ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
hrn20
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
18
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Haziran 2016 17:09
Son Ziyaret:
06 Şubat 2017 21:23
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Harun
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1987
Yaş:
39
İl:
Kocaeli
Meslek:
Akademisyen
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Harun
SON 10 MESAJI
Üçlü kartuş filtreler (araştırma ve kurulumu)
Öncelikle 24 sayfa boyunca bilgilerini paylaşan değerli akvaristlere teşekkür ederim. Fakat internette aynı amaca hizmet ediyor gibi görünen ürünler arasında uçurumlar var. Sayfalardan okuduğum kadarı ile şu ürün uygun gibi görünüyor; ama bu üründe de 2 adet tortu filtresi ve 1 adet karbon filtresi görünüyor. 2 adet tortu filtresi; 1 mikron sediment kartuş ve 5 mikron sediment kartuş mudur? Bu ürünü alırken 1 mikron sediment kartuş ve iki adet karbon filtresi göndermelerini istesek yeterli olur mu?
Yani kısaca bu ürün uygun mudur?
[URL]http://www.enessu.com/c7600-daire-girisi-su-aritma-atlas-marka-tortu-filtreli-tip3a-pmu1906[/URL]
Öncelikle 24 sayfa boyunca bilgilerini paylaşan değerli akvaristlere teşekkür ederim. Fakat internette aynı amaca hizmet ediyor gibi görünen ürünler arasında uçurumlar var. Sayfalardan okuduğum kadarı ile şu ürün uygun gibi görünüyor; ama bu üründe de 2 adet tortu filtresi ve 1 adet karbon filtresi görünüyor. 2 adet tortu filtresi; 1 mikron sediment kartuş ve 5 mikron sediment kartuş mudur? Bu ürünü alırken 1 mikron sediment kartuş ve iki adet karbon filtresi göndermelerini istesek yeterli olur mu?
Yani kısaca bu ürün uygun mudur?
[URL]http://www.enessu.com/c7600-daire-girisi-su-aritma-atlas-marka-tortu-filtreli-tip3a-pmu1906[/URL]
Atakanpetshop: Memnuniyet
Açtığım başlıkta da belirttiğim gibi: Atakan Akvaryum müşteri memnuniyetinde doktora yapmış bir kurumdur. İade edilen ürünün kargolanmasını beklemeden para iadesi yapar, sipariş ettiğiniz ürün bir gün sonra size lazımsa çıkışını aynı gün yapar, ürün stokta yoksa bir üst modelini gönderir, ürünle ilgili sorduğunuz sorulara sıkılmadan cevap verir vs.
Açtığım başlıkta da belirttiğim gibi: Atakan Akvaryum müşteri memnuniyetinde doktora yapmış bir kurumdur. İade edilen ürünün kargolanmasını beklemeden para iadesi yapar, sipariş ettiğiniz ürün bir gün sonra size lazımsa çıkışını aynı gün yapar, ürün stokta yoksa bir üst modelini gönderir, ürünle ilgili sorduğunuz sorulara sıkılmadan cevap verir vs.
Jbl Manado, Aquabasis Ve Misket Gübre Sorunu
[QUOTE=Tunc Berk]Bu işlemi yaptığınız an aquabasis ve misket gübreleri unutun.Hepsi telef olacaktır. Suyu boşalttıktan sonra bir kaç kişilik yardım alarak kumu çıkarmadan straforu koymanızı öneririm. [/QUOTE]
Aslında beni korkutan kaldırmaktan ziyade kumun uyguladığı basınç. Zira 35 litre manado ve 5 litre aquabasis var. Kaldırırken alt camı çatlatmaktan çekiniyorum.
Aquabasis ve misket gübreleri tekrar satın alabilirim, telef olması sorun değil. Hem bu şekilde tasarımı da biraz değiştirmek istiyorum. Bu ilk akvaryum olduğu için biraz acemi işi olmuştu.
Asıl merak ettiğim aquabasis ve misket gübreler manadoya karışacağı için suyun değerlerini uzun süre zorlar mı?
[QUOTE=Tunc Berk]Bu işlemi yaptığınız an aquabasis ve misket gübreleri unutun.Hepsi telef olacaktır. Suyu boşalttıktan sonra bir kaç kişilik yardım alarak kumu çıkarmadan straforu koymanızı öneririm. [/QUOTE]
Aslında beni korkutan kaldırmaktan ziyade kumun uyguladığı basınç. Zira 35 litre manado ve 5 litre aquabasis var. Kaldırırken alt camı çatlatmaktan çekiniyorum.
