ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Rigel
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
39
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Kasım 2016 15:36
Son Ziyaret:
19 Kasım 2017 22:34
Toplam Mesaj:
165 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Selim Demir
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Selim Demir
SON 10 MESAJI
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Ibrahim90]
Herhangi bir öneri de bulunulmamış aslında tür seçimi ile alakalı . Kemal bey güzel bir noktaya değinmişti[U] sump'ı yaparken tür seçimi de göz ardı edilmemeli.. [/U] sonradan okuyanlar için bu önemli olabilir.
Siz bu konuda herhangi bir şey söylemediniz?
Ses konusuna gelince , sumpta ses sorunu büyük ölçüde suyun bölmeler arasında geçerken , yüksekten düşüp rezonas'a sebebiyet vermesindendir
Ses'in dağılımı , en iyi katılar da sonra sıvı ve gazlardadır. Rezonas'ın sebebi de katı ve sıvı arasındaki ses geçişinden kaynaklanır.
Yani ;
su daha az basınç ile cama ve medyaya düşerse , titreşim azalacak ses absorbe olacaktır. Camın ve suyun sesi absorbe seviyesinin üzeirinde bir titreşime maruz bırakırsanız insan kulağı ile gürültü olarak algılanan rezonans şekli ortaya çıkacaktır. Bu bütün sump türlerinde geçerlidir.
Bunun olmaması için su bölmeler arasından geçerken yüksekten düşmemeli. Ama bu mesafe çok alçak olursa , bu defa sump , tam olarak görevini yapamaz bölmeler arası su akışında problem olur. 80 -100 litre ve 3 bölmeli bir sump için, bölmeler arasındaki yükseklik 2.5 3.0 cm genel olarak ideal olacaktır.
Resimdeki gibi bölmeler arasındaki inişlerde kullanılan köprüler rezonans'ı büyük ölçüde keser. Ve su dağılımını kolaylaştırır.
( [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5412996]link[/URL])
İkinci yöntem her bölmede su girişine sünger kullanmak , sünger ile birleşen sıvının sesi absorbe etkisi yükselir , basınçta düşer ve gürültü kesilir.
[B]Sump kullanımda ses sorununun ikinci aslında en şikayet edilen kısımı ise ; [/B]
owerflow kaynaklı rezonanstır. Yine aynı mantıkta taşma kutusunun ölçüleri , boru çapları ses konusunda birinci etken. Bunların iyi hesaplanması lazım.
Bean animal denen owerflow sistemi günümüzün en sessiz güvenli ve kolay kullanımı sistemi kabul ediliyor. ''Owerflow pipe'' ' de tankı delmeden taşırma için oldukça sessiz basit ve güvenli bir yol. Ama tankı baştan yapıyor ve deldiriyorsanız makul'ü herbie veya bean animal.
Kule sistemlerin de de ses konusunda ciddi ilerleme var. Ön filtreleme imkanı tanımasından dolayıda , ( tortu sump'a gitmeden kule içerisinde kalıyor)
amerikan akvaryumları için bence birinci tercih olmalı, diye düşünüyorum.
[B]Sumpta diğer ses etkeni ise kafa motoru; [/B]
Bu tamamen marka seçiminizle alakalı. İyi kafa motoru sesiz çalışır. Ama bu sizi tatmin etmez ise kafa motorunun altına, cam ile arasına sünger koyulabilir.
Genel anlamda bir diğer ses sorunu da sump'ın içerisindeki bütün bu titreşimin akvaryum mobilyası ve sump zemininindeki rezonans. bunu da engellemek için, aynı akvaryum larda kullandığımız gibi sump altına strafor koyabilirsiniz.Ses yalıtımı için keçe , taş yünü ..... bir çok ürün mobilya içerisinde kullanılabilir. Ama bu yazdıklarım abartı.
Sadece sump içerisindeki ayara , kafa motorunun sessiz olmasına ve ower flor un doğru yapılmasına dikkat ettikten sonra normal şartlar altında dış filtre kadar sessiz çalışabilir sump sistemi.
