ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Mart 2016 21:00
Son Ziyaret:
27 Nisan 2016 17:32
Toplam Mesaj:
27 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kenan Altay
Doğum Tarihi:
06 Temmuz 1985
Yaş:
40
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Her Alanda Bilimsel çalışmaların önünü açmak. Adı üstünde Bilimle bilmekle alakalı Bu yüzden doğru bilmek, iyi bilmek doğru sonuca götürecektir. Bilinmeyenler zannidir! Sonuç vermesini beklemek (k)ayıp.. Merhamet ve iyi yönelmek Fıtri'dir. Buna yön
SON 10 MESAJI
Yeni Akvaryumumda Garip Şeyler Oluyor
Kabarcıklar beyazımsı bir katman içinde gibi görünüyorsa. Bi şekilde bir yerden temizlik maddesi veya başka bir şey bulaşmıştır. Ancak eğer yapabiliyorsanız kepçe benzeri birşeyle üstten toplayın. Ve mümkünse balıkları hemen almayın hacmine göre ve balık boyutuna göre bekleyerek 1er 2şer balık ekleyip bikaç gün arayla ekleyerek devam edin şayet sıkıntı olmazsa.. Bunu derken sıkıntınız bütün balıkları tek seferde getirmek ve koyacak yeriniz olmaması olacak gibi görünüyor. Hİç bir sorun olmayadabilir. Benzer bir görüntü birazdaha az hali kısa süreliğine bende de olmuştu.
Panik yok ama stresi çok :)daha yeni oturmuş olduğunu düşündüğüm akvaryumuma su değişiminden sonra 15den fazla balık eklemek zorunda kalmış birisi olarak bunları yazıyorum Eklediğim balıkların 2. günü kuhli ve çöpçüler normal tavırlar sorun yok. tek sorun su bulanıklığı geçmiyor bak hiç panik yapmıyorum Akvaryumda bir kaos var balıklar birbirine giriyor saklanacak yer tek bölge ve her seferinde 4 farklı türden toplamda 10 balık burda göya saklanıyorlar ben onları görüyorum çaktırmıyorum ;) 5 cmlik taşın arkasında değiller suss :)) Ha bide çay yarabandı gibi çokta temiz olmayan ellerimle dişi bettaları sevmeden yapamıyorum napıyım gıdıklanmak hoşlarına gidiyor :) 3 gündür de elim değil kolum akvaryumdan çıkmıyor Dedimya kaos var kaosa bende dahil oldum :) Bu arada filtre görevini yapmıyor onada el yordamıyla destek oluyorum.
15litredeki erkek betta en keyiflisi Sıcaklık 30larda. niyemi Adı By.Sinir Sinirden dereceye vurup duruyor kuyruğuyla herşeye sinirleniyo yem veriyorum ayrı bi sinir, akvaryum suyuna kontrol için bakıyorum camıma yaklaşma dercesine sinirle geliyo! 2 gün önce farkettim beyaz benek başlamış onun keyfi yerinde benimkide! :)
Kabarcıklar beyazımsı bir katman içinde gibi görünüyorsa. Bi şekilde bir yerden temizlik maddesi veya başka bir şey bulaşmıştır. Ancak eğer yapabiliyorsanız kepçe benzeri birşeyle üstten toplayın. Ve mümkünse balıkları hemen almayın hacmine göre ve balık boyutuna göre bekleyerek 1er 2şer balık ekleyip bikaç gün arayla ekleyerek devam edin şayet sıkıntı olmazsa.. Bunu derken sıkıntınız bütün balıkları tek seferde getirmek ve koyacak yeriniz olmaması olacak gibi görünüyor. Hİç bir sorun olmayadabilir. Benzer bir görüntü birazdaha az hali kısa süreliğine bende de olmuştu.
Panik yok ama stresi çok :)daha yeni oturmuş olduğunu düşündüğüm akvaryumuma su değişiminden sonra 15den fazla balık eklemek zorunda kalmış birisi olarak bunları yazıyorum Eklediğim balıkların 2. günü kuhli ve çöpçüler normal tavırlar sorun yok. tek sorun su bulanıklığı geçmiyor bak hiç panik yapmıyorum Akvaryumda bir kaos var balıklar birbirine giriyor saklanacak yer tek bölge ve her seferinde 4 farklı türden toplamda 10 balık burda göya saklanıyorlar ben onları görüyorum çaktırmıyorum ;) 5 cmlik taşın arkasında değiller suss :)) Ha bide çay yarabandı gibi çokta temiz olmayan ellerimle dişi bettaları sevmeden yapamıyorum napıyım gıdıklanmak hoşlarına gidiyor :) 3 gündür de elim değil kolum akvaryumdan çıkmıyor Dedimya kaos var kaosa bende dahil oldum :) Bu arada filtre görevini yapmıyor onada el yordamıyla destek oluyorum.