Aquabasis ve misket gübreleri tekrar satın alabilirim, telef olması sorun değil. Hem bu şekilde tasarımı da biraz değiştirmek istiyorum. Bu ilk akvaryum olduğu için biraz acemi işi olmuştu.
Asıl merak ettiğim aquabasis ve misket gübreler manadoya karışacağı için suyun değerlerini uzun süre zorlar mı?
Jbl Manado, Aquabasis Ve Misket Gübre Sorunu
Merhaba,
Yaklaşık 8 ay önce kurduğum 350 litrelik akvaryum ve mobilyanın arasında strafor koymamıştım. Son zamanlarda strafor olmayışı beni ciddi şekilde endişelendirmeye başladı. Bu hafta akvaryumu boşaltıp altına strafor koymayı planlıyorum; ama akvaryumun tabanında bulunan manado, aquabasis ve misket gübreler konusunda nasıl hareket edeceğimi bilemedim.
Akvaryumdan kumu boşaltırken bu üçü birbirine karışmış olacak. Bu durumda akvaryumu tekrar kurmadan önce ne yapmalıyım?
Merhaba,
Yaklaşık 8 ay önce kurduğum 350 litrelik akvaryum ve mobilyanın arasında strafor koymamıştım. Son zamanlarda strafor olmayışı beni ciddi şekilde endişelendirmeye başladı. Bu hafta akvaryumu boşaltıp altına strafor koymayı planlıyorum; ama akvaryumun tabanında bulunan manado, aquabasis ve misket gübreler konusunda nasıl hareket edeceğimi bilemedim.
Akvaryumdan kumu boşaltırken bu üçü birbirine karışmış olacak. Bu durumda akvaryumu tekrar kurmadan önce ne yapmalıyım?
Inline Difüzör Ve Reaktörler Hakkında
Merhaba,
Uzun zamandır CO2'yi JBL Proflora Taifun kullanıyorum; ama son zamanlarda istediğim oranlarda çözme gerçekleşmiyor. Ayrıca tank içinde de oldukça fazla yer kaplıyor. Bşrkaç gündür inline difüzörlere bakıyorum.
"Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm" ve "JBL Proflora Direct" arasında fark var mıdır? JBL'de damla sayacına gerek yok üzerinde var denmiş. Up-Aqua'da da damla sayacı var mıdır? Hangisi daha iyi çözer? Bu iki ürünün performansı JBL proflora'ya göre nasıldır. Yaklaşık 270 litrelik tankta kullanılacak.
Bendeki ürün: [IMG]http://www.aquaristikshop.com/o_pics_g_1/128007.jpg[/IMG]
Almayı düşündüğüm ürünler:
JBL Proflora Direct:[IMG]https://www.aquasabi.com/vcdn/images/item/zoom/hVJtNnApHh/jbl-proflora-direct-inlinediffusor.jpg[/IMG]
Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm: [IMG]http://www.atakanpetshop.com/image/cache/catalog/products//upaqua/Up-Aqua_D508-12_Co2_Atomiser_12-16mm_atakanpetshop_atakan_petshop_01-800x800.jpg[/IMG]
Merhaba,
Uzun zamandır CO2'yi JBL Proflora Taifun kullanıyorum; ama son zamanlarda istediğim oranlarda çözme gerçekleşmiyor. Ayrıca tank içinde de oldukça fazla yer kaplıyor. Bşrkaç gündür inline difüzörlere bakıyorum.
"Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm" ve "JBL Proflora Direct" arasında fark var mıdır? JBL'de damla sayacına gerek yok üzerinde var denmiş. Up-Aqua'da da damla sayacı var mıdır? Hangisi daha iyi çözer? Bu iki ürünün performansı JBL proflora'ya göre nasıldır. Yaklaşık 270 litrelik tankta kullanılacak.
