ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ErdSNGZR
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Aralık 2017 20:29
Son Ziyaret:
06 Haziran 2021 22:18
Toplam Mesaj:
23 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdoğan Şengezer
Doğum Tarihi:
08 Mayıs 1977
Yaş:
49
İl:
Istanbul
Meslek:
Bilgisayar Programcısı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
ErdSNGZR
SON 10 MESAJI
Bitkili Tank Sorunu
Ben de genelde 3. Modda tutuyorum. Arada 2. Kademede de yakıyorum ama. Bende cam ve kayalarda yosunlaşma oluyor. Camları düzenli temizliyorum. Kısıtlamalara denk geldiği için en yakınımdaki akvaryumcuda olanlarla yetinmek durumunda kalmıştım. Onda da sae ler vardı ama şimdi büyüdüler epey, sanırım çıkarmam gerekecek tanktan. Sonra bir tane de otocinclus temin etmiştim. Zemin bitkilerimde sararma var ama son zamanlarda budama ve bakım yapamadım yeterince. Armatürü almadan önce mygos’u arayıp bilgi de almıştım. Genelde 2. Kademenin de yeterli olabildiğini söylemişlerdi. Bu nedenle iki kademeyi de kullanıyorum ben duruma göre.
Ben de genelde 3. Modda tutuyorum. Arada 2. Kademede de yakıyorum ama. Bende cam ve kayalarda yosunlaşma oluyor. Camları düzenli temizliyorum. Kısıtlamalara denk geldiği için en yakınımdaki akvaryumcuda olanlarla yetinmek durumunda kalmıştım. Onda da sae ler vardı ama şimdi büyüdüler epey, sanırım çıkarmam gerekecek tanktan. Sonra bir tane de otocinclus temin etmiştim. Zemin bitkilerimde sararma var ama son zamanlarda budama ve bakım yapamadım yeterince. Armatürü almadan önce mygos’u arayıp bilgi de almıştım. Genelde 2. Kademenin de yeterli olabildiğini söylemişlerdi. Bu nedenle iki kademeyi de kullanıyorum ben duruma göre.
Bitkili Tank Sorunu
Merhaba,
Öncelikele güzel hobiler dilerim. Ben de 30x30x30 hitech akvaryum kurulumu yapmıştım Ocak ayında. Birkaç hafta içerisinde feci bir yosun sorunuyla karşılaştım. Beklediğim bir durumdu, arkadaşlar olabileceğini söylemişti ve Nerite salyangoz, Ghost Karides ve Sae'leri hazır etmemi söylemişlerdi. Faydalı olabileceklerine ihtimal vermemiştim ama bu sefer söz dinleyecektim :) Bu arada yaptığım ilk hatanın, bekletilmiş de olsa musluk suyu kullanmak olduğunu gördüm. Ya da yeterince fazla bekletmemiştim bilmiyorum ama sürekli 6in1 testlerde değerler kötü çıkıyordu. Eş zamanlı olarak bu sefer filtre için bakteri de kullanmamış, kendiliğinden oluşmasını beklemiştim ama yeterince hızlı oluşmuyorlardı :( Bunun da etkisi çok büyüktü. +7 Cm dahili sump içerisinde sadece Seachem Matrix ve 75gr kadar Purigen kullanıyordum. Kaba pislikleri tutmak için de filtre ağzında siyah sünger. Fakat bakteri oluşumu yeterli olmadığı için yosunla mücadelede yeterli değillerdi. Ek olarak Silikat Remover (ben Sera'nın ürününe denk geldim sanırım hepsi aynı işi görüyor) ve Zeo Karbon ekledim kutularında belitilen litre hesabına göre. Sonrasında gün aşırı %50 su değişimi ve yoğun yiyici arkadaşlar. Evde arıtma cihazım olmadığı için ve akvaryum da küçük olduğu için pet şişe sular bana ziyadesiyle yetti. Ghost ve sae'lerin yosun yeme hızları beni çok şaşırttı. 3-4 gün içerisinde neredeyse tamamına yakınını temizlemişleri. Bu 1 hafta süresince bakteri kültürü takviyesi de yaptım tabi. Bu arada aydınlatma için de Mygos Plant Plus 25 Cm kullanıyordum ve 8 saatten 6 saate indirmiştim. Bir haftadan sonra su değişimlerinin 3 günde 1 olarak seyrelttim. 2 haftanın sonunda da normal haftalık değişim döngüsüne geri döndüm. 2 haftanın sonunda sadece bitki yapraklarında çok az yosun kalmıştı. Onlardan da epey kısa budayarak kurtuldum. Bitki seçimimin çok da doğru olduğunu düşünmesem de sonuçtan memnunum. Yaza belki yeni bir kurulum yaparım :) Eh, hobi dediğiniz biraz deneme yanılmayla oluyor zaten :)
Yosunlu ve şimdiki hallerini aşağıda görebilirsiniz :) Bence, kimyasal kullanmadan siz de halledebilirsiniz. İyi hobiler tekrar.