15litredeki erkek betta en keyiflisi Sıcaklık 30larda. niyemi Adı By.Sinir Sinirden dereceye vurup duruyor kuyruğuyla herşeye sinirleniyo yem veriyorum ayrı bi sinir, akvaryum suyuna kontrol için bakıyorum camıma yaklaşma dercesine sinirle geliyo! 2 gün önce farkettim beyaz benek başlamış onun keyfi yerinde benimkide! :)
Bu Bitki Ve Salyangoz Nedir?
Açıkçası ; Bikenara ayırdığım javamossların arasında duruyor. Javamosslar çok karışık ve çuk uzunlar çürüğü çarığı ayrılması ve akvaryuma eklemek için hazırlanması çok uzun işlem. Şimdi bunların arasından salyangozu aramam. Çünkü Çoğalırsa felan şuan için başka sıkıntılar var temizlikle ilgilenemem. Ama Fotoğrafı çekerken gördüğüm kadarıyla Kaplangözü taşı andıran bi sarımsı noktası var içinde hoşuma gitmiyor değil :)
Bakalım şu bitkiyi kurtarayım ne olduğunu çözeyim, akvaryumdaki kaosu bi halledeyim ölmezse onada sıra gelecek :))
Bitkinin ne olduğu konusunda yardımlarınızı bekliyorum, akvaryum içerisinde şuan için yapraklarda da sapdada bir gelişme yok. Duruma göre ileride tekrar fotoğraflarım
Açıkçası ; Bikenara ayırdığım javamossların arasında duruyor. Javamosslar çok karışık ve çuk uzunlar çürüğü çarığı ayrılması ve akvaryuma eklemek için hazırlanması çok uzun işlem. Şimdi bunların arasından salyangozu aramam. Çünkü Çoğalırsa felan şuan için başka sıkıntılar var temizlikle ilgilenemem. Ama Fotoğrafı çekerken gördüğüm kadarıyla Kaplangözü taşı andıran bi sarımsı noktası var içinde hoşuma gitmiyor değil :)
Bakalım şu bitkiyi kurtarayım ne olduğunu çözeyim, akvaryumdaki kaosu bi halledeyim ölmezse onada sıra gelecek :))
Bitkinin ne olduğu konusunda yardımlarınızı bekliyorum, akvaryum içerisinde şuan için yapraklarda da sapdada bir gelişme yok. Duruma göre ileride tekrar fotoğraflarım
Bu Bitki Ve Salyangoz Nedir?
Evet durumu kötü yıkadım kökündeki siyahçürüğü maket bıçağıyla kestim akvaryuma gömdüm , bakalım. Kurtarabilirmiyim ne olduğunu bulabilsek onagöre bişey yapılabilir belki.
Adi salyangoz olduğuna eminmisiniz. Sevincim kursağımda kalıyor :)
Evet durumu kötü yıkadım kökündeki siyahçürüğü maket bıçağıyla kestim akvaryuma gömdüm , bakalım. Kurtarabilirmiyim ne olduğunu bulabilsek onagöre bişey yapılabilir belki.
Adi salyangoz olduğuna eminmisiniz. Sevincim kursağımda kalıyor :)
Bu Bitki Ve Salyangoz Nedir?
Arkadaştanaldığım javamossların arasından çıktı Ne olduğu hakkında kesin bilgi lazım bilen varmıdır?
Bitkinin köküne yapışmış elimi atınca düşen salyangoz yavrusu Minare mi yoksa Elma salyangoz mudur? Başka fotosu yok mossların arasına geri salladım.
[url=http://hizliresim.com/z57J4O][img]http://i.hizliresim.com/z57J4O.jpg[/img][/url]
Bitki daha önemli
[url=http://hizliresim.com/571GYl][img]http://i.hizliresim.com/571GYl.jpg[/img][/url][EDIT]Ken4n,2016-04-21 18:09:57[/EDIT]
Arkadaştanaldığım javamossların arasından çıktı Ne olduğu hakkında kesin bilgi lazım bilen varmıdır?
Bitkinin köküne yapışmış elimi atınca düşen salyangoz yavrusu Minare mi yoksa Elma salyangoz mudur? Başka fotosu yok mossların arasına geri salladım.
