ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
28 Ocak 2018 14:57
Son Ziyaret:
01 Ocak 2024 11:39
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Karakuş
Doğum Tarihi:
01 Eylül 1990
Yaş:
35
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Karakuş
SON 10 MESAJI
Akvaryum Flitre Süzgeç Yapımı
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Arkadaşlar dün eurostarın 230 model nano akvaryumunu kurdum, ikinci el aldım. İçinde melek karides var, karidesler filitrenin süzgeçine yüzüyor süzgeç onları çekiyor son anda kurtuluyorlar. İnt biraz araştırma yaptım, flitre süzgeçi için özel yapılmış çelik telden küçük delikli süzgeçe deng geldim yavru balık ve karideslerin filitre tarafından çekilmemesi için üretilmiş, bu ay çok para harcadım onada para harcamamak için, evde sıfır çay süzgeçi vardı, onu kırıp yan keskiyle biraz çapını küçültelerek nano akvaryumun flitre süzgeçinin içine yerleştirdim, çok prof bi çözüm oldu, artık flitre karidesleri süzgeçe çekemiyor. Sizlerlede konuyu paylaşmak istedim. Sizde bu durumdan muzdaripseniz tavsiye ederim karides ve canlı doğuran akvaryumları için çok güzel bir çözüm. 1-2tl ye ucuz uygun bir çözüm[:)))][:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201952581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201953311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/301020201954081.jpg[/IMG]
[EDIT]Eyci,2020-10-30 20:11:13[/EDIT]
Akvaryum Arka Cam Boyama
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
[QUOTE=muratk]Merhaba,
Arka camı film veya hazır 3d arka fonlarla kaplamak yerine boya kullanımı hakkında eski gönderileri inceledim. Yakın tarihli bir paylaşım olmadığından güncel bilgi olması için deneyimimi aktarmak istedim.
Boya olarak, aşağıda fotoğrafını eklediğim siyah renkli akrilik boyayı kullandım (Bauhaus).
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162028461.jpg[/IMG]
Hiç suyla karıştırmadan doğrudan rulo fırçayla uyguladım, oldukça kolay kapatıyor ve hızlı kuruyor, 2. katı 20 dakika içinde çekebiliyorsunuz. Rulo hareketini yana doğru veya aşağı yukarı yapmanızın bir önemi yok, hiç bir şekilde dalgalanma olmuyor merak etmeyin. Eğer evinizin duvarına ve benzer herhangi bir yere bulaştırırsanız, kurumadan ıslak bir bezle sildiğinizde çıkacaktır.
Daha sonradan camdan çıkartmak istediğinizde sorun olmuyor, akrilik boya olduğu için lastik bir tabaka halinde iz bırakmadan soyulabiliyor.
Daha önceden hazır arka fonlardan kullandığım için karşılaştırma yapabiliyorum, uygulama kolaylığı ve görsellik açısından boyama daha iyi sonuç veriyor bence.
Fotoğraftaki 900gr lık kutunun 1/4 ü ile 100cm X 46cm ebatta bir yüzeyi rahatlıkla kapatabiliyorsunuz. Yani aslında daha küçük boyu da yetiyor.
Boya 17TL, rulo fırça 4,5TL, toplamda 21,5TLye mal oluyor. Uygulamanın sonrasında akvaryumumun bir fotoğrafını da aşağıda paylaşıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/15520/121020162029311.jpg[/IMG]
İyi günler dileklerimle.[/QUOTE]
Paylaşım için teşekkürler, bende akvaryumumda fon kullanıyodum, fonun içine gecenki istanbul depreminde içine su kaçtı çok kötü gözüküyordu, aklımda boyama yapışkanlı fon gibi büsürü fikir vardı, sizin paylaşımınıza deng geldim Allahtan, bende rich marka multi surface akrilik boya aldım 500ml akvaryumun camını güzelce sildim, su karıştırmadan astar attım, camın bir bölgesinde ne kadar boya atsamda kapatamadım fönle ısıtarak boyanın daha hızlı kuruyup tutuğunu gördüm 5-6 kat attım fönle ısıtarak kuruttum. fona göre çok güzel oldu akvaryum daha güzel ve görsel olarak daha iyi oldu. Boya kokusu yok denecek kadar az boyama yapacak arkadaşlar önceden kağıt bant ve gazete gibi gereçlerle önlemlerini alırsa iyi sürüldüğü yerden çıkıyor ama iki iş oluyor bu sefer, herkese iyi hobiler.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344001.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192344341.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345021.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291220192345341.