[/QUOTE]
Aslında bir kaç öneri oldu ve bunlar tecrübe eden kişilerden geldiği için beni tatmin etti açıkçası. [:iyi:]
Tür olarak belirtmedim evet ama suyu çok kirleten canlılar düşünmediğimi söyledim. Herşeyi kafamda tam netleştiremediğim için net bir cevap veremedim :)
Ben daha çok hazır kurulu bir sistem satın almayı planladığım için üretim kısmına pek kafa yormadım (biz buna biraz tembellik biraz beceriksizlik diyelim) [;)]
Bu noktada bana güvenilir bir esnaf gerekiyor ki onda da tercihimi neredeyse yaptım gibi [:)]
[QUOTE=Ibrahim90]
Herhangi bir öneri de bulunulmamış aslında tür seçimi ile alakalı . Kemal bey güzel bir noktaya değinmişti[U] sump'ı yaparken tür seçimi de göz ardı edilmemeli.. [/U] sonradan okuyanlar için bu önemli olabilir.
Siz bu konuda herhangi bir şey söylemediniz?
Ses konusuna gelince , sumpta ses sorunu büyük ölçüde suyun bölmeler arasında geçerken , yüksekten düşüp rezonas'a sebebiyet vermesindendir
Ses'in dağılımı , en iyi katılar da sonra sıvı ve gazlardadır. Rezonas'ın sebebi de katı ve sıvı arasındaki ses geçişinden kaynaklanır.
Yani ;
su daha az basınç ile cama ve medyaya düşerse , titreşim azalacak ses absorbe olacaktır. Camın ve suyun sesi absorbe seviyesinin üzeirinde bir titreşime maruz bırakırsanız insan kulağı ile gürültü olarak algılanan rezonans şekli ortaya çıkacaktır. Bu bütün sump türlerinde geçerlidir.
Bunun olmaması için su bölmeler arasından geçerken yüksekten düşmemeli. Ama bu mesafe çok alçak olursa , bu defa sump , tam olarak görevini yapamaz bölmeler arası su akışında problem olur. 80 -100 litre ve 3 bölmeli bir sump için, bölmeler arasındaki yükseklik 2.5 3.0 cm genel olarak ideal olacaktır.
Resimdeki gibi bölmeler arasındaki inişlerde kullanılan köprüler rezonans'ı büyük ölçüde keser. Ve su dağılımını kolaylaştırır.
( [URL=https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5412996]link[/URL])
İkinci yöntem her bölmede su girişine sünger kullanmak , sünger ile birleşen sıvının sesi absorbe etkisi yükselir , basınçta düşer ve gürültü kesilir.
[B]Sump kullanımda ses sorununun ikinci aslında en şikayet edilen kısımı ise ; [/B]
owerflow kaynaklı rezonanstır. Yine aynı mantıkta taşma kutusunun ölçüleri , boru çapları ses konusunda birinci etken. Bunların iyi hesaplanması lazım.
Bean animal denen owerflow sistemi günümüzün en sessiz güvenli ve kolay kullanımı sistemi kabul ediliyor. ''Owerflow pipe'' ' de tankı delmeden taşırma için oldukça sessiz basit ve güvenli bir yol. Ama tankı baştan yapıyor ve deldiriyorsanız makul'ü herbie veya bean animal.
Kule sistemlerin de de ses konusunda ciddi ilerleme var. Ön filtreleme imkanı tanımasından dolayıda , ( tortu sump'a gitmeden kule içerisinde kalıyor)
amerikan akvaryumları için bence birinci tercih olmalı, diye düşünüyorum.
[B]Sumpta diğer ses etkeni ise kafa motoru; [/B]
Bu tamamen marka seçiminizle alakalı. İyi kafa motoru sesiz çalışır. Ama bu sizi tatmin etmez ise kafa motorunun altına, cam ile arasına sünger koyulabilir.
Genel anlamda bir diğer ses sorunu da sump'ın içerisindeki bütün bu titreşimin akvaryum mobilyası ve sump zemininindeki rezonans. bunu da engellemek için, aynı akvaryum larda kullandığımız gibi sump altına strafor koyabilirsiniz.Ses yalıtımı için keçe , taş yünü ..... bir çok ürün mobilya içerisinde kullanılabilir. Ama bu yazdıklarım abartı.
Sadece sump içerisindeki ayara , kafa motorunun sessiz olmasına ve ower flor un doğru yapılmasına dikkat ettikten sonra normal şartlar altında dış filtre kadar sessiz çalışabilir sump sistemi.