[url=http://hizliresim.com/z57J4O][img]http://i.hizliresim.com/z57J4O.jpg[/img][/url]
Bitki daha önemli
[url=http://hizliresim.com/571GYl][img]http://i.hizliresim.com/571GYl.jpg[/img][/url][EDIT]Ken4n,2016-04-21 18:09:57[/EDIT]
sessiz hava motoru fikirleri
Aynı gözlemlemeyi bende yapmıştım bunu düşünmüştüm ama çözüm olmaz herhalde diye olumsuz düşünmüştüm. Kablosundan tutup 1.5 metre kadar kaldırmıştım değişme olmayınca vaz geçmiştim.
Sabitlediniz mi bir yere yoksa askıda mı duruyor acaba?
Aynı gözlemlemeyi bende yapmıştım bunu düşünmüştüm ama çözüm olmaz herhalde diye olumsuz düşünmüştüm. Kablosundan tutup 1.5 metre kadar kaldırmıştım değişme olmayınca vaz geçmiştim.
Sabitlediniz mi bir yere yoksa askıda mı duruyor acaba?
Akvaryum Kurulumuma Ölçü- Bitki Ve Canlı Tavsiyesi
Saygıdeğer yeknet. İlgin alakan ve yorumların için teşekkür ediyorum. Bir diğer manada söylemek istediğim şeyi örnekliyorum bakınız İsmini ilk defa duyduğum ve gördüğüm bir balık türü ; Otocat. az önce forumda birilerine önerilmiş burdan gördüm. Vatoz yerine cüc vatoz veya bunu tavsiye etmişler.. gibi Benim aradığım şey aslında tam olarak bu.
Yani şunuda açıklayım; Beta dişilerini ekledim 3-5 adet üretim yaptığımda sayı artacak yapabilirsem.. Ancak bunlar tek kalmayacak çöpçü ve bu örnekteki gibi vatoz sadece beta dişileri karışık akvaryumlarda yaşayabiliyor bu sebeple beta üretiminin yumurta dönemi v.s bunlar bana hafif geliyor. Örneğin cüce vatoz yavrularını yeme veya anasını danasını ayırma gibi müdahalelerde bulunmamak benim kolayıma geliyor. Sanırsam killifisher türüde aynı şekilde bir aile ana-baba yacruları büyütüyorlar. Sadece yumurtaları toplu olarak biryerde tutmak gerekiyormuş gibi vuralardan kendime pay çıkarmaya çalışıyorum...
Söylediğiniz gibi havalar ısınıyorken bu sıkışık durumda en asgari şartlarla deneyimimi yaşamayı amaçlıyorum. Sonrasında ısıtıcısı havası filtresi illaki gerekene yönelebilirim. Şimdiyi değerlendirmek bu koşullarda azda olsa deneyim kazanmak. Ha şuda var. illa bitki koycam illa şunu yapcam demiyorum(diyemiyorum) .. Yapmak istediklerim hayallerimin hep altında olduğu için önemsemiyorum diyelim. Sadece başlangıç zor şartlarda balıklara bakmak. Hertürlü imkana kolay ulaştıktan sonra herhalükarda balık bakmak kolay! En azından benim için öyle.
Şimdi örnekte söylenen otocat sadece örnek olması içindi. Besleyecek değilim.. Bu yönde beni bitki alma şunu yap diye yönlendirebilecek şu balıklara yönel şu konuyu araştır diye yönelndirebilirseniz. neon tetralarda olduğu gibi bir yönlendirme bekliyorum. Siz anladınız :)
Saygıdeğer yeknet. İlgin alakan ve yorumların için teşekkür ediyorum. Bir diğer manada söylemek istediğim şeyi örnekliyorum bakınız İsmini ilk defa duyduğum ve gördüğüm bir balık türü ; Otocat. az önce forumda birilerine önerilmiş burdan gördüm. Vatoz yerine cüc vatoz veya bunu tavsiye etmişler.. gibi Benim aradığım şey aslında tam olarak bu.
Yani şunuda açıklayım; Beta dişilerini ekledim 3-5 adet üretim yaptığımda sayı artacak yapabilirsem.. Ancak bunlar tek kalmayacak çöpçü ve bu örnekteki gibi vatoz sadece beta dişileri karışık akvaryumlarda yaşayabiliyor bu sebeple beta üretiminin yumurta dönemi v.s bunlar bana hafif geliyor. Örneğin cüce vatoz yavrularını yeme veya anasını danasını ayırma gibi müdahalelerde bulunmamak benim kolayıma geliyor. Sanırsam killifisher türüde aynı şekilde bir aile ana-baba yacruları büyütüyorlar. Sadece yumurtaları toplu olarak biryerde tutmak gerekiyormuş gibi vuralardan kendime pay çıkarmaya çalışıyorum...