Akvaryum: 30x30x30 +7Cm dahili sump
Filtre: Seachem Matrix ve Purigen
Aydınlatma: Mygos Plant Plus 25cm (8 Saat/gün)
CO2: DIY mayalı sistem
Kum: Tropica Soil Powder
Toprak: Tropica Growth Substrate
Sıvı Gübre: Tropica Specialised ve Premium (0,5 ml/gün)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335291.jpg[/IMG]
Merhaba,
Öncelikele güzel hobiler dilerim. Ben de 30x30x30 hitech akvaryum kurulumu yapmıştım Ocak ayında. Birkaç hafta içerisinde feci bir yosun sorunuyla karşılaştım. Beklediğim bir durumdu, arkadaşlar olabileceğini söylemişti ve Nerite salyangoz, Ghost Karides ve Sae'leri hazır etmemi söylemişlerdi. Faydalı olabileceklerine ihtimal vermemiştim ama bu sefer söz dinleyecektim :) Bu arada yaptığım ilk hatanın, bekletilmiş de olsa musluk suyu kullanmak olduğunu gördüm. Ya da yeterince fazla bekletmemiştim bilmiyorum ama sürekli 6in1 testlerde değerler kötü çıkıyordu. Eş zamanlı olarak bu sefer filtre için bakteri de kullanmamış, kendiliğinden oluşmasını beklemiştim ama yeterince hızlı oluşmuyorlardı :( Bunun da etkisi çok büyüktü. +7 Cm dahili sump içerisinde sadece Seachem Matrix ve 75gr kadar Purigen kullanıyordum. Kaba pislikleri tutmak için de filtre ağzında siyah sünger. Fakat bakteri oluşumu yeterli olmadığı için yosunla mücadelede yeterli değillerdi. Ek olarak Silikat Remover (ben Sera'nın ürününe denk geldim sanırım hepsi aynı işi görüyor) ve Zeo Karbon ekledim kutularında belitilen litre hesabına göre. Sonrasında gün aşırı %50 su değişimi ve yoğun yiyici arkadaşlar. Evde arıtma cihazım olmadığı için ve akvaryum da küçük olduğu için pet şişe sular bana ziyadesiyle yetti. Ghost ve sae'lerin yosun yeme hızları beni çok şaşırttı. 3-4 gün içerisinde neredeyse tamamına yakınını temizlemişleri. Bu 1 hafta süresince bakteri kültürü takviyesi de yaptım tabi. Bu arada aydınlatma için de Mygos Plant Plus 25 Cm kullanıyordum ve 8 saatten 6 saate indirmiştim. Bir haftadan sonra su değişimlerinin 3 günde 1 olarak seyrelttim. 2 haftanın sonunda da normal haftalık değişim döngüsüne geri döndüm. 2 haftanın sonunda sadece bitki yapraklarında çok az yosun kalmıştı. Onlardan da epey kısa budayarak kurtuldum. Bitki seçimimin çok da doğru olduğunu düşünmesem de sonuçtan memnunum. Yaza belki yeni bir kurulum yaparım :) Eh, hobi dediğiniz biraz deneme yanılmayla oluyor zaten :)
Yosunlu ve şimdiki hallerini aşağıda görebilirsiniz :) Bence, kimyasal kullanmadan siz de halledebilirsiniz. İyi hobiler tekrar.
