ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Betta06
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Şubat 2017 23:00
Son Ziyaret:
23 Nisan 2026 02:29
Toplam Mesaj:
59 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
1 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Eray ULUCAN
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Eray ULUCAN
SON 10 MESAJI
Karbon Isıtıcı Sorunu
Herkese selamlar keyifli hobiler. Uzun bi aradan sonra tekrar bir betta macerasına başlayayım diyorum. Şu an 24 saat olarak çalışıyorum ve 3-4 gün evde olmadığım zamanlar oluyor. Güvenlik sebebiyle ısıtıcı konusunda desteğe ihtiyacım var. Özellikle kış dönemi için sorun yaşayacağımı düşündüğümden tam sistem kurulumunu tamamladığım zaman canlı ekleyeceğim. Evin sıcaklığı 16-17 derecelere düşebiliyor. Bettalar için bir kabin sistemi yapacağım ve bu kabin içersini ısıtmam daha mantıklı olacak bu sebepten termostatlı bir karbon ısıtıcı temin ettim. Isıtıcı 220v olarak çalışıyormuş ve termostat probu ısıtıcı panel üzerine sabitlenmiş olarak geldi. Bu durumda sadece ısıtıcı probun sıcaklığını ölçeceğinden kabin ve suyun sıcaklığını dengede tutamayacağım. Suya yada kabin havası için dışarıya prob yerleştirmiş olsam bu sefer panel önerilen 50 derecenin üzerine çıkabilir. Bu sistem en güvenli ve stabil şekilde nasıl kullanılıyor ?
Herkese selamlar keyifli hobiler. Uzun bi aradan sonra tekrar bir betta macerasına başlayayım diyorum. Şu an 24 saat olarak çalışıyorum ve 3-4 gün evde olmadığım zamanlar oluyor. Güvenlik sebebiyle ısıtıcı konusunda desteğe ihtiyacım var. Özellikle kış dönemi için sorun yaşayacağımı düşündüğümden tam sistem kurulumunu tamamladığım zaman canlı ekleyeceğim. Evin sıcaklığı 16-17 derecelere düşebiliyor. Bettalar için bir kabin sistemi yapacağım ve bu kabin içersini ısıtmam daha mantıklı olacak bu sebepten termostatlı bir karbon ısıtıcı temin ettim. Isıtıcı 220v olarak çalışıyormuş ve termostat probu ısıtıcı panel üzerine sabitlenmiş olarak geldi. Bu durumda sadece ısıtıcı probun sıcaklığını ölçeceğinden kabin ve suyun sıcaklığını dengede tutamayacağım. Suya yada kabin havası için dışarıya prob yerleştirmiş olsam bu sefer panel önerilen 50 derecenin üzerine çıkabilir. Bu sistem en güvenli ve stabil şekilde nasıl kullanılıyor ?
Elektrik Faturası
Zamlardan dolayı TL bazında yorum yapmak zor benzer bir kurulumda ortalama 10 - 15 TL gibi tahmini bir rakam söyleyebilirim.
Zamlardan dolayı TL bazında yorum yapmak zor benzer bir kurulumda ortalama 10 - 15 TL gibi tahmini bir rakam söyleyebilirim.
**yapıldı** En Uygun Overflow
[:)]Forum içersinde overflow başlıklarının bir çoğunu okudum ve inceledim. Pahalı Overflow box tan tutun akvaryumun içersinde gerekli gereksiz metrelerce uzunluğunda hortumlar dolandırılarak yapılıp başarısız olmuş birçok denemeye denk geldim. Yabancı kaynakları ararken YouTube aracılığı ile bir videoya denk gelerek deneme gereksinimi içersinde bulundum. Hem çok basit hemde çok uygun maliyetler ile yapabileceğiniz overflow sisteminin linkini bırakıyorum. Hastanede personeli olduğumdan çok yoğun çalışıyorum ve bir video çekemedim yarın sistemin bir kaç fotoğrafını ekleyeceğim. Geliştirme aşamasında olduğumdan küçük borular tercih ettim ve linkteki sistemi 2 adet olmak üzere 20 mm borulardan oluşturdum istediğiniz çapta boruları kullanarak sizde çok uygun maliyetlere bu sistemi yapabilirsiniz.