[/QUOTE]
Aslında bir kaç öneri oldu ve bunlar tecrübe eden kişilerden geldiği için beni tatmin etti açıkçası. [:iyi:]
Tür olarak belirtmedim evet ama suyu çok kirleten canlılar düşünmediğimi söyledim. Herşeyi kafamda tam netleştiremediğim için net bir cevap veremedim :)
Ben daha çok hazır kurulu bir sistem satın almayı planladığım için üretim kısmına pek kafa yormadım (biz buna biraz tembellik biraz beceriksizlik diyelim) [;)]
Bu noktada bana güvenilir bir esnaf gerekiyor ki onda da tercihimi neredeyse yaptım gibi [:)]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[:iyi:][QUOTE=secreteriat]Zorlama yok [:)]hayirli olsun kuracagin tank simdiden [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler [:)]
Yorumlar çok aydınlatıcı oldu [:)]
[:iyi:][QUOTE=secreteriat]Zorlama yok [:)]hayirli olsun kuracagin tank simdiden [:iyi:][/QUOTE]
Teşekkürler [:)]
Yorumlar çok aydınlatıcı oldu [:)]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=secreteriat]Tesekkürler ibrahim bey katkialriniz icin sump hakkindaki bilgilerinizi emek vererek paylastiginiz icin [:iyi:] asiri yemleme yaglanma vb sorun yüzünden bircok akvaristin su yüzeyini temizleme adina skimmer aldiklarini bildigimden yazmistim skimmera gerek yok diye , cünkü benim sumpun iki girisi mevcut arka üst tarafta ve ön alt kisimda , dolayisiyla yüzeyde yaglanma psilik brikmesi vb bir sorunum olmadigini dile getirmistim sadece . emin olun sump ve co2 kacagi konusunda hem fikiriz ama ayrildigim nokta herkes co2yi ne oranda cözebiliyor [:)] cogu bitki sevdalisi arkadaslarin kullandigi %75 cam seramik ! ve cogu yüzeye geldiginde %50 kayipla ucuyor ve saniye basina 3-4 hatta 5 kabarcikga kadar gidiyor durum . eger arkadas co kaybini önemsemeyecek ise tabiiki en iyi filtreleme alt sumptur [:iyi:]hem fikirim fakat sartlar ülkelere göre degisebiliyor ! bana deseniz ki bu hobbyde almanyad en pahali sey nedir ? kesinlikle co dolumu [:(] izmirde olsam meyhanelerden ucuza doldurtabilirdim fakat alamnyada bir dolum 14 euro +15 nakliye 30 euro civari ! eger co2yi hakkiyla cözemedigimdede her iki ayda bir dolum gerektiriyor malesef. iste bu etkenden dolayi ben yan sump diyorum alt sumpa göre daha az co2 kaybi yasattigi icin yoksa alt sump sumpun kralidir[:iyi:] [/QUOTE]
Bu güne kadar co2 gereksinimi olan bitki hiç yetistirmedim bundan sonra da sanmıyorum yetistirecegimi. [;)]
Kuracağım akvaryumda muhtemelen kök ve yapraklar olacak. Bitki olarak belki anubias ve java moss gibi türler olabilir. Yani co2 olmayacak [:)]
[QUOTE=secreteriat]Tesekkürler ibrahim bey katkialriniz icin sump hakkindaki bilgilerinizi emek vererek paylastiginiz icin [:iyi:] asiri yemleme yaglanma vb sorun yüzünden bircok akvaristin su yüzeyini temizleme adina skimmer aldiklarini bildigimden yazmistim skimmera gerek yok diye , cünkü benim sumpun iki girisi mevcut arka üst tarafta ve ön alt kisimda , dolayisiyla yüzeyde yaglanma psilik brikmesi vb bir sorunum olmadigini dile getirmistim sadece . emin olun sump ve co2 kacagi konusunda hem fikiriz ama ayrildigim nokta herkes co2yi ne oranda cözebiliyor [:)] cogu bitki sevdalisi arkadaslarin kullandigi %75 cam seramik ! ve cogu yüzeye geldiginde %50 kayipla ucuyor ve saniye basina 3-4 hatta 5 kabarcikga kadar gidiyor durum . eger arkadas co kaybini önemsemeyecek ise tabiiki en iyi filtreleme alt sumptur [:iyi:]hem fikirim fakat sartlar ülkelere göre degisebiliyor ! bana deseniz ki bu hobbyde almanyad en pahali sey nedir ? kesinlikle co dolumu [:(] izmirde olsam meyhanelerden ucuza doldurtabilirdim fakat alamnyada bir dolum 14 euro +15 nakliye 30 euro civari ! eger co2yi hakkiyla cözemedigimdede her iki ayda bir dolum gerektiriyor malesef. iste bu etkenden dolayi ben yan sump diyorum alt sumpa göre daha az co2 kaybi yasattigi icin yoksa alt sump sumpun kralidir[:iyi:] [/QUOTE]