Akvaryum: 30x30x30 +7Cm dahili sump
Filtre: Seachem Matrix ve Purigen
Aydınlatma: Mygos Plant Plus 25cm (8 Saat/gün)
CO2: DIY mayalı sistem
Kum: Tropica Soil Powder
Toprak: Tropica Growth Substrate
Sıvı Gübre: Tropica Specialised ve Premium (0,5 ml/gün)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/160520212335291.jpg[/IMG]
Hollanda Stili
Harika [:iyi:] teşekkürler:)
Harika [:iyi:] teşekkürler:)
Hightech Rotala Kingdom. Gün Işığı İçerir! :)
Emeğinize sağlık. Harika olmuş.
Emeğinize sağlık. Harika olmuş.
Bitkili Akvaryum İçin Modül Ledi Beraber Çözelim.
Merhaba,
Güzel hobiler dilerim. Referans verdiğiniz led aydınlatma yazısı gerçekten de sahibi tarafından detaylı bir inceleme sonucunda yazılmış güzel bir yazı. Kafa karışıklığı olması çok normal. Çünkü bitkili bir akvaryumda taban malzemesinden CO2'ye, gübrelemeden, filtre ve su değişimine çok fazla faktör var. Aslında akvaryumun güzelliği de bu dengeyi oturtup doğanın küçük bir modelini yaşatmaktan geliyor. Bu arada akvarum ve bitkileriniz de gayet güzel duruyor [:nazar:] Her ışık ortamında bitki büyümesi olur. Ama dediğiniz gibi bunlar yavaş olabilir. Ya da yanlış ışık seçiminde yosunlanmaya da sebep olabilirsiniz. Şu bir gerçek ki, gerekli destekle, ne kadar bol bitki olursa yosun olma ihtimali o kadar düşük olur. Çünkü desteklenen bitkiler, yosunlara fırsat vermeden tüm besin ve CO2'yi tüketirler. Hassas bir denge [:)] Ama keyifli. Siz de elbette modül ve kurulumunuzu geliştirebilirsiniz.
Bitkili akvaryum için tek renk ışık kullanmanız doğru olmaz. Yazıda da bahsedildiği gibi en iyi fotosentez mavi/mor ve kırmızı ışık tayflarında gerçekleşmektedir. Ama fotosentezde diğer renklerde önemlidir. Bu nedenle 6500-7000 Kelvin değerli beyaz ledin de kullanılması gerekir. Hatta yerli üretim pek çok armatürde artık fullspectrum ledler de kullanılmaktadır. Renk çeşitliliği ve görüntü kalitesi için yeşil led eklemek de uygun olur çoğu zaman. Akvaryumunuz yaklaşık 30 lt, kum kaya derken bu daha da azalacaktır. Hi-tech için 0,3w/lt değerinden Watt olarak gerekli gücü çıkartabilirsiniz. Ama led aydınlatmada Watt dışında esas olarak lümen değeri de önemli. Hi-tech bir akvaryumda litre başına en az 48 lümen gibi bir değer gerekiyor. Power ledler ile bildiğim kadarıyla bu lümen değerini yakalayamıyoruz. Bu parlaklıklar özel üretim SMD ledler ile sağlanabiliyor bildiğim kadarıyla. Bu nedenle ben de yeni kuracağım 30x30x30 akvaryumda 12 Watt karşılığı power ledler kullandım (elektronik ve lehim kabiliyetim olmadığından sağolsun yazının sahibi Mustafa beyin imal ettiğini aldım). Sürücünün önemli olduğunu düşünmüyorum. Kullandığınız ledlerin gücüne uygun çatlayıp patlamayan bir trafo her türlü işi görecektir.
ONF firmasının nano akvaryumlar için ürettiği ONF Nano ve Nano+ armatürleri 15 w gücünde, 1500 lümen değerinde ve 7000K sıcaklıkta mavi, kırmızı, yeşil dalgaboylarında ışık sağlıyor. Ürün sayfasını ve ışık dağılımını aşağıda görebilirsiniz.