Not: Videoda belirtilen cm lerde boruları kesip sadece emiş deliğini tam tura yakın şekilde testere ile kestim üstte yer alan dirsekleri ise yine matkap yardımı ile değil testere ile keserek oluşturdum. Borular üzerinde yapılan değişiklik emiş deliğinin konumu nedeniyle sistemi çalıştırmadı. 2 adet yapmaya çalıştığımdan birbirine bağlantı yaparken fark ettim 2 li olarak yapmak isteyenlere mecburi yapılması gereken bağlantı şeklinide fotograflayacagim. Bu emiş borularını yine bir altından çektiklenmis bir boru yardımı ile dipten çekim yaptırtmakta mümkün [:)]
Bu sistemi yeniden keşif etmedim. Lakin site içersinde de bu şekilde yapilmis bir sistem görmediğim den paylaşma gereksiniminde bulundum. Yönetimin konuyu sabitlemesi gerektiğini düşünüyor keyifli hobiler diliyorum.
[VID]https://youtu.be/XrIk0owaeus[/VID][EDIT]Betta06,2020-05-31 06:21:46[/EDIT]
[:)]Forum içersinde overflow başlıklarının bir çoğunu okudum ve inceledim. Pahalı Overflow box tan tutun akvaryumun içersinde gerekli gereksiz metrelerce uzunluğunda hortumlar dolandırılarak yapılıp başarısız olmuş birçok denemeye denk geldim. Yabancı kaynakları ararken YouTube aracılığı ile bir videoya denk gelerek deneme gereksinimi içersinde bulundum. Hem çok basit hemde çok uygun maliyetler ile yapabileceğiniz overflow sisteminin linkini bırakıyorum. Hastanede personeli olduğumdan çok yoğun çalışıyorum ve bir video çekemedim yarın sistemin bir kaç fotoğrafını ekleyeceğim. Geliştirme aşamasında olduğumdan küçük borular tercih ettim ve linkteki sistemi 2 adet olmak üzere 20 mm borulardan oluşturdum istediğiniz çapta boruları kullanarak sizde çok uygun maliyetlere bu sistemi yapabilirsiniz.
Not: Videoda belirtilen cm lerde boruları kesip sadece emiş deliğini tam tura yakın şekilde testere ile kestim üstte yer alan dirsekleri ise yine matkap yardımı ile değil testere ile keserek oluşturdum. Borular üzerinde yapılan değişiklik emiş deliğinin konumu nedeniyle sistemi çalıştırmadı. 2 adet yapmaya çalıştığımdan birbirine bağlantı yaparken fark ettim 2 li olarak yapmak isteyenlere mecburi yapılması gereken bağlantı şeklinide fotograflayacagim. Bu emiş borularını yine bir altından çektiklenmis bir boru yardımı ile dipten çekim yaptırtmakta mümkün [:)]
Bu sistemi yeniden keşif etmedim. Lakin site içersinde de bu şekilde yapilmis bir sistem görmediğim den paylaşma gereksiniminde bulundum. Yönetimin konuyu sabitlemesi gerektiğini düşünüyor keyifli hobiler diliyorum.
[VID]https://youtu.be/XrIk0owaeus[/VID][EDIT]Betta06,2020-05-31 06:21:46[/EDIT]
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=Betta06]Herkese selamlar. Keyifli hobiler. 65x40x40 boyutlarındaki bitkili akvaryumum da düşük canlı sayısı ile sunsun 603 b marka dış filtre dışında herhangi bir filtre malzemesi kullanmamaktayım. Tankta ölümler ve iç parazit gibi sorunlar yaşadım. Filtreninde oldukça yetersiz geldiğini düşünmeye başladığımdan bir sump sistemi yapmayı düşünüyorum. Dip çekimlerini düzenli olarak yapmaktayım. Resimdeki hava motorunu su değişimlerinde kullanıyorum. Bunun dışında sormak istediğim. Akvaryum cam kalınlığım 10 mm kadar ve delme imkanım yok. Forumda bir çok başlığı inceledim kullanılabilir olanların bir çoğu görüntü kirliliği yapıyor. İnternette araştırırken https://youtu.be/3k6SOtPCbbk bu video ile karşılaştım. Bu sistemi kullanarak u PVC borularla bir sistem kurmuş olsam sump beslenmesi sırasında bir problem yaşarmıyım. Dezavantajları varmıdır ? Bu sistemi kullanan var mı …[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201713401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201715011.jpg[/IMG][/QUOTE]
Linkte atmış olduğum overflow sistemi başarılı oldu akvaryumun içersinde gereksiz yere birsürü hortuma yer vermeden olumlu şekilde çalıştı tek sorun emiş hortumlarınin darlığı biraz büyüterek çok başarılı ve ucuza bir sistem mal edilebilir. Hastane personeli olduğumdan biraz yoğun çalışıyorum ama uygun zamanda bir video ekleyeceğim.