Söylediğiniz gibi havalar ısınıyorken bu sıkışık durumda en asgari şartlarla deneyimimi yaşamayı amaçlıyorum. Sonrasında ısıtıcısı havası filtresi illaki gerekene yönelebilirim. Şimdiyi değerlendirmek bu koşullarda azda olsa deneyim kazanmak. Ha şuda var. illa bitki koycam illa şunu yapcam demiyorum(diyemiyorum) .. Yapmak istediklerim hayallerimin hep altında olduğu için önemsemiyorum diyelim. Sadece başlangıç zor şartlarda balıklara bakmak. Hertürlü imkana kolay ulaştıktan sonra herhalükarda balık bakmak kolay! En azından benim için öyle.
Şimdi örnekte söylenen otocat sadece örnek olması içindi. Besleyecek değilim.. Bu yönde beni bitki alma şunu yap diye yönlendirebilecek şu balıklara yönel şu konuyu araştır diye yönelndirebilirseniz. neon tetralarda olduğu gibi bir yönlendirme bekliyorum. Siz anladınız :)
Akvaryum Kurulumuma Ölçü- Bitki Ve Canlı Tavsiyesi
Betta konusunda bilginiz varsa ve söylediğimi anlamışsanız öyle bi dünya var diyebilirim..
Yukarıda örnekte söylediğim balıklar 10 - 30 Derecede yaşıyor. bu arada Isıtıcıyla ilgili olarak, 50w değil 25w dahi iş görecektir. Bu watt olayı bizim yaktığımız sobalar gibi değil. Kapalı ortamda duran su içerisinde ısıyı dengede tutan yapıları var. 100w 5-6 saat çalışırsa 50w 8-9 saat çalışır demektir. Sonuçta ısıyı dengede tutar. Yanı sıra strafor desteği yapıldığında istenen denge sağlanır.
Ancak bazı balık türlerinde bu mümkün değildir. İstediğimiz ısının toleransı çoğu balık türünde yetersiz olacaktır. Tam denge hızlı düşmeyen ısı gerekebiliyor. . Burda anlatmak istediğim, ısı da ve oksijen sağlamada daha rahat türler'den bilmediğim bir cins var mıdır yaklaşımı.. Japon balıkları bazı varyetleri biçok ortamda sağlamca yaşayabiliyorlar.
Bu konuda çok şey yazılıp söylenebilir.. Benim amacım pratik / Tecrübeden faydalanmak. Akvaristlere soracağıma döner bütün koşulları sağlarım Forumu da bu konularda kullanmam en azından.
mesela benzer bir yerde sadece cüce vatoz yapanlar var.Koşulları nedir tam detaylı bakmadım.. ben sevmiim.
Cüce vatozu seviyorum aramızda büyük bi etkileşim var hani. Ama konu o değil, onlar hep biryerlere yapışıyorlar. fFalan falan. artı ne yer ne içer neister detaylıca bakmak lazım. gibi...
Örneğin türkiyede Betta splendens bulunuyor. Ben şunada ulaşmak isterdim; macrostoma,imbellis ..gibi diğer akrabalarını bulabilirmiyim gibi..
Bunlar durgun su seviyorlar , 109 litre için önerilen filtreleme 225-400 litre çevirebilen. şimdi 300 litre çeviren bunun tam ortası değil mi? Artı betta gibi bi tür için yeterli değil mi? bunu mu demek istediniz Tek balık besleme konusuna tekrar bakalım.. Akvaryumun tamamını tek başına doldurabilen bir başka tür daha var mı? Bunları bilmeyi amaçlıyorum.
Ve zaten şunu söylemek istedim 3-5 veya daha fazla dişi betta'yı büyük tank'a alabilirim...
değerli yeknet . Dış Filtremi kendim yaparım demiştim. Ben ihtiyaç halinde eldeki iç filtreyi de ekleyeceğimi(extra ) belirtmek isterim.
Az ışık konusunda, kolay bitkiler 'i kast ettim bikaç örnek var ledlerin yetmediği söylense de su içindeki ışığın emilim farkı kolay bitkilerin bir çoğuna yetiyor. Dipte kalacak olan bitkiler için sıkıntı doğurabilir bu konuda fazla birşey demiyorum yardım amaçlıyorum.