Hesaplamalar kısmında dalgaboylarına göre ledleri seçerek hesaplamanızı sağlayabilirsiniz aşağıdaki gibi. Kullanacağınız ledlerde dalgaboyu hayli önemli. Beyaz ışık için Kelvin cinsinden sıcaklık değerleri verilirken mavi, kırmızı ve mor renkler için dalgaboyu değerleri verilir. Ledlerinizi bu değerlere göre alırsanız etkisini göreceksinizdir.
Diğer taraftan ONF gibi üst segment bir ürüne hem Türkiye'de satılmadığı hem de fiyatının yüksekliği nedeniyle ulaşmak mümkün olmayabilir fakat Creaqua, Mygos ve Aqualed gibi farklı fiyat aralıklarında bitkili akvaryumlara özel yerli ürerim armatürler de bulmak mümkün artık. Ama hobicilik biraz kendin yap kendin uğraş meselesi bence de. İlgi ve yeteneğiniz sizi bu yöne çekiyorsa, memnun kalacağınız sonuçlara kendi ya da bir başka hobicinin üretimleriyle ulaşmanız mümkün tabi. Sıvı gübrelerde de durum benzer aslında. İster markalı ister üretim olanlarını kullanabiliyoruz.
Keyifli hobiler [:iyi:],
[URL]https://www.akvaryum.com/Hesaplayici/led_sayisi.asp#![/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212349201.jpg[/IMG]
[URL]https://www.onf.com.tw/flatnano?lang=en[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212344371.jpg[/IMG]
Merhaba,
Güzel hobiler dilerim. Referans verdiğiniz led aydınlatma yazısı gerçekten de sahibi tarafından detaylı bir inceleme sonucunda yazılmış güzel bir yazı. Kafa karışıklığı olması çok normal. Çünkü bitkili bir akvaryumda taban malzemesinden CO2'ye, gübrelemeden, filtre ve su değişimine çok fazla faktör var. Aslında akvaryumun güzelliği de bu dengeyi oturtup doğanın küçük bir modelini yaşatmaktan geliyor. Bu arada akvarum ve bitkileriniz de gayet güzel duruyor [:nazar:] Her ışık ortamında bitki büyümesi olur. Ama dediğiniz gibi bunlar yavaş olabilir. Ya da yanlış ışık seçiminde yosunlanmaya da sebep olabilirsiniz. Şu bir gerçek ki, gerekli destekle, ne kadar bol bitki olursa yosun olma ihtimali o kadar düşük olur. Çünkü desteklenen bitkiler, yosunlara fırsat vermeden tüm besin ve CO2'yi tüketirler. Hassas bir denge [:)] Ama keyifli. Siz de elbette modül ve kurulumunuzu geliştirebilirsiniz.
Bitkili akvaryum için tek renk ışık kullanmanız doğru olmaz. Yazıda da bahsedildiği gibi en iyi fotosentez mavi/mor ve kırmızı ışık tayflarında gerçekleşmektedir. Ama fotosentezde diğer renklerde önemlidir. Bu nedenle 6500-7000 Kelvin değerli beyaz ledin de kullanılması gerekir. Hatta yerli üretim pek çok armatürde artık fullspectrum ledler de kullanılmaktadır. Renk çeşitliliği ve görüntü kalitesi için yeşil led eklemek de uygun olur çoğu zaman. Akvaryumunuz yaklaşık 30 lt, kum kaya derken bu daha da azalacaktır. Hi-tech için 0,3w/lt değerinden Watt olarak gerekli gücü çıkartabilirsiniz. Ama led aydınlatmada Watt dışında esas olarak lümen değeri de önemli. Hi-tech bir akvaryumda litre başına en az 48 lümen gibi bir değer gerekiyor. Power ledler ile bildiğim kadarıyla bu lümen değerini yakalayamıyoruz. Bu parlaklıklar özel üretim SMD ledler ile sağlanabiliyor bildiğim kadarıyla. Bu nedenle ben de yeni kuracağım 30x30x30 akvaryumda 12 Watt karşılığı power ledler kullandım (elektronik ve lehim kabiliyetim olmadığından sağolsun yazının sahibi Mustafa beyin imal ettiğini aldım). Sürücünün önemli olduğunu düşünmüyorum. Kullandığınız ledlerin gücüne uygun çatlayıp patlamayan bir trafo her türlü işi görecektir.