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Ürünü aldım sinan bey, 2020 ekim ayına kadar son kullanma tarihi var, içinde baya var haftalık 1 ml koymayı düşünüyorum fiyatı da uygun baya 7.5tl, ekstradan dennerle npk 100ml lik sıvı güberesini almayı planlıyorum, benim genelde akvaryumda yaşadığım problem yeşil nokta algi eğer fleet enema çözüm olursa npk gübre almayabilirim. Diğer yosun türleriyle bir problem yaşamadım dış filitreye diatomitli kedi kumu koyuyorum galiba o fosfatı tutuyor ondan kaynaklanıyor olabilir. Kullanmak isteyen arklar olur belki yeni fotolarini paylasayim.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181945401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181947271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/031220181948281.jpg[/IMG]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Sinan bey bilgi için teşekkürler, fleet enema alacam elimin altinda bulunsun alıcağım önlemlere rağmen yeşil nokta oluşuyorsa ürünü cok az dozlarsa insülin iğnesi ile akvaryuma eklerim. Low tech diye akvaryum kuruyoruz iş high tech akvaryuma doğru gidiyor, co2 de yapacam mayalı günlük 2-3 saat vericem akvaryuma. Su değişimlerini dipten çekip yapıyorum fleet enamanın 1 mlin zararı olmaz herhalde sodyumu haftada iki kez yaptığım için su değişimi ile akvaryumdan uzaklaştırırım, sürekli kullanmıcam yeşil nokta yosunu çıktığında fosfat eksikliğinde az birşey kullanırım. Benim akvaryumun tabanında jbl toz gübre ve akilli kapsül gübre var, sıvı olarak sera nın mikro element ve reflowersın potasyum gübresi var cok nadir kullanıyorum aylık 1 şişe bey pazarının maden suyunu döküyorum akvaryuma, co2 kullandığım zaman sivi gübre ihtiyacı artarsa duruma göre dennerlenin npk sıvı gübresi var ondan alırım 100ml bana yeter. Fleet enemanın canlılara zararı olmasın tek dileğim o balıklara çok para harcadim çünkü[:)))]
Fosfat için alternatif- Fleet Enema
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Egemen bey, uzun bir zaman sonra konuyu hortlatayim :) Bu ürünün canlılar üzerinde her hangi olumsuz etkileri var mı? Benim 200lt 1 mt lik akvaryumum var kuralı 3 ay filan oldu, akvaryumun içinde beyaz şatom var, bugün dikkatli baktimda üzerinde yeşil nokta yosunu olmaya başlamış bu Allahın cezası yosun zamanında da başımı baya ağrıtmıştı, genel tanı olarak çıkma nedeni fosfat eksikliği, bende 55 neon 8 ember 5 kiraz tetra 11 bronz çöpçü 2 cüce vatoz 30 civari kiraz karides var, canlı yükü var baya, bitkiler kılıç amazon çınar sagaritta gül repens bacopa gibi bitkiler var, haftada 2 defa 10 litre su değişimi yapiyorum isiklandirma 6 saat, bu ürünü kullanırsak yeşil nokta probleminden kurtulabilirmiyiz? Nitrat filan açığı oluşur mu? Dennerlenin npk sıvı gübresi var onu mu almak daha mantıklı olur? Siz hâlâ bu ürünü kullanıyor musunuz?[IMG][/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/291120180038041.jpg[/IMG]
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Akvaryumu sattım büyük akvaryuma geçtim orda kullanmıyorum, bir süre kullandım ürünü sıkıntı yasamadim ama siz yine de riske girmeyin sonuçta bu gübreleri saksı çiçekleri için geliştirilmiş, bu tür ürünlee yerine dıy gübre yapmak daha mantıklı.[EDIT]Eyci,2018-11-29 00:14:28[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Cafer bey, ben bu zaman kadar test kiti kullanmadım, ölçümde yapmıyorum, bitkiliye 2015 yılında geçtim çok zor bitkiler hariç, baya çeşit bitki baktım sıkıldıkça değiştirdim, şuana kadar büyük bir problemim olmadı, bi ara 40-50 kök bacopa monneri vardı o zaman yeşil nokta problemi yaşadım oda besin eksikliğinden oldu, npk ve potasyum gübre kullanmıyordum onun dışında her hangi bi sıkıntı yaşamadım. Test kitlerinede ihtiyacım yok o kadar teferruata girersem işin içinden çıkamam. Işık iyise, co2 varsa, haftalık su değişimleri yapılıyorsa, filitrasyon sağlamsa, ufak miktarlarda npk sıvı besinin akvaryum düzenine ve canlılarına zararı olacağını sanmıyorum. [EDIT]Eyci,2018-02-04 18:28:51[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Okay bey bende 40 kök kadar saz vardı, bi hobici abiden balık verip almıştım, bende sistem o kadar iyi olmasına rahmen sazlara ne kullandıysam adaptasyonu atlatıp form tutmadılar 1.5 aydır bendelerdi, bende 2 gün önce hepsini söktüm, yerine 12 kök limnophila aquatica diktim, dün 1 günü olmasına rağmen fotosenteze başladı, sazlar 1.5 ay bendeydi bir kere bile fotosentez yaptıklarını görmedim, hatta cürüyolardı. Ben daha genta sıvı besine yeni başladım şuan