ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Bkyavas
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
22
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Eylül 2017 20:39
Son Ziyaret:
29 Eylül 2025 18:32
Toplam Mesaj:
43 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kutlu
Doğum Tarihi:
05 Şubat 1970
Yaş:
56
İl:
Istanbul
Meslek:
Mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kutlu
- 240l tropikal low-tech akvaryum, balık, bitki, taş
- 16l küçük akvaryum sadece bitki
- 16l küçük hava akvaryumu, içinde su bile yok
SON 10 MESAJI
Tatil yemi ile ilgili(önemli)
Bir haftalık bir tatil için şu piyasada satılan beyaz küpler şeklinde tatil yemlerinden aldım. Bolca Black Molly, transgenetik tetralar var akvaryumda, beyaz tabletin içinde fazla yem göremediğim için bu tabletlerden 7-8 tane civarı küçük blok bıraktım (40 civarı molly, 5-6 tane tetra 300 litre tank içinde).
Bu ara suyun sertliğine takıntılıyım. Osmos filtre ile 300 ppm civarı olan şehir suyu kullandığım akvaryumda 150 ppm'e düşmeye çalışıyorum. 250 ppm'in altına indirebilmiştim ki, TATİLDEN SONRA yaptığım ölçümde 1000 ppm (yazı ile bin ppm) değerini gördüm.
Balık kaybım olmadı ama sanırım ki bunu akvaryumdaki türlerin su sertliğine dayanıklı türler olmasına borçluyum. Yemin üzerinde %10 su değiştirin diyor ama komik bir rakam bu, suyun 3/4'ünü değiştirdim 300 ppm'lere indirebildim.
Bir daha tatil yemi kullanmayı düşünmüyorum.
Bir haftalık bir tatil için şu piyasada satılan beyaz küpler şeklinde tatil yemlerinden aldım. Bolca Black Molly, transgenetik tetralar var akvaryumda, beyaz tabletin içinde fazla yem göremediğim için bu tabletlerden 7-8 tane civarı küçük blok bıraktım (40 civarı molly, 5-6 tane tetra 300 litre tank içinde).
Bu ara suyun sertliğine takıntılıyım. Osmos filtre ile 300 ppm civarı olan şehir suyu kullandığım akvaryumda 150 ppm'e düşmeye çalışıyorum. 250 ppm'in altına indirebilmiştim ki, TATİLDEN SONRA yaptığım ölçümde 1000 ppm (yazı ile bin ppm) değerini gördüm.
Balık kaybım olmadı ama sanırım ki bunu akvaryumdaki türlerin su sertliğine dayanıklı türler olmasına borçluyum. Yemin üzerinde %10 su değiştirin diyor ama komik bir rakam bu, suyun 3/4'ünü değiştirdim 300 ppm'lere indirebildim.
Bir daha tatil yemi kullanmayı düşünmüyorum.
Dış Filtre Borularının tıkanması
Diğer su değerlerinden de test ettim. İçine koyduğum musluk suyunun da KH ve GH değerleri aynı, yani bu anlamda ne giriyorsa musluk suyundan giriyor. Zaman içinde buharlaşan suyu takviye ettihimde bu değerler birikerek daha da artacak, bir buhar camı düşünüyorum bu duruma karşı. Suyun TDS değerini ölçtüm, 250-300 arası, biraz yüksek olmakla birlikte canlılar çok duyarlı türden olmadığı için sorun olacak bir değer değil. çeşme suyunun TDS değeri 200 civarı.
Akvaryumda amonyak miktarı testin dediğine göre "emniyetli" boyutta. CO2 değeri biraz yüksek uzun süreli testin ilk verdiği indikasyona göre. Ancak devamına bakacağım, ışık bu ara biraz azalttım, ışık miktarını biarz arttırmak lazım sanırım, malum fotosentez...
Şimdilik böyle, çok anormal bir değer yok gibi.
Diğer su değerlerinden de test ettim. İçine koyduğum musluk suyunun da KH ve GH değerleri aynı, yani bu anlamda ne giriyorsa musluk suyundan giriyor. Zaman içinde buharlaşan suyu takviye ettihimde bu değerler birikerek daha da artacak, bir buhar camı düşünüyorum bu duruma karşı. Suyun TDS değerini ölçtüm, 250-300 arası, biraz yüksek olmakla birlikte canlılar çok duyarlı türden olmadığı için sorun olacak bir değer değil. çeşme suyunun TDS değeri 200 civarı.