ONF firmasının nano akvaryumlar için ürettiği ONF Nano ve Nano+ armatürleri 15 w gücünde, 1500 lümen değerinde ve 7000K sıcaklıkta mavi, kırmızı, yeşil dalgaboylarında ışık sağlıyor. Ürün sayfasını ve ışık dağılımını aşağıda görebilirsiniz.
Hesaplamalar kısmında dalgaboylarına göre ledleri seçerek hesaplamanızı sağlayabilirsiniz aşağıdaki gibi. Kullanacağınız ledlerde dalgaboyu hayli önemli. Beyaz ışık için Kelvin cinsinden sıcaklık değerleri verilirken mavi, kırmızı ve mor renkler için dalgaboyu değerleri verilir. Ledlerinizi bu değerlere göre alırsanız etkisini göreceksinizdir.
Diğer taraftan ONF gibi üst segment bir ürüne hem Türkiye'de satılmadığı hem de fiyatının yüksekliği nedeniyle ulaşmak mümkün olmayabilir fakat Creaqua, Mygos ve Aqualed gibi farklı fiyat aralıklarında bitkili akvaryumlara özel yerli ürerim armatürler de bulmak mümkün artık. Ama hobicilik biraz kendin yap kendin uğraş meselesi bence de. İlgi ve yeteneğiniz sizi bu yöne çekiyorsa, memnun kalacağınız sonuçlara kendi ya da bir başka hobicinin üretimleriyle ulaşmanız mümkün tabi. Sıvı gübrelerde de durum benzer aslında. İster markalı ister üretim olanlarını kullanabiliyoruz.
Keyifli hobiler [:iyi:],
[URL]https://www.akvaryum.com/Hesaplayici/led_sayisi.asp#![/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212349201.jpg[/IMG]
[URL]https://www.onf.com.tw/flatnano?lang=en[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/170120212344371.jpg[/IMG]
70*35*30 Akvaryuma Led Işığım Yeterlimi
Güzel hobiler dilerim. Bitkili akvaryum için ışığın dalgaboyu ve gücü son derece önemlidir. Daha önce forumda çok detaylı yazılar mevcut. Aşağıdaki bağlantıdan okumaya başlayabilirsiniz. 35 cm derinlik için özellikle de taban bitkisi için lens kullanımı gerekebilir. Ek olarak CO2 gereksiminizde olacaktır. Tankın litresi de önemli tabi. Sanırım armatürünüz HAQOS GALAX TRIOS 60 pembe ve mavi. Ürün hakkında fazla bir bilgim yok ama daha çok deniz ve balık akvaryumları için uygun bir ürün olabilir. Bitkili akvaryumlarda beyaz, mavi, kırmızı ve fullspektrum ledler daha fazla kullanılıyor. Taban bitkileri için olmasa da daha düşük destekli bitkiler için kullanımı uygun olabilir. Yine de forumdaki üstadların daha doğru yönlendirmeleri olacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Güzel hobiler dilerim. Bitkili akvaryum için ışığın dalgaboyu ve gücü son derece önemlidir. Daha önce forumda çok detaylı yazılar mevcut. Aşağıdaki bağlantıdan okumaya başlayabilirsiniz. 35 cm derinlik için özellikle de taban bitkisi için lens kullanımı gerekebilir. Ek olarak CO2 gereksiminizde olacaktır. Tankın litresi de önemli tabi. Sanırım armatürünüz HAQOS GALAX TRIOS 60 pembe ve mavi. Ürün hakkında fazla bir bilgim yok ama daha çok deniz ve balık akvaryumları için uygun bir ürün olabilir. Bitkili akvaryumlarda beyaz, mavi, kırmızı ve fullspektrum ledler daha fazla kullanılıyor. Taban bitkileri için olmasa da daha düşük destekli bitkiler için kullanımı uygun olabilir. Yine de forumdaki üstadların daha doğru yönlendirmeleri olacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/bitkili_tankda_led_kullanimi_k772480.asp[/URL]
Seachem Purigen Bitkilide Kullanılabilir Mi ?