[QUOTE=Betta06]Herkese selamlar. Keyifli hobiler. 65x40x40 boyutlarındaki bitkili akvaryumum da düşük canlı sayısı ile sunsun 603 b marka dış filtre dışında herhangi bir filtre malzemesi kullanmamaktayım. Tankta ölümler ve iç parazit gibi sorunlar yaşadım. Filtreninde oldukça yetersiz geldiğini düşünmeye başladığımdan bir sump sistemi yapmayı düşünüyorum. Dip çekimlerini düzenli olarak yapmaktayım. Resimdeki hava motorunu su değişimlerinde kullanıyorum. Bunun dışında sormak istediğim. Akvaryum cam kalınlığım 10 mm kadar ve delme imkanım yok. Forumda bir çok başlığı inceledim kullanılabilir olanların bir çoğu görüntü kirliliği yapıyor. İnternette araştırırken https://youtu.be/3k6SOtPCbbk bu video ile karşılaştım. Bu sistemi kullanarak u PVC borularla bir sistem kurmuş olsam sump beslenmesi sırasında bir problem yaşarmıyım. Dezavantajları varmıdır ? Bu sistemi kullanan var mı …[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201713401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201715011.jpg[/IMG][/QUOTE]
Linkte atmış olduğum overflow sistemi başarılı oldu akvaryumun içersinde gereksiz yere birsürü hortuma yer vermeden olumlu şekilde çalıştı tek sorun emiş hortumlarınin darlığı biraz büyüterek çok başarılı ve ucuza bir sistem mal edilebilir. Hastane personeli olduğumdan biraz yoğun çalışıyorum ama uygun zamanda bir video ekleyeceğim.
Vatoz Şiş Görünme
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor
[QUOTE=Betta06][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201518401.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor
[QUOTE=Betta06][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201514551.jpg[/IMG] sabahına böyle bir görüntüyle karşılaştım ve çöpçü baligimda şişmedi ama yan yatmaya başladı akvaryumda büyük terslik var ne yapmamı önerirsiniz lütfen yardım edin. Su ve filtre temizliği dip çekimi yapıyorum. Suya elektrik gittiğinden şüphelenip kontrol ettim bir priblem yok. Garip şeyler oluyor[/QUOTE][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520201518401.jpg[/IMG]
Vatoz Şiş Görünme
Haftalık 1 veya 2 kere sebze veriyorum. Şu an salatalık verdim ama hayli ilgisiz. Bı problemdir gidiyor muhtemelen buda ölümle sonuçlanacak araştırmaya devam edeyim. Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim
Haftalık 1 veya 2 kere sebze veriyorum. Şu an salatalık verdim ama hayli ilgisiz. Bı problemdir gidiyor muhtemelen buda ölümle sonuçlanacak araştırmaya devam edeyim. Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim
Vatoz Şiş Görünme
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108511.jpg[/IMG]
Hayırlı akşamlar. Keyifli hobiler. Yavrudan büyütmüş olduğum l144 long Fin dişim diğer disime oranla fazla gelişim gösteriyor gibiydi ama son 2 3 gündür karnı bu şekilde sis gibi görünüyor. Daha önce yavrulatma deneyimim olmadı lakin yuvaya da biraz ilgili gibi sağlıki bir problemi mi var yoksa yumurtlama vs gibi bir durumumu olacak bilemedim. Bir problem var ise geç kalınmaması adına önerileriniz nelerdir ? Şimdiden teşekkür.[x(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/210520200108511.jpg[/IMG]
Hayırlı akşamlar. Keyifli hobiler. Yavrudan büyütmüş olduğum l144 long Fin dişim diğer disime oranla fazla gelişim gösteriyor gibiydi ama son 2 3 gündür karnı bu şekilde sis gibi görünüyor. Daha önce yavrulatma deneyimim olmadı lakin yuvaya da biraz ilgili gibi sağlıki bir problemi mi var yoksa yumurtlama vs gibi bir durumumu olacak bilemedim. Bir problem var ise geç kalınmaması adına önerileriniz nelerdir ? Şimdiden teşekkür.[x(]
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Taşma mantığı ile çalıştığından bastığı bu kadar çekiş olacağı mantığı ile hareket ediyorum. Emişin fazla olması avantajıma olur diye düşünüyorum. Su başı dış filtre ile değil dış filtrenin kafa motoru ile olacak zaten kafa motoru mantığı ile çalışan bir filtre olduğundan filtre haznesinin dışında çalışıyor. Hazır bir sistem kullanmak istemememin sebebi ise sump a göre emiş deliklerine yön verecek olmam.