Neon tetra'lar beni korkutuyor. kolaylık'tan kastım İlgilenme konusunda. Sizde belirtmişsiniz her balık ilgiister. Akvaryumda bikaç tür olduğundaonların doğumları v.s iş yükü artıyor :D Tek türle daha kolay ilgilenebilirim düşüncesi beni buralara sürükledi.
yanişu değil; "al 3-5 balık koy gitsin ne kara kara düşünüyon.."
Akvaryumabütçe ayıramadığım için tamamen duygusal demem ondan. Bu nedenle her hamleyi zaman'a yayıyorum.
Bu süreçte sıcak havalarda gelmişken değerlendireyim..
Bilmiş bilmiş konuşuyorum sanmayın bişey bildiğim yok :D Hepsi çok araştırma ve kafa karışıklığı. Tecrübesiz gelen bilgi bilgi değildir diyorum. Bilgililerden ilgili mesajı bekliyorum.
Neon tetra düşündürüyor beni..
Sonunu şöyle bitireyim;
Daha başka ne var, başka şeyler arıyorum herhalde.
Akvaryuma Kedi koysam balık olur mu?
Betta konusunda bilginiz varsa ve söylediğimi anlamışsanız öyle bi dünya var diyebilirim..
Yukarıda örnekte söylediğim balıklar 10 - 30 Derecede yaşıyor. bu arada Isıtıcıyla ilgili olarak, 50w değil 25w dahi iş görecektir. Bu watt olayı bizim yaktığımız sobalar gibi değil. Kapalı ortamda duran su içerisinde ısıyı dengede tutan yapıları var. 100w 5-6 saat çalışırsa 50w 8-9 saat çalışır demektir. Sonuçta ısıyı dengede tutar. Yanı sıra strafor desteği yapıldığında istenen denge sağlanır.
Ancak bazı balık türlerinde bu mümkün değildir. İstediğimiz ısının toleransı çoğu balık türünde yetersiz olacaktır. Tam denge hızlı düşmeyen ısı gerekebiliyor. . Burda anlatmak istediğim, ısı da ve oksijen sağlamada daha rahat türler'den bilmediğim bir cins var mıdır yaklaşımı.. Japon balıkları bazı varyetleri biçok ortamda sağlamca yaşayabiliyorlar.
Bu konuda çok şey yazılıp söylenebilir.. Benim amacım pratik / Tecrübeden faydalanmak. Akvaristlere soracağıma döner bütün koşulları sağlarım Forumu da bu konularda kullanmam en azından.
mesela benzer bir yerde sadece cüce vatoz yapanlar var.Koşulları nedir tam detaylı bakmadım.. ben sevmiim.
Cüce vatozu seviyorum aramızda büyük bi etkileşim var hani. Ama konu o değil, onlar hep biryerlere yapışıyorlar. fFalan falan. artı ne yer ne içer neister detaylıca bakmak lazım. gibi...
Örneğin türkiyede Betta splendens bulunuyor. Ben şunada ulaşmak isterdim; macrostoma,imbellis ..gibi diğer akrabalarını bulabilirmiyim gibi..
Bunlar durgun su seviyorlar , 109 litre için önerilen filtreleme 225-400 litre çevirebilen. şimdi 300 litre çeviren bunun tam ortası değil mi? Artı betta gibi bi tür için yeterli değil mi? bunu mu demek istediniz Tek balık besleme konusuna tekrar bakalım.. Akvaryumun tamamını tek başına doldurabilen bir başka tür daha var mı? Bunları bilmeyi amaçlıyorum.
Ve zaten şunu söylemek istedim 3-5 veya daha fazla dişi betta'yı büyük tank'a alabilirim...
değerli yeknet . Dış Filtremi kendim yaparım demiştim. Ben ihtiyaç halinde eldeki iç filtreyi de ekleyeceğimi(extra ) belirtmek isterim.
Az ışık konusunda, kolay bitkiler 'i kast ettim bikaç örnek var ledlerin yetmediği söylense de su içindeki ışığın emilim farkı kolay bitkilerin bir çoğuna yetiyor. Dipte kalacak olan bitkiler için sıkıntı doğurabilir bu konuda fazla birşey demiyorum yardım amaçlıyorum.
Neon tetra'lar beni korkutuyor. kolaylık'tan kastım İlgilenme konusunda. Sizde belirtmişsiniz her balık ilgiister. Akvaryumda bikaç tür olduğundaonların doğumları v.s iş yükü artıyor :D Tek türle daha kolay ilgilenebilirim düşüncesi beni buralara sürükledi.
yanişu değil; "al 3-5 balık koy gitsin ne kara kara düşünüyon.."