Konu netliğe kavuşmuş ve eskimiş olabilir ama ben de bu soruyu sormuş biri olarak ekleme yapmak istedim. COVID önlemleri, kısıtlamalar derken Dutch style akvaryumu bırakın kurmayı malzamelerini bile istediğim gibi toparlayamadım. İlk aldığım malzemelerden biriydi Seachem Purigen. Forumlarda, kullanılabilirliğini okumama rağmen özellikle azotlu gübrenin katkısını olumsuz yönde etkileyebileceğini düşündüm yine de. Belki de, mesela 5ml Tropica fertiliser kullanacakken 6-7 ml kullanmak gerekecekti. Ben de Seachem'in destek ekibine e-posta gönderdim. Tropica Specialised ve Premium kullanacağımı ve Purigen'in bu katkıların etkisini azaltıp azaltmayacağımı sordum. Yanıt, ekteki şekilde, bitkilerin bu azotlu bilieşikleri Purigenden çok daha hızlı emdiği ve bu nedenle de rahatlıkla ürünü kullanılabileceği şeklindeydi. Yine de sıvı gübre veririken, kısa bir süre filtreyi kapatmak bitkilere zaman kazandırır diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/191220200052261.jpg[/IMG]
Konu netliğe kavuşmuş ve eskimiş olabilir ama ben de bu soruyu sormuş biri olarak ekleme yapmak istedim. COVID önlemleri, kısıtlamalar derken Dutch style akvaryumu bırakın kurmayı malzamelerini bile istediğim gibi toparlayamadım. İlk aldığım malzemelerden biriydi Seachem Purigen. Forumlarda, kullanılabilirliğini okumama rağmen özellikle azotlu gübrenin katkısını olumsuz yönde etkileyebileceğini düşündüm yine de. Belki de, mesela 5ml Tropica fertiliser kullanacakken 6-7 ml kullanmak gerekecekti. Ben de Seachem'in destek ekibine e-posta gönderdim. Tropica Specialised ve Premium kullanacağımı ve Purigen'in bu katkıların etkisini azaltıp azaltmayacağımı sordum. Yanıt, ekteki şekilde, bitkilerin bu azotlu bilieşikleri Purigenden çok daha hızlı emdiği ve bu nedenle de rahatlıkla ürünü kullanılabileceği şeklindeydi. Yine de sıvı gübre veririken, kısa bir süre filtreyi kapatmak bitkilere zaman kazandırır diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202283/191220200052261.jpg[/IMG]
Hollanda Stili
Emeğinize sağlık, çok güzel olmuş. Sump sistemini siz mi tasarladınız, memnun musunuz? Ben de bu şekilde hem tabandan hem de yüzeyden yapmak istiyordum ama 30x30 nano ölçülerine düşünce sadece yüzeyden yaptırabildim. Orta bölmeye direk açılıyorlar görebildiğim kadarıyla. Her iki bölme de etkili olarak çalışabiliyor mu? Tabandan emiş yapan bölmenin, basınçtan dolayı orta alanı tamamen doldurabileceğini düşünüyordum ama dediğim gibi deneme imkanım olmadı.
Keyifli hobiler :)
Emeğinize sağlık, çok güzel olmuş. Sump sistemini siz mi tasarladınız, memnun musunuz? Ben de bu şekilde hem tabandan hem de yüzeyden yapmak istiyordum ama 30x30 nano ölçülerine düşünce sadece yüzeyden yaptırabildim. Orta bölmeye direk açılıyorlar görebildiğim kadarıyla. Her iki bölme de etkili olarak çalışabiliyor mu? Tabandan emiş yapan bölmenin, basınçtan dolayı orta alanı tamamen doldurabileceğini düşünüyordum ama dediğim gibi deneme imkanım olmadı.