Bendeki ürün: [IMG]http://www.aquaristikshop.com/o_pics_g_1/128007.jpg[/IMG]
Almayı düşündüğüm ürünler:
JBL Proflora Direct:[IMG]https://www.aquasabi.com/vcdn/images/item/zoom/hVJtNnApHh/jbl-proflora-direct-inlinediffusor.jpg[/IMG]
Up-Aqua D508-12 Co2 Atomiser 12-16mm: [IMG]http://www.atakanpetshop.com/image/cache/catalog/products//upaqua/Up-Aqua_D508-12_Co2_Atomiser_12-16mm_atakanpetshop_atakan_petshop_01-800x800.jpg[/IMG]
Güvenilir Ve Güvenilmez Akvaryumcular
[QUOTE=twinsoul]
Yarı uyuklayan gözlerle okurken bir anda kendime geldim ve gülmeye başladım. 7 - 8 sene önce benzer şeyler yaşamıştım, demek ki bir arpa boyu ilerleyememişler. [:/][/QUOTE]
Herhangi bir malı pahalıya satmaya çalışsaydı belki burada bahsi geçmezdi. Çünkü ticaret bu adam satabildiğine satar; ama dükkan silis kumu bitki kumu diye veriyor. Ben "cuba"ya meraklıyım diyorsun iki tane t8 yeter diyor. 2 T8 yeter dediği tank 300 litre. Yani, Kral Akvaryum ve sahibi Volkan Bey tekrar alışveriş yapacağım dükkan değildir.
[QUOTE=twinsoul]
Yarı uyuklayan gözlerle okurken bir anda kendime geldim ve gülmeye başladım. 7 - 8 sene önce benzer şeyler yaşamıştım, demek ki bir arpa boyu ilerleyememişler. [:/][/QUOTE]
Herhangi bir malı pahalıya satmaya çalışsaydı belki burada bahsi geçmezdi. Çünkü ticaret bu adam satabildiğine satar; ama dükkan silis kumu bitki kumu diye veriyor. Ben "cuba"ya meraklıyım diyorsun iki tane t8 yeter diyor. 2 T8 yeter dediği tank 300 litre. Yani, Kral Akvaryum ve sahibi Volkan Bey tekrar alışveriş yapacağım dükkan değildir.
Güvenilir Ve Güvenilmez Akvaryumcular
Aslında bu yazıyı uzun zamandır [B]ertelemekteyim[/B]. Hobiye başlarken başımdan geçenleri anlatacağım size. Yazacaklarım her ne kadar[B] hem öneri hem şikayet [/B]başlığını ilgilendirse de faydalı olan esnafların "şikayet" başlığı altında görünmemesi için burayı uygun gördüm.
Öncelikle hobi alışverişlerimizi [B]"dükkan" [/B]ve [B]"internet"[/B] olarak ikiye ayırabiliriz. Akvaristler dükkanların tehlikeli olduğunu söylese de internet alışverişleri daha tehlikelidir aslında. Son zamanlarda forumun şikayet başlığında birçok kişinin şikayet ettiği bir gübre üreticisini bu konuya örnek gösterebiliriz.
Konumuza dönecek olursak dükkan alışverişlerimde bir dükkandan oldukça büyük kazık yediğimi düşünüyorum. [B]Kral Akvaryum (İzmit)[/B] kendisi uyduruk bir tepe filtrenin dış filtreden daha iyi olduğunu iddia edebilir, bitkili akvaryum için silis kumun mükemmel olduğunu anlatabilir hatta iki adet t8'in bitkili akvaryum için yeteceğini düşünebilir.
Bunun yanında İzmit'in güvenilir dükkanları yok mu? Tabiî ki var. [B]Zet Akvaryum[/B]'a ilk gittiğimde akvaryum hobisi ile daha yeni tanışmıştım. Akvaryumlarda çok güzel ramireziler olmasına rağmen karidesler ve canlı doğuran yavrularına zarar verir diye istesem de satmamıştı. Tilki kuyruğu alırken bilinçsizlikle çok fazla kök almak istememe rağmen "Zaten iki haftada istediğinden çok fazla kök elde edersin." diyerek[B] fazlasını satmamıştı[/B]. Zet Akvaryum benim gözümde güvenilir dükkanlardandır.
İnternet alışverişlerinde güvenilirlik her ne kadar zor olsa da bir taraftan da kolay. [B]Gittigidiyor[/B] bu konuda satıcıların üzerinde bir denetim mekanizması kuruyor. İlk defa alışveriş yapacağınız bir satıcıdan Gittigidiyor üzerinden alım yapmanızı öneriririm. Birkaç alışverişten sonra zaten satıcıya güvenip kendi internet sitesinden alım yapabilirsiniz.
