründüğü gibi bir tanesi sağlam. Diğer ikisinin kuyrukları yenmiş. Ölüp ölmediklerini anlayamadım, suyun üzerine de kalkmadılar ki öldüklerinden emin olayım. Kimin yaptığını da çözemiyorum.
Glofishler zaten tüm gün kendi hallerinde. Yalnızca yem için ayrılıyorlar bölgelerinden. Cüce vatozlara yavrularla birlikte baktım, hiçbir şey yapmazlar, eminim. Yavrular zaten çok küçük. Şübhelendiğim zebra danio ama o da yavrular dururken neden yetişkinlere saldırsın. Bu ikisi hep bir biriyle savaş halindeydi zaten ama bir birlerini bu hale getirecek kadar savaşabilirler mi bilmiyorum.
Bir de akvaryum nüfusundan ötrü yemi fazla atmak zorunda kalıyorum. Kabızlığımı önlemek adına da haftada bir gün aç bırakıyorum. Bu yeni yaptığım bir şey değil çok uzun süredir tüm balıklarıma uyguladım sorun çıkmadı. Acaba açlıktan mı saldırdılar?
70 litre akvaryum. İçinde 2 glofish tetra, 1 zebra danio, 2 cüce vatoz, 3 yetişkin lepistes bir de yavrular var. Dün hepsi sapasağlamdı sabah kalktığımda lepisteslerden 2si bu haldeydi.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190950291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190950551.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/206221/080420190951361.jpg[/IMG]
Göründüğü gibi bir tanesi sağlam. Diğer ikisinin kuyrukları yenmiş. Ölüp ölmediklerini anlayamadım, suyun üzerine de kalkmadılar ki öldüklerinden emin olayım. Kimin yaptığını da çözemiyorum.
Glofishler zaten tüm gün kendi hallerinde. Yalnızca yem için ayrılıyorlar bölgelerinden. Cüce vatozlara yavrularla birlikte baktım, hiçbir şey yapmazlar, eminim. Yavrular zaten çok küçük. Şübhelendiğim zebra danio ama o da yavrular dururken neden yetişkinlere saldırsın. Bu ikisi hep bir biriyle savaş halindeydi zaten ama bir birlerini bu hale getirecek kadar savaşabilirler mi bilmiyorum.
Bir de akvaryum nüfusundan ötrü yemi fazla atmak zorunda kalıyorum. Kabızlığımı önlemek adına da haftada bir gün aç bırakıyorum. Bu yeni yaptığım bir şey değil çok uzun süredir tüm balıklarıma uyguladım sorun çıkmadı. Acaba açlıktan mı saldırdılar?
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
KULLANICILAR
- 25 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