Keyifli hobiler :)
Bu Aydınlatmalar İle Hi Tech Bitkiler Yetişir Mi
Teşekkürler, bunun mobil uygulamasını indirmiştim bakalım ben de Eylül sonu gibi başlayabilirsem denemeye çalışacağım :)
Teşekkürler, bunun mobil uygulamasını indirmiştim bakalım ben de Eylül sonu gibi başlayabilirsem denemeye çalışacağım :)
Bu Aydınlatmalar İle Hi Tech Bitkiler Yetişir Mi
Sürekli takip edebildiğim bir mecra değil ne yazık ki, ben de bu gün rastladım yazınıza. Hayırlı olsun. 6500K zaten iyi bir değer. Mundar ettiğim iki akvaryum da nano olduğu için ve süs babında 2-3 tutam bitki olduğundan floresan deneme imkanım olmadı. Ama en zahmetsiz ışık kaynaklarından biri diye okuyorum hep. Belki yanına pembeye çalan bi arkadaş gerekir ama bilgim olmadığı için bir yönlendirme yapamayacağım. Şu anda ben de 30x30x30 hi-tech bitkili kurma arfesindeyim. DIY led ile başlıyor olacağım, kuruluma vakit bulabilirsem. Yosun sinir bozucu bir olay. Üstadların faydalı yorumları vardır mutlaka ama ışık gübre ve co2 ile sıkı ilişkili diye biliyorum ve mutlaka su değişimi. Hele ki yosunlanma dönemlerinde haftada bir kaç kere yapıldığını dahi okuduğum yazılar vardı. Kolaylıklar dilerim, umarım istediğiniz gibi bir gelişim yakalarsınız. Keyifli hobiler.
Sürekli takip edebildiğim bir mecra değil ne yazık ki, ben de bu gün rastladım yazınıza. Hayırlı olsun. 6500K zaten iyi bir değer. Mundar ettiğim iki akvaryum da nano olduğu için ve süs babında 2-3 tutam bitki olduğundan floresan deneme imkanım olmadı. Ama en zahmetsiz ışık kaynaklarından biri diye okuyorum hep. Belki yanına pembeye çalan bi arkadaş gerekir ama bilgim olmadığı için bir yönlendirme yapamayacağım. Şu anda ben de 30x30x30 hi-tech bitkili kurma arfesindeyim. DIY led ile başlıyor olacağım, kuruluma vakit bulabilirsem. Yosun sinir bozucu bir olay. Üstadların faydalı yorumları vardır mutlaka ama ışık gübre ve co2 ile sıkı ilişkili diye biliyorum ve mutlaka su değişimi. Hele ki yosunlanma dönemlerinde haftada bir kaç kere yapıldığını dahi okuduğum yazılar vardı. Kolaylıklar dilerim, umarım istediğiniz gibi bir gelişim yakalarsınız. Keyifli hobiler.
SON MESAJLAR
- Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:02
Omurgasızlar - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 21:09
Omurgasızlar - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
KULLANICILAR
- 97 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
cheavy,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Kuduoglu,
Hilmi22,
Altonn,
joko29,
3muratyucel8,
Ehtiyar,
nniiaa,
altuntasseref,
Thunderbird,
poysub,
pusathan01,
0rnn,
fetocan,
Ibrahimkahraman,
dzurel,
√olkaπ,
Ertug22,
gürkanbey,
TolgahanA,
Sungurr,
osmandbnl,
Umutoty,
Maydogan,
Fatihsm,
Andreasbeck,
ttolgaa,
omerkaya40,
ballantines,
ByOscar:),
prisonbreak,
Cyber_Scout,
35mehmet35,
Birtek,
ternapi,
hakanmorcicek,
Ozzgurr,
fffurkan9,
aranjman,
BalikAdam3099,
Sercan.,
HarunYILDIRIM,
syerli,
Tata,
ŞERiF35,
omerburak07,
Pandkoal,
yeekim,
İnci Kefali,
Bozajuniors,
hasancn,
kocoglu,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