https://youtu.be/-5od5qvA3HU
https://youtu.be/XrIk0owaeus Bu mantık ile [EDIT]Betta06,2020-05-18 18:59:26[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201901161.jpg[/IMG] resimdeki akvaryum dolabıma uygun olduğu için bunu tercih edeceğim gibi. Motor ise üst tarafta gözükmekte
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Taşma mantığı ile çalıştığından bastığı bu kadar çekiş olacağı mantığı ile hareket ediyorum. Emişin fazla olması avantajıma olur diye düşünüyorum. Su başı dış filtre ile değil dış filtrenin kafa motoru ile olacak zaten kafa motoru mantığı ile çalışan bir filtre olduğundan filtre haznesinin dışında çalışıyor. Hazır bir sistem kullanmak istemememin sebebi ise sump a göre emiş deliklerine yön verecek olmam.
https://youtu.be/-5od5qvA3HU
https://youtu.be/XrIk0owaeus Bu mantık ile [EDIT]Betta06,2020-05-18 18:59:26[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/194774/180520201901161.jpg[/IMG] resimdeki akvaryum dolabıma uygun olduğu için bunu tercih edeceğim gibi. Motor ise üst tarafta gözükmekte
[QUOTE=alpburakozbay]
Su indirme yöntemi olarak hazır marka overflow'larını kullanmanızı öneririm. Suyu sump'a indirirseniz dönüş dış filtreyle mi olacak? Kafa motoru almanız gerek.
İniş kısmı ve basış kısmını ayarlarsanız taşma gibi risk olmaz. Ben Skimz'in OM2500'ünü öneririm, kendim de kullandım.
Örneğin kısaca anlatmam gerekirse, suyu emiş kısmı kaç cm içeride? 4 cm desek, akvaryum genişlik ve uzunluk ve 4 cm çarpılır ve belli bir hacim çıkar. Bu hacim elektrik kesildiğinde sump'ınıza akacak suyun hacmidir. Zaten sump'ı yaparken su seviyesini, su seviyesindeki hacmi vs hesaplamanız gerek. Hacim için boşluk bırakırsanız taşmaz. Basış kısmı içinde dönüş borusu akvaryumun yüzeyinde olmalı ne kadar yüzeyinde? Yukarı da verdiğim örneğe gören fazla 4 cm derinliğinde olmalı ki elektrik kesildiğinde sifonlama yapacaktır, ne zamana kadar? Su seviyesi borunun hizasına gelene kadar.