Akvaryumda amonyak miktarı testin dediğine göre "emniyetli" boyutta. CO2 değeri biraz yüksek uzun süreli testin ilk verdiği indikasyona göre. Ancak devamına bakacağım, ışık bu ara biraz azalttım, ışık miktarını biarz arttırmak lazım sanırım, malum fotosentez...
Şimdilik böyle, çok anormal bir değer yok gibi.
Dış Filtre Borularının tıkanması
Biraz araştırdım. Buna genel olarak slime (slaym) ismini veriyorlarmış (zaten sümükten farklı değil pek). Farklı renklerde olabiliyor bakterinin çeşidine bağlı olarak. Beyaz olanı genelde amonyak seviyesinin fazla oluşu nedeniyle amonyak tüketen bir bakteri çeşidi (benim akvaryumdaki amonyak seviyesinin ne olduğunu bilmiyorum, ölçecegim gerekli testleri alıp). Ancak bunun varlığının yüksek amonyak durumunda bunun olmamasından iyi olduğunu da okudum, bir anlamda akvaryumu kurtarıyor aslında. Bu aynı zamanda fazla yemleme den dolayı da gerçekleşebiliyormuş. Akvaryum suyuna hızlı testlerden yaptım KH ve GH değerleri yüksek çıktı. PH, nitrit ve nitrat değerleri ise gayet güzel.
Amonyak, KH, GH ve yemleme arasında döngüsel bir ilişki olup olmadığını bilmiyorum ama bunları ayrı ayrı kontrol etmeye çalışacağım. Sanırım en maliyetlisi KH ve GH düşürmek olacak, reverse ozmoz filtre veya turba yosunu öneriliyor. RO Filtre belki eve alırım bir tane ondan geçirip suyu yavaş yavaş yenilerim ama çok fazla para da harcamak istemiyorum bu iş için. Turba yosunu ise ilk defa duyuyorum, piyasada var mı bilmem ama yurt dışı için bile ucuz olmadığını söylüyorlar. Yemnicin birkaç çöpçü daha alacağım zira akvaryumda küçük balıklarım da fazla, yem miktarını çok kontrol edemiyorum.
[QUOTE=KARIDES999]aynı sorun bendede var bendeki molilerde yiyordu öyle komple tıkanmıyordu ama debiyi düşürüyordu bende 3 4 ayda bur hotumu söküp yıkıyorum bendeki bir baska sorunda motora ve vanalara mos kaçıp debinin düşmesi[/QUOTE]
Bende de Java mos var ama pek rastlamadım filtrede, genelde akvaryum icindeki filtre girişinde ender de olsa takılıyor, elimle alıyorum ama sizdekinin türü sanırım daha ince ve akvaryumdaki su hareketi daha fazla.[EDIT]Bkyavas,2021-08-07 10:37:51[/EDIT]
Biraz araştırdım. Buna genel olarak slime (slaym) ismini veriyorlarmış (zaten sümükten farklı değil pek). Farklı renklerde olabiliyor bakterinin çeşidine bağlı olarak. Beyaz olanı genelde amonyak seviyesinin fazla oluşu nedeniyle amonyak tüketen bir bakteri çeşidi (benim akvaryumdaki amonyak seviyesinin ne olduğunu bilmiyorum, ölçecegim gerekli testleri alıp). Ancak bunun varlığının yüksek amonyak durumunda bunun olmamasından iyi olduğunu da okudum, bir anlamda akvaryumu kurtarıyor aslında. Bu aynı zamanda fazla yemleme den dolayı da gerçekleşebiliyormuş. Akvaryum suyuna hızlı testlerden yaptım KH ve GH değerleri yüksek çıktı. PH, nitrit ve nitrat değerleri ise gayet güzel.
Amonyak, KH, GH ve yemleme arasında döngüsel bir ilişki olup olmadığını bilmiyorum ama bunları ayrı ayrı kontrol etmeye çalışacağım. Sanırım en maliyetlisi KH ve GH düşürmek olacak, reverse ozmoz filtre veya turba yosunu öneriliyor. RO Filtre belki eve alırım bir tane ondan geçirip suyu yavaş yavaş yenilerim ama çok fazla para da harcamak istemiyorum bu iş için. Turba yosunu ise ilk defa duyuyorum, piyasada var mı bilmem ama yurt dışı için bile ucuz olmadığını söylüyorlar. Yemnicin birkaç çöpçü daha alacağım zira akvaryumda küçük balıklarım da fazla, yem miktarını çok kontrol edemiyorum.