Bu güne kadar co2 gereksinimi olan bitki hiç yetistirmedim bundan sonra da sanmıyorum yetistirecegimi. [;)]
Kuracağım akvaryumda muhtemelen kök ve yapraklar olacak. Bitki olarak belki anubias ve java moss gibi türler olabilir. Yani co2 olmayacak [:)]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Allah sabır versin gençlik heralde siz bir sump yapmak için bu kadar sorguluyorsanız Allah göstermesin Ev daire filan alacak olsanız heralde [:lol:][/QUOTE]
O konulara hiç girmeyelim kaçarsınız [:D]
[QUOTE=Kınayu]Allah sabır versin gençlik heralde siz bir sump yapmak için bu kadar sorguluyorsanız Allah göstermesin Ev daire filan alacak olsanız heralde [:lol:][/QUOTE]
O konulara hiç girmeyelim kaçarsınız [:D]
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Hayır duyulmaz kesinlikle hava motorunun sesi dolap içinde. Ehil bilen bir kişinin yaptığı sumpta şarıl şurul tek su seside duyulmaz. [/QUOTE]
Sabırla sorularıma cevap verdiniz çok teşekkür ederim [:)]
Ben bu işi aceleye getirmeden araştırayım.
[QUOTE=Kınayu]Hayır duyulmaz kesinlikle hava motorunun sesi dolap içinde. Ehil bilen bir kişinin yaptığı sumpta şarıl şurul tek su seside duyulmaz. [/QUOTE]
Sabırla sorularıma cevap verdiniz çok teşekkür ederim [:)]
Ben bu işi aceleye getirmeden araştırayım.
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Dünden bugüne yapılan bir uygulama değildir. Şuanda size uzak olduğundan bu düşünceleriniz gayet normal kullandıkca da büyük kolaylıkmış ben bunu neden daha önce yaptırmadım veya yapmadım diyeceksiniz. Neticede allah kaza bela vermesin tabikide ama neticede su akacak olan siz nereye kanalize ederseniz oraya gitmek zorunda kontrol sizde adam gibi yapılmışsa bu kadar çekinmeyin sakınmayın. Sakınan göze çöp batar misali [;)] Allah göstermesin bir sorunda yukarda olunca sonuçları farklımı olacak hayır . Yerçekimi fazlamı olur diyorsunuz yani [:D][/QUOTE]
[:D] Aşağı akmasından kastım akvaryum seviyesinin altında suyun şaldır şaldır boşalacağı bir borunun bulunması [:)]
Malum akvaryumdan aşağı olunca insan düşünmeden edemiyor.
Kişi bilmediğinin düşmanıdır [:)]
Bende daha yeni yeni bu sump olaylarını anlamaya çalışıyorum [;)]
Bu arada hava motoru için yorumunuz nedir? Oturma odasında dolap içinde falan duyulur mu?
[QUOTE=Kınayu]Dünden bugüne yapılan bir uygulama değildir. Şuanda size uzak olduğundan bu düşünceleriniz gayet normal kullandıkca da büyük kolaylıkmış ben bunu neden daha önce yaptırmadım veya yapmadım diyeceksiniz. Neticede allah kaza bela vermesin tabikide ama neticede su akacak olan siz nereye kanalize ederseniz oraya gitmek zorunda kontrol sizde adam gibi yapılmışsa bu kadar çekinmeyin sakınmayın. Sakınan göze çöp batar misali [;)] Allah göstermesin bir sorunda yukarda olunca sonuçları farklımı olacak hayır . Yerçekimi fazlamı olur diyorsunuz yani [:D][/QUOTE]
[:D] Aşağı akmasından kastım akvaryum seviyesinin altında suyun şaldır şaldır boşalacağı bir borunun bulunması [:)]
Malum akvaryumdan aşağı olunca insan düşünmeden edemiyor.