[B](Gittigidiyor) Atakan Akvaryum[/B],[B] ticaret ahlakında doktora yapmış[/B] bir şirkettir. Satın aldığınız ürünü taahhüt ettiği günde kargoya verir. Eğer bir sorun olursa çok önceden arar ve "Bir sorun var. İsterseniz satışı iptal edelim; isterseniz yarın mutlaka çıkaralım." der. Yani sizin başka firmalardan aynı gün içinde kargolatabileceğiniz bir saatte haber verir. Atakan Akvaryum'dan CO2 için bir selenoid valf satın almıştım. Ürün stoklarında tükenmiş. İthalatçıyı aramışlar ve tedarik süresi olarak bir hafta gün belirlemişler. Beni arayıp şunu teklif ettiler: "İsterseniz şimdi bir üst modelini gönderelim, isterseniz iade yapalım." Bir hafta bekleyin demiyorlar. "İsterseniz hemen iade yapalım, isterseniz üst modeli hemen gönderelim." diyorlar.
[B](Gittigidiyor) drpetshop[/B], zamanında göndermez, sizi oyalar, gerçek dışı beyanda bulunur, "kargoladım" der takip numarası göndermez, takip numarası gelir "20000000000000", aldığınız ürünün yerine çok çok aşağıda bir ürün teklif eder, siz reddedince "Sen anlamıyorsun bu işten." der vs. vs... Uzun zamandır internetten alışveriş yaparım böyle bir satıcı hiç görmedim. Bu satıcıdan floresan almıştım. Aldığım ürünler "aynı gün kargo" olarak satıştaydı. Satın aldığım zaman akşam saatleri olduğu için bir gün sonra kargo yapılması gerekiyordu; yapılmadı. İkinci gün kendisine mesajla ulaştım ve kargonun neden çıkmadığını sordum. Cevap yok. Aynı gün akşam saatlerinde yine mesaj gönderdim. Bu sefer cevap verdi ve kargonun çıktığını, kargo bilgilerinin ilerleyen saatlerde girileceğini söyledi. Sonuç? Kargo ikinci gün de çıkmadı. drpetshop (gittigidiyor) ürünü ikinci gün çıktı demesine rağmen göndermedi ve yarın kesin gönderiyoruz dedi. Ürün üçüncü gün de çıkmadı ve bu sefer satıcı ürünün çıkmadığını kabul etti. O gün bayramdan bir gün önceydi, floresanların bana ulaşması 9 gün sürecekti ve iadeyi kabul etti. Tam 3 (üç) gün oyaladı ve iade etti.
Güncelleme 11.01.2017 23.30
[B](Gittigidiyor) okyanuspet ve pasifikpet[/B]'ten farklı zamanlarda hem bitki kumu hem de floresan almışlığım vardır. İki satıcı da ürünlerini söz verdiği gibi aynı gün ve eksiksiz olarak gönderdi.
[B]Evcilal.com[/B], yazıma başlarken "drpetshop" faciasından bahsetmiştim. İstediğim ürünleri oradan temin edemeyince Gittigidiyor dışında, satıcıların kendi sitelerine yöneldim ve bu güzel satıcı ile tanıştım. Kargo saati geçmiş olmasına rağmen benim siparişim için kuryeyi bekletip siparişi verdiğim an ürünleri çıkaran güzel insanların çalıştığı bir şirkettir.
Güncelleme 11.01.2017 23.47
[B](Gittigidiyor) Akvayem35,[/B] beni üzmeyen satıcılardandır. Yaşadığım şehre uzak olduğu için ve ben genelde aynı gün kargo yapacak satıcıları tercih ettiğim için Akvaryem'den uzak durdum; ama ne zaman bir ürünü bulamasam imdadıma Akvaryem yetişti. Her zaman bulamadığım ürünü bir günde bana ulaştırdı.
Yazı güncellenecektir.[EDIT]hilcioglu,2017-01-12 00:22:43[/EDIT]
Aslında bu yazıyı uzun zamandır [B]ertelemekteyim[/B]. Hobiye başlarken başımdan geçenleri anlatacağım size. Yazacaklarım her ne kadar[B] hem öneri hem şikayet [/B]başlığını ilgilendirse de faydalı olan esnafların "şikayet" başlığı altında görünmemesi için burayı uygun gördüm.
Öncelikle hobi alışverişlerimizi [B]"dükkan" [/B]ve [B]"internet"[/B] olarak ikiye ayırabiliriz. Akvaristler dükkanların tehlikeli olduğunu söylese de internet alışverişleri daha tehlikelidir aslında. Son zamanlarda forumun şikayet başlığında birçok kişinin şikayet ettiği bir gübre üreticisini bu konuya örnek gösterebiliriz.