Akvaryumabütçe ayıramadığım için tamamen duygusal demem ondan. Bu nedenle her hamleyi zaman'a yayıyorum.
Bu süreçte sıcak havalarda gelmişken değerlendireyim..
Bilmiş bilmiş konuşuyorum sanmayın bişey bildiğim yok :D Hepsi çok araştırma ve kafa karışıklığı. Tecrübesiz gelen bilgi bilgi değildir diyorum. Bilgililerden ilgili mesajı bekliyorum.
Neon tetra düşündürüyor beni..
Sonunu şöyle bitireyim;
Daha başka ne var, başka şeyler arıyorum herhalde.
Akvaryuma Kedi koysam balık olur mu?
Akvaryum Kurulumuma Ölçü- Bitki Ve Canlı Tavsiyesi
Selam Arkadaşlar yeni tankım geldi.
Öncelikle tank ölçülerini vermek istiyorum. Forumdaki hesaplayıcı daha önce 84 litre gösterirken şimdi 109 litre gösteriyor. Telefonun hesap makinasındanda yapamadım;
Bombeli Boy 79 ,Kenar 26, En 34, Yükseklik 46 CM.. Öncelikle 109 litre doğrumudur. Değilse kaçtır'a ulaşmak istiyorum.
Sonra Isıtıcı ve kum bitki ve Filtre İçin elimde olanların bilgisini vereyim Daha önce küçük tankım 15 litre birde 4.5 litre hasta/ ilk alımda bekleme Karantina tankı yapmak üzereyim.
Isıtıcı 50W - Filtre ise RS-062A üzerinde 2W işaretli 300L/H 300litre saatte herhalde?.. yanında birde 0.6m yazmakta. Ayrıca Sobo 248 hava motörü tek çıkış, ama ben onu 3'e 5'e güç kaybetmeden bölerim sıkıntı yok, ihtiyaçta yok herhalde.
Bunları 109 luk tankta kullanmayı 2 tankıda beta yapmayı düşünüyorum Misal 15litrede 3dişi beta, 109'da tek erkek yada cinsi olarak tersini yada Akvaryum olarak tersini ..
15litre olan'da 2kg ve yarım kg 'a yakın siyah taşlarla(altta) 1,5 2 cm dolduran Hagen kumbikaç parça elodea filtre ısıtıcı Su 5-6 günlük sisli beyazlıkda gitti iyice berraklaştı. Ne yapcamı bilemiyorum şuan.
109 luksa.. Onun 4/1'ine su çektim 2.gün doldu tertemiz duruyor. . (Niye ki)
Şimdi öncelikle balıklarla ilgili epey araştırdım ve yoruldum.. Betta gibi görseli olan,zeki, veya kardinal neon t'lar gibi sürü halinde olup çok fazla masraf istemeyen kolay şeyler araştırdım Ancak Betta dışında pek çoğu kolay gelmiyor bana, Kolay olduğu halde ya görseli iyi olmuyor yada bazı sorunlar için çokdaha özel koşullar gerekiyor. Bitkili kurulum düşünüyorum ama ışık konusunda anlaşamıyoruz kolay bitkilerle az ışıkla geçiştireceğim.
Yanisi Az ışık, Az ısı, Az hava. Güzel görsel. Üretim denemelerimle birlikte kendime hitabınıda arıyorum. Az emek çok yemek mi derseniz evet. :) Tutupta Sivrisinek balıklarından veya Amerikalı balıklardan, Cüce güneş (Elassoma evergladei) felan giremiyorum.
Ayrıca belirtmeliyim ki Tam kurulum için uzun zaman geçecek. Kum, Mangrow kök ve diğer bitkiler hatta taşıkayası biraz zamanla yavaş yavaş eklenecek. Bunların hepsi tamamen duygusal .
Belkide uzun süreçte takaslarla alabileceğimi düşünüyorum. Hani bettadan yavru alırız tankın birini yavruların gelişimine açarız büyürlerde takasa gireriz yani ölme balığım ölme...