Bu konu işinize yarar:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/overflow_sistemli_sump_yapimi_k956858_sn1.asp[/URL][/QUOTE]
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=serhat480]
603 b nin senin akvaryumuna yetmeme nedeni motorun guçsuz olması.Aynı mmotoru kullanıcaksan ne değişecekki? Sadece filtre alanı genişleyecek onu 603 b nin zeminine sera siporax ekleyerekte elde edebilirsin veya sungerlerden bıraz kırparak daha cok alanda elde edebilirsin.[/QUOTE]
Debi ilk temizlikte yeterli gözüküyor. Filtre hacmi küçük olduğundan çabuk tıkanıyor ve plastik hortumlar ışıktan yosun tuttuğundan akış büyük ölçüde düşüyor. Bakterinin tutunabileceği daha büyük Hacim daha büyük sünger ve filtre malzemeleri ile hem daha verimli biyolojik temizlik Elde ederken debi kaybınıda minimum seviyeye indirebileceğimi düşünüyorum. Bildiğim kadarı ilede yüksek debide filtre işlemi biraz daha kötü oluyor. Bu tank hacmine uygun bir motor olacağını düşünüyorum. Eğer ki problem yaşarsamda maalesef bir kafa motoru almam gerekecek
[QUOTE=serhat480]
603 b nin senin akvaryumuna yetmeme nedeni motorun guçsuz olması.Aynı mmotoru kullanıcaksan ne değişecekki? Sadece filtre alanı genişleyecek onu 603 b nin zeminine sera siporax ekleyerekte elde edebilirsin veya sungerlerden bıraz kırparak daha cok alanda elde edebilirsin.[/QUOTE]
Debi ilk temizlikte yeterli gözüküyor. Filtre hacmi küçük olduğundan çabuk tıkanıyor ve plastik hortumlar ışıktan yosun tuttuğundan akış büyük ölçüde düşüyor. Bakterinin tutunabileceği daha büyük Hacim daha büyük sünger ve filtre malzemeleri ile hem daha verimli biyolojik temizlik Elde ederken debi kaybınıda minimum seviyeye indirebileceğimi düşünüyorum. Bildiğim kadarı ilede yüksek debide filtre işlemi biraz daha kötü oluyor. Bu tank hacmine uygun bir motor olacağını düşünüyorum. Eğer ki problem yaşarsamda maalesef bir kafa motoru almam gerekecek
Deliksiz Akvaryum Sump
[QUOTE=serhat480]Sump bana çok risklı geliyo elektrik gittiğinde tasma ihtimalı çok yer kaplaması vb.
Akvaryumun 100 L tetra ex 600 veya ex 700 alsan hem kaliteli bi urunun olur hemde akvaryumuna yeterlı gelır.Elindeki filtreyide burdan satarsın ortalama 450 tl gibi birşeye mal olur sana. Sump yapıcak olsan kafa motoru sumpu boruları filan derken ortalama aynı fiyata patlıyacak[/QUOTE]
Overflow sistemler taşmayı önlemek amaçlıyla oluyor diye biliyorum. Ortalama 20 litre bir küçük akvaryumu böleceğim. 603 b nin motoru su dışında çalıştığından onunla kullanmayı deneyeceğim. Biyolojik yükü biraz daha fazla tutabilmesi amacıyla sump düşünüyorum
[QUOTE=serhat480]Sump bana çok risklı geliyo elektrik gittiğinde tasma ihtimalı çok yer kaplaması vb.
Akvaryumun 100 L tetra ex 600 veya ex 700 alsan hem kaliteli bi urunun olur hemde akvaryumuna yeterlı gelır.Elindeki filtreyide burdan satarsın ortalama 450 tl gibi birşeye mal olur sana. Sump yapıcak olsan kafa motoru sumpu boruları filan derken ortalama aynı fiyata patlıyacak[/QUOTE]
Overflow sistemler taşmayı önlemek amaçlıyla oluyor diye biliyorum. Ortalama 20 litre bir küçük akvaryumu böleceğim. 603 b nin motoru su dışında çalıştığından onunla kullanmayı deneyeceğim. Biyolojik yükü biraz daha fazla tutabilmesi amacıyla sump düşünüyorum
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
MuratOzdemir,
oktay42,
Kuduoglu,
osmandbnl,
aktugsedat,
EmirY,
zen666,
HaydarGul,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
0rnn,
altuntasseref,
exCaLiSTa,
oguzsel,
ternapi,
zekigonlum,
banned,
syerli,
ereneroglu,
hasancn,
ballantines,
ochischeni_rcmr,
abstract07,
drtanganyika,
Conix,
yeekim,
BASARSURMEGOZ,
ochischeni_pspl,
LeafyAqua,
SEYTAL33,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