Konumuza dönecek olursak dükkan alışverişlerimde bir dükkandan oldukça büyük kazık yediğimi düşünüyorum. [B]Kral Akvaryum (İzmit)[/B] kendisi uyduruk bir tepe filtrenin dış filtreden daha iyi olduğunu iddia edebilir, bitkili akvaryum için silis kumun mükemmel olduğunu anlatabilir hatta iki adet t8'in bitkili akvaryum için yeteceğini düşünebilir.
Bunun yanında İzmit'in güvenilir dükkanları yok mu? Tabiî ki var. [B]Zet Akvaryum[/B]'a ilk gittiğimde akvaryum hobisi ile daha yeni tanışmıştım. Akvaryumlarda çok güzel ramireziler olmasına rağmen karidesler ve canlı doğuran yavrularına zarar verir diye istesem de satmamıştı. Tilki kuyruğu alırken bilinçsizlikle çok fazla kök almak istememe rağmen "Zaten iki haftada istediğinden çok fazla kök elde edersin." diyerek[B] fazlasını satmamıştı[/B]. Zet Akvaryum benim gözümde güvenilir dükkanlardandır.
İnternet alışverişlerinde güvenilirlik her ne kadar zor olsa da bir taraftan da kolay. [B]Gittigidiyor[/B] bu konuda satıcıların üzerinde bir denetim mekanizması kuruyor. İlk defa alışveriş yapacağınız bir satıcıdan Gittigidiyor üzerinden alım yapmanızı öneriririm. Birkaç alışverişten sonra zaten satıcıya güvenip kendi internet sitesinden alım yapabilirsiniz.
[B](Gittigidiyor) Atakan Akvaryum[/B],[B] ticaret ahlakında doktora yapmış[/B] bir şirkettir. Satın aldığınız ürünü taahhüt ettiği günde kargoya verir. Eğer bir sorun olursa çok önceden arar ve "Bir sorun var. İsterseniz satışı iptal edelim; isterseniz yarın mutlaka çıkaralım." der. Yani sizin başka firmalardan aynı gün içinde kargolatabileceğiniz bir saatte haber verir. Atakan Akvaryum'dan CO2 için bir selenoid valf satın almıştım. Ürün stoklarında tükenmiş. İthalatçıyı aramışlar ve tedarik süresi olarak bir hafta gün belirlemişler. Beni arayıp şunu teklif ettiler: "İsterseniz şimdi bir üst modelini gönderelim, isterseniz iade yapalım." Bir hafta bekleyin demiyorlar. "İsterseniz hemen iade yapalım, isterseniz üst modeli hemen gönderelim." diyorlar.
[B](Gittigidiyor) drpetshop[/B], zamanında göndermez, sizi oyalar, gerçek dışı beyanda bulunur, "kargoladım" der takip numarası göndermez, takip numarası gelir "20000000000000", aldığınız ürünün yerine çok çok aşağıda bir ürün teklif eder, siz reddedince "Sen anlamıyorsun bu işten." der vs. vs... Uzun zamandır internetten alışveriş yaparım böyle bir satıcı hiç görmedim. Bu satıcıdan floresan almıştım. Aldığım ürünler "aynı gün kargo" olarak satıştaydı. Satın aldığım zaman akşam saatleri olduğu için bir gün sonra kargo yapılması gerekiyordu; yapılmadı. İkinci gün kendisine mesajla ulaştım ve kargonun neden çıkmadığını sordum. Cevap yok. Aynı gün akşam saatlerinde yine mesaj gönderdim. Bu sefer cevap verdi ve kargonun çıktığını, kargo bilgilerinin ilerleyen saatlerde girileceğini söyledi. Sonuç? Kargo ikinci gün de çıkmadı. drpetshop (gittigidiyor) ürünü ikinci gün çıktı demesine rağmen göndermedi ve yarın kesin gönderiyoruz dedi. Ürün üçüncü gün de çıkmadı ve bu sefer satıcı ürünün çıkmadığını kabul etti. O gün bayramdan bir gün önceydi, floresanların bana ulaşması 9 gün sürecekti ve iadeyi kabul etti. Tam 3 (üç) gün oyaladı ve iade etti.
Güncelleme 11.01.2017 23.30
[B](Gittigidiyor) okyanuspet ve pasifikpet[/B]'ten farklı zamanlarda hem bitki kumu hem de floresan almışlığım vardır. İki satıcı da ürünlerini söz verdiği gibi aynı gün ve eksiksiz olarak gönderdi.