Şimdi; Böyle bir tank için Kolay bitkili akvaryum kurulumuma Beğenebileceğim türler sakin üretim ve kolay satış diyelim Elden çıkarabileceğim bir tür düşünebilirim ama önce can diyorum, O yüzden hiç haz etmediğim CÇİKLETçiklerden önermeyiniz. Onların beğendiğim türlerine zaten güç yetiremem ::))
Dış Fİltremi Kendim yaparım, Işığımıda.. Hatta birçok şeyi Hatta havayı bile burnumdan solur dudaklarımdan suni solunum yaparım Hatta hatta bitkilerin fotosentezinde çok değişik tezler ileri sürerim siz en uygun fikri söyleyin benim çenem açıldı :)
Hoş balıklar
Selam Arkadaşlar yeni tankım geldi.
Öncelikle tank ölçülerini vermek istiyorum. Forumdaki hesaplayıcı daha önce 84 litre gösterirken şimdi 109 litre gösteriyor. Telefonun hesap makinasındanda yapamadım;
Bombeli Boy 79 ,Kenar 26, En 34, Yükseklik 46 CM.. Öncelikle 109 litre doğrumudur. Değilse kaçtır'a ulaşmak istiyorum.
Sonra Isıtıcı ve kum bitki ve Filtre İçin elimde olanların bilgisini vereyim Daha önce küçük tankım 15 litre birde 4.5 litre hasta/ ilk alımda bekleme Karantina tankı yapmak üzereyim.
Isıtıcı 50W - Filtre ise RS-062A üzerinde 2W işaretli 300L/H 300litre saatte herhalde?.. yanında birde 0.6m yazmakta. Ayrıca Sobo 248 hava motörü tek çıkış, ama ben onu 3'e 5'e güç kaybetmeden bölerim sıkıntı yok, ihtiyaçta yok herhalde.
Bunları 109 luk tankta kullanmayı 2 tankıda beta yapmayı düşünüyorum Misal 15litrede 3dişi beta, 109'da tek erkek yada cinsi olarak tersini yada Akvaryum olarak tersini ..
15litre olan'da 2kg ve yarım kg 'a yakın siyah taşlarla(altta) 1,5 2 cm dolduran Hagen kumbikaç parça elodea filtre ısıtıcı Su 5-6 günlük sisli beyazlıkda gitti iyice berraklaştı. Ne yapcamı bilemiyorum şuan.
109 luksa.. Onun 4/1'ine su çektim 2.gün doldu tertemiz duruyor. . (Niye ki)
Şimdi öncelikle balıklarla ilgili epey araştırdım ve yoruldum.. Betta gibi görseli olan,zeki, veya kardinal neon t'lar gibi sürü halinde olup çok fazla masraf istemeyen kolay şeyler araştırdım Ancak Betta dışında pek çoğu kolay gelmiyor bana, Kolay olduğu halde ya görseli iyi olmuyor yada bazı sorunlar için çokdaha özel koşullar gerekiyor. Bitkili kurulum düşünüyorum ama ışık konusunda anlaşamıyoruz kolay bitkilerle az ışıkla geçiştireceğim.
Yanisi Az ışık, Az ısı, Az hava. Güzel görsel. Üretim denemelerimle birlikte kendime hitabınıda arıyorum. Az emek çok yemek mi derseniz evet. :) Tutupta Sivrisinek balıklarından veya Amerikalı balıklardan, Cüce güneş (Elassoma evergladei) felan giremiyorum.
Ayrıca belirtmeliyim ki Tam kurulum için uzun zaman geçecek. Kum, Mangrow kök ve diğer bitkiler hatta taşıkayası biraz zamanla yavaş yavaş eklenecek. Bunların hepsi tamamen duygusal .
Belkide uzun süreçte takaslarla alabileceğimi düşünüyorum. Hani bettadan yavru alırız tankın birini yavruların gelişimine açarız büyürlerde takasa gireriz yani ölme balığım ölme...
Şimdi; Böyle bir tank için Kolay bitkili akvaryum kurulumuma Beğenebileceğim türler sakin üretim ve kolay satış diyelim Elden çıkarabileceğim bir tür düşünebilirim ama önce can diyorum, O yüzden hiç haz etmediğim CÇİKLETçiklerden önermeyiniz. Onların beğendiğim türlerine zaten güç yetiremem ::))
Dış Fİltremi Kendim yaparım, Işığımıda.. Hatta birçok şeyi Hatta havayı bile burnumdan solur dudaklarımdan suni solunum yaparım Hatta hatta bitkilerin fotosentezinde çok değişik tezler ileri sürerim siz en uygun fikri söyleyin benim çenem açıldı :)
Hoş balıklar
BİR AKVARYUM AYDA KAÇ TL HARCAR
Hesaplama doğru formül doğru sadece çalışma saati kesin değil.