Kişi bilmediğinin düşmanıdır [:)]
Bende daha yeni yeni bu sump olaylarını anlamaya çalışıyorum [;)]
Bu arada hava motoru için yorumunuz nedir? Oturma odasında dolap içinde falan duyulur mu?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Hava motorundan bende kullanıyorum 4 adet fiyatına göre ses ve performanssı gayet başarılıdır [:iyi:] Gelelim sump konusundaki düşüncenize mevcut akvaryum alanını daraltmaktan başka bir işe yaramaz. Bence tabiki bu tercih meselesi benim kendimin elimden geldiği için böyle bir uygulama asla yapmam. [/QUOTE]
Aslında çok haklısınız. Beni bu kadar soru sormaya iten şey akvaryumun suyunun aşağı akacak olması. Hani olmaz ya bi aksilik olsa sanki felaket olur gibi geliyor.
Bu yuzden sumpı yukarda bi yerlere yerleştirme derdindeyim [:D]
Hava motoru oturma odasında rahatsız etmeyecek bişey lazım bana?
[QUOTE=Kınayu]Hava motorundan bende kullanıyorum 4 adet fiyatına göre ses ve performanssı gayet başarılıdır [:iyi:] Gelelim sump konusundaki düşüncenize mevcut akvaryum alanını daraltmaktan başka bir işe yaramaz. Bence tabiki bu tercih meselesi benim kendimin elimden geldiği için böyle bir uygulama asla yapmam. [/QUOTE]
Aslında çok haklısınız. Beni bu kadar soru sormaya iten şey akvaryumun suyunun aşağı akacak olması. Hani olmaz ya bi aksilik olsa sanki felaket olur gibi geliyor.
Bu yuzden sumpı yukarda bi yerlere yerleştirme derdindeyim [:D]
Hava motoru oturma odasında rahatsız etmeyecek bişey lazım bana?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Size 100-120 LT sump lazım hocam iç yan arka sumpla onu kurtaramassınız derdinize deva olmaz fuzuli uğraş olur. Daha sonrasında bir ek ilave dış filtre kullanmak zorunda kalabilirsiniz bu bir kere yapılacak soruna çare olması lazım. Yaşayıp deneyim edip netice alamayıp geriye dönmek sizi yorar ekstra iş çıkarır [:iyi:][/QUOTE]
Aklıma takılanları netleştirmek için soruyorum kusura bakmayın
Mesela akvaryumu olabildiğince derin yaptırsam, 120 cm bir akvaryumda 20cm eninde bir sump olsa ve aşağı yukarı 90 100 litre filtre hacmi olsa nasıl olur?
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Hocam bu arada hava motorunun performansı ve sesi nasıl?
[QUOTE=Kınayu]Size 100-120 LT sump lazım hocam iç yan arka sumpla onu kurtaramassınız derdinize deva olmaz fuzuli uğraş olur. Daha sonrasında bir ek ilave dış filtre kullanmak zorunda kalabilirsiniz bu bir kere yapılacak soruna çare olması lazım. Yaşayıp deneyim edip netice alamayıp geriye dönmek sizi yorar ekstra iş çıkarır [:iyi:][/QUOTE]
Aklıma takılanları netleştirmek için soruyorum kusura bakmayın
Mesela akvaryumu olabildiğince derin yaptırsam, 120 cm bir akvaryumda 20cm eninde bir sump olsa ve aşağı yukarı 90 100 litre filtre hacmi olsa nasıl olur?
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Hocam bu arada hava motorunun performansı ve sesi nasıl?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=Kınayu]Selamlar işi bilen ehil usta bir kişinin yaptığı alt sumpun yerini ne filtre nede iç sump arka sump tutamaz. [/QUOTE]
Hocam kesinlikle haklısınız en güzeli alt sump.
Filtre seçeneğini zaten en başında eledim çünkü hem maliyet artıyor hem filtrasyon sump kadar olmuyor.