[QUOTE=KARIDES999]aynı sorun bendede var bendeki molilerde yiyordu öyle komple tıkanmıyordu ama debiyi düşürüyordu bende 3 4 ayda bur hotumu söküp yıkıyorum bendeki bir baska sorunda motora ve vanalara mos kaçıp debinin düşmesi[/QUOTE]
Bende de Java mos var ama pek rastlamadım filtrede, genelde akvaryum icindeki filtre girişinde ender de olsa takılıyor, elimle alıyorum ama sizdekinin türü sanırım daha ince ve akvaryumdaki su hareketi daha fazla.[EDIT]Bkyavas,2021-08-07 10:37:51[/EDIT]
Dış Filtre Borularının tıkanması
10 yıl olmuş son mesaj yazılalı ama çözüme ulaşmamış. Aynı sıkıntı aynı şekilde bende de var. Debi düşüyor düşüyor ve sonunda akış tümden duruyor. Su giriş borusunun filtreye girdiği yerden akvaryum istikametine başka boru ile üfleyip iteliyorum, aynı tarifteki gibi sümüksü bir madde fırlıyor dağılıyor tekrar akvaryuma. Biraz da filtre girişindeki suyu filtreden alıyorum orada da aynı madde. Akvaryumdan alabildiğim kadarını alıyorum çıkandan, tekrar taktığımda filtreyi bile temizlemeden normale dönüyor. Ortalama 15-20 gün, bazen 1 ay sürüyor tamamen tıkanması.
Durum filtreden falan değil, anladığım kadarıyla bu sümüksü şey alg değil ama bir çeşit bqkteriyel koloni. Mantar türü de değil, balıklara zararı yok, hatta moliler yiyor bunu, bitki türü gibi de görünmüyor. Yapışkan değil, boruda kalmıyor, boruda ters yönde akış ile çıkıyor ama sümüksü ve lif lif olduğu için filtreye girişte yoğunlaşıyor ve su akışına çok ciddi şekilde engel oluyor. Ozellikle su dengesi yeni olusuyorsa fazla olduğunu, şu d nhesi sağlandıktan sonra (3-4 ay) azaldığını fark ettim.
Bu Marmara kıyılarında görülen müsilaja çok benziyor. Ne tür bir tür olduğunu halen bulamadım. Bulursam paylaşırım.
10 yıl olmuş son mesaj yazılalı ama çözüme ulaşmamış. Aynı sıkıntı aynı şekilde bende de var. Debi düşüyor düşüyor ve sonunda akış tümden duruyor. Su giriş borusunun filtreye girdiği yerden akvaryum istikametine başka boru ile üfleyip iteliyorum, aynı tarifteki gibi sümüksü bir madde fırlıyor dağılıyor tekrar akvaryuma. Biraz da filtre girişindeki suyu filtreden alıyorum orada da aynı madde. Akvaryumdan alabildiğim kadarını alıyorum çıkandan, tekrar taktığımda filtreyi bile temizlemeden normale dönüyor. Ortalama 15-20 gün, bazen 1 ay sürüyor tamamen tıkanması.
Durum filtreden falan değil, anladığım kadarıyla bu sümüksü şey alg değil ama bir çeşit bqkteriyel koloni. Mantar türü de değil, balıklara zararı yok, hatta moliler yiyor bunu, bitki türü gibi de görünmüyor. Yapışkan değil, boruda kalmıyor, boruda ters yönde akış ile çıkıyor ama sümüksü ve lif lif olduğu için filtreye girişte yoğunlaşıyor ve su akışına çok ciddi şekilde engel oluyor. Ozellikle su dengesi yeni olusuyorsa fazla olduğunu, şu d nhesi sağlandıktan sonra (3-4 ay) azaldığını fark ettim.
Bu Marmara kıyılarında görülen müsilaja çok benziyor. Ne tür bir tür olduğunu halen bulamadım. Bulursam paylaşırım.
[ilk Canlılar Eklendi] Adım Adım 200 Lt. Kurulum
Akvaryumun arkasına bir şey düşürmemeye çok dikkat etmeniz gerekiyor gibi geldi bana [:lol:]
Oraya göre özel mi yaptırmıştınız?
Akvaryumun arkasına bir şey düşürmemeye çok dikkat etmeniz gerekiyor gibi geldi bana [:lol:]
Oraya göre özel mi yaptırmıştınız?