Isıtıcı ise 50w ancak 24 saat değil.. Isıtıcının kaç saat çalıştığının ortalamasını alabilirsiniz. benm 15lt akvaryum akvaryuma müdahale sırasında çektiğimde bile çabuk soğuyor. Bunu kendimiz gözlemler 1 saatte kaç dakika çalıştığına bakabiliriz. Ancak bu durum Hava şartları gibi etkenlerde sürekli değişkendir. Yinede tamamen soğumadığı durumlarda çok ufak değişimler olur.
Bende 1 saatte 10-15 dkka ya çalışıyor ya çalışmıyor. Bunu günlüğe vurduğumuzda 24 saatte 4-5 saat eder.
5 saat alalım 50W X 5 = 250W GÜNLÜK - 250W X 30 GÜN = 7500W Buda 3.5 TL aylık..
Tamamıyla hesaplamayı kullanıcı yapabilir. 1000KW =1KW Bu günkü 1kw elektrik ücretine göre hesaplama yapılır. Yani Kullanılan ekipmanın Watt değeri Kullanıcının kaç saat kullandığını bilmesiyle tektek hesaplanıp toplanır.
Netteki vergileriyle birlikte 1kw kaç kuruş diye bakarsanız. %2 sapma ile sonuca ulaşırsınız. Ancak malumunuz Elektrik dağıtım firmaları çeşitli bahanelerle faturaya kocuk kaban bot atkı bere giydiriyorlar ve hesabınız çarşıya uymuyor!.
Hesaplama doğru formül doğru sadece çalışma saati kesin değil.
Isıtıcı ise 50w ancak 24 saat değil.. Isıtıcının kaç saat çalıştığının ortalamasını alabilirsiniz. benm 15lt akvaryum akvaryuma müdahale sırasında çektiğimde bile çabuk soğuyor. Bunu kendimiz gözlemler 1 saatte kaç dakika çalıştığına bakabiliriz. Ancak bu durum Hava şartları gibi etkenlerde sürekli değişkendir. Yinede tamamen soğumadığı durumlarda çok ufak değişimler olur.
Bende 1 saatte 10-15 dkka ya çalışıyor ya çalışmıyor. Bunu günlüğe vurduğumuzda 24 saatte 4-5 saat eder.
5 saat alalım 50W X 5 = 250W GÜNLÜK - 250W X 30 GÜN = 7500W Buda 3.5 TL aylık..
Tamamıyla hesaplamayı kullanıcı yapabilir. 1000KW =1KW Bu günkü 1kw elektrik ücretine göre hesaplama yapılır. Yani Kullanılan ekipmanın Watt değeri Kullanıcının kaç saat kullandığını bilmesiyle tektek hesaplanıp toplanır.
Netteki vergileriyle birlikte 1kw kaç kuruş diye bakarsanız. %2 sapma ile sonuca ulaşırsınız. Ancak malumunuz Elektrik dağıtım firmaları çeşitli bahanelerle faturaya kocuk kaban bot atkı bere giydiriyorlar ve hesabınız çarşıya uymuyor!.
akvaryum litre hesaplama ?
Şimdi Arkadaş Linkteki Hesaplayıcı Doğru hesaplıyor. Eldeki Formül Uzunluk X En X Boy / 1000 olduğundan.
Burada sıkıntı yok sıkıntı Suda.. Su bozuk!!.. 5 litrelik 5 damacana 15litre eder mi? Bu hesaba göre öyle ediyor :)
Çözemedim getti.
Şimdi Arkadaş Linkteki Hesaplayıcı Doğru hesaplıyor. Eldeki Formül Uzunluk X En X Boy / 1000 olduğundan.
Burada sıkıntı yok sıkıntı Suda.. Su bozuk!!.. 5 litrelik 5 damacana 15litre eder mi? Bu hesaba göre öyle ediyor :)
Çözemedim getti.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
KULLANICILAR
- 74 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
0rnn,
K3r3m,
Azizdurdenn,
Koksal Gurkan,
omerkaya40,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Kuduoglu,
√olkaπ,
Sungurr,
osmandbnl,
sina cen,
Kınayu,
pusathan01,
NotEvenBeginner,
sinor,
darkaura,
DABARAKATO,
Tortuga7,
Ertug22,
Cyber_Scout,
Mitralyöz34,
MiSoSiKiaN,
hankuarn,
speed944,
fffurkan9,
TolgahanA,
DY1903,
efkango,
mustafa191,
Maydogan,
DigitalPen,
altum123,
egedin,
Goldfish2000,
oguzozt,
BilalM.,
zafer3885,
mehaniches_ihmn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