[B]Evcilal.com[/B], yazıma başlarken "drpetshop" faciasından bahsetmiştim. İstediğim ürünleri oradan temin edemeyince Gittigidiyor dışında, satıcıların kendi sitelerine yöneldim ve bu güzel satıcı ile tanıştım. Kargo saati geçmiş olmasına rağmen benim siparişim için kuryeyi bekletip siparişi verdiğim an ürünleri çıkaran güzel insanların çalıştığı bir şirkettir.
Güncelleme 11.01.2017 23.47
[B](Gittigidiyor) Akvayem35,[/B] beni üzmeyen satıcılardandır. Yaşadığım şehre uzak olduğu için ve ben genelde aynı gün kargo yapacak satıcıları tercih ettiğim için Akvaryem'den uzak durdum; ama ne zaman bir ürünü bulamasam imdadıma Akvaryem yetişti. Her zaman bulamadığım ürünü bir günde bana ulaştırdı.
Yazı güncellenecektir.[EDIT]hilcioglu,2017-01-12 00:22:43[/EDIT]
Kocaeli/izmitteki İyi Akvaryumcular
Zet Akvaryum iyidir. Özellikle Ercan Bey size oldukça yardımcı olacaktır. Uzak durmanız gereken mekan Kral Akvaryum'dur.
Zet Akvaryum iyidir. Özellikle Ercan Bey size oldukça yardımcı olacaktır. Uzak durmanız gereken mekan Kral Akvaryum'dur.
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
Her ne kadar akvaryum hobisinde yeni olsam da uzun zamandır bu forumu takip etmekteyim. Muhtemelen insanların akvaryuma bu kadar bağlanmasının sebeplerinden en önemlisinin doğayı taklit etmenin getirdiği haz olsa da bana göre asıl neden "problem çözme" hissinin getirdiği haz. Yani Sürekli bir problem var ve biz onları ortadan kaldırdıkça mutlu oluyoruz. Birçok kişinin hobiyi bırakması da muhtemel çözülemeyen bir probleme dayanıyor gibi.
Benim kısa olan maceramda en çok uğraştığım sorunlardan biri gübre meselesiydi. Çünkü gübre kötü, gübre tehlikeliydi (!). Bir haftadır bu başlıktan öğrendiklerimle kendi gübremi hazırlayıp kullanıyorum ve hiçbir zararını görmedim. Aksine bitkilerimde gözle görülür gelişme oldu. Emrah Bey'e tekrar teşekkür ederim.
Bu başlığın sabitlenmesi daha fazla akvaristin yararlanması bakımından oldukça iyi olacaktır.
Her ne kadar akvaryum hobisinde yeni olsam da uzun zamandır bu forumu takip etmekteyim. Muhtemelen insanların akvaryuma bu kadar bağlanmasının sebeplerinden en önemlisinin doğayı taklit etmenin getirdiği haz olsa da bana göre asıl neden "problem çözme" hissinin getirdiği haz. Yani Sürekli bir problem var ve biz onları ortadan kaldırdıkça mutlu oluyoruz. Birçok kişinin hobiyi bırakması da muhtemel çözülemeyen bir probleme dayanıyor gibi.
Benim kısa olan maceramda en çok uğraştığım sorunlardan biri gübre meselesiydi. Çünkü gübre kötü, gübre tehlikeliydi (!). Bir haftadır bu başlıktan öğrendiklerimle kendi gübremi hazırlayıp kullanıyorum ve hiçbir zararını görmedim. Aksine bitkilerimde gözle görülür gelişme oldu. Emrah Bey'e tekrar teşekkür ederim.
Bu başlığın sabitlenmesi daha fazla akvaristin yararlanması bakımından oldukça iyi olacaktır.
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
[QUOTE=Tunc Berk]
Bize ne gönderdi acaba? [:)] Umarım bu durumdan sonra stokları güncellemiştir.[/QUOTE]
Merhaba Tunç Bey,
Ben gübreleri daha yeni aldım. Aldığımda da satıcı ile görüşmüştüm. Stokları güncel.
[QUOTE=Tunc Berk]
Bize ne gönderdi acaba? [:)] Umarım bu durumdan sonra stokları güncellemiştir.[/QUOTE]
Merhaba Tunç Bey,
Ben gübreleri daha yeni aldım. Aldığımda da satıcı ile görüşmüştüm. Stokları güncel.
SON MESAJLAR
- Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