Ben diyorum ki hani benim akvaryum 400 litre kadar olacak taş çatlasın 500.
Bu litreye iç sump yeterli olur mu?
Onun peşindeyim. [:)]
Şimdi bi konuda gördüm iç sump arkaya yapılmış 4 bölmeli yani gayet yeterli gibi sanki.
Siz ne dersiniz?
[QUOTE=Kınayu]Selamlar işi bilen ehil usta bir kişinin yaptığı alt sumpun yerini ne filtre nede iç sump arka sump tutamaz. [/QUOTE]
Hocam kesinlikle haklısınız en güzeli alt sump.
Filtre seçeneğini zaten en başında eledim çünkü hem maliyet artıyor hem filtrasyon sump kadar olmuyor.
Ben diyorum ki hani benim akvaryum 400 litre kadar olacak taş çatlasın 500.
Bu litreye iç sump yeterli olur mu?
Onun peşindeyim. [:)]
Şimdi bi konuda gördüm iç sump arkaya yapılmış 4 bölmeli yani gayet yeterli gibi sanki.
Siz ne dersiniz?
İç Sump Mı Alt Sump Mı?
[QUOTE=secreteriat]
daha evvel jbl e701 kullandim daha sesliydi [:iyi:][/QUOTE]
E701 kullanıyorum şu an 150 litre akvaryumda ve her konuda çok memnunum.
[QUOTE=MbunaTR]130 50 60h yan sump kullandığım sıkıntı çekmedim tavsiye ediyorum sadece alan daraltıyor dezavantajı bu . Avantajı ise aynı sete 2000 3000 ilk motor isteyen alt sumpı 1400 debili 18 Watt lık bir motorla pırıl pırıl yaparsınız.Yeterli miktarda kaliteli filtre malzemeleri ile muazzam iş yapar .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/081020172257271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/240820171250191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160025001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160024271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/221020161058001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bu yan sump iyice kafama yatmaya başladı.
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Harika. Zaten yetmezse diyorum elimde jbl e701 var onuda kurarım ama sanmıyorum gerek olacağını
[QUOTE=secreteriat]
daha evvel jbl e701 kullandim daha sesliydi [:iyi:][/QUOTE]
E701 kullanıyorum şu an 150 litre akvaryumda ve her konuda çok memnunum.
[QUOTE=MbunaTR]130 50 60h yan sump kullandığım sıkıntı çekmedim tavsiye ediyorum sadece alan daraltıyor dezavantajı bu . Avantajı ise aynı sete 2000 3000 ilk motor isteyen alt sumpı 1400 debili 18 Watt lık bir motorla pırıl pırıl yaparsınız.Yeterli miktarda kaliteli filtre malzemeleri ile muazzam iş yapar .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/081020172257271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/240820171250191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160025001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160024271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/161120160023071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/184409/221020161058001.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bu yan sump iyice kafama yatmaya başladı.
[QUOTE=ilkerkkn]
Evet yaklaşık litresi 150×65×45 ölçüler
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170016081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170017131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170018341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195363/161120170019511.jpg[/IMG]
Genel görüntüsü de böyle 2,5 aylık bir tank bu[/QUOTE]
Harika. Zaten yetmezse diyorum elimde jbl e701 var onuda kurarım ama sanmıyorum gerek olacağını
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Geophagus Tapajos Umutoty, 22:44
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:32
Omurgasızlar - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
TolgaÜNAL,
yeekim,
yildiray71,
0rnn,
Mesutest,
poysub,
Pandkoal,
Ehtiyar,
Ertug22,
Hoper,
Oquanus,
Sungurr,
Mr. WingMan,
osmandbnl,
Malawi market,
hasancn,
DABARAKATO,
Serdar dmr,
sina cen,
pusathan01,
Jeveux,
MiSoSiKiaN,
Joec,
Kuduoglu,
Umutoty,
t.korkmaz,
SedatC,
Altonn,
ternapi,
Manguday,
Burak PEKDEMİR,
Kturan06,
omerkaya40,
syerli,
jaloreef,
Firefighter,
NightWist,
ozan_1903,
Tata,
√olkaπ,
Fatihsm,
Kromatit,
erotichesk_qkSl,
alp3r,
Hknçkl,
nurtensultan,
Cyber_Scout,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