akvaryumda pek bitki yok, cok az dozajlı verip limnophila aquaticayı çoğaltmak, cobamba düşünüyordum bu bitki bana daha hoş ve görsel geldi. Tunc bey zaten içindeki en tehlikeli madde amonyak azotu oda oran 1.20, şuan bitki az olduğundan 0.5ml anca haftalık veririm, onunda suya vereceği amonyak oranı çok düşük seviyelerde olduğu için canlılara bi zararı olacağını düşünüyorum ama ilerliyen süreçlerde görücez, ona göre yine konuyla alakalı yazı yazarım. Filitreyi dün temizledim içine bu sefer elyaf koymadım onun yerine ℅100 diatomitli kedi kumu koydum kadın çorabı içinde, 2-3 sefer yıkadım, su biraz bulandı oda 24 saate su berraklaşacak diye umuyorum. Bu arada su değişimlerinde 2-3 gün dinlenmiş çeşme suyu ile yapıyorum içine 4-5 damla reeflowers effective conditioner su düzenleyici kullanıyorum, akvaryumun içine yarım catappa yaprağıda koyup 3 hafta sonra iskelet halinde çıkarıyorum karidesler çoğunu yiyor[:)))] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181258121.jpg[/IMG]
Akvaryumun eski halini gösterim, mango köküne sarılı efsane java mossum vardı, bronz cöpçülerim ön tarafta daha rahat gezsin diye sattım, az bi moss var 1 Hindistan çevizi kabuğuna sarılı 1 aya coşar zaten diğer kabuklarada budayıp sararım. Bitkili akvaryuma başladığından beri çok bitki çeşiti baktım ama java moss kadar vefalı bereketli bir bitki görmedim, bakımını yapan karideslerinizde varsa deymeyin keyfine, 1.5-2 ay gibi sürede 36 cm kökü 10-12cm cim gibi uzayarak kaplamıştı.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181314441.jpg[/IMG] [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220181316111.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 13:21:59[/EDIT]
Genta Sıvı Bitki Besini
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Cafer bey ben bu ürünü, bitki yetiştirip satan bi arkadaşa da gösterdim bana kullanabilirsin ama çok az kullan dedi, zamanında kendi de çiçek çoşturan filan kullanmış, ben piyasadaki çoğu sıvı besinlerine baktım en uygun değerli amonyak azotu en düşük olan bu, o çiçek çoşturanlar filan tam zehir. Formda bi abi kullanmış zamanında 6 ay gibi başka bir marka 2010 yıllarında, her hangi bi zararını görmemiş, hatta 1 kapak döküyormuş nilfia diye bi marka benimde ışık gücü yüksek,co2 var haftalık 2 su değişimi yapıyorum, şuana kadar haftada 1 ml olmak üzere 2 haftadır kullanıyorum canlılar üzerindeki etkisini görmedim ama ilerleyen süreçte sıkıntı çıkaran bir durum olursa şayet, kullanmayı keserim dıy npk veya ayrı şekilde dıy fosfor, azot ve demir alırım. Kullanan tecrübesi ve deneyimi olan arklar varsa tavsiyelerini yorumlarını yazsınlar.
Genta Sıvı Bitki Besini
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
Akvaryum: 50x27x35 50lt
Işık: Samsung 5630 bar led 6500k 3000L, 6.30 saat günlük aydinlatma
Zemin: hagen manado
Filtre:sunsun603b
Bitki: java moss, limnophila aquatica
Canlılar: neon 16, bronz çöpcü 8,kiraz karides 20-25 adet.
Co2 mayalı sistem ışık açıkken veriyorum
Gübre zemine jbl kuigen 7 adet kök gübre, sıvı olarak sera florena, dıy potasyum ve haftada 1 ml olmak üzere genta sardunyalar için sıvı besin kullanıyorum, haftalık 2 kere ℅10 su değişimi yapıyorum. Sorum şu arklar npk olarak genta sıvı besin kullanıyorum saksı çiçekleri için olan, baya araştırdım, oranı en uygun olan amonyak azot oranı en düşük seviyede olan ve elemenlerin şelatlanmış suda çözünür olan bu ürünü buldum ve iki haftadır kullanıyorum. 50tl haftada 1 ml olmak üzere canlılarda her hangi bir sıkıntı görmedim sizce ilerleyen zamanda bir problem yaratır mı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/203465/030220180008391.jpg[/IMG][EDIT]Eyci,2018-02-03 00:16:48[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
URAS,
NotEvenBeginner,
ternapi,
darkaura,
Ertug22,
nniiaa,
Sungurr,
ArifhbsAquatics,
osmandbnl,
berat76,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
omerkaya40,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
yeekim,
FurkanYnk,
Kuduoglu,
Hidro Dinamik,
Ehtiyar,
Ozzgur,
Kınayu,
0rnn,
altuntasseref,
FurkanTezcan,
Tortuga7,
E1mRe,
EmiirKaan,
Kaangzkr,
Shortbuff,
JujuSeri,
AquaVita,
Redrainbow,
brk-krnc,
onuribrahim,
Byknss97,
Hsrt,
emre12ozkan,
Mitralyöz34,
Rafayel,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