[ilk Canlılar Eklendi] Adım Adım 200 Lt. Kurulum
Bundan biraz daha büyük bir akvaryum için Eheim 2213 kullanıyorum sorunsuz. Canlı yükü çok değilse yeterli olabilir. Daha büyük alırsanız daha az temizlemeniz gerekir. Eğer yeni alacaksanız 2215 veya 2217 ile daha rahat edersiniz. Isıtıcı gücü çevre sıcaklığına bağlı. Akvaryum normal oda sıcaklığı için 200W yeterli, hatta biraz da fazla ama termostat sağ olsun fazlasının zararı yok. Pompanın su çıkış yerine yakın (akıntının olduğu) koymanız mantıklıdır. Boş kalma süresi seçeceğiniz balıklara bağlı, genel olarak dayanıklı balıklar ise 1-2 gün bile yeterli olur. Hassas balıklar ise 1 hafta garantili bir süredir, ancak her şey mükemmel olsa bile kepçe ve transfer neticesinde kayıp yaşamanız mümkün. Hazır çoklu ölçüm çubukları var bence alabilirsiniz, sıvılara göre kaba ama bu konuda iyi fikir veriyorlar.[EDIT]Bkyavas,2021-03-29 19:32:31[/EDIT]
Bundan biraz daha büyük bir akvaryum için Eheim 2213 kullanıyorum sorunsuz. Canlı yükü çok değilse yeterli olabilir. Daha büyük alırsanız daha az temizlemeniz gerekir. Eğer yeni alacaksanız 2215 veya 2217 ile daha rahat edersiniz. Isıtıcı gücü çevre sıcaklığına bağlı. Akvaryum normal oda sıcaklığı için 200W yeterli, hatta biraz da fazla ama termostat sağ olsun fazlasının zararı yok. Pompanın su çıkış yerine yakın (akıntının olduğu) koymanız mantıklıdır. Boş kalma süresi seçeceğiniz balıklara bağlı, genel olarak dayanıklı balıklar ise 1-2 gün bile yeterli olur. Hassas balıklar ise 1 hafta garantili bir süredir, ancak her şey mükemmel olsa bile kepçe ve transfer neticesinde kayıp yaşamanız mümkün. Hazır çoklu ölçüm çubukları var bence alabilirsiniz, sıvılara göre kaba ama bu konuda iyi fikir veriyorlar.[EDIT]Bkyavas,2021-03-29 19:32:31[/EDIT]
Renkli Tetra
Piyasadaki satış fiyatlarını dikkate alırsak (sanırım dolar daha iyi bir mesnet olur ki yaklaşık 1-2 USD civarı piyasadaki fiyatları) yavru balıkları nasıl bir işçilik ile tek tek nasıl iğneyle boyadıklarını merak ediyorum, bu işin uğraşının maliyeti yüksek olmaz mı? [:?] Boyama konusu doğru ama kafada canlandırdığımız (ve herkesin anlattığı) şekilde iğne şırınga konusu bana biraz anlamsız geliyor, büyük ve değerli bir balık için olabilirdi ama bu konuda daha toptan bir yol izlediklerini sanıyorum. Bu süreçte her durumda çok sayıda balık kayıp olduğunu biliyorum. Bilen var mı? Bir linke rastlayamadım.
Şöyle bir bilgiye ulaşabildim. Daldırma veya enjeksiyon olabilir deniyor. Göreli olarak zararsız deniyor ama kimyasal aldığı için "göreli" diyor gibi.
[URL]https://tetra-fish-care.com/fruit-tetra-care/[/URL]
Transgenetik tetra diye de bir şey var [:)], tüm renkli tetraları boya sanmayın. Yumurtadan çıktıkları hali de böyle. Genetikleri ile oynanmış hayvanlar ama evdeki çoğu pet'in genetiği ile oynanmış zaten.
[URL]https://bitkibalik.com/transgenetik-tetra-baligi-bakimi-ve-uretimi/[/URL]
Köpek ırkının bile insan tarafından genetik oyunlarla biçimlendirilmiş bir tür olduğu dikkate alınırsa, 15-20cm çaplı bir fanusta japon balığı beslemek kadar da canice bir şey de olmayabilir.
Boya ve transgenetik iki farklı kavram, ikisinde de aynı balık resimlerde, sanırım ki birileri yanlış bir şeyler biliyor [;)].
[EDIT]Bkyavas,2021-03-22 09:14:48[/EDIT]
Piyasadaki satış fiyatlarını dikkate alırsak (sanırım dolar daha iyi bir mesnet olur ki yaklaşık 1-2 USD civarı piyasadaki fiyatları) yavru balıkları nasıl bir işçilik ile tek tek nasıl iğneyle boyadıklarını merak ediyorum, bu işin uğraşının maliyeti yüksek olmaz mı? [:?] Boyama konusu doğru ama kafada canlandırdığımız (ve herkesin anlattığı) şekilde iğne şırınga konusu bana biraz anlamsız geliyor, büyük ve değerli bir balık için olabilirdi ama bu konuda daha toptan bir yol izlediklerini sanıyorum. Bu süreçte her durumda çok sayıda balık kayıp olduğunu biliyorum. Bilen var mı? Bir linke rastlayamadım.
Şöyle bir bilgiye ulaşabildim. Daldırma veya enjeksiyon olabilir deniyor. Göreli olarak zararsız deniyor ama kimyasal aldığı için "göreli" diyor gibi.
[URL]https://tetra-fish-care.com/fruit-tetra-care/[/URL]
Transgenetik tetra diye de bir şey var [:)], tüm renkli tetraları boya sanmayın. Yumurtadan çıktıkları hali de böyle. Genetikleri ile oynanmış hayvanlar ama evdeki çoğu pet'in genetiği ile oynanmış zaten.
[URL]https://bitkibalik.com/transgenetik-tetra-baligi-bakimi-ve-uretimi/[/URL]
Köpek ırkının bile insan tarafından genetik oyunlarla biçimlendirilmiş bir tür olduğu dikkate alınırsa, 15-20cm çaplı bir fanusta japon balığı beslemek kadar da canice bir şey de olmayabilir.
Boya ve transgenetik iki farklı kavram, ikisinde de aynı balık resimlerde, sanırım ki birileri yanlış bir şeyler biliyor [;)].
[EDIT]Bkyavas,2021-03-22 09:14:48[/EDIT]
Akvaryum Ve Filtre Kapasite Hesaplama Sitesi
Fena bir site değil ama listeden çeşitlerinizi bulmak çok uğraştırabiliyor.
Fena bir site değil ama listeden çeşitlerinizi bulmak çok uğraştırabiliyor.
Lepistes Besleme
Pratik olarak olur ama sürekli bu şekilde bakacaksanız sık su değişikliği yapmanız gerekir. Su değişikliğinin de su sıcaklığı ve kimyasal dengelerin değişmesi söz konusu olduğundan hayvanlar yıpranır. Ben, muhtemelen yavruları yiyeceklerinden nüfuslarının artacağını sanmıyorum.
Pratik olarak olur ama sürekli bu şekilde bakacaksanız sık su değişikliği yapmanız gerekir. Su değişikliğinin de su sıcaklığı ve kimyasal dengelerin değişmesi söz konusu olduğundan hayvanlar yıpranır. Ben, muhtemelen yavruları yiyeceklerinden nüfuslarının artacağını sanmıyorum.
Sakal Yosununa Excel Mi Oksijenli Su Mu?
Excel kullanmaya başladığımdan bu yana şırınga ile sıktığım taşlarda adeta şırınga izleri görülüyor, o bölgeleri tamamen bitirmiş. Bitkilerin yaprakları da değişti ama normale değil sanki başka hale geldi. Bazı bitkiler inanılmaz hızlı büyümeye başladılar (Gül ve zeytin ve bir çeşit amazon hançeri), bazıları ise (Anubias ve diğer çeşit amazon hançeri) oldukları gibi durdular.
Plati yavruları (yirmi günlük falan) vardı birkaç tane idiler iki hafta sonra tamamen kayboldular, ya yendiler ya öldüler, yavru elma salyangozları sonraki bir hafta içinde akvaryumdan kazındılar. Anneler babalar tamamen sağlıklı.
Bu olanların arasında bir ilgi var mı bilmiyorum. İki hafta sonra mı etkilenir canlılar, ilginç ve neden sadece yavrular?[EDIT]Bkyavas,2020-07-31 19:49:07[/EDIT]
Excel kullanmaya başladığımdan bu yana şırınga ile sıktığım taşlarda adeta şırınga izleri görülüyor, o bölgeleri tamamen bitirmiş. Bitkilerin yaprakları da değişti ama normale değil sanki başka hale geldi. Bazı bitkiler inanılmaz hızlı büyümeye başladılar (Gül ve zeytin ve bir çeşit amazon hançeri), bazıları ise (Anubias ve diğer çeşit amazon hançeri) oldukları gibi durdular.
Plati yavruları (yirmi günlük falan) vardı birkaç tane idiler iki hafta sonra tamamen kayboldular, ya yendiler ya öldüler, yavru elma salyangozları sonraki bir hafta içinde akvaryumdan kazındılar. Anneler babalar tamamen sağlıklı.
Bu olanların arasında bir ilgi var mı bilmiyorum. İki hafta sonra mı etkilenir canlılar, ilginç ve neden sadece yavrular?[EDIT]Bkyavas,2020-07-31 19:49:07[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 0rnn, 11:53
Yeni Üye Forumu - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
